Idd, een beetje huisarts zou beginnen met de stress vraag, ben je happy met je baan, hoe is het thuis bla die bla die bla...quote:Op zaterdag 15 december 2012 09:51 schreef computergirl het volgende:
Alhoewel ik me afvraag of ze met haar vage klachten wel grondig onderzocht geweest was. Vrouw 40 plus, niet happy in haar drukke baan etc
Onvoorstelbaar eigenlijk , evenals zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken over knobbels in je borst omdat ;quote:Op zaterdag 15 december 2012 10:15 schreef Isabeau het volgende:
Een nicht van mij is overleden aan stress op haar 34ste. Oh wacht, de huisarts dacht lange tijd dat haar moeheid en buikpijnklachten stress was. Bleek toch darmkanker te zijn en was uiteindelijk bij diagnose al uitgezaaid. Niet op verwijzing van de huisarts overigens, haar man heeft haar zelf naar de spoedhulp gebracht en een onderzoek geëist.
Wist helemaal niet dat het vaker voorkomt dan andere kankersoorten..quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:42 schreef Gia het volgende:
In mijn Herstel en Balansgroep zat iemand die gynaecologische kanker had gehad. Daar is dan 'olijf' voor. Maar daar is inderdaad veel minder aandacht voor. En toen was het ook nog oktober, borstkankermaand. Akkoord, het komt veel vaker voor dan andere soorten kanker, maar ik vind het allemaal nogal overdreven.
Hmmmmm, sommige mensen waarderen dat waarschijnlijk wel , k zou best wat dingen willen weten over bijvoorbeeld dat anti-oxidanten voedingspatroon en denk dat ik wel happy zou zijn geweest als men daar de eerste maand wat tijdschriften over had meegenomen. Ik kreeg de Quest en dat soort bladenquote:Werd ik ook nog vorig jaar oktober geopereerd, borstsparend, brengt het bezoek allemaal tijdschriften mee met specials over borstkanker.
Op de sites zien die pruiken er supertof uit maar ik denk dat ik liever een carnavalspruik met paars of zwart haar op m'n hoofd zet als ik jouw posting zo lees...( of een pabo pruikquote:Op zaterdag 15 december 2012 13:11 schreef Slaapmeisje het volgende:
Pruiken zijn inderdaad belachelijk duur. Ik ben op dit moment zo kaal als een kerstbal, maar heb geen pruik. Ik doe gewoon wat leuke sjaaltjes en petjes op. Hoe mooi een pruik ook is, je ziet toch dat het nep is.
quote:Zeker wanneer je ook nog eens geen wenkbrauwen en wimpers meer hebt, een opgezet plofhoofd van de prednison / dexamethason en holle ogen met wallen tot je kin.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:22 schreef Brighteyes het volgende:
Loeder! Dat is mij laatst ook overkomen, ergens in een duffe ochtendbui vergeten. Ik stond 's middags echt raar te kijken toen ik twee touwtjes tegenkwam.![]()
![]()
Mijn pruik leek zoveel op mijn eigen haar dat mensen het echt niet zagen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:11 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik zit ook niet te wachten op extra aandacht voor borstkanker en zeker niet op zo'n glitter en glamour manier. Kanker is geen feestje, ook niet als je er een leuk roze sausje overheen giet.
Pruiken zijn inderdaad belachelijk duur. Ik ben op dit moment zo kaal als een kerstbal, maar heb geen pruik. Ik doe gewoon wat leuke sjaaltjes en petjes op. Hoe mooi een pruik ook is, je ziet toch dat het nep is. Zeker wanneer je ook nog eens geen wenkbrauwen en wimpers meer hebt, een opgezet plofhoofd van de prednison / dexamethason en holle ogen met wallen tot je kin. Toch vind ik het wel een verschil of je man of vrouw bent. Er lopen genoeg kale mannen zonder kanker rond, maar heel weinig vrouwen (afgezien van een enkele zangeres of actrice).
Mijn moeder heeft ook een niet van echt te onderscheiden pruik, mensen zeggen ook regelmatig dat het zo fijn is dat ze heur haar nog heeft ondanks alle behandelingen. Uh-huh.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn pruik leek zoveel op mijn eigen haar dat mensen het echt niet zagen.
Zo stond ik in een groepje te praten, vroeg iemand wanneer mijn haar weer ging groeien. Toen zei iemand anders: Hoezo, het zit toch goed!
Ahum, het is een pruik. Had ze echt niet in de gaten.
Maar, ik had nog wel wenkbrauwen en wimpers, hoewel flink uitgedund.
Er zijn idd niet van echt haar te onderscheiden pruiken maar als ik naar de prijzen kijk dan krijg ik bekant een flauwte. Voor dat geld koop ik liever cadeautjes voor m'n verzorgersquote:Op zaterdag 15 december 2012 13:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn pruik leek zoveel op mijn eigen haar dat mensen het echt niet zagen.
Zo stond ik in een groepje te praten, vroeg iemand wanneer mijn haar weer ging groeien. Toen zei iemand anders: Hoezo, het zit toch goed!
Ahum, het is een pruik. Had ze echt niet in de gaten.
Maar, ik had nog wel wenkbrauwen en wimpers, hoewel flink uitgedund.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 07:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
is dat nou niet een beetje de boel omdraaien? Als je zo jong bent als Loedertje kan het niet anders dat er andere dingen of meer dingen meespelen, maar net doen alsof niet-rokers net zo veel kans hebben op longkanker is toch echt niet waar.Risicoverhogend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je rookt, loop je een extra risico op long- en keelkanker. Naar voor mensen met longkanker is dat er direct wordt gekeken van "oh, maar jij hebt zeker gerookt he?". M.a.w. het is je eigen schuld dus. Maar er zijn zoveel mensen met longkanker die zich kennelijk ineens moeten gaan verdedigen, "ja, maar ik heb nooit gerookt". Oh, okay. Niet jouw eigen schuld dus. Hebben je ouders misschien gerookt?
Er moet toch een zondebok zijn. Nou, dan denk je zeker niet positief genoeg. Je hebt zeker alles opgekropt en nu heb je maagkanker. Wrs. is het ook de angst en het gevoel om controle te houden en denken van ik voel me goed en mij gebeurt dat niet.
Er zijn ook wel mensen bij wie het ergens knaagt omdat er misschien jarenlang gerookt is.
Iedereen weet dat het slecht is. Besluit je een fles bleekmiddel achterover te slaan dan heb je direct de gevolgen. Als je een sigaret rookt, voelt dat prima. Ieder nieuwjaar doet men massaal aan goede voornemens. Iedere roker weet het. Maar het is zo abstract.
De cijfers van mensen met kanker vind ik persoonlijk dramatisch hoog. Het is echt heel ernstig. Aan de andere kant is er een stijgende lijn, door de welvaart en daarmee ontplooide kunde, in de levensverwachting van mensen. Zo zonnig zie ik het geheel dan weer wel.
Het is zo zinloos om toch de zondebok te zoeken. Ik weet in mijn leven al drie kinderen op te noemen.
Computergirl, volg jij alle regels om het te hopen voorkomen? Schuif jij bijv. iedere dag tien lepels tomatenpuree onder je neus om veel Lycopeen binnen te krijgen om minder risico op kanker te lopen?
Dat doet een enkeling na de diagnose kanker te hebben gekregen.
Kijk uit met veroordelen ook al heb je wel een beetje gelijk. Het is makkelijk om iets te laten dat je toch al niet deed dan zelf actief iets lastig te moeten doen om het risico te voorkomen. Het risico.
Kanker overkomt 1 op de 3 mensen.Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
Het is makkelijk om iets te laten waar je toch al een hekel aan hebt.quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:41 schreef computergirl het volgende:
Hou effe op. Ik verwijt niemand iets, maar we moeten hier niet doen alsof niet-rokers gelijke kans op bepaalde kankers hebben.
Ik heb nooit gerookt, omdat het zo'n ontzettend gore, ordinaire, stikkende verslaving is en niet vanwege kanker.
Waar gooi ik modder?quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:45 schreef ElisaB het volgende:
Hoe is het mogelijk dat werkelijk elk topic op FOK! vroeg of laat op moddersmijten uitloopt
Ik heb de oplossing: van leven ga je dood. Jij, ik, iedereen. Punt.
Klopt, zelfs de niet rokende babies kunnen kanker krijgen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:41 schreef computergirl het volgende:
Hou effe op. Ik verwijt niemand iets, maar we moeten hier niet doen alsof niet-rokers gelijke kans op bepaalde kankers hebben.
Nee het gooien vanavond is met tomtenpureequote:
Neh want doorgaans heb je dan nog nergens last vanquote:Op zaterdag 15 december 2012 23:08 schreef Staal het volgende:
Dat is hetzelfde als een sigaret opsteken terwijl er tegenwoordig op het pakje staat dat het dodelijk is.
Verslaving.
Met wat suiker en sojasaus is het best te etenquote:Op zaterdag 15 december 2012 23:18 schreef just me het volgende:
[..]
Nee het gooien vanavond is met tomtenpuree
Alles met slagroom, 3 maanden lang vanwege ondervoeding en geen gram aankomen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:33 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Met wat suiker en sojasaus is het best te eten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |