quote:

Lijkt mij helemaal niet zijn 'eigen schuld', toch? Zelfs al zou 'ie zich klemgezopen hebben; dit is een veel te zware straf. Het is gewoon triest.
quote:
Mijn punt is dat lollig doen over de dood van iemand die jou niks misdaan heeft diep en dieptriest is.
Dat ben ik ook met je eens, maar ik begrijp het nooit zo goed als op openbare fora mensen komen vertellen dat ze de persoon die overleden is kennen en verontwaardigd gaan doen over de reacties. Dus omdat je de persoon kent, is het opeens onmenselijk als er mensen lollig gaan doen hierover?
Dus mijn punt is; het is nieuws en daar krijg je ook trieste reacties op. Omdat de meeste mensen op dat forum die persoon natuurlijk niet kennen. Bij voor mij bekende sterfgevallen die ik pijnlijk vind ga ik in ieder geval niet mijn energie verspillen aan het corrigeren van mensen die lollig doen over dat sterfgeval. En ik raadde jou aan hetzelfde te doen.

Daarom zeg ik; probeer het als het sterfgeval te zien waarover mensen grapjes maken etc, en niet over de persoon om wie het gaat.