Uh, nee. Alsof het die keurmeester iets boeit als jou radio, airco, stoelverwarming etc. het niet doen.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet moet alles wat in de auto zit aan knopjes (en metertjes) ook werken. Lijkt me niet meer dan normaal.
Misschien heb ik mazzel gehad, wie weet. Maar vwb de keurnorm lijkt mij de snelheidsmeter wel het minste probleem. Remschijven, banden etc. vind ik belangrijker.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:33 schreef SergeantFluffy het volgende:
EEN werkende snelheidsmeter is na bj juni 1967 verplicht.
kilometerteller(totaalteller enzo) maakt niet uit. alleen voor de nap wordt de kilometerstand geregistreert.
moet er dan ook een werkende kilometerteller inzitten(totaalteller enzo?) na een bepaald bouwjaar?
heb een auto uit 1957 waar de kilometerteller(dag en totaalteller) blijft stilstaan.
[..]
met gps zit er ook EEN snelheidsmeter in de auto.
Ik dacht dat apk-keurmeesters niet meer zo krititsch keken naar de snelheidsmeter omdat als er een gps in de auto wordt gelegd de auto wel door de apk-keuring kan. (momentopname).
De politie kan dan theoretisch wel het kentekenbewijs misschien innemen als je zonder snelheidsmeter(een gps) gaat rondrijden.
kan me wel iets herinneren van iemand op dit forum met een volkswagen kever(dacht ik). snelheidsmeter was kapot. Die kon alleen door de apk zonder de snelheidsmeter in het dashboard, iig niet met de kapotte gemonteerd.
Bronquote:Artikel 5.2.15
Eisen
Personenauto’s die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter, die ook bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is.
Wijze van Keuren
Visuele controle. De werking en afleesbaarheid wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
dus je olie, ampere, volt, temperatuur buiten, compas en water metertjes moeten werken voor de apk?quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet moet alles wat in de auto zit aan knopjes (en metertjes) ook werken. Lijkt me niet meer dan normaal.
mijn kever met defecte teller (totaalteller) komt uit 74. stand staat al jaren op 75dkquote:Op donderdag 1 november 2012 12:33 schreef SergeantFluffy het volgende:
EEN werkende snelheidsmeter is na bj juni 1967 verplicht.
kilometerteller(totaalteller enzo) maakt niet uit. alleen voor de nap wordt de kilometerstand geregistreert.
moet er dan ook een werkende kilometerteller inzitten(totaalteller enzo?) na een bepaald bouwjaar?
heb een auto uit 1957 waar de kilometerteller(dag en totaalteller) blijft stilstaan.
[..]
met gps zit er ook EEN snelheidsmeter in de auto.
Ik dacht dat apk-keurmeesters niet meer zo krititsch keken naar de snelheidsmeter omdat als er een gps in de auto wordt gelegd de auto wel door de apk-keuring kan. (momentopname).
De politie kan dan theoretisch wel het kentekenbewijs misschien innemen als je zonder snelheidsmeter(een gps) gaat rondrijden.
kan me wel iets herinneren van iemand op dit forum met een volkswagen kever(dacht ik). snelheidsmeter was kapot. Die kon alleen door de apk zonder de snelheidsmeter in het dashboard, iig niet met de kapotte gemonteerd.
Ja laten we allemaal een nieuwe auto kopen, dat is niet millevervuileindquote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:37 schreef henkde_j het volgende:
Hoe kut het ook is voor de liefhebbers. Ik begrijp het wel. Waarom een korting op iets wat meer milieu schade veroorzaakt?
Die van mij staat over ongeveer 20.000 kilometer ook weer op 0quote:Op donderdag 1 november 2012 13:31 schreef T42 het volgende:
[..]
meeste auto van de jaren 80 en eerder hebben ook maar een totaal teller tot 99,999km
Is het een Caddy? Die springt bij 300000 weer op nul.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:13 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Die van mij staat over ongeveer 20.000 kilometer ook weer op 0
Tellerunit is overigens van 1998 en hoort bij het motorblok en alle draaiende delen.
Nee hoor, je airco hoeft bijv. echt niet te werken om de keuring door te komen...quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet moet alles wat in de auto zit aan knopjes (en metertjes) ook werken. Lijkt me niet meer dan normaal.
Wat probeer je hiermee te zeggen?quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:01 schreef LangeJan het volgende:
Tja, voor 30 EUR in de maand ga ik de Manta niet de deur uit doen. Maar! Als dit door de importfraude is veroorzaakt, dan heb ik eigenlijk maar 1 ding te zeggen.
-> Belastingontduikers.
Bepaalde types die bijvoorbeeld Golfjes II Diesel importeren en er een TDI blok in lepelen en alle overige 190D's die aangekocht zijn.
Ik haal m'n tandpasta altijd 3 halen 2 betalen, is ook misbruik dan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:52 schreef ukga het volgende:
Als je dit al ziet als belasting onderduiken en onethisch en misbruik, heb ik slecht nieuws voor dit soort mensen
Da's 3% van de bevolking, democratisch afgeschoten dus.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:37 schreef Gertje-Plongers het volgende:
400.000 handtekeningen zou toch iets moeten kunnen bewegen ?
Hoezo afgeschoten is de rest voor dan ?quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Da's 3% van de bevolking, democratisch afgeschoten dus.
Ik zou voor mijn auto moeten betalen terwijl de rest in zwaar vervuilende diesels rondtuffen (golf 1/2 - Mercedes 190d, 200d, 300d, bmw 524td, audi 80, audi 100)? Dacht het dus niet, lekker betalen want ik ben ervoor (en zo is hoogstwaarschijnlijk de andere 97%)quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:40 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Hoezo afgeschoten is de rest voor dan ?
Het is toch altijd als tweede auto ? En dan nog wel een oudje, dus waarom zou je daar jaloers op zijn. Het is juist leuk die oudere auto nog te zien rijden, en juist leuk dat een groep mensen dit in ere houdt.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:43 schreef firebladex het volgende:
[..]
Ik zou voor mijn auto moeten betalen terwijl de rest in zwaar vervuilende diesels rondtuffen (golf 1/2 - Mercedes 190d, 200d, 300d, bmw 524td, audi 80, audi 100)? Dacht het dus niet, lekker betalen want ik ben ervoor (en zo is hoogstwaarschijnlijk de andere 97%)
Oke milieu reinste onzin, en wat dan voor kinderen die lekker al dat "gezonde" dieselrook inademen? Is dat ook nog goed? Ik snap de oldtimer regeling eigenlijk sowieso niet. Als jij gebruikt maakt van de weg, moet je ook wegenbelasting betalen. De reden voor oldtimers was dat ze dus bijna geen gebruik ervan maakte (enkele dagen in een jaar) kwam de regeling voor deze groep te vervallen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:46 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Het is toch altijd als tweede auto ? En dan nog wel een oudje, dus waarom zou je daar jaloers op zijn. Het is juist leuk die oudere auto nog te zien rijden, en juist leuk dat een groep mensen dit in ere houdt.
Waarom moet nu juist alles wat leuk is belast of verboden worden ? Want dat het mileu er op vooruit zou gaan is natuurlijk je reinste onzin.
Eens .. Dus ik hoop dat ze het niet botweg afschaffen maar iets inelkaar gaan draaien voor de liefhebber die op een mooie zomerdag z'n clubtourtje wil doen en best wegenbelasting wil betalen NAAR VERHOUDING van het weggebruik..quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:55 schreef firebladex het volgende:
[..]
Ik snap de oldtimer regeling eigenlijk sowieso niet. Als jij gebruikt maakt van de weg, moet je ook wegenbelasting betalen. De reden voor oldtimers was dat ze dus bijna geen gebruik ervan maakte (enkele dagen in een jaar) kwam de regeling voor deze groep te vervallen.
Maar nu mensen de oldtimers als dagelijks vervoer gaan gebruiken, moeten ze ook maar betalen. Als ik een leuke celica wil rijden van bouwjaar 1990, waarom moet ik dan wel betalen en is het dus geen "mooi gezicht" om het te zien. Terwijl een een doorgeroest golf 2 (met zogenaamd "rat look) die je iedere straat minstens 10 keer ziet, wel een mooi gezicht is.
Daarbij mag een auto inderdaad mooi zijn, maar als je er niet mee rijd en alleen bewonderd, mogen ze van mij ook in een museum komen te staan. Jij blij en ik blij. Als je ermee wilt rijden, gewoon betalen.
Tevens zie ik veel liever een mooie lamborghini of een GT-R rijden dan een verroeste oldtimer. En als je de auto zo mooi vind, en zo dolgraag wilt houden... waarom ben je er dan tegen om te betalen? Toen ik het laatst had gecontroleerd, kosten auto's nogsteeds geld. Dat je voor X aantal jaren heb mogen genoten, dat is mooi meegenomen, maar je gaat me niet vertellen dat je verrast bent dat ze het afschaffen?
Tevens ben ik zelf bezit geweest van een Mercedes 190D en een audi 80 (diesel). Mooi om te zien? Absoluut niet. Maar goedkoop te rijden? Ja zeker.
In dat geval mocht de auto die vandaag voor me reed wel afgekeurd worden.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:04 schreef SergeantFluffy het volgende:
[..]
oh.. maar dat is alleen maar dat die het "extra" doet toch
misschien als de ruitenwissers helemaal niet meer uitgezet kunnen worden dat dat ook apk-goedkeuring is.
de eis is vast dat ze het doen en "aan" kunnen en wisserbladen goed e.d., maar zal vast niets over staan dat ze ook goed "uit" moeten kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |