Alsof het een het ander uitsluit! Het is goed mogelijk dat klanten versneld hun post hebben gedigitaliseerd (vooral bedrijven) uit onvrede over de bezorgkwaliteit.quote:Op maandag 5 november 2012 20:16 schreef Deezertje het volgende:
PostNL kreeg afgelopen kwartaal ruim 10 procent minder post te verwerken dan een jaar eerder. Dit kwam volgens Verhagen vooral omdat fysieke post wordt vervangen door e-mail. De problemen rond de bezorging hebben PostNL volgens haar geen klanten gekost.![]()
![]()
Wat is dit nou voor instelling.quote:"We gaan ons best doen om de kerstkaarten allemaal op tijd te bezorgen, maar u moet zich voorstellen dat er in een kerst- en nieuwjaarsperiode altijd veel meer post is, en dat heeft altijd wat impact op kwaliteit. Dus ook dit jaar," aldus Bos.
Dat zie je verkeerd. Op het moment dat alles weer goed gaat, gaan ze alles nog verder "verbeteren".quote:Op maandag 5 november 2012 22:23 schreef Deezertje het volgende:
Hoorde vanavond op TV ook zo'n mooie uitspraak van de top: ''Pas wanneer in het voorjaar de bezorgkwaliteit op orde is, gaan we verder met reorganiseren.''
Oftewel: op het moment dat het volgens de 'cijfers' (lees; 95%) weer op tijd komt, gaan ze meteen verder met de reorganisatie. Oftewel wanneer alles weer goed is gaan ze meteen daarna het weer slecht maken...
Ik ben alleen bang dat ze ons de mee de diepte in gaan slepen.quote:Op maandag 5 november 2012 17:01 schreef Hoplahopla het volgende:
Het is een kwestie van tijd eer PostNL over de kop gaat...
Er stond vandaag nog in het MZ journaal dat ze dat niet kunnen verplichten?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:56 schreef Anonymousz het volgende:
Ik hoorde vandaag dat ik van ma t/m za moet werken (17 december t/m 22 december en maandag 24 december)
klopt maar ik hoorde van mijn baas dat het verplicht isquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:02 schreef Selestha het volgende:
[..]
Er stond vandaag nog in het MZ journaal dat ze dat niet kunnen verplichten?
Jumbo Euroborg in Groningenquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:55 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik vind het niet erg om ma. 24 dec. te werken, ik wou alleen dat hier de winkels op zondag open waren, dan kon ik dan m'n boodschappen doen. Maar ja, daar hoef ik niet op te rekenen.
En wat voor gepruts is er dan gebeurd?quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:04 schreef Stefanovic83 het volgende:
Postnl![]()
Iets besteld uit Estland, is terug gestuurd dankzij gepruts van de bezorger. Vervolgens kon ik dus wederom verzendkosten betalen. Ik heb een klacht ingediend bij Postnl maar die zeggen dat ze vanuit Estland maar een klacht moeten indienen.Alsof ze dan niet met een andere smoes komen..
Hoe krijg ik Postnl zo ver dat ze die kosten gewoon aan mij gaan vergoeden?
quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Ha daar ging het hier laatst ook al over. Bij ons was het altijd een verzoek, maar bij andere collega's hier op fok bleek dat niet zo. In ieder geval staat in het blaadje idd dat afgesproken is dat dit op vrijwillige basis zal zijn!
Dus @Anonymousz: blaadje onder de neus van je baas duwen
fouten op het afhaalbericht. De barcode was met haast onleesbaar handschrift opgeschreven (3-4 letters waarvan je maar moest gokken wat het was) en in plaats van mijn naam, was de naam van de afzender er op gezet. De afhaallocatie was ook meer onleesbaar gepriegel dan leesbaar handschrift. En omdat die naam me niet bekend voorkwam dacht ik dat het gewoon een verkeerd bezorgd pakketje was ofzo. Online kon ik het ook niet nakijken dankzij die onleesbare barcode.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:34 schreef gridjuh het volgende:
[..]
En wat voor gepruts is er dan gebeurd?
Toch iets te ver. Daar moet ik 3 kwartier voor rijden en dan ook nog terug! Wel ideaal trouwens, dat die winkel altijd open is!quote:
Ebayquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:50 schreef Zelva het volgende:
Dus je besteld iets uit Estland, maar dan komt de naam van de verzender je niet bekend voor?
Het voordeel van lopen op 31 december is dat het meestal heel weinig is en je dus vrij snel klaar bent.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
Maar goed het werken op 31 december vind ik juist heerlijk. Heb het in de afgelopen jaren steevast gedaan en nooit problemen ondervonden
Ik ben toch blij dat hier alles altijd open is.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:57 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Toch iets te ver. Daar moet ik 3 kwartier voor rijden en dan ook nog terug! Wel ideaal trouwens, dat die winkel altijd open is!
Inderdaad, ideaal!quote:Op woensdag 7 november 2012 09:07 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik ben toch blij dat hier alles altijd open is.
De supermarkten zijn hier zelfs op feestdagen gewoon geopend, inclusief de kerstdagen.
Sowieso is de c1000 hier iedere dag van 7.00 tot 22.00 uur geopend. Zo fijn!
Wel balen voor de medewerkers.
Ach, dat is niks. Ik heb al sinds ik begonnen ben iedere dag post voor een gesloten school, die die dependance verhuisd heeft naar een andere plaats. Zie je ook nog bijvoorbeeld brieven van de gemeente voor het oude adres binnenkomen enzoquote:Op woensdag 7 november 2012 11:49 schreef VixenFromHell het volgende:
hier kan 2 weken lang de post voor de AH retour afzender omdat ze bezig zijn met verbouwen en het hele pand dicht zit. Heb nog gevraagd of er geen andere oplossing was, maar het moet echt allemaal retour.
Dus je hebt iets besteld, en je weet dat je iets gaat ontvangen.....Maar vraagt aan de verzender geen track en trace nummer? En dan ook nog de pakketbezorger de schuld geven....Vind ik niet echt netjes, maar goed. afhaallocatie, is meestal een standaard locatie waar alle pakketten naar toe worden gebracht....En je hebt ook www.mijnpakket.nl, daar komen bij mij alle pakketten op die naar mij onderweg zijn....quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:28 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
fouten op het afhaalbericht. De barcode was met haast onleesbaar handschrift opgeschreven (3-4 letters waarvan je maar moest gokken wat het was) en in plaats van mijn naam, was de naam van de afzender er op gezet. De afhaallocatie was ook meer onleesbaar gepriegel dan leesbaar handschrift. En omdat die naam me niet bekend voorkwam dacht ik dat het gewoon een verkeerd bezorgd pakketje was ofzo. Online kon ik het ook niet nakijken dankzij die onleesbare barcode.
Afijn, ik kon er dus niets mee doen, en later bleek het mijn bestelling te zijn.
Probleem is echter dat de buitenlandse verzender zelden de 3S-code weet die het pakje in Nederland van PostNL krijgt. Die verschilt namelijk van de traceercode die de buitenlandse afzender er op zet. En de buitenlandse code invullen op mijnpakket.nl gaat waarschijnlijk niet werken.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:20 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Dus je hebt iets besteld, en je weet dat je iets gaat ontvangen.....Maar vraagt aan de verzender geen track en trace nummer? En dan ook nog de pakketbezorger de schuld geven....Vind ik niet echt netjes, maar goed. afhaallocatie, is meestal een standaard locatie waar alle pakketten naar toe worden gebracht....En je hebt ook www.mijnpakket.nl, daar komen bij mij alle pakketten op die naar mij onderweg zijn....
Naar mijn weten is dat voorgedrukt, en anders krijg je een kg-code.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Probleem is echter dat de buitenlandse verzender zelden de 3S-code weet die het pakje in Nederland van PostNL krijgt. Die verschilt namelijk van de traceercode die de buitenlandse afzender er op zet. En de buitenlandse code invullen op mijnpakket.nl gaat waarschijnlijk niet werken.
Ik heb ook regelmatig kennisgevingen in mijn bus waarop de track+trace code niet goed te lezen is, dan blijkt ineens een 0 toch een o te zijn, of een Y een 4.
Gelukkig weet ik uit ervaring waar het afhaalpunt hier is.
Wel vreemd dat in dit geval er een onduidelijk geschreven afhaalpunt op de kennisgeving staat. De naam van het afgiftepunt staat toch altijd voorgedrukt?
De 3S-code is nooit voorgedrukt op de kng, die moet de chauffeur overschrijven van het pakket. Een KG-code staat alleen op de kng die na de 1e aanbieding wordt achtergelaten, en mijn ervaring is dat niet iedere chauffeur deze heeft/gebruikt. Soms gebruiken ze gelijk de "grote" kng.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:09 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Naar mijn weten is dat voorgedrukt, en anders krijg je een kg-code.
Maar dan heb je 3 weken de tijd om het op de halen.
Maar als je dan een pakket verwacht, dan ga je toch achterhalen waar het afhaalpunt is?!
In wezen is het heel simpel. Jij bent geen klant bij PostNL, maar die Est is de klant. En jij bent weer de klant van de Est. Jij hebt daar iets besteld, dan is het zijn taak om ervoor te zorgen dat het bij jou terecht komt. Slaagt hij daar niet in (ook al is het de fout van degene aan wie hij het uitbesteed heeft) dan kan hij jou niet voor de kosten laten opdraaien. Dus of koop ontbinden en je geld terug, of hij stuurt het artikel nog een keer, op eigen kosten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:04 schreef Stefanovic83 het volgende:
Postnl![]()
Iets besteld uit Estland, is terug gestuurd dankzij gepruts van de bezorger. Vervolgens kon ik dus wederom verzendkosten betalen. Ik heb een klacht ingediend bij Postnl maar die zeggen dat ze vanuit Estland maar een klacht moeten indienen.Alsof ze dan niet met een andere smoes komen..
Hoe krijg ik Postnl zo ver dat ze die kosten gewoon aan mij gaan vergoeden?
Bedoelde meer van, hij heeft een briefje van postnl gehad.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:09 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Naar mijn weten is dat voorgedrukt, en anders krijg je een kg-code.
Maar dan heb je 3 weken de tijd om het op de halen.
Maar als je dan een pakket verwacht, dan ga je toch achterhalen waar het afhaalpunt is?!
Maar hij wist dus niet dat het zijn pakje was. Want er stond op beste meneer de Vries, en hij heet dus anders. Dus dacht hij dat de chauffeur het briefje in de verkeerde bus gegooid had. Op zich geen onlogische gedachtegang.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:42 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Bedoelde meer van, hij heeft een briefje van postnl gehad.
Dan had hij toch kunnen kijken, of er een ophaalpunt in de buurt zit en gewoon gaan vragen....
Ja, ze klooien tegenwoordig maar wat aan. Paar tijdschriften zijn van de zaterdag naar dinsdag gegaan, en sommige inderdaad eerder of weer op een daldag. Kan je nagaan wanneer het dus al gedrukt wordt (en hoe oud het soms al is voordat het überhaupt op de mat valt). Maar ik heb ook wel het idee dat de post op daldagen kunstmatig laag wordt gehouden: post/tijdschriften zijn er al wel op VBG's , maar wordt pas op piekdagen bezorgd.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:59 schreef Herfstblad het volgende:
Ik had vandaag een deel van de tijdschriften voor morgen en vrijdag er al bij. Voor sommige mensen de Donald Duck (voor anderen weer niet). Idem met de Margriet en de Libelle. De viva komt altijd op woensdag, maar die zat er niet bij.
En volgens mij had ik gisteren alle Veronicagidsen.
Natuurlijk wordt de post op de daldagen kunstmatig laag gehouden. Dat is toch ook algemeen bekend? Wanneer die bladen gedrukt worden is niet echt van belang natuurlijk. Ze hebben gewoon met die uitgevers afgesproken op welke dag zo'n blad uiterlijk op de mat moet liggen.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja, ze klooien tegenwoordig maar wat aan. Paar tijdschriften zijn van de zaterdag naar dinsdag gegaan, en sommige inderdaad eerder of weer op een daldag. Kan je nagaan wanneer het dus al gedrukt wordt (en hoe oud het soms al is voordat het überhaupt op de mat valt). Maar ik heb ook wel het idee dat de post op daldagen kunstmatig laag wordt gehouden: post/tijdschriften zijn er al wel op VBG's , maar wordt pas op piekdagen bezorgd.
Dat ja. Het voorgedrukte afhaaladres was overigens doorgekrast, daaronder iets nieuws gepriegeld. We krijgen overigens vrij regelmatig post geaddresseerd aan andere mensen, das niet ongewoon in mijn wijkquote:Op woensdag 7 november 2012 18:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar hij wist dus niet dat het zijn pakje was. Want er stond op beste meneer de Vries, en hij heet dus anders. Dus dacht hij dat de chauffeur het briefje in de verkeerde bus gegooid had. Op zich geen onlogische gedachtegang.
Natuurlijk is dat kunstmatig. die daldagen zijn niet van nature ontstaan. Het punt is echter dat je nu op daldagen uit je neus loopt te vreten, en je het de volgende dag amper wegkrijgt, zoveel als het is. Dus soms verschuiven ze (stiekem?) dan maar weer wat post van een piek- naar een daldag.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja, ze klooien tegenwoordig maar wat aan. Paar tijdschriften zijn van de zaterdag naar dinsdag gegaan, en sommige inderdaad eerder of weer op een daldag. Kan je nagaan wanneer het dus al gedrukt wordt (en hoe oud het soms al is voordat het überhaupt op de mat valt). Maar ik heb ook wel het idee dat de post op daldagen kunstmatig laag wordt gehouden: post/tijdschriften zijn er al wel op VBG's , maar wordt pas op piekdagen bezorgd.
Mogelijk heeft de H&M mailing van morgen er ook mee te maken. Lekkere zware boeken (dus zware bundels). Sommige mensen hebben er na jaren nog steeds vijf per huishouden...
En volgens mij zijn ze na de uitzending van Kassa begonnen op daldagen weer iets meer post te bezorgen (wat normaal doorgeschoven wordt naar piekdagen). Nu leek het wel heel erg op driedaagse di-do-za postbezorging, want zelfs de huizen met de meeste post ontvingen op daldagen vrijwel nooit wat (op vrijdag na). En als je dan de volgende dag ineens een flinke stapel krijgt en de volgende dag weer niets wordt dat wel een beetje verdacht, ondanks aankondiging van het piek/dalsysteem voor de consument.
Sowieso is het imago van PostNL de laatste tijd erg diep gezonken, ondanks dat het in veel wijken nog wel goed gaat (wat niet gemeld wordt, mensen klagen juist alleen maar).
Helpt ook niet als ik gister drie poststukken van Sandd krijg met keigroot: TNT POST Port betaald + kroontje logo erop en meteen daarlangs een sticker van Sandd geplakt. Moet je echt goed kijken/verstand hebben om te zien wie er verantwoordelijk voor is (veel mensen kennen Sandd niet eens en denken dat er nog steeds maar één PTT is....)
Beter iéts meer post op daldagen dan op piekdagen je rug breken omdat 't dan allemaal 'ineens' mee moet...
Krijg je dat dan los in bakken aangeleverd? Lijkt me ook niks, zo zonder collega's.quote:Op donderdag 8 november 2012 00:11 schreef wesleydie het volgende:
Werken bij Sannd is klote. Zelf je post sorteren. Bah.Was er toentertijd langer over bezig te sorteren dan post te lopen.
Inderdaad, brengen ze met het busje bij je langs. En je komt nauwelijks tot nooit in contact met medewerkers. Er kleven wat dat opgaat alleen maar voordelen aan het werken bij PostNL.quote:Op donderdag 8 november 2012 06:53 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Krijg je dat dan los in bakken aangeleverd? Lijkt me ook niks, zo zonder collega's.
Voordeel is wel dat je je wijk naar eigen inzicht kunt sorteren, en elke sorteerfout die je onderweg tegenkomt puur aan je zelf te wijten is. En je hebt nooit reclame, en onzin als Georoute of postvesten gaan aan je voorbij.quote:Op donderdag 8 november 2012 08:12 schreef wesleydie het volgende:
[..]
Inderdaad, brengen ze met het busje bij je langs. En je komt nauwelijks tot nooit in contact met medewerkers. Er kleven wat dat opgaat alleen maar voordelen aan het werken bij PostNL.
De mensen boeken wel via internet, maar het doorlezen van zo'n chique boekwerk (met kopje koffie binnen handbereik) is toch iets wat veel mensen prefereren boven het uren naar een computerscherm staren.quote:Op vrijdag 9 november 2012 09:02 schreef Rafierafie het volgende:
Niemand die die afschuwelijke Djoser reisgidsen heeft gehad gisteren?
Die dingen hebben echt het meest onmogelijke formaat. In allebei de richtingen de maximaal toegestane grootte. Ieder jaar weer heb ik ruzie met die krengen!!
Ik snap überhaupt niet hoe het versturen van duizenden reisgidsen tegenwoordig nog winstgevend kan zijn. De meeste mensen boeken hun reis toch via internet? Dan kan je tenminste nog vergelijken met andere reisbureaus.
Ja vreselijke dingen idd! Gelukkig had ik er maar een paar bij mijn wijken ---> mensen met weinig geld!quote:Op vrijdag 9 november 2012 09:02 schreef Rafierafie het volgende:
Die dingen hebben echt het meest onmogelijke formaat. In allebei de richtingen de maximaal toegestane grootte. Ieder jaar weer heb ik ruzie met die krengen!!
Ik snap überhaupt niet hoe het versturen van duizenden reisgidsen tegenwoordig nog winstgevend kan zijn. De meeste mensen boeken hun reis toch via internet? Dan kan je tenminste nog vergelijken met andere reisbureaus.
Ik vond ze ook irritant ja, nèt iets te breed voor de meeste bussen. En zwaar. Gelukkig had ik er maar een stuk of 20 op de hele wijkquote:Op vrijdag 9 november 2012 09:02 schreef Rafierafie het volgende:
Jammer dat de huizen in mijn wijk allemaal minstens 3 ton kosten. Ik heb altijd veel van dat soort gidsen. Net als dat ik altijd belachelijk veel villa d'arte, golfmagazine en zeilmagazine heb. Ik had laatst zelfs een hele berg Audi magazines... Ik wist niet eens dat dat bestondquote:Op vrijdag 9 november 2012 09:26 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ja vreselijke dingen idd! Gelukkig had ik er maar een paar bij mijn wijken ---> mensen met weinig geld!
LOL! Al die bladen heb ik ook bijna niet in mijn wijken!quote:Op vrijdag 9 november 2012 09:30 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Jammer dat de huizen in mijn wijk allemaal minstens 3 ton kosten. Ik heb altijd veel van dat soort gidsen. Net als dat ik altijd belachelijk veel villa d'arte, golfmagazine en zeilmagazine heb. Ik had laatst zelfs een hele berg Audi magazines... Ik wist niet eens dat dat bestond
Gelukkig is die gids vrij uniek in formaat en komen ze maar een keer per jaar.
Ik had veel van die H&M gidsenquote:Op vrijdag 9 november 2012 09:26 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ja vreselijke dingen idd! Gelukkig had ik er maar een paar bij mijn wijken ---> mensen met weinig geld!
Mag ook niet, de tijden zijn slechts een indicatie, je moet gewoon uitbetaald krijgen wat je gewerkt hebt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:42 schreef V__L_N het volgende:
Ik kom even binnenvallen met 2 vragen. Heb het de laatste tijd wat te druk gehad om alles hier te volgen. Dus mocht het ergens al besproken zijn: sorry.
Wij postbezorgers kregen laatst een brief met gewijzigde wijktijden.Nu stond er in de brief dat de nieuwe uren genoeg moet zijn om eventuele uitloop af te dekken en dat we dus niet 'standaard' meer kans maken op uitbetaling van overuren.
Maar nu dacht ik dat dit niet meer mocht? Daarom kregen we toch tijdje terug allemaal een boekje over uitbetalingen. Ben beetje bang dat ze hiermee straks tijdens knj me m'n overuren door de neus gaan boren.
Direct contact opnemen met je TC dan. En zo steeds een stapje hogeropquote:Enne begin dit jaar (maart/april) was ik 2 weken ziek. Dit hebben ze 'per ongeluk' geboekt als vakantieuren. Ik probeer dus al sindsdie tijd om dat geregeld te krijgen. Laatst met mijn vakantie hebben ze weer een week te weinig afgestreept.
Maar nu lukt het dus niet om dit geregeld te krijgen. Mijn pb+ zegt dat je hier geen rode kaart voor kan invullen. Weet iemand hier hoe ik dit geregeld kan krijgen?
Dat eerste is mooi. Want dan vul ik gewoon me uren in en dan conroleer ik gewoon wekelijk in de uitdraai of het klopt. Dat ze de standaard uren aanhouden kan soms wel. Maar zoals vandaag had ik gewoon 15 minuten uitloop door slechte sortering (iemand die de looproute niet aanhoud). Dan baal ik echt als ik dat niet uitbetaald krijg.quote:Mag ook niet, de tijden zijn slechts een indicatie, je moet gewoon uitbetaald krijgen wat je gewerkt hebt.
Direct contact opnemen met je TC dan. En zo steeds een stapje hogerop
Dat is echt heel hatelijk.. en het werkt voor geen meter door.quote:Op vrijdag 9 november 2012 00:11 schreef Herfstblad het volgende:
Hier had ik een luie voorbereider, want ik had een halve zak met enveloppen en pakjes die normaal gewoon tussen de bundels zitten.
Verder verrassend weinig post voor mijn wijk.
Niet echt nee. Ben ze ook maar gaan sorteren op straatquote:Op vrijdag 9 november 2012 17:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat is echt heel hatelijk.. en het werkt voor geen meter door.
Ja, dat heb ik een keer gedaan, maar de tweede keer doe ik het niet meer hoor.quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:32 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Niet echt nee. Ben ze ook maar gaan sorteren op straatHad voor 3 straten nogal veel namelijk.
Die dubbele bundels heb ik ook 1 of 2 keer gehad.quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik een keer gedaan, maar de tweede keer doe ik het niet meer hoor.
Het blijft geen feest.
Had drie weken geleden gewoon drie dezelfde bundels.. mee.
Moet ik dus drie keer hetzelfde gaan schikken..
Ik ben gekke henkie niet.
Ik vind het echt belachelijk.. en dan bel ik op: ja je krijgt echt je tijd hoor.. Ik mag het hopen, want ik ben drie kwartier langer bezig geweest.quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:36 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Die dubbele bundels heb ik ook 1 of 2 keer gehad.
Dit is ook de eerste keer van die pakjes. Mocht het vaker voorkomen, dan doe ik het ook niet meer nee
Vandaag kreeg ik trouwens mijn contract thuisgestuurd, dus mijn dienstverband is nu officieel verlengd met een jaar.
Vervelend! Een flinke pleister erop. Of zo'n ander ding, compeed heet het geloof ik, maar die zijn erg duur. Sterkte met lopen!quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:01 schreef gridjuh het volgende:
Heb ik weer....op allebei mijn voeten een blaar
En dat doet toch zeer bij iedere stap....leuk en ik heb morgen een loopwijk
quote:
Verkeerde post mee, slecht gezet.quote:
Hier normaal gesproken ook, of ik krijg te horen dat een onervaren iemand het gedaan heeft zodat ik het zelf nog even op orde kan brengen voor ik de straat op gaquote:Op zaterdag 10 november 2012 15:48 schreef Peterselieman het volgende:
dat is wel erg dramatisch ...
Autoroutes zijn bij ons altijd voor de mensen met veel ervaring die bij voorkeur de route in het verleden zelf gereden hebben.
Naja zeg! Die heeft zeker niks gemerkt. Nou ja, voor jou scheelt het weer een hoop gezeur!quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:38 schreef Selestha het volgende:
[..]Hier ook weer een drama.
Ik ben net door de regen (natte wielen) tegen een auto aan gereden die opeens stilstond, met mij niets aan de hand, maar het leek me dat er een deuk ofzo in de auto kon zitten. Ik stapte dus af en ging aan de kant staan, maar die bestuurder reed gewoon verder! Heel apart..
Hij keek wel om, maar deed niets. Nou ja, nu is het zijn probleem.quote:Op zaterdag 10 november 2012 16:15 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Naja zeg! Die heeft zeker niks gemerkt. Nou ja, voor jou scheelt het weer een hoop gezeur!
ik had veel van agisquote:Op zaterdag 10 november 2012 17:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hier best veel post, de helft van de wijk had wel een grote envelop van Achmea.
Ja fijn he! En dan ook nog van die kloterige proefmonstertjes er tussenquote:Op zaterdag 10 november 2012 20:18 schreef Woussie1987 het volgende:
Heel veel post vandaag!! Maling KPN, mailing gemeente over vuilnis
Die folders zijn vreselijk ja!quote:Op zaterdag 10 november 2012 21:02 schreef Yreal het volgende:
Ik had vandaag bij de HAH een blaadje van postalgold oid. Graffolders
Ik zou hier niet eens op ingaan..quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Je komt wel zeikerds tegen af en toe, hoor! En mag dat trouwens: De postbode ongevraagd filmen en dan het web op slingeren?
Dat soort mensenquote:Op zaterdag 10 november 2012 23:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Je komt wel zeikerds tegen af en toe, hoor! En mag dat trouwens: De postbode ongevraagd filmen en dan het web op slingeren?
Dat commentaar bij het filmpje. De beste stuurlui staan altijd aan wal hè?quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En dan nog! De enige mogelijkheid om de fiets permanent onder beheer te laten is met iedere postbode een bewaker meesturen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:40 schreef Zelva het volgende:
Ik zou zeggen:
"Prima. Financieer jij even een standaard die functioneert en blijft functioneren met twee volle fietstassen?"
Je kan mij niet vertellen dat dit filmpje komt van een student; anders is het wel heel zielig gesteld met het onderwijs anno nu.quote:Op zondag 11 november 2012 08:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En dan nog! De enige mogelijkheid om de fiets permanent onder beheer te laten is met iedere postbode een bewaker meesturen.
Gelukkig zie je aan het commentaar bij het YouTube filmpje dat echt unaniem de kant van de postbode (of postbezorger) wordt gekozen, en niet van dat bijdehante studentje.
Ik vind die postbode veel te beleefd. Ik was gewoon op de fiets gestapt en verder gegaan met m'n werk! Had die postbode zijn fiets ook nog keurig op slot! Ik kots van zulke arogante mensen als deze interviewer!quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
...
Ik weet ook niet of het een student is, maar hij praat nogal studentikoos.quote:Op zondag 11 november 2012 09:36 schreef wesleydie het volgende:
[..]
Je kan mij niet vertellen dat dit filmpje komt van een student; anders is het wel heel zielig gesteld met het onderwijs anno nu.Hij zal zelf niet even doordenken dat er zoveel factoren meespelen die ervoor zorgen dat iemand onmogelijk je zware fiets, of post kan stelen.
Die tas krijg je niet een, twee, drie open, om er vervolgens genoeg tijd aan over te houden uit 't weerkerende zicht van de bezorger te komen.
Meneer heeft inmiddels nog twee andere filmpjes geuploadquote:Op zondag 11 november 2012 11:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of het een student is, maar hij praat nogal studentikoos.
Wat een stumperd! Met zijn ziekelijke obsessie voor postbezorgers!quote:Op zondag 11 november 2012 12:39 schreef Selestha het volgende:
[..]
Meneer heeft inmiddels nog twee andere filmpjes geupload
ik kan uit eigen ervaring vertellen dat zulke personen op elke slak zout leggen. Ze zeuren over het minste of geringstequote:Op zondag 11 november 2012 13:47 schreef Selestha het volgende:
Ben blij dat hij niet in mijn wijk zit.. Je zal er maar zo één tussen hebben zitten..
Ik zou zelf contact proberen te houden, want van PostNL komt het vaak gewoon niet. Had zelf de eerste keer ook een sollicitatiegesprek gehad en helemaal niets meer gehoord daarna.quote:Op zondag 11 november 2012 15:35 schreef gelezwembroek het volgende:
Ik heb een a twee weken geleden gesolliciteerd toen heb ik een standaard gesprek gehad. Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik op sollicitatiegesprek mocht komen maar dat er geen gesprek gepland kon worden omdat er niemand was die het gesprek kon doen. Ik werd op een wachtlijst gezet nu zijn we 1 a 2 weken verder heb ik niets meer gehoord?
Ben ik nu te snel of?
Oké ga ze morgen dan wel eventjes bellen.quote:Op zondag 11 november 2012 15:40 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik zou zelf contact proberen te houden, want van PostNL komt het vaak gewoon niet. Had zelf de eerste keer ook een sollicitatiegesprek gehad en helemaal niets meer gehoord daarna.
Maar als jij die mensen vanuit die deur ziet komen, mag het dan? Of als je ze elke week weer ziet.quote:Op zondag 11 november 2012 18:39 schreef V__L_N het volgende:
Officieel mag het inderdaad niet, je fiets of kar laten staan. Collega's hier zijn er ook wel eens door hun Tc op aangesproken.
Maar het slaat natuurlijk nergens op. Hoe wil jij op een piekdag en folders/post bij elkaar pakken en je fiets meenemen? Vind het zo iets doms. Ga de postbode er de schuld van geven dat er mensen geen fatsoen hebben.
Overigens hebben we hier ook een regel tegenwoordig die zegt dat je geen post rechtstreeks aan bewoners mag geven. Dus zit iemand in z'n voortuin de krant te lezen, dan moet jij het evengoed in de brievenbus gooien. Dit onder het mom dat er mensen waren die dan gewoon in iemands voortuin gingen staan in de hoop post te score met waarde.
De regel is dat je fiets in het zicht moet houden, dat is iets anders dan de fiets van deur naar deur moeten meenemen. Maar los daarvan is het totaal onmogelijk om constant zicht op je fiets te hebben: zodra je naar een voordeur loopt is je fiets al uit het zicht. Of wat dacht je van wijken met een inpandig bussenfront: moet je dan met je fiets de hal in rijden? Of, zoals we hier op een aantal plekken hebben: galerijflats zonder bussenfront, waar je dus alle galerijen moet aflopen om de post te bezorgen. Zolang je je fiets op slot zet valt je niets te verwijten: we runnen geen waardetransport, en echt kostbare zaken kun je dan ook beter aangetekend verzenden.quote:Op zondag 11 november 2012 18:39 schreef V__L_N het volgende:
Officieel mag het inderdaad niet, je fiets of kar laten staan. Collega's hier zijn er ook wel eens door hun Tc op aangesproken.
Maar het slaat natuurlijk nergens op. Hoe wil jij op een piekdag en folders/post bij elkaar pakken en je fiets meenemen? Vind het zo iets doms. Ga de postbode er de schuld van geven dat er mensen geen fatsoen hebben.
Overigens hebben we hier ook een regel tegenwoordig die zegt dat je geen post rechtstreeks aan bewoners mag geven. Dus zit iemand in z'n voortuin de krant te lezen, dan moet jij het evengoed in de brievenbus gooien. Dit onder het mom dat er mensen waren die dan gewoon in iemands voortuin gingen staan in de hoop post te score met waarde.
Ja inderdaadquote:Op zondag 11 november 2012 13:47 schreef Selestha het volgende:
Ben blij dat hij niet in mijn wijk zit.. Je zal er maar zo één tussen hebben zitten..
Wat een irritante zak is dat zeg!quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ja, die postbode is waarschijnlijk te goed voor deze wereld!quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik zou hier niet eens op ingaan..Vind de postbode nog erg beleefd en geduldig.
Zo'n vies Leidens balletje, zo klinkt ie!quote:Op zondag 11 november 2012 11:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of het een student is, maar hij praat nogal studentikoos.
Ik denk dat de postbode eerder aardig overwelmd was en niet wist wat ie hier nou mee moest.quote:Op zondag 11 november 2012 22:39 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja, die postbode is waarschijnlijk te goed voor deze wereld!
Nee, het mag niet. Je moet het altijd in de brievenbus gooien.quote:Op zondag 11 november 2012 18:42 schreef wesleydie het volgende:
[..]
Maar als jij die mensen vanuit die deur ziet komen, mag het dan? Of als je ze elke week weer ziet.
Ik zie mijn fiets meestal niet meer omdat de deuren in mijn wijk allemaal om een hoekje zitten en ik hem maar op een beperkt aantal plekken kan neerzetten.quote:Op zondag 11 november 2012 19:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Het lukt me echt niet om mijn fiets constant in het zicht te hebben, heb een portiek waarbij ik de straat niet kan zien, dus dat is sowieso onmogelijk.
Verder is het een lange straat waar ik bezorg, dus meestal zie ik mijn fiets wel.
Op ons vbg worden geen nachtdiensten gedraaid.quote:Op maandag 12 november 2012 16:13 schreef kaars het volgende:
hoe staat het bij jullie met de voorbereidingen voor de kerst? Zijn er hier ook mensen die nachtdiensten gaan draaien op hun eigen kantoor?
Vreselijk, wat een ellende lijkt me dat! En dan ook nog op je kop krijgen, pfff!quote:
Hm nou die TC was het de volgende zaterdag schijnbaar al vergeten, hij heeft het er nooit meer over gehad! Wat een figuur!quote:Op maandag 12 november 2012 18:50 schreef Mirgeam het volgende:
Aangifte had je dus wel moeten doen, die drop je op z'n bureau en dan is het pas klaar
Ja irritant hè!quote:Op maandag 12 november 2012 18:24 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Vreselijk, wat een ellende lijkt me dat! En dan ook nog op je kop krijgen, pfff!
Mooie nieuwe avatar. Toepasselijk!quote:Op maandag 12 november 2012 19:03 schreef Herfstblad het volgende:
Jemig wat een tc!
Ben echt heel blij dat ik dat niet heb in mijn wijk.
Zo'n wijk vol met die mocro's wil je niet eens lopenquote:Op maandag 12 november 2012 16:19 schreef Atmosphere82 het volgende:
In het jaar 2001 of 2002 (ik weet het niet meer precies) was mijn TC (die ik toen had als teamleider en nu weer) ook eens flink aan het zeiken. Er was namelijk eens een zaterdag waarop ik maar liefst vijf pakjes kwijtraakte, allemaal in mijn toenmalige wijk. Een groep vervelende Marokkanen (echt wel een man of vijftien) was toendertijd (en nu trouwens nog af en toe) in de buurt van een flat bijna iedereen aan het lastigvallen. Dat probeerden ze ook bij mij te doen.
Het ene 'heee mafketel' na het andere vloog me om de oren. Ik negeerde het maar. Toen moest ik echter die flat in om op drie hoog twee pakjes af te geven (in die tijd kreeg je nog vele pakjes mee waarvoor moest worden aangebeld, dus geen busstukken). Dus ik kon die twee pakjes afgeven en ik ging weer naar beneden. Ik was in totaal misschien nog niet eens vijf minuten binnen geweest. Buiten aangekomen trof ik een tas open aan waaruit drie pakjes waren gestolen (Neckermann met scheerartikelen, en nog wat dingen).
Dat scheermes trof ik honderd meter verder aan en de gesloopte pakketjes ook. Ik was al flink laaiend maar ik besloot toch maar mijn wijk af te maken, zoveel had ik immers niet meer te doen (een half uur nog toen). Bij de eerstvolgende straat moest ik een hoekje om voor de oneven nummers. Wat denk je? Teruggelopen was ik weer twee pakjes kwijt, weer gestolen! Er was niemand op straat behalve wat mocro's dus je kan wel weer raden wie de schuldigen waren (tenminste dat wist ik toen bijna 100 procent zeker). Een fijne oogst op zo'n dag hè!
De maandag daarop moest ik weg voor mijn stage en belde ik rond 9.00u mijn TC om het verhaal uit te leggen. Die aap gaf mij nog eens fijn de schuld ook, terwijl ik alle tassen goed had dichtgemaakt! Hij bleef er maar op hameren dat hij het 'schandalig vond' en dat ik 'aangifte moest doen' en was zeer irritant bezig! Ik dacht stik er maar lekker in, ik heb het gemeld en daarmee basta! Ik heb gewoon opgehangen en niet meer gegroet, zoek het maar lekker uit!![]()
Wanneer zou ik bovendien aangifte moeten doen om iets dat ik niet zelf veroorzaakt en wanneer zou ik dat moeten doen? Ik had elke week stage waarbij ik om 7.00u moest opstaan (het was in Den Bosch) en pas om 18.00u thuis was...![]()
Deze TC is dezelfde retard die laatst begon te zeuren over al reeds toegekende verlofdagen (door die TC die weg moest).
Daarom had ik hem in het begin ook al heel lang (en toen wat anders genomen)quote:Op maandag 12 november 2012 19:42 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Mooie nieuwe avatar. Toepasselijk!
Waarom staat er wolvreter in je handtekening, brei je veel?
Leuk!quote:Op maandag 12 november 2012 20:38 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Daarom had ik hem in het begin ook al heel lang (en toen wat anders genomen)
En ik haak veel. Breien kan ik (nog) niet.
Nee, ik ben ook heel blij dat ik daar weg ben! Tussen die wijk en mijn huidige wijk liep ik ook nog een tijdje een klein wijkje, eveneens vol met gespuis (maar dan met voornamelijk autochtone tsjappiesquote:Op maandag 12 november 2012 20:12 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Zo'n wijk vol met die mocro's wil je niet eens lopen
Welke is er daar op donderdag?quote:Op dinsdag 13 november 2012 07:26 schreef Selestha het volgende:
Vandaag gesealde HaH
We krijgen wel een bon, maar lopen wederom donderdag óók met HaH. Het is echt zwaar zo.
Verder weg dan juist he.quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:06 schreef posje het volgende:
Volgens PostNL gaat het de goede kant op.... steeds een slootje dichterbij?
Ik werk zelf ook in de Meern, het is ook echt een grote puinhoop hier. We deden als één van de eerste mee met de reorganisatie als ik het goed heb, en dat zijn we nooit te boven gekomen. Alle vaste medewerkers weg, en ik kan met mijn 21 jaar inmiddels tot een van de langst werkende postbezorgers van de Meern worden gerekend, én we staan ook nog eens in de top 10 van meeste klachten van Nederlandquote:Op dinsdag 13 november 2012 10:21 schreef Peterselieman het volgende:
Weer post gevonden in sloot De Meern
niet best ...
Het nieuwe depot, de slootquote:Op dinsdag 13 november 2012 11:06 schreef posje het volgende:
Volgens PostNL gaat het de goede kant op.... steeds een slootje dichterbij?
Gaat het zo koud worden denk je, of wil je niet meer herkend worden?quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:36 schreef ErwinRommel het volgende:
Deze maar alvast besteld voor in de winter
[ afbeelding ]
Nou, met raam open rijden tijdens de autobestelling is anders flink koudquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:00 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Gaat het zo koud worden denk je, of wil je niet meer herkend worden?
Ikquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
wie gaat dan ook de hele route met open raam rijden
Siebel die jullie nu hebben. Wij hadden vandaag gamma, c1000, karwei, ah, en blokker. Ze waren alleen niet gesealed, maar wel 215 gram per adresquote:Op dinsdag 13 november 2012 11:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Gamma 65 gr
C1000 21 gr
Siebel 9 gr
Karwei 42 gr
AH 13 gr
Hm vandaag was geen goede dag om ja te zeggen op extra werk
[..]
Welke is er daar op donderdag?
je bent knettergekquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik
Met de kachel op standje sauna
dat weet ik, en ben er fucking trots opquote:
Ze mogen me herkennen hoorquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:47 schreef Herfstblad het volgende:
Ik dacht dat je die muts op deed zodat mensen je niet zouden herkennen, Erwin.
Precies hiervoor heb ik mij aangemeld voor Amsterdam Centrum. Moet er niet aan denken om elke week in zo'n lelijke en irritante Vogelaarwijk te moeten lopen. Maar misschien heb je in kleinere steden minder keuze, omdat allerlei buurten onder dezelfde postcode vallen? Hier is het centrum alleen al onderverdeeld in 4 postcodes als ik mij niet vergis.quote:Op maandag 12 november 2012 23:00 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Nee, ik ben ook heel blij dat ik daar weg ben! Tussen die wijk en mijn huidige wijk liep ik ook nog een tijdje een klein wijkje, eveneens vol met gespuis (maar dan met voornamelijk autochtone tsjappies)!
Als je bedoelt dat de wijktijden standaard verruimd zouden worden heb je het mis. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:49 schreef V__L_N het volgende:
Nah over een goeie week gaat het vriezen hoor. Heeeerlijk
Zeg met hoeveel overuren moet ik eigenlijk gaan rekening houden in december? Ik heb gezegd dat ik de maandag extra wil werken. Gemiddeld genomen wat leverd zo'n december nou extra op?
Ik heb nu een wijk van 13,5 uur van dinsdag t/m zaterdag. Moet ik denken aan 20 uur per week offe minder of veel meer?
Schrijven moeten we hier altijd, en ik neem geen genoegen met niet uitbetalen.quote:Op woensdag 14 november 2012 09:11 schreef Rafierafie het volgende:
Als je bedoelt dat de wijktijden standaard verruimd zouden worden heb je het mis. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt.
Als je over je tijd heen gaat mag je het opschrijven en hopen dat ze uitbetalen.
Voor ons sowieso druk, want alweer HaH..quote:Op woensdag 14 november 2012 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
druk dagje morgen? Vandaag zaten er hier zo te zien iig al enkele tijdschriften bij die normaal gesproken morgen pas komen.
waar in amsterdam?quote:Op woensdag 14 november 2012 00:16 schreef eigendeegcookie het volgende:
hier ,Amsterdam, vandaag weinig post , zware HAH,
maar het gekke was :
we hadden helemaal geen weer!
Nou, ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets te kiezen had bij PTT Post/TNT Post/TPG Post/PostNL!quote:Op woensdag 14 november 2012 01:19 schreef sqdtnz het volgende:
[..]
Precies hiervoor heb ik mij aangemeld voor Amsterdam Centrum. Moet er niet aan denken om elke week in zo'n lelijke en irritante Vogelaarwijk te moeten lopen. Maar misschien heb je in kleinere steden minder keuze, omdat allerlei buurten onder dezelfde postcode vallen? Hier is het centrum alleen al onderverdeeld in 4 postcodes als ik mij niet vergis.
Rot!quote:Op dinsdag 13 november 2012 07:26 schreef Selestha het volgende:
Vandaag gesealde HaH
We krijgen wel een bon, maar lopen wederom donderdag óók met HaH. Het is echt zwaar zo.
Mooi hoor!quote:
Geen weer?quote:Op woensdag 14 november 2012 00:16 schreef eigendeegcookie het volgende:
hier ,Amsterdam, vandaag weinig post , zware HAH,
maar het gekke was :
we hadden helemaal geen weer!
me = mijnquote:Op woensdag 14 november 2012 11:58 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Schrijven moeten we hier altijd, en ik neem geen genoegen met niet uitbetalen.
Maar zit me af te vragen hoeveel uren per dag we extra nodig zijn. Gewoon omdat ik wil weten hoe ik me maand moet gaan indelen.
Ik bedoel elke dag een half uur is probleemloos. Maar 1,5 uur per dag moet ik bv me avondtrainingen naar de ochtend verschuiven...
Kat wil niet op de fotoquote:Op woensdag 14 november 2012 20:32 schreef ErwinRommel het volgende:
Mijn movember snor
[ afbeelding ]
Mooie snor!quote:Op woensdag 14 november 2012 20:32 schreef ErwinRommel het volgende:
Mijn movember snor
[ afbeelding ]
Stoer!quote:Op woensdag 14 november 2012 20:32 schreef ErwinRommel het volgende:
Mijn movember snor
[ afbeelding ]
Kan dat wel allemaal in de vakjes van de sorteerkast?quote:Op donderdag 15 november 2012 12:56 schreef Crientj het volgende:
Whuuut. 11 blauwe bakken voor een wijk waar het er normaal 6 of 7 zijn.
Ja, ging nog best goed. Had twee vakjes die bijna helemaal vol waren, maar er zat ook een bubbelenveloppe tussen. Paar weken terug hadden ze de tweede wijk als eerste al voor een deel ingegooid, moest ik maar gele kaarten erop leggen en dan de eerste wijk ingooien en zetten. Dat doe ik echt niet meer, haal liever de kast leeg, want toen zaten sommige vakjes dusdanig vol dat ik in de lege vakken aan de zijkant moest ingooien.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:10 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Kan dat wel allemaal in de vakjes van de sorteerkast?
Dat gevoel begin ik ook te krijgen ja. Dinsdagen zijn rustiger dan de donderdagen (Weet niet hoe het op zaterdag is, dan werk ik niet.)quote:Op donderdag 15 november 2012 13:15 schreef gelestipjes het volgende:
Ik had er hier ook vakjes bijzitten waar het niet meer in pastte. Sowieso lijkt het wel alsof het nu iedere donderdag drukker wordt. De afgelopen 3 donderdagen waren gewoon echt heel erg druk. Als je 3 of 4 vakjes klaar had zat de tas gewoon al vol.
ik vind dat systeem prima werken. een aantal wijken zijn uiteraard wel uitgesloten om zo te doen. die hebben te veel post om het te laten werkenquote:Op donderdag 15 november 2012 14:35 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ja, ging nog best goed. Had twee vakjes die bijna helemaal vol waren, maar er zat ook een bubbelenveloppe tussen. Paar weken terug hadden ze de tweede wijk als eerste al voor een deel ingegooid, moest ik maar gele kaarten erop leggen en dan de eerste wijk ingooien en zetten. Dat doe ik echt niet meer, haal liever de kast leeg, want toen zaten sommige vakjes dusdanig vol dat ik in de lege vakken aan de zijkant moest ingooien.
Hier is de dinsdag echt het drukst. Altijd veel post (minimaal 5 zakken op mijn wijk) en ook minimaal zo'n 5 zakken HaH.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:14 schreef KatrienDuck het volgende:
De dinsdag is hier steeds heel erg rustig! Maar dan is er wel veel HAH, maar daar heb ik als voorbereider natuurlijk weinig last van! Voor mij is de dinsdag altijd lekker relax werken. De zaterdag ook trouwens!
quote:Op donderdag 15 november 2012 15:54 schreef Herfstblad het volgende:
Hier is het donderdag ook het drukste.
Vandaag viel het mee. 4 volle zakken, maar heb weleens meer gehad.
En een deel van een straat in mijn wijk kreeg gemeentelijke HAH.
En 1 vent vroeg aan mij of ik de plaatselijke krant toevallig ook bezorgde. Tuurlijk joh als ik mijn postjas aan heb.
quote:Op donderdag 15 november 2012 15:54 schreef Herfstblad het volgende:
En 1 vent vroeg aan mij of ik de plaatselijke krant toevallig ook bezorgde. Tuurlijk joh als ik mijn postjas aan heb.
dinsdag en zaterdag het minste post bij ons (vooral zaterdag)quote:Op donderdag 15 november 2012 15:33 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hier is de dinsdag echt het drukst. Altijd veel post (minimaal 5 zakken op mijn wijk) en ook minimaal zo'n 5 zakken HaH.
quote:
Zooo, ik had jou echt met een veel jonger jonger hoofd in gedachten (niet beledigend bedoeld)!quote:Op woensdag 14 november 2012 20:32 schreef ErwinRommel het volgende:
Mijn movember snor
[ afbeelding ]
Allemachtig, zo extreem als dat heb ik het op mijn vestiging nog nooit meegemaakt, zelfs niet in de KNJ-periode! Inderdaad een nachtmerrie zeg!quote:Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik herinner mij nog van vorig jaar, toen was er ook zoveel voor een wijk, dat de vakjes echt propvol zaten, die stapels moesten we dan op de grond leggen met een papiertje erop in wel vakje het hoorde en dan weer verder ingooien... op het laatst lagen er dus een stuk of 10 stapels op de grond en de vakjes propvol... your worst nightmare!
Ja, en was toen ook nog maar net 2 weken aan het werk bij Postnl. Ik vroeg mij toen echt af in wat voor gekkenhuis ik was terechtgekomen!quote:Op donderdag 15 november 2012 17:47 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Allemachtig, zo extreem als dat heb ik het op mijn vestiging nog nooit meegemaakt, zelfs niet in de KNJ-periode! Inderdaad een nachtmerrie zeg!
Ben 39 hoorquote:Op donderdag 15 november 2012 17:45 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Zooo, ik had jou echt met een veel jonger jonger hoofd in gedachten (niet beledigend bedoeld)!![]()
Hee dat is toevallig, ik begon ook vlak voor de kerst toendertijd (twaalf jaar geleden al weer)!quote:Op donderdag 15 november 2012 17:50 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ja, en was toen ook nog maar net 2 weken aan het werk bij Postnl. Ik vroeg mij toen echt af in wat voor gekkenhuis ik was terechtgekomen!Maar gelukkig werd na 1 jan. alles beter!
Ja daarom dus ook!quote:
Nee, Groningen!quote:Op donderdag 15 november 2012 17:54 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Hee dat is toevallig, ik begon ook vlak voor de kerst toendertijd (twaalf jaar geleden al weer)!
Ik had precies dezelfde gedachte toen!![]()
Kom je misschien ook uit Noord-Brabant als ik vragen mag?
Hoe kan het nou dat je nu meer hebt dan toen? Tenslotte is er een gigantische volumedaling en wordt alles nu veel beter gespreid over de hele week... Ahem...quote:Op vrijdag 16 november 2012 08:50 schreef Selestha het volgende:
Ik begon op 3 december vorig jaar
En ik zat op een wijk die maximaal 5 zakken inclusief HaH had met kerst.. Nu ben ik al blij als ik op dinsdag 8 zakken heb op een NORMALE dag
Omdat ik sinds september een andere wijk loopquote:Op vrijdag 16 november 2012 08:59 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hoe kan het nou dat je nu meer hebt dan toen? Tenslotte is er een gigantische volumedaling en wordt alles nu veel beter gespreid over de hele week... Ahem...
Ik ben zelf ook in december begonnen en raadt het niemand aan. Het was toen koud en ik had het idee dat mijn armen eraf zouden vallen
Hier is ook de donderdag het drukste. Ze weten altijd wel weer de een of andere mailing te vinden die ze erbij kunnen gooien. Gisteren hadden we BAX magazine... Wat is dat nou weer?
Laat je baas het niet lezen!quote:Op donderdag 15 november 2012 15:25 schreef ErwinRommel het volgende:
Donderdag is idd ook bij ons de drukste dag, en het lijkt idd dat het veel meer word.
Vandaag had ik 10 autokratjes, op de dinsdag is dat meestal 5 en de zaterdag 6.
Maar goed, met efficient werken en multitasken tijdens het autorijden is het prima te doen
Ik heb zelfs nog tijd om te roken in de auto
Kreeg er al eens een waarschuwing voor jaquote:
De koekoekquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
en terecht. Iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek namelijk
Thanks!quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:47 schreef Peterselieman het volgende:
voltijdwerker en deeltijdwerker
Stelt niet veel voor. Heb ik zelf een jaar geleden ook gehad. Als ik me goed herinner, of je goed gezond bent een geen lichamelijke beperkingen hebt. Dan zeggen ze wat je bruto per uur verdienen gaat. Verder niet veel geloof ik.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:14 schreef SchoneZoon het volgende:
Als je solliciteert via de site word je teruggebeld (soms moet je ze zelf bellen) door het nummer 058-233 33 31. Is volgens mij een centraal nummer van PostNL. Dan krijg je een aantal "selecterende vragen".
Maar wat voor vragen gaan ze dan stellen? Het gaat overigens over de functie als postvoorbereider. Ik kan me niet voorstellen dat ze strenge eisen hebben voor dit
Laat geworden? Staat 17.35 u. boven je post.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:35 schreef Selestha het volgende:
Zo, ik ben ook eens thuis.. Zegt genoeg denk ik..
Ja, want mijn voorbereider kon geen onderscheid maken tussen laan-en -plein dus had alles wat begint met een bepaalde naam maar bij elkaar gegooid en opgeteld..quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:49 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Laat geworden? Staat 17.35 u. boven je post.
quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:52 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, want mijn voorbereider kon geen onderscheid maken tussen laan-en -plein dus had alles wat begint met een bepaalde naam maar bij elkaar gegooid en opgeteld..
Uiteraard, net terug van de kerk, de dominee gaf zoals gebruikelijk weer een goede dienst afquote:Op zondag 18 november 2012 09:30 schreef KatrienDuck het volgende:
Goedemorgen Erwin! Lekker hard meegebruld?![]()
Ik wel, niet op die FC Knudde die de politiek leidtquote:Op zondag 18 november 2012 09:55 schreef wesleydie het volgende:
Ik wil niet pessimistisch overkomen, maar zo trots ben ik niet op dit land.
Och, trots is het goede woord niet, maar er zijn mindere landen om te wonen denk ik!quote:Op zondag 18 november 2012 09:55 schreef wesleydie het volgende:
Ik wil niet pessimistisch overkomen, maar zo trots ben ik niet op dit land.
Liever jij dan ik, ik ga eerst nog een gebed lezenquote:Op zondag 18 november 2012 10:48 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Och, trots is het goede woord niet, maar er zijn mindere landen om te wonen denk ik!
Nu eerst maar eens een rondje fitness!![]()
Bij mij is het luie voorbereiderszweet er tenminste weer uit!quote:Op zondag 18 november 2012 10:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Liever jij dan ik, ik ga eerst nog een gebed lezen
die pakketten zijn met de tijd alleen maar meer geworden,terwijl het grosquote:Op zaterdag 10 november 2012 20:51 schreef Rafierafie het volgende:
Je kan wel duidelijk merken dat december dichterbij komt. Ik heb nu al een paar weken constant een lading pakketjes erbij zitten. Het worden er met de week meer.
Als ik een pakje in sommige bundels zie zitten kan ik van te voren meestal al zeggen voor welk adres het is en zelfs welke naam erop staat. Sommige mensen komen echt nooit buiten ofzo...
de reacties eronder zegt genoeg hoe de mensen over ons denken.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:21 schreef Peterselieman het volgende:
Weer post gevonden in sloot De Meern
niet best ...
het bedrijf boert achteruit ja. Daar wordt het bedrijfsmodel ook op aangepast, maar dood is het op dit moment allerminst. De stromen worden in de toekomst minder en minder, maar op de piekdagen is het nog steeds ouderwets knallen, te meer omdat de personeelsinzet vaak krap is.quote:Op zondag 18 november 2012 22:45 schreef Hoplahopla het volgende:
PostNL is zo dood als menig ander gedateerd medium.
Oh oké, is het leuk daar?quote:
Is erg lekker! Mijn moeder maakt vaak konijn uit de oven met witte wijn, knoflook en italiaanse kruiden.. heerlijkquote:Op maandag 19 november 2012 16:01 schreef gridjuh het volgende:
Daarnet ff een (hopelijk) lekker konijnenvlees gescoord......Ik hoef die man niet gelijk te betalen, maar hij wilde graag dat ik het probeerde....DUs eten we dat morgen
Niet teveel credits geven. Het feit dat het na de zomer zo faliekant mis ging lag vooral aan het feit dat er teveel mensen met verlof waren om de septemberdrukte op te vangen. Nu is er gewoon bijna niemand met verlof.quote:Op maandag 19 november 2012 11:34 schreef SKBlondie het volgende:
Hier hebben we sinds een paar maanden twee nieuwe PB+en die gelukkig wel opnemen en ook echt proberen om problemen op te lossen. Een verademing met de maanden na de zomer waar men het voor elkaar kregen om de laatste twee tassen van een ochtendwijk 5!!! uur later te brengen (terwijl niemand opnam). Kapotte schoudertassen worden op aanvraag vervangen en fietsdeclaraties worden ook daadwerkelijk terugbetaalt. En de post zelf komt op tijd of maar een kwartier later in plaats van 1,5 uur. Het begint zowaar weer ergens op te lijken. Ben benieuwd of dit nog steeds het geval is tijdens de KNJ periode.
Als je nog geen collectieve zorgverzekering hebt bijna zeker. Als je al ergens anders een collectieve verzekering hebt dan zal het centenwerk worden.quote:Op maandag 19 november 2012 16:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Vandaag een brief van PostNL gehad, loont het om via PostNL een collectieve zorgverzekering aan te gaan?
Ja dat viel mij ook al op! Je krijgt allerlei kortingen voor producten die ik niet eens één keer per jaar aan kan schaffen.. Het lijkt wel of ze dat alleen doen voor het managementquote:Op zondag 18 november 2012 16:54 schreef ophaling10 het volgende:
Leuke kortingen bij de mail,maar het gros heeft er niks aan,
die moeten er alles aan doen om alleen al aan eten te komen.
Snap dat niet van de post,als je echt een goed gebaar wil maken,
naar vnl. de pbz,schenk zo'n tv of koffieapparaat(het kan makkelijk uit, de
loonkosten van de pbz liggen al erg laag)
Ik zit nu particulier bij Ditzo, en betaal ¤124 per maand, toch eens kijken of een verzekering via PostNL goedkoper kan zijn.quote:Op maandag 19 november 2012 16:21 schreef lololo het volgende:
[..]
Als je nog geen collectieve zorgverzekering hebt bijna zeker. Als je al ergens anders een collectieve verzekering hebt dan zal het centenwerk worden.
Mij scheelt het tov géén collectiviteit bijna 14 euro per maand.
Ik ben blij dat het bij ons voorlopig weer goed gaat. De rode bakjes komen inmiddels weer op tijd. er is wel een periode geweest waarin dit regelmatig niet het geval was.quote:Op maandag 19 november 2012 16:19 schreef lololo het volgende:
[..]
Niet teveel credits geven. Het feit dat het na de zomer zo faliekant mis ging lag vooral aan het feit dat er teveel mensen met verlof waren om de septemberdrukte op te vangen. Nu is er gewoon bijna niemand met verlof.
Voor de KNJ durf ik geen voorspellingen te doen maar we staan nu al regelmatig STIL omdat de sorteermachines niet snel genoeg zijn. Dat krijgen ze al niet gerepareerd (een half jaar geleden kwam dat pas voor bij veel grotere volumes, nu is het zodra er 3 brieven meer komen meteen een enorm probleem), dus betwijfel ik het dat het in de KNJ met 2 keer zoveel post wél goed gaat.
Nou, bij ons op de vestiging dus niet... Hoe het komt? Dunno, vóór de zomer was het echt geen probleem en gebeurde het alleen maar bij echt grote hoeveelheden. Nu is het eigenlijk elke piekdag raak dat er minstens één sector stilvalt. Kost bakken vol geld, al een paar maanden en als je de TC's er op aanspreekt krijg je een hoop vage praatjes en aan het eind van het gesprek ben je nog niks wijzer, wat mij doet vermoeden dat het zo nog wel eventjes door zal gaan.quote:Op maandag 19 november 2012 16:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ben blij dat het bij ons voorlopig weer goed gaat. De rode bakjes komen inmiddels weer op tijd. er is wel een periode geweest waarin dit regelmatig niet het geval was.
Op mijn postnl staat ergens een pdf'je waar alle tarieven opstaan.quote:Op maandag 19 november 2012 16:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik zit nu particulier bij Ditzo, en betaal ¤124 per maand, toch eens kijken of een verzekering via PostNL goedkoper kan zijn.
Ik betaal bij CZ 133,?? Maar dan heb ik basisverzekering, en een plus collectief aanvullend(ipv 500 fysio krijg ik dan 750 voor fysi vergoed) en tandarts collectief verzekering. Dus met die 133 euro heb ik al het voorstaande inclusief collectief kortingquote:Op maandag 19 november 2012 16:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik zit nu particulier bij Ditzo, en betaal ¤124 per maand, toch eens kijken of een verzekering via PostNL goedkoper kan zijn.
Tja.....ik stap ook niet over....lijkt me niet handig....bij sommige verzekeraars moet je een vragenlijst invullen. Aangezien ik toch al chronish ziek ben en aardig wat kost per jaar.....blijf ik lekker zitten waar ik zit.quote:Op maandag 19 november 2012 16:59 schreef ErwinRommel het volgende:
pffff meilijk allemaal die zorgverzekering.
Wij gaan het indanks mijn COPD toch even rustig bekijken, wellicht dat er wat van de prijs af kanquote:Op maandag 19 november 2012 17:03 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Tja.....ik stap ook niet over....lijkt me niet handig....bij sommige verzekeraars moet je een vragenlijst invullen. Aangezien ik toch al chronish ziek ben en aardig wat kost per jaar.....blijf ik lekker zitten waar ik zit.
Ik heb in ieder geval nog nooit problemen gehad met CZquote:Op maandag 19 november 2012 17:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wij gaan het indanks mijn COPD toch even rustig bekijken, wellicht dat er wat van de prijs af kan
Die vragen stellen echt helemaal niks voor! Gewoon even bellen!quote:Op maandag 19 november 2012 18:43 schreef mephisto92 het volgende:
heey ik had laatst gesolliciteerd via de website, maar heb hun telefoontje gemist. Nu moet ik ze terugbellen, maar weet niet echt wat voor vragen ik kan verwachten. Ik heb altijd al moeite gehad om mensen te bellen, dus als iemand tips heeft zou ik het erg waarderen.
Het scheelt wel, maar je krijgt 10% korting bij maatschappijen die niet de goedkoopste zijn. Ik zit nu bij Anderzorg, veel goedkoper kan het niet (basis is EUR 96,25 per maand, en met een extra vrijwillig eigen risico van EUR 500 zelfs maar EUR 72,25). Vorig jaar, toen ik wat minder uren maakte dan nu en maximale zorgtoeslag kreeg (EUR 69) was ik bijna gratis verzekerd.quote:Op maandag 19 november 2012 16:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik heb nu net even alles voor mijzelf doorberekend en als ik het goed is ga ik ongeveer 96 cent per maand aan mijn zorgverzekering kwijt zijn. Dan heb ik natuurlijk zorgtoeslag er al afgetrokken.Dan blijft alleen het eigen risico van 350 euro over die ik hopelijk niet nodig heb.quote:Op maandag 19 november 2012 21:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het scheelt wel, maar je krijgt 10% korting bij maatschappijen die niet de goedkoopste zijn. Ik zit nu bij Anderzorg, veel goedkoper kan het niet (basis is EUR 96,25 per maand, en met een extra vrijwillig eigen risico van EUR 500 zelfs maar EUR 72,25). Vorig jaar, toen ik wat minder uren maakte dan nu en maximale zorgtoeslag kreeg (EUR 69) was ik bijna gratis verzekerd.
Mooooooi!quote:Op dinsdag 20 november 2012 06:26 schreef Selestha het volgende:
Wie trippelt daar door ons landje?
Zijn schimmel in een draf?
Met een mijter op z'n kneiter?
En in z'n knuist een staf?
Het is Nicolaas met zijn Pieten
wat zijn hun pakken mooi!
Zij zijn wel olijk en wel vrolijk
maar nochtans van bedenkelijk allooi..
Want dit jaar doen ze't anders:
de bráven gaan in de zak![]()
Terwijl de vlegels en de vlerken
getooid worden in een pak!
Ja, dat gebeurd hier ook hoor. Van de week had ik er ook een.quote:Op dinsdag 20 november 2012 07:59 schreef Deezertje het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ern_beschimpt__.html
och, als mensen wel erg tekeer gaan dan kun je nog altijd zeggen dat ze voortaan de post vanaf de vestiging op moeten halen. Gebeurt niet vaak, maar het kan helpenquote:Op dinsdag 20 november 2012 07:59 schreef Deezertje het volgende:
Mooie tas heeft die dame op de foto voor op haar fiets zitten!quote:Op dinsdag 20 november 2012 07:59 schreef Deezertje het volgende:
Dat is de nieuwe stuurtas. Die is voor wanneer het 3-bundelsysteem ingaat. Maar op mijn vestiging is íe ook al verkrijgbaar, ook al werken we nog op de oude manier. Er gaat meer in dan in de oude stuurtas, maar hij is enkel op een (bijgeleverde) voordrager te monteren.quote:Op dinsdag 20 november 2012 09:05 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Mooie tas heeft die dame op de foto voor op haar fiets zitten!
Ik wil er ook zo een.
Jezus. Je kunt wel weer merken waar het tuig van dit land woont.quote:Op dinsdag 20 november 2012 07:59 schreef Deezertje het volgende:
In het geval van bezorgers zijn deze vragen een beetje moeilijk te beantwoorden, maar here goes:quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:05 schreef HeyMrPostman het volgende:
1 Hoe is de werksfeer op de werkvloer?
2 Hoeveel collega's zijn er er en hoe gaan deze collega's onderling met elkaar om?
3 Wat voor type is de werkgever/baas?
4 Hoe ziet de werksituatie er op de werkvloer uit?
5 Hoeveel uren moet je minimaal werken om deze baan uit te kunnen voeren?
6 Hoe zien de werkzaamheden er precies uit?
7 Wat verwacht de werkgever van de werknemer?
8 Hoeveel inkomen kan ik met deze baan verdienen?
9 Hoe hoog is het werktempo?
10 Hoe vaak heb je tijdens een werkdag pauze?
11 Is er een mogelijkheid om hulp/advies te vragen als de werknemer dit nodig heeft?
Niet zomaar aangetekenden maar zelfs legitimatiezendingen, die mogen dus echt alleen op vertoon van een geldig legitimatiebewijs door de geadresseerde aangenomen worden. Dus ook niet door familie. Leverde altijd vermoeiende gesprekken op aan de deur van de minder begripvolle/domme medemens.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:01 schreef SKBlondie het volgende:
Hier ook maar eenmaal hah (jumbo) en niet al teveel post.
We kregen trouwens zaterdag een sms'je dat ze per ongelijk aangetekende brieven van de Rabobank bij onze wijken hadden gesorteerd. Die mochten we dus NIET bezorgen maar moesten die terugsturen naar het sorteercentrum (via rode mapje). Heb er zaterdag 2 uitgevist. Je zou denken dat ze een dergelijke fout niet nog een keer maken. Maar vandaag zaten ze er weer tussen (vier stuks ditmaal).
Bedankt voor je moeite. Het is inderdaad een standaard vragenlijstje, maar je hebt er iets moois van gemaakt. Ik kan hier veel mee!quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:54 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
In het geval van bezorgers zijn deze vragen een beetje moeilijk te beantwoorden, maar here goes:
1 De werksfeer op mijn depot is goed aangezien het groot is en je dus veel mensen tegenkomt. In mijn wijk zelf kom ik erg weinig mensen tegen.
2 Een stuk of honderd in mijn gebied waarvan ik er ongeveer 20 geregeld zie en dat zijn over het algemeen hele leuke mensen.
3 Teamcoach is vriendelijk als ie iets van je nodig heeft en anders ben ik liever niet in zijn buurt.
4 Zoals eerder gesteld zie ik niet altijd evenveel klanten/collega's. Verder ben ik altijd de sjaak voor het leeghalen van rolkooien en sleep dus met zo'n 100 posttassen per dag.
5 0 uren. Het ligt er maar net aan wat ze voor je hebben. Meeste contracten zijn nu rond de 6 of 8 uur per week geloof ik.
6 Post ophalen en bezorgen
7 Dat je de post ophaalt en bezorgt op het juiste adres en voor 6 uur.
8 Whahaha! Oh, serieus? Met alleen mijn contracturen (10 per week) zit ik op 380 euro per maand geloof ik.
9 Dat ligt aan jezelf. Hoe sneller jij loopt hoe hoger het tempo dus. Als je niet zo'n haast hebt is dat ook prima, alleen loop je dan misschien in je eigen tijd. In principe zijn de gestelde tijden haalbaar.
10 Nooit, tenzij je zelf even stopt tussendoor.
11 Zoals wanneer je een kapotte fiets hebt of er een posttas vermist is? Niet echt. Over het algemeen sta je er alleen voor.
Weet niet of je er wat aan hebt. Als je nog andere (fatsoenlijke) baantjes kan vinden zou ik daarvoor kiezen. De post is de moeite en stress niet waard... geloof me!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |