Tja, zo ging ik ooit de blunder in op mijn vorige werk.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je hebt ze ook die overdrijven. Het kleinste laaghangende wolkje zorgt ervoor dat het mistachterlicht in no-time getriggerd wordt. Om deze vervolgens vergeten uit te zetten.
En natuurlijk mistlichten aan de voorkant aan (en om het helemaal pauper te maken dimlicht uit, want dat mag. Ofzo)
Mistverlichting achter mag lekker uitblijven, zicht was, zelfs hier in Noord Holland, boven de 50 meter.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
man man hoeveel mensen in deze mist toch niet hun verlichting aan doen. En dan heb ik het niet over mistverlichting maar uberhaupt verlichting.
Zoiets ja. Dat het aantal km's dat ik per maand maak wss niet voldoende is (kom net niet aan de 2 de afgelopen tijd)quote:Op donderdag 15 november 2012 14:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
For real?je zei neem ik aan subtiel dat ie z'n hoofd moest houden?
Trek me er niets van aan. Grote bek, doet vrij weinig. Roeptoetert van alles gedaan te hebben, bijv. bondsopleiding tot scheidsrechter van de bond zelf (dus niveau hoger), maar nu ik dat zelf doe, blijkt dat hij nooit begonnen is.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:11 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En jij hebt toch BE?
Dan zou ik 'm helemaal negeren.
Ik heb het zelf ook vaak genoeg gehoord. ('Bweh, durf je niet harder ofzo?' en 'Rij eens door')
Nee, ik ben geen hardrijder, maar ik heb wel meer theorie- en praktijkexamens gedaan dan menig ander.
En allemaal geslaagd. (am, a, be, ce en lzv)
Ik kan bij ons niet zien hoe dicht die mist is, de meeste paaltjes langs de weg zijn alweer omver gereden door trekkersquote:Op donderdag 15 november 2012 15:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mistverlichting achter mag lekker uitblijven, zicht was, zelfs hier in Noord Holland, boven de 50 meter.
Vaak dimt de dagrijverlichting een beetje wanneer je je dimlicht aanzetquote:Op donderdag 15 november 2012 15:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik kan bij ons niet zien hoe dicht die mist is, de meeste paaltjes langs de weg zijn alweer omver gereden door trekkersDus als ik denk dat het mistig genoeg is gaat mijn achtermist licht aan. Maar dat is dan ook op een weg waar mensen nog wel eens wat harder willen rijden en aangezien ik dat niet doe bij dichte mist, wil ik dat ze me eerder zien... Zodra ik dan op de 360 zit, gaat het weer uit (zoals ik vanmorgen toen ook m'n mist voorlamp uit gezet heb)
Maar ik zie best vaak tegenwoordig mensen met dagrij verlichting en dimlicht. Ik meende dat je alleen of het een of het ander aan mocht doen?
nope, bij dimlicht moet het dagrijlicht gedimd worden tot iets van 60% geloof ik.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik kan bij ons niet zien hoe dicht die mist is, de meeste paaltjes langs de weg zijn alweer omver gereden door trekkersDus als ik denk dat het mistig genoeg is gaat mijn achtermist licht aan. Maar dat is dan ook op een weg waar mensen nog wel eens wat harder willen rijden en aangezien ik dat niet doe bij dichte mist, wil ik dat ze me eerder zien... Zodra ik dan op de 360 zit, gaat het weer uit (zoals ik vanmorgen toen ook m'n mist voorlamp uit gezet heb)
Maar ik zie best vaak tegenwoordig mensen met dagrij verlichting en dimlicht. Ik meende dat je alleen of het een of het ander aan mocht doen?
Ja, dichte mist. Dan heeft het functie, niet als er een verdwaald wolkje hangt. Toch schijnt het mode te zijn om zo te rijden.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:36 schreef Casos het volgende:
Dat dimlicht uit doen als je je mistlichten voor aan zit is juist logisch. Mistlicht schijnt net onder de mist door (of zou het moeten doen) en dimlicht niet. In een echte mistige situatie en donker (minder dan 50 meter zicht) is dat dus de beste combinatie om zo goed mogelijk zicht te hebben.
Ach, met dagrijverlichting die feller is dan het gemiddelde mistlicht dat Sjon onder zijn auto heeft, is dat ook wel een achterhaalt iets. Ik zie het tegenwoordig vaker op Scenics en Espaces, stadslicht i.c.m. mistlicht overdag zonder mist.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, dichte mist. Dan heeft het functie, niet als er een verdwaald wolkje hangt. Toch schijnt het mode te zijn om zo te rijden.
Haha, zag hier net een (oudere) Espace achter langs rijden, met inderdaad mistlampen aan..quote:Op donderdag 15 november 2012 15:59 schreef Casos het volgende:
[..]
Ach, met dagrijverlichting die feller is dan het gemiddelde mistlicht dat Sjon onder zijn auto heeft, is dat ook wel een achterhaalt iets. Ik zie het tegenwoordig vaker op Scenics en Espaces, stadslicht i.c.m. mistlicht overdag zonder mist.
In België is dat helemaal erg.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je hebt ze ook die overdrijven. Het kleinste laaghangende wolkje zorgt ervoor dat het mistachterlicht in no-time getriggerd wordt. Om deze vervolgens vergeten uit te zetten.
En natuurlijk mistlichten aan de voorkant aan (en om het helemaal pauper te maken dimlicht uit, want dat mag. Ofzo)
Daar zijn de regels ook anders.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
In België is dat helemaal erg.
Sterker nog, daar hebben ze geen wegen.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:23 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Daar zijn de regels ook anders.
Wel lantaarns.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Sterker nog, daar hebben ze geen wegen.
Tell me about it. Toen ik een keertje wilde parkeren op een gewone weg moest ik per se in de rijrichting staan en mocht ik absoluut niet andersom staan van m'n belgische vriendin. Kun je blijkbaar ook een boete voor krijgen....quote:Op donderdag 15 november 2012 20:23 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Daar zijn de regels ook anders.
Belgische 'Wegcode':quote:Op donderdag 15 november 2012 21:04 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Tell me about it. Toen ik een keertje wilde parkeren op een gewone weg moest ik per se in de rijrichting staan en mocht ik absoluut niet andersom staan van m'n belgische vriendin. Kun je blijkbaar ook een boete voor krijgen....
http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/188-art23quote:Artikel 23. Stilstaan en parkeren
23.1. Elk stilstaand of geparkeerd voertuig moet worden opgesteld :
1° Rechts ten opzichte van zijn rijrichting
Indien het een rijbaan is met éénrichtingsverkeer, mag het evenwel langs de ene of langs de andere kant opgesteld worden.
Op gas misschien...quote:
Zeker het Julianaplein inderdaad.. Andere kant(Kardinge) nu ook, maar daar zijn ze druk bezig met de verbeteringen, dus dan is het straks goed.quote:Op donderdag 15 november 2012 23:49 schreef NoBody122 het volgende:
Die ring van Groningen is verkeerstechnisch ook een gedrocht van heb ik jou daar...
Ja, ben altijd blij dat ik er bij de 360 af mag.... En op de heenweg bij afslag Hereweg. Je hebt inderdaad dan alleen op de terugweg van die zeikerds (bij die hele mooie bocht waar je eigenlijk maar 50 mag, maar die veel leuker in z'n 70 is) die je vlak daarvoor met 90 inhalen, dan ineens in de ankers duiken (op de linkerbaan) om tenslotte met 50 de bocht te nemen...quote:Op donderdag 15 november 2012 23:50 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zeker het Julianaplein inderdaad.. Andere kant(Kardinge) nu ook, maar daar zijn ze druk bezig met de verbeteringen, dus dan is het straks goed.)
Staat er toch onderquote:Op vrijdag 16 november 2012 08:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik snap de foto niet. Wat zie ik daar?
Een drukke weg en een auto die niet snapt dat zelfs wanneer het stoplicht op groen staat, dat je achter de lijn moet wachten als de weg waar je heen wilt vol is, zodat jij midden op de kruising stil zou komen te staan.quote:Op vrijdag 16 november 2012 08:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik snap de foto niet. Wat zie ik daar?
O dat is een foto waard? Ik zie dat dagelijks...sorryquote:Op vrijdag 16 november 2012 09:11 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Een drukke weg en een auto die niet snapt dat zelfs wanneer het stoplicht op groen staat, dat je achter de lijn moet wachten als de weg waar je heen wilt vol is, zodat jij midden op de kruising stil zou komen te staan.
Ligt aan jou..quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:11 schreef Viezze het volgende:
Algemene klacht / opmerking; mensen die rare capriolen uithalen op de vluchtstrook. Bijvoorbeeld in de bocht van een afrit hun auto midden op de vluchtstrook parkeren, auto op de vluchtstrook zetten en aan de snelwegkant van de auto gaan staan, auto niet zo ver mogelijk in de berm zetten. Eergisteren reed er eentje achteruit over de vluchtstrook heen
Zouden ze echt niet doorhebben dat dit soort dingen (letterlijk) levensgevaarlijk zijn? Of ligt het aan mij
Ja dat is ook zoiets. Mensen die er een sport van maken om in een bocht zo min mogelijk van de normale rijbaan gebruik te maken. Tenminste, zo lijkt het.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ligt aan jou..![]()
Das net zoiets als die mensen die de "binnenbocht" nemen op een oprit door over de vluchtstrook te rijden, Heb al wel eens zo iemand ingehaald door zelf netjes op de rijstrook te blijven rijden.. Vervolgens werd hij boos op mij.
Kiwiwko, jup, heel af en toe is het hier nationale kneuzendag lijkt wel.
Maar inhalen vervolgens vind je wel slim?quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ligt aan jou..![]()
Das net zoiets als die mensen die de "binnenbocht" nemen op een oprit door over de vluchtstrook te rijden, Heb al wel eens zo iemand ingehaald door zelf netjes op de rijstrook te blijven rijden.. Vervolgens werd hij boos op mij.
Kiwiwko, jup, heel af en toe is het hier nationale kneuzendag lijkt wel.
Tja, als hij/zij met 50 km/u de vluchtstrook opsturen en ik kom er aan met 70 ga ik echt niet remmen omdat zij blijkbaar pech hebben..quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:28 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Maar inhalen vervolgens vind je wel slim?
Ahja, das ook niet logisch, of wat wij laatst hadden: auto middenop een kompleet verlaten parkeerplein gezet, komen we terug, staan er nog 2 auto's, beide direct naast onze auto.. (terwijl de rest helemaal leeg was.. )quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:20 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja dat is ook zoiets. Mensen die er een sport van maken om in een bocht zo min mogelijk van de normale rijbaan gebruik te maken. Tenminste, zo lijkt het.
Oh ja, hier in de buurt hebben we last van mensen die het keer op keer presteren om twee parkeervakken in beslag te nemen. Maar ik vermoed dat de parkeerklacht hier regelmatig voorbij komt
Dat is modern, dat heet kuddegedrag.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:32 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ahja, das ook niet logisch, of wat wij laatst hadden: auto middenop een kompleet verlaten parkeerplein gezet, komen we terug, staan er nog 2 auto's, beide direct naast onze auto.. (terwijl de rest helemaal leeg was.. )
Als er maar een paar auto's staan ergens zet ik hem ook liever bij de andere auto's. Zo onlogisch is dat niet.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:32 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ahja, das ook niet logisch, of wat wij laatst hadden: auto middenop een kompleet verlaten parkeerplein gezet, komen we terug, staan er nog 2 auto's, beide direct naast onze auto.. (terwijl de rest helemaal leeg was.. )
De logica ontgaat mij, enige verheldering is op z'n plaats.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:55 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Als er maar een paar auto's staan ergens zet ik hem ook liever bij de andere auto's. Zo onlogisch is dat niet.
Ivm diefstal zeg ik hem liever bij de andere auto's. Op een niet afgesloten parkeerterrein al helemaal.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:05 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
De logica ontgaat mij, enige verheldering is op z'n plaats.
Laatst reed iedereen gewoon 100 op de snelweg waar je 120 mocht incl. ik. Niemand leek haast te hebben en gaf elkaar de ruimte. Was bijna bijzonderquote:Op vrijdag 16 november 2012 11:14 schreef kiwiko het volgende:
hebben jullie dat ook dat het soms dagen, weken goed gaat, behoudens de gebruikelijke fouten die elke bestuurder wel eens maakt......... en dat er dan opeens een dag is dat er een blik mongolen open getrokken is...... en het wel lijkt of iedereen aan het stumperen is op de weg?
Inderdaad.. Risico op schade's is dan juist veel groter, dus wat dat betreft niet logisch..quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:05 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
De logica ontgaat mij, enige verheldering is op z'n plaats.
Ook dat is kuddegedrag, rustige rijders zoeken elkaar op, passen hun snelheid op elkaar aan en geven anderen de ruimte.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:33 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Laatst reed iedereen gewoon 100 op de snelweg waar je 120 mocht incl. ik. Niemand leek haast te hebben en gaf elkaar de ruimte. Was bijna bijzonder
Amen! Houd het er dan maar op dat iedereen idolaat van je is! Je maakt wel wat mee zeg.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:35 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad.. Risico op schade's is dan juist veel groter, dus wat dat betreft niet logisch..
Maakt voor diefstal ook weinig uit lijkt mij.
Ze stonden trouwens ook echt gewoon in de 2 vakken direct naast waar wij hadden geparkeerd.. Niet eens even 1 vak ertussen ofzo
Gezien het niveau van sommige rijders; heel plausibel idd.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:45 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Amen! Houd het er dan maar op dat iedereen idolaat van je is! Je maakt wel wat mee zeg.
Me dunkt, schade rijden op een verder lege parkeerplaats?
Nieuwe irritatie van mij dan. 99% van de automobilisten die zichzelf bovengemiddeld vinden rijden. Je rijdt ook alleen maar op rustige wegen? En niet in de spits?quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:49 schreef Koepert het volgende:
[..]
Gezien het niveau van sommige rijders; heel plausibel idd.
Als jij bang bent schade te maken als je parkeert hoor je niet te rijden.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:35 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad.. Risico op schade's is dan juist veel groter, dus wat dat betreft niet logisch..
Maakt voor diefstal ook weinig uit lijkt mij.
Ze stonden trouwens ook echt gewoon in de 2 vakken direct naast waar wij hadden geparkeerd.. Niet eens even 1 vak ertussen ofzo
Toen wij er parkeerden stond er verder nog niemand. Als je vervolgens na 2 jaar terugkomt en aan beide kanten staat een auto? Gelukkig stonden ze niet heel dicht op ons deze keer, want we hadden die auto net een uur ervoor opgehaald bij de dealer. (nieuwe auto)..quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als jij bang bent schade te maken als je parkeert hoor je niet te rijden.
Oh nee zeker niet, en ik maak ook absoluut wel fouten.. Alleen als je ziet hoe sommige mensen zich op een parkeerterrein gedragen mbt inparkeren en vak uitrijden, denk ik dat de kans dat iemand tegen je auto aanziet best aanwezig is. Waarmee ik niet wil claimen dat ik foutloos rij en/of parkeer, alleen als je sommigen ziet klungelen denk ik, hoe krijg je t voor elkaar.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:58 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Nieuwe irritatie van mij dan. 99% van de automobilisten die zichzelf bovengemiddeld vinden rijden. Je rijdt ook alleen maar op rustige wegen? En niet in de spits?
En die automobilist moet er maar rekening mee houden dat er een motorrijder spookrijdt op de baan waar hij opdraait?quote:Op woensdag 14 november 2012 21:47 schreef lipjes het volgende:
[..]
Even om je uit je natte droom te helpen met je berekening.
Die motorrijder ben ik zelf in dat filmpje.
Ik weet dat daar auto's uit die zijstraten kunnen komen en daar houd ik rekening mee qua snelheid.
Daarbij is het donker dus is het sowieso beter opletten.
De snelheid ligt daar als ik de file inhaal in ideale omstandigheden (geen auto's geparkeerd e.d.) nog niet eens hoger als 20km/h
Laat staan als er zoveel obstakels zijn dat het zicht aardig verminderd wordt.
En daarom kan ik ook zo goed zeggen dat de auto met een aardige snelheid de weg op draait.
Jij hebt echt een bord voor je kop. Die auto rijdt helemaal niet hard en komt met een normale snelheid te bocht om. Je hebt dit echt aan jezelf te danken hoor.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:47 schreef lipjes het volgende:
[..]
Even om je uit je natte droom te helpen met je berekening.
Die motorrijder ben ik zelf in dat filmpje.
Ik weet dat daar auto's uit die zijstraten kunnen komen en daar houd ik rekening mee qua snelheid.
Daarbij is het donker dus is het sowieso beter opletten.
De snelheid ligt daar als ik de file inhaal in ideale omstandigheden (geen auto's geparkeerd e.d.) nog niet eens hoger als 20km/h
Laat staan als er zoveel obstakels zijn dat het zicht aardig verminderd wordt.
En daarom kan ik ook zo goed zeggen dat de auto met een aardige snelheid de weg op draait.
Als de flitskasten het een keer niet doen zien ze dat als inkomstenderving, niet als het tijdelijk stopzetten van ongelukpreventie.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:24 schreef Yreal het volgende:
dagelijks 2 ton aan boetes op de a2
http://www.nu.nl/politiek(...)iet-als-melkkoe.html
• mensen denken uberhaupt niet na, en alleen aan zichzelfquote:Op zaterdag 17 november 2012 01:23 schreef Ridocar het volgende:
bij McDonalds het bedrijventerrein van Tilburg heb je parkeervakken voor vrachtauto's. Kan ik gewoon m'n hok niet kwijt omdat op ieder vak 1 of 2 auto's staan, terwijl er zat lege plekken zijn.
Omg ik wist het wel... Sweetpea rijdt gewoon 360 km/h bij dichte mistquote:Op donderdag 15 november 2012 15:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik kan bij ons niet zien hoe dicht die mist is, de meeste paaltjes langs de weg zijn alweer omver gereden door trekkersDus als ik denk dat het mistig genoeg is gaat mijn achtermist licht aan. Maar dat is dan ook op een weg waar mensen nog wel eens wat harder willen rijden en aangezien ik dat niet doe bij dichte mist, wil ik dat ze me eerder zien... Zodra ik dan op de 360 zit, gaat het weer uit (zoals ik vanmorgen toen ook m'n mist voorlamp uit gezet heb)
Maar ik zie best vaak tegenwoordig mensen met dagrij verlichting en dimlicht. Ik meende dat je alleen of het een of het ander aan mocht doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat stond zeker in de Telegraaf?quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:08 schreef kiwiko het volgende:
De meeste ongelukken gebeuren bij flitspalen en snelheidscontroles.............. Wat nou verkeersveiligheid ???![]()
De krant van simpel Nederland....quote:
quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:05 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Omg ik wist het wel... Sweetpea rijdt gewoon 360 km/h bij dichte mist.
Shhh! Straks gaan ze nog controleren!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me best gaaf trouwens, om eens echt hard te gaan. Mijn auto gaat niet harder dan 190.Stond je auto er dan nog wel, na 2 jaar? Hoop niet dat het betaald parkeren was!quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Toen wij er parkeerden stond er verder nog niemand. Als je vervolgens na 2 jaar terugkomt en aan beide kanten staat een auto?Kan ik me ook zo aan ergeren. Ga je naar een bouwmarkt. Daar heb je een paar "lange" plaatsen (dus plaatsen waar je twee vakken tegenover elkaar hebt zonder midden ding er tussen) en twee keer zoveel "korte" plaatsen. En die korte plaatsen zijn leeg, die lange zijn vol. Kom jij aan met je aanhanger... (goh, zouden die lange plaatsen daar niet erg geschikt voor zijn, 1 plek voor je auto, en 1 voor je aanhanger...)quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:23 schreef Ridocar het volgende:
bij McDonalds het bedrijventerrein van Tilburg heb je parkeervakken voor vrachtauto's. Kan ik gewoon m'n hok niet kwijt omdat op ieder vak 1 of 2 auto's staan, terwijl er zat lege plekken zijn.
En terecht. Je gaat toch geen 90/100 rijden op een snelweg.quote:Op maandag 19 november 2012 09:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
Goeiemorgen Meneer, Ik snap dat u geld probeert te besparen door 90/100 te gaan rijden op een snelweg (130) maar houdt u er wel rekening mee dat er mensen zijn die 130 rijden en u ineens zien opdoemen? Kunt u niet beter met de trein ofzo?
Teringlijer!
Nou er zijn dus wel types....ben dan altijd wel benieuwd naar de redenatie.quote:Op maandag 19 november 2012 09:53 schreef Luxuria het volgende:
[..]
En terecht. Je gaat toch geen 90/100 rijden op een snelweg.
Zuinig.quote:Op maandag 19 november 2012 10:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou er zijn dus wel types....ben dan altijd wel benieuwd naar de redenatie.
Sowieso vind ik dat er best wat rekening gehouden kan worden met mensen die sporadisch met een aanhangwagen rijden. Dan kan achteruit rijden best lastig zijn. Maar op zo'n manier ben je wel verplicht om 'm ergens onmogelijk neer te zetten.quote:Op maandag 19 november 2012 09:41 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Kan ik me ook zo aan ergeren. Ga je naar een bouwmarkt. Daar heb je een paar "lange" plaatsen (dus plaatsen waar je twee vakken tegenover elkaar hebt zonder midden ding er tussen) en twee keer zoveel "korte" plaatsen. En die korte plaatsen zijn leeg, die lange zijn vol. Kom jij aan met je aanhanger... (goh, zouden die lange plaatsen daar niet erg geschikt voor zijn, 1 plek voor je auto, en 1 voor je aanhanger...)
Doe ik ook wel eens, te langzaam rijden. Hoor ik opeens m'n vriendin naast mij 'Rij eens door...'.quote:Op maandag 19 november 2012 10:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou er zijn dus wel types....ben dan altijd wel benieuwd naar de redenatie.
Dit ga je deze winter, zoals elke winter, vaker zien. Sowieso:quote:Op maandag 19 november 2012 06:05 schreef Me_Wesley het volgende:
Vanochtend, achtermislichten. Mensen, pas bij minder dan 50m zicht. Als je dus 2 hectometerpalen ziet, ben je mij dus aan het verblinden met dat kutding. Het is echt vrij zeldzaam dat je in Nederland in de randstad minder dan 50 meter zicht hebt. En de normale autolichten zie je vaak nog makkelijk op een paar honderd meter afstand.
je weet dat mensen 130 rijden? dat 30 best groot snelheidsverschil is? nooit iemand in je kofferbak gehad tot nu toe? of klaag jij altijd over bumperklevers?quote:Op maandag 19 november 2012 10:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Zuinig.
Ik rij ook wel eens 100. Scheelt mij 1-2 liter op 100 km.
Nee, ik anticipeer (en haal dus niet in als ik iemand met een groot snelheidsverschil zie aankomen, vlakbij) en ik mag hopen dat de rest dat ook doet.quote:Op maandag 19 november 2012 10:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
je weet dat mensen 130 rijden? dat 30 best groot snelheidsverschil is? nooit iemand in je kofferbak gehad tot nu toe? of klaag jij altijd over bumperklevers?
Als auto's die 100 rijden al een probleem voor je is, pas dan maar op voor vrachtwagens, caravans, auto's met aanhanger e.d. Die rijden nog langzamer. Levensgevaarlijk!quote:Op maandag 19 november 2012 10:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
je weet dat mensen 130 rijden? dat 30 best groot snelheidsverschil is? nooit iemand in je kofferbak gehad tot nu toe? of klaag jij altijd over bumperklevers?
Oh ik dacht dat iemand dat tegen jou zeiquote:Op maandag 19 november 2012 10:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou er zijn dus wel types....ben dan altijd wel benieuwd naar de redenatie.
Overdrijf niet zo. 30 km/h is helemaal geen groot snelheidsverschilquote:Op maandag 19 november 2012 10:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
je weet dat mensen 130 rijden? dat 30 best groot snelheidsverschil is? nooit iemand in je kofferbak gehad tot nu toe? of klaag jij altijd over bumperklevers?
Dit inderdaad, als dat voor jou al een probleem is dan let je gewoon niet goed op.quote:Op maandag 19 november 2012 10:55 schreef OEM het volgende:
[..]
Als auto's die 100 rijden al een probleem voor je is, pas dan maar op voor vrachtwagens, caravans, auto's met aanhanger e.d. Die rijden nog langzamer. Levensgevaarlijk!
Kom op zeg, kijk gewoon uit je doppen.
Heb ik wel eens als ik teveel op de automatische piloot rijd. Zit ik 70 te rijden waar je 80 mag omdat ik net van de ring af kom (waar je 70 mag)...quote:Op maandag 19 november 2012 10:26 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Doe ik ook wel eens, te langzaam rijden. Hoor ik opeens m'n vriendin naast mij 'Rij eens door...'.
Maar ik ben gewend om de hele week 83 te rijden. Dan is 120 (en sneller) opeens erg hard....
Die mag aan bij 'slecht zicht', niet bij minder dan 200m zicht. Daar is verder geen definitie van, en dus kan slecht zicht best breed geïnterpreteerd worden.quote:Op maandag 19 november 2012 10:29 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dit ga je deze winter, zoals elke winter, vaker zien. Sowieso:
• Mistachterlicht zodra het zicht minder is dan, zeg, drie kilometer
• Mistachterlicht bij regen, erg sociaal naar je achterligger.(en verboden, maar dit terzijde)
• Mistvoorlicht aan als er ergens in de verte een klein mistbankje hangt (mag ook pas aan bij zicht<200m)
• Auto's met hooguit één functionerende voorlamp.
Dúidelijk minder dan tweehonderd meter schijnt de richtlijn te zijn.quote:Op maandag 19 november 2012 11:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die mag aan bij 'slecht zicht', niet bij minder dan 200m zicht. Daar is verder geen definitie van, en dus kan slecht zicht best breed geïnterpreteerd worden.
Nee ik vroegquote:Op maandag 19 november 2012 11:06 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat iemand dat tegen jou zei
quote:Op maandag 19 november 2012 10:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Zuinig.
Ik rij ook wel eens 100. Scheelt mij 1-2 liter op 100 km.
Dus omdat ik op de snelweg kan besparen, mag ik niet meer in de stad rijden omdat het onzuinig is?quote:Op maandag 19 november 2012 12:20 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Dan ook niet meer in dorp en stad rijden, scheelt je heel wat meer. Mijn verbruik ligt zelfs bij 130 nog stuk lager dan verbruik in stad.
Snelheid is niet zo'n grootverbruiker, remmen en optrekken. Dat zijn grote zuipers.
Met richtlijnen heeft de wet natuurlijk helemaal geen doen.quote:Op maandag 19 november 2012 11:40 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dúidelijk minder dan tweehonderd meter schijnt de richtlijn te zijn.
Bij hevige regenval op een lege weg doe ik hem gewoon aan, heb liever dat ik dan gezien wordt. Zodra ik dan door heb dat de achterligger die dichterbij komt mij gezien heeft doe ik hem wel weer uit.quote:Op maandag 19 november 2012 10:29 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dit ga je deze winter, zoals elke winter, vaker zien. Sowieso:
• Mistachterlicht zodra het zicht minder is dan, zeg, drie kilometer
[*]Mistachterlicht bij regen, erg sociaal naar je achterligger.(en verboden, maar dit terzijde)
• Mistvoorlicht aan als er ergens in de verte een klein mistbankje hangt (mag ook pas aan bij zicht<200m)
• Auto's met hooguit één functionerende voorlamp.
nee ik zeg dat zo te rijden op de snelwegen dat je daar zo weinig mee wint in vergelijking met wat je verliest in de stad.quote:Op maandag 19 november 2012 12:27 schreef Anne het volgende:
[..]
Dus omdat ik op de snelweg kan besparen, mag ik niet meer in de stad rijden omdat het onzuinig is?
Rare beredenering heb jij.
En alle beetjes helpen. Zoals ik al zei, 1-2 liter op 100 km.
Dat is voor mij zo'n 7 liter en dus 12 euro per week door alleen maar 100-110 te rijden in plaats van 120-130.
Anticiperen. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen? Je stelt alles zo ontzettend zwart-wit, terwijl je van ver al kan zien aankomen of je kunt inhalen ja of nee. Als dat niet kan, laat ik het gas even los (zuinig!) om daarna weer wat op te trekken (onzuinig, maar dat heft elkaar dus op). En dat is dus helemaal niet van 90 naar 110. Eerder van 90-95 naar 100 en van 100-105 naar 110.quote:Op maandag 19 november 2012 13:33 schreef spoorrails het volgende:
[..]
nee ik zeg dat zo te rijden op de snelwegen dat je daar zo weinig mee wint in vergelijking met wat je verliest in de stad.
verder 100-110 rijden waar 120-130 mag kan, maar wel als er 3 banen zijn minimaal
anders:
A. hang je achter vrachtwagen, haal je 90
B hang je op de linkerbaan verkeer op te houden die wel graag op snelheid houden.
of laat je iedereen voor die sneller rijd om vervolgens van 90 naar 110 op te trekken?
dan heb je in het verkeer in NL wss lager verbruik als je gewoon 120 of 130 mee rijd met overig verkeer..
alleen als de auto voor me, de rotonde niet oprijd terwijl er wel 2 auto's op zouden kunnen nogquote:Op maandag 19 november 2012 13:45 schreef Anne het volgende:
. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen? Je stelt alles zo ontzettend zwart-wit, terwijl je van ver al kan zien aankomen of je kunt inhalen ja of nee. Als dat niet kan, laat ik het gas even los (zuinig!) om daarna weer wat op te trekken (onzuinig, maar dat heft elkaar dus op). En dat is dus helemaal niet van 90 naar 110. Eerder van 90-95 naar 100 en van 100-105 naar 110.
Jij bent zo iemand die heel hard op een rotonde afrijdt om vervolgens heel hard te moeten remmen?
Fout. Europese wetgeving tegenwoordig wat verlichting betreft.quote:Op maandag 19 november 2012 10:29 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dit ga je deze winter, zoals elke winter, vaker zien. Sowieso:
• Mistachterlicht zodra het zicht minder is dan, zeg, drie kilometer
• Mistachterlicht bij regen, erg sociaal naar je achterligger.(en verboden, maar dit terzijde)
• Mistvoorlicht aan als er ergens in de verte een klein mistbankje hangt (mag ook pas aan bij zicht<200m)
• Auto's met hooguit één functionerende voorlamp.
Niet dus. In Nederland telt nog altijd RVV... En daarin staat dat het met slecht zicht gevoerd mag worden, daar staat niet in dat het ter vervanging gevoerd mag worden. Zodra het gevoerd mag worden hoeft het dimlicht inderdaad niet aan.quote:Op maandag 19 november 2012 17:09 schreef wimoude het volgende:
[..]
Fout. Europese wetgeving tegenwoordig wat verlichting betreft.
Je mag met stadslicht gecombineerd altijd mistlicht voeren aan de voorzijde ter vervanging van je dimlicht
Je stadslicht is bermverlichting, dagrijverlichting zijn die led strips die je tegenwoordig vaak ziet. Je mag mistlicht gecombineerd met je stadslichten voeren. Ik heb twee ooms bij de politie, beiden beamen ze dit, en geloof me, het zijn allebei mierenneukers.quote:Op maandag 19 november 2012 18:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Niet dus. In Nederland telt nog altijd RVV... En daarin staat dat het met slecht zicht gevoerd mag worden, daar staat niet in dat het ter vervanging gevoerd mag worden. Zodra het gevoerd mag worden hoeft het dimlicht inderdaad niet aan.
Anders mag je even met een bron komen.
Deed ik vanochtend ook, maar hij begreep het niet. En gewoon 130-140 rijden "met 50 meter zicht"quote:Op maandag 19 november 2012 07:47 schreef Anne het volgende:
Het jaarlijks terugkerend irritatiepunt inderdaad..
Vanochtend snapte een Duitser het trouwens wel een beetje; Hij had zijn mistachterlicht aan, normaal neem ik de moeite niet (omdat mensen toch niet snappen wat je wil), maar na 4 minuten was ik het wel zat en knipperde ik eens met groot licht.
En wonder boven wonder zette ie zijn mistachterlicht dus uit.
Als jij 130 rijdt en iemand die 100 rijdt "doemt ineens op", rij je dan niet te hard met weinig zicht? Bij goed zicht zie je zo iemand ruim van tevoren al rijden, niet pas op het laatste moment.quote:Op maandag 19 november 2012 09:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
Goeiemorgen Meneer, Ik snap dat u geld probeert te besparen door 90/100 te gaan rijden op een snelweg (130) maar houdt u er wel rekening mee dat er mensen zijn die 130 rijden en u ineens zien opdoemen? Kunt u niet beter met de trein ofzo?
Teringlijer!
Tenzij ie opeens naar links komt. Wat dat soort mensen nogal vaak doen.quote:Op maandag 19 november 2012 20:54 schreef Light het volgende:
[..]
Als jij 130 rijdt en iemand die 100 rijdt "doemt ineens op", rij je dan niet te hard met weinig zicht? Bij goed zicht zie je zo iemand ruim van tevoren al rijden, niet pas op het laatste moment.
Stadslicht is bermverlichting? Eerste keer dat ik die term hoor.quote:Op maandag 19 november 2012 18:39 schreef wimoude het volgende:
[..]
Je stadslicht is bermverlichting, dagrijverlichting zijn die led strips die je tegenwoordig vaak ziet. Je mag mistlicht gecombineerd met je stadslichten voeren. Ik heb twee ooms bij de politie, beiden beamen ze dit, en geloof me, het zijn allebei mierenneukers.
Dat is toch echt de enige voorwaarde dat het mag...quote:Mistlicht
Het mistlicht aan de voorkant mag u alleen gebruiken bij mist, sneeuwval of regen als daardoor het zicht ernstig wordt belemmerd. Het mistachterlicht mag u alleen gebruiken bij mist of sneeuwval waardoor het zicht minder is dan 50 meter. Bij zware regen mag u het mistachterlicht niet gebruiken. Als de mistlichten branden, hoeven de dimlichten niet aan.
Dat moeten ze dan ook niet doen, zeker niet als er net iemand aankomt die duidelijk harder rijdt.quote:Op maandag 19 november 2012 20:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Tenzij ie opeens naar links komt. Wat dat soort mensen nogal vaak doen.
Parkeerlicht en bermverlichting is hetzelfde... en aangezien je parkeerlicht in combinatie met dimlicht altijd is ingeschakeld, mag je dan dus geen mistverlichting voeren. Het mistlicht mag immers als het zicht niet belemmerd is door weersinvloeden, niet met dimlicht gecombineerd worden gevoerd. Dus wél in combinatie met stadslicht.quote:Op maandag 19 november 2012 21:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Stadslicht is bermverlichting? Eerste keer dat ik die term hoor.
[..]
Dat is toch echt de enige voorwaarde dat het mag...
Daarnaast is dagrijlicht iets heel anders dan stadslicht. Stadlicht wordt in Nederland dan ook wel parkeerlicht genoemd... En ik heb een nichtje dat bij de politie werkt, kut argument derhalve...
Daarnaast staan die politieagenten nog steeds niet boven de wet, dus als je een verbaal krijgt hiervoor, heb je er niets aan dat je ooms bij de politie werken die zeggen dat het wel mag.
Dus kom maar op met die officiële bron, en niets van horen zeggen. Daar lust ik er nog wel meer van...
Ik zie nog steeds geen bron dat je mistlicht altijd mag voeren ter vervanging. Je verhaaltjes zijn mooi, maar daar heeft niemand wat aan. Dat de auto het kan wil niet zeggen dat het is toegestaan. Mijn auto kan namelijk ook mistlicht voeren zonder dat een ander licht aan is, dat wil niet zeggen dat het dan wettelijk is toegestaan.quote:Op maandag 19 november 2012 23:35 schreef wimoude het volgende:
[..]
Parkeerlicht en bermverlichting is hetzelfde... en aangezien je parkeerlicht in combinatie met dimlicht altijd is ingeschakeld, mag je dan dus geen mistverlichting voeren. Het mistlicht mag immers als het zicht niet belemmerd is door weersinvloeden, niet met dimlicht gecombineerd worden gevoerd. Dus wél in combinatie met stadslicht.
Daarom staan mistlampen ook altijd zo geschakeld dat je ze kan inschakelen gecombineerd met stadslicht, terwijl bij oude auto's mistlampen die vanuit de fabriek gemonteerd zijn, de mistlampen zo geschakeld staan, dat ze alleen aan kunnen als het dimlicht ingeschakeld staat.
Ik heb dit ook eens tegen een agent gezegd toen ik aangehouden werd voor het voeren van mistverlichting, die ook dacht dat ik mijn mistlicht niet mocht voeren, deze is gaan twijfelen door hetgeen wat ik aanvoerdde, en heeft contact met de (hulp?)officier van justitie opgenomen, en ik heb daarvoor geen bekeuring gekregen omdat wat ik zei klopte.
Overigens mag je zodra er maar enige vorm van neerslag is je mistlicht voorzijde al voeren. Nergens is in de wet vastgelegd in hoeverre het zicht belemmerd is, of hoeveel meter zicht er moet zijn voor de voorzijde.
Nee. Mistlicht mag je alleen voeren als het zicht ernsting belemmerd is. Dus niet als er geen sprake is van belemmering.quote:Op maandag 19 november 2012 23:35 schreef wimoude het volgende:
[..]
Parkeerlicht en bermverlichting is hetzelfde... en aangezien je parkeerlicht in combinatie met dimlicht altijd is ingeschakeld, mag je dan dus geen mistverlichting voeren. Het mistlicht mag immers als het zicht niet belemmerd is door weersinvloeden, niet met dimlicht gecombineerd worden gevoerd. Dus wél in combinatie met stadslicht.
Jawel. RVV1990, art 34:quote:Overigens mag je zodra er maar enige vorm van neerslag is je mistlicht voorzijde al voeren. Nergens is in de wet vastgelegd in hoeverre het zicht belemmerd is, of hoeveel meter zicht er moet zijn voor de voorzijde.
Stadslichts is bermverlichting? (wat een bullshit)quote:Op maandag 19 november 2012 18:39 schreef wimoude het volgende:
[..]
Je stadslicht is bermverlichting, dagrijverlichting zijn die led strips die je tegenwoordig vaak ziet. Je mag mistlicht gecombineerd met je stadslichten voeren. Ik heb twee ooms bij de politie, beiden beamen ze dit, en geloof me, het zijn allebei mierenneukers.
Ik vraag me altijd af: waarom? Doe dan je licht helemaal niet aan, want dat is net zo zichtbaar overdag. Of draai dat ding helemaal door en doe je dimlicht erbij.quote:Op dinsdag 20 november 2012 08:29 schreef Luxuria het volgende:
Mensen die alleen met stadslicht rijden...
Kan ik me echt aan ergeren.
Tja, bij onze beide Opel's(Astra en Corsa) en de Superb's die ik heb gereden zat wel dagrijverlichting, maar dat zijn geen ledstrips bij die auto's..quote:Op dinsdag 20 november 2012 08:21 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Stadslichts is bermverlichting? (wat een bullshit)
Dagrijverlichting zijn die led strips? (ja meestal, maar lang niet altijd).
2 ooms bij de politie. Sterk argumentDe politie weet namelijk altijd alles van de wet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |