Heb idd zoals de user voor mij al opmerkte movicolon gekregen máár deze zat in mij chemo-tas voor maandag J.L. en niet bij de Fentanyl (morfine) pleisters.quote:Op vrijdag 16 november 2012 08:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Daar zouden ze in ieder geval hun best voor moeten doen. Krijg je die indruk wel dat ze dat doen?
Als je lang opiaten gebruikt dan raak je daarvan verstopt. Die pijnstillers vertragen je darmen. Je hoort er dan ook een laxeermiddel bij te gebruiken (die chronisch gebruikt mag worden). Tegen de misselijkheid kan je weer wat middeltjes krijgen zoals bijvoorbeeld metoclopramide of domperidon.
Ik weet niet of je er last van hebt, maar soms is de pijnstilling gewoon even onvoldoende, bijvoorbeeld als je een stuk moet lopen of wat dan ook. Dat zijn 'doorbraak' pijnen en daar hebben ze ook pijnstillers voor. Korte snelwerkend pijnstillers bijvoorbeeld lolly's of een neusspray. Die laatste werkte bij mij in ieder geval goed en snel.
Misschien heb je dit allemaal al gehoord of weet je het allemaal al, maar je kan het beter te vaak horen dan te weinig.
Heel veel sterkte.
Ze smaken niet al te best, maar het werkt wel redelijk.quote:Op vrijdag 16 november 2012 20:29 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Heb idd zoals de user voor mij al opmerkte movicolon gekregen máár deze zat in mij chemo-tas voor maandag J.L. en niet bij de Fentanyl (morfine) pleisters.
Heb vandaag de 25 geplakt, 37,5 is wel heel veel in mijn optiek. Probeer de rest op te vangen met Arcoxia 's morgens en de rest v/d dag paracetamol.
Die metocopramide smaken naar de anti reistabletjes die ik als 5-jarige eens kreeg
Die lolly's en neusprays ken ik nietWat is dat?
Actiq is dus ook fentanyl (morfine..(\quote:
Jij bent ook vaak wakker 's nachts!quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
Instanyl is ook fentanyl maar die werkt sneller en korter meen ik. Probeer ze eens!
Dat klopt ja. Ik zie het verschil tussen dag en nacht, maar ik heb een slaapstoornis die alleen bij blinden voorkomtquote:Op zaterdag 17 november 2012 04:01 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Jij bent ook vaak wakker 's nachts!
Kom eens op de thee/koffie ofzo!
Denk dat het mij ergens is ontgaan maar wat heb jij exact?
Las bij Re wel het e.a maar kan nog niet duiden waar jij ergens zit in dit proces.
DAt heb ik.al.zonder de chemo..die.pijn.vanuit.mijn.rug....been.tintelt...steentkoude.voeten...etc...vraag mijn..echt af wat dat gaat worden.strax .quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:16 schreef Gia het volgende:
Ik at niks speciaals, maar wel zo gezond mogelijk. Nu hou ik al niet van fastfood, dus dat was geen straf. Probleem was alleen dat ik elke kuur op dag drie mijn smaak kwijt was en die kwam pas terug op dag 16, ongeveer.
Gelukkig is dat allemaal maar tijdelijk.
Word nu eigenlijk alleen zo moe van die neuropathie: pijn in mijn voeten en zwakke beenspieren.
Tussen je 50ste en 75ste levensjaar krijg je standaard een bevolkingsonderzoek. Om de twee jaar.quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:34 schreef Tamashii het volgende:
Even een rare vraag misschien, maar wat betreft borstkanker.
Ik heb nooit een onderzoek gehad oid terwijl ik er wel veel mensen over hoor. Ben 20 jaar en ik hoor sommige mensen over 15/16 jaar een standaard onderzoek. Is dat ook zo? Want ik zou het eigenlijk wel een keer willen, gewoon voor de zekerheid.
Mijn handen idemquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:54 schreef Gia het volgende:
Heb de hele dag dikke, gebreide pantoffels aan en dan zijn mijn tenen nog spierwit en ijskoud. Echt een rotgevoel.
Want?quote:
Was het pas echt een kanker topic geweest inplaats van een kankertopicquote:Op zondag 18 november 2012 05:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Want?
Als ie in ***** )??) had gestaan dan??
Dat is het nu ook hoor, heb het gevoel dat ik alleen maar loop te zeuren (is ook zo)quote:Op zondag 18 november 2012 06:00 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Was het pas echt een kanker topic geweest inplaats van een kankertopic
http://www.webvrouw.nl/uploads/391/Borstzelfonderzoek.pdfquote:Op zaterdag 17 november 2012 22:34 schreef Tamashii het volgende:
Ik heb nooit een onderzoek gehad oid terwijl ik er wel veel mensen over hoor. Ben 20 jaar en ik hoor sommige mensen over 15/16 jaar een standaard onderzoek. Is dat ook zo? Want ik zou het eigenlijk wel een keer willen, gewoon voor de zekerheid.
Voor zowel borst- als baarmoederhalskanker krijg je automatische een oproep thuis.quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:34 schreef Tamashii het volgende:
ze is nog maar 20quote:Op zondag 18 november 2012 10:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Voor zowel borst- als baarmoederhalskanker krijg je automatische een oproep thuis.
Regelmatig zelf onderzoeken en als je iets voelt wat je niet vertrouwt, even naar de huisarts. Als die het ook voelt, dan kan het bijvoorbeeld een cyste zijn, of een ontstoken melkklier, maar ook een tumor. Dat zie je aan de buitenkant niet. Dus dan zal hij je doorsturen voor een mammografie.quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:34 schreef Tamashii het volgende:
quote:Op zondag 18 november 2012 20:04 schreef Lienekien het volgende:
Loeder, heel veel sterkte voor morgen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |