Als de flitskasten het een keer niet doen zien ze dat als inkomstenderving, niet als het tijdelijk stopzetten van ongelukpreventie.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:24 schreef Yreal het volgende:
dagelijks 2 ton aan boetes op de a2
http://www.nu.nl/politiek(...)iet-als-melkkoe.html
• mensen denken uberhaupt niet na, en alleen aan zichzelfquote:Op zaterdag 17 november 2012 01:23 schreef Ridocar het volgende:
bij McDonalds het bedrijventerrein van Tilburg heb je parkeervakken voor vrachtauto's. Kan ik gewoon m'n hok niet kwijt omdat op ieder vak 1 of 2 auto's staan, terwijl er zat lege plekken zijn.
Omg ik wist het wel... Sweetpea rijdt gewoon 360 km/h bij dichte mistquote:Op donderdag 15 november 2012 15:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik kan bij ons niet zien hoe dicht die mist is, de meeste paaltjes langs de weg zijn alweer omver gereden door trekkersDus als ik denk dat het mistig genoeg is gaat mijn achtermist licht aan. Maar dat is dan ook op een weg waar mensen nog wel eens wat harder willen rijden en aangezien ik dat niet doe bij dichte mist, wil ik dat ze me eerder zien... Zodra ik dan op de 360 zit, gaat het weer uit (zoals ik vanmorgen toen ook m'n mist voorlamp uit gezet heb)
Maar ik zie best vaak tegenwoordig mensen met dagrij verlichting en dimlicht. Ik meende dat je alleen of het een of het ander aan mocht doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat stond zeker in de Telegraaf?quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:08 schreef kiwiko het volgende:
De meeste ongelukken gebeuren bij flitspalen en snelheidscontroles.............. Wat nou verkeersveiligheid ???![]()
De krant van simpel Nederland....quote:
quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:05 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Omg ik wist het wel... Sweetpea rijdt gewoon 360 km/h bij dichte mist.
Shhh! Straks gaan ze nog controleren!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me best gaaf trouwens, om eens echt hard te gaan. Mijn auto gaat niet harder dan 190.Stond je auto er dan nog wel, na 2 jaar? Hoop niet dat het betaald parkeren was!quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Toen wij er parkeerden stond er verder nog niemand. Als je vervolgens na 2 jaar terugkomt en aan beide kanten staat een auto?Kan ik me ook zo aan ergeren. Ga je naar een bouwmarkt. Daar heb je een paar "lange" plaatsen (dus plaatsen waar je twee vakken tegenover elkaar hebt zonder midden ding er tussen) en twee keer zoveel "korte" plaatsen. En die korte plaatsen zijn leeg, die lange zijn vol. Kom jij aan met je aanhanger... (goh, zouden die lange plaatsen daar niet erg geschikt voor zijn, 1 plek voor je auto, en 1 voor je aanhanger...)quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:23 schreef Ridocar het volgende:
bij McDonalds het bedrijventerrein van Tilburg heb je parkeervakken voor vrachtauto's. Kan ik gewoon m'n hok niet kwijt omdat op ieder vak 1 of 2 auto's staan, terwijl er zat lege plekken zijn.
En terecht. Je gaat toch geen 90/100 rijden op een snelweg.quote:Op maandag 19 november 2012 09:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
Goeiemorgen Meneer, Ik snap dat u geld probeert te besparen door 90/100 te gaan rijden op een snelweg (130) maar houdt u er wel rekening mee dat er mensen zijn die 130 rijden en u ineens zien opdoemen? Kunt u niet beter met de trein ofzo?
Teringlijer!
Nou er zijn dus wel types....ben dan altijd wel benieuwd naar de redenatie.quote:Op maandag 19 november 2012 09:53 schreef Luxuria het volgende:
[..]
En terecht. Je gaat toch geen 90/100 rijden op een snelweg.
Zuinig.quote:Op maandag 19 november 2012 10:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou er zijn dus wel types....ben dan altijd wel benieuwd naar de redenatie.
Sowieso vind ik dat er best wat rekening gehouden kan worden met mensen die sporadisch met een aanhangwagen rijden. Dan kan achteruit rijden best lastig zijn. Maar op zo'n manier ben je wel verplicht om 'm ergens onmogelijk neer te zetten.quote:Op maandag 19 november 2012 09:41 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Kan ik me ook zo aan ergeren. Ga je naar een bouwmarkt. Daar heb je een paar "lange" plaatsen (dus plaatsen waar je twee vakken tegenover elkaar hebt zonder midden ding er tussen) en twee keer zoveel "korte" plaatsen. En die korte plaatsen zijn leeg, die lange zijn vol. Kom jij aan met je aanhanger... (goh, zouden die lange plaatsen daar niet erg geschikt voor zijn, 1 plek voor je auto, en 1 voor je aanhanger...)
Doe ik ook wel eens, te langzaam rijden. Hoor ik opeens m'n vriendin naast mij 'Rij eens door...'.quote:Op maandag 19 november 2012 10:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou er zijn dus wel types....ben dan altijd wel benieuwd naar de redenatie.
Dit ga je deze winter, zoals elke winter, vaker zien. Sowieso:quote:Op maandag 19 november 2012 06:05 schreef Me_Wesley het volgende:
Vanochtend, achtermislichten. Mensen, pas bij minder dan 50m zicht. Als je dus 2 hectometerpalen ziet, ben je mij dus aan het verblinden met dat kutding. Het is echt vrij zeldzaam dat je in Nederland in de randstad minder dan 50 meter zicht hebt. En de normale autolichten zie je vaak nog makkelijk op een paar honderd meter afstand.
je weet dat mensen 130 rijden? dat 30 best groot snelheidsverschil is? nooit iemand in je kofferbak gehad tot nu toe? of klaag jij altijd over bumperklevers?quote:Op maandag 19 november 2012 10:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Zuinig.
Ik rij ook wel eens 100. Scheelt mij 1-2 liter op 100 km.
Nee, ik anticipeer (en haal dus niet in als ik iemand met een groot snelheidsverschil zie aankomen, vlakbij) en ik mag hopen dat de rest dat ook doet.quote:Op maandag 19 november 2012 10:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
je weet dat mensen 130 rijden? dat 30 best groot snelheidsverschil is? nooit iemand in je kofferbak gehad tot nu toe? of klaag jij altijd over bumperklevers?
Als auto's die 100 rijden al een probleem voor je is, pas dan maar op voor vrachtwagens, caravans, auto's met aanhanger e.d. Die rijden nog langzamer. Levensgevaarlijk!quote:Op maandag 19 november 2012 10:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
je weet dat mensen 130 rijden? dat 30 best groot snelheidsverschil is? nooit iemand in je kofferbak gehad tot nu toe? of klaag jij altijd over bumperklevers?
Oh ik dacht dat iemand dat tegen jou zeiquote:Op maandag 19 november 2012 10:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou er zijn dus wel types....ben dan altijd wel benieuwd naar de redenatie.
Overdrijf niet zo. 30 km/h is helemaal geen groot snelheidsverschilquote:Op maandag 19 november 2012 10:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
je weet dat mensen 130 rijden? dat 30 best groot snelheidsverschil is? nooit iemand in je kofferbak gehad tot nu toe? of klaag jij altijd over bumperklevers?
Dit inderdaad, als dat voor jou al een probleem is dan let je gewoon niet goed op.quote:Op maandag 19 november 2012 10:55 schreef OEM het volgende:
[..]
Als auto's die 100 rijden al een probleem voor je is, pas dan maar op voor vrachtwagens, caravans, auto's met aanhanger e.d. Die rijden nog langzamer. Levensgevaarlijk!
Kom op zeg, kijk gewoon uit je doppen.
Heb ik wel eens als ik teveel op de automatische piloot rijd. Zit ik 70 te rijden waar je 80 mag omdat ik net van de ring af kom (waar je 70 mag)...quote:Op maandag 19 november 2012 10:26 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Doe ik ook wel eens, te langzaam rijden. Hoor ik opeens m'n vriendin naast mij 'Rij eens door...'.
Maar ik ben gewend om de hele week 83 te rijden. Dan is 120 (en sneller) opeens erg hard....
Die mag aan bij 'slecht zicht', niet bij minder dan 200m zicht. Daar is verder geen definitie van, en dus kan slecht zicht best breed geïnterpreteerd worden.quote:Op maandag 19 november 2012 10:29 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dit ga je deze winter, zoals elke winter, vaker zien. Sowieso:
• Mistachterlicht zodra het zicht minder is dan, zeg, drie kilometer
• Mistachterlicht bij regen, erg sociaal naar je achterligger.(en verboden, maar dit terzijde)
• Mistvoorlicht aan als er ergens in de verte een klein mistbankje hangt (mag ook pas aan bij zicht<200m)
• Auto's met hooguit één functionerende voorlamp.
Dúidelijk minder dan tweehonderd meter schijnt de richtlijn te zijn.quote:Op maandag 19 november 2012 11:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die mag aan bij 'slecht zicht', niet bij minder dan 200m zicht. Daar is verder geen definitie van, en dus kan slecht zicht best breed geïnterpreteerd worden.
Nee ik vroegquote:Op maandag 19 november 2012 11:06 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat iemand dat tegen jou zei
quote:Op maandag 19 november 2012 10:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Zuinig.
Ik rij ook wel eens 100. Scheelt mij 1-2 liter op 100 km.
Dus omdat ik op de snelweg kan besparen, mag ik niet meer in de stad rijden omdat het onzuinig is?quote:Op maandag 19 november 2012 12:20 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Dan ook niet meer in dorp en stad rijden, scheelt je heel wat meer. Mijn verbruik ligt zelfs bij 130 nog stuk lager dan verbruik in stad.
Snelheid is niet zo'n grootverbruiker, remmen en optrekken. Dat zijn grote zuipers.
Met richtlijnen heeft de wet natuurlijk helemaal geen doen.quote:Op maandag 19 november 2012 11:40 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dúidelijk minder dan tweehonderd meter schijnt de richtlijn te zijn.
Bij hevige regenval op een lege weg doe ik hem gewoon aan, heb liever dat ik dan gezien wordt. Zodra ik dan door heb dat de achterligger die dichterbij komt mij gezien heeft doe ik hem wel weer uit.quote:Op maandag 19 november 2012 10:29 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dit ga je deze winter, zoals elke winter, vaker zien. Sowieso:
• Mistachterlicht zodra het zicht minder is dan, zeg, drie kilometer
[*]Mistachterlicht bij regen, erg sociaal naar je achterligger.(en verboden, maar dit terzijde)
• Mistvoorlicht aan als er ergens in de verte een klein mistbankje hangt (mag ook pas aan bij zicht<200m)
• Auto's met hooguit één functionerende voorlamp.
nee ik zeg dat zo te rijden op de snelwegen dat je daar zo weinig mee wint in vergelijking met wat je verliest in de stad.quote:Op maandag 19 november 2012 12:27 schreef Anne het volgende:
[..]
Dus omdat ik op de snelweg kan besparen, mag ik niet meer in de stad rijden omdat het onzuinig is?
Rare beredenering heb jij.
En alle beetjes helpen. Zoals ik al zei, 1-2 liter op 100 km.
Dat is voor mij zo'n 7 liter en dus 12 euro per week door alleen maar 100-110 te rijden in plaats van 120-130.
Anticiperen. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen? Je stelt alles zo ontzettend zwart-wit, terwijl je van ver al kan zien aankomen of je kunt inhalen ja of nee. Als dat niet kan, laat ik het gas even los (zuinig!) om daarna weer wat op te trekken (onzuinig, maar dat heft elkaar dus op). En dat is dus helemaal niet van 90 naar 110. Eerder van 90-95 naar 100 en van 100-105 naar 110.quote:Op maandag 19 november 2012 13:33 schreef spoorrails het volgende:
[..]
nee ik zeg dat zo te rijden op de snelwegen dat je daar zo weinig mee wint in vergelijking met wat je verliest in de stad.
verder 100-110 rijden waar 120-130 mag kan, maar wel als er 3 banen zijn minimaal
anders:
A. hang je achter vrachtwagen, haal je 90
B hang je op de linkerbaan verkeer op te houden die wel graag op snelheid houden.
of laat je iedereen voor die sneller rijd om vervolgens van 90 naar 110 op te trekken?
dan heb je in het verkeer in NL wss lager verbruik als je gewoon 120 of 130 mee rijd met overig verkeer..
alleen als de auto voor me, de rotonde niet oprijd terwijl er wel 2 auto's op zouden kunnen nogquote:Op maandag 19 november 2012 13:45 schreef Anne het volgende:
. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen? Je stelt alles zo ontzettend zwart-wit, terwijl je van ver al kan zien aankomen of je kunt inhalen ja of nee. Als dat niet kan, laat ik het gas even los (zuinig!) om daarna weer wat op te trekken (onzuinig, maar dat heft elkaar dus op). En dat is dus helemaal niet van 90 naar 110. Eerder van 90-95 naar 100 en van 100-105 naar 110.
Jij bent zo iemand die heel hard op een rotonde afrijdt om vervolgens heel hard te moeten remmen?
Fout. Europese wetgeving tegenwoordig wat verlichting betreft.quote:Op maandag 19 november 2012 10:29 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dit ga je deze winter, zoals elke winter, vaker zien. Sowieso:
• Mistachterlicht zodra het zicht minder is dan, zeg, drie kilometer
• Mistachterlicht bij regen, erg sociaal naar je achterligger.(en verboden, maar dit terzijde)
• Mistvoorlicht aan als er ergens in de verte een klein mistbankje hangt (mag ook pas aan bij zicht<200m)
• Auto's met hooguit één functionerende voorlamp.
Niet dus. In Nederland telt nog altijd RVV... En daarin staat dat het met slecht zicht gevoerd mag worden, daar staat niet in dat het ter vervanging gevoerd mag worden. Zodra het gevoerd mag worden hoeft het dimlicht inderdaad niet aan.quote:Op maandag 19 november 2012 17:09 schreef wimoude het volgende:
[..]
Fout. Europese wetgeving tegenwoordig wat verlichting betreft.
Je mag met stadslicht gecombineerd altijd mistlicht voeren aan de voorzijde ter vervanging van je dimlicht
Je stadslicht is bermverlichting, dagrijverlichting zijn die led strips die je tegenwoordig vaak ziet. Je mag mistlicht gecombineerd met je stadslichten voeren. Ik heb twee ooms bij de politie, beiden beamen ze dit, en geloof me, het zijn allebei mierenneukers.quote:Op maandag 19 november 2012 18:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Niet dus. In Nederland telt nog altijd RVV... En daarin staat dat het met slecht zicht gevoerd mag worden, daar staat niet in dat het ter vervanging gevoerd mag worden. Zodra het gevoerd mag worden hoeft het dimlicht inderdaad niet aan.
Anders mag je even met een bron komen.
Deed ik vanochtend ook, maar hij begreep het niet. En gewoon 130-140 rijden "met 50 meter zicht"quote:Op maandag 19 november 2012 07:47 schreef Anne het volgende:
Het jaarlijks terugkerend irritatiepunt inderdaad..
Vanochtend snapte een Duitser het trouwens wel een beetje; Hij had zijn mistachterlicht aan, normaal neem ik de moeite niet (omdat mensen toch niet snappen wat je wil), maar na 4 minuten was ik het wel zat en knipperde ik eens met groot licht.
En wonder boven wonder zette ie zijn mistachterlicht dus uit.
Als jij 130 rijdt en iemand die 100 rijdt "doemt ineens op", rij je dan niet te hard met weinig zicht? Bij goed zicht zie je zo iemand ruim van tevoren al rijden, niet pas op het laatste moment.quote:Op maandag 19 november 2012 09:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
Goeiemorgen Meneer, Ik snap dat u geld probeert te besparen door 90/100 te gaan rijden op een snelweg (130) maar houdt u er wel rekening mee dat er mensen zijn die 130 rijden en u ineens zien opdoemen? Kunt u niet beter met de trein ofzo?
Teringlijer!
Tenzij ie opeens naar links komt. Wat dat soort mensen nogal vaak doen.quote:Op maandag 19 november 2012 20:54 schreef Light het volgende:
[..]
Als jij 130 rijdt en iemand die 100 rijdt "doemt ineens op", rij je dan niet te hard met weinig zicht? Bij goed zicht zie je zo iemand ruim van tevoren al rijden, niet pas op het laatste moment.
Stadslicht is bermverlichting? Eerste keer dat ik die term hoor.quote:Op maandag 19 november 2012 18:39 schreef wimoude het volgende:
[..]
Je stadslicht is bermverlichting, dagrijverlichting zijn die led strips die je tegenwoordig vaak ziet. Je mag mistlicht gecombineerd met je stadslichten voeren. Ik heb twee ooms bij de politie, beiden beamen ze dit, en geloof me, het zijn allebei mierenneukers.
Dat is toch echt de enige voorwaarde dat het mag...quote:Mistlicht
Het mistlicht aan de voorkant mag u alleen gebruiken bij mist, sneeuwval of regen als daardoor het zicht ernstig wordt belemmerd. Het mistachterlicht mag u alleen gebruiken bij mist of sneeuwval waardoor het zicht minder is dan 50 meter. Bij zware regen mag u het mistachterlicht niet gebruiken. Als de mistlichten branden, hoeven de dimlichten niet aan.
Dat moeten ze dan ook niet doen, zeker niet als er net iemand aankomt die duidelijk harder rijdt.quote:Op maandag 19 november 2012 20:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Tenzij ie opeens naar links komt. Wat dat soort mensen nogal vaak doen.
Parkeerlicht en bermverlichting is hetzelfde... en aangezien je parkeerlicht in combinatie met dimlicht altijd is ingeschakeld, mag je dan dus geen mistverlichting voeren. Het mistlicht mag immers als het zicht niet belemmerd is door weersinvloeden, niet met dimlicht gecombineerd worden gevoerd. Dus wél in combinatie met stadslicht.quote:Op maandag 19 november 2012 21:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Stadslicht is bermverlichting? Eerste keer dat ik die term hoor.
[..]
Dat is toch echt de enige voorwaarde dat het mag...
Daarnaast is dagrijlicht iets heel anders dan stadslicht. Stadlicht wordt in Nederland dan ook wel parkeerlicht genoemd... En ik heb een nichtje dat bij de politie werkt, kut argument derhalve...
Daarnaast staan die politieagenten nog steeds niet boven de wet, dus als je een verbaal krijgt hiervoor, heb je er niets aan dat je ooms bij de politie werken die zeggen dat het wel mag.
Dus kom maar op met die officiële bron, en niets van horen zeggen. Daar lust ik er nog wel meer van...
Ik zie nog steeds geen bron dat je mistlicht altijd mag voeren ter vervanging. Je verhaaltjes zijn mooi, maar daar heeft niemand wat aan. Dat de auto het kan wil niet zeggen dat het is toegestaan. Mijn auto kan namelijk ook mistlicht voeren zonder dat een ander licht aan is, dat wil niet zeggen dat het dan wettelijk is toegestaan.quote:Op maandag 19 november 2012 23:35 schreef wimoude het volgende:
[..]
Parkeerlicht en bermverlichting is hetzelfde... en aangezien je parkeerlicht in combinatie met dimlicht altijd is ingeschakeld, mag je dan dus geen mistverlichting voeren. Het mistlicht mag immers als het zicht niet belemmerd is door weersinvloeden, niet met dimlicht gecombineerd worden gevoerd. Dus wél in combinatie met stadslicht.
Daarom staan mistlampen ook altijd zo geschakeld dat je ze kan inschakelen gecombineerd met stadslicht, terwijl bij oude auto's mistlampen die vanuit de fabriek gemonteerd zijn, de mistlampen zo geschakeld staan, dat ze alleen aan kunnen als het dimlicht ingeschakeld staat.
Ik heb dit ook eens tegen een agent gezegd toen ik aangehouden werd voor het voeren van mistverlichting, die ook dacht dat ik mijn mistlicht niet mocht voeren, deze is gaan twijfelen door hetgeen wat ik aanvoerdde, en heeft contact met de (hulp?)officier van justitie opgenomen, en ik heb daarvoor geen bekeuring gekregen omdat wat ik zei klopte.
Overigens mag je zodra er maar enige vorm van neerslag is je mistlicht voorzijde al voeren. Nergens is in de wet vastgelegd in hoeverre het zicht belemmerd is, of hoeveel meter zicht er moet zijn voor de voorzijde.
Nee. Mistlicht mag je alleen voeren als het zicht ernsting belemmerd is. Dus niet als er geen sprake is van belemmering.quote:Op maandag 19 november 2012 23:35 schreef wimoude het volgende:
[..]
Parkeerlicht en bermverlichting is hetzelfde... en aangezien je parkeerlicht in combinatie met dimlicht altijd is ingeschakeld, mag je dan dus geen mistverlichting voeren. Het mistlicht mag immers als het zicht niet belemmerd is door weersinvloeden, niet met dimlicht gecombineerd worden gevoerd. Dus wél in combinatie met stadslicht.
Jawel. RVV1990, art 34:quote:Overigens mag je zodra er maar enige vorm van neerslag is je mistlicht voorzijde al voeren. Nergens is in de wet vastgelegd in hoeverre het zicht belemmerd is, of hoeveel meter zicht er moet zijn voor de voorzijde.
Stadslichts is bermverlichting? (wat een bullshit)quote:Op maandag 19 november 2012 18:39 schreef wimoude het volgende:
[..]
Je stadslicht is bermverlichting, dagrijverlichting zijn die led strips die je tegenwoordig vaak ziet. Je mag mistlicht gecombineerd met je stadslichten voeren. Ik heb twee ooms bij de politie, beiden beamen ze dit, en geloof me, het zijn allebei mierenneukers.
Ik vraag me altijd af: waarom? Doe dan je licht helemaal niet aan, want dat is net zo zichtbaar overdag. Of draai dat ding helemaal door en doe je dimlicht erbij.quote:Op dinsdag 20 november 2012 08:29 schreef Luxuria het volgende:
Mensen die alleen met stadslicht rijden...
Kan ik me echt aan ergeren.
Tja, bij onze beide Opel's(Astra en Corsa) en de Superb's die ik heb gereden zat wel dagrijverlichting, maar dat zijn geen ledstrips bij die auto's..quote:Op dinsdag 20 november 2012 08:21 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Stadslichts is bermverlichting? (wat een bullshit)
Dagrijverlichting zijn die led strips? (ja meestal, maar lang niet altijd).
2 ooms bij de politie. Sterk argumentDe politie weet namelijk altijd alles van de wet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |