abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106112462
Naar aanleiding van de zoveelste confrontatie met misbruikers van de wegenbelastingswet moet mij toch het volgende van het hart. In mij ontwaakt een lichte vorm van haat tegen mensen die op zich slim bezig, maar tegelijkertijd ook fout bezig zijn.

Het is niet het einde van de wereld, maar ik ben in tegenstelling tot bepaalde groeperingen in Nederland WEL opgevoed met enige vorm van gevoel omtrent eerlijkheid en gerechtigheid. Ook heb ik meegekregen (en soms wou ik dat dit niet zo was) dat een systeem bestaat om te gebruiken in plaats van te misbruiken.

Het zit namelijk zo.. in Nederland heb je een oldtimerregeling, deze stelt LIEFHEBBERS!! in staat om met hun 25 tot 30 jaar of oudere wagen wegenbelastingvrij en hobbymatig gebruik te maken van hun automobielen/motoren.

Maar je hebt ook individuen die hierop weten te parasiteren, niet wetende dat zij hiermee de vrijheden cq. voordelen die oldtimerliefhebbers benutten onder druk zetten. Ik erger mij kapot aan de zoveelste in Duitsland uitgekotste en vervolgens naar Nederland gehaalde 190D's en andere pre-1986 diesels.

Gelukkig heeft de PVV in samenwerking met de FEHAC er voor gezorgt dat deze oldtimerregeling is doorgezet, wat oa. mij in staat stelt om als liefhebber in mijn eigen 87-er straks in 2013 ook wegenbelastingvrij rond te laten rijden.

Nogmaals, ik snap de financiele drijfveer, maar de kortzichtigheid van de figuren die profiteren van iets wat bedoelt is voor liefhebbers daarentegen totaal niet. Ook heb ik het besef dat er bij elke regeling misbruikers en gebruikers zijn en dat er mensen zijn met een minder sociale instelling bestaan, die daar ongegeneerd misbruik van maken.

Maar, om eens een voorbeeld te noemen, landrover's... al een wat oudere trend, maar daar rijden er zat van rond met oude chassis maar dan met een moderne carrosserie erop geschroefd. Nu heb je daarbovenop de massale import van oude diesels en ga zo maar door en als je wat speurwerk verricht in PTA, zijn Golfjes 2 nu ook aan de beurt, maar nu uitgevoerd en omgebouwd met moderne (nog steeds diesel) techniek, waar vervolgens cathalysators worden uitgesloopt etc. etc.

Ik pleit er dus voor om de datum van eerste tenaamstelling te hanteren voor het bepalen van het aantal jaren die er toe doen om een auto oldtimer te mogen noemen. Ook moet de leeftijd van carrosserie en bijbehorende techniek matchen met het chassis.

En voor alle handelaren die auto's van voor 1986 hebben geimporteerd om de prijzen vervolgens tot drie keer over de kop te laten gaan een hele dikke vinger, want! de oldtimerregeling gaat (weliswaar gefaseerd nu) gewoon door, dus die 86-ers en de daarbij horende voordelen zijn lang zo zeldzaam niet meer.

Uch! Ik heb gezegd :) en nu ga ik slapen.
pi_106112528
Wat nou, ik ben ook gewoon een liefhebber. Van turkenmercedessen zoals in de OP genoemd :) Mag ik dan geen belastingvoordeel?
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  woensdag 28 december 2011 @ 00:56:49 #3
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_106112597
Zo nu kan je vast lekker slapen
Doei!
pi_106112602
Zwartwerk is broodroof!

:')
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_106112612
Jezus gast, wat een frustatie.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_106112628
het is sport, dat zul jij nooit begrijpen
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
pi_106112632
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 00:55 schreef 9611Niels het volgende:
Wat nou, ik ben ook gewoon een liefhebber. Van turkenmercedessen zoals in de OP genoemd :) Mag ik dan geen belastingvoordeel?
Uiteraard mag dat! Dit is een vrij land (tot op zekere hoogte) Ik ben niet degene die bepaald of iemand wel of geen liefhebber is. Ik spot al jaren deze trend en was nu van mening er iets van te moeten zeggen :') Op een forum, via internet, waar iedereen mijn mening over een paar dagen (positief ingesteld) alweer vergeten is. Er wordt immers net als bij zoveel regelingen weer lekker misbruik van gemaakt.
pi_106112637
Kon ik maar belastingvrij in m'n Audi rijden.
pi_106112709
Trusten
pi_106112728
quote:
11s.gif Op woensdag 28 december 2011 00:57 schreef Zapato het volgende:
Jezus gast, wat een frustatie.
Lekker toch? Waren er maar meer mensen gefrustreerd en strijdlustig, ipv passief en apathisch overal ja en amen op te zeggen.
  woensdag 28 december 2011 @ 01:01:43 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_106112749
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2011 00:57 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Kon ik maar belastingvrij in m'n Audi rijden.
Afschrijven op de zaak onder de kop "imago versterking".
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_106112763
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2011 01:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Werd helaas niet goedgekeurd.
pi_106112776
Ik was trouwens afgehaakt bij alinea 3. Ik vind het nogal ver gezocht om te haten op mensen die een oude auto bezitten.
pi_106112791
sowieso belasting betalen :')
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_106112818
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 01:00 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Lekker toch? Waren er maar meer mensen gefrustreerd en strijdlustig, ipv passief en apathisch overal ja en amen op te zeggen.
Je hebt gelijk. Maar wees blij dat er hier zoveel geld over is dat er hier überhaupt regelingen voor zijn.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_106112819
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2011 01:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Audi rijden doe je niet als je gehecht bent aan je imago _O-
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  woensdag 28 december 2011 @ 01:05:03 #17
360777 chickmagneet
je ma houdt van mij.
pi_106112845
Ik ben belastinginspecteur en ik betaal nooit belasting maar ik komt het wel halen bij mensen
de eerste fokker die niet autistisch is .
  woensdag 28 december 2011 @ 01:05:19 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_106112857

Muah... Ik durf hier best wel mee door de buurt te rijden hoor.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_106112869
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 01:04 schreef Zapato het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Maar wees blij dat er hier zoveel geld over is dat er hier überhaupt regelingen voor zijn.
Dank je wel voor het extra inzicht, vanuit die hoek had ik het nog niet bekeken. Ben er blij mee dat de regeling word doorgezet ja :)
pi_106112878
De Belastingdienst :')
pi_106112899
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2011 01:05 schreef SpecialK het volgende:
[ afbeelding ]

Muah... Ik durf hier best wel mee door de buurt te rijden hoor.
Maar laten we wel eerlijk zijn, daar heb jij natuurlijk helemaal de centjes niet voor.
De Audi waar jij op doelt komt waarschijnlijk eerder uit dit segment/bouwjaar:

Groetjes, Ezio.
pi_106112911
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 01:02 schreef dockx het volgende:
Ik was trouwens afgehaakt bij alinea 3. Ik vind het nogal ver gezocht om te haten op mensen die een oude auto bezitten.
Haat is nuttiger dan wanhoop.
pi_106112954
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2011 01:07 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Maar laten we wel eerlijk zijn, daar heb jij natuurlijk helemaal de centjes niet voor.
De Audi waar jij op doelt komt waarschijnlijk eerder uit dit segment/bouwjaar:

[ afbeelding ]
Maar ik heb dat wel. Zelf betaald ook, ik haal je lelijke Polo vast wel een keertje in.
  woensdag 28 december 2011 @ 01:09:47 #24
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_106112984
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 01:09 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Maar ik heb dat wel. Zelf betaald ook, ik haal je lelijke Polo vast wel een keertje in.
Opscheppen op internet is het niet geweldig hsg?
Doei!
pi_106113042
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 01:09 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Laatst vroeg je nog een ban aan omdat je moest leren voor een of ander stupide examen. En nu zou je zeker in een splinternieuwe S5 rondkarren?

Goed je best doen op school en wie weet 'ooit' komt jouw Audi-momentje voorbij jochie! :s)
Groetjes, Ezio.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')