abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119111480
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen.

pi_119111519
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 23:54 schreef cambriagmx het volgende:

[..]

God, nou dat heb ik een keer met een politiemotor gehad, miste me op een haar. Die had nog geen centimeter over. Had bijna willen omdraaien en erachteraan willen gaan. de mongool.
ja..nouja dit ging ook NET goed.. of mensen die ineens vol op de rem stampen ( omdat ze denk ik.. een schade hebben gereden en die toch op iemand willen verhalen )
pi_119114011
Mijn stelling:
Als een auto op de snelweg een vrachtwagen in gaat halen en de auto rijd 110, hoort de auto zich aan te passen aan de rest van het verkeer en even 120 gaan rijden totdat de vrachtwagen is ingehaald, en ga daarna dan maar weer lekker 110 tuffen.
pi_119114118
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 23:44 schreef cambriagmx het volgende:
Wauw, net met 137 km/h (op GPS) naar huis over de A6 richting Emmeloord, voelde met net een vliegtuig. Iedereen stond stil... Gelukkig ging de inhalers wel meteen weer naar rechts, dus dat viel mee.

Maar is de nieuwe max 130 km/h nog echt zo eng of te hard voor de meeste bestuurders ?
Ik ga geen 130km/h. Die 2 minuten is mij die extra benzine niet waard. Dus de begrenzer/CC op 130 (is zo'n 122 echte kilometers). (zie hieronder als ik ga inhalen want dan trek ik hem wel door tot 140 op de teller, mits je 130 mag)

quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 07:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn stelling:
Als een auto op de snelweg een vrachtwagen in gaat halen en de auto rijd 110, hoort de auto zich aan te passen aan de rest van het verkeer en even 120 gaan rijden totdat de vrachtwagen is ingehaald, en ga daarna dan maar weer lekker 110 tuffen.
Mee eens... Even snel inhalen (dat heb ik zo geleerd) en dan weer zo snel mogelijk naar rechts.
  Moderator maandag 12 november 2012 @ 08:18:45 #5
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119114584
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 08:10 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik ga geen 130km/h. Die 2 minuten is mij die extra benzine niet waard. Dus de begrenzer/CC op 130 (is zo'n 122 echte kilometers). (zie hieronder als ik ga inhalen want dan trek ik hem wel door tot 140 op de teller, mits je 130 mag)

[..]

Mee eens... Even snel inhalen (dat heb ik zo geleerd) en dan weer zo snel mogelijk naar rechts.
Het probleem is dat ze bekeurd kunnen worden, ook al halen ze iemand in. Ik zag ooit op tv een klager die (automatisch) werd bekeurd toen hij iemand inhaalde. De rechter veegde zijn verweer van tafel en hij moest alsnog dokken.

Vandaar dat men met een slakkegangetje iemand inhaalt denk ik?

(ff ervan uitgaand dat het verkeer al op zijn max rijdt en de ander harder moet om snel in te kunnen halen, en anders kan ik je niet tegenspreken).

quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 08:18 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Je hebt ze al voor 5 á 6 tientjes.
Ik heb alleen die van 250 of zoiets gevonden...
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_119115289
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 08:53 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Het probleem is dat ze bekeurd kunnen worden, ook al halen ze iemand in. Ik zag ooit op tv een klager die (automatisch) werd bekeurd toen hij iemand inhaalde. De rechter veegde zijn verweer van tafel en hij moest alsnog dokken.

(ff ervan uitgaand dat het verkeer al op zijn max rijdt en de ander harder moet om snel in te kunnen halen, en anders kan ik je niet tegenspreken).

Tja, als ze al de max snelheid rijden hoef ik natuurlijk niet in te halen! En 140 op mijn teller is ongeveer 132 op Tomtom :D
pi_119116218
quote:
Mijn stelling:
Eens.
pi_119116309
En ik irriteer me altijd aan mensen die schade aan je auto toedoen maar geen briefje maar alleen een deuk achterlaten aan je auto,

5 auto`s gehad tot nu toe en bij alle 5 is dit gebeurd.
  Spellchecker maandag 12 november 2012 @ 14:22:27 #10
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_119124344
quote:

[..]

[..]

Wat je zegt is correct, maar alleen op wegen met meerdere rijstroken per richting. Op enkelstrooks wegen (provinciaal/BBK) is iedere flitsfoto, gemaakt bij een inhaalactie, ongeldig en krijg je geen bekeuring.
Tevens -purist.
pi_119124946
quote:

[..]

[..]

Dan breng je het ook verkeerd. Je moet zeggen dat jij juist degene was die ingehaald werd, laat hun maar bewijzen dat die camera voor jou geflitst heeft en niet de ander.
pi_119129036
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 10:15 schreef MdMa98 het volgende:
En ik irriteer me altijd aan mensen die schade aan je auto toedoen maar geen briefje maar alleen een deuk achterlaten aan je auto,

Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119136928
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2012 16:22 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Right -O-
pi_119137173
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:03 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Daar zit je toch zelf fout. Altijd moet je je bewust zijn van ander verkeer en dat verkeer kan zich ook ineens anders gaan gedragen, politie of niet. En blijkbaar wilde hij ook gaan inhalen, dus vind ik het wel zo netjes dat hij even gas bijgeeft. Altijd kijken, nooit zoveel aannames maken.
Dat is iemand anders klem rijden.
pi_119142903
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2012 16:22 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
gebeurt ook ja :(
pi_119144628
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 21:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

gebeurt ook ja :(
Serieus weleens gehad?
pi_119145608
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 21:52 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Serieus weleens gehad?
mn ouders wel ja.. :/
pi_119145959
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 22:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mn ouders wel ja.. :/
Damn dat is zo mogelijk nog grover en lomper dan helemaal geen briefje doen :{
  maandag 12 november 2012 @ 22:19:52 #19
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_119146308
Een eikel die aan het begin van de invoegstrook invoegt met 70 waar je 130 mag.
Was gelukkig met de motor, dus versnelling terug, volgas en er nog even rechts voorbij......
  maandag 12 november 2012 @ 23:03:35 #20
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_119148867
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 10:15 schreef MdMa98 het volgende:

Is bij mn vrouws auto gebeurd vandaag! (niet ernstig, enkel een krasje op een 18 jarig beesje maar toch! ).

Laat ik nu oplettende buren hebben die t kenteken hebben genoteerd..... >:)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  maandag 12 november 2012 @ 23:05:25 #21
318842 Descendent
pi_119148962
quote:
Mijn stelling:
Vo-le-dig eensch!

Had vanmiddag ook weer zo'n $$#@#$ die met 100 een vrachtwagen ging inhalen; en dit pas ging doen nadat hij mij met 138 (tja, 130 wegen he... ;) ) had zien komen aanstuiven. }:|
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_119149920
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 23:05 schreef Descendent het volgende:

[..]

Vo-le-dig eensch!

Had vanmiddag ook weer zo'n $$#@#$ die met 100 een vrachtwagen ging inhalen; en dit pas ging doen nadat hij mij met 138 (tja, 130 wegen he... ;) ) had zien komen aanstuiven. }:|
Ze doen het er om... (je ziet aan de eerste twijfel dat ze je zien) Moet je maar niet zo godgeklaagd hard rijden he... :+
pi_119156491
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 23:05 schreef Descendent het volgende:

[..]

Vo-le-dig eensch!

Dat soort mensen zijn echt :(
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 10:30:33 #24
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119156663
Beste mevrouw,

Als er in een woonwijk een vrachtwagen een enorme afvalcontainer staat te laden, daardoor de hele straat nodig heeft, en 10 meter verderop staat een andere vrachtwagen dwars over een kruising te lossen, dan kunt u heel wild gaan toeteren en gebaren achter me. Maar ik ga echt niet naast een vrachtwagen staan die met 20voets afvalcontainers bezig is. In tegenstelling tot u ben ik wel zuinig op mijn auto. Ook het komen vragen aan me, heeft geen zin. Ik moet ook naar mijn werk en afspraken toe, net als u. Graag eventjes geduld, uw getoeter laat die chauffeur echt niet harder werken dan dat hij al doet.

Groetjes en kusjes, jitzzzze
pi_119157026
quote:
18s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:30 schreef jitzzzze het volgende:
Beste mevrouw,

Als er in een woonwijk een vrachtwagen een enorme afvalcontainer staat te laden, daardoor de hele straat nodig heeft, en 10 meter verderop staat een andere vrachtwagen dwars over een kruising te lossen, dan kunt u heel wild gaan toeteren en gebaren achter me. Maar ik ga echt niet naast een vrachtwagen staan die met 20voets afvalcontainers bezig is. In tegenstelling tot u ben ik wel zuinig op mijn auto. Ook het komen vragen aan me, heeft geen zin. Ik moet ook naar mijn werk en afspraken toe, net als u. Graag eventjes geduld, uw getoeter laat die chauffeur echt niet harder werken dan dat hij al doet.

Groetjes en kusjes, jitzzzze
Dat is iets wat ik ook nooit begrepen heb...

ben wel eens heel boos geweest op zo'n chauffeur... Die had z'n wagen midden op de weg gezet omdat hij een shovel moest inladen. Maar hij moest eerst met die shovel nog het een en ander voorbereiden voordat hij op die vrachtwagen kon. Ipv dat hij die vrachtwagen een stukje terug had neer gezet (zodat auto's er ook langs hadden gekund, de weg is precies breed genoeg voor 1 vrachtwagen) terwijl hij met die shovel bezig was, moesten wij maar even meer dan 10km omrijden omdat we 1.5km verderop moesten zijn (we konden ons huis zelfs zien liggen). Ik ben uitgestapt en ben gaan lopen omdat ik mezelf echt moest inhouden... En ik was zeker 10 minuten eerder thuis dan de auto (terwijl ik dezelfde afstand moest afleggen en ik echt een km of 60 per uur langzamer loop dan die auto gaat... (hij werd gereden door mijn partner))
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 10:52:40 #26
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119157176
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:46 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Dat is iets wat ik ook nooit begrepen heb...

ben wel eens heel boos geweest op zo'n chauffeur... Die had z'n wagen midden op de weg gezet omdat hij een shovel moest inladen. Maar hij moest eerst met die shovel nog het een en ander voorbereiden voordat hij op die vrachtwagen kon. Ipv dat hij die vrachtwagen een stukje terug had neer gezet (zodat auto's er ook langs hadden gekund, de weg is precies breed genoeg voor 1 vrachtwagen) terwijl hij met die shovel bezig was, moesten wij maar even meer dan 10km omrijden omdat we 1.5km verderop moesten zijn (we konden ons huis zelfs zien liggen). Ik ben uitgestapt en ben gaan lopen omdat ik mezelf echt moest inhouden... En ik was zeker 10 minuten eerder thuis dan de auto (terwijl ik dezelfde afstand moest afleggen en ik echt een km of 60 per uur langzamer loop dan die auto gaat... (hij werd gereden door mijn partner))
Die vent is max 5 minuutjes bezig. En soms kan het gewoon niet anders. Dus ook jij; maak je niet zo druk en laat die vent ook z'n werk doen.
pi_119157267
Ik heb weleens gehad dat een vrouw haar auto op een dergelijke manier dubbel geparkeerd had dat er een situatie was ontstaan dat de hele weg totaal geblokkeerd was. Ik stond er ook tussen en iedereen was aan het toeteren en alles om die vrouw haar auto weg te laten halen. Er gebeurde maar niks dus toen liet iemand het alarm van haar auto afgaan en vervolgens kwam ze gillend naar buiten dat die persoon niet zo asociaal moest doen :')
  dinsdag 13 november 2012 @ 10:57:45 #28
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_119157280
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:52 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

. En soms kan het gewoon niet anders.
En er zijn zoveel mensen die dit NIET doorhebben.. of mensen waarbij het gewoon ontbreekt aan het vermogen om begrip op te brengen..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 10:59:35 #29
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119157313
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:57 schreef Koepert het volgende:

[..]

En er zijn zoveel mensen die dit NIET doorhebben.. of mensen waarbij het gewoon ontbreekt aan het vermogen om begrip op te brengen..
Dat blijkt inderdaad. Net alsof het die chauffeur zijn doel is om alles te blokkeren :') Die vent heeft daar vast geen zin in, maar ja, in krappe woonwijken kan je gewoon niet anders.

Ik geen vrachtwagens, bussen en ander groot spul altijd alle tijd en ruimte die ze nodig hebben.
pi_119157319
quote:

[..]

Die vent is max 5 minuutjes bezig. En soms kan het gewoon niet anders. Dus ook jij; maak je niet zo druk en laat die vent ook z'n werk doen.
Hij zei zelf: rijd maar om want ik ben hier zeker nog een half uur bezig. Dus niet 5 minuten, want natuurlijk heb ik dat gevraagd. En in dit geval kan het wel degelijk anders, want ik heb ze ook het ook wel anders zien doen.

Edit: en dit was niet in een woonwijk. Had hij z'n vrachtwagen 10m naar voren gezet, hadden we via de berm kunnen inhalen (niet makkelijk maar was mogelijk geweest). Had hij z'n vrachtwagen 50m terug laten staan, hadden we helemaal makkelijk kunnen passeren, maar ja, dan had hij naar die shovel moeten lopen en dat kan natuurlijk niet... Had hij alleen maar die shovel op de vrachtwagen hoeven zetten, had ik geen probleem gehad. Maar hij moest eerst al de onderdelen bij elkaar zoeken, die (met behulp van die shovel) klaar zetten zodat hij alles op de vrachtwagen kon zetten zodra die shovel ook op de vrachtwagen stond.
  dinsdag 13 november 2012 @ 11:00:23 #31
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_119157331
Waarom is het weer zo druk? Het is een paar maanden relatief rustig geweest op m'n huis-werk-route, maar nu is het weer elke dag dikke file :(
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 11:02:42 #32
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119157381
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Hij zei zelf: rijd maar om want ik ben hier zeker nog een half uur bezig. Dus niet 5 minuten, want natuurlijk heb ik dat gevraagd. En in dit geval kan het wel degelijk anders, want ik heb ze ook het ook wel anders zien doen.
Nog steeds, laat die vent z'n werk doen en maak je niet zo druk :') Als die vent het kon doen zonder de weg te blokkeren dan had hij dat vast en zeker gedaan.
pi_119161294
quote:

[..]

Dus jij loopt minstens 18 km/u? (de 10 minuten verschil in aankomst tijd waarbij geen rekening is gehouden met de snelheid van de auto. ) :')

Ook ik stopte met de rolstoelbussen wel eens midden op de weg als het niet anders kon. Vaak ben je voor alleen het "uitladen" van een rolstoeler al wel een paar minuten nodig(Rolstoel voor losmaken, achterklep open, lift omlaag, lift weer omhoog, gordel losmaken, rolstoel achter losmaken, rolstoel van de rem(evt. elektronisch) rolstoel lift op, lift naar beneden, rolstoeler "afleveren" lift weer omhoog, deuren dicht, rit afmelden, rittenstaat bijwerken enz.. )
Een scootmobiel duurt vaak nog wat langer..
Met de gewone taxi's of personenbusjes doe ik het trouwens net zo; als er geen parkeerplaats of andere mogelijkheid is om de client veilig in te laten stappen zet ik de auto gewoon midden op de straat neer. In Groningen zette ik de taxi(bus) regelmatig op het (gescheiden) fietspad neer, maar dan wel zo dat fietsers er nog langs konden.

In Sweetpea's geval zou ik de vrachtwagen dus ook even gewoon die 10 meter verderop hebben neergezet. Zeker als ik een half uur bezig zou zijn.. (en er de mogelijkheid voor is, maar die was er in dat geval ook. )
Helemaal als je je bedenkt dat een motormuis daar best wel een artikel 5 voor wilt schrijven. (gevaar of hinder voor het overige verkeer.)

[ Bericht 21% gewijzigd door Marco001 op 13-11-2012 13:14:13 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 13:32:52 #34
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119162085
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:07 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Dus jij loopt minstens 18 km/u? (de 10 minuten verschil in aankomst tijd waarbij geen rekening is gehouden met de snelheid van de auto. ) :')

Ook ik stopte met de rolstoelbussen wel eens midden op de weg als het niet anders kon. Vaak ben je voor alleen het "uitladen" van een rolstoeler al wel een paar minuten nodig(Rolstoel voor losmaken, achterklep open, lift omlaag, lift weer omhoog, gordel losmaken, rolstoel achter losmaken, rolstoel van de rem(evt. elektronisch) rolstoel lift op, lift naar beneden, rolstoeler "afleveren" lift weer omhoog, deuren dicht, rit afmelden, rittenstaat bijwerken enz.. )
Met de gewone taxi's of personenbusjes doe ik het trouwens net zo; als er geen parkeerplaats of andere mogelijkheid is om de client veilig in te laten stappen zet ik de auto gewoon midden op de straat neer. In Groningen zette ik de taxi(bus) regelmatig op het (gescheiden) fietspad neer, maar dan wel zo dat fietsers er nog langs konden.

In Sweetpea's geval zou ik de vrachtwagen dus ook even gewoon die 10 meter verderop hebben neergezet. Zeker als ik een half uur bezig zou zijn.. (en er de mogelijkheid voor is, maar die was er in dat geval ook. )
Helemaal als je je bedenkt dat een motormuis daar best wel een artikel 5 voor wilt schrijven. (gevaar of hinder voor het overige verkeer.)
Ah, de overdrijvers zijn er ook weer :')

Het gaat erom dat die chauffeur niet opzettelijk de weg zal blokkeren. En soms moet je even wachten, tja, so be it. Niet te druk maken, dan kom je maar ietsjes later op je bestemming.
pi_119162108
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:07 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Als hij op dat moment bezig was om die shovel op de vrachtwagen te rijden, had ik geen enkel probleem gehad. Heb ook wel eens 5 minuten staan wachten omdat die melkwagen bij onze overbuurman niet goed op het terrein kwam (stond een auto een beetje ongelukkig waardoor hij die bocht niet goed kon maken). Maar in dit geval stapte hij in z'n shovel, reed daar mee heen en weer van achter het land naar voren om dingen niet op z'n vrachtwagen te zetten, maar ernaast. En daar was hij naar eigen zeggen nog wel een half uur mee bezig. (en dat klopte ook)

Ik ben altijd heel geduldig, maar niet met mensen die geen rekening houden met anderen. Als het niet anders kan, kan het niet anders. Maar als er andere mogelijkheden zijn, behoor je deze te benutten.
pi_119162842
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:32 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ah, de overdrijvers zijn er ook weer :')

Het gaat erom dat die chauffeur niet opzettelijk de weg zal blokkeren. En soms moet je even wachten, tja, so be it. Niet te druk maken, dan kom je maar ietsjes later op je bestemming.
Ah, de slechte lezers zijn er ook weer. :')
Die chauffeur blokkeerde dus wel opzettelijk de weg.. Een half uur later op je bestemming aankomen kan soms gewoon niet, zeker in het taxiwerk dat ik deed(vooral contractvervoer: WMO, regiotaxi en Valys), waar ik een marge had van een half uur(mocht max. 15 minuten te vroeg/laat bij de klant zijn.)
Als de centrale het dan zo heeft gepland dat je er mooi op tijd kan zijn, maar je moet vervolgens een half uur wachten tot die vrachtwagenchauffeur klaar is kan dat betekenen dat mijn klant niet zou hoeven te betalen, en ik dus(als ik per rit zou worden betaald) minstens dat half uur + de tijd die ik nodig ben om die klant van A naar B te brengen sowieso niks verdien, om nog maar te zwijgen over de rest van de planning die erdoor in de war raakt.
Als men 5 minuutjes de weg blokkeert is dat geen ramp, ik wacht wel. Maar een half uur opzettelijk de weg blokkeren terwijl er 10 meter verderop of 50 meter terug genoeg ruimte was om de vrachtwagen zo neer te zetten dat je er niemand mee hindert? Helemaal als hij eerst nog allerlei andere dingen gaat doen kan ik nogal kwaad worden. (terwijl ik anders vaak de rust zelve ben)
pi_119163519
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:59 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ah, de slechte lezers zijn er ook weer. :')
Die chauffeur blokkeerde dus wel opzettelijk de weg.. Een half uur later op je bestemming aankomen kan soms gewoon niet, zeker in het taxiwerk dat ik deed(vooral contractvervoer: WMO, regiotaxi en Valys), waar ik een marge had van een half uur(mocht max. 15 minuten te vroeg/laat bij de klant zijn.)
Als de centrale het dan zo heeft gepland dat je er mooi op tijd kan zijn, maar je moet vervolgens een half uur wachten tot die vrachtwagenchauffeur klaar is kan dat betekenen dat mijn klant niet zou hoeven te betalen, en ik dus(als ik per rit zou worden betaald) minstens dat half uur + de tijd die ik nodig ben om die klant van A naar B te brengen sowieso niks verdien, om nog maar te zwijgen over de rest van de planning die erdoor in de war raakt.
Als men 5 minuutjes de weg blokkeert is dat geen ramp, ik wacht wel. Maar een half uur opzettelijk de weg blokkeren terwijl er 10 meter verderop of 50 meter terug genoeg ruimte was om de vrachtwagen zo neer te zetten dat je er niemand mee hindert? Helemaal als hij eerst nog allerlei andere dingen gaat doen kan ik nogal kwaad worden. (terwijl ik anders vaak de rust zelve ben)
Ja, daar zat ik later ook aan de denken... Het was maar goed dat in dat half uur de bus niet langs kwam... Zeker gezien het in de "drukste" periode was (alles is relatief natuurlijk!), tussen 17:00 en 18:00...
  dinsdag 13 november 2012 @ 14:53:40 #38
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119164544
Marco001: jij kent de situatie niet eens en hebt al een oordeel. Je kent alleen het verhaal van Sweetpea8472 wat ik eerlijk gezegd wat bevooroordeeld over vind komen.

Wie zegt dat het op dat moment anders kon? Wie zegt dat iedere chauffeur het op dezelfde manier oplost? Zolang je niet alle details weet en het hoe en waarom kun je daar ook geen fatsoenlijk oordeel over vormen.
pi_119166294
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:53 schreef AdoraBelle het volgende:
arom kun je daar ook geen fatsoenlijk
Akkoord, maar dat kan Jitzzze ook niet..
Tuurlijk, we horen hier het verhaal maar van 1 kant, maar uit dat verhaal maak ik op dat die chauffeur daar opzettelijk de weg blokkeerde. Vervolgens zegt Jitzzze dat die chauffeur dat niet opzettelijk deed, en Sweetpea dus maar gewoon eventjes een paar minuutjes moest wachten.
Aannames zijn dodelijk, maar ik ben er hier van uitgegaan dat Jitzzze niet zelf de desbetreffende vrachtwagenchauffeur is(wat imho ook op valt te maken uit zijn post) maar hij loopt wel die chauffeur te verdedigen, terwijl die (zoals te lezen valt in Sweetpea's post) heeft gezegd dat hij daar nog een half uur zou staan en ze dus maar gewoon om moest rijden.
Nou weet ik natuurlijk niet waar die vrachtwagen precies stond, maar over het algemeen zijn hier in de gemeente meer dan voldoende uitwijk/parkeermogelijkheden, ook op de smalle boerenweggetjes. Alleen soms moet je dan een klein stukje lopen(volgens Sweetpea op de beste plek 50 meter). en no offense uiteraard, maar als je als chauffeur ervoor kiest om de vrachtwagen midden op de weg te parkeren, terwijl je weet een half uur (minimaal) bezig te zijn terwijl 50 meter eerder je de auto dusdanig neer had kunnen zetten dat je geen hinder veroorzaakte kan die chauffeur van mij echt de pot op.
Jitzze zegt dat het allemaal wel meevalt en dat je dan dus maar gewoon eventjes moet wachten, dus heb ik een paar voorbeelden gegeven waarom wachten in een dergelijke situatie onacceptabel kan zijn. (en dan had ik het nog niet eens over b.v. een ambulance die met spoed ergens heen moet maar dus door die vrachtwagen ook zou worden gehinderd, met alle gevolgen van dien. )

Niet elke chauffeur parkeert midden op de weg(heb zelfs wel eens gehad dat zowel ik als een vrachtwagenchauffeur voor een bocht stopten om elkaar de ruimte te gunnen.. :P ) maar volgens mij heb ik ook nergens gezegd dat dat schering en inslag is.
pi_119166469
Doet me denken aan mensen die hun winkelwagen in het midden van de pad achterlaten zodat iedereen links en rechts moet inhalen. Soms houden ze het wagentje ook nog eens vast en staan ze zowat naast de winkelwagen waardoor je maar op 1 manier erlangs kan.

Poosje geleden nog 2 vrouwen op de schouder getikt omdat ze direct buiten de winkel in het midden vlak voor de schuifdeuren zaten te ouwehoeren en iedereen ging allemaal om die 2 heen waardoor er filevorming ontstond. Waren die dames zo erg van de wereld dat ze dat niet DOOR hebben?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:48:54 #41
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_119166880
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:39 schreef Kloonhommel het volgende:

Poosje geleden nog 2 vrouwen op de schouder getikt omdat ze direct buiten de winkel in het midden vlak voor de schuifdeuren zaten te ouwehoeren en iedereen ging allemaal om die 2 heen waardoor er filevorming ontstond. Waren die dames zo erg van de wereld dat ze dat niet DOOR hebben?
(in het verkeer ook) Hoeveel mensen DAT niet doen... incl in winkelpaden... Daar kan ik me echt een breuk aan ergeren. en ben ik ook geneigd onbeschoft te gaan doen.. Even karretje tegen ze aan, hun karretje aan de kant tikken, net even een schouderduw(tje) geven.. echt sodemieter op.. net als die mensen die in een winkel OPEENS midden in het pad stil gaan staan. Kijk eerst ff om je heen, dan heb je mij ook niet in je nek..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_119167349
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:48 schreef Koepert het volgende:

[..]

(in het verkeer ook) Hoeveel mensen DAT niet doen... incl in winkelpaden... Daar kan ik me echt een breuk aan ergeren. en ben ik ook geneigd onbeschoft te gaan doen.. Even karretje tegen ze aan, hun karretje aan de kant tikken, net even een schouderduw(tje) geven.. echt sodemieter op.. net als die mensen die in een winkel OPEENS midden in het pad stil gaan staan. Kijk eerst ff om je heen, dan heb je mij ook niet in je nek..
Ik duw dan ook altijd gewoon die winkelkarren opzij. Vaak is het dan van "O Sorry.. "
Heb ook wel eens bij de Makro gehad, stonden 5 mensen precies bovenaan de roltrap gezellig met elkaar te keuvelen.. |:(
  dinsdag 13 november 2012 @ 17:31:49 #43
318842 Descendent
pi_119170983
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:48 schreef Koepert het volgende:

[..]

Dát doe ik dus ook in dat geval (d.w.z. bij mensen die er uitzien alsof ze normaal kunnen functioneren -dus niet bij kinderen, gehandicapten en -ja sorry- bejaarden).
Ik ben dan ook niet vriendelijk, en knal ze vrij onbeschoft aan de kant, maar ik vind hun onoplettendheid nog vele malen onbeschofter en hoop dat ze er wat van leren.
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 18:20:24 #44
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119172461
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:35 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Akkoord, maar dat kan Jitzzze ook niet..
Tuurlijk, we horen hier het verhaal maar van 1 kant, maar uit dat verhaal maak ik op dat die chauffeur daar opzettelijk de weg blokkeerde. Vervolgens zegt Jitzzze dat die chauffeur dat niet opzettelijk deed, en Sweetpea dus maar gewoon eventjes een paar minuutjes moest wachten.
Aannames zijn dodelijk, maar ik ben er hier van uitgegaan dat Jitzzze niet zelf de desbetreffende vrachtwagenchauffeur is(wat imho ook op valt te maken uit zijn post) maar hij loopt wel die chauffeur te verdedigen, terwijl die (zoals te lezen valt in Sweetpea's post) heeft gezegd dat hij daar nog een half uur zou staan en ze dus maar gewoon om moest rijden.
Nou weet ik natuurlijk niet waar die vrachtwagen precies stond, maar over het algemeen zijn hier in de gemeente meer dan voldoende uitwijk/parkeermogelijkheden, ook op de smalle boerenweggetjes. Alleen soms moet je dan een klein stukje lopen(volgens Sweetpea op de beste plek 50 meter). en no offense uiteraard, maar als je als chauffeur ervoor kiest om de vrachtwagen midden op de weg te parkeren, terwijl je weet een half uur (minimaal) bezig te zijn terwijl 50 meter eerder je de auto dusdanig neer had kunnen zetten dat je geen hinder veroorzaakte kan die chauffeur van mij echt de pot op.
Jitzze zegt dat het allemaal wel meevalt en dat je dan dus maar gewoon eventjes moet wachten, dus heb ik een paar voorbeelden gegeven waarom wachten in een dergelijke situatie onacceptabel kan zijn. (en dan had ik het nog niet eens over b.v. een ambulance die met spoed ergens heen moet maar dus door die vrachtwagen ook zou worden gehinderd, met alle gevolgen van dien. )

Niet elke chauffeur parkeert midden op de weg(heb zelfs wel eens gehad dat zowel ik als een vrachtwagenchauffeur voor een bocht stopten om elkaar de ruimte te gunnen.. :P ) maar volgens mij heb ik ook nergens gezegd dat dat schering en inslag is.
Ja maar hij... :')

Prima, onze standpunten zijn duidelijk :)
  dinsdag 13 november 2012 @ 20:59:43 #45
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_119179082
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:33 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Als hij op dat moment bezig was om die shovel op de vrachtwagen te rijden, had ik geen enkel probleem gehad. Heb ook wel eens 5 minuten staan wachten omdat die melkwagen bij onze overbuurman niet goed op het terrein kwam (stond een auto een beetje ongelukkig waardoor hij die bocht niet goed kon maken). Maar in dit geval stapte hij in z'n shovel, reed daar mee heen en weer van achter het land naar voren om dingen niet op z'n vrachtwagen te zetten, maar ernaast. En daar was hij naar eigen zeggen nog wel een half uur mee bezig. (en dat klopte ook)

Ik ben altijd heel geduldig, maar niet met mensen die geen rekening houden met anderen. Als het niet anders kan, kan het niet anders. Maar als er andere mogelijkheden zijn, behoor je deze te benutten.
Als die chauffeur met zijn shovel aan het kloten was was het misschien wel de bedoeling dat er niemand langs kon. Ik vertrouw, gezien je eerdere posts en mijn ervaring als vrachtwagenchauffeur eerder op de chauffeur dan een onwetend mutsje in een auto.

Wat eerder ook al gezegd werd: geen chauffeur staat voor z'n lol een straat te blokkeren. Soms kan het niet anders. Dan kun je inderdaad boos worden, maar dat zou voor mij een reden zijn om er nog even wat langer over te doen. Leer er mee leven of blijf thuis. :W
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:02:03 #46
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_119179202
En verder kon hij zijn auto niet 50 meter eerder neer zetten, want dan moet die shovel door de cabine heen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_119181244
Tja, als hij eerst nog van alles vanaf de andere kant van het veld moest ophalen, had hij dat ook best al wel even klaar kunnen zetten terwijl de vrachtwagen 50 meter terug geparkeerd was. Iedereen doet dat hier(de vrachtwagen even aan de kant parkeren.) en dat wil altijd prima!
Heb zelf wel eens meegemaakt toen ik een lijnbusrit deed, op de "heenweg" moest ik eventjes wachten tot de vrachtwagen veilig aan de kant stond(hadden net de heftruck afgeladen denk ik, die stond naast de vrachtwagen..), op de "terugweg" stond die weer midden op de weg(een tiental meters verderop), maar waren ze de vrachtwagen aan het laden met de onderdelen die eerst nog aan de andere kant van het veld lagen.. Die hadden ze namelijk eerst naar de weg gebracht, vervolgens de vrachtwagen erbij gezet en toen ik terugkwam waren ze de boel dus aan het opladen. Zo kan het ook! Helemaal als men eerst nog alles klaar moet zetten en dat nog een half uur duurt(aannemelijk, gezien de grote van sommige percelen hier.).
Ik heb zelf wel eens vergelijkbare situatie's gehad als ik ergens iemand op moest halen of bij een halte op een smalle weg moest wachten terwijl ik weet dat het een poos gaat duren. In plaats van de weg blokkeren zet ik de bus(meestal verlengd, dus ook al snel 7 meter lang.) ook altijd ietsje verder naar voren/achteren als ik dan wat meer ruimte kan creëren voor de overige weggebruikers.
Nou weet ik wel dat een verlengde bus niet hetzelfde is als een vrachtwagen, maar als ik en een collega makkelijk op hetzelfde stukje kunnen parkeren met 2 identieke bussen, moet dat een vrachtwagen toch ook wel lukken lijkt mij.

Ach, een oom van mij heeft ooit met zijn Manitou(?) een auto omgebouwd tot cabrio. De auto dacht wel onder de (lange) draagbalk door te kunnen die hij iets daarvoor op de vork had gelegd. (en ja, die bestuurder had hem gezien, hij had alleen niet het geduld om eventjes te wachten tot de verreiker weer op het erf was en hij dus veilig door kon rijden. (naar het erf vanaf de vrachtwagen kostte hooguit 1 minuut.)

[ Bericht 18% gewijzigd door Marco001 op 13-11-2012 21:49:41 ]
pi_119189777
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Edit: en dit was niet in een woonwijk. Had hij z'n vrachtwagen 10m naar voren gezet, hadden we via de berm kunnen inhalen (niet makkelijk maar was mogelijk geweest). Had hij z'n vrachtwagen 50m terug laten staan, hadden we helemaal makkelijk kunnen passeren, maar ja, dan had hij naar die shovel moeten lopen en dat kan natuurlijk niet... Had hij alleen maar die shovel op de vrachtwagen hoeven zetten, had ik geen probleem gehad. Maar hij moest eerst al de onderdelen bij elkaar zoeken, die (met behulp van die shovel) klaar zetten zodat hij alles op de vrachtwagen kon zetten zodra die shovel ook op de vrachtwagen stond.
Heb je de politie gebeld? Die kunnen meestal beter oordelen of iemand onnodig in de weg staat. Sterker, ze kunnen de chauffeur dan verbaliseren. Gerechtigheid alom. Maar nu is het alleen klagen op de chauffeur zonder kennis van zaken. Er zijn genoeg factoren die ervoor zorgen dat de chauffeur in kwestie niet anders kon handelen. Ik denk zelf de tacho. Iedere verplaatsing wordt ook als rijtijd gezien, en rijuren zijn schaars...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_119189968
quote:
Mijn stelling:
1. tussen 80 en 110 zit meer dan voldoende snelheidsverschil om in te halen.
2. fuck all de pipo's die mij met 5 km per uur harder voorbij willen en lopen te zeiken dat ik te lang links rij omdat ik maar 30 km per uur harder rij dan de vrachtwagen die ik aan het inhalen ben. mijn auto rijdt op cruise control, beter koop je er ook 1!!!
pi_119190110
quote:

[..]

Tja, het word pas echt triest als iemand frontaal is aangereden op een zebrapas. Op de grond ligt en daar mensen zijn aan het toeteren en er toch langs willen.
Naja, Hoensbroek, dat verklaart eigenlijk alles....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')