Een verreiker.quote:
Tenzij je op een stuk rijdt waar je 100 mag, in welk geval het vmax+10 is doorgaans (en meer in de avond.)quote:Op woensdag 14 november 2012 12:07 schreef Yreal het volgende:
Wel grappig dat 's avonds laat de snelheid op de weg altijd minimal vmax is, terwijl dat overdag eerder vmax -10 is.
Cruise Control is een hulpmiddel, bedoeld als ondersteuning. Het moet niet zo zijn dat je cruise control gaat bepalen hoe jij rijdt...quote:Op woensdag 14 november 2012 05:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
1. tussen 80 en 110 zit meer dan voldoende snelheidsverschil om in te halen.
2. fuck all de pipo's die mij met 5 km per uur harder voorbij willen en lopen te zeiken dat ik te lang links rij omdat ik maar 30 km per uur harder rij dan de vrachtwagen die ik aan het inhalen ben. mijn auto rijdt op cruise control, beter koop je er ook 1!!!
waar zeg ik dat precies?quote:Op woensdag 14 november 2012 18:59 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Cruise Control is een hulpmiddel, bedoeld als ondersteuning. Het moet niet zo zijn dat je cruise control gaat bepalen hoe jij rijdt...
Uhh, hier:quote:
quote:Op woensdag 14 november 2012 05:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
mijn auto rijdt op cruise control, beter koop je er ook 1!!!
ja ik ga geen gas bijgeven voor een sukkel die 5 km harder dan ik rijdt en daarom denkt dat ik me moet aanpassen. ik ga dus niet tussen 2 auto's induiken terwijl het niet past, en ook niet 5 km harder rijden zodat hij zijn snelheid kan rijden. gewoon inhalen, daarna naar rechts. als het hem niet bevalt, mag ie stervenquote:
misschien rijd die andere kerel ook wel met de cruisecontrol....quote:Op woensdag 14 november 2012 19:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja ik ga geen gas bijgeven voor een sukkel die 5 km harder dan ik rijdt en daarom denkt dat ik me moet aanpassen. ik ga dus niet tussen 2 auto's induiken terwijl het niet past, en ook niet 5 km harder rijden zodat hij zijn snelheid kan rijden. gewoon inhalen, daarna naar rechts. als het hem niet bevalt, mag ie sterven
ik haal hem er altijd af als ik te dicht op een andere auto dreig te raken. not an excuse!quote:Op woensdag 14 november 2012 19:31 schreef Marco001 het volgende:
[..]
misschien rijd die andere kerel ook wel met de cruisecontrol....
Dus de ander moet zijn cruise control maar uitzetten zodat jij het niet hoeft te doenquote:Op woensdag 14 november 2012 19:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik haal hem er altijd af als ik te dicht op een andere auto dreig te raken. not an excuse!
als ik er al rij wel ja en nee ik rij dan al op dezelfde rijstrook.quote:Op woensdag 14 november 2012 20:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dus de ander moet zijn cruise control maar uitzetten zodat jij het niet hoeft te doen
Het is mij dus vroeger ook geleerd dat hetgene jij uitvoert, gewoon hinderen is en daardoor geen gepast gedrag in het verkeer is. Jij voert in deze de speciale verrichting uit (wisselen van baan) en daardoor ben jij degene die rekening moet houden met de ander, niet andersom.
heck, hij hoeft dan zelf alleen maar even het gaspedaal in te trappen, terwijl die ander dus moet remmen(evt.) weer accelereren en weer op het cruisecontrol knopje moet drukken...quote:Op woensdag 14 november 2012 20:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dus de ander moet zijn cruise control maar uitzetten zodat jij het niet hoeft te doen
Het is mij dus vroeger ook geleerd dat hetgene jij uitvoert, gewoon hinderen is en daardoor geen gepast gedrag in het verkeer is. Jij voert in deze de speciale verrichting uit (wisselen van baan) en daardoor ben jij degene die rekening moet houden met de ander, niet andersom.
Want? Die auto rijd gewoon zijn eigen rijstrook op. Dit motor is echt in meerdere opzichten fout bezig.quote:
Motor mag daar de file inhalen.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Want? Die auto rijd gewoon zijn eigen rijstrook op. Dit motor is echt in meerdere opzichten fout bezig.
Die motor rijd zeker harder. Hij is binnen 1 seconde langs een auto en de ruimte tussen 2 auto's. Dat is toch wel een kleine 7/8 meter. 7*3.6 = 25 km/h.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:31 schreef lipjes het volgende:
[..]
Motor mag daar de file inhalen.
Auto rijd met een beste snelheid de baan op.
Motor rijd daar 20km/h of zachter.
Even om je uit je natte droom te helpen met je berekening.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die motor rijd zeker harder. Hij is binnen 1 seconde langs een auto en de ruimte tussen 2 auto's. Dat is toch wel een kleine 7/8 meter. 7*3.6 = 25 km/h.
Verder zal die auto ook niet veel harder rijden, maar dat terzijde. Het is gewoon nooit slim om een file in te halen bij een zijweg, ongeacht of je schuldig bent daarna aan een ongeval of niet. Ook niet als motorrijder. En hij had zich ook dichter tegen die andere auto's aan kunnen houden, en dus ook een lagere snelheid.
Daarnaast weet ik niet wie meer pijn had gehad als het daadwerkelijk tot een ongeluk was gekomen. Maar goed, iemand die zelf op een motor rijd, zal zelden de schuld bij de motorrijder leggen. Iets met vooroordelen en oogkleppen.
Artikel 5 voor de brommer. Inhalen, rijstrook tegemoetkomend verkeer, kruising. Kansloos.quote:
En daarom de lage snelheid.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:47 schreef OEM het volgende:
[..]
Artikel 5 voor de brommer. Inhalen, rijstrook tegemoetkomend verkeer, kruising. Kansloos.
En djies, je zegt zelf dat je gevaarlijk bezig bent: slecht zicht, obstakels.
Dus er komt wel tegemoetkomend verkeer. Echt, hoe redeneer jij?quote:Op woensdag 14 november 2012 21:53 schreef lipjes het volgende:
Tegemoetkomend verkeer kan er niet komen (afgezien van de zijstraten)
Je haalt in over de strook voor tegemoetkomend verkeer terwijl er tegemoetkomend verkeer is. Je veroorzaakt een gevaarlijke situatie = artikel 5.quote:En artikel 5 ? nee hoor, volledig toegestaan.
Als ik het filmpje bekijk valt dat wel tegen met die lage snelheid. En dan nog, waar had jij zo gedacht ertussen te duiken? Inhalen moet je alleen doen als het kan en op die weg kan het duidelijk niet. Jij bent toch echt degene die fout zit hier. Hoe had je dat met die volgende tegenligger (ik zie toch echt twee koplampen jouw kant op komen) willen doen? Die auto's staan allemaal in de file en er is dus geen plaats om met je motor ertussen te duiken. Wil je dan gewoon op zijn baan blijven en dus al spookrijdend je plaats opeisen?quote:Op woensdag 14 november 2012 21:53 schreef lipjes het volgende:
[..]
En daarom de lage snelheid.
Tegemoetkomend verkeer kan er niet komen (afgezien van de zijstraten), spoorbomen zijn dicht
En artikel 5 ? nee hoor, volledig toegestaan.
Leg uit. Je mag daar inhalen over de weghelft voor tegemoetkomend verkeer. De auto uit de zijstraat moet voorrang verlenen aan verkeer van rechts bij een gelijkwaardige kruising en ook aan verkeer van links als hij een voorrangsweg op rijdt. Er is geen uitzondering daarop voor het geval dat een andere verkeersdeelnemer aan het inhalen is, zelfs niet als dat gebeurt op de rijbaan voor tegemoetkomend verkeer.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:47 schreef OEM het volgende:
[..]
Artikel 5 voor de brommer. Inhalen, rijstrook tegemoetkomend verkeer, kruising. Kansloos.
Die auto is geen tegemoetkomend verkeer. Die komt uit een zijstraat.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:59 schreef OEM het volgende:
[..]
Dus er komt wel tegemoetkomend verkeer. Echt, hoe redeneer jij?
[..]
Je haalt in over de strook voor tegemoetkomend verkeer terwijl er tegemoetkomend verkeer is. Je veroorzaakt een gevaarlijke situatie = artikel 5.
Bijna een frontale botsing, maar het is geen tegemoetkomend verkeerquote:Op woensdag 14 november 2012 22:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die auto is geen tegemoetkomend verkeer. Die komt uit een zijstraat.
Waarna hij rechts af slaat en dus wel tegemoedkomend verkeer is. Daarnaast, kijk eens wat verder die straat inquote:Op woensdag 14 november 2012 22:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die auto is geen tegemoetkomend verkeer. Die komt uit een zijstraat.
De auto's staan stil voor een spoorbaan welke net dicht is, deze mag ik inhalen als motorrijder.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:59 schreef OEM het volgende:
[..]
Dus er komt wel tegemoetkomend verkeer. Echt, hoe redeneer jij?
[..]
Je haalt in over de strook voor tegemoetkomend verkeer terwijl er tegemoetkomend verkeer is. Je veroorzaakt een gevaarlijke situatie = artikel 5.
Vooraan wat ik makkelijk red, zijn de spoorbomen open of weet ik niet hoe lang die al dicht zijn, blijf ik staan.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:59 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Als ik het filmpje bekijk valt dat wel tegen met die lage snelheid. En dan nog, waar had jij zo gedacht ertussen te duiken? Inhalen moet je alleen doen als het kan en op die weg kan het duidelijk niet. Jij bent toch echt degene die fout zit hier. Hoe had je dat met die volgende tegenligger (ik zie toch echt twee koplampen jouw kant op komen) willen doen? Die auto's staan allemaal in de file en er is dus geen plaats om met je motor ertussen te duiken. Wil je dan gewoon op zijn baan blijven en dus al spookrijdend je plaats opeisen?
quote:Waar mag een motorrijder niet rijden?
Het passeren van de file is in principe toegestaan. Bij het inhalen moet u er wel rekening mee houden dat u geen gebruik maakt van:
* vluchtstrook: de strook uiterst rechts van de rijbaan, bedoeld voor hulpverlening.
* redresseerstrook: de asfaltstrook tussen de linker rijstrook en de linker vangrail; hier ligt veel vuil.
* doelgroepstrook: weggedeelten bedoeld voor bussen, vrachtverkeer of trams.
* verdrijvingsvlak: vlak met schuine strepen (bij overgang naar minder rijstroken.
* puntstuk: witte wegmarkering (ook wel 'taartpunt' genoemd).
Precies wat ik al dacht. De motorrijder die deze file vergelijkt met een file op de snelweg (alle rijstroken dezelfde richting). Tja, met zo weinig verkeersinzicht heeft het weinig zin om er nog op in te gaan.quote:
Klopt, maar zou jij bij een dergelijke kruising als je dezelfde kant opgaat als die opdraaiende auto kijken of er ook een spookrijder rijd?quote:Op woensdag 14 november 2012 22:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Leg uit. Je mag daar inhalen over de weghelft voor tegemoetkomend verkeer. De auto uit de zijstraat moet voorrang verlenen aan verkeer van rechts bij een gelijkwaardige kruising en ook aan verkeer van links als hij een voorrangsweg op rijdt. Er is geen uitzondering daarop voor het geval dat een andere verkeersdeelnemer aan het inhalen is, zelfs niet als dat gebeurt op de rijbaan voor tegemoetkomend verkeer.
De eerste 2 punten gelden voornamelijk voor de snelweg ja.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:23 schreef OEM het volgende:
[..]
Precies wat ik al dacht. De motorrijder die deze file vergelijkt met een file op de snelweg (alle rijstroken dezelfde richting). Tja, met zo weinig verkeersinzicht heeft het weinig zin om er nog op in te gaan.
Ik wist dat je dat zelf was, maar je hebt niet eens tijd om op te teller te kijken hard je gaat want je moet hier te veel op andere dingen letten.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:47 schreef lipjes het volgende:
[..]
Even om je uit je natte droom te helpen met je berekening.
Die motorrijder ben ik zelf in dat filmpje.
Ik weet dat daar auto's uit die zijstraten kunnen komen en daar houd ik rekening mee qua snelheid.
Daarbij is het donker dus is het sowieso beter opletten.
De snelheid ligt daar als ik de file inhaal in ideale omstandigheden (geen auto's geparkeerd e.d.) nog niet eens hoger als 20km/h
Laat staan als er zoveel obstakels zijn dat het zicht aardig verminderd wordt.
En daarom kan ik ook zo goed zeggen dat de auto met een aardige snelheid de weg op draait.
Je mag niet inhalen zo vlak voor of op een kruispunt. En dat geldt voor alle motorvoertuigen, ook motoren.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Leg uit. Je mag daar inhalen over de weghelft voor tegemoetkomend verkeer. De auto uit de zijstraat moet voorrang verlenen aan verkeer van rechts bij een gelijkwaardige kruising en ook aan verkeer van links als hij een voorrangsweg op rijdt. Er is geen uitzondering daarop voor het geval dat een andere verkeersdeelnemer aan het inhalen is, zelfs niet als dat gebeurt op de rijbaan voor tegemoetkomend verkeer.
Als het inderdaad een uitrit was gaat dit vlaggetje niet op.quote:Op donderdag 15 november 2012 01:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je mag niet inhalen zo vlak voor of op een kruispunt. En dat geldt voor alle motorvoertuigen, ook motoren.
een uitrit is geen gelijkwaardige kruising, edoch is het nog steeds een kruising.quote:Op donderdag 15 november 2012 02:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als het inderdaad een uitrit was gaat dit vlaggetje niet op.
En daarom is er een artikel 5. Ja, je mag inhalen. Nee, het was niet verstandig aangezien er zijwegen zijn. Die automobilist heeft die motor waarschijnlijk niet gezien, alleen een heleboel licht van rechts (van hem uit gezien). Hij heeft slecht zicht naar rechts toe (geparkeerde auto's), maar hij hoeft ook geen mensen te verwachten die op de rijbaan zitten waar hij op wil. Dus, hij ziet dat die bomen dicht zijn, weet dat er niets van links aan kan komen, kijkt snel nog even naar rechts, ziet een zooi wit licht en geen rode dus rijdt de baan op.quote:Op woensdag 14 november 2012 23:11 schreef Descendent het volgende:
Ik kan niet anders dan het oneens zijn met Lipjes. Hoewel hij volgens de regels misschien deels het gelijk aan zijn zijde heeft is het niet voor niets dat regels in de praktijk ni9et altijd even strikt gehanteerd dienen te worden.
Dan nog moet de auto voorrang verlenen. Lipjes zal hooguit een boete krijgen, de autmobilist is de schuldige (net als met de remmer en de bumperklever, het ene gedrag is boetewaardig, het andere is gewoon strafbaar).quote:Op donderdag 15 november 2012 01:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je mag niet inhalen zo vlak voor of op een kruispunt. En dat geldt voor alle motorvoertuigen, ook motoren.
For real?quote:Op donderdag 15 november 2012 14:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
Geen irritatie over iemand op de weg, maar iemand die commentaar heeft op je rijstijl terwijl die zelf rijdt als een natte krant en dan miept dat jij meer km's moet maken om ervaring op te doen. Detail: Diegene heeft zelfs sinds lente/zomer 2011 het rijbewijs...
En jij hebt toch BE?quote:Op donderdag 15 november 2012 14:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
Geen irritatie over iemand op de weg, maar iemand die commentaar heeft op je rijstijl terwijl die zelf rijdt als een natte krant en dan miept dat jij meer km's moet maken om ervaring op te doen. Detail: Diegene heeft zelfs sinds lente/zomer 2011 het rijbewijs...
Heb ik weinig last van 's morgens, want dan is het nog donker... Alleen van die fietsers die denken dat je in de stad geen verlichting nodig hebt... (donkere kleren, donkere fiets, geen licht, ja dan word je goed gezien...)quote:Op donderdag 15 november 2012 14:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
man man hoeveel mensen in deze mist toch niet hun verlichting aan doen. En dan heb ik het niet over mistverlichting maar uberhaupt verlichting.
Je hebt ze ook die overdrijven. Het kleinste laaghangende wolkje zorgt ervoor dat het mistachterlicht in no-time getriggerd wordt. Om deze vervolgens vergeten uit te zetten.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
man man hoeveel mensen in deze mist toch niet hun verlichting aan doen. En dan heb ik het niet over mistverlichting maar uberhaupt verlichting.
Al zeker 5 keer mensen gezien de laatste dagen zonder licht terwijl het donker is. Hebben die josti's hun dagrijverlichting aan staan. Aan de voorkant komt er dan best wat licht vanaf, alleen achter zijn ze totaal onzichtbaar. Levensgevaarlijk.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
man man hoeveel mensen in deze mist toch niet hun verlichting aan doen. En dan heb ik het niet over mistverlichting maar uberhaupt verlichting.
Ja mijn auto heeft automatische mist detectie dus gooit hij automatisch de mistlampen voor aan en doet ze ook weer uit maar je hebt idd types erbij zitten....quote:Op donderdag 15 november 2012 15:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je hebt ze ook die overdrijven. Het kleinste laaghangende wolkje zorgt ervoor dat het mistachterlicht in no-time getriggerd wordt. Om deze vervolgens vergeten uit te zetten.
En natuurlijk mistlichten aan de voorkant aan (en om het helemaal pauper te maken dimlicht uit, want dat mag. Ofzo)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |