Als je zelf dronken bent is het bijzonder moeilijk om in te schatten of iemand anders te dronken is natuurlijk.quote:Op zondag 4 november 2012 17:58 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
als je zo zat wordt dat je niet eens meer thuis kan komen en in je eigen kots stikt dan heb je toch gewoon veel te veel gezopen?
en die vrienden van hem hadden hem prima in de gaten kunnen houden, of naar huis brengen waar mss wel iemand thuis was om op hem te letten.
mss zelfs wel naar de dokter kunnen brengen, je weet de staat waarin je hem achterlieten natuurlijk niet maar erg kwiek zal ie niet geweest zijn
het is in principe gewoon hun eigen schuld, ze zagen het natuurlijk niet aankomen maar het had met 2x nadenken zonder meer voorkomen kunnen worden.
oorzaak en gevolg, zo simpel is het.
en in dit geval staat oorzaak toch redelijk gelijk aan schuld of niet?

Ja maar, ja maar, dan had je zelf maar niet dronken moeten worden.quote:Op zondag 4 november 2012 18:03 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Als je zelf dronken bent is het bijzonder moeilijk om in te schatten of iemand anders te dronken is natuurlijk.

dat is ook al eerder gezegd, maar het is toch echt je eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat je thuiskomt.quote:Op zondag 4 november 2012 18:03 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Als je zelf dronken bent is het bijzonder moeilijk om in te schatten of iemand anders te dronken is natuurlijk.

Het had net zo goed thuis kunnen gebeuren.quote:Op zondag 4 november 2012 18:05 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
dat is ook al eerder gezegd, maar het is toch echt je eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat je thuiskomt.
meeste mensen hebben daar een BOB voor maar in de hele groep 1tje aanwijzen die een keertje wat minder/niet drinkt om op te letten of te rijden is echt geen wereldramp hoor

maar dan was ie dus in een toestand geweest waarin ie thuis kon komen, dat was ie nu duidelijk nietquote:Op zondag 4 november 2012 18:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het had net zo goed thuis kunnen gebeuren.

O, oké, ik ga niet met een rampenplan op zak stappen anders. En een BOB wordt ook niet aangewezen voor het fietsen.quote:Op zondag 4 november 2012 18:05 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
dat is ook al eerder gezegd, maar het is toch echt je eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat je thuiskomt.
meeste mensen hebben daar een BOB voor maar in de hele groep 1tje aanwijzen die een keertje wat minder/niet drinkt om op te letten of te rijden is echt geen wereldramp hoor

Dan had het alsnog thuis kunnen gebeuren.quote:Op zondag 4 november 2012 18:07 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
maar dan was ie dus in een toestand geweest waarin ie thuis kon komen, dat was ie nu duidelijk niet

En het is bijna een soort thuissituatie, met een klein groepje en zelf tappen enzo waarschijnlijk.quote:Op zondag 4 november 2012 18:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het had net zo goed thuis kunnen gebeuren.

dat zou je dus eigenlijk wel moeten doen.quote:Op zondag 4 november 2012 18:07 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
O, oké, ik ga niet met een rampenplan op zak stappen anders. En een BOB wordt ook niet aangewezen voor het fietsen.

Dat hij niet thuis was betekent automatisch dat hij niet in staat was thuis te komen?quote:Op zondag 4 november 2012 18:07 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
maar dan was ie dus in een toestand geweest waarin ie thuis kon komen, dat was ie nu duidelijk niet

quote:Op zondag 4 november 2012 18:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat hij niet thuis was betekent automatisch dat hij niet in staat was thuis te komen?
Darn, als dat de criteria zijn dan moet ik zo ongeveer de helft van de tijd dronken zijn.
Oké, daar zal ik de volgende keer aan denken als ik ga stappen in de ghetto.quote:Op zondag 4 november 2012 18:09 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
dat zou je dus eigenlijk wel moeten doen.
niet alleen om dit soort dingen maar mensen worden ook uit het niets beroofd en gestoken enzo op straat, als je dat met je dronken kop overkomt en je kan geen 112 meer bellen omdat je te zat bent kun je er ook geweest zijn.
is het nou zo moeilijk om 2 keer na te denken zodat je iig zeker weet dat je de volgende dag weer opstaat?
mensen leggen nooit meer verantwoordelijkheid bij zichzelf

die waren waarschijnlijk net zo dronken tijdens/na het afpilsenquote:Op zondag 4 november 2012 14:13 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Voer voor onderzoek. Je laat een kind van 3 ook niet met lucifers en benzine spelen, waarom een man van 18-19-20 wel als hij duidelijk laveloos is?

Hij kan natuurlijk ook geen zin hebben gehad om vroeg in de morgen nog naar zijn eigen bed te gaan als hij de kans heeft daar op een bank te gaan slapenquote:Op zondag 4 november 2012 18:07 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]

Zit het dakraam van je zolderkamer wel dicht? Het gaat waaien.quote:Op zondag 4 november 2012 14:59 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
neuh, waarom kunnen die lui niet gewoon naar een normale kroeg gaan?
elitaire kutkakkers altijd

Als alcohol een voorwaarde is om plezier te hebben..quote:Op zondag 4 november 2012 14:32 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Waarom is plezier toch zo eng als je eenmaal geen jongere meer bent?

Veel drinken is niet meteen comazuipen. En natuurlijk had 'ie te veel gezopen. Doe ik ook wel eens, maar ik ben ook niet dood. Ontzettend veel mensen drinken op bepaalde avonden te veel.quote:Op zondag 4 november 2012 17:58 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
als je zo zat wordt dat je niet eens meer thuis kan komen en in je eigen kots stikt dan heb je toch gewoon veel te veel gezopen?
Ik durf te wedden dat er, naast dat 'ie gewoon ontzettend zat was, niks bijzonders aan hem te zien was. Zal ook wel vaker gebeuren dat iemand zo zat is dat 'ie op de kroeg blijft slapen.quote:en die vrienden van hem hadden hem prima in de gaten kunnen houden, of naar huis brengen waar mss wel iemand thuis was om op hem te letten.
mss zelfs wel naar de dokter kunnen brengen, je weet de staat waarin ze hem achterlieten natuurlijk niet maar erg kwiek zal ie niet geweest zijn
Nee. Je kan niet voorzien dat dit gebeurt. Dat is hetzelfde als dat jij in je taxi rijdt en doodgereden wordt door een roekeloze rijder, en ik dat jouw eigen schuld noem. Je had immers kunnen weten dat je in een auto een risico loopt.quote:het is in principe gewoon hun eigen schuld, ze zagen het natuurlijk niet aankomen maar het had met 2x nadenken zonder meer voorkomen kunnen worden.
oorzaak en gevolg, zo simpel is het.
en in dit geval staat oorzaak toch redelijk gelijk aan schuld of niet?

Ik ben al meerdere keren doodgestoken, misschien jouw advies maar eens opvolgen.quote:Op zondag 4 november 2012 18:09 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
niet alleen om dit soort dingen maar mensen worden ook uit het niets beroofd en gestoken enzo op straat, als je dat met je dronken kop overkomt en je kan geen 112 meer bellen omdat je te zat bent kun je er ook geweest zijn.
is het nou zo moeilijk om 2 keer na te denken zodat je iig zeker weet dat je de volgende dag weer opstaat?

Ik ben zelfs voor en na mijn studententijd een keer aangeschoten geweest!quote:Op zondag 4 november 2012 13:56 schreef pleeborstel het volgende:
Wat een zure reacties... we zijn allemaal wel eens dronken geweest in onze studententijd.
Vreselijk.

Want dat is ook precies wat ik hier zeg!quote:Op zondag 4 november 2012 18:37 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Als alcohol een voorwaarde is om plezier te hebben..

Dat je nog leeft zeg.quote:Op zondag 4 november 2012 18:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik ben zelfs voor en na mijn studententijd een keer aangeschoten geweest!

Ik heb meerdere keren de politie gebeld nadat ik gestoken en beroofd was van mijn smartphone. Ik snap niet hoe meneer trots ooit zijn computer aan heeft gekregen zo dom is hij.quote:Op zondag 4 november 2012 18:44 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik ben al meerdere keren doodgestoken, misschien jouw advies maar eens opvolgen.

Dus nu zijn dronken mensen verantwoordelijk als ze worden dood gestoken door nuchtere mensen?quote:Op zondag 4 november 2012 18:09 schreef GrunnigsTrots het volgende:

Keyword: alsquote:Op zondag 4 november 2012 18:45 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Want dat is ook precies wat ik hier zeg!

Ow sorry je stukje is precies geschreven alsof ik zeg dat de enige manier om plezier te hebben alcohol is en dat ik daardoor belachelijk gemaakt moet worden, maar dat klopt gewoon helemaal niet dus zoals ik dat lees.quote:

Ik ga immer met een harnas de stad in, moet wel veilig blijven natuurlijk.quote:Op zondag 4 november 2012 18:53 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik heb meerdere keren de politie gebeld nadat ik gestoken en beroofd was van mijn smartphone. Ik snap niet hoe meneer trots ooit zijn computer aan heeft gekregen zo dom is hij.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

zit nou niet zo dom te lullen man, je mist m'n punt compleet omdat je alleen maar leest wat je wil lezen.quote:Op zondag 4 november 2012 18:44 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik ben al meerdere keren doodgestoken, misschien jouw advies maar eens opvolgen.

Ik voel me veilig.quote:Op zondag 4 november 2012 19:50 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
zit nou niet zo dom te lullen man, je mist m'n punt compleet omdat je alleen maar leest wat je wil lezen.
waarom zou je jezelf zo dronken zuipen dat je jezelf niet meer goed onder controle hebt
ik probeer te zeggen dat je zelf moet zorgen dat je jezelf kan redden als dat nodig is, je kan aangereden worden,beroofd,vallen, verdwalen of weet ik veel wat.
hoe fucking wereldvreemd ben je als je je veilig voelt als je buiten rond loopt, met zo'n drukte in een stad loert er altijd gevaar van alle kanten.
dan kun je beter nog een beetje helder kunnen denken toch?
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |