Dit n.a.v. de TT.quote:Mijn vader droomt al drie nachten hetzelfde- Zijn dochter zit in een put met een enorme grote zware gietijzeren deksel. Hij hoort mij roepen/schreeuwen * pappa pappa !! Help mij toch, haal mij hieruit !!* Mijn vader zit op zijn knietjes, probeert uit alle macht om de deksel van de put te krijgen, zijn vingertoppen bloeden, zijn nagels liggen er half af maar het lukt niet....
Ben blij dat dit soort topics kunnen bijdragen tot een beetje positiviteit Nitraatpoep.quote:Op donderdag 15 november 2012 05:19 schreef NitraatPoep het volgende:
Ik word momenteel geconfronteerd met deze ziekte in mijn familie, en ik heb steun aan jouw doorzettingsvermogen en humor. Dankjewel.
Volgens de longarts is het een risico om tot de 27e te wachten em ik kreeg de zenuwen toen ik de datum 27e hoorde.quote:Op donderdag 15 november 2012 07:41 schreef Re het volgende:
maandag is best snel gelukkig, gaan ze nog door met de bestralingen?
O ja, mijn performer status is volgens de Oncologie Verpleegkundige een 1 1/2 (omdat ik nog niet geheel mobiel ben, afhankelijk van een rolstoel , niet 100% bedlegerig ets etc)quote:Op donderdag 15 november 2012 07:41 schreef Re het volgende:
maandag is best snel gelukkig, gaan ze nog door met de bestralingen?
Dat blijft erin hakken want ik kan dit ook niet zonder tranen van een ander lezen. Ik wilde het mijn ouders en zoon geeneens vertellen, wel met wat omwegen en mooie prognoses maar niet werkelijk zoals het is.Uiteindelijk na aandringen van de longarts wel gedaan maar o jee, wat was dat moeilijk.quote:Op donderdag 15 november 2012 08:22 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wat fijn dat je zo snel geopereerd kan worden Loedertje. Laat dat gedeelte dan maar gauw achter de rug zijn.
En jouw droom raakt me. Toen ik mijn diagnose afgelopen juli te horen kreeg, stortte mijn wereld in. Niet voor mezelf, maar vooral voor mijn zoontje van 5. Ik wilde geen zieke mama zijn, maar als het dan toch moest, dan is alles beter dan een ziek kind. Dat zou mijn hart breken. Tot mijn vader in mijn armen stond te huilen en ik ineens besefte dat ik zijn kind ben. Dat hakte er wel even in.
je kan redelijk goed leven op 1 long hoor, ik mis ook een flink stuk (geen hele maar toch), je kan er zelfs mee sporten. Meestal is de intake idd in dezelfde week. Neem altijd iemand mee op zulke gesprekken aangezien je gedachten toch all over the place zijn (meestal) en het dan nuttig is als er iemand bij is die alles noteert etc.quote:Op donderdag 15 november 2012 08:48 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Volgens de longarts is het een risico om tot de 27e te wachten em ik kreeg de zenuwen toen ik de datum 27e hoorde.
Na die operatie gaan we Vlissingen plannen (eerst intake, geen idee hoe snel dat gaat en mag maar ik schat eigenlijk ook diezelfde week..)
Die tumor moet weg ! Wil graag twee longen houden.
Mijn opa's long werd verwijderd toen hij in de 50 was en hij is er toch zonder 80 mee geworden. Die had er alleen in het begin veel hinder van. Had jij dat ook?quote:Op donderdag 15 november 2012 09:18 schreef Re het volgende:
[..]
je kan redelijk goed leven op 1 long hoor, ik mis ook een flink stuk (geen hele maar toch), je kan er zelfs mee sporten. Meestal is de intake idd in dezelfde week. Neem altijd iemand mee op zulke gesprekken aangezien je gedachten toch all over the place zijn (meestal) en het dan nuttig is als er iemand bij is die alles noteert etc.
meer last van de operatie zelf en het litteken weefsel wat mijn branchiale plexus in de war heeft gestuurd, verder is het nu een kwestie van langzaam de conditie opbouwen maar echt last van mijn longen... neequote:Op donderdag 15 november 2012 09:20 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Mijn opa's long werd verwijderd toen hij in de 50 was en hij is er toch zonder 80 mee geworden. Die had er alleen in het begin veel hinder van. Had jij dat ook?
Tja, 35 jaar geleden zal de manier van opereren ook wel anders geweest zijn. Naderhand had hij er geen last meer van (naar mijn weten dan).quote:Op donderdag 15 november 2012 09:28 schreef Re het volgende:
[..]
meer last van de operatie zelf en het litteken weefsel wat mijn branchiale plexus in de war heeft gestuurd, verder is het nu een kwestie van langzaam de conditie opbouwen maar echt last van mijn longen... nee
Het is fijn dat je dat in ieder geval zegt. De meeste mensen durven helemaal niets meer te zeggen tegen een familielid, vriend of bekende van een kankerpatiënt. En al helemaal niet vragen hoe het met je gaat. Stel je voor dat je een antwoord krijgt waar je niet op zit te wachten. Ik merk wel dat ik er heel open over ben en dat ik daardoor ook makkelijker benaderbaar ben, maar het blijft toch een hele hoge drempel voor veel mensen in de omgeving.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:06 schreef CoolGuy het volgende:
Heb het gevoel dat ik veel meer wil zeggen, maar ik weet de woorden niet.
Wat kan zo'n realisatie hard aankomen hèquote:Op donderdag 15 november 2012 08:22 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wat fijn dat je zo snel geopereerd kan worden Loedertje. Laat dat gedeelte dan maar gauw achter de rug zijn.
En jouw droom raakt me. Toen ik mijn diagnose afgelopen juli te horen kreeg, stortte mijn wereld in. Niet voor mezelf, maar vooral voor mijn zoontje van 5. Ik wilde geen zieke mama zijn, maar als het dan toch moest, dan is alles beter dan een ziek kind. Dat zou mijn hart breken. Tot mijn vader in mijn armen stond te huilen en ik ineens besefte dat ik zijn kind ben. Dat hakte er wel even in.
Zelf moet ik vanwege mijn ziekte (geen kanker) wel een hoop verschillende vitamines innemen en een lastig dieet volgen. Dat gaat in combinatie tussen behandeld arts en diëtiste en is geregeld via het ziekenhuis.quote:Op donderdag 15 november 2012 03:39 schreef Loedertje het volgende:
Heb net eenkwartier zitten typen maar ben helaas de text kwijt
[..]
Dit n.a.v. de TT.
Hoop dat de spontaniteit uit deel 1 (alles mag, niets is off topic) ook in deze thread zo zal zijn.
Wat ik graag aan wil snijden is Voeding en Kanker. Zoals RE als schreef is goed eten heel erg belangrijk. Volgens jullie nog een kankerdieet? (anti oxidanten? moerman? ander kankerdieet?
Mijn moeder volgde ooit het toen inmens populaire Dr Moerman dieet via een regluliere arts Dokter Ronhaar uit de Krim. Ze moest hiervoor ook alerlei extra vitames slikken ( B12, vit A in hoge dosering..(
Daarnaast veel erwtensoep-achtig brei van spliterwten of andere peulvruchten (denk zelf dat het is voor de stoelgang, deze zo normaal mogelijk te houden)Vlees en vis mochten niet en voor de rest weet ik er zeer weinig van omdatwij alleen wisten dat zij ziek was maar niet wat ze had en tevens ook nog te jong waren om iets te snappen van het dieet wat zij volgde.
Ben vanmorgen wakker geworden van die stomme zenuwpijn, hier helaas geen met een binnen 5 minuten werkend morfine spuit (die helaas ook maar 2 uur werkt maar toch, elk uurtje slaap is meegenomen ) Zo onnnodig deze pijn, staat los van de kanker maar veroorzaakt vermoeidheid en inmiddels is er geen pijnstiller die langdurig werkt.
Ook in deel 2, liever geen mods die overbezorgd vanuit hun perspectief gaan ingrijpen en verwijderen, kankerpatiënten zijn geen watjes, wij kunnen tegen heel veel stootjes
Dat zou je idd denkenquote:Op donderdag 15 november 2012 23:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het is uiteindelijk de bedoeling dat jij de dag zo dragelijk mogelijk door komt en de nacht zo veel mogelijk slapend.
Daar zouden ze in ieder geval hun best voor moeten doen. Krijg je die indruk wel dat ze dat doen?quote:Op vrijdag 16 november 2012 02:07 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat zou je idd denken
Huisarts komt tegenwoordig elke week buurten en schreef gisteren een extra pleister voor waardoor ik vanaf morgen 37,5 mag gaan plakken. Ondertussen raakt de hele boel verstopt en begin ik lichte misselijkheidsklachten te krijgenNooit gehad .
1) Sterkte!quote:Op vrijdag 16 november 2012 20:24 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik heb 3 maanden geleden mijn laatste bestraling gehad maar ben nu echt weer moe op het niveau van ik ga de komende week alleen maar op bed liggen. Nergens zin in en alles is kut. Bleh. Woensdag ook nog eens terug naar de internist omdat ik enorme nekpijn heb en ik ben enorm bang dat het weer gekanker met mijn klieren is.
Ook nog gezeik met mijn ziekteuitkering die is stopgezet omdat ze brieven naar het verkeerde adres hadden gestuurd ( wat ik al meermaals had laten veranderen, waar ze al vaker _wel_ post naar het goeie adres hebben weten te sturen ) dus dat gaat ook allemaal weer gekut opleveren. grr
Heb idd zoals de user voor mij al opmerkte movicolon gekregen máár deze zat in mij chemo-tas voor maandag J.L. en niet bij de Fentanyl (morfine) pleisters.quote:Op vrijdag 16 november 2012 08:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Daar zouden ze in ieder geval hun best voor moeten doen. Krijg je die indruk wel dat ze dat doen?
Als je lang opiaten gebruikt dan raak je daarvan verstopt. Die pijnstillers vertragen je darmen. Je hoort er dan ook een laxeermiddel bij te gebruiken (die chronisch gebruikt mag worden). Tegen de misselijkheid kan je weer wat middeltjes krijgen zoals bijvoorbeeld metoclopramide of domperidon.
Ik weet niet of je er last van hebt, maar soms is de pijnstilling gewoon even onvoldoende, bijvoorbeeld als je een stuk moet lopen of wat dan ook. Dat zijn 'doorbraak' pijnen en daar hebben ze ook pijnstillers voor. Korte snelwerkend pijnstillers bijvoorbeeld lolly's of een neusspray. Die laatste werkte bij mij in ieder geval goed en snel.
Misschien heb je dit allemaal al gehoord of weet je het allemaal al, maar je kan het beter te vaak horen dan te weinig.
Heel veel sterkte.
Ze smaken niet al te best, maar het werkt wel redelijk.quote:Op vrijdag 16 november 2012 20:29 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Heb idd zoals de user voor mij al opmerkte movicolon gekregen máár deze zat in mij chemo-tas voor maandag J.L. en niet bij de Fentanyl (morfine) pleisters.
Heb vandaag de 25 geplakt, 37,5 is wel heel veel in mijn optiek. Probeer de rest op te vangen met Arcoxia 's morgens en de rest v/d dag paracetamol.
Die metocopramide smaken naar de anti reistabletjes die ik als 5-jarige eens kreeg
Die lolly's en neusprays ken ik nietWat is dat?
Actiq is dus ook fentanyl (morfine..(\quote:
Jij bent ook vaak wakker 's nachts!quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
Instanyl is ook fentanyl maar die werkt sneller en korter meen ik. Probeer ze eens!
Dat klopt ja. Ik zie het verschil tussen dag en nacht, maar ik heb een slaapstoornis die alleen bij blinden voorkomtquote:Op zaterdag 17 november 2012 04:01 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Jij bent ook vaak wakker 's nachts!
Kom eens op de thee/koffie ofzo!
Denk dat het mij ergens is ontgaan maar wat heb jij exact?
Las bij Re wel het e.a maar kan nog niet duiden waar jij ergens zit in dit proces.
DAt heb ik.al.zonder de chemo..die.pijn.vanuit.mijn.rug....been.tintelt...steentkoude.voeten...etc...vraag mijn..echt af wat dat gaat worden.strax .quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:16 schreef Gia het volgende:
Ik at niks speciaals, maar wel zo gezond mogelijk. Nu hou ik al niet van fastfood, dus dat was geen straf. Probleem was alleen dat ik elke kuur op dag drie mijn smaak kwijt was en die kwam pas terug op dag 16, ongeveer.
Gelukkig is dat allemaal maar tijdelijk.
Word nu eigenlijk alleen zo moe van die neuropathie: pijn in mijn voeten en zwakke beenspieren.
Tussen je 50ste en 75ste levensjaar krijg je standaard een bevolkingsonderzoek. Om de twee jaar.quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:34 schreef Tamashii het volgende:
Even een rare vraag misschien, maar wat betreft borstkanker.
Ik heb nooit een onderzoek gehad oid terwijl ik er wel veel mensen over hoor. Ben 20 jaar en ik hoor sommige mensen over 15/16 jaar een standaard onderzoek. Is dat ook zo? Want ik zou het eigenlijk wel een keer willen, gewoon voor de zekerheid.
Mijn handen idemquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:54 schreef Gia het volgende:
Heb de hele dag dikke, gebreide pantoffels aan en dan zijn mijn tenen nog spierwit en ijskoud. Echt een rotgevoel.
Want?quote:
Was het pas echt een kanker topic geweest inplaats van een kankertopicquote:Op zondag 18 november 2012 05:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Want?
Als ie in ***** )??) had gestaan dan??
Dat is het nu ook hoor, heb het gevoel dat ik alleen maar loop te zeuren (is ook zo)quote:Op zondag 18 november 2012 06:00 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Was het pas echt een kanker topic geweest inplaats van een kankertopic
http://www.webvrouw.nl/uploads/391/Borstzelfonderzoek.pdfquote:Op zaterdag 17 november 2012 22:34 schreef Tamashii het volgende:
Ik heb nooit een onderzoek gehad oid terwijl ik er wel veel mensen over hoor. Ben 20 jaar en ik hoor sommige mensen over 15/16 jaar een standaard onderzoek. Is dat ook zo? Want ik zou het eigenlijk wel een keer willen, gewoon voor de zekerheid.
Voor zowel borst- als baarmoederhalskanker krijg je automatische een oproep thuis.quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:34 schreef Tamashii het volgende:
ze is nog maar 20quote:Op zondag 18 november 2012 10:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Voor zowel borst- als baarmoederhalskanker krijg je automatische een oproep thuis.
Regelmatig zelf onderzoeken en als je iets voelt wat je niet vertrouwt, even naar de huisarts. Als die het ook voelt, dan kan het bijvoorbeeld een cyste zijn, of een ontstoken melkklier, maar ook een tumor. Dat zie je aan de buitenkant niet. Dus dan zal hij je doorsturen voor een mammografie.quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:34 schreef Tamashii het volgende:
quote:Op zondag 18 november 2012 20:04 schreef Lienekien het volgende:
Loeder, heel veel sterkte voor morgen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |