abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 november 2012 @ 18:03:32 #121
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_118814910
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:58 schreef GrunnigsTrots het volgende:

[..]

als je zo zat wordt dat je niet eens meer thuis kan komen en in je eigen kots stikt dan heb je toch gewoon veel te veel gezopen?
en die vrienden van hem hadden hem prima in de gaten kunnen houden, of naar huis brengen waar mss wel iemand thuis was om op hem te letten.
mss zelfs wel naar de dokter kunnen brengen, je weet de staat waarin je hem achterlieten natuurlijk niet maar erg kwiek zal ie niet geweest zijn :N
het is in principe gewoon hun eigen schuld, ze zagen het natuurlijk niet aankomen maar het had met 2x nadenken zonder meer voorkomen kunnen worden.

oorzaak en gevolg, zo simpel is het.

en in dit geval staat oorzaak toch redelijk gelijk aan schuld of niet?
Als je zelf dronken bent is het bijzonder moeilijk om in te schatten of iemand anders te dronken is natuurlijk.
pi_118814939
quote:
99s.gif Op zondag 4 november 2012 18:03 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Als je zelf dronken bent is het bijzonder moeilijk om in te schatten of iemand anders te dronken is natuurlijk.
Ja maar, ja maar, dan had je zelf maar niet dronken moeten worden.
pi_118814953
quote:
99s.gif Op zondag 4 november 2012 18:03 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

dat is ook al eerder gezegd, maar het is toch echt je eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat je thuiskomt.
meeste mensen hebben daar een BOB voor maar in de hele groep 1tje aanwijzen die een keertje wat minder/niet drinkt om op te letten of te rijden is echt geen wereldramp hoor
bitch maar tegen een ander
"If Jezus had a gun,he would be alive today!" Homer J. Simpson - 2013
pi_118814991
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:05 schreef GrunnigsTrots het volgende:

[..]

dat is ook al eerder gezegd, maar het is toch echt je eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat je thuiskomt.
meeste mensen hebben daar een BOB voor maar in de hele groep 1tje aanwijzen die een keertje wat minder/niet drinkt om op te letten of te rijden is echt geen wereldramp hoor
Het had net zo goed thuis kunnen gebeuren.
pi_118815020
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 18:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

maar dan was ie dus in een toestand geweest waarin ie thuis kon komen, dat was ie nu duidelijk niet
  zondag 4 november 2012 @ 18:07:26 #126
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_118815028
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:05 schreef GrunnigsTrots het volgende:

[..]

O, oké, ik ga niet met een rampenplan op zak stappen anders. En een BOB wordt ook niet aangewezen voor het fietsen.
pi_118815041
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:07 schreef GrunnigsTrots het volgende:

[..]

maar dan was ie dus in een toestand geweest waarin ie thuis kon komen, dat was ie nu duidelijk niet
Dan had het alsnog thuis kunnen gebeuren. :)
  zondag 4 november 2012 @ 18:08:20 #128
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_118815049
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 18:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En het is bijna een soort thuissituatie, met een klein groepje en zelf tappen enzo waarschijnlijk.
pi_118815083
quote:
99s.gif Op zondag 4 november 2012 18:07 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

O, oké, ik ga niet met een rampenplan op zak stappen anders. En een BOB wordt ook niet aangewezen voor het fietsen.
dat zou je dus eigenlijk wel moeten doen.
niet alleen om dit soort dingen maar mensen worden ook uit het niets beroofd en gestoken enzo op straat, als je dat met je dronken kop overkomt en je kan geen 112 meer bellen omdat je te zat bent kun je er ook geweest zijn.
is het nou zo moeilijk om 2 keer na te denken zodat je iig zeker weet dat je de volgende dag weer opstaat? :')
mensen leggen nooit meer verantwoordelijkheid bij zichzelf :r
  zondag 4 november 2012 @ 18:11:08 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118815115
quote:

[..]

Dat hij niet thuis was betekent automatisch dat hij niet in staat was thuis te komen?
Darn, als dat de criteria zijn dan moet ik zo ongeveer de helft van de tijd dronken zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 4 november 2012 @ 18:15:45 #131
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_118815225
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 18:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat hij niet thuis was betekent automatisch dat hij niet in staat was thuis te komen?
Darn, als dat de criteria zijn dan moet ik zo ongeveer de helft van de tijd dronken zijn.
:P

Misschien had ie wel een lekke band of regende het keihard. Rare aannames hier allemaal.
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:09 schreef GrunnigsTrots het volgende:

[..]

niet alleen om dit soort dingen maar mensen worden ook uit het niets beroofd en gestoken enzo op straat, als je dat met je dronken kop overkomt en je kan geen 112 meer bellen omdat je te zat bent kun je er ook geweest zijn.
is het nou zo moeilijk om 2 keer na te denken zodat je iig zeker weet dat je de volgende dag weer opstaat? :')
Oké, daar zal ik de volgende keer aan denken als ik ga stappen in de ghetto.
pi_118815280
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:13 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Voer voor onderzoek. Je laat een kind van 3 ook niet met lucifers en benzine spelen, waarom een man van 18-19-20 wel als hij duidelijk laveloos is?
die waren waarschijnlijk net zo dronken tijdens/na het afpilsen
pi_118815422
quote:

[..]

Hij kan natuurlijk ook geen zin hebben gehad om vroeg in de morgen nog naar zijn eigen bed te gaan als hij de kans heeft daar op een bank te gaan slapen
  zondag 4 november 2012 @ 18:31:18 #134
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118815730
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 14:59 schreef GrunnigsTrots het volgende:

[..]

neuh, waarom kunnen die lui niet gewoon naar een normale kroeg gaan? :')
elitaire kutkakkers altijd :N
Zit het dakraam van je zolderkamer wel dicht? Het gaat waaien.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118815918
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:32 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Waarom is plezier toch zo eng als je eenmaal geen jongere meer bent?
Als alcohol een voorwaarde is om plezier te hebben.. ^O^
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_118816106
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:58 schreef GrunnigsTrots het volgende:

[..]

als je zo zat wordt dat je niet eens meer thuis kan komen en in je eigen kots stikt dan heb je toch gewoon veel te veel gezopen?
Veel drinken is niet meteen comazuipen. En natuurlijk had 'ie te veel gezopen. Doe ik ook wel eens, maar ik ben ook niet dood. Ontzettend veel mensen drinken op bepaalde avonden te veel.
quote:
en die vrienden van hem hadden hem prima in de gaten kunnen houden, of naar huis brengen waar mss wel iemand thuis was om op hem te letten.
mss zelfs wel naar de dokter kunnen brengen, je weet de staat waarin ze hem achterlieten natuurlijk niet maar erg kwiek zal ie niet geweest zijn :N
Ik durf te wedden dat er, naast dat 'ie gewoon ontzettend zat was, niks bijzonders aan hem te zien was. Zal ook wel vaker gebeuren dat iemand zo zat is dat 'ie op de kroeg blijft slapen.
quote:
het is in principe gewoon hun eigen schuld, ze zagen het natuurlijk niet aankomen maar het had met 2x nadenken zonder meer voorkomen kunnen worden.

oorzaak en gevolg, zo simpel is het.

en in dit geval staat oorzaak toch redelijk gelijk aan schuld of niet?
Nee. Je kan niet voorzien dat dit gebeurt. Dat is hetzelfde als dat jij in je taxi rijdt en doodgereden wordt door een roekeloze rijder, en ik dat jouw eigen schuld noem. Je had immers kunnen weten dat je in een auto een risico loopt.

Wat jij verkeerd ziet, is in hoeverre je dit die student aan kan rekenen. Studenten drinken gewoon ontzettend veel (en eigenlijk zonder problemen, ze stoppen hier ook weer heel snel mee als ze afgestudeerd zijn). Als er dan nu iemand door een ongelukkige samenloop van omstandigheden onder invloed van drank overlijdt, kan je natuurlijk niet meteen gaan zeggen dat hij dit had kunnen weten en had kunnen voorzien. Ook de mensen om hem heen niet.
pi_118816163
quote:

[..]

Ik ben al meerdere keren doodgestoken, misschien jouw advies maar eens opvolgen.
pi_118816167
quote:
8s.gif Op zondag 4 november 2012 13:56 schreef pleeborstel het volgende:
Wat een zure reacties... we zijn allemaal wel eens dronken geweest in onze studententijd.

Vreselijk.
Ik ben zelfs voor en na mijn studententijd een keer aangeschoten geweest!
  zondag 4 november 2012 @ 18:45:38 #139
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_118816217
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:37 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Als alcohol een voorwaarde is om plezier te hebben.. ^O^
Want dat is ook precies wat ik hier zeg! _O_
pi_118816361
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:44 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik ben zelfs voor en na mijn studententijd een keer aangeschoten geweest!
Dat je nog leeft zeg.
  zondag 4 november 2012 @ 18:53:47 #141
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_118816522
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 18:44 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ik ben al meerdere keren doodgestoken, misschien jouw advies maar eens opvolgen.
Ik heb meerdere keren de politie gebeld nadat ik gestoken en beroofd was van mijn smartphone. Ik snap niet hoe meneer trots ooit zijn computer aan heeft gekregen zo dom is hij.
  zondag 4 november 2012 @ 18:57:30 #142
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_118816677
quote:
mensen leggen nooit meer verantwoordelijkheid bij zichzelf
Dus nu zijn dronken mensen verantwoordelijk als ze worden dood gestoken door nuchtere mensen?
pi_118817009
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:53 schreef Smack10 het volgende:

[..]

o|O
En ik ken wel meer verstandige mensen.
pi_118817484
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:45 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Want dat is ook precies wat ik hier zeg! _O_
Keyword: als

|:(
  zondag 4 november 2012 @ 19:22:30 #145
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_118817678
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:17 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Keyword: als

|:(
Ow sorry je stukje is precies geschreven alsof ik zeg dat de enige manier om plezier te hebben alcohol is en dat ik daardoor belachelijk gemaakt moet worden, maar dat klopt gewoon helemaal niet dus zoals ik dat lees. |:(
pi_118817717
Ik had niet de intentie je belachelijk te maken.
pi_118817765
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:53 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ik heb meerdere keren de politie gebeld nadat ik gestoken en beroofd was van mijn smartphone. Ik snap niet hoe meneer trots ooit zijn computer aan heeft gekregen zo dom is hij.
Ik ga immer met een harnas de stad in, moet wel veilig blijven natuurlijk.
pi_118818681
Hij had gewoon z'n stropdas moeten afdoen voordat-ie ging slapen, dan was er niks aan de hand geweest. Maar ja, de hamvraag blijft:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118818836
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 18:44 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

zit nou niet zo dom te lullen man, je mist m'n punt compleet omdat je alleen maar leest wat je wil lezen.
waarom zou je jezelf zo dronken zuipen dat je jezelf niet meer goed onder controle hebt :?
ik probeer te zeggen dat je zelf moet zorgen dat je jezelf kan redden als dat nodig is, je kan aangereden worden,beroofd,vallen, verdwalen of weet ik veel wat.
hoe fucking wereldvreemd ben je als je je veilig voelt als je buiten rond loopt, met zo'n drukte in een stad loert er altijd gevaar van alle kanten.
dan kun je beter nog een beetje helder kunnen denken toch? :*
  zondag 4 november 2012 @ 19:56:05 #150
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_118819086
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:50 schreef GrunnigsTrots het volgende:

[..]

zit nou niet zo dom te lullen man, je mist m'n punt compleet omdat je alleen maar leest wat je wil lezen.
waarom zou je jezelf zo dronken zuipen dat je jezelf niet meer goed onder controle hebt :?
ik probeer te zeggen dat je zelf moet zorgen dat je jezelf kan redden als dat nodig is, je kan aangereden worden,beroofd,vallen, verdwalen of weet ik veel wat.
hoe fucking wereldvreemd ben je als je je veilig voelt als je buiten rond loopt, met zo'n drukte in een stad loert er altijd gevaar van alle kanten.
dan kun je beter nog een beetje helder kunnen denken toch? :*
Ik voel me veilig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')