Tja, zo ging ik ooit de blunder in op mijn vorige werk.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je hebt ze ook die overdrijven. Het kleinste laaghangende wolkje zorgt ervoor dat het mistachterlicht in no-time getriggerd wordt. Om deze vervolgens vergeten uit te zetten.
En natuurlijk mistlichten aan de voorkant aan (en om het helemaal pauper te maken dimlicht uit, want dat mag. Ofzo)
Mistverlichting achter mag lekker uitblijven, zicht was, zelfs hier in Noord Holland, boven de 50 meter.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
man man hoeveel mensen in deze mist toch niet hun verlichting aan doen. En dan heb ik het niet over mistverlichting maar uberhaupt verlichting.
Zoiets ja. Dat het aantal km's dat ik per maand maak wss niet voldoende is (kom net niet aan de 2 de afgelopen tijd)quote:Op donderdag 15 november 2012 14:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
For real?je zei neem ik aan subtiel dat ie z'n hoofd moest houden?
Trek me er niets van aan. Grote bek, doet vrij weinig. Roeptoetert van alles gedaan te hebben, bijv. bondsopleiding tot scheidsrechter van de bond zelf (dus niveau hoger), maar nu ik dat zelf doe, blijkt dat hij nooit begonnen is.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:11 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En jij hebt toch BE?
Dan zou ik 'm helemaal negeren.
Ik heb het zelf ook vaak genoeg gehoord. ('Bweh, durf je niet harder ofzo?' en 'Rij eens door')
Nee, ik ben geen hardrijder, maar ik heb wel meer theorie- en praktijkexamens gedaan dan menig ander.
En allemaal geslaagd. (am, a, be, ce en lzv)
Ik kan bij ons niet zien hoe dicht die mist is, de meeste paaltjes langs de weg zijn alweer omver gereden door trekkersquote:Op donderdag 15 november 2012 15:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mistverlichting achter mag lekker uitblijven, zicht was, zelfs hier in Noord Holland, boven de 50 meter.
Vaak dimt de dagrijverlichting een beetje wanneer je je dimlicht aanzetquote:Op donderdag 15 november 2012 15:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik kan bij ons niet zien hoe dicht die mist is, de meeste paaltjes langs de weg zijn alweer omver gereden door trekkersDus als ik denk dat het mistig genoeg is gaat mijn achtermist licht aan. Maar dat is dan ook op een weg waar mensen nog wel eens wat harder willen rijden en aangezien ik dat niet doe bij dichte mist, wil ik dat ze me eerder zien... Zodra ik dan op de 360 zit, gaat het weer uit (zoals ik vanmorgen toen ook m'n mist voorlamp uit gezet heb)
Maar ik zie best vaak tegenwoordig mensen met dagrij verlichting en dimlicht. Ik meende dat je alleen of het een of het ander aan mocht doen?
nope, bij dimlicht moet het dagrijlicht gedimd worden tot iets van 60% geloof ik.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik kan bij ons niet zien hoe dicht die mist is, de meeste paaltjes langs de weg zijn alweer omver gereden door trekkersDus als ik denk dat het mistig genoeg is gaat mijn achtermist licht aan. Maar dat is dan ook op een weg waar mensen nog wel eens wat harder willen rijden en aangezien ik dat niet doe bij dichte mist, wil ik dat ze me eerder zien... Zodra ik dan op de 360 zit, gaat het weer uit (zoals ik vanmorgen toen ook m'n mist voorlamp uit gezet heb)
Maar ik zie best vaak tegenwoordig mensen met dagrij verlichting en dimlicht. Ik meende dat je alleen of het een of het ander aan mocht doen?
Ja, dichte mist. Dan heeft het functie, niet als er een verdwaald wolkje hangt. Toch schijnt het mode te zijn om zo te rijden.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:36 schreef Casos het volgende:
Dat dimlicht uit doen als je je mistlichten voor aan zit is juist logisch. Mistlicht schijnt net onder de mist door (of zou het moeten doen) en dimlicht niet. In een echte mistige situatie en donker (minder dan 50 meter zicht) is dat dus de beste combinatie om zo goed mogelijk zicht te hebben.
Ach, met dagrijverlichting die feller is dan het gemiddelde mistlicht dat Sjon onder zijn auto heeft, is dat ook wel een achterhaalt iets. Ik zie het tegenwoordig vaker op Scenics en Espaces, stadslicht i.c.m. mistlicht overdag zonder mist.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, dichte mist. Dan heeft het functie, niet als er een verdwaald wolkje hangt. Toch schijnt het mode te zijn om zo te rijden.
Haha, zag hier net een (oudere) Espace achter langs rijden, met inderdaad mistlampen aan..quote:Op donderdag 15 november 2012 15:59 schreef Casos het volgende:
[..]
Ach, met dagrijverlichting die feller is dan het gemiddelde mistlicht dat Sjon onder zijn auto heeft, is dat ook wel een achterhaalt iets. Ik zie het tegenwoordig vaker op Scenics en Espaces, stadslicht i.c.m. mistlicht overdag zonder mist.
In België is dat helemaal erg.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je hebt ze ook die overdrijven. Het kleinste laaghangende wolkje zorgt ervoor dat het mistachterlicht in no-time getriggerd wordt. Om deze vervolgens vergeten uit te zetten.
En natuurlijk mistlichten aan de voorkant aan (en om het helemaal pauper te maken dimlicht uit, want dat mag. Ofzo)
Daar zijn de regels ook anders.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
In België is dat helemaal erg.
Sterker nog, daar hebben ze geen wegen.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:23 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Daar zijn de regels ook anders.
Wel lantaarns.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Sterker nog, daar hebben ze geen wegen.
Tell me about it. Toen ik een keertje wilde parkeren op een gewone weg moest ik per se in de rijrichting staan en mocht ik absoluut niet andersom staan van m'n belgische vriendin. Kun je blijkbaar ook een boete voor krijgen....quote:Op donderdag 15 november 2012 20:23 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Daar zijn de regels ook anders.
Belgische 'Wegcode':quote:Op donderdag 15 november 2012 21:04 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Tell me about it. Toen ik een keertje wilde parkeren op een gewone weg moest ik per se in de rijrichting staan en mocht ik absoluut niet andersom staan van m'n belgische vriendin. Kun je blijkbaar ook een boete voor krijgen....
http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/188-art23quote:Artikel 23. Stilstaan en parkeren
23.1. Elk stilstaand of geparkeerd voertuig moet worden opgesteld :
1° Rechts ten opzichte van zijn rijrichting
Indien het een rijbaan is met éénrichtingsverkeer, mag het evenwel langs de ene of langs de andere kant opgesteld worden.
Op gas misschien...quote:
Zeker het Julianaplein inderdaad.. Andere kant(Kardinge) nu ook, maar daar zijn ze druk bezig met de verbeteringen, dus dan is het straks goed.quote:Op donderdag 15 november 2012 23:49 schreef NoBody122 het volgende:
Die ring van Groningen is verkeerstechnisch ook een gedrocht van heb ik jou daar...
Ja, ben altijd blij dat ik er bij de 360 af mag.... En op de heenweg bij afslag Hereweg. Je hebt inderdaad dan alleen op de terugweg van die zeikerds (bij die hele mooie bocht waar je eigenlijk maar 50 mag, maar die veel leuker in z'n 70 is) die je vlak daarvoor met 90 inhalen, dan ineens in de ankers duiken (op de linkerbaan) om tenslotte met 50 de bocht te nemen...quote:Op donderdag 15 november 2012 23:50 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zeker het Julianaplein inderdaad.. Andere kant(Kardinge) nu ook, maar daar zijn ze druk bezig met de verbeteringen, dus dan is het straks goed.)
Staat er toch onderquote:Op vrijdag 16 november 2012 08:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik snap de foto niet. Wat zie ik daar?
Een drukke weg en een auto die niet snapt dat zelfs wanneer het stoplicht op groen staat, dat je achter de lijn moet wachten als de weg waar je heen wilt vol is, zodat jij midden op de kruising stil zou komen te staan.quote:Op vrijdag 16 november 2012 08:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik snap de foto niet. Wat zie ik daar?
O dat is een foto waard? Ik zie dat dagelijks...sorryquote:Op vrijdag 16 november 2012 09:11 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Een drukke weg en een auto die niet snapt dat zelfs wanneer het stoplicht op groen staat, dat je achter de lijn moet wachten als de weg waar je heen wilt vol is, zodat jij midden op de kruising stil zou komen te staan.
Ligt aan jou..quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:11 schreef Viezze het volgende:
Algemene klacht / opmerking; mensen die rare capriolen uithalen op de vluchtstrook. Bijvoorbeeld in de bocht van een afrit hun auto midden op de vluchtstrook parkeren, auto op de vluchtstrook zetten en aan de snelwegkant van de auto gaan staan, auto niet zo ver mogelijk in de berm zetten. Eergisteren reed er eentje achteruit over de vluchtstrook heen
Zouden ze echt niet doorhebben dat dit soort dingen (letterlijk) levensgevaarlijk zijn? Of ligt het aan mij
Ja dat is ook zoiets. Mensen die er een sport van maken om in een bocht zo min mogelijk van de normale rijbaan gebruik te maken. Tenminste, zo lijkt het.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ligt aan jou..![]()
Das net zoiets als die mensen die de "binnenbocht" nemen op een oprit door over de vluchtstrook te rijden, Heb al wel eens zo iemand ingehaald door zelf netjes op de rijstrook te blijven rijden.. Vervolgens werd hij boos op mij.
Kiwiwko, jup, heel af en toe is het hier nationale kneuzendag lijkt wel.
Maar inhalen vervolgens vind je wel slim?quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ligt aan jou..![]()
Das net zoiets als die mensen die de "binnenbocht" nemen op een oprit door over de vluchtstrook te rijden, Heb al wel eens zo iemand ingehaald door zelf netjes op de rijstrook te blijven rijden.. Vervolgens werd hij boos op mij.
Kiwiwko, jup, heel af en toe is het hier nationale kneuzendag lijkt wel.
Tja, als hij/zij met 50 km/u de vluchtstrook opsturen en ik kom er aan met 70 ga ik echt niet remmen omdat zij blijkbaar pech hebben..quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:28 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Maar inhalen vervolgens vind je wel slim?
Ahja, das ook niet logisch, of wat wij laatst hadden: auto middenop een kompleet verlaten parkeerplein gezet, komen we terug, staan er nog 2 auto's, beide direct naast onze auto.. (terwijl de rest helemaal leeg was.. )quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:20 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja dat is ook zoiets. Mensen die er een sport van maken om in een bocht zo min mogelijk van de normale rijbaan gebruik te maken. Tenminste, zo lijkt het.
Oh ja, hier in de buurt hebben we last van mensen die het keer op keer presteren om twee parkeervakken in beslag te nemen. Maar ik vermoed dat de parkeerklacht hier regelmatig voorbij komt
Dat is modern, dat heet kuddegedrag.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:32 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ahja, das ook niet logisch, of wat wij laatst hadden: auto middenop een kompleet verlaten parkeerplein gezet, komen we terug, staan er nog 2 auto's, beide direct naast onze auto.. (terwijl de rest helemaal leeg was.. )
Als er maar een paar auto's staan ergens zet ik hem ook liever bij de andere auto's. Zo onlogisch is dat niet.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:32 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ahja, das ook niet logisch, of wat wij laatst hadden: auto middenop een kompleet verlaten parkeerplein gezet, komen we terug, staan er nog 2 auto's, beide direct naast onze auto.. (terwijl de rest helemaal leeg was.. )
De logica ontgaat mij, enige verheldering is op z'n plaats.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:55 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Als er maar een paar auto's staan ergens zet ik hem ook liever bij de andere auto's. Zo onlogisch is dat niet.
Ivm diefstal zeg ik hem liever bij de andere auto's. Op een niet afgesloten parkeerterrein al helemaal.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:05 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
De logica ontgaat mij, enige verheldering is op z'n plaats.
Laatst reed iedereen gewoon 100 op de snelweg waar je 120 mocht incl. ik. Niemand leek haast te hebben en gaf elkaar de ruimte. Was bijna bijzonderquote:Op vrijdag 16 november 2012 11:14 schreef kiwiko het volgende:
hebben jullie dat ook dat het soms dagen, weken goed gaat, behoudens de gebruikelijke fouten die elke bestuurder wel eens maakt......... en dat er dan opeens een dag is dat er een blik mongolen open getrokken is...... en het wel lijkt of iedereen aan het stumperen is op de weg?
Inderdaad.. Risico op schade's is dan juist veel groter, dus wat dat betreft niet logisch..quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:05 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
De logica ontgaat mij, enige verheldering is op z'n plaats.
Ook dat is kuddegedrag, rustige rijders zoeken elkaar op, passen hun snelheid op elkaar aan en geven anderen de ruimte.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:33 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Laatst reed iedereen gewoon 100 op de snelweg waar je 120 mocht incl. ik. Niemand leek haast te hebben en gaf elkaar de ruimte. Was bijna bijzonder
Amen! Houd het er dan maar op dat iedereen idolaat van je is! Je maakt wel wat mee zeg.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:35 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad.. Risico op schade's is dan juist veel groter, dus wat dat betreft niet logisch..
Maakt voor diefstal ook weinig uit lijkt mij.
Ze stonden trouwens ook echt gewoon in de 2 vakken direct naast waar wij hadden geparkeerd.. Niet eens even 1 vak ertussen ofzo
Gezien het niveau van sommige rijders; heel plausibel idd.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:45 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Amen! Houd het er dan maar op dat iedereen idolaat van je is! Je maakt wel wat mee zeg.
Me dunkt, schade rijden op een verder lege parkeerplaats?
Nieuwe irritatie van mij dan. 99% van de automobilisten die zichzelf bovengemiddeld vinden rijden. Je rijdt ook alleen maar op rustige wegen? En niet in de spits?quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:49 schreef Koepert het volgende:
[..]
Gezien het niveau van sommige rijders; heel plausibel idd.
Als jij bang bent schade te maken als je parkeert hoor je niet te rijden.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:35 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad.. Risico op schade's is dan juist veel groter, dus wat dat betreft niet logisch..
Maakt voor diefstal ook weinig uit lijkt mij.
Ze stonden trouwens ook echt gewoon in de 2 vakken direct naast waar wij hadden geparkeerd.. Niet eens even 1 vak ertussen ofzo
Toen wij er parkeerden stond er verder nog niemand. Als je vervolgens na 2 jaar terugkomt en aan beide kanten staat een auto? Gelukkig stonden ze niet heel dicht op ons deze keer, want we hadden die auto net een uur ervoor opgehaald bij de dealer. (nieuwe auto)..quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als jij bang bent schade te maken als je parkeert hoor je niet te rijden.
Oh nee zeker niet, en ik maak ook absoluut wel fouten.. Alleen als je ziet hoe sommige mensen zich op een parkeerterrein gedragen mbt inparkeren en vak uitrijden, denk ik dat de kans dat iemand tegen je auto aanziet best aanwezig is. Waarmee ik niet wil claimen dat ik foutloos rij en/of parkeer, alleen als je sommigen ziet klungelen denk ik, hoe krijg je t voor elkaar.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:58 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Nieuwe irritatie van mij dan. 99% van de automobilisten die zichzelf bovengemiddeld vinden rijden. Je rijdt ook alleen maar op rustige wegen? En niet in de spits?
En die automobilist moet er maar rekening mee houden dat er een motorrijder spookrijdt op de baan waar hij opdraait?quote:Op woensdag 14 november 2012 21:47 schreef lipjes het volgende:
[..]
Even om je uit je natte droom te helpen met je berekening.
Die motorrijder ben ik zelf in dat filmpje.
Ik weet dat daar auto's uit die zijstraten kunnen komen en daar houd ik rekening mee qua snelheid.
Daarbij is het donker dus is het sowieso beter opletten.
De snelheid ligt daar als ik de file inhaal in ideale omstandigheden (geen auto's geparkeerd e.d.) nog niet eens hoger als 20km/h
Laat staan als er zoveel obstakels zijn dat het zicht aardig verminderd wordt.
En daarom kan ik ook zo goed zeggen dat de auto met een aardige snelheid de weg op draait.
Jij hebt echt een bord voor je kop. Die auto rijdt helemaal niet hard en komt met een normale snelheid te bocht om. Je hebt dit echt aan jezelf te danken hoor.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:47 schreef lipjes het volgende:
[..]
Even om je uit je natte droom te helpen met je berekening.
Die motorrijder ben ik zelf in dat filmpje.
Ik weet dat daar auto's uit die zijstraten kunnen komen en daar houd ik rekening mee qua snelheid.
Daarbij is het donker dus is het sowieso beter opletten.
De snelheid ligt daar als ik de file inhaal in ideale omstandigheden (geen auto's geparkeerd e.d.) nog niet eens hoger als 20km/h
Laat staan als er zoveel obstakels zijn dat het zicht aardig verminderd wordt.
En daarom kan ik ook zo goed zeggen dat de auto met een aardige snelheid de weg op draait.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |