http://www.maastrichtaktu(...)eden-eigen-sociteit/quote:Drama voor Circumflex: bestuurslid overleden in eigen sociėteit
Zwaar vermoeden dat bestuurslid in eigen braaksel is gestikt; politie en bestuur Circumflex doen geen verdere uitspraken over doodsoorzaak
Een dramatische dag voor Circumflex. Het zielloze lichaam van een jongeman – dat is vanavond duidelijk geworden – dat zaterdagmiddag in De Kaap, het verenigingsgebouw aan de Capucijnenstraat is gevonden, is van een van de bestuursleden van de studentenvereniging. Dat staat in een mail die zaterdagavond door Circumflex voorzitter Bram de Jonge is verstuurd aan leden en reünisten. Een kopie van deze mail heeft Maastricht Aktueel eerder vanavond ontvangen van een van haar bronnen.
Bij diverse leden, waar Maastricht Aktueel contact mee heeft, is de verslagenheid groot. “We horen van alles en nog wat, maar details ontbreken”, zegt een student vanavond. Het feit dat maandag pas door persvoorlichting van de UM verdere informatie wordt verstrekt over deze treurige gebeurtenis in de sociėteit van Circumflex voedt ongewild de geruchtenstroom. Zoals eerder gemeld door dit internetmagazine meldt de politie uitdrukkelijk dat van een misdrijf geen sprake is en verder ook geen nadere mededelingen wil doen.
Uit het schrijven van de voorzitter blijkt dat het bestuurslid van Circumflex zaterdagochtend overleden is. Diverse bronnen die Maastricht Aktueel gesproken heeft zeggen onafhankelijk van elkaar dat hij in de nacht van vrijdag op zaterdag tot in de vroege ochtend is doorgezakt met diverse andere aanwezigen. Toen de laatste Circumflexers het pand verlieten, zo vertellen verschillende studenten, besloot de jongeman in het verenigingsgebouw te blijven slapen. Die beslissing is hem waarschijnlijk noodlottig geworden. Diverse ingewijden zeggen namelijk – los van elkaar – dat de jongeman in zijn eigen braaksel zou zijn gestikt.
Een woordvoerder van de politie zegt net zoals eerder vanmiddag alleen te willen melden dat op het lichaam van de Circumflex bestuurder geen sporen van een misdrijf zijn aangetroffen.
In de mail van het bestuur van Circumflex wordt gemeld dat “alle verenigingsactiviteiten worden geschrapt en verkeert de vereniging de komende vier weken in rouw”. Vanaf zondagmorgen 10 uur kan in het verenigingsgebouw aan de Capucijnenstraat 120 in een condoleanceregister getekend worden
Dit.quote:Op zondag 4 november 2012 13:56 schreef pleeborstel het volgende:
Wat een zure reacties... we zijn allemaal wel eens dronken geweest in onze studententijd.
Vreselijk.
Uiteraard, maar je hebt dronken en volledig laveloos. Met iemand die zich volledig lam zuipt kan ik (en blijkbaar anderen met mij) geen medelijden hebben.quote:Op zondag 4 november 2012 13:56 schreef pleeborstel het volgende:
Wat een zure reacties... we zijn allemaal wel eens dronken geweest in onze studententijd.
Vreselijk.
Er staat nergens dat hij zich in ee. Kroeg lavenloos heeft gezopen.. Misschien heeft ie wel gewoon een paar treetjes schultenbrau naar binnen getiktquote:Op zondag 4 november 2012 14:02 schreef Wokkel het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd of de barman nog even wordt ondervraagd, het lijkt me niet helemaal in orde als je iemand zoveel drank geeft dat hij zo laveloos wordt dat hij stikt in zijn eigen kots.
quote:Op zondag 4 november 2012 14:05 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Er staat nergens dat hij zich in ee. Kroeg lavenloos heeft gezopen.. Misschien heeft ie wel gewoon een paar treetjes schultenbrau naar binnen getikt
Hier staat toch dat hij zijn laatste drankjes heeft genuttigd in het verenigingsgebouw?quote:. Diverse bronnen die Maastricht Aktueel gesproken heeft zeggen onafhankelijk van elkaar dat hij in de nacht van vrijdag op zaterdag tot in de vroege ochtend is doorgezakt met diverse andere aanwezigen. Toen de laatste Circumflexers het pand verlieten, zo vertellen verschillende studenten, besloot de jongeman in het verenigingsgebouw te blijven slapen
Henk en Ingrid niet hoor, die werken al sinds ze op de basisschool zaten. En die corpsballen maar zuipen van hun centen.quote:Op zondag 4 november 2012 13:56 schreef pleeborstel het volgende:
Vreselijk.
ja, maar waar staat dat er een barman of vrouw aanwezig was om hem te bedienen?quote:Op zondag 4 november 2012 14:06 schreef Wokkel het volgende:
[..]
[..]
Hier staat toch dat hij zijn laatste drankjes heeft genuttigd in het verenigingsgebouw?
Ach ik heb gestudeerd maar heb het jezelf laveloos zuipen nooit begrepen, ook de acceptatie van alcoholisme onder studenten niet.quote:Op zondag 4 november 2012 14:07 schreef Nobu het volgende:
[..]
Henk en Ingrid niet hoor, die werken al sinds ze op de basisschool zaten. En die corpsballen maar zuipen van hun centen.
Dat, waarschijnlijk staan er in een sociėteit gewoon mede studenten achter de bar, danwel zelfbediening. Daarnaast is hij in zijn eentje daar gebleven, dus hij kan ook in zijn eentje verder hebben lopen tanken.quote:Op zondag 4 november 2012 14:08 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ja, maar waar staat dat er een barman of vrouw aanwezig was om hem te bedienen?
Die was er niet. Het is niet ongebruikelijk dat bestuursleden na een borreltje nog even afpilsen. Zie het als de nazit van het personeel van een cafƩ.quote:Op zondag 4 november 2012 14:08 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Voer voor onderzoek. Je laat een kind van 3 ook niet met lucifers en benzine spelen, waarom een man van 18-19-20 wel als hij duidelijk laveloos is?quote:Op zondag 4 november 2012 14:08 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
En Henk en Ingrid drinken zeker ook nooit met feestjes, Oud en Nieuw e.d.quote:Op zondag 4 november 2012 14:07 schreef Nobu het volgende:
[..]
Henk en Ingrid niet hoor, die werken al sinds ze op de basisschool zaten. En die corpsballen maar zuipen van hun centen.
Vaak genoeg hebben ze eigen tappunten in hun sociėteit, dus daar heeft een barman niet zoveel zicht op.quote:Op zondag 4 november 2012 14:02 schreef Wokkel het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd of de barman nog even wordt ondervraagd, het lijkt me niet helemaal in orde als je iemand zoveel drank geeft dat hij zo laveloos wordt dat hij stikt in zijn eigen kots.
precies, nu vind ik wel dat zijn medestudenten wel iets hebben mogen zeggen, maar misschien hebben ze dat ook gedaan en luisterde hij niet. De enige verantwoordelijke voor zijn dood is hij zelf, hij is degene die gezopen heeft. Wel zuur voor z'n ouders/familie en vrienden, maar waarom de vinger naar iemand anders wijzen als het zijn keus was om zoveel te zuipen?quote:Op zondag 4 november 2012 14:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat, waarschijnlijk staan er in een sociėteit gewoon mede studenten achter de bar, danwel zelfbediening. Daarnaast is hij in zijn eentje daar gebleven, dus hij kan ook in zijn eentje verder hebben lopen tanken.
Niet zolang je maar studeert. Zolang je jong bent.quote:Op zondag 4 november 2012 13:58 schreef MPC60 het volgende:
Waarom is jezelf laveloos zuipen toch zo geaccepteerd zolang je maar studeert?
Waarom is plezier toch zo eng als je eenmaal geen jongere meer bent?quote:Op zondag 4 november 2012 13:58 schreef MPC60 het volgende:
jij stikt regelmatig in je eigen kots?quote:
Deze username in combinatie met deze post. Zuurdere types kun je bijna niet treffen in dit land. En ondertussen allemaal in de steun zitten met hun kankeraccent. Stadjers.quote:Op zondag 4 november 2012 14:40 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
jij stikt regelmatig in je eigen kots?
als je zo doodgaat heb je weinig toe te voegen lijkt me
vieze corpsballen
quote:Op zondag 4 november 2012 14:40 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
jij stikt regelmatig in je eigen kots?
als je zo doodgaat heb je weinig toe te voegen lijkt me
vieze corpsballen
nee, hoor, ik ben alles behalve zuur.quote:Op zondag 4 november 2012 14:45 schreef Nobu het volgende:
[..]
Deze username in combinatie met deze post. Zuurdere types kun je bijna niet treffen in dit land. En ondertussen allemaal in de steun zitten met hun kankeraccent. Stadjers.
Maakt niet uit, ik begrijp het wel. Kutweer, 1-2, allemaal niet bevorderlijk voor je humeur.quote:Op zondag 4 november 2012 14:50 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
nee, hoor, ik ben alles behalve zuur.
ik ben meestal degene die dit soort reacties krijgt, maar ik heb gewoon een hekel aan die smerige corpsballen en ben wel blij te lezen dat ze zichzelf uitroeien
en wat een ander daarvan vind boeit me niet echt eigenlijk
kut he verliezen...quote:Op zondag 4 november 2012 14:50 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
ik ben meestal degene die dit soort reacties krijgt, maar ik heb gewoon een hekel aan die smerige corpsballen en ben wel blij te lezen dat ze zichzelf uitroeien
nee, ik woon in groningen en heb een auto.quote:Op zondag 4 november 2012 14:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ik begrijp het wel. Kutweer, 1-2, allemaal niet bevorderlijk voor je humeur.
Niet zo trots op Vindicat dus?quote:Op zondag 4 november 2012 14:50 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
neuh, waarom kunnen die lui niet gewoon naar een normale kroeg gaan?quote:
het is idd sneu voor de betrokkenen natuurlijk, en mss heeft de beste jongen ook wel gewoon een hartaanval gehad oid.quote:Op zondag 4 november 2012 14:57 schreef numero_uno het volgende:
[..]
kut he verliezen...
Daarnaast heel sneu natuurlijk voor alle betrokkenen en wat al vaker gezegd is drinken besturen en soccies vaak nog een biertje na. Daarnaast weet je vooralsnog niet wat er allemaal misschien meer heeft bijgedragen aan het overlijden van deze jongen.
Een beetje vrijwillig het gezeur van de inboorlingen gaan aanhoren.quote:Op zondag 4 november 2012 14:59 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
neuh, waarom kunnen die lui niet gewoon naar een normale kroeg gaan?
elitaire kutkakkers altijd
Beledig de mensen in nieuw guinea niet zo.quote:Op zondag 4 november 2012 15:06 schreef Nobu het volgende:
[..]
Een beetje vrijwillig het gezeur van de inboorlingen gaan aanhoren.
om eerlijk te zijn heb ik liever dat ze in hun pandjes in slaap donderen dan dat ze dronken op de fiets lastig worden of in m'n taxi komenquote:Op zondag 4 november 2012 15:06 schreef Nobu het volgende:
[..]
Een beetje vrijwillig het gezeur van de inboorlingen gaan aanhoren.
Ze gaan toch lekker naar hun eigen kroeg dus blijf daar gewoon weg...quote:Op zondag 4 november 2012 14:59 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
quote:Op zondag 4 november 2012 13:56 schreef pleeborstel het volgende:
Vreselijk.
Waarschijnlijk omdat je dan niet meer zuipt maar ondertussen de kans op over de bar braken flink toeneemt. Compleet kapot gaan is prima, maar het moet wel geld opleveren.quote:Op zondag 4 november 2012 15:08 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
maar vroeg me toevallig gister nog af: waarom worden bartenders zo pissed als je binnen in slaap valt? zou dit de reden zijn?
alsof ik er überhaupt bij in de buurt zou komen/ naar binnen gaanquote:Op zondag 4 november 2012 15:09 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Ze gaan toch lekker naar hun eigen kroeg dus blijf daar gewoon weg...
Opgelost!
alsof jij uberhaupt ooit buiten de stadsgrens bent geweest.. wereldvreemd persoonquote:Op zondag 4 november 2012 15:10 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
alsof ik er überhaupt bij in de buurt zou komen/ naar binnen gaan
is dat zo?quote:Op zondag 4 november 2012 15:10 schreef Nobu het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat je dan niet meer zuipt maar ondertussen de kans op over de bar braken flink toeneemt. Compleet kapot gaan is prima, maar het moet wel geld opleveren.
nee, inderdaad, is dat zo erg?quote:Op zondag 4 november 2012 15:12 schreef numero_uno het volgende:
[..]
alsof jij uberhaupt ooit buiten de stadsgrens bent geweest.. wereldvreemd persoon
Erg plezierig hoor, niet meer wakker worden in je eigen kots.quote:Op zondag 4 november 2012 14:32 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Waarom is plezier toch zo eng als je eenmaal geen jongere meer bent?
Ik heb wel eens naast mijn bed gekotst. Dat was ik allang weer vergeten toen ik de volgende ochtend wakker werd en er middenin stapte.quote:Op zondag 4 november 2012 15:12 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
is dat zo?
ben zelf nog nooit zo dronken geweest dat ik in m'n slaap lig te kotsen volgens mij
ik hou echt van leuk feesten enzo en gezelligheid, maar dan ga ik toch echt liever een halfuurtje eerder naar huis dan de volgende dag de hele dag kots te moeten opruimen hoorquote:Op zondag 4 november 2012 15:15 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik heb wel eens naast mijn bed gekotst. Dat was ik allang weer vergeten toen ik de volgende ochtend wakker werd en er middenin stapte.
Dit.quote:Op zondag 4 november 2012 13:56 schreef pleeborstel het volgende:
Vreselijk.
Dronken zijn is leuk tenzij je stikt in je eigen kots. Skiėn is ook leuk totdat je tegen een boom aan knalt. Ik zie het verschil niet zo, op het verheven vingertje van zeikerts na die skiėn wel een geaccepteerd iets vinden maar drank of andere drugs graag moralistisch willen bestrijden omdat de rest van de bemoeizieke club dat ook hip vindt om te doen.quote:Op zondag 4 november 2012 15:14 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Erg plezierig hoor, niet meer wakker worden in je eigen kots.
Waarom denk je dat ik geen onderscheid kan maken? Volgens mij heb jij een rare opvatting wbt plezier.
Euh wat, ik vraag mij alleen af waarom alcoholisme zo sociaal geaccepteerd is onder studenten en jij maakt er dit van?quote:Op zondag 4 november 2012 15:18 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dronken zijn is leuk tenzij je stikt in je eigen kots. Skiėn is ook leuk totdat je tegen een boom aan knalt. Ik zie het verschil niet zo, op het verheven vingertje van zeikerts na die skiėn wel een geaccepteerd iets vinden maar drank of andere drugs graag moralistisch willen bestrijden omdat de rest van de bemoeizieke club dat ook hip vindt om te doen.
bullshit, aangeschoten is nog leuk, dronken niet.quote:Op zondag 4 november 2012 15:18 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dronken zijn is leuk tenzij je stikt in je eigen kots. Skiėn is ook leuk totdat je tegen een boom aan knalt. Ik zie het verschil niet zo, op het verheven vingertje van zeikerts na die skiėn wel een geaccepteerd iets vinden maar drank of andere drugs graag moralistisch willen bestrijden omdat de rest van de bemoeizieke club dat ook hip vindt om te doen.
Ja, ik ook. Helaas heb ik zo nu en dan zo'n dronken bui dat er tot het bittere einde doorgezopen moet worden. Op dat soort momenten had dit mij ook kunnen overkomen.quote:Op zondag 4 november 2012 15:17 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
ik hou echt van leuk feesten enzo en gezelligheid, maar dan ga ik toch echt liever een halfuurtje eerder naar huis dan de volgende dag de hele dag kots te moeten opruimen hoor
Grenzen en aangeschoten of dronken zijn?quote:Op zondag 4 november 2012 15:20 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
bullshit, aangeschoten is nog leuk, dronken niet.
dan heb je gewoon geen grenzen, zo simpel is het.
daarom is het ook fijn om VRIENDEN (geen drinkmaten) te hebben die ook een beetje op je letten en je des noods thuisbrengen ipv je aan te moedigen meer te zuipen en je in je eigen kots in een verlaten pand achterlatenquote:Op zondag 4 november 2012 15:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Grenzen en aangeschoten of dronken zijn?
Ja, mij ook. Zuur voor die gast, de studentenvereniging en zijn vrienden/familiequote:Op zondag 4 november 2012 15:21 schreef Nobu het volgende:
Ja, ik ook. Helaas heb ik zo nu en dan zo'n dronken bui dat er tot het bittere einde doorgezopen moet worden. Op dat soort momenten had dit mij ook kunnen overkomen.
Bullshit iedereen gaat wel eens over zijn grens bij het zuipen in groepsverband. De meeste jongeren moeten ook minstens eens per jaar kotsen. Als je dan toevallig in de verkeerde houding zit ben je al de lul.quote:Op zondag 4 november 2012 15:20 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
bullshit, aangeschoten is nog leuk, dronken niet.
al die mensen hier zonder grenzen hier die dit bericht zien als iets wat onvermijdbaar is "iedereen wordt toch wel eens dronken"
ja, maar niet zo dronken dat je erin blijft.
dan heb je gewoon geen grenzen, zo simpel is het.
99:% van de mensen overkomt dit namelijk niet
Studenten hebben geen vrienden.quote:Op zondag 4 november 2012 15:23 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
daarom is het ook fijn om VRIENDEN (geen drinkmaten) te hebben die ook een beetje op je letten en je des noods thuisbrengen ipv je aan te moedigen meer te zuipen en je in je eigen kots in een verlaten pand achterlaten
Goede kans dat ook zijn omgeving al zo ongeveer kruipend naar huis is gegaan.quote:Op zondag 4 november 2012 15:23 schreef GrunnigsTrots het volgende:
daarom is het ook fijn om VRIENDEN (geen drinkmaten) te hebben die ook een beetje op je letten en je des noods thuisbrengen ipv je aan te moedigen meer te zuipen en je in je eigen kots in een verlaten pand achterlaten
Die hebben amices.quote:
tuurlijk doet iedereen dat wel eens, maar wel in een horecagelegenheid waar op z'n minst de barman nog nuchter genoeg is om je af te kappen, niet in een sociėteit waar iedereen even dronken en onverantwoordelijk is.quote:Op zondag 4 november 2012 15:24 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Bullshit iedereen gaat wel eens over zijn grens bij het zuipen in groepsverband. De meeste jongeren moeten ook minstens eens per jaar kotsen. Als je dan toevallig in de verkeerde houding zit ben je al de lul.
Wat is eigenlijk een verkeerde houding in dat opzicht? Kun je beter op je rug, zij of buik liggen? Gelijk gaan slapen lijkt mij overigens ook risicovol, sla eerst flink wat water in zodat het in ieder geval verdund wordt.quote:Op zondag 4 november 2012 15:24 schreef Brum_brum het volgende:
Als je dan toevallig in de verkeerde houding zit ben je al de lul.
en dat is het probleem, als er gewoon 1 iemand (een bob of nuchtere barman) was geweest dan had het heel anders kunnen lopenquote:Op zondag 4 november 2012 15:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Goede kans dat ook zijn omgeving al zo ongeveer kruipend naar huis is gegaan.
Klopt, maar we leven dus in een land met een hele hoop mensen en wat fout kan gaan dat gaat ook fout uiteindelijk. Het is niet zo dat kots de nummer een doodsoorzaak onder studenten is.quote:Op zondag 4 november 2012 15:27 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
tuurlijk doet iedereen dat wel eens, maar wel in een horecagelegenheid waar op z'n minst de barman nog nuchter genoeg is om je af te kappen, niet in een sociėteit waar iedereen even dronken en onverantwoordelijk is.
dit soort dingen zijn iig prima te voorkomen als je ook maar 1 hersencel in je kop overhebt
Hou toch op, dan zou er iemand niet hebben kunnen drinken.quote:Op zondag 4 november 2012 15:28 schreef GrunnigsTrots het volgende:
en dat is het probleem, als er gewoon 1 iemand (een bob of nuchtere barman) was geweest dan had het heel anders kunnen lopen
Als je met een groep vrienden aan het zuipen bent ga je toch geen bob aanwijzen?quote:Op zondag 4 november 2012 15:28 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
en dat is het probleem, als er gewoon 1 iemand (een bob of nuchtere barman) was geweest dan had het heel anders kunnen lopen
nee, omdat men over het algemeen dus niet zo achterlijk is om zich dood te drinken.quote:Op zondag 4 november 2012 15:28 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Klopt, maar we leven dus in een land met een hele hoop mensen en wat fout kan gaan dat gaat ook fout uiteindelijk. Het is niet zo dat kots de nummer een doodsoorzaak onder studenten is.
Ik gok zo op je zij.quote:Op zondag 4 november 2012 15:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk een verkeerde houding in dat opzicht? Kun je beter op je rug, zij of buik liggen? Gelijk gaan slapen lijkt mij overigens ook risicovol, sla eerst flink wat water in zodat het in ieder geval verdund wordt.
Vooral naar achteren met het hoofd uitgeteld op een bank liggen is gevaarlijk, op je zij of buik loopt het er makkelijker uit.quote:Op zondag 4 november 2012 15:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk een verkeerde houding in dat opzicht? Kun je beter op je rug, zij of buik liggen? Gelijk gaan slapen lijkt mij overigens ook risicovol, sla eerst flink wat water in zodat het in ieder geval verdund wordt.
Op je rug in slaap vallen is het gevaarlijkst. Sterven aardig wat mensen door.quote:Op zondag 4 november 2012 15:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zeker in Rotterdam gebeurd dat nog wel eens, in de hele stad zijn 4 meter hoge kades zonder hek en het water stroomt ook nog vaak.quote:Op zondag 4 november 2012 15:29 schreef Ryon het volgende:
Regelmatig verdwijnen er mensen na het stappen in de gracht, belanden zij tegen een boom of komen ze onder een auto.
Ben je al lid van de SGP?quote:Op zondag 4 november 2012 15:30 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
nee, omdat men over het algemeen dus niet zo achterlijk is om zich dood te drinken.
dat probeer ik te zeggen, dit was prima te voorkomen geweest als ie gewoon iets eerder was gestopt met (alcohol) drinken of naar huis was gegaan.
in mijn ogen gewoon een geslaagde zelfmoordpoging, want iedereen weet wat voor een gif het is
meestal bob ik, weet ik ook zeker dat m'n vrienden veilig thuiskomen.quote:Op zondag 4 november 2012 15:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als je met een groep vrienden aan het zuipen bent ga je toch geen bob aanwijzen?
Waarom verdedig jij het jezelf dood drinken zo stellig? Hij zegt alleen maar dat ze eerder hadden moeten stoppen.quote:
dat dus.quote:Op zondag 4 november 2012 15:33 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Waarom verdedig jij het jezelf dood drinken zo stellig? Hij zegt alleen maar dat ze eerder hadden moeten stoppen.
Gast
Je hebt niet zoveel controle meer over je lichaam als je goed dronken bent, dus het is meer een noodlottig ongeluk dan een zelfmoordpoging.quote:Op zondag 4 november 2012 15:30 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
nee, omdat men over het algemeen dus niet zo achterlijk is om zich dood te drinken.
dat probeer ik te zeggen, dit was prima te voorkomen geweest als ie gewoon iets eerder was gestopt met (alcohol) drinken of naar huis was gegaan.
in mijn ogen gewoon een geslaagde zelfmoordpoging, want iedereen weet wat voor een gif het is
Dat zeg ik, studenten hebben geen vrienden.quote:Op zondag 4 november 2012 15:32 schreef GrunnigsTrots het volgende:
maar vriendschap is in zo'n sociėteit moeilijk te vinden
ja, je kan ook ziek zijn in je eigen kots stikken.quote:Op zondag 4 november 2012 15:35 schreef Ryon het volgende:
Braken kan trouwens ook gebeuren met een gemiddelde alcohol inname. Ook thuis kan je dan stervenDat is heel veel pech hebben.
Waarom verdedig jij een drankverbod zo stellig? Ben je soms voor de mafia ofzo? MAkkelijk hé mensen dingen in de mond leggen? Ik verdedig die jongen omdat hij simpelweg pech heeft gehad tijdens een activiteit die iedere dag door duizenden anderen in Nederland wordt gedaan in dezelfde intensiteit.quote:Op zondag 4 november 2012 15:33 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Waarom verdedig jij het jezelf dood drinken zo stellig? Hij zegt alleen maar dat ze eerder hadden moeten stoppen.
Gast
Die corpsballen hebben een hogere levensverwachting dan de mensen die naar grunnings trots luisteren.quote:Op zondag 4 november 2012 15:34 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
dat dus.
ik zeg heus niet dat al dit soort figuren dood moeten, maar wel dat ze als ze zo doorgaan weinig andere opties overhouden
Ocherm, beviel de HBO/uni fabriek niet zo? En dan jaloers zijn op mensen die op privé scholen zittenquote:Op zondag 4 november 2012 15:03 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
het is idd sneu voor de betrokkenen natuurlijk, en mss heeft de beste jongen ook wel gewoon een hartaanval gehad oid.
maar ik heb m'n vooroordeel al klaar en ga er toch maar vanuit dat ie zich dood gedronken heeft, wat echt wel een flinke prestatie is.
als je dat kan moet je gewoon meteen je diploma krijgen ipv 4 jaar je vader de docenten laten omkopen
dat is mooi voor zequote:Op zondag 4 november 2012 15:38 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Waarom verdedig jij een drankverbod zo stellig? Ben je soms voor de mafia ofzo? MAkkelijk hé mensen dingen in de mond leggen? Ik verdedig die jongen omdat hij simpelweg pech heeft gehad tijdens een activiteit die iedere dag door duizenden anderen in Nederland wordt gedaan in dezelfde intensiteit.
[..]
Die corpsballen hebben een hogere levensverwachting dan de mensen die naar grunnings trots luisteren.
dat dus ook.quote:Op zondag 4 november 2012 15:41 schreef Janneke141 het volgende:
Ik hoop dat de rest van die corpsballen die met hem mee gedronken hebben er lekker op slapen vannacht. De groepsdruk in studentenverenigingen is gewoon extreem hoog; een colaatje bestellen wordt niet gewaardeerd. Enige interne bespiegelingen zouden die vereniging wel sieren.
Wat niet wegneemt dat de pechfactor hier ook hoog is.
Ik ben student en heb vrienden. Ik zit echter niet bij een vereniging, omdat ik dat iets vind voor mensen zonder vriendenquote:Op zondag 4 november 2012 15:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zeg ik, studenten hebben geen vrienden.
quote:Op zondag 4 november 2012 15:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik ben student en heb vrienden. Ik zit echter niet bij een vereniging, omdat ik dat iets vind voor mensen zonder vrienden
Hou je mond. Ik wil graag een dode jongen veroordelen op basis van mijn onderbuik en een kwart a4tje tekst.quote:Op zondag 4 november 2012 15:48 schreef Smack10 het volgende:
Het is trouwens te makkelijk om te zeggen dat de persoon in kwestie alleen alcohol had genuttigd. Misschien heeft die wel een slaappil/kalmeringspil gepakt of andere drugs waardoor die compleet laveloos in zijn eigen braaksel is gestikt..
In je eigen kots stikken is geen pech dat is teveel gezopen hebben en niemand om je heen hebben die dat onderkent en je daar tegen in bescherming neemt.quote:Op zondag 4 november 2012 15:38 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Waarom verdedig jij een drankverbod zo stellig? Ben je soms voor de mafia ofzo? MAkkelijk hé mensen dingen in de mond leggen? Ik verdedig die jongen omdat hij simpelweg pech heeft gehad tijdens een activiteit die iedere dag door duizenden anderen in Nederland wordt gedaan in dezelfde intensiteit.
[..]
Die corpsballen hebben een hogere levensverwachting dan de mensen die naar grunnings trots luisteren.
Wat is met jou? Jij beweert hier stellig dat mensen die naar school gaan geen vrienden hebbenquote:
quote:Op zondag 4 november 2012 15:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat is met jou? Jij beweert hier stellig dat mensen die naar school gaan geen vrienden hebben![]()
Eenzame tijd gehad als student ofzo?
quote:
Wie zegt dat het puur de alcohol was?quote:Op zondag 4 november 2012 15:51 schreef MPC60 het volgende:
[..]
In je eigen kots stikken is geen pech dat is teveel gezopen hebben en niemand om je heen hebben die dat onderkent en je daar tegen in bescherming neemt.
Wat mij betreft mogen degene die deze avond aanwezig waren in de sociėteit aansprakelijk gesteld worden.
qua autistische gevoeligheid ben je wel een stereotype Fok!kerquote:Op zondag 4 november 2012 15:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat is met jou? Jij beweert hier stellig dat mensen die naar school gaan geen vrienden hebben![]()
De vrienden die ik heb zitten inderdaad niet bij mij op school.
maakt niet uit toch, als ie iets anders heeft genomen is de situatie nog steeds hetzelfde.quote:Op zondag 4 november 2012 15:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wie zegt dat het puur de alcohol was?
Ook al was het met xtc, oxzepam of wat dan ook. Dat doet er geen afbreuk aan dat hij nooit alleen had moeten worden gelaten.quote:Op zondag 4 november 2012 15:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wie zegt dat het puur de alcohol was?
Studenten gaan niet naar 'school'. Daarnaast zou ik toch maar die sarcasme detector aanschaffen.quote:Op zondag 4 november 2012 15:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De vrienden die ik heb zitten inderdaad niet bij mij op school.
Misschien is hij wel gedrogeerd?quote:Op zondag 4 november 2012 15:54 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
maakt niet uit toch, als ie iets anders heeft genomen is de situatie nog steeds hetzelfde.
gewoon zelf zorgen dat je niet overdrijft en je vrienden horen ook op je te letten
Tegen een boom aan knallen tijdens het skiėn is geen pech. Dat is simpelweg over je grens heengaan en niemand in de buurt hebben die je tegenhoud. (ik val never nooit omdat ik niet van de babywei afga)quote:Op zondag 4 november 2012 15:51 schreef MPC60 het volgende:
[..]
In je eigen kots stikken is geen pech dat is teveel gezopen hebben en niemand om je heen hebben die dat onderkent en je daar tegen in bescherming neemt.
Wat mij betreft mogen degene die deze avond aanwezig waren in de sociėteit aansprakelijk gesteld worden.
Onzin. Na een feestje slaap ik ook wel eens alleen in bed. Het is echt niet zo dat iemand dan de hele nacht naast mij wakker hoeft te liggen.quote:Op zondag 4 november 2012 15:54 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ook al was het met xtc, oxzepam of wat dan ook. Dat doet er geen afbreuk aan dat hij nooit alleen had moeten worden gelaten.
ik hou het wel open dat ie meer heeft gehad, maar acht de kans wel zeer klein.quote:Op zondag 4 november 2012 15:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Misschien is hij wel gedrogeerd?
Allemaal meningen hier op basis van te weinig informatie..
maar dan ben je wel in een toestand dat je thuis weet te komen, dat was deze gast dus duidelijk nietquote:Op zondag 4 november 2012 15:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Onzin. Na een feestje slaap ik ook wel eens alleen in bed. Het is echt niet zo dat iemand dan de hele nacht naast mij wakker hoeft te liggen.
Ik noem het wel school.quote:Op zondag 4 november 2012 15:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
Studenten gaan niet naar 'school'. Daarnaast zou ik toch maar die sarcasme detector aanschaffen.
Ik ga ook in Maastricht naar school, ken de studenten daar, ken de studentenvereniging en ben 3 dagen geleden nog op het adres geweest.quote:Op zondag 4 november 2012 15:58 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
ik hou het wel open dat ie meer heeft gehad, maar acht de kans wel zeer klein.
dat soort lui zijn over het algemeen redelijk braaf en zuipen vaak alleen.
en dan nog horen z'n vrienden door te hebben dat het niet goed gaat met hem
Je mag je hbo best school noemen. Alleen gaan studenten daar niet naar toe.quote:Op zondag 4 november 2012 15:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik noem het wel school.
Of moet ik zeggen als iemand vraagt wat ik ga doen komende week "Ik ga naar een particulaire onderwijsintelling waar ik de opleiding International Business volg"?![]()
ook niet verstandig blijkt maar weerquote:Op zondag 4 november 2012 16:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik ga ook in Maastricht naar school, ken de studenten daar, ken de studentenvereniging en ben 3 dagen geleden nog op het adres geweest.
Deze lui zijn allesbehalve braaf
Waar gaan studenten dan naar toe?quote:Op zondag 4 november 2012 16:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Je mag je hbo best school noemen. Alleen gaan studenten daar niet naar toe.
Dat studenten geen vrienden hebben was sarcasme. Studenten hebben over het algemeen juist heel veel vrienden. Die maak je tijdens je studententijd namelijk heel snel.
Want het is de schuld van de kerstman?quote:Op zondag 4 november 2012 16:22 schreef CaptainCookie het volgende:
Wat een verzameling van verzuurde arbeiders is dit topic zeg, op een aantal mensen na dan. Vooral die mensen die dit 'eigen schuld' vinden. Bah.
Het is niemands schuld. Stikken in je eigen braaksel is geen standaard verschijnsel na veel drinken. Meerdere dagen per week drinken mensen op alleen die vereniging al ontzettend veel, en ik daag iedereen hier uit om een artikel te vinden van de vorige keer dat dit gebeurd is.quote:Op zondag 4 november 2012 16:44 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Want het is de schuld van de kerstman?
euh neequote:Op zondag 4 november 2012 13:56 schreef pleeborstel het volgende:
we zijn allemaal wel eens dronken geweest in onze studententijd.
als je zo zat wordt dat je niet eens meer thuis kan komen en in je eigen kots stikt dan heb je toch gewoon veel te veel gezopen?quote:Op zondag 4 november 2012 17:49 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Het is niemands schuld. Stikken in je eigen braaksel is geen standaard verschijnsel na veel drinken. Meerdere dagen per week drinken mensen op alleen die vereniging al ontzettend veel, en ik daag iedereen hier uit om een artikel te vinden van de vorige keer dat dit gebeurd is.
Ook halen mensen er hier ineens 'comazuipen' bij. Niks in het artikel duidt hierop.
Als je zelf dronken bent is het bijzonder moeilijk om in te schatten of iemand anders te dronken is natuurlijk.quote:Op zondag 4 november 2012 17:58 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
als je zo zat wordt dat je niet eens meer thuis kan komen en in je eigen kots stikt dan heb je toch gewoon veel te veel gezopen?
en die vrienden van hem hadden hem prima in de gaten kunnen houden, of naar huis brengen waar mss wel iemand thuis was om op hem te letten.
mss zelfs wel naar de dokter kunnen brengen, je weet de staat waarin je hem achterlieten natuurlijk niet maar erg kwiek zal ie niet geweest zijn
het is in principe gewoon hun eigen schuld, ze zagen het natuurlijk niet aankomen maar het had met 2x nadenken zonder meer voorkomen kunnen worden.
oorzaak en gevolg, zo simpel is het.
en in dit geval staat oorzaak toch redelijk gelijk aan schuld of niet?
Ja maar, ja maar, dan had je zelf maar niet dronken moeten worden.quote:Op zondag 4 november 2012 18:03 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Als je zelf dronken bent is het bijzonder moeilijk om in te schatten of iemand anders te dronken is natuurlijk.
dat is ook al eerder gezegd, maar het is toch echt je eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat je thuiskomt.quote:Op zondag 4 november 2012 18:03 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Als je zelf dronken bent is het bijzonder moeilijk om in te schatten of iemand anders te dronken is natuurlijk.
Het had net zo goed thuis kunnen gebeuren.quote:Op zondag 4 november 2012 18:05 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
dat is ook al eerder gezegd, maar het is toch echt je eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat je thuiskomt.
meeste mensen hebben daar een BOB voor maar in de hele groep 1tje aanwijzen die een keertje wat minder/niet drinkt om op te letten of te rijden is echt geen wereldramp hoor
maar dan was ie dus in een toestand geweest waarin ie thuis kon komen, dat was ie nu duidelijk nietquote:Op zondag 4 november 2012 18:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het had net zo goed thuis kunnen gebeuren.
O, oké, ik ga niet met een rampenplan op zak stappen anders. En een BOB wordt ook niet aangewezen voor het fietsen.quote:Op zondag 4 november 2012 18:05 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
dat is ook al eerder gezegd, maar het is toch echt je eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat je thuiskomt.
meeste mensen hebben daar een BOB voor maar in de hele groep 1tje aanwijzen die een keertje wat minder/niet drinkt om op te letten of te rijden is echt geen wereldramp hoor
Dan had het alsnog thuis kunnen gebeuren.quote:Op zondag 4 november 2012 18:07 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
maar dan was ie dus in een toestand geweest waarin ie thuis kon komen, dat was ie nu duidelijk niet
En het is bijna een soort thuissituatie, met een klein groepje en zelf tappen enzo waarschijnlijk.quote:Op zondag 4 november 2012 18:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het had net zo goed thuis kunnen gebeuren.
dat zou je dus eigenlijk wel moeten doen.quote:Op zondag 4 november 2012 18:07 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
O, oké, ik ga niet met een rampenplan op zak stappen anders. En een BOB wordt ook niet aangewezen voor het fietsen.
Dat hij niet thuis was betekent automatisch dat hij niet in staat was thuis te komen?quote:Op zondag 4 november 2012 18:07 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
maar dan was ie dus in een toestand geweest waarin ie thuis kon komen, dat was ie nu duidelijk niet
quote:Op zondag 4 november 2012 18:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat hij niet thuis was betekent automatisch dat hij niet in staat was thuis te komen?
Darn, als dat de criteria zijn dan moet ik zo ongeveer de helft van de tijd dronken zijn.
Oké, daar zal ik de volgende keer aan denken als ik ga stappen in de ghetto.quote:Op zondag 4 november 2012 18:09 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
dat zou je dus eigenlijk wel moeten doen.
niet alleen om dit soort dingen maar mensen worden ook uit het niets beroofd en gestoken enzo op straat, als je dat met je dronken kop overkomt en je kan geen 112 meer bellen omdat je te zat bent kun je er ook geweest zijn.
is het nou zo moeilijk om 2 keer na te denken zodat je iig zeker weet dat je de volgende dag weer opstaat?
mensen leggen nooit meer verantwoordelijkheid bij zichzelf
die waren waarschijnlijk net zo dronken tijdens/na het afpilsenquote:Op zondag 4 november 2012 14:13 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Voer voor onderzoek. Je laat een kind van 3 ook niet met lucifers en benzine spelen, waarom een man van 18-19-20 wel als hij duidelijk laveloos is?
Hij kan natuurlijk ook geen zin hebben gehad om vroeg in de morgen nog naar zijn eigen bed te gaan als hij de kans heeft daar op een bank te gaan slapenquote:Op zondag 4 november 2012 18:07 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
Zit het dakraam van je zolderkamer wel dicht? Het gaat waaien.quote:Op zondag 4 november 2012 14:59 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
Als alcohol een voorwaarde is om plezier te hebben..quote:Op zondag 4 november 2012 14:32 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Waarom is plezier toch zo eng als je eenmaal geen jongere meer bent?
Veel drinken is niet meteen comazuipen. En natuurlijk had 'ie te veel gezopen. Doe ik ook wel eens, maar ik ben ook niet dood. Ontzettend veel mensen drinken op bepaalde avonden te veel.quote:Op zondag 4 november 2012 17:58 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
als je zo zat wordt dat je niet eens meer thuis kan komen en in je eigen kots stikt dan heb je toch gewoon veel te veel gezopen?
Ik durf te wedden dat er, naast dat 'ie gewoon ontzettend zat was, niks bijzonders aan hem te zien was. Zal ook wel vaker gebeuren dat iemand zo zat is dat 'ie op de kroeg blijft slapen.quote:en die vrienden van hem hadden hem prima in de gaten kunnen houden, of naar huis brengen waar mss wel iemand thuis was om op hem te letten.
mss zelfs wel naar de dokter kunnen brengen, je weet de staat waarin ze hem achterlieten natuurlijk niet maar erg kwiek zal ie niet geweest zijn
Nee. Je kan niet voorzien dat dit gebeurt. Dat is hetzelfde als dat jij in je taxi rijdt en doodgereden wordt door een roekeloze rijder, en ik dat jouw eigen schuld noem. Je had immers kunnen weten dat je in een auto een risico loopt.quote:het is in principe gewoon hun eigen schuld, ze zagen het natuurlijk niet aankomen maar het had met 2x nadenken zonder meer voorkomen kunnen worden.
oorzaak en gevolg, zo simpel is het.
en in dit geval staat oorzaak toch redelijk gelijk aan schuld of niet?
Ik ben al meerdere keren doodgestoken, misschien jouw advies maar eens opvolgen.quote:Op zondag 4 november 2012 18:09 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
niet alleen om dit soort dingen maar mensen worden ook uit het niets beroofd en gestoken enzo op straat, als je dat met je dronken kop overkomt en je kan geen 112 meer bellen omdat je te zat bent kun je er ook geweest zijn.
is het nou zo moeilijk om 2 keer na te denken zodat je iig zeker weet dat je de volgende dag weer opstaat?
Ik ben zelfs voor en na mijn studententijd een keer aangeschoten geweest!quote:Op zondag 4 november 2012 13:56 schreef pleeborstel het volgende:
Vreselijk.
Want dat is ook precies wat ik hier zeg!quote:Op zondag 4 november 2012 18:37 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Als alcohol een voorwaarde is om plezier te hebben..
Dat je nog leeft zeg.quote:Op zondag 4 november 2012 18:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik ben zelfs voor en na mijn studententijd een keer aangeschoten geweest!
Ik heb meerdere keren de politie gebeld nadat ik gestoken en beroofd was van mijn smartphone. Ik snap niet hoe meneer trots ooit zijn computer aan heeft gekregen zo dom is hij.quote:Op zondag 4 november 2012 18:44 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik ben al meerdere keren doodgestoken, misschien jouw advies maar eens opvolgen.
Dus nu zijn dronken mensen verantwoordelijk als ze worden dood gestoken door nuchtere mensen?quote:Op zondag 4 november 2012 18:09 schreef GrunnigsTrots het volgende:
Keyword: alsquote:Op zondag 4 november 2012 18:45 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Want dat is ook precies wat ik hier zeg!
Ow sorry je stukje is precies geschreven alsof ik zeg dat de enige manier om plezier te hebben alcohol is en dat ik daardoor belachelijk gemaakt moet worden, maar dat klopt gewoon helemaal niet dus zoals ik dat lees.quote:
Ik ga immer met een harnas de stad in, moet wel veilig blijven natuurlijk.quote:Op zondag 4 november 2012 18:53 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik heb meerdere keren de politie gebeld nadat ik gestoken en beroofd was van mijn smartphone. Ik snap niet hoe meneer trots ooit zijn computer aan heeft gekregen zo dom is hij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zit nou niet zo dom te lullen man, je mist m'n punt compleet omdat je alleen maar leest wat je wil lezen.quote:Op zondag 4 november 2012 18:44 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik ben al meerdere keren doodgestoken, misschien jouw advies maar eens opvolgen.
Ik voel me veilig.quote:Op zondag 4 november 2012 19:50 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
zit nou niet zo dom te lullen man, je mist m'n punt compleet omdat je alleen maar leest wat je wil lezen.
waarom zou je jezelf zo dronken zuipen dat je jezelf niet meer goed onder controle hebt
ik probeer te zeggen dat je zelf moet zorgen dat je jezelf kan redden als dat nodig is, je kan aangereden worden,beroofd,vallen, verdwalen of weet ik veel wat.
hoe fucking wereldvreemd ben je als je je veilig voelt als je buiten rond loopt, met zo'n drukte in een stad loert er altijd gevaar van alle kanten.
dan kun je beter nog een beetje helder kunnen denken toch?
Ik zou gewoon binnen blijven en me helemaal niet meer in de grote boze mensenwereld genaamd de stad wagen als ik jou was. Veul te gevaarlijk.quote:Op zondag 4 november 2012 19:50 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
zit nou niet zo dom te lullen man, je mist m'n punt compleet omdat je alleen maar leest wat je wil lezen.
waarom zou je jezelf zo dronken zuipen dat je jezelf niet meer goed onder controle hebt
ik probeer te zeggen dat je zelf moet zorgen dat je jezelf kan redden als dat nodig is, je kan aangereden worden,beroofd,vallen, verdwalen of weet ik veel wat.
hoe fucking wereldvreemd ben je als je je veilig voelt als je buiten rond loopt, met zo'n drukte in een stad loert er altijd gevaar van alle kanten.
dan kun je beter nog een beetje helder kunnen denken toch?
das dan jouw probleem, in de realiteit vallen er nog steeds dagelijks verkeersdoden,verzuipen er mensen en word je uit het niets beroofd of in elkaar geramd of stik je in je eigen kots.quote:
Leven is dodelijk.quote:Op zondag 4 november 2012 20:03 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
das dan jouw probleem, in de realiteit vallen er nog steeds dagelijks verkeersdoden,verzuipen er mensen en word je uit het niets beroofd of in elkaar geramd of stik je in je eigen kots.
je kan daar rekening mee houden en de kans dat het jou overkomt minimaliseren of je kan geloven in je sprookjeswereld waar alles rozengeur en maneschijn en jezelf in een dusdanig kwetsbare positie brengen dat dit soort dingen gebeuren.
ik pas er iig voor
moet dat nou?quote:
Dat doet ook helemaal niemand. Je overdrijft je punt nogal door het te hebben over een soort "noodplannen" die je klaar moet hebbben liggen als je gaat stappen en te hameren op de eigen verantwoordelijkheid van deze student omdat dit allemaal voorkomen had worden als hij niet dronken was geweest.quote:Op zondag 4 november 2012 20:05 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
moet dat nou?
ik probeer gewoon een punt te maken en jij doet alsof ik een of andere gek ben
is echt niks mis mee om lekker met beide benen op de grond te blijven ipv je onsterfelijk wanen
welke noodplannen?quote:Op zondag 4 november 2012 20:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat doet ook helemaal niemand. Je overdrijft je punt nogal door het te hebben over een soort "noodplannen" die je klaar moet hebbben liggen als je gaat stappen en te hameren op de eigen verantwoordelijkheid van deze student omdat dit allemaal voorkomen had worden als hij niet dronken was geweest.
Punt is: de pechfactor voor deze student is vrij hoog, of hij nu thuis laveloos op de bank in slaap was getyft of in de bar van de studentenvereniging had verder niet zoveel uitgemaakt.
mee eens...quote:Op zondag 4 november 2012 15:17 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dit.
Het is niet alsof ie een of andere jackass iets heeft uitgevoerd of dat hij een gevaar voor anderen heeft gevormd. Wie heeft er niet eens overgegeven? Zeer trieste manier om zo jong heen te gaan, vreselijk voor de nabestaanden, vooral de ouders.
Je weet dat de kans om te overlijden door stress gerelateerde ziektes groter is dan de kans om vermoord te worden in Nederland?quote:Op zondag 4 november 2012 20:03 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
das dan jouw probleem, in de realiteit vallen er nog steeds dagelijks verkeersdoden,verzuipen er mensen en word je uit het niets beroofd of in elkaar geramd of stik je in je eigen kots.
je kan daar rekening mee houden en de kans dat het jou overkomt minimaliseren of je kan geloven in je sprookjeswereld waar alles rozengeur en maneschijn en jezelf in een dusdanig kwetsbare positie brengen dat dit soort dingen gebeuren.
ik pas er iig voor
Ja dat moet want je bent gek. Niemand hier waant zich onsterfelijk maar in iedere situatie uitgaan van een dodelijk incident in een land als Nederland is nogal debiel.quote:Op zondag 4 november 2012 20:05 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
moet dat nou?
ik probeer gewoon een punt te maken en jij doet alsof ik een of andere gek ben
is echt niks mis mee om lekker met beide benen op de grond te blijven ipv je onsterfelijk wanen
kap nou eens met woorden te verdraaien manquote:Op zondag 4 november 2012 20:39 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Je weet dat de kans om te overlijden door stress gerelateerde ziektes groter is dan de kans om vermoord te worden in Nederland?
[..]
Ja dat moet want je bent gek. Niemand hier waant zich onsterfelijk maar in iedere situatie uitgaan van een dodelijk incident in een land als Nederland is nogal debiel.
Wat zeg je hier dan?quote:Op zondag 4 november 2012 20:43 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
kap nou eens met woorden te verdraaien man
ik zeg helemaal niet dat je er altijd maar vanuit moet gaan dat je niet meer thuis komt.
maar je hoeft je ook niet laveloos te zuipen of je op een andere manier kwetsbaarder te maken dan je al bent.
dat is alles wat ik zeg, al de hele tijd maar jullie blijven m'n woorden maar verdraaien![]()
![]()
Hoe is dat anders dan: in iedere situatie uitgaan van een dodelijk incidentquote:in de realiteit vallen er nog steeds dagelijks verkeersdoden,verzuipen er mensen en word je uit het niets beroofd of in elkaar geramd of stik je in je eigen kots.
Leuk hč, van die mensen die met het excuus komen dat er andere dingen zijn die ongezond zijn.quote:Op zondag 4 november 2012 20:43 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
kap nou eens met woorden te verdraaien man
ik zeg helemaal niet dat je er altijd maar vanuit moet gaan dat je niet meer thuis komt.
maar je hoeft je ook niet laveloos te zuipen of je op een andere manier kwetsbaarder te maken dan je al bent.
dat is alles wat ik zeg, al de hele tijd maar jullie blijven m'n woorden maar verdraaien![]()
![]()
ik vertel daar dat er toch echt dagelijks mensen doodgaan, onder andere door stupiditeit.quote:Op zondag 4 november 2012 20:50 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Wat zeg je hier dan?
[..]
Hoe is dat anders dan: in iedere situatie uitgaan van een dodelijk incident
Kijk dat klinkt al heel wat minder dramatisch dan je eerdere posts...quote:Op zondag 4 november 2012 20:53 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
ik vertel daar dat er toch echt dagelijks mensen doodgaan, onder andere door stupiditeit.
en dat je de kans dat je bijvoorbeeld in je kots stikt kan verkleinen door je niet laveloos te zuipen.
dat is heel wat anders dan zeggen dat je altijd maar met een helm en kogelvrij vest en reddingsvest over straat moet gaan zoals jij het laat overkomen
maar ik heb het hier al een hele tijd geleden gezien en laat dit topic nu rusten
quote:Op zondag 4 november 2012 15:54 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
maakt niet uit toch, als ie iets anders heeft genomen is de situatie nog steeds hetzelfde.
gewoon zelf zorgen dat je niet overdrijft en je vrienden horen ook op je te letten
quote:Op zondag 4 november 2012 20:57 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Kijk dat klinkt al heel wat minder dramatisch dan je eerdere posts...
ik zeg dat al de hele tijd, maar je wil het niet lezen hequote:Op zondag 4 november 2012 20:16 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
welke noodplannen?
je moet je er gewoon van bewust zijn wat er kan gebeuren, als je dat bewustzijn hebt dan ga je je er ook steeds meer naar gedragen.
dus een keer een borreltje minder drinken vind je dan helemaal niet zo gek klinken
mijn punt is gewoon dat het helemaal niet nodig is om zo laveloos te worden, kan alleen maar narigheid van komen.
Ja maar je wisselt het af met berichten over iedereen is kwetsbaar!@#$%#$@!, neergestoken worden en kunnen bellen met de politie nadat je net ben beroofd.quote:Op zondag 4 november 2012 21:05 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
[..]
[..]
ik zeg dat al de hele tijd, maar je wil het niet lezen he
met lol maken is echt niks mis, maar als je gewoon ff nadenkt en niets forceert dan verklein je de kans dat je iets overkomt.
zo simpel is het.
Ik neem aan dat het ging om een nazit en dat er geen nuchtere mensen meer aanwezig waren.quote:Op zondag 4 november 2012 22:30 schreef themole het volgende:
n uiteindelijk veilig naar huis kan. En dat er wordt gecheckt of er iemand is om op hem te letten. Dit gun je geen enkele persoon toe.
Ik ben het wel met hem eens, je moet je gewoon niet hulpeloos zuipen. Ik ben echt de laatste om met een opgeheven vingertje te zwaaien als mensen dronken worden, en ik heb niks tegen een zuipcultuur, maar een ondergrens aanhouden hoort juist bij een zuipcultuur.quote:Op zondag 4 november 2012 21:08 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ja maar je wisselt het af met berichten over iedereen is kwetsbaar!@#$%#$@!, neergestoken worden en kunnen bellen met de politie nadat je net ben beroofd.
Ow echt waar hoor.. Een bob meenemen omdat er een kans is dat je beroofd wordt? LOLquote:Op zondag 4 november 2012 18:09 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
Of je kan gewoon accepteren dat bepaalde zaken nu eenmaal zo zijn, en dat er altijd een x kans is op ongelukken / rare situaties. En dat vervolgens loslaten, omdat het leven nu eenmaal niet zonder risico's is.quote:Op zondag 4 november 2012 20:03 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
ik pas er iig voor
quote:Vernauwing slokdarm oorzaak dood Thijs Eberson (22)
MAASTRICHT/OISTERWIJK - *UPDATE* De zaterdag overleden student Thijs Eberson (22) uit Oisterwijk had sinds zijn geboorte een vernauwde slokdarm. Dat is hem fataal geworden.........
Dit dus. "Noodplannen"quote:Op zondag 4 november 2012 20:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat doet ook helemaal niemand. Je overdrijft je punt nogal door het te hebben over een soort "noodplannen" die je klaar moet hebbben liggen als je gaat stappen en te hameren op de eigen verantwoordelijkheid van deze student omdat dit allemaal voorkomen had worden als hij niet dronken was geweest.
Punt is: de pechfactor voor deze student is vrij hoog, of hij nu thuis laveloos op de bank in slaap was getyft of in de bar van de studentenvereniging had verder niet zoveel uitgemaakt.
Tja, had-ie maar geen vernauwde slokdarm moeten hebben.quote:Op maandag 5 november 2012 16:41 schreef Basp1 het volgende:
Of hij nu daadwerkelijk in zijn kots gestikt is, is maar de vraag als ik onderstaand artikel lees.
[..]
En waarom hebben zijn vrienden daar niet op gelet? Waar was de slokdarmchecker?quote:Op maandag 5 november 2012 16:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tja, had-ie maar geen vernauwde slokdarm moeten hebben.
Vragen, vragen, vragen. Ik snap ook niet dat z'n ouders hem daar ook niet op geattendeerd hebben. Morgen maar plenair behandelen in de Tweede Kamer, want dit kan zo natuurlijk niet.quote:Op maandag 5 november 2012 16:44 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
En waarom hebben zijn vrienden daar niet op gelet? Waar was de slokdarmchecker?
Heeft niks met studeren te maken. Heeft met jong zijn en dingen ontdekken te maken, daar hebben veel mensen nog enige mate van begrip voor.quote:Op zondag 4 november 2012 13:58 schreef MPC60 het volgende:
Heeft wel met studeren/verenigingen te maken.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:33 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Heeft niks met studeren te maken. Heeft met jong zijn en dingen ontdekken te maken, daar hebben veel mensen nog enige mate van begrip voor.
Ik doelde eigenlijk meer op de acceptatie. Dat het doorgaans niet alleen van studenten wordt geaccepteerd, maar ook van jongeren in het algemeen (doel dus niet op de groep die TE jong is). Dit omdat het de ontdekkingsfase is, en zoals jij zegt, het geen problemen met zich meebrengt omdat het gros er mee stopt.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:43 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Heeft wel met studeren/verenigingen te maken.
Een gemiddelde mannelijke student drinkt 16 glazen alcohol per week, een gemiddeld mannelijk lid van een studentenvereniging 27.
Waarom het zo geaccepteerd is, is omdat het in de regel geen problemen met zich meebrengt en mensen er na het studeren ook gewoon mee ophouden.
In je studententijd ben je de ontdekkingsfase al wel voorbij hoor. Het is gewoon een feit dat studenten meer drinken dan niet-studerende leeftijdsgenoten.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:49 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk meer op de acceptatie. Dat het doorgaans niet alleen van studenten wordt geaccepteerd, maar ook van jongeren in het algemeen (doel dus niet op de groep die TE jong is). Dit omdat het de ontdekkingsfase is, en zoals jij zegt, het geen problemen met zich meebrengt omdat het gros er mee stopt.
Wat is nu uiteindelijk de reden voor zijn overlijden geweest, dan?quote:Op zaterdag 10 november 2012 04:01 schreef BlackLining het volgende:
Gadverdamme, wat een walgelijke reacties hier. Werkelijk verschrikkelijk.
Je gaat toch godverdomme niet lollig zitten doen over iemands dood, zeker op zo'n leeftijd? Dan heb je mijn insziens dus echt professionele hulp dan wel TBS nodig.
Ik kende Thijs goed. Hij had last van lichamelijke beperkingen en wist verschrikkelijk goed wat hij kon hebben.Het aantal aanwezigen bij de uitvaart vandaag, waar ik ook aanwezig was, wijst erop hoe geliefd Thijs was.
Walgelijke reacties. Als je zoiets gebruikt om je humor tentoon te spreiden aan mede fokkers, laat je alsjeblieft nakijken, of beter nog, preventief opsluiten.
Rust zacht, Thijs.
Mwoa vind ik niet. Ik ga even uit van 17-25 (en tuurlijk zijn er genoeg oudere studenten). Maar zeker tussen je 17e-25ste zijn veel mensen nog volop aan het ontdekken hoe het is om zelfstandig in het leven te staan. Zaken als uitgaan, (veel) drinken en in sommige gevallen overige drugs, horen daar simpelweg bij. Na die leeftijd zie je dat het bij een aanzienlijk deel allemaal langzaam of snel terugloopt qua feesten, drank en (overige) drugs.quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:06 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
In je studententijd ben je de ontdekkingsfase al wel voorbij hoor. Het is gewoon een feit dat studenten meer drinken dan niet-studerende leeftijdsgenoten.
Onbekend. Het is alleen uitgesloten dat het om een misdrijf zou gaan.quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat is nu uiteindelijk de reden voor zijn overlijden geweest, dan?
Altijd klote. Gecondoleerd.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Onbekend. Het is alleen uitgesloten dat het om een misdrijf zou gaan.
Ik had nog gelezen dat hij een vernauwde luchtpijp had en dat dat ook meegespeeld heeft...quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Onbekend. Het is alleen uitgesloten dat het om een misdrijf zou gaan.
Alleen in je eerste jaar misschien, daarna ben je daar wel overheen. Daarbij blijft het dat studenten veel meer drinken dan niet-studerende leeftijdsgenoten. Zie ook dit:quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mwoa vind ik niet. Ik ga even uit van 17-25 (en tuurlijk zijn er genoeg oudere studenten). Maar zeker tussen je 17e-25ste zijn veel mensen nog volop aan het ontdekken hoe het is om zelfstandig in het leven te staan. Zaken als uitgaan, (veel) drinken en in sommige gevallen overige drugs, horen daar simpelweg bij. Na die leeftijd zie je dat het bij een aanzienlijk deel allemaal langzaam of snel terugloopt qua feesten, drank en (overige) drugs.
Klopt, had ie ook. Nog wel meer overigens hoor. Hij wist dus echt wel dat hij niet te ver kon gaan.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:14 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Ik had nog gelezen dat hij een vernauwde luchtpijp had en dat dat ook meegespeeld heeft...
Dit inderdaad.quote:Op zondag 11 november 2012 04:11 schreef GSbrder het volgende:
Stel je voor dat hij met een volledig nuchtere escorte, thuisbrengteam en plan B-collega's naar huis was gereden en onder toeziend oog van wat second opinions te bedde was gelegd en alsnog stierf?
Een ongelukkige samenloop van omstandigheden, als je het mij vraagt.
Ah voor het slapen gaan een vinger in je strot duwen. Athans dat was mijn tactiek toen ik nog in militaire dienstplicht zat. Want militaire dienstplicht kon je wel vergelijken met zo een studenten sociėteit.quote:Op zondag 4 november 2012 15:35 schreef Ryon het volgende:
Braken kan trouwens ook gebeuren met een gematigde alcohol inname. Ook thuis kan je dan stervenDat is heel veel pech hebben.
Ja, en bij die clubs heeft dat vaak toch meer te maken met stoerdoenerij, dan met genieten van drinken.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:43 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Heeft wel met studeren/verenigingen te maken.
Een gemiddelde mannelijke student drinkt 16 glazen alcohol per week, een gemiddeld mannelijk lid van een studentenvereniging 27.
Nounou. Het is natuurlijk wel zo dat dit een nieuwsbericht is geworden en dat daar allerhande reacties op komen, dat kun je wel voorspellen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 04:01 schreef BlackLining het volgende:
Gadverdamme, wat een walgelijke reacties hier. Werkelijk verschrikkelijk.
Je gaat toch godverdomme niet lollig zitten doen over iemands dood, zeker op zo'n leeftijd? Dan heb je mijn insziens dus echt professionele hulp dan wel TBS nodig.
Ik kende Thijs goed. Hij had last van lichamelijke beperkingen en wist verschrikkelijk goed wat hij kon hebben.Het aantal aanwezigen bij de uitvaart vandaag, waar ik ook aanwezig was, wijst erop hoe geliefd Thijs was.
Walgelijke reacties. Als je zoiets gebruikt om je humor tentoon te spreiden aan mede fokkers, laat je alsjeblieft nakijken, of beter nog, preventief opsluiten.
Rust zacht, Thijs.
Verbeterdquote:Op zondag 11 november 2012 17:27 schreef thabit het volgende:
Tsja, 't is niet de eerste keer dat iemand van die leeftijd zich doodzuipt, en het zal ook zeker niet de laatste keer zijn. Net als Duitsers die zichzelf op het strand ingraven. Eens in de zoveel tijd bezwijkt er eentje aan de druk, en dat vinden we dan grappig vanwege het stereotype. In die context moet je dat een beetje zien denk ik.
dronken staat niet gelijk aan stikken in je eigen kots, toch?quote:Op zondag 4 november 2012 13:56 schreef pleeborstel het volgende:
Vreselijk.
duitsers, dus drugsquote:Op zondag 11 november 2012 17:27 schreef thabit het volgende:
Tsja, 't is niet de eerste keer dat een corpsbal zich doodzuipt, en het zal ook zeker niet de laatste keer zijn. Net als Duitsers die zichzelf op het strand ingraven. Eens in de zoveel tijd bezwijkt er eentje aan de druk, en dat vinden we dan grappig vanwege het stereotype. In die context moet je dat een beetje zien denk ik.
Nog altijd beter dan stikken in het kots van een anderquote:Op zondag 11 november 2012 20:20 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dronken staat niet gelijk aan stikken in je eigen kots, toch?
Roman Shower?quote:Op zondag 11 november 2012 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan stikken in het kots van een ander
( jaaaaa, en waar refereer ik aan?)
Nee, en ik durf dat niet te googelenquote:
Weet ik, zeer zeker, en ik ontken ook niet dat het zijn eigen schuld was. Voornamelijk omdat ik het simpelweg niet zeker weet.quote:Op zondag 11 november 2012 14:43 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nounou. Het is natuurlijk wel zo dat dit een nieuwsbericht is geworden en dat daar allerhande reacties op komen, dat kun je wel voorspellen.
Keur ik niet goed ofzo, maar het zou je ook niet meer moeten verbazen lijkt me. Er wordt continu lollig/respectloos/afstandelijk gedaan over sterfgevallen, zo lang ze maar ver van ons af staan. Dat is vrij menselijk.
Zie het als reacties op een sterfgeval, niet als reacties op jouw Thijs.
quote:Op maandag 12 november 2012 00:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Weet ik, zeer zeker, en ik ontken ook niet dat het zijn eigen schuld was. Voornamelijk omdat ik het simpelweg niet zeker weet.
Dat ben ik ook met je eens, maar ik begrijp het nooit zo goed als op openbare fora mensen komen vertellen dat ze de persoon die overleden is kennen en verontwaardigd gaan doen over de reacties. Dus omdat je de persoon kent, is het opeens onmenselijk als er mensen lollig gaan doen hierover?quote:Mijn punt is dat lollig doen over de dood van iemand die jou niks misdaan heeft diep en dieptriest is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |