abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119240757
Dat dimlicht uit doen als je je mistlichten voor aan zit is juist logisch. Mistlicht schijnt net onder de mist door (of zou het moeten doen) en dimlicht niet. In een echte mistige situatie en donker (minder dan 50 meter zicht) is dat dus de beste combinatie om zo goed mogelijk zicht te hebben.
  FOK!fotograaf donderdag 15 november 2012 @ 15:41:43 #103
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119240965
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
man man hoeveel mensen in deze mist toch niet hun verlichting aan doen. En dan heb ik het niet over mistverlichting maar uberhaupt verlichting.
Mistverlichting achter mag lekker uitblijven, zicht was, zelfs hier in Noord Holland, boven de 50 meter.

quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:32 schreef Actaeon het volgende:

[..]

For real? :') je zei neem ik aan subtiel dat ie z'n hoofd moest houden?
Zoiets ja. Dat het aantal km's dat ik per maand maak wss niet voldoende is (kom net niet aan de 2 de afgelopen tijd)

quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:11 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En jij hebt toch BE?
Dan zou ik 'm helemaal negeren.

Ik heb het zelf ook vaak genoeg gehoord. ('Bweh, durf je niet harder ofzo?' en 'Rij eens door')
Nee, ik ben geen hardrijder, maar ik heb wel meer theorie- en praktijkexamens gedaan dan menig ander.
En allemaal geslaagd. (am, a, be, ce en lzv)
Trek me er niets van aan. Grote bek, doet vrij weinig. Roeptoetert van alles gedaan te hebben, bijv. bondsopleiding tot scheidsrechter van de bond zelf (dus niveau hoger), maar nu ik dat zelf doe, blijkt dat hij nooit begonnen is.

Maar ach, te weinig km's, sinds zondag meer dan 600 km weggetikt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119241406
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:41 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Mistverlichting achter mag lekker uitblijven, zicht was, zelfs hier in Noord Holland, boven de 50 meter.

Ik kan bij ons niet zien hoe dicht die mist is, de meeste paaltjes langs de weg zijn alweer omver gereden door trekkers :D Dus als ik denk dat het mistig genoeg is gaat mijn achtermist licht aan. Maar dat is dan ook op een weg waar mensen nog wel eens wat harder willen rijden en aangezien ik dat niet doe bij dichte mist, wil ik dat ze me eerder zien... Zodra ik dan op de 360 zit, gaat het weer uit (zoals ik vanmorgen toen ook m'n mist voorlamp uit gezet heb)

Maar ik zie best vaak tegenwoordig mensen met dagrij verlichting en dimlicht. Ik meende dat je alleen of het een of het ander aan mocht doen?
pi_119241541
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik kan bij ons niet zien hoe dicht die mist is, de meeste paaltjes langs de weg zijn alweer omver gereden door trekkers :D Dus als ik denk dat het mistig genoeg is gaat mijn achtermist licht aan. Maar dat is dan ook op een weg waar mensen nog wel eens wat harder willen rijden en aangezien ik dat niet doe bij dichte mist, wil ik dat ze me eerder zien... Zodra ik dan op de 360 zit, gaat het weer uit (zoals ik vanmorgen toen ook m'n mist voorlamp uit gezet heb)

Maar ik zie best vaak tegenwoordig mensen met dagrij verlichting en dimlicht. Ik meende dat je alleen of het een of het ander aan mocht doen?
Vaak dimt de dagrijverlichting een beetje wanneer je je dimlicht aanzet
pi_119241545
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik kan bij ons niet zien hoe dicht die mist is, de meeste paaltjes langs de weg zijn alweer omver gereden door trekkers :D Dus als ik denk dat het mistig genoeg is gaat mijn achtermist licht aan. Maar dat is dan ook op een weg waar mensen nog wel eens wat harder willen rijden en aangezien ik dat niet doe bij dichte mist, wil ik dat ze me eerder zien... Zodra ik dan op de 360 zit, gaat het weer uit (zoals ik vanmorgen toen ook m'n mist voorlamp uit gezet heb)

Maar ik zie best vaak tegenwoordig mensen met dagrij verlichting en dimlicht. Ik meende dat je alleen of het een of het ander aan mocht doen?
nope, bij dimlicht moet het dagrijlicht gedimd worden tot iets van 60% geloof ik.
Heb zelf ook DRL, maar dat heb ik zo ingebouwd dat als ik dimlicht aanzet de DRL balkjes uitgaan..
Enig probleem is dat ze bij de APK dat steeds weer aanpassen, waardoor de dagrijverlichting gewoon blijft branden als ik dimlicht aanzet.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119241632
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:36 schreef Casos het volgende:
Dat dimlicht uit doen als je je mistlichten voor aan zit is juist logisch. Mistlicht schijnt net onder de mist door (of zou het moeten doen) en dimlicht niet. In een echte mistige situatie en donker (minder dan 50 meter zicht) is dat dus de beste combinatie om zo goed mogelijk zicht te hebben.
Ja, dichte mist. Dan heeft het functie, niet als er een verdwaald wolkje hangt. Toch schijnt het mode te zijn om zo te rijden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_119241713
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:57 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ja, dichte mist. Dan heeft het functie, niet als er een verdwaald wolkje hangt. Toch schijnt het mode te zijn om zo te rijden.
Ach, met dagrijverlichting die feller is dan het gemiddelde mistlicht dat Sjon onder zijn auto heeft, is dat ook wel een achterhaalt iets. Ik zie het tegenwoordig vaker op Scenics en Espaces, stadslicht i.c.m. mistlicht overdag zonder mist.
pi_119244109
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:59 schreef Casos het volgende:

[..]

Ach, met dagrijverlichting die feller is dan het gemiddelde mistlicht dat Sjon onder zijn auto heeft, is dat ook wel een achterhaalt iets. Ik zie het tegenwoordig vaker op Scenics en Espaces, stadslicht i.c.m. mistlicht overdag zonder mist.
Haha, zag hier net een (oudere) Espace achter langs rijden, met inderdaad mistlampen aan..
Het was dan wel iets mistig, maar niet dusdanig dat het mistlicht aan moet..

Zelf heb ik ze ook, (we hebben op al onze auto mistlampen) maar gebruik het eigenlijk nooit. (Maarja, BIj een nieuwe auto kruizen we wel weer altijd die optie aan, omdat zonder mistlampen het vaak een stuk lelijker eruit ziet.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119251696
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:16 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je hebt ze ook die overdrijven. Het kleinste laaghangende wolkje zorgt ervoor dat het mistachterlicht in no-time getriggerd wordt. Om deze vervolgens vergeten uit te zetten.

En natuurlijk mistlichten aan de voorkant aan (en om het helemaal pauper te maken dimlicht uit, want dat mag. Ofzo)
In België is dat helemaal erg.

En in Nederland weten ook veel mensen niet hoeveel 50 meter nu daadwerkelijk is. En als het echt heel mistig is doe ik mijn mistachterlicht ook wel aan, maar ik doe hem wel weer uit als er iemand achter me rijdt.

En degene die vanmorgen 60 reed op de linkerbaan van de Groninger Ringweg reed: ga dan naar rechts. o|O
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_119251797
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:20 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

In België is dat helemaal erg.
Daar zijn de regels ook anders.
sig verwijderd door FA
pi_119251865
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:23 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Daar zijn de regels ook anders.
Sterker nog, daar hebben ze geen wegen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_119252834
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Sterker nog, daar hebben ze geen wegen.
Wel lantaarns. :P
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_119253486
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:23 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Daar zijn de regels ook anders.
Tell me about it. Toen ik een keertje wilde parkeren op een gewone weg moest ik per se in de rijrichting staan en mocht ik absoluut niet andersom staan van m'n belgische vriendin. Kun je blijkbaar ook een boete voor krijgen....
pi_119255424
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 21:04 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Tell me about it. Toen ik een keertje wilde parkeren op een gewone weg moest ik per se in de rijrichting staan en mocht ik absoluut niet andersom staan van m'n belgische vriendin. Kun je blijkbaar ook een boete voor krijgen....
Belgische 'Wegcode':
quote:
Artikel 23. Stilstaan en parkeren

23.1. Elk stilstaand of geparkeerd voertuig moet worden opgesteld :

1° Rechts ten opzichte van zijn rijrichting

Indien het een rijbaan is met éénrichtingsverkeer, mag het evenwel langs de ene of langs de andere kant opgesteld worden.
http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/188-art23
pi_119258881
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:48 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Wel lantaarns. :P
Op gas misschien...

Belgenland :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_119260082
Zo, weer 2 ergernissen erbij, of nouja, 1 echte waar ik ook een foto van heb gemaakt.

Eerst de ander: net op de terugweg van college kwam er op ten duur vlak voor die mooie lange doordraaier richting Kardinge een BMW suv vlak achter mij rijden. Ik reed al 80 op de GPS en de weg was verder helemaal verlaten, maar nog kroop hij zowat in mijn kofferbak.
Nouja prima, had al het vermoeden dat het geen bochtenridder was, maar toen ik de bocht door was kon ik hem nergens meer vinden in mijn spiegels. Pas toen ik zeker 100 meter de bucht uit was verscheen hij in de spiegels, en was dus nog maar op 2/3e van de bocht.. |:(
En dat terwijl ik met 70 door de bocht ging, een snelheid die zelfs met een verlengde MB Sprinter gewoon te doen is daar.

De 2e was dat ik was vergeten dat die Bibi nog wat(die pianist) optrad in Martiniplaza, wat het volgende tot gevolg had:

Die grijs kleurige station staat dus stil.. Heb er zeker 5 minuten moeten wachten nadat het voor de 1e keer groen was voordat de kruising weer (een beetje) vrij was en ik dus gewoon mijn route richting Friesland kon vervolgen..
Men zal wel niet goed hebben gekeken en niet hebben gezien dat de afrit naar Martiniplaza al bomvol stond..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  Spellchecker donderdag 15 november 2012 @ 23:49:26 #118
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_119261176
Die ring van Groningen is verkeerstechnisch ook een gedrocht van heb ik jou daar...
Tevens -purist.
pi_119261226
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 23:49 schreef NoBody122 het volgende:
Die ring van Groningen is verkeerstechnisch ook een gedrocht van heb ik jou daar...
Zeker het Julianaplein inderdaad.. Andere kant(Kardinge) nu ook, maar daar zijn ze druk bezig met de verbeteringen, dus dan is het straks goed. :) )
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119265517
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 23:50 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Zeker het Julianaplein inderdaad.. Andere kant(Kardinge) nu ook, maar daar zijn ze druk bezig met de verbeteringen, dus dan is het straks goed. :) )
Ja, ben altijd blij dat ik er bij de 360 af mag.... En op de heenweg bij afslag Hereweg. Je hebt inderdaad dan alleen op de terugweg van die zeikerds (bij die hele mooie bocht waar je eigenlijk maar 50 mag, maar die veel leuker in z'n 70 is) die je vlak daarvoor met 90 inhalen, dan ineens in de ankers duiken (op de linkerbaan) om tenslotte met 50 de bocht te nemen...

En ik had er daar gisteren een "leuke" die het nodig vond om met 50 van de rechterbaan naar de linker te gaan (dus net na het bord 70) om mij te snijden (ik reed 70 op de linkerbaan). Dus voordat de linkerbaan opgaat in de rijbaan.. Mensen die niet snappen dat je niet van baan moet wisselen naar een baan die binnen een paar meter op houdt met bestaan mogen ze van mij wel heel erg snel van de weg halen.
pi_119265519
Ik snap de foto niet. Wat zie ik daar?
pi_119266086
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 08:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik snap de foto niet. Wat zie ik daar?
Staat er toch onder ;) ?
pi_119266353
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 08:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik snap de foto niet. Wat zie ik daar?
Een drukke weg en een auto die niet snapt dat zelfs wanneer het stoplicht op groen staat, dat je achter de lijn moet wachten als de weg waar je heen wilt vol is, zodat jij midden op de kruising stil zou komen te staan.
pi_119267404
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:11 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Een drukke weg en een auto die niet snapt dat zelfs wanneer het stoplicht op groen staat, dat je achter de lijn moet wachten als de weg waar je heen wilt vol is, zodat jij midden op de kruising stil zou komen te staan.
O dat is een foto waard? Ik zie dat dagelijks...sorry
pi_119269401
Algemene klacht / opmerking; mensen die rare capriolen uithalen op de vluchtstrook. Bijvoorbeeld in de bocht van een afrit hun auto midden op de vluchtstrook parkeren, auto op de vluchtstrook zetten en aan de snelwegkant van de auto gaan staan, auto niet zo ver mogelijk in de berm zetten. Eergisteren reed er eentje achteruit over de vluchtstrook heen -O-

Zouden ze echt niet doorhebben dat dit soort dingen (letterlijk) levensgevaarlijk zijn? Of ligt het aan mij :P
pi_119269503
hebben jullie dat ook dat het soms dagen, weken goed gaat, behoudens de gebruikelijke fouten die elke bestuurder wel eens maakt......... en dat er dan opeens een dag is dat er een blik mongolen open getrokken is...... en het wel lijkt of iedereen aan het stumperen is op de weg?
pi_119269526
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:11 schreef Viezze het volgende:
Algemene klacht / opmerking; mensen die rare capriolen uithalen op de vluchtstrook. Bijvoorbeeld in de bocht van een afrit hun auto midden op de vluchtstrook parkeren, auto op de vluchtstrook zetten en aan de snelwegkant van de auto gaan staan, auto niet zo ver mogelijk in de berm zetten. Eergisteren reed er eentje achteruit over de vluchtstrook heen -O-

Zouden ze echt niet doorhebben dat dit soort dingen (letterlijk) levensgevaarlijk zijn? Of ligt het aan mij :P
Ligt aan jou.. :P
Das net zoiets als die mensen die de "binnenbocht" nemen op een oprit door over de vluchtstrook te rijden, Heb al wel eens zo iemand ingehaald door zelf netjes op de rijstrook te blijven rijden.. Vervolgens werd hij boos op mij.

Kiwiwko, jup, heel af en toe is het hier nationale kneuzendag lijkt wel.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119269631
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:16 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ligt aan jou.. :P
Das net zoiets als die mensen die de "binnenbocht" nemen op een oprit door over de vluchtstrook te rijden, Heb al wel eens zo iemand ingehaald door zelf netjes op de rijstrook te blijven rijden.. Vervolgens werd hij boos op mij.

Kiwiwko, jup, heel af en toe is het hier nationale kneuzendag lijkt wel.
Ja dat is ook zoiets. Mensen die er een sport van maken om in een bocht zo min mogelijk van de normale rijbaan gebruik te maken. Tenminste, zo lijkt het.

Oh ja, hier in de buurt hebben we last van mensen die het keer op keer presteren om twee parkeervakken in beslag te nemen. Maar ik vermoed dat de parkeerklacht hier regelmatig voorbij komt :P
pi_119269852
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:16 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ligt aan jou.. :P
Das net zoiets als die mensen die de "binnenbocht" nemen op een oprit door over de vluchtstrook te rijden, Heb al wel eens zo iemand ingehaald door zelf netjes op de rijstrook te blijven rijden.. Vervolgens werd hij boos op mij.

Kiwiwko, jup, heel af en toe is het hier nationale kneuzendag lijkt wel.
Maar inhalen vervolgens vind je wel slim?
pi_119269919
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:28 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Maar inhalen vervolgens vind je wel slim?
Tja, als hij/zij met 50 km/u de vluchtstrook opsturen en ik kom er aan met 70 ga ik echt niet remmen omdat zij blijkbaar pech hebben..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119269990
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:20 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ja dat is ook zoiets. Mensen die er een sport van maken om in een bocht zo min mogelijk van de normale rijbaan gebruik te maken. Tenminste, zo lijkt het.

Oh ja, hier in de buurt hebben we last van mensen die het keer op keer presteren om twee parkeervakken in beslag te nemen. Maar ik vermoed dat de parkeerklacht hier regelmatig voorbij komt :P
Ahja, das ook niet logisch, of wat wij laatst hadden: auto middenop een kompleet verlaten parkeerplein gezet, komen we terug, staan er nog 2 auto's, beide direct naast onze auto.. (terwijl de rest helemaal leeg was.. ) |:(
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 16 november 2012 @ 11:53:51 #132
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_119270789
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:32 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ahja, das ook niet logisch, of wat wij laatst hadden: auto middenop een kompleet verlaten parkeerplein gezet, komen we terug, staan er nog 2 auto's, beide direct naast onze auto.. (terwijl de rest helemaal leeg was.. ) |:(
Dat is modern, dat heet kuddegedrag.
pi_119270852
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:32 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ahja, das ook niet logisch, of wat wij laatst hadden: auto middenop een kompleet verlaten parkeerplein gezet, komen we terug, staan er nog 2 auto's, beide direct naast onze auto.. (terwijl de rest helemaal leeg was.. ) |:(
Als er maar een paar auto's staan ergens zet ik hem ook liever bij de andere auto's. Zo onlogisch is dat niet.
  vrijdag 16 november 2012 @ 12:05:14 #134
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_119271221
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:55 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Als er maar een paar auto's staan ergens zet ik hem ook liever bij de andere auto's. Zo onlogisch is dat niet.
De logica ontgaat mij, enige verheldering is op z'n plaats.
pi_119271858
Op een lege parkeerplaats zet ik de auto dan nog het liefst neer waar er zo min mogelijk beschutting is in verband met diefstal.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_119272072
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:05 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

De logica ontgaat mij, enige verheldering is op z'n plaats.
Ivm diefstal zeg ik hem liever bij de andere auto's. Op een niet afgesloten parkeerterrein al helemaal.
pi_119272155
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:14 schreef kiwiko het volgende:
hebben jullie dat ook dat het soms dagen, weken goed gaat, behoudens de gebruikelijke fouten die elke bestuurder wel eens maakt......... en dat er dan opeens een dag is dat er een blik mongolen open getrokken is...... en het wel lijkt of iedereen aan het stumperen is op de weg?
Laatst reed iedereen gewoon 100 op de snelweg waar je 120 mocht incl. ik. Niemand leek haast te hebben en gaf elkaar de ruimte. Was bijna bijzonder :P
pi_119272197
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:05 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

De logica ontgaat mij, enige verheldering is op z'n plaats.
Inderdaad.. Risico op schade's is dan juist veel groter, dus wat dat betreft niet logisch..
Maakt voor diefstal ook weinig uit lijkt mij.
Ze stonden trouwens ook echt gewoon in de 2 vakken direct naast waar wij hadden geparkeerd.. Niet eens even 1 vak ertussen ofzo
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 16 november 2012 @ 12:36:10 #139
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_119272240
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:33 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Laatst reed iedereen gewoon 100 op de snelweg waar je 120 mocht incl. ik. Niemand leek haast te hebben en gaf elkaar de ruimte. Was bijna bijzonder :P
Ook dat is kuddegedrag, rustige rijders zoeken elkaar op, passen hun snelheid op elkaar aan en geven anderen de ruimte.
pi_119272525
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:35 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Inderdaad.. Risico op schade's is dan juist veel groter, dus wat dat betreft niet logisch..
Maakt voor diefstal ook weinig uit lijkt mij.
Ze stonden trouwens ook echt gewoon in de 2 vakken direct naast waar wij hadden geparkeerd.. Niet eens even 1 vak ertussen ofzo
Amen! Houd het er dan maar op dat iedereen idolaat van je is! Je maakt wel wat mee zeg.
Me dunkt, schade rijden op een verder lege parkeerplaats?
  vrijdag 16 november 2012 @ 12:49:08 #141
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_119272643
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:45 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Amen! Houd het er dan maar op dat iedereen idolaat van je is! Je maakt wel wat mee zeg.
Me dunkt, schade rijden op een verder lege parkeerplaats?
Gezien het niveau van sommige rijders; heel plausibel idd.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_119272928
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:49 schreef Koepert het volgende:

[..]

Gezien het niveau van sommige rijders; heel plausibel idd.
Nieuwe irritatie van mij dan. 99% van de automobilisten die zichzelf bovengemiddeld vinden rijden. Je rijdt ook alleen maar op rustige wegen? En niet in de spits?
pi_119273012
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:35 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Inderdaad.. Risico op schade's is dan juist veel groter, dus wat dat betreft niet logisch..
Maakt voor diefstal ook weinig uit lijkt mij.
Ze stonden trouwens ook echt gewoon in de 2 vakken direct naast waar wij hadden geparkeerd.. Niet eens even 1 vak ertussen ofzo
Als jij bang bent schade te maken als je parkeert hoor je niet te rijden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_119273395
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:01 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Als jij bang bent schade te maken als je parkeert hoor je niet te rijden.
Toen wij er parkeerden stond er verder nog niemand. Als je vervolgens na 2 jaar terugkomt en aan beide kanten staat een auto? Gelukkig stonden ze niet heel dicht op ons deze keer, want we hadden die auto net een uur ervoor opgehaald bij de dealer. (nieuwe auto)..
Als ik kijk naar een van onze vorige auto's en dan vooral naar hoe snel daar parkeerdeuken inzaten(voornamelijk van deuren van andere auto's) terwijl wij er zelf voorzichtig mee omgingen. Word je niet vrolijk van. (In de 1e maand dat we die auto hadden zaten er al 3 parkeerschade's op veroorzaakt door anderen.. En nee, we parkeren dan niet dubbel ofzo, gewoon netjes in een vak. )

Ik heb zelf helaas wel eens schade aan een andere auto moeten maken, maar dat kon toen echt niet anders. Die stond namelijk dusdanig dicht op mijn auto geparkeerd dat de deur amper ver genoeg open kon. Aan de andere kant was een muur waar ik hem al vrij dicht op had gezet, en kon dus niet via de passagiersdeur. Heb toen dus gewoon mijn deur tegen zijn/haar auto aan moeten drukken om in te kunnen stappen. Resultaat was een paar krasjes en een deukje in zijn auto.
Heb toen wel netjes een briefje achtergelaten met de mededeling om de volgende keer wat netter te parkeren zodat anderen ook makkelijk in/uit kunnen stappen..
Was trouwens bij een winkelcentrum, dus ik kon niet even iets om laten roepen ofzo..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:20:37 #145
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_119273558
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:58 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Nieuwe irritatie van mij dan. 99% van de automobilisten die zichzelf bovengemiddeld vinden rijden. Je rijdt ook alleen maar op rustige wegen? En niet in de spits?
Oh nee zeker niet, en ik maak ook absoluut wel fouten.. Alleen als je ziet hoe sommige mensen zich op een parkeerterrein gedragen mbt inparkeren en vak uitrijden, denk ik dat de kans dat iemand tegen je auto aanziet best aanwezig is. Waarmee ik niet wil claimen dat ik foutloos rij en/of parkeer, alleen als je sommigen ziet klungelen denk ik, hoe krijg je t voor elkaar.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  vrijdag 16 november 2012 @ 14:08:13 #146
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119275011
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:47 schreef lipjes het volgende:

[..]

Even om je uit je natte droom te helpen met je berekening.
Die motorrijder ben ik zelf in dat filmpje.

Ik weet dat daar auto's uit die zijstraten kunnen komen en daar houd ik rekening mee qua snelheid.
Daarbij is het donker dus is het sowieso beter opletten.

De snelheid ligt daar als ik de file inhaal in ideale omstandigheden (geen auto's geparkeerd e.d.) nog niet eens hoger als 20km/h
Laat staan als er zoveel obstakels zijn dat het zicht aardig verminderd wordt.

En daarom kan ik ook zo goed zeggen dat de auto met een aardige snelheid de weg op draait.
En die automobilist moet er maar rekening mee houden dat er een motorrijder spookrijdt op de baan waar hij opdraait?

En ach vandaag voor de verandering een keer een automobilist die wél wist dat rechtdoor op dezelfde weg voor afslaand verkeer gaat. Dat is intussen bijna een uitzondering.

[ Bericht 7% gewijzigd door Metro2005 op 16-11-2012 14:16:07 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 16 november 2012 @ 14:49:03 #147
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119276360
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:47 schreef lipjes het volgende:

[..]

Even om je uit je natte droom te helpen met je berekening.
Die motorrijder ben ik zelf in dat filmpje.

Ik weet dat daar auto's uit die zijstraten kunnen komen en daar houd ik rekening mee qua snelheid.
Daarbij is het donker dus is het sowieso beter opletten.

De snelheid ligt daar als ik de file inhaal in ideale omstandigheden (geen auto's geparkeerd e.d.) nog niet eens hoger als 20km/h
Laat staan als er zoveel obstakels zijn dat het zicht aardig verminderd wordt.

En daarom kan ik ook zo goed zeggen dat de auto met een aardige snelheid de weg op draait.
Jij hebt echt een bord voor je kop. Die auto rijdt helemaal niet hard en komt met een normale snelheid te bocht om. Je hebt dit echt aan jezelf te danken hoor.
  vrijdag 16 november 2012 @ 20:16:08 #148
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_119288719
Allemaal macho's op de weg vandaag.
Die meneer in zijn Volvo 2.5D die volgas van stoplicht naar stoplicht sprintte. Halve gare debiel.
Had je niet door dat ik elke keer weer gewoon achter je stond? En dat je niet kon winnen van die BMW 7-serie? Sowieso is jakkeren en jagen in de spits niet zinvol.

En meneer in zijn Opel Kadett uit 1980: met piepende banden de hoek om scheuren en menigeen een hartverlamming bezorgen, is niet stoer!
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_119298975
dagelijks 2 ton aan boetes op de a2

http://www.nu.nl/politiek(...)iet-als-melkkoe.html
pi_119302556
bij McDonalds het bedrijventerrein van Tilburg heb je parkeervakken voor vrachtauto's. Kan ik gewoon m'n hok niet kwijt omdat op ieder vak 1 of 2 auto's staan, terwijl er zat lege plekken zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 17 november 2012 @ 08:30:16 #151
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_119304934
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:24 schreef Yreal het volgende:
dagelijks 2 ton aan boetes op de a2

http://www.nu.nl/politiek(...)iet-als-melkkoe.html
Als de flitskasten het een keer niet doen zien ze dat als inkomstenderving, niet als het tijdelijk stopzetten van ongelukpreventie. ;(

quote:
13s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:23 schreef Ridocar het volgende:
bij McDonalds het bedrijventerrein van Tilburg heb je parkeervakken voor vrachtauto's. Kan ik gewoon m'n hok niet kwijt omdat op ieder vak 1 of 2 auto's staan, terwijl er zat lege plekken zijn.
• mensen denken uberhaupt niet na, en alleen aan zichzelf
• mensen hebben schijt aan een ander
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_119307868
De meeste ongelukken gebeuren bij flitspalen en snelheidscontroles.............. Wat nou verkeersveiligheid ??? :D

Maar we stinken er allemaal in :) en we geloven echt wel dat de A2 geen melkkoe is hoor!
pi_119313790
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  zaterdag 17 november 2012 @ 16:05:36 #154
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119314445
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik kan bij ons niet zien hoe dicht die mist is, de meeste paaltjes langs de weg zijn alweer omver gereden door trekkers :D Dus als ik denk dat het mistig genoeg is gaat mijn achtermist licht aan. Maar dat is dan ook op een weg waar mensen nog wel eens wat harder willen rijden en aangezien ik dat niet doe bij dichte mist, wil ik dat ze me eerder zien... Zodra ik dan op de 360 zit, gaat het weer uit (zoals ik vanmorgen toen ook m'n mist voorlamp uit gezet heb)

Maar ik zie best vaak tegenwoordig mensen met dagrij verlichting en dimlicht. Ik meende dat je alleen of het een of het ander aan mocht doen?
Omg ik wist het wel... Sweetpea rijdt gewoon 360 km/h bij dichte mist :o .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 18 november 2012 @ 08:54:57 #155
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_119335817
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 12:08 schreef kiwiko het volgende:
De meeste ongelukken gebeuren bij flitspalen en snelheidscontroles.............. Wat nou verkeersveiligheid ??? :D
Dat stond zeker in de Telegraaf? :')
pi_119336608
quote:
10s.gif Op zondag 18 november 2012 08:54 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat stond zeker in de Telegraaf? :')
de wat?
  zondag 18 november 2012 @ 14:19:13 #157
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_119341785
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 10:36 schreef kiwiko het volgende:

[..]

de wat?
De krant van simpel Nederland.... :6
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_119346524
Lieden die met een slecht onderhouden auto rondrijden en zo overal grote olievlekken achterlaten :{

Erg gevaarlijk. Mag een flinke boete op staan.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_119373299
Vanochtend, achtermislichten. Mensen, pas bij minder dan 50m zicht. Als je dus 2 hectometerpalen ziet, ben je mij dus aan het verblinden met dat kutding. Het is echt vrij zeldzaam dat je in Nederland in de randstad minder dan 50 meter zicht hebt. En de normale autolichten zie je vaak nog makkelijk op een paar honderd meter afstand.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_119373753
Het jaarlijks terugkerend irritatiepunt inderdaad..

Vanochtend snapte een Duitser het trouwens wel een beetje; Hij had zijn mistachterlicht aan, normaal neem ik de moeite niet (omdat mensen toch niet snappen wat je wil), maar na 4 minuten was ik het wel zat en knipperde ik eens met groot licht.

En wonder boven wonder zette ie zijn mistachterlicht dus uit :P.
pi_119375168
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 16:05 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Omg ik wist het wel... Sweetpea rijdt gewoon 360 km/h bij dichte mist :o .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shhh! Straks gaan ze nog controleren!

Lijkt me best gaaf trouwens, om eens echt hard te gaan. Mijn auto gaat niet harder dan 190.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:15 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Toen wij er parkeerden stond er verder nog niemand. Als je vervolgens na 2 jaar terugkomt en aan beide kanten staat een auto?
Stond je auto er dan nog wel, na 2 jaar? Hoop niet dat het betaald parkeren was!

quote:
13s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:23 schreef Ridocar het volgende:
bij McDonalds het bedrijventerrein van Tilburg heb je parkeervakken voor vrachtauto's. Kan ik gewoon m'n hok niet kwijt omdat op ieder vak 1 of 2 auto's staan, terwijl er zat lege plekken zijn.
Kan ik me ook zo aan ergeren. Ga je naar een bouwmarkt. Daar heb je een paar "lange" plaatsen (dus plaatsen waar je twee vakken tegenover elkaar hebt zonder midden ding er tussen) en twee keer zoveel "korte" plaatsen. En die korte plaatsen zijn leeg, die lange zijn vol. Kom jij aan met je aanhanger... (goh, zouden die lange plaatsen daar niet erg geschikt voor zijn, 1 plek voor je auto, en 1 voor je aanhanger...)
pi_119375203
Goeiemorgen Meneer, Ik snap dat u geld probeert te besparen door 90/100 te gaan rijden op een snelweg (130) maar houdt u er wel rekening mee dat er mensen zijn die 130 rijden en u ineens zien opdoemen? Kunt u niet beter met de trein ofzo?

Teringlijer!
  maandag 19 november 2012 @ 09:53:47 #163
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_119375404
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
Goeiemorgen Meneer, Ik snap dat u geld probeert te besparen door 90/100 te gaan rijden op een snelweg (130) maar houdt u er wel rekening mee dat er mensen zijn die 130 rijden en u ineens zien opdoemen? Kunt u niet beter met de trein ofzo?

Teringlijer!
En terecht. Je gaat toch geen 90/100 rijden op een snelweg.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_119375757
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:53 schreef Luxuria het volgende:

[..]

En terecht. Je gaat toch geen 90/100 rijden op een snelweg.
Nou er zijn dus wel types....ben dan altijd wel benieuwd naar de redenatie.
pi_119375901
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 10:11 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nou er zijn dus wel types....ben dan altijd wel benieuwd naar de redenatie.
Zuinig.

Ik rij ook wel eens 100. Scheelt mij 1-2 liter op 100 km.
pi_119375979
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:41 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]

Kan ik me ook zo aan ergeren. Ga je naar een bouwmarkt. Daar heb je een paar "lange" plaatsen (dus plaatsen waar je twee vakken tegenover elkaar hebt zonder midden ding er tussen) en twee keer zoveel "korte" plaatsen. En die korte plaatsen zijn leeg, die lange zijn vol. Kom jij aan met je aanhanger... (goh, zouden die lange plaatsen daar niet erg geschikt voor zijn, 1 plek voor je auto, en 1 voor je aanhanger...)
Sowieso vind ik dat er best wat rekening gehouden kan worden met mensen die sporadisch met een aanhangwagen rijden. Dan kan achteruit rijden best lastig zijn. Maar op zo'n manier ben je wel verplicht om 'm ergens onmogelijk neer te zetten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_119376070
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 10:11 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nou er zijn dus wel types....ben dan altijd wel benieuwd naar de redenatie.
Doe ik ook wel eens, te langzaam rijden. Hoor ik opeens m'n vriendin naast mij 'Rij eens door...'.
Maar ik ben gewend om de hele week 83 te rijden. Dan is 120 (en sneller) opeens erg hard....
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_119376125
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 06:05 schreef Me_Wesley het volgende:
Vanochtend, achtermislichten. Mensen, pas bij minder dan 50m zicht. Als je dus 2 hectometerpalen ziet, ben je mij dus aan het verblinden met dat kutding. Het is echt vrij zeldzaam dat je in Nederland in de randstad minder dan 50 meter zicht hebt. En de normale autolichten zie je vaak nog makkelijk op een paar honderd meter afstand.
Dit ga je deze winter, zoals elke winter, vaker zien. Sowieso:
• Mistachterlicht zodra het zicht minder is dan, zeg, drie kilometer :')
• Mistachterlicht bij regen, erg sociaal naar je achterligger. ^O^ (en verboden, maar dit terzijde)
• Mistvoorlicht aan als er ergens in de verte een klein mistbankje hangt (mag ook pas aan bij zicht<200m)
• Auto's met hooguit één functionerende voorlamp.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_119376307
quote:
3s.gif Op maandag 19 november 2012 10:18 schreef Anne het volgende:

[..]

Zuinig.

Ik rij ook wel eens 100. Scheelt mij 1-2 liter op 100 km.
je weet dat mensen 130 rijden? dat 30 best groot snelheidsverschil is? nooit iemand in je kofferbak gehad tot nu toe? of klaag jij altijd over bumperklevers?
pi_119376345
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 10:36 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

je weet dat mensen 130 rijden? dat 30 best groot snelheidsverschil is? nooit iemand in je kofferbak gehad tot nu toe? of klaag jij altijd over bumperklevers?
Nee, ik anticipeer (en haal dus niet in als ik iemand met een groot snelheidsverschil zie aankomen, vlakbij) en ik mag hopen dat de rest dat ook doet.
pi_119376645
Ik zou willen dat de politie eens zo streng zou controleren op het voeren van verlichting in de mist bij auto's als ze dat doen bij fietsers in het donker. Heb in de pauze ff buiten gestaan en ik gok dat zo'n 30% gewoon geen verlichting voert. |:(
  maandag 19 november 2012 @ 10:55:13 #172
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_119376798
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 10:36 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

je weet dat mensen 130 rijden? dat 30 best groot snelheidsverschil is? nooit iemand in je kofferbak gehad tot nu toe? of klaag jij altijd over bumperklevers?
Als auto's die 100 rijden al een probleem voor je is, pas dan maar op voor vrachtwagens, caravans, auto's met aanhanger e.d. Die rijden nog langzamer. Levensgevaarlijk!

Kom op zeg, kijk gewoon uit je doppen.
  maandag 19 november 2012 @ 11:06:09 #173
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_119377085
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 10:11 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nou er zijn dus wel types....ben dan altijd wel benieuwd naar de redenatie.
Oh ik dacht dat iemand dat tegen jou zei ;)
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 19 november 2012 @ 11:15:26 #174
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119377386
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 10:36 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

je weet dat mensen 130 rijden? dat 30 best groot snelheidsverschil is? nooit iemand in je kofferbak gehad tot nu toe? of klaag jij altijd over bumperklevers?
Overdrijf niet zo. 30 km/h is helemaal geen groot snelheidsverschil :{w .
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 10:55 schreef OEM het volgende:

[..]

Als auto's die 100 rijden al een probleem voor je is, pas dan maar op voor vrachtwagens, caravans, auto's met aanhanger e.d. Die rijden nog langzamer. Levensgevaarlijk!

Kom op zeg, kijk gewoon uit je doppen.
Dit inderdaad, als dat voor jou al een probleem is dan let je gewoon niet goed op.
pi_119377808
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2012 10:26 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Doe ik ook wel eens, te langzaam rijden. Hoor ik opeens m'n vriendin naast mij 'Rij eens door...'.
Maar ik ben gewend om de hele week 83 te rijden. Dan is 120 (en sneller) opeens erg hard....
Heb ik wel eens als ik teveel op de automatische piloot rijd. Zit ik 70 te rijden waar je 80 mag omdat ik net van de ring af kom (waar je 70 mag)...

(en als je een paar uur op de snelweg 120 gereden hebt, is 70 zo vreselijk langzaam!)
pi_119378023
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 10:29 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dit ga je deze winter, zoals elke winter, vaker zien. Sowieso:
• Mistachterlicht zodra het zicht minder is dan, zeg, drie kilometer :')
• Mistachterlicht bij regen, erg sociaal naar je achterligger. ^O^ (en verboden, maar dit terzijde)
Mistvoorlicht aan als er ergens in de verte een klein mistbankje hangt (mag ook pas aan bij zicht<200m)
• Auto's met hooguit één functionerende voorlamp.
Die mag aan bij 'slecht zicht', niet bij minder dan 200m zicht. Daar is verder geen definitie van, en dus kan slecht zicht best breed geïnterpreteerd worden. ;)
pi_119378160
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:35 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Die mag aan bij 'slecht zicht', niet bij minder dan 200m zicht. Daar is verder geen definitie van, en dus kan slecht zicht best breed geïnterpreteerd worden. ;)
Dúidelijk minder dan tweehonderd meter schijnt de richtlijn te zijn. ;)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_119378643
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:06 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat iemand dat tegen jou zei ;)
Nee ik vroeg :) Kijk dat een vrachtwagen niet harder dan 90 kan dat snap ik en dat een auto met aanhanger niet harder mag dan 90 snap ik ook. Maar dat een normale auto die 130 kan, 90 rijdt..nee sorry dat gaat er bij mij niet in. Ga dan lekker binnendoor naar je bestemming.
pi_119379306
quote:
3s.gif Op maandag 19 november 2012 10:18 schreef Anne het volgende:

[..]

Zuinig.

Ik rij ook wel eens 100. Scheelt mij 1-2 liter op 100 km.
:')

Dan ook niet meer in dorp en stad rijden, scheelt je heel wat meer. Mijn verbruik ligt zelfs bij 130 nog stuk lager dan verbruik in stad.

Snelheid is niet zo'n grootverbruiker, remmen en optrekken. Dat zijn grote zuipers.
pi_119379520
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2012 12:20 schreef spoorrails het volgende:

[..]

:')

Dan ook niet meer in dorp en stad rijden, scheelt je heel wat meer. Mijn verbruik ligt zelfs bij 130 nog stuk lager dan verbruik in stad.

Snelheid is niet zo'n grootverbruiker, remmen en optrekken. Dat zijn grote zuipers.
Dus omdat ik op de snelweg kan besparen, mag ik niet meer in de stad rijden omdat het onzuinig is?
Rare beredenering heb jij.

En alle beetjes helpen. Zoals ik al zei, 1-2 liter op 100 km.
Dat is voor mij zo'n 7 liter en dus 12 euro per week door alleen maar 100-110 te rijden in plaats van 120-130.
pi_119380243
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:40 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dúidelijk minder dan tweehonderd meter schijnt de richtlijn te zijn. ;)
Met richtlijnen heeft de wet natuurlijk helemaal geen doen.

Net als dat file ook een ruim begrip is binnen de wet. Wat de "richtlijn" is, dat bepaald de rechter wel als het voor gekomen is. Dat telt ook voor het mistvoorlicht.
pi_119381336
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 10:29 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dit ga je deze winter, zoals elke winter, vaker zien. Sowieso:
• Mistachterlicht zodra het zicht minder is dan, zeg, drie kilometer :')
[*]Mistachterlicht bij regen, erg sociaal naar je achterligger. ^O^ (en verboden, maar dit terzijde)
• Mistvoorlicht aan als er ergens in de verte een klein mistbankje hangt (mag ook pas aan bij zicht<200m)
• Auto's met hooguit één functionerende voorlamp.
Bij hevige regenval op een lege weg doe ik hem gewoon aan, heb liever dat ik dan gezien wordt. Zodra ik dan door heb dat de achterligger die dichterbij komt mij gezien heeft doe ik hem wel weer uit.
pi_119381757
quote:
3s.gif Op maandag 19 november 2012 12:27 schreef Anne het volgende:

[..]

Dus omdat ik op de snelweg kan besparen, mag ik niet meer in de stad rijden omdat het onzuinig is?
Rare beredenering heb jij.

En alle beetjes helpen. Zoals ik al zei, 1-2 liter op 100 km.
Dat is voor mij zo'n 7 liter en dus 12 euro per week door alleen maar 100-110 te rijden in plaats van 120-130.
nee ik zeg dat zo te rijden op de snelwegen dat je daar zo weinig mee wint in vergelijking met wat je verliest in de stad.

verder 100-110 rijden waar 120-130 mag kan, maar wel als er 3 banen zijn minimaal
anders:
A. hang je achter vrachtwagen, haal je 90
B hang je op de linkerbaan verkeer op te houden die wel graag op snelheid houden.
of laat je iedereen voor die sneller rijd om vervolgens van 90 naar 110 op te trekken?
dan heb je in het verkeer in NL wss lager verbruik als je gewoon 120 of 130 mee rijd met overig verkeer..
pi_119382144
quote:
2s.gif Op maandag 19 november 2012 13:33 schreef spoorrails het volgende:

[..]

nee ik zeg dat zo te rijden op de snelwegen dat je daar zo weinig mee wint in vergelijking met wat je verliest in de stad.

verder 100-110 rijden waar 120-130 mag kan, maar wel als er 3 banen zijn minimaal
anders:
A. hang je achter vrachtwagen, haal je 90
B hang je op de linkerbaan verkeer op te houden die wel graag op snelheid houden.
of laat je iedereen voor die sneller rijd om vervolgens van 90 naar 110 op te trekken?
dan heb je in het verkeer in NL wss lager verbruik als je gewoon 120 of 130 mee rijd met overig verkeer..
Anticiperen. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen? Je stelt alles zo ontzettend zwart-wit, terwijl je van ver al kan zien aankomen of je kunt inhalen ja of nee. Als dat niet kan, laat ik het gas even los (zuinig!) om daarna weer wat op te trekken (onzuinig, maar dat heft elkaar dus op). En dat is dus helemaal niet van 90 naar 110. Eerder van 90-95 naar 100 en van 100-105 naar 110.

Jij bent zo iemand die heel hard op een rotonde afrijdt om vervolgens heel hard te moeten remmen?
pi_119382354
quote:
3s.gif Op maandag 19 november 2012 13:45 schreef Anne het volgende:
. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen? Je stelt alles zo ontzettend zwart-wit, terwijl je van ver al kan zien aankomen of je kunt inhalen ja of nee. Als dat niet kan, laat ik het gas even los (zuinig!) om daarna weer wat op te trekken (onzuinig, maar dat heft elkaar dus op). En dat is dus helemaal niet van 90 naar 110. Eerder van 90-95 naar 100 en van 100-105 naar 110.

Jij bent zo iemand die heel hard op een rotonde afrijdt om vervolgens heel hard te moeten remmen?
alleen als de auto voor me, de rotonde niet oprijd terwijl er wel 2 auto's op zouden kunnen nog ;(

rest opmerking was idd beetje zwart wit, maar helaas wel ervaring :{
pi_119390773
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 10:29 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dit ga je deze winter, zoals elke winter, vaker zien. Sowieso:
• Mistachterlicht zodra het zicht minder is dan, zeg, drie kilometer :')
• Mistachterlicht bij regen, erg sociaal naar je achterligger. ^O^ (en verboden, maar dit terzijde)
• Mistvoorlicht aan als er ergens in de verte een klein mistbankje hangt (mag ook pas aan bij zicht<200m)
• Auto's met hooguit één functionerende voorlamp.
Fout. Europese wetgeving tegenwoordig wat verlichting betreft.
Je mag met stadslicht gecombineerd altijd mistlicht voeren aan de voorzijde ter vervanging van je dimlicht

[ Bericht 8% gewijzigd door wimoude op 19-11-2012 17:22:47 ]
pi_119393566
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:09 schreef wimoude het volgende:

[..]

Fout. Europese wetgeving tegenwoordig wat verlichting betreft.
Je mag met stadslicht gecombineerd altijd mistlicht voeren aan de voorzijde ter vervanging van je dimlicht

Niet dus. In Nederland telt nog altijd RVV... En daarin staat dat het met slecht zicht gevoerd mag worden, daar staat niet in dat het ter vervanging gevoerd mag worden. Zodra het gevoerd mag worden hoeft het dimlicht inderdaad niet aan.

Anders mag je even met een bron komen.
pi_119394344
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 18:20 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Niet dus. In Nederland telt nog altijd RVV... En daarin staat dat het met slecht zicht gevoerd mag worden, daar staat niet in dat het ter vervanging gevoerd mag worden. Zodra het gevoerd mag worden hoeft het dimlicht inderdaad niet aan.

Anders mag je even met een bron komen.
Je stadslicht is bermverlichting, dagrijverlichting zijn die led strips die je tegenwoordig vaak ziet. Je mag mistlicht gecombineerd met je stadslichten voeren. Ik heb twee ooms bij de politie, beiden beamen ze dit, en geloof me, het zijn allebei mierenneukers.

[ Bericht 5% gewijzigd door wimoude op 19-11-2012 18:45:27 ]
pi_119397636
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 07:47 schreef Anne het volgende:
Het jaarlijks terugkerend irritatiepunt inderdaad..

Vanochtend snapte een Duitser het trouwens wel een beetje; Hij had zijn mistachterlicht aan, normaal neem ik de moeite niet (omdat mensen toch niet snappen wat je wil), maar na 4 minuten was ik het wel zat en knipperde ik eens met groot licht.

En wonder boven wonder zette ie zijn mistachterlicht dus uit :P.
Deed ik vanochtend ook, maar hij begreep het niet. En gewoon 130-140 rijden "met 50 meter zicht" _O-.
sig verwijderd door FA
pi_119402021
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
Goeiemorgen Meneer, Ik snap dat u geld probeert te besparen door 90/100 te gaan rijden op een snelweg (130) maar houdt u er wel rekening mee dat er mensen zijn die 130 rijden en u ineens zien opdoemen? Kunt u niet beter met de trein ofzo?

Teringlijer!
Als jij 130 rijdt en iemand die 100 rijdt "doemt ineens op", rij je dan niet te hard met weinig zicht? Bij goed zicht zie je zo iemand ruim van tevoren al rijden, niet pas op het laatste moment.
pi_119402131
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:54 schreef Light het volgende:

[..]

Als jij 130 rijdt en iemand die 100 rijdt "doemt ineens op", rij je dan niet te hard met weinig zicht? Bij goed zicht zie je zo iemand ruim van tevoren al rijden, niet pas op het laatste moment.
Tenzij ie opeens naar links komt. Wat dat soort mensen nogal vaak doen.
pi_119402703
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:39 schreef wimoude het volgende:

[..]

Je stadslicht is bermverlichting, dagrijverlichting zijn die led strips die je tegenwoordig vaak ziet. Je mag mistlicht gecombineerd met je stadslichten voeren. Ik heb twee ooms bij de politie, beiden beamen ze dit, en geloof me, het zijn allebei mierenneukers.
Stadslicht is bermverlichting? Eerste keer dat ik die term hoor.
quote:
Mistlicht
Het mistlicht aan de voorkant mag u alleen gebruiken bij mist, sneeuwval of regen als daardoor het zicht ernstig wordt belemmerd. Het mistachterlicht mag u alleen gebruiken bij mist of sneeuwval waardoor het zicht minder is dan 50 meter. Bij zware regen mag u het mistachterlicht niet gebruiken. Als de mistlichten branden, hoeven de dimlichten niet aan.
Dat is toch echt de enige voorwaarde dat het mag...

Daarnaast is dagrijlicht iets heel anders dan stadslicht. Stadlicht wordt in Nederland dan ook wel parkeerlicht genoemd... En ik heb een nichtje dat bij de politie werkt, kut argument derhalve...

Daarnaast staan die politieagenten nog steeds niet boven de wet, dus als je een verbaal krijgt hiervoor, heb je er niets aan dat je ooms bij de politie werken die zeggen dat het wel mag.

Dus kom maar op met die officiële bron, en niets van horen zeggen. Daar lust ik er nog wel meer van...
pi_119402819
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:56 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Tenzij ie opeens naar links komt. Wat dat soort mensen nogal vaak doen.
Dat moeten ze dan ook niet doen, zeker niet als er net iemand aankomt die duidelijk harder rijdt.
pi_119411494
quote:
13s.gif Op maandag 19 november 2012 21:05 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Stadslicht is bermverlichting? Eerste keer dat ik die term hoor.

[..]

Dat is toch echt de enige voorwaarde dat het mag...

Daarnaast is dagrijlicht iets heel anders dan stadslicht. Stadlicht wordt in Nederland dan ook wel parkeerlicht genoemd... En ik heb een nichtje dat bij de politie werkt, kut argument derhalve...

Daarnaast staan die politieagenten nog steeds niet boven de wet, dus als je een verbaal krijgt hiervoor, heb je er niets aan dat je ooms bij de politie werken die zeggen dat het wel mag.

Dus kom maar op met die officiële bron, en niets van horen zeggen. Daar lust ik er nog wel meer van...
Parkeerlicht en bermverlichting is hetzelfde... en aangezien je parkeerlicht in combinatie met dimlicht altijd is ingeschakeld, mag je dan dus geen mistverlichting voeren. Het mistlicht mag immers als het zicht niet belemmerd is door weersinvloeden, niet met dimlicht gecombineerd worden gevoerd. Dus wél in combinatie met stadslicht.
Daarom staan mistlampen ook altijd zo geschakeld dat je ze kan inschakelen gecombineerd met stadslicht, terwijl bij oude auto's mistlampen die vanuit de fabriek gemonteerd zijn, de mistlampen zo geschakeld staan, dat ze alleen aan kunnen als het dimlicht ingeschakeld staat.
Ik heb dit ook eens tegen een agent gezegd toen ik aangehouden werd voor het voeren van mistverlichting, die ook dacht dat ik mijn mistlicht niet mocht voeren, deze is gaan twijfelen door hetgeen wat ik aanvoerdde, en heeft contact met de (hulp?)officier van justitie opgenomen, en ik heb daarvoor geen bekeuring gekregen omdat wat ik zei klopte.

Overigens mag je zodra er maar enige vorm van neerslag is je mistlicht voorzijde al voeren. Nergens is in de wet vastgelegd in hoeverre het zicht belemmerd is, of hoeveel meter zicht er moet zijn voor de voorzijde.

[ Bericht 16% gewijzigd door wimoude op 20-11-2012 00:00:59 ]
pi_119415541
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:35 schreef wimoude het volgende:

[..]

Parkeerlicht en bermverlichting is hetzelfde... en aangezien je parkeerlicht in combinatie met dimlicht altijd is ingeschakeld, mag je dan dus geen mistverlichting voeren. Het mistlicht mag immers als het zicht niet belemmerd is door weersinvloeden, niet met dimlicht gecombineerd worden gevoerd. Dus wél in combinatie met stadslicht.
Daarom staan mistlampen ook altijd zo geschakeld dat je ze kan inschakelen gecombineerd met stadslicht, terwijl bij oude auto's mistlampen die vanuit de fabriek gemonteerd zijn, de mistlampen zo geschakeld staan, dat ze alleen aan kunnen als het dimlicht ingeschakeld staat.
Ik heb dit ook eens tegen een agent gezegd toen ik aangehouden werd voor het voeren van mistverlichting, die ook dacht dat ik mijn mistlicht niet mocht voeren, deze is gaan twijfelen door hetgeen wat ik aanvoerdde, en heeft contact met de (hulp?)officier van justitie opgenomen, en ik heb daarvoor geen bekeuring gekregen omdat wat ik zei klopte.

Overigens mag je zodra er maar enige vorm van neerslag is je mistlicht voorzijde al voeren. Nergens is in de wet vastgelegd in hoeverre het zicht belemmerd is, of hoeveel meter zicht er moet zijn voor de voorzijde.
Ik zie nog steeds geen bron dat je mistlicht altijd mag voeren ter vervanging. Je verhaaltjes zijn mooi, maar daar heeft niemand wat aan. Dat de auto het kan wil niet zeggen dat het is toegestaan. Mijn auto kan namelijk ook mistlicht voeren zonder dat een ander licht aan is, dat wil niet zeggen dat het dan wettelijk is toegestaan.

En over dat laatste, dat heb ik al eerder aangedragen...

[ Bericht 0% gewijzigd door RealBizkit666 op 20-11-2012 07:41:23 ]
pi_119416086
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:35 schreef wimoude het volgende:

[..]

Parkeerlicht en bermverlichting is hetzelfde... en aangezien je parkeerlicht in combinatie met dimlicht altijd is ingeschakeld, mag je dan dus geen mistverlichting voeren. Het mistlicht mag immers als het zicht niet belemmerd is door weersinvloeden, niet met dimlicht gecombineerd worden gevoerd. Dus wél in combinatie met stadslicht.
Nee. Mistlicht mag je alleen voeren als het zicht ernsting belemmerd is. Dus niet als er geen sprake is van belemmering.
quote:
Overigens mag je zodra er maar enige vorm van neerslag is je mistlicht voorzijde al voeren. Nergens is in de wet vastgelegd in hoeverre het zicht belemmerd is, of hoeveel meter zicht er moet zijn voor de voorzijde.
Jawel. RVV1990, art 34:

1. Bij mist, sneeuwval of regen, die het zicht ernstig belemmert, mogen bestuurders van een motorvoertuig en van een gehandicaptenvoertuig mistlicht aan de voorzijde voeren. In dat geval hoeven die bestuurders geen dimlicht te voeren.

2. Bij mist of sneeuwval, die het zicht beperkt tot een afstand van minder dan 50 meter mag mistachterlicht worden gevoerd.
pi_119416142
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:39 schreef wimoude het volgende:

[..]

Je stadslicht is bermverlichting, dagrijverlichting zijn die led strips die je tegenwoordig vaak ziet. Je mag mistlicht gecombineerd met je stadslichten voeren. Ik heb twee ooms bij de politie, beiden beamen ze dit, en geloof me, het zijn allebei mierenneukers.
Stadslichts is bermverlichting? (wat een bullshit)
Dagrijverlichting zijn die led strips? (ja meestal, maar lang niet altijd).

2 ooms bij de politie. Sterk argument :') De politie weet namelijk altijd alles van de wet.
  dinsdag 20 november 2012 @ 08:29:35 #198
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_119416200
Mensen die alleen met stadslicht rijden... :N
Kan ik me echt aan ergeren.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_119416566
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 08:29 schreef Luxuria het volgende:
Mensen die alleen met stadslicht rijden... :N
Kan ik me echt aan ergeren.
Ik vraag me altijd af: waarom? Doe dan je licht helemaal niet aan, want dat is net zo zichtbaar overdag. Of draai dat ding helemaal door en doe je dimlicht erbij.
pi_119417613
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 08:21 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Stadslichts is bermverlichting? (wat een bullshit)
Dagrijverlichting zijn die led strips? (ja meestal, maar lang niet altijd).

2 ooms bij de politie. Sterk argument :') De politie weet namelijk altijd alles van de wet.
Tja, bij onze beide Opel's(Astra en Corsa) en de Superb's die ik heb gereden zat wel dagrijverlichting, maar dat zijn geen ledstrips bij die auto's..
En inderdaad, die stadslichtpitjes komt amper licht vanaf. Het is niet voor niets verboden om met alleen stadsverlichting aan rond te rijden.. (of i.i.g. was..)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119417861
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:06 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Tja, bij onze beide Opel's(Astra en Corsa) en de Superb's die ik heb gereden zat wel dagrijverlichting, maar dat zijn geen ledstrips bij die auto's..
En inderdaad, die stadslichtpitjes komt amper licht vanaf. Het is niet voor niets verboden om met alleen stadsverlichting aan rond te rijden.. (of i.i.g. was..)
Dat is nog steeds zo. :)
pi_119419262
Gecombineerde verlichting

Dagrijlicht mag niet in combinatie met dimlicht. Bij dimlicht moet ook stadslicht gevoerd worden, anders branden de achterlichten en de kenteken plaatverlichting niet. Bermlicht, bochtlicht, hoeklicht, richtlicht, markeringslicht of steeklicht mag je tegelijk met dimlicht en mistlicht voeren. Grootlicht mag alleen bij totale duisternis gebruikt worden, behalve wanneer je een medeweggebruiker tegemoet rijdt of een ander voertuig op korte afstand volgt.



Dagrijlicht of stadslicht?

Stadslichten zijn er om de auto, en dan met name de achterkant, beter zichtbaar te maken. Het is niet verboden om overdag uitsluitend stads-of dagrijlicht te voeren, tenzij er sprake is van ernstig blemmerd zicht. Dagrijlicht is geen stadslicht; de lichtsterkte verschilt fors. Je mag het dan ook niet voeren tegelijk en met enig ander licht aan de voorzijde. Dat mag bij stadslicht wel.

Afstand tussen dagrijverlichting

Volgens de Europese DRl-richtlijnen moeten vanaf februari 2011 alle nieuwe auto's af fabriek voor zien zijn van dagrijverlichting. De twee dagrijlichten mogen niet meer dan 40 cm uit de buitenkant van de auto geplaatst zjin en ze moeten onderling ten minste 60cm uit elkaar zijn geplaatst. De minimale afstand boven het wegdel bedraagt 25 cm en de maximale toegestane plaatsingshoogte bedraagt 150cm. De dagrijlichten worden automatisch ingeschakeld bij het op contact zetten van de auto en gaan uit op het moment dat de koplampen of mistlampen worden aangezet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')