dwz: woon je in NL, dan moet de auto die je rijdt ook in NL geregistreerd zijn.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zelfs als je daar legaal mee mag rijden in Nederland: voor het registreren van een auto moet je (tenminste, zo werkt dat in NL) ook in het land wonen.
Niet als je een bedrijf in het buitenland hebt, al willen ze dit ook aan banden gaan leggen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:17 schreef powerflux het volgende:
[..]
dwz: woon je in NL, dan moet de auto die je rijdt ook in NL geregistreerd zijn.
Bij schorsing geef je vooraf de schorsingsperiode op, ik wil gewoon op een paar dagen per jaar op pad met me auto, voor de rest staat ie stil. Die dagen kan ik niet van tevoren bepalen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid zoveel moeite moeten doen? Voor 60 dagen rijden hebben ze de optie: schorsen!
Ik hecht meer waarde aan de vele jurisprudentie hierover... Het mag dus wel!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:12 schreef MaGNeT het volgende:
http://auto-en-vervoer.in(...)nlands-kenteken.html
Dat is oplosbaar.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zelfs als je daar legaal mee mag rijden in Nederland: voor het registreren van een auto moet je (tenminste, zo werkt dat in NL) ook in het land wonen.
EU wetgeving maakt dat ze het niet kunnen tegenhouden. Zinloos dus.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Niet als je een bedrijf in het buitenland hebt, al willen ze dit ook aan banden gaan leggen.
Zoiets vermoedde ik al.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
EU wetgeving maakt dat ze het niet kunnen tegenhouden. Zinloos dus.
Volledig met je eens.quote:
Tsja, ik denk dat de gemiddelde motorrijder wat dat betreft meer recht van spreken heeft! Mijn motor staat zeker 98% van de tijd op prive-terrein.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Bij schorsing geef je vooraf de schorsingsperiode op, ik wil gewoon op een paar dagen per jaar op pad met me auto, voor de rest staat ie stil. Die dagen kan ik niet van tevoren bepalen.
Lol..Als je scheefhuurt moet je 't idd natuurlijk wel goed doen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zoiets vermoedde ik al.
In mijn vorige wijk woonde iemand in een sociale huurwoning, reed in een audi A8 op belgisch kenteken, en had een zwembad in de tuin. Zo hoort het natuurlijk niet.
Oh? Volgens wiki wel.. Althans het stukje met de Nationale auto pas.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:50 schreef T42 het volgende:
[..]
km teller is geen apk puntsnelheids meter wel
quote:Ik kan zonder veel poespas via de onderzijde langs het stuur de kabel uit mijn teller draaien, is nog geen 30 seconden werk...
Frauderen kan (bijna) altijd.. Dan kun je die 60 dagen kaart ideeen uit den oude doos ook niet meer uitvoeren..quote:Mijn KM teller staat al ruim 4 jaar op 317.000km.
Snelheid geeft hij wel keurig aan.
Heb het tandwieltje om het te repareren maar ben te lui
Zodra ik het tandwiel vervang zet ik de stand wel weer naar de huidige, is een half uurtje werk.
(4,5x 25.000km erbij). Hou de stand graag origineel.
Een hoge kilometerstand bij een Volvo is als de leeftijd van een fles oude wijn: hoe hoger hoe beter.
Verder is bij veel oude auto's de teller in 5 minuten te vervangen.
Kwestie van op een besloten forum tellers met elkaar uitwisselen die een geschikte stand hebben en je zit weer een jaar safe.
Ofwel: onuitvoerbaar.
1999quote:Op donderdag 1 november 2012 09:10 schreef virl3 het volgende:
[..]
Oh? Volgens wiki wel.. Althans het stukje met de Nationale auto pas.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stichting_Nationale_Auto_Pas
bj?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is bij mij vijf jaar lang geen afkeurpunt geweest...
omdat er 100% plantaardige olie in gaatquote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:40 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat je Passat met Golf 3 diesel motor uitstoot neutraal is?
Beide.quote:
Plantaardige olie kost ook gewoon fossiele brandstof in de productie.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:16 schreef T42 het volgende:
[..]
omdat er 100% plantaardige olie in gaatdas neutraal
goed maar de uitstoot uit mijn auto is dan neutraal.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Plantaardige olie kost ook gewoon fossiele brandstof in de productie.
ik heb nog altijd geen werkende teller en ze zeggen er nooit iets vanquote:Op donderdag 1 november 2012 11:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Beide.(teller en meter)
Zowel bij een E30 als een 740 gehad. En beide kwamen zonder problemen door de keuring.
En dat is geweest ergens in de periode tussen 2000 en 2005. Kan een jaartje eerder of later zijn, weet het niet precies meer.
met gps zit er ook EEN snelheidsmeter in de auto.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Beide.(teller en meter)
Zowel bij een E30 als een 740 gehad. En beide kwamen zonder problemen door de keuring.
En dat is geweest ergens in de periode tussen 2000 en 2005. Kan een jaartje eerder of later zijn, weet het niet precies meer.
dus een auto van voor 1967 met een kapotte snelheidsmeter kan niet?quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet moet alles wat in de auto zit aan knopjes (en metertjes) ook werken. Lijkt me niet meer dan normaal.
Mwa, bij mijn renault deed de airco het onderandere niet.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet moet alles wat in de auto zit aan knopjes (en metertjes) ook werken. Lijkt me niet meer dan normaal.
oh.. maar dat is alleen maar dat die het "extra" doet tochquote:Op donderdag 1 november 2012 12:57 schreef lipjes het volgende:
Sommige knopjes deden het niet, zelfs de ruitenwisser achter ging automatisch aan als de de ruitenwisser voor aanzette en remde.
Wereldvreemd dus.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet moet alles wat in de auto zit aan knopjes (en metertjes) ook werken. Lijkt me niet meer dan normaal.
Uh, nee. Alsof het die keurmeester iets boeit als jou radio, airco, stoelverwarming etc. het niet doen.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet moet alles wat in de auto zit aan knopjes (en metertjes) ook werken. Lijkt me niet meer dan normaal.
Misschien heb ik mazzel gehad, wie weet. Maar vwb de keurnorm lijkt mij de snelheidsmeter wel het minste probleem. Remschijven, banden etc. vind ik belangrijker.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:33 schreef SergeantFluffy het volgende:
EEN werkende snelheidsmeter is na bj juni 1967 verplicht.
kilometerteller(totaalteller enzo) maakt niet uit. alleen voor de nap wordt de kilometerstand geregistreert.
moet er dan ook een werkende kilometerteller inzitten(totaalteller enzo?) na een bepaald bouwjaar?
heb een auto uit 1957 waar de kilometerteller(dag en totaalteller) blijft stilstaan.
[..]
met gps zit er ook EEN snelheidsmeter in de auto.
Ik dacht dat apk-keurmeesters niet meer zo krititsch keken naar de snelheidsmeter omdat als er een gps in de auto wordt gelegd de auto wel door de apk-keuring kan. (momentopname).
De politie kan dan theoretisch wel het kentekenbewijs misschien innemen als je zonder snelheidsmeter(een gps) gaat rondrijden.
kan me wel iets herinneren van iemand op dit forum met een volkswagen kever(dacht ik). snelheidsmeter was kapot. Die kon alleen door de apk zonder de snelheidsmeter in het dashboard, iig niet met de kapotte gemonteerd.
Bronquote:Artikel 5.2.15
Eisen
Personenauto’s die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter, die ook bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is.
Wijze van Keuren
Visuele controle. De werking en afleesbaarheid wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
dus je olie, ampere, volt, temperatuur buiten, compas en water metertjes moeten werken voor de apk?quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet moet alles wat in de auto zit aan knopjes (en metertjes) ook werken. Lijkt me niet meer dan normaal.
mijn kever met defecte teller (totaalteller) komt uit 74. stand staat al jaren op 75dkquote:Op donderdag 1 november 2012 12:33 schreef SergeantFluffy het volgende:
EEN werkende snelheidsmeter is na bj juni 1967 verplicht.
kilometerteller(totaalteller enzo) maakt niet uit. alleen voor de nap wordt de kilometerstand geregistreert.
moet er dan ook een werkende kilometerteller inzitten(totaalteller enzo?) na een bepaald bouwjaar?
heb een auto uit 1957 waar de kilometerteller(dag en totaalteller) blijft stilstaan.
[..]
met gps zit er ook EEN snelheidsmeter in de auto.
Ik dacht dat apk-keurmeesters niet meer zo krititsch keken naar de snelheidsmeter omdat als er een gps in de auto wordt gelegd de auto wel door de apk-keuring kan. (momentopname).
De politie kan dan theoretisch wel het kentekenbewijs misschien innemen als je zonder snelheidsmeter(een gps) gaat rondrijden.
kan me wel iets herinneren van iemand op dit forum met een volkswagen kever(dacht ik). snelheidsmeter was kapot. Die kon alleen door de apk zonder de snelheidsmeter in het dashboard, iig niet met de kapotte gemonteerd.
Ja laten we allemaal een nieuwe auto kopen, dat is niet millevervuileindquote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:37 schreef henkde_j het volgende:
Hoe kut het ook is voor de liefhebbers. Ik begrijp het wel. Waarom een korting op iets wat meer milieu schade veroorzaakt?
Die van mij staat over ongeveer 20.000 kilometer ook weer op 0quote:Op donderdag 1 november 2012 13:31 schreef T42 het volgende:
[..]
meeste auto van de jaren 80 en eerder hebben ook maar een totaal teller tot 99,999km
Is het een Caddy? Die springt bij 300000 weer op nul.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:13 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Die van mij staat over ongeveer 20.000 kilometer ook weer op 0
Tellerunit is overigens van 1998 en hoort bij het motorblok en alle draaiende delen.
Nee hoor, je airco hoeft bijv. echt niet te werken om de keuring door te komen...quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet moet alles wat in de auto zit aan knopjes (en metertjes) ook werken. Lijkt me niet meer dan normaal.
Wat probeer je hiermee te zeggen?quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:01 schreef LangeJan het volgende:
Tja, voor 30 EUR in de maand ga ik de Manta niet de deur uit doen. Maar! Als dit door de importfraude is veroorzaakt, dan heb ik eigenlijk maar 1 ding te zeggen.
-> Belastingontduikers.
Bepaalde types die bijvoorbeeld Golfjes II Diesel importeren en er een TDI blok in lepelen en alle overige 190D's die aangekocht zijn.
Ik haal m'n tandpasta altijd 3 halen 2 betalen, is ook misbruik dan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:52 schreef ukga het volgende:
Als je dit al ziet als belasting onderduiken en onethisch en misbruik, heb ik slecht nieuws voor dit soort mensen
Da's 3% van de bevolking, democratisch afgeschoten dus.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:37 schreef Gertje-Plongers het volgende:
400.000 handtekeningen zou toch iets moeten kunnen bewegen ?
Hoezo afgeschoten is de rest voor dan ?quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Da's 3% van de bevolking, democratisch afgeschoten dus.
Ik zou voor mijn auto moeten betalen terwijl de rest in zwaar vervuilende diesels rondtuffen (golf 1/2 - Mercedes 190d, 200d, 300d, bmw 524td, audi 80, audi 100)? Dacht het dus niet, lekker betalen want ik ben ervoor (en zo is hoogstwaarschijnlijk de andere 97%)quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:40 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Hoezo afgeschoten is de rest voor dan ?
Het is toch altijd als tweede auto ? En dan nog wel een oudje, dus waarom zou je daar jaloers op zijn. Het is juist leuk die oudere auto nog te zien rijden, en juist leuk dat een groep mensen dit in ere houdt.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:43 schreef firebladex het volgende:
[..]
Ik zou voor mijn auto moeten betalen terwijl de rest in zwaar vervuilende diesels rondtuffen (golf 1/2 - Mercedes 190d, 200d, 300d, bmw 524td, audi 80, audi 100)? Dacht het dus niet, lekker betalen want ik ben ervoor (en zo is hoogstwaarschijnlijk de andere 97%)
Oke milieu reinste onzin, en wat dan voor kinderen die lekker al dat "gezonde" dieselrook inademen? Is dat ook nog goed? Ik snap de oldtimer regeling eigenlijk sowieso niet. Als jij gebruikt maakt van de weg, moet je ook wegenbelasting betalen. De reden voor oldtimers was dat ze dus bijna geen gebruik ervan maakte (enkele dagen in een jaar) kwam de regeling voor deze groep te vervallen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:46 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Het is toch altijd als tweede auto ? En dan nog wel een oudje, dus waarom zou je daar jaloers op zijn. Het is juist leuk die oudere auto nog te zien rijden, en juist leuk dat een groep mensen dit in ere houdt.
Waarom moet nu juist alles wat leuk is belast of verboden worden ? Want dat het mileu er op vooruit zou gaan is natuurlijk je reinste onzin.
Eens .. Dus ik hoop dat ze het niet botweg afschaffen maar iets inelkaar gaan draaien voor de liefhebber die op een mooie zomerdag z'n clubtourtje wil doen en best wegenbelasting wil betalen NAAR VERHOUDING van het weggebruik..quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:55 schreef firebladex het volgende:
[..]
Ik snap de oldtimer regeling eigenlijk sowieso niet. Als jij gebruikt maakt van de weg, moet je ook wegenbelasting betalen. De reden voor oldtimers was dat ze dus bijna geen gebruik ervan maakte (enkele dagen in een jaar) kwam de regeling voor deze groep te vervallen.
Maar nu mensen de oldtimers als dagelijks vervoer gaan gebruiken, moeten ze ook maar betalen. Als ik een leuke celica wil rijden van bouwjaar 1990, waarom moet ik dan wel betalen en is het dus geen "mooi gezicht" om het te zien. Terwijl een een doorgeroest golf 2 (met zogenaamd "rat look) die je iedere straat minstens 10 keer ziet, wel een mooi gezicht is.
Daarbij mag een auto inderdaad mooi zijn, maar als je er niet mee rijd en alleen bewonderd, mogen ze van mij ook in een museum komen te staan. Jij blij en ik blij. Als je ermee wilt rijden, gewoon betalen.
Tevens zie ik veel liever een mooie lamborghini of een GT-R rijden dan een verroeste oldtimer. En als je de auto zo mooi vind, en zo dolgraag wilt houden... waarom ben je er dan tegen om te betalen? Toen ik het laatst had gecontroleerd, kosten auto's nogsteeds geld. Dat je voor X aantal jaren heb mogen genoten, dat is mooi meegenomen, maar je gaat me niet vertellen dat je verrast bent dat ze het afschaffen?
Tevens ben ik zelf bezit geweest van een Mercedes 190D en een audi 80 (diesel). Mooi om te zien? Absoluut niet. Maar goedkoop te rijden? Ja zeker.
In dat geval mocht de auto die vandaag voor me reed wel afgekeurd worden.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:04 schreef SergeantFluffy het volgende:
[..]
oh.. maar dat is alleen maar dat die het "extra" doet toch
misschien als de ruitenwissers helemaal niet meer uitgezet kunnen worden dat dat ook apk-goedkeuring is.
de eis is vast dat ze het doen en "aan" kunnen en wisserbladen goed e.d., maar zal vast niets over staan dat ze ook goed "uit" moeten kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |