Alsof het een het ander uitsluit! Het is goed mogelijk dat klanten versneld hun post hebben gedigitaliseerd (vooral bedrijven) uit onvrede over de bezorgkwaliteit.quote:Op maandag 5 november 2012 20:16 schreef Deezertje het volgende:
PostNL kreeg afgelopen kwartaal ruim 10 procent minder post te verwerken dan een jaar eerder. Dit kwam volgens Verhagen vooral omdat fysieke post wordt vervangen door e-mail. De problemen rond de bezorging hebben PostNL volgens haar geen klanten gekost.![]()
![]()
Wat is dit nou voor instelling.quote:"We gaan ons best doen om de kerstkaarten allemaal op tijd te bezorgen, maar u moet zich voorstellen dat er in een kerst- en nieuwjaarsperiode altijd veel meer post is, en dat heeft altijd wat impact op kwaliteit. Dus ook dit jaar," aldus Bos.
Dat zie je verkeerd. Op het moment dat alles weer goed gaat, gaan ze alles nog verder "verbeteren".quote:Op maandag 5 november 2012 22:23 schreef Deezertje het volgende:
Hoorde vanavond op TV ook zo'n mooie uitspraak van de top: ''Pas wanneer in het voorjaar de bezorgkwaliteit op orde is, gaan we verder met reorganiseren.''
Oftewel: op het moment dat het volgens de 'cijfers' (lees; 95%) weer op tijd komt, gaan ze meteen verder met de reorganisatie. Oftewel wanneer alles weer goed is gaan ze meteen daarna het weer slecht maken...
Ik ben alleen bang dat ze ons de mee de diepte in gaan slepen.quote:Op maandag 5 november 2012 17:01 schreef Hoplahopla het volgende:
Het is een kwestie van tijd eer PostNL over de kop gaat...
Er stond vandaag nog in het MZ journaal dat ze dat niet kunnen verplichten?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:56 schreef Anonymousz het volgende:
Ik hoorde vandaag dat ik van ma t/m za moet werken (17 december t/m 22 december en maandag 24 december)
klopt maar ik hoorde van mijn baas dat het verplicht isquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:02 schreef Selestha het volgende:
[..]
Er stond vandaag nog in het MZ journaal dat ze dat niet kunnen verplichten?
Jumbo Euroborg in Groningenquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:55 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik vind het niet erg om ma. 24 dec. te werken, ik wou alleen dat hier de winkels op zondag open waren, dan kon ik dan m'n boodschappen doen. Maar ja, daar hoef ik niet op te rekenen.
En wat voor gepruts is er dan gebeurd?quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:04 schreef Stefanovic83 het volgende:
Postnl![]()
Iets besteld uit Estland, is terug gestuurd dankzij gepruts van de bezorger. Vervolgens kon ik dus wederom verzendkosten betalen. Ik heb een klacht ingediend bij Postnl maar die zeggen dat ze vanuit Estland maar een klacht moeten indienen.Alsof ze dan niet met een andere smoes komen..
Hoe krijg ik Postnl zo ver dat ze die kosten gewoon aan mij gaan vergoeden?
quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Ha daar ging het hier laatst ook al over. Bij ons was het altijd een verzoek, maar bij andere collega's hier op fok bleek dat niet zo. In ieder geval staat in het blaadje idd dat afgesproken is dat dit op vrijwillige basis zal zijn!
Dus @Anonymousz: blaadje onder de neus van je baas duwen
fouten op het afhaalbericht. De barcode was met haast onleesbaar handschrift opgeschreven (3-4 letters waarvan je maar moest gokken wat het was) en in plaats van mijn naam, was de naam van de afzender er op gezet. De afhaallocatie was ook meer onleesbaar gepriegel dan leesbaar handschrift. En omdat die naam me niet bekend voorkwam dacht ik dat het gewoon een verkeerd bezorgd pakketje was ofzo. Online kon ik het ook niet nakijken dankzij die onleesbare barcode.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:34 schreef gridjuh het volgende:
[..]
En wat voor gepruts is er dan gebeurd?
Toch iets te ver. Daar moet ik 3 kwartier voor rijden en dan ook nog terug! Wel ideaal trouwens, dat die winkel altijd open is!quote:
Ebayquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:50 schreef Zelva het volgende:
Dus je besteld iets uit Estland, maar dan komt de naam van de verzender je niet bekend voor?
Het voordeel van lopen op 31 december is dat het meestal heel weinig is en je dus vrij snel klaar bent.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
Maar goed het werken op 31 december vind ik juist heerlijk. Heb het in de afgelopen jaren steevast gedaan en nooit problemen ondervonden
Ik ben toch blij dat hier alles altijd open is.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:57 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Toch iets te ver. Daar moet ik 3 kwartier voor rijden en dan ook nog terug! Wel ideaal trouwens, dat die winkel altijd open is!
Inderdaad, ideaal!quote:Op woensdag 7 november 2012 09:07 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik ben toch blij dat hier alles altijd open is.
De supermarkten zijn hier zelfs op feestdagen gewoon geopend, inclusief de kerstdagen.
Sowieso is de c1000 hier iedere dag van 7.00 tot 22.00 uur geopend. Zo fijn!
Wel balen voor de medewerkers.
Ach, dat is niks. Ik heb al sinds ik begonnen ben iedere dag post voor een gesloten school, die die dependance verhuisd heeft naar een andere plaats. Zie je ook nog bijvoorbeeld brieven van de gemeente voor het oude adres binnenkomen enzoquote:Op woensdag 7 november 2012 11:49 schreef VixenFromHell het volgende:
hier kan 2 weken lang de post voor de AH retour afzender omdat ze bezig zijn met verbouwen en het hele pand dicht zit. Heb nog gevraagd of er geen andere oplossing was, maar het moet echt allemaal retour.
Dus je hebt iets besteld, en je weet dat je iets gaat ontvangen.....Maar vraagt aan de verzender geen track en trace nummer? En dan ook nog de pakketbezorger de schuld geven....Vind ik niet echt netjes, maar goed. afhaallocatie, is meestal een standaard locatie waar alle pakketten naar toe worden gebracht....En je hebt ook www.mijnpakket.nl, daar komen bij mij alle pakketten op die naar mij onderweg zijn....quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:28 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
fouten op het afhaalbericht. De barcode was met haast onleesbaar handschrift opgeschreven (3-4 letters waarvan je maar moest gokken wat het was) en in plaats van mijn naam, was de naam van de afzender er op gezet. De afhaallocatie was ook meer onleesbaar gepriegel dan leesbaar handschrift. En omdat die naam me niet bekend voorkwam dacht ik dat het gewoon een verkeerd bezorgd pakketje was ofzo. Online kon ik het ook niet nakijken dankzij die onleesbare barcode.
Afijn, ik kon er dus niets mee doen, en later bleek het mijn bestelling te zijn.
Probleem is echter dat de buitenlandse verzender zelden de 3S-code weet die het pakje in Nederland van PostNL krijgt. Die verschilt namelijk van de traceercode die de buitenlandse afzender er op zet. En de buitenlandse code invullen op mijnpakket.nl gaat waarschijnlijk niet werken.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:20 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Dus je hebt iets besteld, en je weet dat je iets gaat ontvangen.....Maar vraagt aan de verzender geen track en trace nummer? En dan ook nog de pakketbezorger de schuld geven....Vind ik niet echt netjes, maar goed. afhaallocatie, is meestal een standaard locatie waar alle pakketten naar toe worden gebracht....En je hebt ook www.mijnpakket.nl, daar komen bij mij alle pakketten op die naar mij onderweg zijn....
Naar mijn weten is dat voorgedrukt, en anders krijg je een kg-code.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Probleem is echter dat de buitenlandse verzender zelden de 3S-code weet die het pakje in Nederland van PostNL krijgt. Die verschilt namelijk van de traceercode die de buitenlandse afzender er op zet. En de buitenlandse code invullen op mijnpakket.nl gaat waarschijnlijk niet werken.
Ik heb ook regelmatig kennisgevingen in mijn bus waarop de track+trace code niet goed te lezen is, dan blijkt ineens een 0 toch een o te zijn, of een Y een 4.
Gelukkig weet ik uit ervaring waar het afhaalpunt hier is.
Wel vreemd dat in dit geval er een onduidelijk geschreven afhaalpunt op de kennisgeving staat. De naam van het afgiftepunt staat toch altijd voorgedrukt?
De 3S-code is nooit voorgedrukt op de kng, die moet de chauffeur overschrijven van het pakket. Een KG-code staat alleen op de kng die na de 1e aanbieding wordt achtergelaten, en mijn ervaring is dat niet iedere chauffeur deze heeft/gebruikt. Soms gebruiken ze gelijk de "grote" kng.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:09 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Naar mijn weten is dat voorgedrukt, en anders krijg je een kg-code.
Maar dan heb je 3 weken de tijd om het op de halen.
Maar als je dan een pakket verwacht, dan ga je toch achterhalen waar het afhaalpunt is?!
In wezen is het heel simpel. Jij bent geen klant bij PostNL, maar die Est is de klant. En jij bent weer de klant van de Est. Jij hebt daar iets besteld, dan is het zijn taak om ervoor te zorgen dat het bij jou terecht komt. Slaagt hij daar niet in (ook al is het de fout van degene aan wie hij het uitbesteed heeft) dan kan hij jou niet voor de kosten laten opdraaien. Dus of koop ontbinden en je geld terug, of hij stuurt het artikel nog een keer, op eigen kosten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:04 schreef Stefanovic83 het volgende:
Postnl![]()
Iets besteld uit Estland, is terug gestuurd dankzij gepruts van de bezorger. Vervolgens kon ik dus wederom verzendkosten betalen. Ik heb een klacht ingediend bij Postnl maar die zeggen dat ze vanuit Estland maar een klacht moeten indienen.Alsof ze dan niet met een andere smoes komen..
Hoe krijg ik Postnl zo ver dat ze die kosten gewoon aan mij gaan vergoeden?
Bedoelde meer van, hij heeft een briefje van postnl gehad.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:09 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Naar mijn weten is dat voorgedrukt, en anders krijg je een kg-code.
Maar dan heb je 3 weken de tijd om het op de halen.
Maar als je dan een pakket verwacht, dan ga je toch achterhalen waar het afhaalpunt is?!
Maar hij wist dus niet dat het zijn pakje was. Want er stond op beste meneer de Vries, en hij heet dus anders. Dus dacht hij dat de chauffeur het briefje in de verkeerde bus gegooid had. Op zich geen onlogische gedachtegang.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:42 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Bedoelde meer van, hij heeft een briefje van postnl gehad.
Dan had hij toch kunnen kijken, of er een ophaalpunt in de buurt zit en gewoon gaan vragen....
Ja, ze klooien tegenwoordig maar wat aan. Paar tijdschriften zijn van de zaterdag naar dinsdag gegaan, en sommige inderdaad eerder of weer op een daldag. Kan je nagaan wanneer het dus al gedrukt wordt (en hoe oud het soms al is voordat het überhaupt op de mat valt). Maar ik heb ook wel het idee dat de post op daldagen kunstmatig laag wordt gehouden: post/tijdschriften zijn er al wel op VBG's , maar wordt pas op piekdagen bezorgd.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:59 schreef Herfstblad het volgende:
Ik had vandaag een deel van de tijdschriften voor morgen en vrijdag er al bij. Voor sommige mensen de Donald Duck (voor anderen weer niet). Idem met de Margriet en de Libelle. De viva komt altijd op woensdag, maar die zat er niet bij.
En volgens mij had ik gisteren alle Veronicagidsen.
Natuurlijk wordt de post op de daldagen kunstmatig laag gehouden. Dat is toch ook algemeen bekend? Wanneer die bladen gedrukt worden is niet echt van belang natuurlijk. Ze hebben gewoon met die uitgevers afgesproken op welke dag zo'n blad uiterlijk op de mat moet liggen.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja, ze klooien tegenwoordig maar wat aan. Paar tijdschriften zijn van de zaterdag naar dinsdag gegaan, en sommige inderdaad eerder of weer op een daldag. Kan je nagaan wanneer het dus al gedrukt wordt (en hoe oud het soms al is voordat het überhaupt op de mat valt). Maar ik heb ook wel het idee dat de post op daldagen kunstmatig laag wordt gehouden: post/tijdschriften zijn er al wel op VBG's , maar wordt pas op piekdagen bezorgd.
Dat ja. Het voorgedrukte afhaaladres was overigens doorgekrast, daaronder iets nieuws gepriegeld. We krijgen overigens vrij regelmatig post geaddresseerd aan andere mensen, das niet ongewoon in mijn wijkquote:Op woensdag 7 november 2012 18:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar hij wist dus niet dat het zijn pakje was. Want er stond op beste meneer de Vries, en hij heet dus anders. Dus dacht hij dat de chauffeur het briefje in de verkeerde bus gegooid had. Op zich geen onlogische gedachtegang.
Natuurlijk is dat kunstmatig. die daldagen zijn niet van nature ontstaan. Het punt is echter dat je nu op daldagen uit je neus loopt te vreten, en je het de volgende dag amper wegkrijgt, zoveel als het is. Dus soms verschuiven ze (stiekem?) dan maar weer wat post van een piek- naar een daldag.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja, ze klooien tegenwoordig maar wat aan. Paar tijdschriften zijn van de zaterdag naar dinsdag gegaan, en sommige inderdaad eerder of weer op een daldag. Kan je nagaan wanneer het dus al gedrukt wordt (en hoe oud het soms al is voordat het überhaupt op de mat valt). Maar ik heb ook wel het idee dat de post op daldagen kunstmatig laag wordt gehouden: post/tijdschriften zijn er al wel op VBG's , maar wordt pas op piekdagen bezorgd.
Mogelijk heeft de H&M mailing van morgen er ook mee te maken. Lekkere zware boeken (dus zware bundels). Sommige mensen hebben er na jaren nog steeds vijf per huishouden...
En volgens mij zijn ze na de uitzending van Kassa begonnen op daldagen weer iets meer post te bezorgen (wat normaal doorgeschoven wordt naar piekdagen). Nu leek het wel heel erg op driedaagse di-do-za postbezorging, want zelfs de huizen met de meeste post ontvingen op daldagen vrijwel nooit wat (op vrijdag na). En als je dan de volgende dag ineens een flinke stapel krijgt en de volgende dag weer niets wordt dat wel een beetje verdacht, ondanks aankondiging van het piek/dalsysteem voor de consument.
Sowieso is het imago van PostNL de laatste tijd erg diep gezonken, ondanks dat het in veel wijken nog wel goed gaat (wat niet gemeld wordt, mensen klagen juist alleen maar).
Helpt ook niet als ik gister drie poststukken van Sandd krijg met keigroot: TNT POST Port betaald + kroontje logo erop en meteen daarlangs een sticker van Sandd geplakt. Moet je echt goed kijken/verstand hebben om te zien wie er verantwoordelijk voor is (veel mensen kennen Sandd niet eens en denken dat er nog steeds maar één PTT is....)
Beter iéts meer post op daldagen dan op piekdagen je rug breken omdat 't dan allemaal 'ineens' mee moet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |