Dit n.a.v. de TT.quote:Mijn vader droomt al drie nachten hetzelfde- Zijn dochter zit in een put met een enorme grote zware gietijzeren deksel. Hij hoort mij roepen/schreeuwen * pappa pappa !! Help mij toch, haal mij hieruit !!* Mijn vader zit op zijn knietjes, probeert uit alle macht om de deksel van de put te krijgen, zijn vingertoppen bloeden, zijn nagels liggen er half af maar het lukt niet....
Ben blij dat dit soort topics kunnen bijdragen tot een beetje positiviteit Nitraatpoep.quote:Op donderdag 15 november 2012 05:19 schreef NitraatPoep het volgende:
Ik word momenteel geconfronteerd met deze ziekte in mijn familie, en ik heb steun aan jouw doorzettingsvermogen en humor. Dankjewel.
Volgens de longarts is het een risico om tot de 27e te wachten em ik kreeg de zenuwen toen ik de datum 27e hoorde.quote:Op donderdag 15 november 2012 07:41 schreef Re het volgende:
maandag is best snel gelukkig, gaan ze nog door met de bestralingen?
O ja, mijn performer status is volgens de Oncologie Verpleegkundige een 1 1/2 (omdat ik nog niet geheel mobiel ben, afhankelijk van een rolstoel , niet 100% bedlegerig ets etc)quote:Op donderdag 15 november 2012 07:41 schreef Re het volgende:
maandag is best snel gelukkig, gaan ze nog door met de bestralingen?
Dat blijft erin hakken want ik kan dit ook niet zonder tranen van een ander lezen. Ik wilde het mijn ouders en zoon geeneens vertellen, wel met wat omwegen en mooie prognoses maar niet werkelijk zoals het is.Uiteindelijk na aandringen van de longarts wel gedaan maar o jee, wat was dat moeilijk.quote:Op donderdag 15 november 2012 08:22 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wat fijn dat je zo snel geopereerd kan worden Loedertje. Laat dat gedeelte dan maar gauw achter de rug zijn.
En jouw droom raakt me. Toen ik mijn diagnose afgelopen juli te horen kreeg, stortte mijn wereld in. Niet voor mezelf, maar vooral voor mijn zoontje van 5. Ik wilde geen zieke mama zijn, maar als het dan toch moest, dan is alles beter dan een ziek kind. Dat zou mijn hart breken. Tot mijn vader in mijn armen stond te huilen en ik ineens besefte dat ik zijn kind ben. Dat hakte er wel even in.
je kan redelijk goed leven op 1 long hoor, ik mis ook een flink stuk (geen hele maar toch), je kan er zelfs mee sporten. Meestal is de intake idd in dezelfde week. Neem altijd iemand mee op zulke gesprekken aangezien je gedachten toch all over the place zijn (meestal) en het dan nuttig is als er iemand bij is die alles noteert etc.quote:Op donderdag 15 november 2012 08:48 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Volgens de longarts is het een risico om tot de 27e te wachten em ik kreeg de zenuwen toen ik de datum 27e hoorde.
Na die operatie gaan we Vlissingen plannen (eerst intake, geen idee hoe snel dat gaat en mag maar ik schat eigenlijk ook diezelfde week..)
Die tumor moet weg ! Wil graag twee longen houden.
Mijn opa's long werd verwijderd toen hij in de 50 was en hij is er toch zonder 80 mee geworden. Die had er alleen in het begin veel hinder van. Had jij dat ook?quote:Op donderdag 15 november 2012 09:18 schreef Re het volgende:
[..]
je kan redelijk goed leven op 1 long hoor, ik mis ook een flink stuk (geen hele maar toch), je kan er zelfs mee sporten. Meestal is de intake idd in dezelfde week. Neem altijd iemand mee op zulke gesprekken aangezien je gedachten toch all over the place zijn (meestal) en het dan nuttig is als er iemand bij is die alles noteert etc.
meer last van de operatie zelf en het litteken weefsel wat mijn branchiale plexus in de war heeft gestuurd, verder is het nu een kwestie van langzaam de conditie opbouwen maar echt last van mijn longen... neequote:Op donderdag 15 november 2012 09:20 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Mijn opa's long werd verwijderd toen hij in de 50 was en hij is er toch zonder 80 mee geworden. Die had er alleen in het begin veel hinder van. Had jij dat ook?
Tja, 35 jaar geleden zal de manier van opereren ook wel anders geweest zijn. Naderhand had hij er geen last meer van (naar mijn weten dan).quote:Op donderdag 15 november 2012 09:28 schreef Re het volgende:
[..]
meer last van de operatie zelf en het litteken weefsel wat mijn branchiale plexus in de war heeft gestuurd, verder is het nu een kwestie van langzaam de conditie opbouwen maar echt last van mijn longen... nee
Het is fijn dat je dat in ieder geval zegt. De meeste mensen durven helemaal niets meer te zeggen tegen een familielid, vriend of bekende van een kankerpatiënt. En al helemaal niet vragen hoe het met je gaat. Stel je voor dat je een antwoord krijgt waar je niet op zit te wachten. Ik merk wel dat ik er heel open over ben en dat ik daardoor ook makkelijker benaderbaar ben, maar het blijft toch een hele hoge drempel voor veel mensen in de omgeving.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:06 schreef CoolGuy het volgende:
Heb het gevoel dat ik veel meer wil zeggen, maar ik weet de woorden niet.
Wat kan zo'n realisatie hard aankomen hèquote:Op donderdag 15 november 2012 08:22 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wat fijn dat je zo snel geopereerd kan worden Loedertje. Laat dat gedeelte dan maar gauw achter de rug zijn.
En jouw droom raakt me. Toen ik mijn diagnose afgelopen juli te horen kreeg, stortte mijn wereld in. Niet voor mezelf, maar vooral voor mijn zoontje van 5. Ik wilde geen zieke mama zijn, maar als het dan toch moest, dan is alles beter dan een ziek kind. Dat zou mijn hart breken. Tot mijn vader in mijn armen stond te huilen en ik ineens besefte dat ik zijn kind ben. Dat hakte er wel even in.
Zelf moet ik vanwege mijn ziekte (geen kanker) wel een hoop verschillende vitamines innemen en een lastig dieet volgen. Dat gaat in combinatie tussen behandeld arts en diëtiste en is geregeld via het ziekenhuis.quote:Op donderdag 15 november 2012 03:39 schreef Loedertje het volgende:
Heb net eenkwartier zitten typen maar ben helaas de text kwijt
[..]
Dit n.a.v. de TT.
Hoop dat de spontaniteit uit deel 1 (alles mag, niets is off topic) ook in deze thread zo zal zijn.
Wat ik graag aan wil snijden is Voeding en Kanker. Zoals RE als schreef is goed eten heel erg belangrijk. Volgens jullie nog een kankerdieet? (anti oxidanten? moerman? ander kankerdieet?
Mijn moeder volgde ooit het toen inmens populaire Dr Moerman dieet via een regluliere arts Dokter Ronhaar uit de Krim. Ze moest hiervoor ook alerlei extra vitames slikken ( B12, vit A in hoge dosering..(
Daarnaast veel erwtensoep-achtig brei van spliterwten of andere peulvruchten (denk zelf dat het is voor de stoelgang, deze zo normaal mogelijk te houden)Vlees en vis mochten niet en voor de rest weet ik er zeer weinig van omdatwij alleen wisten dat zij ziek was maar niet wat ze had en tevens ook nog te jong waren om iets te snappen van het dieet wat zij volgde.
Ben vanmorgen wakker geworden van die stomme zenuwpijn, hier helaas geen met een binnen 5 minuten werkend morfine spuit (die helaas ook maar 2 uur werkt maar toch, elk uurtje slaap is meegenomen ) Zo onnnodig deze pijn, staat los van de kanker maar veroorzaakt vermoeidheid en inmiddels is er geen pijnstiller die langdurig werkt.
Ook in deel 2, liever geen mods die overbezorgd vanuit hun perspectief gaan ingrijpen en verwijderen, kankerpatiënten zijn geen watjes, wij kunnen tegen heel veel stootjes
Dat zou je idd denkenquote:Op donderdag 15 november 2012 23:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het is uiteindelijk de bedoeling dat jij de dag zo dragelijk mogelijk door komt en de nacht zo veel mogelijk slapend.
Daar zouden ze in ieder geval hun best voor moeten doen. Krijg je die indruk wel dat ze dat doen?quote:Op vrijdag 16 november 2012 02:07 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat zou je idd denken
Huisarts komt tegenwoordig elke week buurten en schreef gisteren een extra pleister voor waardoor ik vanaf morgen 37,5 mag gaan plakken. Ondertussen raakt de hele boel verstopt en begin ik lichte misselijkheidsklachten te krijgenNooit gehad .
1) Sterkte!quote:Op vrijdag 16 november 2012 20:24 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik heb 3 maanden geleden mijn laatste bestraling gehad maar ben nu echt weer moe op het niveau van ik ga de komende week alleen maar op bed liggen. Nergens zin in en alles is kut. Bleh. Woensdag ook nog eens terug naar de internist omdat ik enorme nekpijn heb en ik ben enorm bang dat het weer gekanker met mijn klieren is.
Ook nog gezeik met mijn ziekteuitkering die is stopgezet omdat ze brieven naar het verkeerde adres hadden gestuurd ( wat ik al meermaals had laten veranderen, waar ze al vaker _wel_ post naar het goeie adres hebben weten te sturen ) dus dat gaat ook allemaal weer gekut opleveren. grr
Heb idd zoals de user voor mij al opmerkte movicolon gekregen máár deze zat in mij chemo-tas voor maandag J.L. en niet bij de Fentanyl (morfine) pleisters.quote:Op vrijdag 16 november 2012 08:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Daar zouden ze in ieder geval hun best voor moeten doen. Krijg je die indruk wel dat ze dat doen?
Als je lang opiaten gebruikt dan raak je daarvan verstopt. Die pijnstillers vertragen je darmen. Je hoort er dan ook een laxeermiddel bij te gebruiken (die chronisch gebruikt mag worden). Tegen de misselijkheid kan je weer wat middeltjes krijgen zoals bijvoorbeeld metoclopramide of domperidon.
Ik weet niet of je er last van hebt, maar soms is de pijnstilling gewoon even onvoldoende, bijvoorbeeld als je een stuk moet lopen of wat dan ook. Dat zijn 'doorbraak' pijnen en daar hebben ze ook pijnstillers voor. Korte snelwerkend pijnstillers bijvoorbeeld lolly's of een neusspray. Die laatste werkte bij mij in ieder geval goed en snel.
Misschien heb je dit allemaal al gehoord of weet je het allemaal al, maar je kan het beter te vaak horen dan te weinig.
Heel veel sterkte.
Ze smaken niet al te best, maar het werkt wel redelijk.quote:Op vrijdag 16 november 2012 20:29 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Heb idd zoals de user voor mij al opmerkte movicolon gekregen máár deze zat in mij chemo-tas voor maandag J.L. en niet bij de Fentanyl (morfine) pleisters.
Heb vandaag de 25 geplakt, 37,5 is wel heel veel in mijn optiek. Probeer de rest op te vangen met Arcoxia 's morgens en de rest v/d dag paracetamol.
Die metocopramide smaken naar de anti reistabletjes die ik als 5-jarige eens kreeg
Die lolly's en neusprays ken ik nietWat is dat?
Actiq is dus ook fentanyl (morfine..(\quote:
Jij bent ook vaak wakker 's nachts!quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
Instanyl is ook fentanyl maar die werkt sneller en korter meen ik. Probeer ze eens!
Dat klopt ja. Ik zie het verschil tussen dag en nacht, maar ik heb een slaapstoornis die alleen bij blinden voorkomtquote:Op zaterdag 17 november 2012 04:01 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Jij bent ook vaak wakker 's nachts!
Kom eens op de thee/koffie ofzo!
Denk dat het mij ergens is ontgaan maar wat heb jij exact?
Las bij Re wel het e.a maar kan nog niet duiden waar jij ergens zit in dit proces.
DAt heb ik.al.zonder de chemo..die.pijn.vanuit.mijn.rug....been.tintelt...steentkoude.voeten...etc...vraag mijn..echt af wat dat gaat worden.strax .quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:16 schreef Gia het volgende:
Ik at niks speciaals, maar wel zo gezond mogelijk. Nu hou ik al niet van fastfood, dus dat was geen straf. Probleem was alleen dat ik elke kuur op dag drie mijn smaak kwijt was en die kwam pas terug op dag 16, ongeveer.
Gelukkig is dat allemaal maar tijdelijk.
Word nu eigenlijk alleen zo moe van die neuropathie: pijn in mijn voeten en zwakke beenspieren.
Tussen je 50ste en 75ste levensjaar krijg je standaard een bevolkingsonderzoek. Om de twee jaar.quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:34 schreef Tamashii het volgende:
Even een rare vraag misschien, maar wat betreft borstkanker.
Ik heb nooit een onderzoek gehad oid terwijl ik er wel veel mensen over hoor. Ben 20 jaar en ik hoor sommige mensen over 15/16 jaar een standaard onderzoek. Is dat ook zo? Want ik zou het eigenlijk wel een keer willen, gewoon voor de zekerheid.
Mijn handen idemquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:54 schreef Gia het volgende:
Heb de hele dag dikke, gebreide pantoffels aan en dan zijn mijn tenen nog spierwit en ijskoud. Echt een rotgevoel.
Want?quote:
Was het pas echt een kanker topic geweest inplaats van een kankertopicquote:Op zondag 18 november 2012 05:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Want?
Als ie in ***** )??) had gestaan dan??
Dat is het nu ook hoor, heb het gevoel dat ik alleen maar loop te zeuren (is ook zo)quote:Op zondag 18 november 2012 06:00 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Was het pas echt een kanker topic geweest inplaats van een kankertopic
http://www.webvrouw.nl/uploads/391/Borstzelfonderzoek.pdfquote:Op zaterdag 17 november 2012 22:34 schreef Tamashii het volgende:
Ik heb nooit een onderzoek gehad oid terwijl ik er wel veel mensen over hoor. Ben 20 jaar en ik hoor sommige mensen over 15/16 jaar een standaard onderzoek. Is dat ook zo? Want ik zou het eigenlijk wel een keer willen, gewoon voor de zekerheid.
Voor zowel borst- als baarmoederhalskanker krijg je automatische een oproep thuis.quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:34 schreef Tamashii het volgende:
ze is nog maar 20quote:Op zondag 18 november 2012 10:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Voor zowel borst- als baarmoederhalskanker krijg je automatische een oproep thuis.
Regelmatig zelf onderzoeken en als je iets voelt wat je niet vertrouwt, even naar de huisarts. Als die het ook voelt, dan kan het bijvoorbeeld een cyste zijn, of een ontstoken melkklier, maar ook een tumor. Dat zie je aan de buitenkant niet. Dus dan zal hij je doorsturen voor een mammografie.quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:34 schreef Tamashii het volgende:
quote:Op zondag 18 november 2012 20:04 schreef Lienekien het volgende:
Loeder, heel veel sterkte voor morgen!
Zou fijn zijn...ben.vanaf twee uur wakker...morfine van.hier werkt amper twee uur.quote:Op dinsdag 20 november 2012 00:06 schreef MacBright het volgende:
Mooi!
Hopelijk kunnen ze ook wat aan die pijn doen, zodat je weer eens lekker slaapt.
En dan net in 't nieuws dat pijnbestrijding bij kankerpatienten ernstig te wensen overlaat. Er zijn schijnbaar goede middelen die te weinig gebruikt worden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 04:25 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Zou fijn zijn...ben.vanaf twee uur wakker...morfine van.hier werkt amper twee uur.
ze hebben een stent gezet in een bronchus zodat deze open blijft aangezien de tumor er tegenaan groeitquote:Op dinsdag 20 november 2012 11:18 schreef Rebubbled het volgende:
Welke operatie heb je nu precies gehad? Ik dacht begrepen te hebben dat je de 27ste pas geopereerd zou worden?
Alright en de 'hoofd'operatie is de 27ste?quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:40 schreef Re het volgende:
[..]
ze hebben een stent gezet in een bronchus zodat deze open blijft aangezien de tumor er tegenaan groeit
nee, er moet eerst bestraald worden anders kunnen ze niet opererenquote:Op dinsdag 20 november 2012 11:41 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Alright en de 'hoofd'operatie is de 27ste?
Oké, thnx voor de uitleg. Toch nog maar even een keer extra lezen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:43 schreef Re het volgende:
[..]
nee, er moet eerst bestraald worden anders kunnen ze niet opereren
Stent gezet,gaat tot nu toe goed ..quote:Op maandag 19 november 2012 11:37 schreef Re het volgende:
volgens mij mag je haar alles vragen hoor
succes vandaag, kijken of de stent voor de nodige verlichting zorgt en dan daarna ff kijken hoe de zenuwpijn het beste aangepakt kan worden
Op de spuiten morfine slaap ik twee á drie uur, op de zetpillen 1.50 min. en nu heb ik neusspray gekregen omdat ik toch wil slapen, deze werkt snel volgens de bijsluiter en de longarts, zal mij benieuwen want vanmiddag na het testen ben ik slecht een half uurtje enigzins pijnvrij geweest ( de scherpte van de pijn was er af)quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:31 schreef ondeugend het volgende:
Afgelopen juni ook geopereerd (niets ernstigs) en bleek allergisch te zijn voor morfine.
Ook deed het maar een uurtje pijnstillen en vond het daardoor maar zwaar overrated.
De nacht na de operatie kreeg ik dus vervangende pijnstilling dmv een nogal lange brandende spuit in mijn bovenbeen. Ik zag net geen roze olifantjes zo fijn was het.
Het werkte na tien minuten en echt uren lang.
Nu zal het een duurdere pijnstiller zijn geweest en misschien kan het ook niet achtereen gebruikt worden, maar zou toch eens vragen of er geen beter alternatief is.
Helaas heb ik geen idee wat het is geweest.
Het was geen morfine wat ik ingespoten kreeg, aangezien allergisch. Het was iets anders. Morfine deed bij mij ook nauwelijks wat. Vandaar dat ik er zo content mee was.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Op de spuiten morfine slaap ik twee á drie uur, op de zetpillen 1.50 min. en nu heb ik neusspray gekregen omdat ik toch wil slapen, deze werkt snel volgens de bijsluiter en de longarts, zal mij benieuwen want vanmiddag na het testen ben ik slecht een half uurtje enigzins pijnvrij geweest ( de scherpte van de pijn was er af)
Kon wel ff supersnel door het ziekenhuis racen
quote:
Die in m'n rug als diegene waardoor die stent geplaatst moest worden zijn te bestralen aldus de artsen hier. Die uitgezaaide troep in m'n longen , hart en lympheklieren ertussen moeten doormiddelvan chemo stoppen met groeien, hoe dat exact zit weet ik ook niet, denk dat RE hierin de expert is .quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:16 schreef CoolGuy het volgende:
Mooi dat de operatie goed is gegaan!! Wel een fikse tegenvaller van die tumor die rugpijn veroorzaakt. Ik lees de positiviteit in je berichten en dat vind ik te gek, maar ik lees ook je opmerking over dat deze tumoren inoperabel zijn.
Betekent dat dat ze door de bestraling weg moeten gaan of...?
Van het doorvragen ben ik iig niet blij geworden. Mogelijke bijwerkingen van de bestraling v/d tumor bovenin is dat men niet helemaal kan peilen of deze om de slokdarm heenzit en er mogelijk een beschadiging kan optreden aan m;;n slokdarm, die soms best ernstig kan zijn zodat je dood gaatquote:Op dinsdag 20 november 2012 22:12 schreef Re het volgende:
Bestralen van deze tumoren doen ze om (denk ik) deze uiteindelijk chirurgisch te verwijderen. De andere proberen ze met de combi chemo te laten stoppen met groeien.
Maar ik ben geen oncoloog dus blijf doorvragen
Shit je bent een mens!quote:Op woensdag 21 november 2012 20:49 schreef Loedertje het volgende:
Zo , dit was de zogenaamde sterke stoere Loedertje die er ff echt helemaal doorheen zit.
Jee... wie zou dat wél trekken?quote:Op woensdag 21 november 2012 20:49 schreef Loedertje het volgende:
Zo , dit was de zogenaamde sterke stoere Loedertje die er ff echt helemaal doorheen zit.
He meid toch, wat een rotzooi weer. En je hoeft echt niet sterk te blijven, hoor. Een keer goed janken en schelden kan opluchten. Ik kan niks voor je doen, was het maar waar. Maar ik leef erg mee.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:49 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Van het doorvragen ben ik iig niet blij geworden. Mogelijke bijwerkingen van de bestraling v/d tumor bovenin is dat men niet helemaal kan peilen of deze om de slokdarm heenzit en er mogelijk een beschadiging kan optreden aan m;;n slokdarm, die soms best ernstig kan zijn zodat je dood gaat
Je begrijpt dat ik met een zeer onprettig gevoel die tafel opging...
Was 's morgens al misselijk door de neusspray morfine, in de taxi is dat alleen erger geworden. Op de terugweg tot nu 6 keer over gegeven
Rugtumor is een ander verhaal, 5 bestralingen voorlopig, hopelijk zal de pijn minder worden máár kan ook erger worden, ga ervanuit dat die kutpijn gewoon weggaat want de neusspray neem ik echt never meer vanwege die bijwerking, Heb vandaag een half broodje kaas en twee bekers yoghurt op , de helft is er alweer uit.
Om tien uur vertrokken en om half 5 thuis ..
5 voor 5 gebeld met de longpoli i.v.m. die misselijkheid, volgens hen kwam het niet door de neusspray want dat was geen bijwerking..kon wel door een tumor komenen als ik he niet vertrouwde dan kon er wel een ambulance naar m'n huis komen..)pffffff
welke medicatie?quote:Op donderdag 22 november 2012 00:42 schreef Re het volgende:
Ik neem aan dat ze op de CT scan wel kunnen zien waar die tumor bovenin zich precies bevindt? Maar idd bestraling naast je slokdarm is niet fijn, daar werd ik ook voor gewaarschuwd en kreeg ik medicatie voor
Ik wou dat ik het iets lichter voor je kon maken...
Waar ben je vanavond dan? Thuis of in Vlissingen?quote:Op donderdag 22 november 2012 21:34 schreef Loedertje het volgende:
Iedereen heel erg bedankt voor de lieve berichtjes, doet goed
@Re, heb nu Granisetron gekregen, moet wel stoppen met die andere anti-misselijkheidstabletten.
Bijsluiter krijg ik de kriebels van, slik nog steeds harttabletten en plavex bloedverdunners voor hart (+ vele anderen) en het eerste wat je dan opvalt is dat je het niet mag gebruiken bij dat soort klachten.
Vandaag al meer gegeten als gisterenHalve snee brood, 2 bakjes yoghurt en een halve aardappel + verse sperciebonen !!
Vol !
O ja, de pijn en benauwdheid als ik op mn rug ga liggen worden mogelijk veroorzaakt omdat er een ader o.i.d. klem zit als ik op mn rug lig, dan heb ik het gevoel dat iemand mn keel dicht knijpt en trekt het door naar mn gezicht, hou het hooguit 2 minuten vol net als de rugpijn vanuit rugligstand. Roesjes doen ze hier niet, ze zeggen dat dat nieuw voor hen is en zij dat niet kennen...jaja
Voor de rest gaat het prima, hondje is dolblij als ik thuis ben en kids zorgen goed voor mij
dat klinkt als erg gemakzuchtige attitude zegquote:Op vrijdag 23 november 2012 07:12 schreef Loedertje het volgende:
Tjah en wat betreft die morfine-fentanyl bende, ik heb geen idee wat voor alternatieven er verder zijn, De vervangende arts in Vlissingen zij gisteren dat zij verder ook niets wist, misschien dat mijn eigen arts daar vandaag wel iets weet.
Weet iig van iemand die bestraald werd, dat hij er veel baat bij had.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:34 schreef Loedertje het volgende:
@Re, heb nu Granisetron gekregen, moet wel stoppen met die andere anti-misselijkheidstabletten.
Dat klinkt hoopvol , je maakt m'n dag goedquote:Op vrijdag 23 november 2012 09:38 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Weet iig van iemand die bestraald werd, dat hij er veel baat bij had.
Je gaat toch niet soft worden Loedertjequote:Op vrijdag 23 november 2012 07:12 schreef Loedertje het volgende:
Jullie zijn hier allemaal ook lief !! Helpt toch echt als er mensen zijn die je virtueel steunen .
quote:Op zondag 25 november 2012 09:42 schreef just me het volgende:
[..]
Je gaat toch niet soft worden Loedertje
Hoop dat je hebt kunnen "genieten" van het weekend!
Mocht je ooit een persoonlijke verzorgster nodig hebben dan kan ik je mijn schoondochter aanraden! Inmiddels heeft ze mijn cavia gezien (kan m'n poes niet meer scheren vanwege de bloedverdunners , dus heb nu een cavia tussen m'n benenquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:07 schreef MacBright het volgende:
Dat klinkt heel wat beter, Loeder.
Fijn ook dat je thuis lekker vertroeteld wordt. Pluimpje voor de kids!
Ik hoop dat ze je vandaag niet te veel mangelen, zodat je nog een beetje puf voor het weekend overhoudt.
Ben gestopt met de morfine snuif voor m'n neus, denk zelf dat het teveel van het goede was en ik daar kotsmisselijk van was. Nu alleen nog pleisters 37,5 om de twee dagen en paracetamol (Re, je had gelijk, als je het om de zoveel uur doet dan vangt het alle scherpe randjes (nog) goed op )quote:Op zondag 25 november 2012 10:29 schreef Isabeau het volgende:
En een pijnpoli in een ander ziekenhuis, zou dat wel wat kunnen zijn? Niet elk team/arts is hetzelfde en vervelende ervaringen hebben vaak met bepaalde mensen te maken (niet luisteren etc). Al begrijp ik ook wel als je de zorg liever onder 1 dak houdt.
En zo'n vader als medicijn, daar kan ook niets tegenop natuurlijk
En nog steeds niet misselijk ?quote:Op zondag 25 november 2012 23:02 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Sinds vandaag minder misselijk en meteen aan de hemaworst gegaan
quote:
Over een uurtje weer naar Vlissingen. 16.00 afspraak, kwartiertje binnen en dan weer terug.quote:
cmv of ebv misschien, die kunnen lymfklier kanker veroorzaken of althans symptomen die er op lijken... Vooral als je immuunsysteem plat ligt of aangetast.quote:Op donderdag 29 november 2012 17:06 schreef msacras het volgende:
Ik heb een tijdje lopen lurken in dit topic, wel een keer wat achter gelaten in het vorige topic maar verder niet, gewoon omdat ik niet weet wat ik moet zeggen. Dat weet ik eigenlijk nog steeds niet, maar ik wou toch even aan Loedertje melden dat ik je een heel sterke vrouw vind, geweldig hoe je je hier allemaal doorheen slaat.![]()
Zelf zit ik ook wel een beetje in m'n maag met deze kutziekte, m'n oma is onlangs geopereerd aan haar nier waar een tumor op zat. Hele nier eruit gehaald, en nog steeds heeft ze last van de gevolgen terwijl die inmiddels al bijna 2 maanden geleden is. Verder heb ik zelf al weken last van onverklaarbare klachten die op een vorm van lymfeklier kanker zouden kunnen duiden en sinds een week is het echt toegeslagen en zit ik ziek thuis, niet in staat om iets anders te doen dan in bed liggen. Morgen moet ik weer naar de huisarts waar weer een aantal testen worden gedaan. Ik hoop dat dat wat meer duidelijkheid geeft, en dat de uitslag een beetje positief is en dat het maar gewoon een heel, heel zwaar virus is...
(beetje zeikerig in vergelijking met andere verhalen hier, maar ik wou toch eventjes m'n ei kwijt )
Overigens wel gister donateur voor het KWF geworden in een opwelling terwijl mijn budget eigenlijk helemaal niet toereikend genoeg daarvoor is, hehe oeps. Ik merk wel dat nu ik even geen ritalin slik ik veel meer (soms erg domme) impulsieve acties doe, zoals dit haha. Het is voor een goed doel zullen we dan maar zeggen!![]()
LIF / Mijn eerste chemo../Loeder's kankertopic en inmiddels hebben ze vorige week ontdekt dat de zenuw in mn rug waardoor ik amper meer kon slapen ook een tumor is die ze meteen afgelopen woensdag hebben meegenomen in de bestralingsbehandeling.quote:Op donderdag 29 november 2012 18:02 schreef Shivo het volgende:
Loedertje, misschien had je het al eerder gezegd maar ik kon het niet vinden. Wat voor kanker heb je? Sterkte met de behandeling.
Yepquote:Op vrijdag 30 november 2012 12:18 schreef ondeugend het volgende:
Fijn dat je kunt slapen weer na al die nachten niet.
Beter voor gemoedstoestand ook.
Gvd Loeders. Blijf je bezig?quote:Op zondag 2 december 2012 16:51 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Yep
Afgelopen nacht rond 1 uur wakker geworden vanwege hartkloppingen, moest vanwege een lage bloeddruk de medicatie voor m'n hart terugbrengen naar 1/3 . Enfin, kon geen pap meer zeggen dus heb ik de dokterspost gebeld , binnen 10 minuten wederom een ambulance voor de deur. Hartslag blaak boven de 180 te zijn, tot vanmorgen aan een infuus gehangen op de hartbewaking geen enkele verbetering, was wel verschrikkelijk moe en zelfs bewegen was teveel moeite.
Rond 11 uur hebben ze een cardioversie gedaan, deze ging goed (vanwege embolieen was dit weer een risico volgens de dame die het roesje gaf maar het was kiezen tussen twee kwaden o.i.d.)
Enfin, alles ging perfect en om 14.00 was ik weer thuis alwaar ik tot net heb liggen slapen.
Wist niet dat een mens zoveel kon slapen, voel mij echt superlui nu
Een ijzeren oprij-plaat voor de brancard zou inmiddels wel handig zijnquote:Op maandag 3 december 2012 00:12 schreef Staal het volgende:
[..]
Gvd Loeders. Blijf je bezig?
Je moet van jullie tuin een standplaats maken. Hoeven die ambulances niet meer uit te rukken iedere keer. Allemaal knappe kerels die de hele dag koffie drinken bij je.
Je hebt er niks aan, maar dikke knuffel.
Om eerlijk te zijn , die cardioversie leek mij eng...achteraf niets gemerkt, je krijgt een slaapmiddeltje ingespoten , daarna een kortdurend roesje...en opeens ben je er weer, ze voeren het allemaal op de hartbewaking uit (op je eigen kamer dus)quote:Op zondag 2 december 2012 17:46 schreef Gia het volgende:
Brr, cardioversie. Heb ik gelukkig nog nooit gehad. Schijnt een shocking experience te zijn. Je bent dan wel onder zeil, maar toch.
Hoewel, bij die openhartoperatie heb ik dat misschien wel gehad. Maar dat weet ik niet meer
Waarop testen ze je nu ?quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:26 schreef msacras het volgende:
Jeetje wat heftig zeg Loedertje.
Tevens heb ik zelf vandaag weer bloed laten prikken. Naast koortsaanvallen, vermoeidheid en lusteloosheid ook last van nachtzweten. Ik hoop echt dat er niks wordt gevonden..
Op heel erg veel (15 buisjes bloedquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:54 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Waarop testen ze je nu ?
Koorts heb ik overigens nooit gehad ( zelfs als ik doodziek was kreeg ik geen koorts, hooguit een beetje verhoging)
Ik hoop voor jou dat het niets ernstigs is !
Zelf ben ik inmiddels doodmoe, 2 keer de marathon lopen met een hartslag van boven de 180 en het bestralingsgebeuren zorgen er wel voor dat ik afgemat ben nu , trekt na een paar dagen lui zijn vast wel weer bij
Eten hou ik al ruim een week niet meer binnen, bestraling zorgde voor een prikkelbare slokdarm, ben gelukkig nog maar 2 kg kwijt, eet ik er volgende week wel weer aan zodra het eten binnen gaat blijven
Heb je opgezette klieren dan?quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:04 schreef msacras het volgende:
[..]
Op heel erg veel (15 buisjes bloed), maar relevant voor dit topic o.a op Hodgkin en andere vormen van lymfeklierkanker.
Jeetje wat heftig zeg, maar ik moet zeggen dat deze post er al een stuk beter uit ziet dan de laatste 2 daarvoor. 180 is ook wel erg hoog inderdaad, en je hebt nu sondevoeding ofzo? Je wordt nu zeker wel heel goed in de gaten gehouden lijkt me!
Slagroom, creme fraiche of roomijs?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:54 schreef Loedertje het volgende:
Eten hou ik al ruim een week niet meer binnen, bestraling zorgde voor een prikkelbare slokdarm, ben gelukkig nog maar 2 kg kwijt, eet ik er volgende week wel weer aan zodra het eten binnen gaat blijven
Ah oke, maak je iig niet teveel zorgen.. ik heb ook al een paar maanden opgezwollen klieren (nek en liezen) en ik heb ook geen hodgkin.quote:
quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:26 schreef msacras het volgende:
Tevens heb ik zelf vandaag weer bloed laten prikken. Naast koortsaanvallen, vermoeidheid en lusteloosheid ook last van nachtzweten. Ik hoop echt dat er niks wordt gevonden
Maar heb je de rest van de klachten ook? Dat maakt wel een groot verschil.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:31 schreef robben93 het volgende:
[..]
Ah oke, maak je iig niet teveel zorgen.. ik heb ook al een paar maanden opgezwollen klieren (nek en liezen) en ik heb ook geen hodgkin.
Alleen geen nachtzweten.. maar ik had ze, heb nu geen last van die klachten meer behalve opgezette klieren..quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
Maar heb je de rest van de klachten ook? Dat maakt wel een groot verschil.
Nachtzweten, koortsaanvallen, jeukende benen, opgezette klieren, extreme vermoeidheid.. Het hele zwikkie :/ nee ik denk er zelf ook niet teveel aan en ik ga er eigenlijk vanuit dat ik het niet heb (positief denken enzo) maar ik weet dat er wel op is getest, dus vandaar.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
Maar heb je de rest van de klachten ook? Dat maakt wel een groot verschil.
En wanneer krijg je de uitslagen?quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:59 schreef msacras het volgende:
[..]
Nachtzweten, koortsaanvallen, jeukende benen, opgezette klieren, extreme vermoeidheid.. Het hele zwikkie :/ nee ik denk er zelf ook niet teveel aan en ik ga er eigenlijk vanuit dat ik het niet heb (positief denken enzo) maar ik weet dat er wel op is getest, dus vandaar.
Geen idee, ik word er over gebeld. Tevens moet ik maandag weer voor nog wat testjes, wie weet krijg ik dan al wat te horen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 01:00 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En wanneer krijg je de uitslagen?
O ja, wel bellen je een keertje. Zo niet dan is alles goed. Ha, daar heb ik een hekel aan die afspraken.quote:Op zaterdag 8 december 2012 09:45 schreef msacras het volgende:
[..]
Geen idee, ik word er over gebeld. Tevens moet ik maandag weer voor nog wat testjes, wie weet krijg ik dan al wat te horen.
Ik word over het algemeen altijd netjes gebeld, ook als er niets aan de hand is. Maar het is wel altijd op een vrijdag om de een of andere reden, dan zou ik nog heel lang moeten wachten dus.quote:Op zaterdag 8 december 2012 09:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
O ja, wel bellen je een keertje. Zo niet dan is alles goed. Ha, daar heb ik een hekel aan die afspraken.
Ik weet niet precies, ik moet me gewoon op een bepaald tijdstip ergens melden, ik zie het vanzelf wel.quote:Op zaterdag 8 december 2012 09:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik neem aan dat je wel een vervolg-afspraak hebt bij de specialist (of diegene die het bloedonderzoek heeft aangevraagd?
Ik hoop voor je dat er niet iets al te slecht uit komt.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:32 schreef msacras het volgende:
[..]
Ik weet niet precies, ik moet me gewoon op een bepaald tijdstip ergens melden, ik zie het vanzelf wel.
Dat hoop ik ook niet nee.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:36 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat er niet iets al te slecht uit komt.
misschien iemand die een update wil geven ?quote:
Gefeliciteerd joh !!!!quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:09 schreef msacras het volgende:
Ik heb zelf overigens ook wat uitslagen binnen en het is waarschijnlijk geen lymfeklier kanker,
Gelukkig!quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:09 schreef msacras het volgende:
Hoe gaat het inmiddels met Loedertje?
Ik heb zelf overigens ook wat uitslagen binnen en het is waarschijnlijk geen lymfeklier kanker, ik ben heel opgelucht dus. Wel had/heb ik een fikse keelontsteking, maar daar slik ik nu antibiotica voor en dat valt hard mee dus allemaal. Waar de andere vreemde klachten vandaan kwamen is niet duidelijk, mogelijk heeft het ook te maken met de koorts die ik vaak had de afgelopen 3/4 weken. Dat wou ik even melden.
Jaquote:Op maandag 10 december 2012 16:41 schreef MacBright het volgende:
Weer een beetje op adem, Loeder?
Je kon de afgelopen dagen weer gewoon thuis zijn?
quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:51 schreef ElisaB het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
It's alive
![]()
![]()
![]()
![]()
Hang in there mop en veel sterkte
kan je niet van huisarts wisselen, gewoon vanwege de schone lei?quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:05 schreef Loedertje het volgende:
huisarts komt zo langs voor z'n wekelijkse * ik kon er nix aan doen heb m'n best gedaan* straatje schoonveeg verhaal, zal eens vragen of er bijvoeding o.i.d. mogelijk is.
Krijg vanaf vandaag weer bijvoeding dus straks ben ik nog veeeeeeeel sterkerquote:
Dat overweeg ik al weken...maar...het wennen aan een nieuwe huisarts...alles uit moeten leggen...vermoeiend...afwachten of het klikt etc etc.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
kan je niet van huisarts wisselen, gewoon vanwege de schone lei?
Er staat* waarschijnlijk* zie ik nu.....quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:49 schreef robben93 het volgende:
[..]
Gelukkig!
Maar hoe kunnen ze dar weten als ze alleen bloed getest is?
Dat is waar.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:50 schreef computergirl het volgende:
Er is niks meer aan huidige situatie te veranderen maar een nwe huisarts valt jou niet lastig met het schoonvegen van zijn straatje.
Ze komen zo bijvoeding brengen (kon kiezen uit zakjes die je zelf moest aanmaken met melk, slagroom of een ander melkproduct) of de standaard flesjes in aardbei, vanille of chocolade. Heb voor de chocolade gekozen , de andere smaken ken ik niet , chocolade heb ik in het ziekenhuis al een weekje gekregen,quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:55 schreef Re het volgende:
En je weer het, boven alles blijf proberen op je gewicht te passen, de chemo zelf vreet al een volle dag aan calorieën op dus ja je moet voor 2 eten om op gewicht te blijven. Bijvoeding wordt gewoon vergoed.
Er is niet alleen bloed getest, ook een aantal andere dingen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:49 schreef robben93 het volgende:
[..]
Gelukkig!
Maar hoe kunnen ze dar weten als ze alleen bloed getest is?
Oh oke, maar probleem is met hodgkin dat het alleem vast te stellen is door een stuk klier weg te halen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:02 schreef msacras het volgende:
[..]
Er is niet alleen bloed getest, ook een aantal andere dingen.
Ik weet niet precies wat er is weg gehaald, iig wel een of andere punctie gehad maar ik wou er niet teveel van weten om eerlijk te zijn. Maar waarschijnlijk is mijn afweersysteem gewoon een tijdje heel slecht geweest door een hardnekkig virus waardoor ik allemaal vreemde symptomen kreeg, het duurde dan alleen wel erg lang.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:06 schreef robben93 het volgende:
[..]
Oh oke, maar probleem is met hodgkin dat het alleem vast te stellen is door een stuk klier weg te halen.
Maar goed als de dokters zeggen dat het wrs niets ergs is zal dat wel.
Klieren zetten idd vaak op door een virus dus zal wel goed zitten!quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:09 schreef msacras het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat er is weg gehaald, iig wel een of andere punctie gehad maar ik wou er niet teveel van weten om eerlijk te zijn. Maar waarschijnlijk is mijn afweersysteem gewoon een tijdje heel slecht geweest door een hardnekkig virus waardoor ik allemaal vreemde symptomen kreeg, het duurde dan alleen wel erg lang.
Populaire diagnosequote:Op vrijdag 14 december 2012 20:09 schreef Slaapmeisje het volgende:
Het zat allemaal tussen mijn oren.
Vanmiddag was een topmiddag in vergelijking tot de afgelopen 2 weken, laptop staat op de eettafel en elke keer als ik erlangs rol dan kijk ik ff op FOK ! (de laatste twee weken bewoog ik alleen als ik naar Vlissingen moest of naar het toilet of de douche )quote:
Hoe gaat het nu met jou dan?quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:09 schreef Slaapmeisje het volgende:
@msacras fijn dat je goed nieuws hebt. Toch zou ik het goed in de gaten houden. Ik ben de afgelopen twee jaar af en aan ziek geweest. Na lang aandringen bij de huisarts mocht ik eindelijk naar het ziekenhuis voor afspraak met de internist Veel koorts, veel keelontstekingen. Allerlei onderzoeken, bloed, buikecho, thoraxfoto etc wezen niets uit. Het zat allemaal tussen mijn oren. Met mijn weerstand was niks mis. Het is blijkbaar normaal om elke maand een paar dagen gevloerd te zijn met hoge koorts. Tot ik afgelopen zomer een bult in mijn borst ontdekte. Er zat een invasieve tumor van 3,2 cm. Ik wil je niet ongerust maken, maar hou het wel un de gaten.
...quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:29 schreef Re het volgende:
Op de goede dagen kijk je met meewarig terug op de slechte dagen en op slechte dagen kijk je naar die goede dagen met een verlangen...
Dat was het duwtje wat ik nodig hebquote:
Dit kreeg ik afgelopen week in Vlissingen ook te horen, had ook geen donder met roken of niet roken te maken, 99% dat ik het ook had gekregen zonder dat ik ooit had gerookt.quote:Paar kleine feitjes:
het is een zeldzame soort en type, komt nauwelijks voor op mijn leeftijd
Woensdag. Als het schikt en gewoon even kort he. Dat zien we dan wel weer, dat moet je dan zelf even aangeven dan.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:59 schreef Loedertje het volgende:
Staal, Ryan3 en dochter, THNX voor de kaart, zou handig zijn als je mij even je adres pm't (voorlopig kom ik niet op de koffie maar kom volgende week hier ff bijkletsen als je tijd hebt, heb geen afspraken en ben inmiddels redelijk bijgeslapen (nog steeds moe maar dat heeft z'n tijd nodig )
Je badjas is roze geworden
Neem je je dochter mee? Kan ze lekker kroelen met *de hond*quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:04 schreef Staal het volgende:
[..]
Woensdag. Als het schikt en gewoon even kort he. Dat zien we dan wel weer, dat moet je dan zelf even aangeven dan.
Neen, zoek geen zondebok of oorzaak, stelde eigenlijk een vraag m.b.t. erfelijkheid e.d. en gaandeweg het gesprek kwamen we dus terecht over de verschillende types longkanker , de meest voorkomende en dus deze. Wat anderen denken (zoals die idiote dames op de spoed vorige week) boeit mij weinig, was te uitgeput om echt te reageren, moest onwendig lachen om zoveel domheid.quote:. Laat het alsjeblieft los. Als je in jezelf een zondebok zoekt of dat wilt uitsluiten dan verdoe je je tijd.
Kijk naar wat je kunt en niet wat je zoeven niet lukt. Bestraling is geen zonnebankje o.i.d.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:29 schreef Loedertje het volgende:
Zelfs het naar de keuken lopen was teveel ( vandaag had ik zoiets van, pillen niet uitgekotst, ff liggen blijven, douchen, aankleden en niet meer gaan liggen tot het bedtijd is ...en dat was een half uur geleden)
* Loedertje gaat nu een poging doen om te dromen
is dat nou niet een beetje de boel omdraaien? Als je zo jong bent als Loedertje kan het niet anders dat er andere dingen of meer dingen meespelen, maar net doen alsof niet-rokers net zo veel kans hebben op longkanker is toch echt niet waar.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:53 schreef Gia het volgende:
Genoeg niet-rokers die longkanker krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij noemde ze ook al eerder de luchtvervuiling in haar woonplaats.quote:Op zaterdag 15 december 2012 07:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
is dat nou niet een beetje de boel omdraaien? Als je zo jong bent als Loedertje kan het niet anders dat er andere dingen of meer dingen meespelen
Dat sowieso.quote:
Dat dus. Nadat ik die bult ontdekte heb ik nog twee maanden gewacht met naar de huisarts gaan. Mevr Slaapmeisje zal wel weer iets nieuws bedacht hebben. Toen het uiteindelijk kanker bleek te zijn was ik bijna opgelucht dat er eindelijk iets gevonden was.quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:23 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je voelt je dan na elk doktersbezoek een hypochonder en durft eigenlijk amper meer wéér terug te gaan omdat je je nog steeds beroerd voelt .
Sinds de diagnose op 25 juli heb ik inmiddels een operatie achter de rug en 21 bestralingen. Ik ben op dit moment aan het herstellen van de 3e van in totaal 6 chemokuren. De dag na kerst staat de volgende gepland. Na de chemo's volgt nog 5 jaar anti-hormoontherapie.quote:
Het hele leven is gewoon een foute loterij.quote:
Tja mijn collega S. heeft ook heel lang rondgelopen met verkoudheden die niet over ging, conditie die steeds slechter was etc. Ging nooit naar de dokter en was daar trots op want ze was toch zo goedkoop voor de gezondheidszorg.quote:Op zaterdag 15 december 2012 09:22 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Dat dus. Nadat ik die bult ontdekte heb ik nog twee maanden gewacht met naar de huisarts gaan. Mevr Slaapmeisje zal wel weer iets nieuws bedacht hebben. Toen het uiteindelijk kanker bleek te zijn was ik bijna opgelucht dat er eindelijk iets gevonden was.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 07:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
is dat nou niet een beetje de boel omdraaien? Als je zo jong bent als Loedertje kan het niet anders dat er andere dingen of meer dingen meespelen, maar net doen alsof niet-rokers net zo veel kans hebben op longkanker is toch echt niet waar.Roken is gewoon een risico en zoals Semtex schrijft is ook luchtvervuiling slecht, in deze omgeving (aldus artsen van het Erasmus Rotterdam) liggen de cijfers m.b.t. bepaalde vormen van kanker en cara/emfyseem e.d. simpelweg hoger. Bepaalde beroepen (stratenmakers, wegwerkers, lopen óók een hoger risico evenals dat bouwvakkers vaker slijtage/rugklachten hebben en mensen met een zittend beroep vaker last van aambeien .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zoek geen oorzaak maar ben wel op de hoogte van dingen die wel of niet goed voor je zijn, iedereen die hier roept dat ze dat niet doen geloof ik niet. Je gaat niet bewust elke dag vette friet met druipende hamburgers en frikandellen eten, je weet dat teveel snoepen en snacken slecht is voor je gezondheid dus prop je jezelf niet vol bij elke prikkeling die je krijgt.
Je mag je heus bewust zijn van alle dingen die invloed hebben op je gezondheid, voorkomen van ziektes kan helaas never , dan zou je door je eigen paranoia hardstikke gek worden en binnen no time in een inrichting zitten.http://www.youtube.com/watch?v=RQpSGa8Z-VQ
http://www.youtube.com/watch?v=yJ2UROhv-PI
MPS, iedere dag van de week een ander profiel,
http://www.youtube.com/watch?v=AiJft-VnxEg
Idd, een beetje huisarts zou beginnen met de stress vraag, ben je happy met je baan, hoe is het thuis bla die bla die bla...quote:Op zaterdag 15 december 2012 09:51 schreef computergirl het volgende:
Alhoewel ik me afvraag of ze met haar vage klachten wel grondig onderzocht geweest was. Vrouw 40 plus, niet happy in haar drukke baan etc
Onvoorstelbaar eigenlijk , evenals zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken over knobbels in je borst omdat ;quote:Op zaterdag 15 december 2012 10:15 schreef Isabeau het volgende:
Een nicht van mij is overleden aan stress op haar 34ste. Oh wacht, de huisarts dacht lange tijd dat haar moeheid en buikpijnklachten stress was. Bleek toch darmkanker te zijn en was uiteindelijk bij diagnose al uitgezaaid. Niet op verwijzing van de huisarts overigens, haar man heeft haar zelf naar de spoedhulp gebracht en een onderzoek geëist.
Wist helemaal niet dat het vaker voorkomt dan andere kankersoorten..quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:42 schreef Gia het volgende:
In mijn Herstel en Balansgroep zat iemand die gynaecologische kanker had gehad. Daar is dan 'olijf' voor. Maar daar is inderdaad veel minder aandacht voor. En toen was het ook nog oktober, borstkankermaand. Akkoord, het komt veel vaker voor dan andere soorten kanker, maar ik vind het allemaal nogal overdreven.
Hmmmmm, sommige mensen waarderen dat waarschijnlijk wel , k zou best wat dingen willen weten over bijvoorbeeld dat anti-oxidanten voedingspatroon en denk dat ik wel happy zou zijn geweest als men daar de eerste maand wat tijdschriften over had meegenomen. Ik kreeg de Quest en dat soort bladenquote:Werd ik ook nog vorig jaar oktober geopereerd, borstsparend, brengt het bezoek allemaal tijdschriften mee met specials over borstkanker.
Op de sites zien die pruiken er supertof uit maar ik denk dat ik liever een carnavalspruik met paars of zwart haar op m'n hoofd zet als ik jouw posting zo lees...( of een pabo pruikquote:Op zaterdag 15 december 2012 13:11 schreef Slaapmeisje het volgende:
Pruiken zijn inderdaad belachelijk duur. Ik ben op dit moment zo kaal als een kerstbal, maar heb geen pruik. Ik doe gewoon wat leuke sjaaltjes en petjes op. Hoe mooi een pruik ook is, je ziet toch dat het nep is.
quote:Zeker wanneer je ook nog eens geen wenkbrauwen en wimpers meer hebt, een opgezet plofhoofd van de prednison / dexamethason en holle ogen met wallen tot je kin.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:22 schreef Brighteyes het volgende:
Loeder! Dat is mij laatst ook overkomen, ergens in een duffe ochtendbui vergeten. Ik stond 's middags echt raar te kijken toen ik twee touwtjes tegenkwam.![]()
![]()
Mijn pruik leek zoveel op mijn eigen haar dat mensen het echt niet zagen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:11 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik zit ook niet te wachten op extra aandacht voor borstkanker en zeker niet op zo'n glitter en glamour manier. Kanker is geen feestje, ook niet als je er een leuk roze sausje overheen giet.
Pruiken zijn inderdaad belachelijk duur. Ik ben op dit moment zo kaal als een kerstbal, maar heb geen pruik. Ik doe gewoon wat leuke sjaaltjes en petjes op. Hoe mooi een pruik ook is, je ziet toch dat het nep is. Zeker wanneer je ook nog eens geen wenkbrauwen en wimpers meer hebt, een opgezet plofhoofd van de prednison / dexamethason en holle ogen met wallen tot je kin. Toch vind ik het wel een verschil of je man of vrouw bent. Er lopen genoeg kale mannen zonder kanker rond, maar heel weinig vrouwen (afgezien van een enkele zangeres of actrice).
Mijn moeder heeft ook een niet van echt te onderscheiden pruik, mensen zeggen ook regelmatig dat het zo fijn is dat ze heur haar nog heeft ondanks alle behandelingen. Uh-huh.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn pruik leek zoveel op mijn eigen haar dat mensen het echt niet zagen.
Zo stond ik in een groepje te praten, vroeg iemand wanneer mijn haar weer ging groeien. Toen zei iemand anders: Hoezo, het zit toch goed!
Ahum, het is een pruik. Had ze echt niet in de gaten.
Maar, ik had nog wel wenkbrauwen en wimpers, hoewel flink uitgedund.
Er zijn idd niet van echt haar te onderscheiden pruiken maar als ik naar de prijzen kijk dan krijg ik bekant een flauwte. Voor dat geld koop ik liever cadeautjes voor m'n verzorgersquote:Op zaterdag 15 december 2012 13:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn pruik leek zoveel op mijn eigen haar dat mensen het echt niet zagen.
Zo stond ik in een groepje te praten, vroeg iemand wanneer mijn haar weer ging groeien. Toen zei iemand anders: Hoezo, het zit toch goed!
Ahum, het is een pruik. Had ze echt niet in de gaten.
Maar, ik had nog wel wenkbrauwen en wimpers, hoewel flink uitgedund.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 07:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
is dat nou niet een beetje de boel omdraaien? Als je zo jong bent als Loedertje kan het niet anders dat er andere dingen of meer dingen meespelen, maar net doen alsof niet-rokers net zo veel kans hebben op longkanker is toch echt niet waar.Risicoverhogend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je rookt, loop je een extra risico op long- en keelkanker. Naar voor mensen met longkanker is dat er direct wordt gekeken van "oh, maar jij hebt zeker gerookt he?". M.a.w. het is je eigen schuld dus. Maar er zijn zoveel mensen met longkanker die zich kennelijk ineens moeten gaan verdedigen, "ja, maar ik heb nooit gerookt". Oh, okay. Niet jouw eigen schuld dus. Hebben je ouders misschien gerookt?
Er moet toch een zondebok zijn. Nou, dan denk je zeker niet positief genoeg. Je hebt zeker alles opgekropt en nu heb je maagkanker. Wrs. is het ook de angst en het gevoel om controle te houden en denken van ik voel me goed en mij gebeurt dat niet.
Er zijn ook wel mensen bij wie het ergens knaagt omdat er misschien jarenlang gerookt is.
Iedereen weet dat het slecht is. Besluit je een fles bleekmiddel achterover te slaan dan heb je direct de gevolgen. Als je een sigaret rookt, voelt dat prima. Ieder nieuwjaar doet men massaal aan goede voornemens. Iedere roker weet het. Maar het is zo abstract.
De cijfers van mensen met kanker vind ik persoonlijk dramatisch hoog. Het is echt heel ernstig. Aan de andere kant is er een stijgende lijn, door de welvaart en daarmee ontplooide kunde, in de levensverwachting van mensen. Zo zonnig zie ik het geheel dan weer wel.
Het is zo zinloos om toch de zondebok te zoeken. Ik weet in mijn leven al drie kinderen op te noemen.
Computergirl, volg jij alle regels om het te hopen voorkomen? Schuif jij bijv. iedere dag tien lepels tomatenpuree onder je neus om veel Lycopeen binnen te krijgen om minder risico op kanker te lopen?
Dat doet een enkeling na de diagnose kanker te hebben gekregen.
Kijk uit met veroordelen ook al heb je wel een beetje gelijk. Het is makkelijk om iets te laten dat je toch al niet deed dan zelf actief iets lastig te moeten doen om het risico te voorkomen. Het risico.
Kanker overkomt 1 op de 3 mensen.Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
Het is makkelijk om iets te laten waar je toch al een hekel aan hebt.quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:41 schreef computergirl het volgende:
Hou effe op. Ik verwijt niemand iets, maar we moeten hier niet doen alsof niet-rokers gelijke kans op bepaalde kankers hebben.
Ik heb nooit gerookt, omdat het zo'n ontzettend gore, ordinaire, stikkende verslaving is en niet vanwege kanker.
Waar gooi ik modder?quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:45 schreef ElisaB het volgende:
Hoe is het mogelijk dat werkelijk elk topic op FOK! vroeg of laat op moddersmijten uitloopt
Ik heb de oplossing: van leven ga je dood. Jij, ik, iedereen. Punt.
Klopt, zelfs de niet rokende babies kunnen kanker krijgen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:41 schreef computergirl het volgende:
Hou effe op. Ik verwijt niemand iets, maar we moeten hier niet doen alsof niet-rokers gelijke kans op bepaalde kankers hebben.
Nee het gooien vanavond is met tomtenpureequote:
Neh want doorgaans heb je dan nog nergens last vanquote:Op zaterdag 15 december 2012 23:08 schreef Staal het volgende:
Dat is hetzelfde als een sigaret opsteken terwijl er tegenwoordig op het pakje staat dat het dodelijk is.
Verslaving.
Met wat suiker en sojasaus is het best te etenquote:Op zaterdag 15 december 2012 23:18 schreef just me het volgende:
[..]
Nee het gooien vanavond is met tomtenpuree
Alles met slagroom, 3 maanden lang vanwege ondervoeding en geen gram aankomen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:33 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Met wat suiker en sojasaus is het best te eten
ik snap deze vergelijking niet helemaal. Ik probeer gezond te leven (omdat ik me daar prettig bij voel ) .quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:47 schreef Staal het volgende:
[..]
Het is makkelijk om iets te laten waar je toch al een hekel aan hebt.
Iets vervelends te doen om het risico te verlagen, dat vergt evenveel discipline. Je merkt er in beide gevallen niet direct iets van. Behalve dat het moeilijk is.
Probeer maar, met die tomatenpuree. Tien eetlepels per dag.
Officieel mag dat natuurlijk ook niet. Die persoon had nooit de goedkeuring mogen krijgen om zuurstof te krijgen terwijl die blijft roken.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:04 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Klopt, zelfs de niet rokende babies kunnen kanker krijgen.
Je hebt overigens wel gelijk hoor, door slechte leefgewoontes waaronder roken zul je je kans op een longaandoening wel degelijk vergroten (denk ook aan cara/emfyseem e.v.a. longziektes)
Wat ik dan niét kán begrijpen is dat er inderdaad zoals die dame op de spoed zei vorige week, mensen zijn die zwaar emfyseem of longkanker hebben, zuurstofflessen mee moeten slepen omdat ze anders niet genoeg zuurstof krijgen...tóch blijven doorroken, daar begrijp ik dus echt totaal niets van.
Niet?quote:Op zondag 16 december 2012 11:55 schreef Oognip het volgende:
[..]
Officieel mag dat natuurlijk ook niet. Die persoon had nooit de goedkeuring mogen krijgen om zuurstof te krijgen terwijl die blijft roken.
Hm....ik lag op m'n 15e in een klein ziekenhuis (Oranjeoord) in Harlingen alwaar het supergezellig was (eilandbewoners kwamen daar vaak terecht en de sfeer was amicaal/gemoedelijk)quote:Wij hebben ooit een patient gehad die aan de zuurstof zat, die zat zelfs op de wc in zijn kamer te rokenBracht daar mee dus het hele ziekenhuis in gevaar.
Mijn ouders rookten in huis en in de auto waar ik bij zat, geen mensen die daarvan opkeek. Nu komt de kraamzorg voor de bevalling vertellen dat je in je huis absoluut niet mag roken omdat het slecht is voor je baby en komen ze je tevens even fijntjes waarschuwen dat de kraamhulp recht heeft ook een rookvrije werkomgeving en ze het recht hebben om op te stappen als jij een pauk opsteekt,.quote:Op zondag 16 december 2012 15:00 schreef just me het volgende:
Ik gaf borstvoeding en ik zat te roken, lekker relaxed! zo vreselijk fout maar dat is heel lang geleden
je mag toch helemaal niet roken in de buurt van zuurstofflessen?quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:04 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Klopt, zelfs de niet rokende babies kunnen kanker krijgen.
Je hebt overigens wel gelijk hoor, door slechte leefgewoontes waaronder roken zul je je kans op een longaandoening wel degelijk vergroten (denk ook aan cara/emfyseem e.v.a. longziektes)
Wat ik dan niét kán begrijpen is dat er inderdaad zoals die dame op de spoed zei vorige week, mensen zijn die zwaar emfyseem of longkanker hebben, zuurstofflessen mee moeten slepen omdat ze anders niet genoeg zuurstof krijgen...tóch blijven doorroken, daar begrijp ik dus echt totaal niets van.
en ook voor onszelf! Ik ben nu bijna 2 jaar geleden gestopt en mis het totaal nietquote:Op zondag 16 december 2012 15:35 schreef Loedertje het volgende:
Tijden veranderen, denk wel dat het veel beter is voor kinderen
Nee dat mag niet. Wij laten ze ook echt niet met zuurstofflessen naar beneden gaan om te roken (al kan je het nooit controleren natuurlijk). Maar officieel mag het dus niet. Het is ook vreselijk gevaarlijk, voor de patient zelf (verbranden gezichten komen regelmatig voor) en voor de omgeving (extra zuurstof + vuur = grotere kans op brand).quote:Op zondag 16 december 2012 13:19 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Niet?
Op de longafdeling waar ik lag lagen veel mensen die gewoon een paar keer per dag de afdeling verlieten om te gaan roken (buiten of in de rookruimte)
[..]
Hm....ik lag op m'n 15e in een klein ziekenhuis (Oranjeoord) in Harlingen alwaar het supergezellig was (eilandbewoners kwamen daar vaak terecht en de sfeer was amicaal/gemoedelijk)
Op zaterdag flessen wijn in de recreatieruimtes + roken uit alle ramen die open konden .
Verpleegsters hadden oogkleppen op als ze bij ons kwamen zitten
Je hebt gelijk dat het belachelijk is als patiënten in de wc's gaan roken , ze kunnen naar een rookruimte of anders naar buiten of ze roken gewoon niet, heb begrepen dat er tegenwoordig in elk ziekenhuis een verpleegkundige is die je kan begeleiden met het stoppen met roken proces en dan krijg je alle hulp die je nodig hebt (van nicotinepleisters tot geestelijke bijstand)
Ik kwam daar na 3 weken achter maar toe had ik de ergste afkickverschijnselen al achter de rug en had ik geen pleisters o.i.d. meer nodig.
Heel mooi en zeer treffend gezegd Re. Die komt recht mijn hart binnen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:29 schreef Re het volgende:
Op de goede dagen kijk je met meewarig terug op de slechte dagen en op slechte dagen kijk je naar die goede dagen met een verlangen...
was dat niet een aflevering van Grey'squote:Op zondag 16 december 2012 23:53 schreef computergirl het volgende:
Volgens mij is er niet zo lang geleden nog iemand in Adam aan dood gegaan, HIV patient met zuurstof die rookte in bed.
Ondanks de morfinepleisters en de pijnstillers helaas wel.quote:
Dat zal voor iedereen anders zijn denk ik, ik rende vorige jaar trappen op en af zonder te hijgen en ben nu uitgeput als ik van de bank naar de open keuken loop.(m.a.w. moet dan gaan zitten om bij te komen en rustig te gaan ademhalen)quote:En als je je zwak voelt, waar is dat mee te vergelijken. Zware griep ?
Wat denk je van schilders die met bijvoorbeeld tinner werkten ?quote:Op zondag 16 december 2012 22:47 schreef just me het volgende:
Slaapmeisje, je bent gestopt, ik ben gestopt en dat hadden we toch nooit verwacht, hartstikke goed van ons
Je kunt kanker niet voorkomen, je kunt er alleen zoveel mogelijk aan doen om het niet te krijgen.
Via mijn bijbaantjein de huishoudelijke thuiszorg kom ik nu bij een ontzettend wijze mevrouw die terminaal is, ze is 71 en heeft longkanker... ze heeft gewerkt in een drukkerij, wist zij toen dat die fijne stofdeeltjes zo gevaarlijk kunnen zijn.
Heb er nog een topic over geopend.quote:Op zondag 16 december 2012 23:53 schreef computergirl het volgende:
Volgens mij is er niet zo lang geleden nog iemand in Adam aan dood gegaan, HIV patient met zuurstof die rookte in bed.
Kut voor je Loedertje.quote:Op maandag 17 december 2012 11:41 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ondanks de morfinepleisters en de pijnstillers helaas wel.
Of op lood gebaseerde verf. Ik ben zo 1 oom kwijtgeraakt.quote:Op maandag 17 december 2012 11:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat denk je van schilders die met bijvoorbeeld tinner werkten ?
OPS !quote:Op maandag 17 december 2012 11:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat denk je van schilders die met bijvoorbeeld tinner werkten ?
Die heeft nergens last van .quote:
quote:
Valt je schaamhaar ook uit ?quote:
Klopt, heb dit nu in zeer korte tijd 5x meegemaakt, kon ook niet meer van de brancard af want lag vast aan allerlei meetapparatuur en een infuus en had het simpelweg te benauwd om nog te willen bewegen.quote:Op maandag 17 december 2012 14:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Loedertje ik ben afgelopen zomer op straat in elkaar gezakt en met een ziekenwagen naar een ziekenhuis vervoerd. Lig je daar plots ingegespt. De machteloosheid die je dan voelt. Dat je je eigen leven niet in de hand hebt.
Totale misvorming door Fok!quote:Op maandag 17 december 2012 14:21 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Klopt, heb dit nu in zeer korte tijd 5x meegemaakt, kon ook niet meer van de brancard af want lag vast aan allerlei meetapparatuur en een infuus en had het simpelweg te benauwd om nog te willen bewegen.
Wat had je uiteindelijk?
De 1e keer toen de huiskamer plots blauw kleurde door de zwaailichten en er hier drie mannen binnenkwamen was ik verschrikkelijk boos en riep ik "ik wilde géén ambulance, ik vroeg om een huisarts" , waarop 1 van die broeders zei,* wil wel weer weggaan hoor...*quote:Op maandag 17 december 2012 14:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Totale misvorming door Fok!beetje privé Loedertje. Maar ben aan het herstellen.
Was je ook opstanding ? Van :
'Laat me nou lopen ik wil naar huis.'
Geregeldquote:Op maandag 17 december 2012 14:36 schreef Loedertje het volgende:
.
* Loedertje gaat tong80 ff privé lastig vallen
Hij zou geeneens off topic gaan want het ging over een ambulancequote:Op maandag 17 december 2012 15:25 schreef MacBright het volgende:
Tong wil niet off-topic gaan. Snap dat dan!
Fijn dat je weer enigszins kicking bent, Loeder!
Het zal wel van geval tot geval verschillen, maar ik hield net zoveel haar over als toen ik op de basisschool zat.quote:Op maandag 17 december 2012 14:21 schreef Loedertje het volgende:
Met betrekking tot poes, die heeft inmiddels de status cavia omdat ik door de bloedverdunners niet meer met een scheermes in de buurt van d'r durf te komen , raar gezicht, geen idee of de chemo strax effect heeft op haar uiterlijk
quote:Op maandag 17 december 2012 18:27 schreef kklone het volgende:
Waarom post je het dan als je het zelf al vrij ongepast vindt? Ik vind ongepast een behoorlijke understatementSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
Omdat het me leek kunnen op deze manier in deze context. Ik heb met dit bijltje gehakt en neem er geen aanstoot aan, maar daar denk jij anders over. Ik zal me laten leiden door jouw oordeel, als jij mijn geciteerde spoiler weg-edit is alles weg.quote:Op maandag 17 december 2012 18:35 schreef ElisaB het volgende:
Waarom post je het dan als je het zelf al vrij ongepast vindt? Ik vind ongepast een behoorlijke understatement
En ik wil alleen maar stangen, snap dat danquote:Op maandag 17 december 2012 15:25 schreef MacBright het volgende:
Tong wil niet off-topic gaan. Snap dat dan!
Fijn dat je weer enigszins kicking bent, Loeder!
Van mij mag die spoiler blijven staan.quote:Op maandag 17 december 2012 19:28 schreef kklone het volgende:
[..]
Omdat het me leek kunnen op deze manier in deze context. Ik heb met dit bijltje gehakt en neem er geen aanstoot aan, maar daar denk jij anders over. Ik zal me laten leiden door jouw oordeel, als jij mijn geciteerde spoiler weg-edit is alles weg.
Klopt, staat idd in die folders dat er geen garanties zijn dat je je haar zult behoudenquote:Op maandag 17 december 2012 21:46 schreef computergirl het volgende:
Mijn collega heeft het ook geprobeert die ijshelm maar het hielp niet en het neemt alleen maar extra tijd in
Zit allemaal heel strak of met lijmquote:Op maandag 17 december 2012 22:40 schreef Loedertje het volgende:
Glijden die shawltjes trouwens niet van je hoofd af als je megakaal bent ?
Anti-slip tape !quote:Op maandag 17 december 2012 23:48 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
Zit allemaal heel strak of met lijm
Dat valt heel erg mee. Je kunt op de markt of in Marokkaanse winkels vaak voor 2 euro van die onderdoekjes kopen. Heb je geen lijm of punaises nodig. Verder kun je dan elk sjaaltje erop flansen die je wil. Ga zeker niet bij die dure speciaalzaken of gespecialiseerde webwinkels sjaaltjes kopen. Zonde van je geld. Grootste voordeel van kaal zijn is dat je snel klaar bent na het douchenquote:Op maandag 17 december 2012 22:40 schreef Loedertje het volgende:
Glijden die shawltjes trouwens niet van je hoofd af als je megakaal bent ?
Ahhhhhh, stom, niet aan gedacht.quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:14 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Dat valt heel erg mee. Je kunt op de markt of in Marokkaanse winkels vaak voor 2 euro van die onderdoekjes kopen.
quote:Heb je geen lijm of punaises nodig.
De longspecialist wilde bij mij niet rondom de kerst gaan plannen voor de chemo i.v.m. onderbezetting personeel hier in het ziekenhuis. Baal daar zelf wel van omdat elke dag er eentje is en de kanker zo alleen meer kansen heeft om zich nog verder te gaan uitzaaien/ontwikkelen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 09:26 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
. De dag na kerst staat de volgende gepland. Na de chemo's volgt nog 5 jaar anti-hormoontherapie.
Vanmiddag dus begonnen met een 4 daagse kuur van prednisolon 30 mg die ik een maandje geleden kreeg i.v.m. de chemo maar die toen niet doorging vanwege de bestralingen, huisarts wil het vanaf vrijdag gaan uitbreiden met een elke dag onderhoudspil, ging vandaag na een paar uur al iets beter, het is zulk raar spul, je geneest niets maar het onderdrukt al je negatieve klachten van misselijkheid tot eetlust tot geestelijk welzijn (aldus alle bijsluiters online)quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:11 schreef Slaapmeisje het volgende:
een opgezet plofhoofd van de prednison / dexamethason en holle ogen met wallen tot je kin. Toch vind ik het wel een verschil of je man of vrouw bent.
quote:
Nog ééntje dan. Voor de Kerstquote:
Die is ook cool( jouw uitvoering is iets te gelikt ) en nu kappen anders kom ik naar je huis om je pc/laptop te kapen zodat je een maand niet meer kunt postenquote:
Prednison da's fijn spul. Ik kreeg een paar dagen 3x 25 mg. Van ernstig ziek voelen naar fit in een dag.quote:Op dinsdag 18 december 2012 01:16 schreef Loedertje het volgende:
[..]
De longspecialist wilde bij mij niet rondom de kerst gaan plannen voor de chemo i.v.m. onderbezetting personeel hier in het ziekenhuis. Baal daar zelf wel van omdat elke dag er eentje is en de kanker zo alleen meer kansen heeft om zich nog verder te gaan uitzaaien/ontwikkelen.
[..]
Vanmiddag dus begonnen met een 4 daagse kuur van prednisolon 30 mg die ik een maandje geleden kreeg i.v.m. de chemo maar die toen niet doorging vanwege de bestralingen, huisarts wil het vanaf vrijdag gaan uitbreiden met een elke dag onderhoudspil, ging vandaag na een paar uur al iets beter, het is zulk raar spul, je geneest niets maar het onderdrukt al je negatieve klachten van misselijkheid tot eetlust tot geestelijk welzijn (aldus alle bijsluiters online)
De bijwerkingen na die stootkuur in oktober waren niet fijn en tasten je eigenwaarde ook weer ff lekker aanMaar de zombietoestand van de laatste 2 weken is voor mijn omgeving en mijzelf ook kut dus vandaar nu toch maar aan de prednisolon. .
Zit nu aan de 3e dag (30mg) en heb het idee dat ik zo naar de stad kan rolstoelen! Morgen de laatste en dan eventueel bespreken of ik een onderhoudskuur wil (en daar ben ik wel bang voor aangezien je dan wel plofhoofdverschijnselen krijgt volgens mij)quote:Op woensdag 19 december 2012 15:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Prednison da's fijn spul. Ik kreeg een paar dagen 3x 25 mg. Van ernstig ziek voelen naar fit in een dag.
Het lost ook niets op. Het geeft je dat idee van energie hebben weer terug ondanks dat de batterij eigenlijk op is. Ik kwam ook aan. Vocht vasthouden en ineens eetlust hebben.quote:Op woensdag 19 december 2012 15:41 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Zit nu aan de 3e dag (30mg) en heb het idee dat ik zo naar de stad kan rolstoelen! Morgen de laatste en dan eventueel bespreken of ik een onderhoudskuur wil (en daar ben ik wel bang voor aangezien je dan wel plofhoofdverschijnselen krijgt volgens mij)
Daarnaast ben ik wat angstig voor het feit dat het niets oplost, dus je voelt ook niet wanneer je over je grenzen heengaat lijkt mij..
En, ben weer anderhalve kilo aangekomen, hou opeens m'n eten binnen
quote:
* just me geeft kleenex aan!quote:
Zonde van de tissuesquote:Op donderdag 20 december 2012 11:18 schreef just me het volgende:
[..]
* just me geeft kleenex aan!
en nu janken kreng!
quote:Op donderdag 20 december 2012 13:38 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Zonde van de tissues
Wilde de stad ff in vandaag (gisteravond TWEE keer 10 minuten buiten geweest met de hond)
Maar de weergoden hier hebben besloten dat het koud is en waait + wat fijne regen.Normaliter geen enkel probleem maar heb geen zin om ziek te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |