dwz: woon je in NL, dan moet de auto die je rijdt ook in NL geregistreerd zijn.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zelfs als je daar legaal mee mag rijden in Nederland: voor het registreren van een auto moet je (tenminste, zo werkt dat in NL) ook in het land wonen.
Niet als je een bedrijf in het buitenland hebt, al willen ze dit ook aan banden gaan leggen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:17 schreef powerflux het volgende:
[..]
dwz: woon je in NL, dan moet de auto die je rijdt ook in NL geregistreerd zijn.
Bij schorsing geef je vooraf de schorsingsperiode op, ik wil gewoon op een paar dagen per jaar op pad met me auto, voor de rest staat ie stil. Die dagen kan ik niet van tevoren bepalen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid zoveel moeite moeten doen? Voor 60 dagen rijden hebben ze de optie: schorsen!
Ik hecht meer waarde aan de vele jurisprudentie hierover... Het mag dus wel!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:12 schreef MaGNeT het volgende:
http://auto-en-vervoer.in(...)nlands-kenteken.html
Dat is oplosbaar.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zelfs als je daar legaal mee mag rijden in Nederland: voor het registreren van een auto moet je (tenminste, zo werkt dat in NL) ook in het land wonen.
EU wetgeving maakt dat ze het niet kunnen tegenhouden. Zinloos dus.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Niet als je een bedrijf in het buitenland hebt, al willen ze dit ook aan banden gaan leggen.
Zoiets vermoedde ik al.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
EU wetgeving maakt dat ze het niet kunnen tegenhouden. Zinloos dus.
Volledig met je eens.quote:
Tsja, ik denk dat de gemiddelde motorrijder wat dat betreft meer recht van spreken heeft! Mijn motor staat zeker 98% van de tijd op prive-terrein.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Bij schorsing geef je vooraf de schorsingsperiode op, ik wil gewoon op een paar dagen per jaar op pad met me auto, voor de rest staat ie stil. Die dagen kan ik niet van tevoren bepalen.
Lol..Als je scheefhuurt moet je 't idd natuurlijk wel goed doen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zoiets vermoedde ik al.
In mijn vorige wijk woonde iemand in een sociale huurwoning, reed in een audi A8 op belgisch kenteken, en had een zwembad in de tuin. Zo hoort het natuurlijk niet.
Oh? Volgens wiki wel.. Althans het stukje met de Nationale auto pas.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:50 schreef T42 het volgende:
[..]
km teller is geen apk puntsnelheids meter wel
quote:Ik kan zonder veel poespas via de onderzijde langs het stuur de kabel uit mijn teller draaien, is nog geen 30 seconden werk...
Frauderen kan (bijna) altijd.. Dan kun je die 60 dagen kaart ideeen uit den oude doos ook niet meer uitvoeren..quote:Mijn KM teller staat al ruim 4 jaar op 317.000km.
Snelheid geeft hij wel keurig aan.
Heb het tandwieltje om het te repareren maar ben te lui
Zodra ik het tandwiel vervang zet ik de stand wel weer naar de huidige, is een half uurtje werk.
(4,5x 25.000km erbij). Hou de stand graag origineel.
Een hoge kilometerstand bij een Volvo is als de leeftijd van een fles oude wijn: hoe hoger hoe beter.
Verder is bij veel oude auto's de teller in 5 minuten te vervangen.
Kwestie van op een besloten forum tellers met elkaar uitwisselen die een geschikte stand hebben en je zit weer een jaar safe.
Ofwel: onuitvoerbaar.
1999quote:Op donderdag 1 november 2012 09:10 schreef virl3 het volgende:
[..]
Oh? Volgens wiki wel.. Althans het stukje met de Nationale auto pas.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stichting_Nationale_Auto_Pas
bj?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is bij mij vijf jaar lang geen afkeurpunt geweest...
omdat er 100% plantaardige olie in gaatquote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:40 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat je Passat met Golf 3 diesel motor uitstoot neutraal is?
Beide.quote:
Plantaardige olie kost ook gewoon fossiele brandstof in de productie.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:16 schreef T42 het volgende:
[..]
omdat er 100% plantaardige olie in gaatdas neutraal
goed maar de uitstoot uit mijn auto is dan neutraal.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Plantaardige olie kost ook gewoon fossiele brandstof in de productie.
ik heb nog altijd geen werkende teller en ze zeggen er nooit iets vanquote:Op donderdag 1 november 2012 11:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Beide.(teller en meter)
Zowel bij een E30 als een 740 gehad. En beide kwamen zonder problemen door de keuring.
En dat is geweest ergens in de periode tussen 2000 en 2005. Kan een jaartje eerder of later zijn, weet het niet precies meer.
met gps zit er ook EEN snelheidsmeter in de auto.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Beide.(teller en meter)
Zowel bij een E30 als een 740 gehad. En beide kwamen zonder problemen door de keuring.
En dat is geweest ergens in de periode tussen 2000 en 2005. Kan een jaartje eerder of later zijn, weet het niet precies meer.
dus een auto van voor 1967 met een kapotte snelheidsmeter kan niet?quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet moet alles wat in de auto zit aan knopjes (en metertjes) ook werken. Lijkt me niet meer dan normaal.
Mwa, bij mijn renault deed de airco het onderandere niet.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet moet alles wat in de auto zit aan knopjes (en metertjes) ook werken. Lijkt me niet meer dan normaal.
oh.. maar dat is alleen maar dat die het "extra" doet tochquote:Op donderdag 1 november 2012 12:57 schreef lipjes het volgende:
Sommige knopjes deden het niet, zelfs de ruitenwisser achter ging automatisch aan als de de ruitenwisser voor aanzette en remde.
Wereldvreemd dus.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet moet alles wat in de auto zit aan knopjes (en metertjes) ook werken. Lijkt me niet meer dan normaal.
Uh, nee. Alsof het die keurmeester iets boeit als jou radio, airco, stoelverwarming etc. het niet doen.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet moet alles wat in de auto zit aan knopjes (en metertjes) ook werken. Lijkt me niet meer dan normaal.
Misschien heb ik mazzel gehad, wie weet. Maar vwb de keurnorm lijkt mij de snelheidsmeter wel het minste probleem. Remschijven, banden etc. vind ik belangrijker.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:33 schreef SergeantFluffy het volgende:
EEN werkende snelheidsmeter is na bj juni 1967 verplicht.
kilometerteller(totaalteller enzo) maakt niet uit. alleen voor de nap wordt de kilometerstand geregistreert.
moet er dan ook een werkende kilometerteller inzitten(totaalteller enzo?) na een bepaald bouwjaar?
heb een auto uit 1957 waar de kilometerteller(dag en totaalteller) blijft stilstaan.
[..]
met gps zit er ook EEN snelheidsmeter in de auto.
Ik dacht dat apk-keurmeesters niet meer zo krititsch keken naar de snelheidsmeter omdat als er een gps in de auto wordt gelegd de auto wel door de apk-keuring kan. (momentopname).
De politie kan dan theoretisch wel het kentekenbewijs misschien innemen als je zonder snelheidsmeter(een gps) gaat rondrijden.
kan me wel iets herinneren van iemand op dit forum met een volkswagen kever(dacht ik). snelheidsmeter was kapot. Die kon alleen door de apk zonder de snelheidsmeter in het dashboard, iig niet met de kapotte gemonteerd.
Bronquote:Artikel 5.2.15
Eisen
Personenauto’s die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter, die ook bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is.
Wijze van Keuren
Visuele controle. De werking en afleesbaarheid wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
dus je olie, ampere, volt, temperatuur buiten, compas en water metertjes moeten werken voor de apk?quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet moet alles wat in de auto zit aan knopjes (en metertjes) ook werken. Lijkt me niet meer dan normaal.
mijn kever met defecte teller (totaalteller) komt uit 74. stand staat al jaren op 75dkquote:Op donderdag 1 november 2012 12:33 schreef SergeantFluffy het volgende:
EEN werkende snelheidsmeter is na bj juni 1967 verplicht.
kilometerteller(totaalteller enzo) maakt niet uit. alleen voor de nap wordt de kilometerstand geregistreert.
moet er dan ook een werkende kilometerteller inzitten(totaalteller enzo?) na een bepaald bouwjaar?
heb een auto uit 1957 waar de kilometerteller(dag en totaalteller) blijft stilstaan.
[..]
met gps zit er ook EEN snelheidsmeter in de auto.
Ik dacht dat apk-keurmeesters niet meer zo krititsch keken naar de snelheidsmeter omdat als er een gps in de auto wordt gelegd de auto wel door de apk-keuring kan. (momentopname).
De politie kan dan theoretisch wel het kentekenbewijs misschien innemen als je zonder snelheidsmeter(een gps) gaat rondrijden.
kan me wel iets herinneren van iemand op dit forum met een volkswagen kever(dacht ik). snelheidsmeter was kapot. Die kon alleen door de apk zonder de snelheidsmeter in het dashboard, iig niet met de kapotte gemonteerd.
Ja laten we allemaal een nieuwe auto kopen, dat is niet millevervuileindquote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:37 schreef henkde_j het volgende:
Hoe kut het ook is voor de liefhebbers. Ik begrijp het wel. Waarom een korting op iets wat meer milieu schade veroorzaakt?
Die van mij staat over ongeveer 20.000 kilometer ook weer op 0quote:Op donderdag 1 november 2012 13:31 schreef T42 het volgende:
[..]
meeste auto van de jaren 80 en eerder hebben ook maar een totaal teller tot 99,999km
Is het een Caddy? Die springt bij 300000 weer op nul.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:13 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Die van mij staat over ongeveer 20.000 kilometer ook weer op 0
Tellerunit is overigens van 1998 en hoort bij het motorblok en alle draaiende delen.
Nee hoor, je airco hoeft bijv. echt niet te werken om de keuring door te komen...quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet moet alles wat in de auto zit aan knopjes (en metertjes) ook werken. Lijkt me niet meer dan normaal.
Wat probeer je hiermee te zeggen?quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:01 schreef LangeJan het volgende:
Tja, voor 30 EUR in de maand ga ik de Manta niet de deur uit doen. Maar! Als dit door de importfraude is veroorzaakt, dan heb ik eigenlijk maar 1 ding te zeggen.
-> Belastingontduikers.
Bepaalde types die bijvoorbeeld Golfjes II Diesel importeren en er een TDI blok in lepelen en alle overige 190D's die aangekocht zijn.
Ik haal m'n tandpasta altijd 3 halen 2 betalen, is ook misbruik dan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:52 schreef ukga het volgende:
Als je dit al ziet als belasting onderduiken en onethisch en misbruik, heb ik slecht nieuws voor dit soort mensen
Da's 3% van de bevolking, democratisch afgeschoten dus.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:37 schreef Gertje-Plongers het volgende:
400.000 handtekeningen zou toch iets moeten kunnen bewegen ?
Hoezo afgeschoten is de rest voor dan ?quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Da's 3% van de bevolking, democratisch afgeschoten dus.
Ik zou voor mijn auto moeten betalen terwijl de rest in zwaar vervuilende diesels rondtuffen (golf 1/2 - Mercedes 190d, 200d, 300d, bmw 524td, audi 80, audi 100)? Dacht het dus niet, lekker betalen want ik ben ervoor (en zo is hoogstwaarschijnlijk de andere 97%)quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:40 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Hoezo afgeschoten is de rest voor dan ?
Het is toch altijd als tweede auto ? En dan nog wel een oudje, dus waarom zou je daar jaloers op zijn. Het is juist leuk die oudere auto nog te zien rijden, en juist leuk dat een groep mensen dit in ere houdt.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:43 schreef firebladex het volgende:
[..]
Ik zou voor mijn auto moeten betalen terwijl de rest in zwaar vervuilende diesels rondtuffen (golf 1/2 - Mercedes 190d, 200d, 300d, bmw 524td, audi 80, audi 100)? Dacht het dus niet, lekker betalen want ik ben ervoor (en zo is hoogstwaarschijnlijk de andere 97%)
Oke milieu reinste onzin, en wat dan voor kinderen die lekker al dat "gezonde" dieselrook inademen? Is dat ook nog goed? Ik snap de oldtimer regeling eigenlijk sowieso niet. Als jij gebruikt maakt van de weg, moet je ook wegenbelasting betalen. De reden voor oldtimers was dat ze dus bijna geen gebruik ervan maakte (enkele dagen in een jaar) kwam de regeling voor deze groep te vervallen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:46 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Het is toch altijd als tweede auto ? En dan nog wel een oudje, dus waarom zou je daar jaloers op zijn. Het is juist leuk die oudere auto nog te zien rijden, en juist leuk dat een groep mensen dit in ere houdt.
Waarom moet nu juist alles wat leuk is belast of verboden worden ? Want dat het mileu er op vooruit zou gaan is natuurlijk je reinste onzin.
Eens .. Dus ik hoop dat ze het niet botweg afschaffen maar iets inelkaar gaan draaien voor de liefhebber die op een mooie zomerdag z'n clubtourtje wil doen en best wegenbelasting wil betalen NAAR VERHOUDING van het weggebruik..quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:55 schreef firebladex het volgende:
[..]
Ik snap de oldtimer regeling eigenlijk sowieso niet. Als jij gebruikt maakt van de weg, moet je ook wegenbelasting betalen. De reden voor oldtimers was dat ze dus bijna geen gebruik ervan maakte (enkele dagen in een jaar) kwam de regeling voor deze groep te vervallen.
Maar nu mensen de oldtimers als dagelijks vervoer gaan gebruiken, moeten ze ook maar betalen. Als ik een leuke celica wil rijden van bouwjaar 1990, waarom moet ik dan wel betalen en is het dus geen "mooi gezicht" om het te zien. Terwijl een een doorgeroest golf 2 (met zogenaamd "rat look) die je iedere straat minstens 10 keer ziet, wel een mooi gezicht is.
Daarbij mag een auto inderdaad mooi zijn, maar als je er niet mee rijd en alleen bewonderd, mogen ze van mij ook in een museum komen te staan. Jij blij en ik blij. Als je ermee wilt rijden, gewoon betalen.
Tevens zie ik veel liever een mooie lamborghini of een GT-R rijden dan een verroeste oldtimer. En als je de auto zo mooi vind, en zo dolgraag wilt houden... waarom ben je er dan tegen om te betalen? Toen ik het laatst had gecontroleerd, kosten auto's nogsteeds geld. Dat je voor X aantal jaren heb mogen genoten, dat is mooi meegenomen, maar je gaat me niet vertellen dat je verrast bent dat ze het afschaffen?
Tevens ben ik zelf bezit geweest van een Mercedes 190D en een audi 80 (diesel). Mooi om te zien? Absoluut niet. Maar goedkoop te rijden? Ja zeker.
In dat geval mocht de auto die vandaag voor me reed wel afgekeurd worden.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:04 schreef SergeantFluffy het volgende:
[..]
oh.. maar dat is alleen maar dat die het "extra" doet toch
misschien als de ruitenwissers helemaal niet meer uitgezet kunnen worden dat dat ook apk-goedkeuring is.
de eis is vast dat ze het doen en "aan" kunnen en wisserbladen goed e.d., maar zal vast niets over staan dat ze ook goed "uit" moeten kunnen.
quote:Een ritje naar Den Haag lijkt ons nog niet zo zinvol, maar we kunnen alvast wel met zijn allen de petitie van de KNAC tekenen. Die gaan weliswaar over auto's, maar waarom zouden wij ons hier niet bij aansluiten? Gewoon krachten verenigen.
http://www.knac.nl/petitie/
Gelukkig deelt de Bovag ook mijn mening,quote:
Bron,quote:De voornaamste reden voor deze afschaffing is dat er veel relatief jonge, maar vuile oldtimers uit het buitenland geimporteerd worden die niet gebruikt worden als hobby, maar voor dagelijks gebruik, omdat deze auto's door de vrijstelling van wegenbelasting goedkoper zijn dan andere auto's. De oldtimer-eigenaren die deze auto's echter als hobby hebben worden hier van de dupe en zullen hun auto misschien af moeten staan omdat deze niet meer betaalbaar wordt.
daarom wat nieuwe regeltjes voor import.quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:35 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Gelukkig deelt de Bovag ook mijn mening,
[..]
Bron,
http://www.autozonderwege(...)ordt-afgeschaft.html
Verder moet je je eigen conclusies maar trekken.
vriend, ik ben het 100% met je eensquote:Op vrijdag 2 november 2012 08:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik haal m'n tandpasta altijd 3 halen 2 betalen, is ook misbruik dan.
En ik geef m'n giften op bij de belastingaangifte.
En begin een eenmansbedrijf om aftrekposten te kunnen aanvoeren voor m'n Adsense inkomsten.
Tsja, je kan idd alles als misbruik zien terwijl je gewoon gebruik maakt van legale regels.
Als je datzelfde 5 jaar geleden had gezegd, waren ze nu al weg wou je zeggen? Natuurlijk niet: daarvoor komt verse import het land binnen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:02 schreef Evienne het volgende:
De slecht onderhouden stinkbakken waar men claimt deze regeling voor af te schaffen, rijden over 5 jaar echt niet meer rond.
Meh, ze wilden in de eerste instantie toch de oldtimerregeling afschaffen voor auto's gebouwd na '87? Dan had dat best gewerkt. Óf ze sterven vanzelf uit, óf men onderhoudt de huidige oldtimer beter teneinde de bijkomende voordeeltjes te behouden. En de bron in Duitsland is ook niet onuitputtelijk. Strengere keuring voor import was ook nog een optie misschien.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je datzelfde 5 jaar geleden had gezegd, waren ze nu al weg wou je zeggen? Natuurlijk niet: daarvoor komt verse import het land binnen.
Dat maakt de groep die geraakt wordt wat kleiner maar het is verder geen oplossing. Of bedoel je dat die bezitter van dat diesel volkswagenbusje uit 1984 die toevallig in 1988 in nederland geimporteerd is minder recht van spreken heeft dan iemand met een identieke auto die wel al vanaf 1984 in nederland rondrijdt? Of een loeizware klassieke amerikaan die in 2003 geimporteerd is en twee keer per jaar buiten komt?quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:45 schreef ellevehC86 het volgende:
quite simpel, kentekenbewijs: Eerste afgifte NEDERLAND! - 01-01-1987
De auto heeft dan zijn belasting wel betaald.
Niet moeilijker gaan denken.
meeste hele oude oldtimers zijn import.. zo was mijn benz uit 1969 in 2003 geimporteerd (uit frankrijk)quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:45 schreef ellevehC86 het volgende:
quite simpel, kentekenbewijs: Eerste afgifte NEDERLAND! - 01-01-1987
De auto heeft dan zijn belasting wel betaald.
Niet moeilijker gaan denken.
klopt alles van voor 1978 kun je met blauwe platen krijgenquote:Op vrijdag 2 november 2012 12:53 schreef CafeRoker het volgende:
'Echte' klassiekers komen ook vaak uit het buitenland. Alleen valt dat minder op omdat die dan toch een blauwe plaat krijgen.
Die zou naar mijn mening nog een jaar moeten rondrijden met MRB tot geldig vrijstellingsjaar, in dit geval vanaf 2013.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:53 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat maakt de groep die geraakt wordt wat kleiner maar het is verder geen oplossing. Of bedoel je dat die bezitter van dat diesel volkswagenbusje uit 1984 die toevallig in 1988 in nederland geimporteerd is minder recht van spreken heeft dan iemand met een identieke auto die wel al vanaf 1984 in nederland rondrijdt? Of een loeizware klassieke amerikaan die in 2003 geimporteerd is en twee keer per jaar buiten komt?
Het datum waarop een auto in nederland terechtgekomen is is nog willekeuriger dan naar het bouwjaar kijken. Laten we daar maar niet voor kiezen.
'Echte' klassiekers komen ook vaak uit het buitenland. Alleen valt dat minder op omdat die dan toch een blauwe plaat krijgen.
?quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:05 schreef T42 het volgende:
[..]
meeste hele oude oldtimers zijn import.. zo was mijn benz uit 1969 in 2003 geimporteerd (uit frankrijk)
meeste vw T1 busjes komen ook uit het buitenland omdat ze hier al op de sloop zijn beland of verrot zijn.
menig t-fordje is ook import
Mijne wel.quote:
Nee, jij probeert gewoon verkapt haat te verspreiden.quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:35 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Gelukkig deelt de Bovag ook mijn mening,
[..]
Bron,
http://www.autozonderwege(...)ordt-afgeschaft.html
Verder moet je je eigen conclusies maar trekken.
Dat soort josti mobielen moeten ze nog wat extra naheffenquote:
Het is de schuld van de buitenlandersquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:02 schreef StateOfMind het volgende:
Bij mij in de buurt barst het van de geïmporteerde pré-1986 Mercedes 190D's en de 250D's. De een in nog slechtere staat dan de ander en ze worden afgeragd door de eigenaren.
En letterlijk allemaal zijn ze van een Ali/Mohammed/etcetera (jaja slechte buurt helaas).
Erg jammer dat het door deze groep verpest wordt voor de liefhebbers.
Elke maf rijdt in een DAF!quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat soort josti mobielen moeten ze nog wat extra naheffen
quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het is de schuld van de dieselrijders![]()
Je kunt ze moeilijk straffen op het enige punt waarop ze volledig geintegreerd zijn: ons bent zuunig.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het is de schuld van de buitenlanders
quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je kunt ze moeilijk straffen op het enige punt waarop ze volledig geintegreerd zijn: ons bent zuunig.
Als jij het ziet als haatzaaien, dan voel je je blijkbaar persoonlijk aangesproken. Misschien heb je niet gezien dat ik het e.e.a. heb weten te onderbouwen en ik niet klakkeloos maar wat loop te blaten.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, jij probeert gewoon verkapt haat te verspreiden.
Een mocro of turk gaat niet zomaar ff een Golfje 2 importeren om er vervolgens een TDI motor in te bouwen..
ALS ie een Mk2 importeert rijd ie gewoon rond met de huidige 1.6d, 1.6td of 1.6 gtd motor..
Maar dat is al veel langer aan de gang. De 190D (W201) stamt uit 1982 en W123 diesels worden ook al veel langer vrij veel ingevoerd.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:42 schreef Hyperdude het volgende:
Ben ik met je eens. Maar de regeling wordt kennelijk minder houdbaar als er veel billige dieselrijders het systeem binnentreden.
Niet alleen de Jaguar rijders, ook diegenen die een nieuwere carrosserie op een oud Range Rover chassis gezet hebben zullen neerkijken op dat plebs.quote:Dan ga je, bv. als Jaguar XK rijder nog wat meer neerkijken op die nouveau-pauvre's met hun niet kapot/vooruit te krijgen 200D's![]()
zo werkt het he, actie reactie. teveel antiekers die dagelijks worden gebruikt -> regeling weg.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:13 schreef Scrutinizer het volgende:
Importfraudeurs ook![]()
De regeling die er is en die zo het zich nu laat aanzien afgeschaft gaat worden, stelt eigenaars van alle auto's van 25 jaar en ouder vrij van het betalen van MRB. Nergens staat dat dat alleen geldt voor auto's die gereden worden door liefhebbers of wat dan ook. Dat er nu opeens, nu die regeling afgeschaft dreigt te worden, allerlei mensen en organisaties met de beschuldigende vinger gaan wijzen naar anderen doet daar niets aan af, die mensen doen/deden niets onwettig. Dat de Bovag nu opeens zegt dat het afschaffen van die regeling veroorzaakt wordt door de import van niet-schone auto's is een beetje mosterd naar de maaltijd, dan hadden ze als belangenvereniging beter een jaar of 5 geleden aan de bel kunnen trekken en een voorstel kunnen doen de regeling te veranderen.
Dat kan je dus wel! Juist wanneer de ene groep door een ander benadeeld zal worden, hebben die het volste recht zich hier kwaad over te maken, zoals ik nu klaarblijkelijk aan het doen ben.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:28 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]![]()
Daarbij kun je het überhaupt iemand moeilijk kwalijk nemen dat hij gebruik maakt van de mogelijkheden die de wet hem of haar biedt.
Je hebt helemaal gelijk, maar: een grote groep mensen staat financieel gezien het water tot aan de lippen. Jarenlang zijn ze al aan het bezuinigen en het einde lijkt nog niet in zicht. Dan vind ik het niet vreemd dat mensen misbruik maken van zo'n situatie. Je kan moeilijk verlangen dat die groep dan maar op de fiets moet stapt, zodat anderen met hun oldtimer kunnen blijven rijden.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:20 schreef LangeJan het volgende:
Blijft erg lastig om de mensen die zeggen "Ja, maar het zijn toch allemaal legale regels" er van te overtuigen dat wanneer een regeling doodbloed, omdat er verkeerd gebruik van gemaakt wordt, dit te verwijten valt aan de mensen die hier misbruik van hebben gemaakt.
Deze regeling is er in eerste instantie voor om liefhebbers een kans te geven er een betaalbare hobby op na te houden en een stukje cultuurbehoud in stand te houden.
Ik ben niet degene die bepaald wat een liefhebber is of niet. Maar de MRB-vrijstelling voor oldtimers is er niet voor bedoeld om massaal auto's vanuit Duitsland hierheen te halen en dat is het nooit geweest. De importfraudeurs komen met deze massale import dus indirect met hun klauwen aan mijn geld en ik verafschuw daarom de vervuilende diesels met importkenteken.
Verder kunnen degene die menen zogenaamd "gebruik" gemaakt hebben van de vrijstelling, omdat het "legaal" is, de tyfus krijgen en wil ze vriendelijk bedanken voor het om zeep helpen van onze hobby.
ik word benadeeld door al die uitkeringstrekkers! dat kost mij geld.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:25 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Dat kan je dus wel! Juist wanneer de ene groep door een ander benadeeld zal worden, hebben die het volste recht zich hier kwaad over te maken, zoals ik nu klaarblijkelijk aan het doen ben.
Misbruik? In mijn boekje heet het dan nog steeds gebruik. Het woordje misbruik wordt mensen wel makkelijk in de mond gelegd, dat werkt nou eenmaal beter als je bijval zoekt.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:38 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, maar: een grote groep mensen staat financieel gezien het water tot aan de lippen. Jarenlang zijn ze al aan het bezuinigen en het einde lijkt nog niet in zicht. Dan vind ik het niet vreemd dat mensen misbruik maken van zo'n situatie. Je kan moeilijk verlangen dat die groep dan maar op de fiets moet stapt, zodat anderen met hun oldtimer kunnen blijven rijden.
Je hebt het over de liefhebber en ik heb het over de mensen die het aan zagen komen dat het voorlopig alleen maar minder zou gaan en snel een oldtimer aangeschaft hebben toen ze het nog konden betalen. Dat is misbruik maken van de regeling, omdat het nu eenmaal voor de hobby was en niet om iedere dag in rond te karren. Maar ik snap ze best. De figuren die deze regels maken hebben zelf nergens last van.quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:00 schreef Evienne het volgende:
[..]
Misbruik? In mijn boekje heet het dan nog steeds gebruik. Het woordje misbruik wordt mensen wel makkelijk in de mond gelegd, dat werkt nou eenmaal beter als je bijval zoekt.
Onze overheid wil klaarblijkelijk niet langer dat wij voordeeltjes genieten, op eender welk vlak. Dat zullen ze alleen niet met zoveel woorden zeggen. Zoals het echte politici betaamt leggen ze de schuld volledig bij een ander en íedereen moet boeten voor het onvergeeflijke misbruik gepleegd door die zondebok. Mensen roeptoeteren lekker mee, voorbijgaand aan het feit dat men honderden andere oplossingen had kunnen bedenken voor dit pseudo-probleem, de liefhebbers sparend, maar dat wil onze overheid blijkbaar niet. Het zal nog wel even duren eer het bij de meeste liefhebbers doordringt dat het niet aan de import-rijders ligt, maar aan onze overheid, die niemand meer iets gunt.
Helaas zal deze maatregel óók wéér níét bijdragen aan economische voorspoed. Integendeel, het gat wordt steeds dieper gegraven.
dan valt 70% van de oldtimers af... allemaal geimporteerd ooit.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:49 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
?
ja, en?
We hebben het over de Nederlandse MRB, een origineel Nederlandse auto uit 1986 heeft daar zijn bijdrage aan verricht.
Een Import uit 1978 maar in Nederland ingevoerd in 2002 heeft er amper aan bijgedragen.
Doen we al, ongeveer 1 euro per liter!quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
alles wat elke dag gewoon op de weg rijdt wegenbelasting laten betalen. klaar!
Ik ben een beetje van beide dus. Ach, ik heb sowieso weinig reden tot klagen met mijn 700 kg. speelgoedautootje. Mijn vorige was nog geen oldtimer en daar betaalde ik 13 euro per maand voor. Ze is een vrij zuinig wagentje en écht niet zo vies. Ze is mijn hobby en juist daarom wil ik er elke dag wel in rijden.quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:07 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Je hebt het over de liefhebber en ik heb het over de mensen die het aan zagen komen dat het voorlopig alleen maar minder zou gaan en snel een oldtimer aangeschaft hebben toen ze het nog konden betalen. Dat is misbruik maken van de regeling, omdat het nu eenmaal voor de hobby was en niet om iedere dag in rond te karren. Maar ik snap ze best. De figuren die deze regels maken hebben zelf nergens last van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |