abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119218445
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:47 schreef OEM het volgende:

[..]

Artikel 5 voor de brommer. Inhalen, rijstrook tegemoetkomend verkeer, kruising. Kansloos.
Leg uit. Je mag daar inhalen over de weghelft voor tegemoetkomend verkeer. De auto uit de zijstraat moet voorrang verlenen aan verkeer van rechts bij een gelijkwaardige kruising en ook aan verkeer van links als hij een voorrangsweg op rijdt. Er is geen uitzondering daarop voor het geval dat een andere verkeersdeelnemer aan het inhalen is, zelfs niet als dat gebeurt op de rijbaan voor tegemoetkomend verkeer.
pi_119218519
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:59 schreef OEM het volgende:

[..]

Dus er komt wel tegemoetkomend verkeer. Echt, hoe redeneer jij?

[..]

Je haalt in over de strook voor tegemoetkomend verkeer terwijl er tegemoetkomend verkeer is. Je veroorzaakt een gevaarlijke situatie = artikel 5.
Die auto is geen tegemoetkomend verkeer. Die komt uit een zijstraat.
  woensdag 14 november 2012 @ 22:05:26 #78
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_119218666
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Bijna een frontale botsing, maar het is geen tegemoetkomend verkeer :')
pi_119218681
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Waarna hij rechts af slaat en dus wel tegemoedkomend verkeer is. Daarnaast, kijk eens wat verder die straat in ;)
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 14 november 2012 @ 22:10:56 #80
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_119219018
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:59 schreef OEM het volgende:

[..]

Dus er komt wel tegemoetkomend verkeer. Echt, hoe redeneer jij?

[..]

Je haalt in over de strook voor tegemoetkomend verkeer terwijl er tegemoetkomend verkeer is. Je veroorzaakt een gevaarlijke situatie = artikel 5.
De auto's staan stil voor een spoorbaan welke net dicht is, deze mag ik inhalen als motorrijder.
De auto komt uit een uitrit, en moet dus voorrang geven aan AL het verkeer, zelfs het voetpad wat er nog naast ligt

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:59 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Als ik het filmpje bekijk valt dat wel tegen met die lage snelheid. En dan nog, waar had jij zo gedacht ertussen te duiken? Inhalen moet je alleen doen als het kan en op die weg kan het duidelijk niet. Jij bent toch echt degene die fout zit hier. Hoe had je dat met die volgende tegenligger (ik zie toch echt twee koplampen jouw kant op komen) willen doen? Die auto's staan allemaal in de file en er is dus geen plaats om met je motor ertussen te duiken. Wil je dan gewoon op zijn baan blijven en dus al spookrijdend je plaats opeisen?
Vooraan wat ik makkelijk red, zijn de spoorbomen open of weet ik niet hoe lang die al dicht zijn, blijf ik staan.

en om nog even toe te voegen:

quote:
Waar mag een motorrijder niet rijden?
Het passeren van de file is in principe toegestaan. Bij het inhalen moet u er wel rekening mee houden dat u geen gebruik maakt van:

* vluchtstrook: de strook uiterst rechts van de rijbaan, bedoeld voor hulpverlening.
* redresseerstrook: de asfaltstrook tussen de linker rijstrook en de linker vangrail; hier ligt veel vuil.
* doelgroepstrook: weggedeelten bedoeld voor bussen, vrachtverkeer of trams.
* verdrijvingsvlak: vlak met schuine strepen (bij overgang naar minder rijstroken.
* puntstuk: witte wegmarkering (ook wel 'taartpunt' genoemd).
  woensdag 14 november 2012 @ 22:23:06 #81
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_119219759
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:10 schreef lipjes het volgende:
en om nog even toe te voegen:
Precies wat ik al dacht. De motorrijder die deze file vergelijkt met een file op de snelweg (alle rijstroken dezelfde richting). Tja, met zo weinig verkeersinzicht heeft het weinig zin om er nog op in te gaan.
pi_119219836
Het mag misschien wel, maar mensen verwachten niet dat jij op hun rijstrook rijdt.
pi_119220092
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Leg uit. Je mag daar inhalen over de weghelft voor tegemoetkomend verkeer. De auto uit de zijstraat moet voorrang verlenen aan verkeer van rechts bij een gelijkwaardige kruising en ook aan verkeer van links als hij een voorrangsweg op rijdt. Er is geen uitzondering daarop voor het geval dat een andere verkeersdeelnemer aan het inhalen is, zelfs niet als dat gebeurt op de rijbaan voor tegemoetkomend verkeer.
Klopt, maar zou jij bij een dergelijke kruising als je dezelfde kant opgaat als die opdraaiende auto kijken of er ook een spookrijder rijd?
Ik weet in ieder geval dat ik dat vrijwel nooit deed.
Bovendien wou dit nog makkelijk toch?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 14 november 2012 @ 22:50:15 #84
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_119221005
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:23 schreef OEM het volgende:

[..]

Precies wat ik al dacht. De motorrijder die deze file vergelijkt met een file op de snelweg (alle rijstroken dezelfde richting). Tja, met zo weinig verkeersinzicht heeft het weinig zin om er nog op in te gaan.
De eerste 2 punten gelden voornamelijk voor de snelweg ja.
De overige punten gelden voor ALLE wegen.
pi_119221353
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:47 schreef lipjes het volgende:

[..]

Even om je uit je natte droom te helpen met je berekening.
Die motorrijder ben ik zelf in dat filmpje.

Ik weet dat daar auto's uit die zijstraten kunnen komen en daar houd ik rekening mee qua snelheid.
Daarbij is het donker dus is het sowieso beter opletten.

De snelheid ligt daar als ik de file inhaal in ideale omstandigheden (geen auto's geparkeerd e.d.) nog niet eens hoger als 20km/h
Laat staan als er zoveel obstakels zijn dat het zicht aardig verminderd wordt.

En daarom kan ik ook zo goed zeggen dat de auto met een aardige snelheid de weg op draait.
Ik wist dat je dat zelf was, maar je hebt niet eens tijd om op te teller te kijken hard je gaat want je moet hier te veel op andere dingen letten.

Je probeert het nu alleen zo te draaien dat jij de verstandigste was in deze situatie ook al heb je voorrang.

Als het daadwerkelijk tot een ongeluk was gekomen had jij waarschijnlijk meer pijn gehad... Eens kijken of je dan ook nog zo heldhaftig zult zijn de volgende keer. Door dit soort acties worden automobilisten echt niet coulanter richting motorrijders, eerder het tegenovergestelde...

Jij bent hier zelf de irritatie, niet de automobilist.
  woensdag 14 november 2012 @ 23:11:57 #86
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_119222009
Ik kan niet anders dan het oneens zijn met Lipjes. Hoewel hij volgens de regels misschien deels het gelijk aan zijn zijde heeft is het niet voor niets dat regels in de praktijk ni9et altijd even strikt gehanteerd dienen te worden.
De auto hád op zich beter kunnen uitkijken; maar aan de andere kant kun je dat perfecte rijgedrag ook niet verwachten aangezien je als motorrijder een erg onverwachte situatie creeert voor die automobilist.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_119226502
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je mag niet inhalen zo vlak voor of op een kruispunt. En dat geldt voor alle motorvoertuigen, ook motoren.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_119227005
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 01:56 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Je mag niet inhalen zo vlak voor of op een kruispunt. En dat geldt voor alle motorvoertuigen, ook motoren.
Als het inderdaad een uitrit was gaat dit vlaggetje niet op.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_119227053
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 02:51 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Als het inderdaad een uitrit was gaat dit vlaggetje niet op.
een uitrit is geen gelijkwaardige kruising, edoch is het nog steeds een kruising.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_119228328
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:11 schreef Descendent het volgende:
Ik kan niet anders dan het oneens zijn met Lipjes. Hoewel hij volgens de regels misschien deels het gelijk aan zijn zijde heeft is het niet voor niets dat regels in de praktijk ni9et altijd even strikt gehanteerd dienen te worden.
En daarom is er een artikel 5. Ja, je mag inhalen. Nee, het was niet verstandig aangezien er zijwegen zijn. Die automobilist heeft die motor waarschijnlijk niet gezien, alleen een heleboel licht van rechts (van hem uit gezien). Hij heeft slecht zicht naar rechts toe (geparkeerde auto's), maar hij hoeft ook geen mensen te verwachten die op de rijbaan zitten waar hij op wil. Dus, hij ziet dat die bomen dicht zijn, weet dat er niets van links aan kan komen, kijkt snel nog even naar rechts, ziet een zooi wit licht en geen rode dus rijdt de baan op.

Nog even naar de topic titel: nog even een bedankje aan die vrachtwagen chauffeur die vandaag even een paar meter achteruit ging zodat ik op een veilige plek van de weg af kon en hij mij kon inhalen.
pi_119228358
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 01:56 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dan nog moet de auto voorrang verlenen. Lipjes zal hooguit een boete krijgen, de autmobilist is de schuldige (net als met de remmer en de bumperklever, het ene gedrag is boetewaardig, het andere is gewoon strafbaar).

Daarom wil lipjes nu ook de automobilist als irritant proberen te bestempelen, terwijl hij zelf gewoon de irritatie is.
  FOK!fotograaf donderdag 15 november 2012 @ 14:23:42 #92
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119238319
Geen irritatie over iemand op de weg, maar iemand die commentaar heeft op je rijstijl terwijl die zelf rijdt als een natte krant en dan miept dat jij meer km's moet maken om ervaring op te doen. Detail: Diegene heeft zelfs sinds lente/zomer 2011 het rijbewijs...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119238640
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
Geen irritatie over iemand op de weg, maar iemand die commentaar heeft op je rijstijl terwijl die zelf rijdt als een natte krant en dan miept dat jij meer km's moet maken om ervaring op te doen. Detail: Diegene heeft zelfs sinds lente/zomer 2011 het rijbewijs...
For real? :') je zei neem ik aan subtiel dat ie z'n hoofd moest houden?
pi_119239077
man man hoeveel mensen in deze mist toch niet hun verlichting aan doen. En dan heb ik het niet over mistverlichting maar uberhaupt verlichting.
pi_119239540
Zelfde als bij schemer, terwijl dat nu ook heel vroeg komt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119239884
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
En jij hebt toch BE?
Dan zou ik 'm helemaal negeren.

Ik heb het zelf ook vaak genoeg gehoord. ('Bweh, durf je niet harder ofzo?' en 'Rij eens door')
Nee, ik ben geen hardrijder, maar ik heb wel meer theorie- en praktijkexamens gedaan dan menig ander.
En allemaal geslaagd. (am, a, be, ce en lzv)

[ Bericht 15% gewijzigd door Ridocar op 15-11-2012 15:21:49 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_119239895
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
man man hoeveel mensen in deze mist toch niet hun verlichting aan doen. En dan heb ik het niet over mistverlichting maar uberhaupt verlichting.
Heb ik weinig last van 's morgens, want dan is het nog donker... Alleen van die fietsers die denken dat je in de stad geen verlichting nodig hebt... (donkere kleren, donkere fiets, geen licht, ja dan word je goed gezien...)
pi_119240032
quote:
Je hebt ze ook die overdrijven. Het kleinste laaghangende wolkje zorgt ervoor dat het mistachterlicht in no-time getriggerd wordt. Om deze vervolgens vergeten uit te zetten.

En natuurlijk mistlichten aan de voorkant aan (en om het helemaal pauper te maken dimlicht uit, want dat mag. Ofzo)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 15 november 2012 @ 15:24:25 #99
85962 ioko
I Appear Missing
pi_119240309
quote:
Al zeker 5 keer mensen gezien de laatste dagen zonder licht terwijl het donker is. Hebben die josti's hun dagrijverlichting aan staan. Aan de voorkant komt er dan best wat licht vanaf, alleen achter zijn ze totaal onzichtbaar. Levensgevaarlijk.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_119240343
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:16 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je hebt ze ook die overdrijven. Het kleinste laaghangende wolkje zorgt ervoor dat het mistachterlicht in no-time getriggerd wordt. Om deze vervolgens vergeten uit te zetten.

En natuurlijk mistlichten aan de voorkant aan (en om het helemaal pauper te maken dimlicht uit, want dat mag. Ofzo)
Ja mijn auto heeft automatische mist detectie dus gooit hij automatisch de mistlampen voor aan en doet ze ook weer uit maar je hebt idd types erbij zitten....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')