abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 november 2012 @ 09:09:15 #151
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118733467
Trouwens even een copy-past van de facebook van MAG (motorrijders actiegroep)

http://www.facebook.com/motorrijdersactiegroep
quote:
Een ritje naar Den Haag lijkt ons nog niet zo zinvol, maar we kunnen alvast wel met zijn allen de petitie van de KNAC tekenen. Die gaan weliswaar over auto's, maar waarom zouden wij ons hier niet bij aansluiten? Gewoon krachten verenigen.

http://www.knac.nl/petitie/
pi_118733664
Ingevuld, bedankt voor de link.
  vrijdag 2 november 2012 @ 09:27:00 #153
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118733749
ik ben dan wel een fanatiek motorrijder die een hekel heeft aan de meeste automobilisten (worden er wel steeds minder).
Maar hier steun ik ze wel in :+
pi_118733890
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2012 00:38 schreef Turquaz52 het volgende:
Wel een beetje laag vind je niet?
Gelukkig deelt de Bovag ook mijn mening,

quote:
De voornaamste reden voor deze afschaffing is dat er veel relatief jonge, maar vuile oldtimers uit het buitenland geimporteerd worden die niet gebruikt worden als hobby, maar voor dagelijks gebruik, omdat deze auto's door de vrijstelling van wegenbelasting goedkoper zijn dan andere auto's. De oldtimer-eigenaren die deze auto's echter als hobby hebben worden hier van de dupe en zullen hun auto misschien af moeten staan omdat deze niet meer betaalbaar wordt.
Bron,

http://www.autozonderwege(...)ordt-afgeschaft.html

Verder moet je je eigen conclusies maar trekken.
  vrijdag 2 november 2012 @ 10:35:05 #155
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118734935
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:35 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Gelukkig deelt de Bovag ook mijn mening,

[..]

Bron,

http://www.autozonderwege(...)ordt-afgeschaft.html

Verder moet je je eigen conclusies maar trekken.
daarom wat nieuwe regeltjes voor import.
zoals bij 35 jaar pas belasting vrij als je importeert vanaf 2014? en Nederlandse auto's zoals het nu is. (25 met stappen naar 30)
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:41:44 #156
97111 ukga
Siewosie baas
pi_118736774
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 08:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik haal m'n tandpasta altijd 3 halen 2 betalen, is ook misbruik dan.
En ik geef m'n giften op bij de belastingaangifte.
En begin een eenmansbedrijf om aftrekposten te kunnen aanvoeren voor m'n Adsense inkomsten.

Tsja, je kan idd alles als misbruik zien terwijl je gewoon gebruik maakt van legale regels.
vriend, ik ben het 100% met je eens

Ik vind het geen probleem als een paar mensen in een geragte merry 180 gaan rijden om euros te besparen. Ze doen niks illegaals

Maar gelukkig is dit nederland waarvoor alles betaalt ZAL worden :(
Zelf heb ik ook een oldtimer en wou er eentje bij kopen, maar zie hier toch maar vanaf

  vrijdag 2 november 2012 @ 12:02:02 #157
285174 Evienne
never odd or even
pi_118737369
Mijn Polo is ook een Duitsertje, maar geimporteerd vanwege grenzeloze awesomeness.

Ik kan er met mijn pet niet bij, dit is een maatregel die veel gaat kosten, en relatief weinig oplevert, terwijl het probleem zichzelf op zou lossen, gratis en voor niks: De slecht onderhouden stinkbakken waar men claimt deze regeling voor af te schaffen, rijden over 5 jaar echt niet meer rond. De liefhebberij blijft dan over. Maar op deze manier maken ze alles kaput.

En wat is er trouwens mis met dagelijks gebruik? Ik geniet van elke kilometer en ik vind het niet tof dat men mijn hobby van hogerhand wil limiteren. :{w.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_118737491
Hopelijk komt er een oplossing voor de oldtimers die echt voor het behoud van het cultureel erfgoed dienen.

Voor de rest vind ik het prima. Ik gebruik mijn auto ook maar 1 of 2 dagen per week en betaal ook de volle mep. Daar is ook geen regeling voor.

In mijn straat staan nu 2 belastingvrije mercedessen en een andere auto uit 1987 die dat binnenkort wordt. Een van die mercedessen heeft nog 1,5 jaar apk, alle deuren zijn van binnenuit doorgeroest en de walmende uitlaat is op 500 meter zichtbaar. Uiteraard is dit pareltje import.. Het loopt echt uit de hand en ik woon niet eens in een echte pauperbuurt.
  vrijdag 2 november 2012 @ 12:17:46 #159
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118737823
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 november 2012 12:02 schreef Evienne het volgende:
De slecht onderhouden stinkbakken waar men claimt deze regeling voor af te schaffen, rijden over 5 jaar echt niet meer rond.
Als je datzelfde 5 jaar geleden had gezegd, waren ze nu al weg wou je zeggen? Natuurlijk niet: daarvoor komt verse import het land binnen.
censuur :O
  vrijdag 2 november 2012 @ 12:37:20 #160
285174 Evienne
never odd or even
pi_118738314
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 12:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als je datzelfde 5 jaar geleden had gezegd, waren ze nu al weg wou je zeggen? Natuurlijk niet: daarvoor komt verse import het land binnen.
Meh, ze wilden in de eerste instantie toch de oldtimerregeling afschaffen voor auto's gebouwd na '87? Dan had dat best gewerkt. Óf ze sterven vanzelf uit, óf men onderhoudt de huidige oldtimer beter teneinde de bijkomende voordeeltjes te behouden. En de bron in Duitsland is ook niet onuitputtelijk. Strengere keuring voor import was ook nog een optie misschien.

Alles beter dan deze botte bijl. Ik hoop en verwacht ook wel dat er voor erfgoed een uitzondering wordt gemaakt. Kunnen we dan weer bakkeleien over wat erfgoed is... mijn Polo roept bijvoorbeeld heel wat jeugdsentiment en melancholie op, dat is toch óók wenselijk in het straatbeeld? *)
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_118738557
quite simpel, kentekenbewijs: Eerste afgifte NEDERLAND! - 01-01-1987

De auto heeft dan zijn belasting wel betaald.

Niet moeilijker gaan denken.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_118738742
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 12:45 schreef ellevehC86 het volgende:
quite simpel, kentekenbewijs: Eerste afgifte NEDERLAND! - 01-01-1987

De auto heeft dan zijn belasting wel betaald.

Niet moeilijker gaan denken.
Dat maakt de groep die geraakt wordt wat kleiner maar het is verder geen oplossing. Of bedoel je dat die bezitter van dat diesel volkswagenbusje uit 1984 die toevallig in 1988 in nederland geimporteerd is minder recht van spreken heeft dan iemand met een identieke auto die wel al vanaf 1984 in nederland rondrijdt? Of een loeizware klassieke amerikaan die in 2003 geimporteerd is en twee keer per jaar buiten komt?

Het datum waarop een auto in nederland terechtgekomen is is nog willekeuriger dan naar het bouwjaar kijken. Laten we daar maar niet voor kiezen.

'Echte' klassiekers komen ook vaak uit het buitenland. Alleen valt dat minder op omdat die dan toch een blauwe plaat krijgen.
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:05:46 #163
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118739079
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 12:45 schreef ellevehC86 het volgende:
quite simpel, kentekenbewijs: Eerste afgifte NEDERLAND! - 01-01-1987

De auto heeft dan zijn belasting wel betaald.

Niet moeilijker gaan denken.
meeste hele oude oldtimers zijn import.. zo was mijn benz uit 1969 in 2003 geimporteerd (uit frankrijk)
meeste vw T1 busjes komen ook uit het buitenland omdat ze hier al op de sloop zijn beland of verrot zijn.
menig t-fordje is ook import
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:07:17 #164
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118739122
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 12:53 schreef CafeRoker het volgende:

'Echte' klassiekers komen ook vaak uit het buitenland. Alleen valt dat minder op omdat die dan toch een blauwe plaat krijgen.
klopt alles van voor 1978 kun je met blauwe platen krijgen
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:09:22 #165
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_118739182
Een Polo is toch geen klassieker man :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_118740404
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 12:53 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat maakt de groep die geraakt wordt wat kleiner maar het is verder geen oplossing. Of bedoel je dat die bezitter van dat diesel volkswagenbusje uit 1984 die toevallig in 1988 in nederland geimporteerd is minder recht van spreken heeft dan iemand met een identieke auto die wel al vanaf 1984 in nederland rondrijdt? Of een loeizware klassieke amerikaan die in 2003 geimporteerd is en twee keer per jaar buiten komt?

Het datum waarop een auto in nederland terechtgekomen is is nog willekeuriger dan naar het bouwjaar kijken. Laten we daar maar niet voor kiezen.

'Echte' klassiekers komen ook vaak uit het buitenland. Alleen valt dat minder op omdat die dan toch een blauwe plaat krijgen.
Die zou naar mijn mening nog een jaar moeten rondrijden met MRB tot geldig vrijstellingsjaar, in dit geval vanaf 2013.

Je kunt niet iedereen ontzien, want als je daarop probeert te richten gaat de regeling zoals we nu kennen echt subiet naar de verzieking.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_118740462
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:05 schreef T42 het volgende:

[..]

meeste hele oude oldtimers zijn import.. zo was mijn benz uit 1969 in 2003 geimporteerd (uit frankrijk)
meeste vw T1 busjes komen ook uit het buitenland omdat ze hier al op de sloop zijn beland of verrot zijn.
menig t-fordje is ook import
?

ja, en?

We hebben het over de Nederlandse MRB, een origineel Nederlandse auto uit 1986 heeft daar zijn bijdrage aan verricht.

Een Import uit 1978 maar in Nederland ingevoerd in 2002 heeft er amper aan bijgedragen.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:54:05 #168
285174 Evienne
never odd or even
pi_118740636
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:09 schreef daNpy het volgende:
Een Polo is toch geen klassieker man :')
Mijne wel. :{w.

Ben echt dol op ouwe Polo's hoor, dit is mijn tweede, maar als ik het geld en twee rechterhanden had gehad... liever deze *)
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:55:19 #169
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_118740686
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:09 schreef daNpy het volgende:
Een Polo is toch geen klassieker man :')
Welles :P

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_118740769
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:35 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Gelukkig deelt de Bovag ook mijn mening,

[..]

Bron,

http://www.autozonderwege(...)ordt-afgeschaft.html

Verder moet je je eigen conclusies maar trekken.
Nee, jij probeert gewoon verkapt haat te verspreiden.

Een mocro of turk gaat niet zomaar ff een Golfje 2 importeren om er vervolgens een TDI motor in te bouwen..
ALS ie een Mk2 importeert rijd ie gewoon rond met de huidige 1.6d, 1.6td of 1.6 gtd motor.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 2 november 2012 @ 14:00:51 #171
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_118740902
Als er geen GTI op je oude Golf staat (en niet de 1.3 versie :') ) is het geen klassieker en mot je betalen of in de pers.
Maakt mij niet uit of je Tukker of Turk bent. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 2 november 2012 @ 14:02:03 #172
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_118740955
Bij mij in de buurt barst het van de geïmporteerde pré-1986 Mercedes 190D's en de 250D's. De een in nog slechtere staat dan de ander en ze worden afgeragd door de eigenaren.
En letterlijk allemaal zijn ze van een Ali/Mohammed/etcetera (jaja slechte buurt helaas).

Erg jammer dat het door deze groep verpest wordt voor de liefhebbers.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 2 november 2012 @ 14:07:24 #173
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_118741148
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:55 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Welles :P

[ afbeelding ]
Dat soort josti mobielen moeten ze nog wat extra naheffen :r
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_118741203
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:02 schreef StateOfMind het volgende:
Bij mij in de buurt barst het van de geïmporteerde pré-1986 Mercedes 190D's en de 250D's. De een in nog slechtere staat dan de ander en ze worden afgeragd door de eigenaren.
En letterlijk allemaal zijn ze van een Ali/Mohammed/etcetera (jaja slechte buurt helaas).

Erg jammer dat het door deze groep verpest wordt voor de liefhebbers.
Het is de schuld van de buitenlanders *O*
  vrijdag 2 november 2012 @ 14:16:25 #175
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_118741480
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:07 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat soort josti mobielen moeten ze nog wat extra naheffen :r
Elke maf rijdt in een DAF! :6
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 2 november 2012 @ 14:17:11 #176
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_118741508
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:08 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Het is de schuld van de dieselrijders *O*
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 2 november 2012 @ 14:26:13 #177
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_118741790
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:08 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Het is de schuld van de buitenlanders *O*
Je kunt ze moeilijk straffen op het enige punt waarop ze volledig geintegreerd zijn: ons bent zuunig.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_118741798
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:17 schreef Hyperdude het volgende:

[..]



Niks mis met een 190D ;(
pi_118741879
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

Je kunt ze moeilijk straffen op het enige punt waarop ze volledig geintegreerd zijn: ons bent zuunig.
:D

Daarbij kun je het überhaupt iemand moeilijk kwalijk nemen dat hij gebruik maakt van de mogelijkheden die de wet hem of haar biedt.
pi_118742279
Mijn Landrover uit 1983 heb ik gelukkig 1 week terug verkocht...dan maar weer dagelijks met mijn peugeot 205...
pi_118742858
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:57 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee, jij probeert gewoon verkapt haat te verspreiden.

Een mocro of turk gaat niet zomaar ff een Golfje 2 importeren om er vervolgens een TDI motor in te bouwen..
ALS ie een Mk2 importeert rijd ie gewoon rond met de huidige 1.6d, 1.6td of 1.6 gtd motor.. ;)
Als jij het ziet als haatzaaien, dan voel je je blijkbaar persoonlijk aangesproken. Misschien heb je niet gezien dat ik het e.e.a. heb weten te onderbouwen en ik niet klakkeloos maar wat loop te blaten.

Misschien moeten bovenstaande berichten ook maar eens vertaald worden in verscheidene uitheemse talen, zodat de 190D importfraudeurs ook door hebben dat ze per 2014 aan de MRB moeten en nog even snel hun importbagger kunnen verkopen.
pi_118743571
Importfraudeurs ook 8)7

De regeling die er is en die zo het zich nu laat aanzien afgeschaft gaat worden, stelt eigenaars van alle auto's van 25 jaar en ouder vrij van het betalen van MRB. Nergens staat dat dat alleen geldt voor auto's die gereden worden door liefhebbers of wat dan ook. Dat er nu opeens, nu die regeling afgeschaft dreigt te worden, allerlei mensen en organisaties met de beschuldigende vinger gaan wijzen naar anderen doet daar niets aan af, die mensen doen/deden niets onwettig. Dat de Bovag nu opeens zegt dat het afschaffen van die regeling veroorzaakt wordt door de import van niet-schone auto's is een beetje mosterd naar de maaltijd, dan hadden ze als belangenvereniging beter een jaar of 5 geleden aan de bel kunnen trekken en een voorstel kunnen doen de regeling te veranderen.
  vrijdag 2 november 2012 @ 15:42:52 #183
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_118744546
Ben ik met je eens. Maar de regeling wordt kennelijk minder houdbaar als er veel billige dieselrijders het systeem binnentreden. Dan ga je, bv. als Jaguar XK rijder nog wat meer neerkijken op die nouveau-pauvre's met hun niet kapot/vooruit te krijgen 200D's :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_118744844
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 15:42 schreef Hyperdude het volgende:
Ben ik met je eens. Maar de regeling wordt kennelijk minder houdbaar als er veel billige dieselrijders het systeem binnentreden.
Maar dat is al veel langer aan de gang. De 190D (W201) stamt uit 1982 en W123 diesels worden ook al veel langer vrij veel ingevoerd.
quote:
Dan ga je, bv. als Jaguar XK rijder nog wat meer neerkijken op die nouveau-pauvre's met hun niet kapot/vooruit te krijgen 200D's :')
Niet alleen de Jaguar rijders, ook diegenen die een nieuwere carrosserie op een oud Range Rover chassis gezet hebben zullen neerkijken op dat plebs.
pi_118747139
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 november 2012 15:13 schreef Scrutinizer het volgende:
Importfraudeurs ook 8)7

De regeling die er is en die zo het zich nu laat aanzien afgeschaft gaat worden, stelt eigenaars van alle auto's van 25 jaar en ouder vrij van het betalen van MRB. Nergens staat dat dat alleen geldt voor auto's die gereden worden door liefhebbers of wat dan ook. Dat er nu opeens, nu die regeling afgeschaft dreigt te worden, allerlei mensen en organisaties met de beschuldigende vinger gaan wijzen naar anderen doet daar niets aan af, die mensen doen/deden niets onwettig. Dat de Bovag nu opeens zegt dat het afschaffen van die regeling veroorzaakt wordt door de import van niet-schone auto's is een beetje mosterd naar de maaltijd, dan hadden ze als belangenvereniging beter een jaar of 5 geleden aan de bel kunnen trekken en een voorstel kunnen doen de regeling te veranderen.
zo werkt het he, actie reactie. teveel antiekers die dagelijks worden gebruikt -> regeling weg.
pi_118747629
Blijft erg lastig om de mensen die zeggen "Ja, maar het zijn toch allemaal legale regels" er van te overtuigen dat wanneer een regeling doodbloed, omdat er verkeerd gebruik van gemaakt wordt, dit te verwijten valt aan de mensen die hier misbruik van hebben gemaakt.

Deze regeling is er in eerste instantie voor om liefhebbers een kans te geven er een betaalbare hobby op na te houden en een stukje cultuurbehoud in stand te houden.

Ik ben niet degene die bepaald wat een liefhebber is of niet. Maar de MRB-vrijstelling voor oldtimers is er niet voor bedoeld om massaal auto's vanuit Duitsland hierheen te halen en dat is het nooit geweest. De importfraudeurs komen met deze massale import dus indirect met hun klauwen aan mijn geld en ik verafschuw daarom de vervuilende diesels met importkenteken.

Verder kunnen degene die menen zogenaamd "gebruik" gemaakt hebben van de vrijstelling, omdat het "legaal" is, de tyfus krijgen en wil ze vriendelijk bedanken voor het om zeep helpen van onze hobby.
pi_118747775
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:28 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

:D

Daarbij kun je het überhaupt iemand moeilijk kwalijk nemen dat hij gebruik maakt van de mogelijkheden die de wet hem of haar biedt.
Dat kan je dus wel! Juist wanneer de ene groep door een ander benadeeld zal worden, hebben die het volste recht zich hier kwaad over te maken, zoals ik nu klaarblijkelijk aan het doen ben.
pi_118748107
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:20 schreef LangeJan het volgende:
Blijft erg lastig om de mensen die zeggen "Ja, maar het zijn toch allemaal legale regels" er van te overtuigen dat wanneer een regeling doodbloed, omdat er verkeerd gebruik van gemaakt wordt, dit te verwijten valt aan de mensen die hier misbruik van hebben gemaakt.

Deze regeling is er in eerste instantie voor om liefhebbers een kans te geven er een betaalbare hobby op na te houden en een stukje cultuurbehoud in stand te houden.

Ik ben niet degene die bepaald wat een liefhebber is of niet. Maar de MRB-vrijstelling voor oldtimers is er niet voor bedoeld om massaal auto's vanuit Duitsland hierheen te halen en dat is het nooit geweest. De importfraudeurs komen met deze massale import dus indirect met hun klauwen aan mijn geld en ik verafschuw daarom de vervuilende diesels met importkenteken.

Verder kunnen degene die menen zogenaamd "gebruik" gemaakt hebben van de vrijstelling, omdat het "legaal" is, de tyfus krijgen en wil ze vriendelijk bedanken voor het om zeep helpen van onze hobby.
Je hebt helemaal gelijk, maar: een grote groep mensen staat financieel gezien het water tot aan de lippen. Jarenlang zijn ze al aan het bezuinigen en het einde lijkt nog niet in zicht. Dan vind ik het niet vreemd dat mensen misbruik maken van zo'n situatie. Je kan moeilijk verlangen dat die groep dan maar op de fiets moet stapt, zodat anderen met hun oldtimer kunnen blijven rijden.
pi_118748188
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:25 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Dat kan je dus wel! Juist wanneer de ene groep door een ander benadeeld zal worden, hebben die het volste recht zich hier kwaad over te maken, zoals ik nu klaarblijkelijk aan het doen ben.
ik word benadeeld door al die uitkeringstrekkers! dat kost mij geld.
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:00:55 #190
285174 Evienne
never odd or even
pi_118748686
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:38 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, maar: een grote groep mensen staat financieel gezien het water tot aan de lippen. Jarenlang zijn ze al aan het bezuinigen en het einde lijkt nog niet in zicht. Dan vind ik het niet vreemd dat mensen misbruik maken van zo'n situatie. Je kan moeilijk verlangen dat die groep dan maar op de fiets moet stapt, zodat anderen met hun oldtimer kunnen blijven rijden.
Misbruik? In mijn boekje heet het dan nog steeds gebruik. Het woordje misbruik wordt mensen wel makkelijk in de mond gelegd, dat werkt nou eenmaal beter als je bijval zoekt.

Onze overheid wil klaarblijkelijk niet langer dat wij voordeeltjes genieten, op eender welk vlak. Dat zullen ze alleen niet met zoveel woorden zeggen. Zoals het echte politici betaamt leggen ze de schuld volledig bij een ander en íedereen moet boeten voor het onvergeeflijke misbruik gepleegd door die zondebok. Mensen roeptoeteren lekker mee, voorbijgaand aan het feit dat men honderden andere oplossingen had kunnen bedenken voor dit pseudo-probleem, de liefhebbers sparend, maar dat wil onze overheid blijkbaar niet. Het zal nog wel even duren eer het bij de meeste liefhebbers doordringt dat het niet aan de import-rijders ligt, maar aan onze overheid, die niemand meer iets gunt.

Helaas zal deze maatregel óók wéér níét bijdragen aan economische voorspoed. Integendeel, het gat wordt steeds dieper gegraven.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_118748720
weet je wie ons benadelen - al die ambtenaren! :(
pi_118748805
quote:
16s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:00 schreef Evienne het volgende:

[..]

Misbruik? In mijn boekje heet het dan nog steeds gebruik. Het woordje misbruik wordt mensen wel makkelijk in de mond gelegd, dat werkt nou eenmaal beter als je bijval zoekt.

Onze overheid wil klaarblijkelijk niet langer dat wij voordeeltjes genieten, op eender welk vlak. Dat zullen ze alleen niet met zoveel woorden zeggen. Zoals het echte politici betaamt leggen ze de schuld volledig bij een ander en íedereen moet boeten voor het onvergeeflijke misbruik gepleegd door die zondebok. Mensen roeptoeteren lekker mee, voorbijgaand aan het feit dat men honderden andere oplossingen had kunnen bedenken voor dit pseudo-probleem, de liefhebbers sparend, maar dat wil onze overheid blijkbaar niet. Het zal nog wel even duren eer het bij de meeste liefhebbers doordringt dat het niet aan de import-rijders ligt, maar aan onze overheid, die niemand meer iets gunt.

Helaas zal deze maatregel óók wéér níét bijdragen aan economische voorspoed. Integendeel, het gat wordt steeds dieper gegraven.
Je hebt het over de liefhebber en ik heb het over de mensen die het aan zagen komen dat het voorlopig alleen maar minder zou gaan en snel een oldtimer aangeschaft hebben toen ze het nog konden betalen. Dat is misbruik maken van de regeling, omdat het nu eenmaal voor de hobby was en niet om iedere dag in rond te karren. Maar ik snap ze best. De figuren die deze regels maken hebben zelf nergens last van.
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:12:21 #193
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118748918
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:49 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

?

ja, en?

We hebben het over de Nederlandse MRB, een origineel Nederlandse auto uit 1986 heeft daar zijn bijdrage aan verricht.

Een Import uit 1978 maar in Nederland ingevoerd in 2002 heeft er amper aan bijgedragen.
dan valt 70% van de oldtimers af... allemaal geimporteerd ooit.
zelf auto's die jonger zijn zij er al een heleboel import (1990 tot 2012)
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:13:09 #194
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118748941
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:09 schreef daNpy het volgende:
Een Polo is toch geen klassieker man :')
een golf1 ook niet ooit... een kever ook niet ooit. een daf al helemaal niet ooit ;)
pi_118748979
alles wat elke dag gewoon op de weg rijdt wegenbelasting laten betalen. klaar!
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:14:56 #196
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_118748984
Mijn DAF wordt volgend jaar 40 :Y
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_118749045
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:14 schreef daNpy het volgende:
Mijn DAF wordt volgend jaar 40 :Y
Moet heb. Geef mij.
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:04:15 #198
285174 Evienne
never odd or even
pi_118750393
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
alles wat elke dag gewoon op de weg rijdt wegenbelasting laten betalen. klaar!
Doen we al, ongeveer 1 euro per liter!
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:07 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Je hebt het over de liefhebber en ik heb het over de mensen die het aan zagen komen dat het voorlopig alleen maar minder zou gaan en snel een oldtimer aangeschaft hebben toen ze het nog konden betalen. Dat is misbruik maken van de regeling, omdat het nu eenmaal voor de hobby was en niet om iedere dag in rond te karren. Maar ik snap ze best. De figuren die deze regels maken hebben zelf nergens last van.
Ik ben een beetje van beide dus. Ach, ik heb sowieso weinig reden tot klagen met mijn 700 kg. speelgoedautootje. Mijn vorige was nog geen oldtimer en daar betaalde ik 13 euro per maand voor. Ze is een vrij zuinig wagentje en écht niet zo vies. Ze is mijn hobby en juist daarom wil ik er elke dag wel in rijden. ;) Maar ook dat hoeft geen probleem te zijn, het dagelijkse gebruik, als het onderhoud maar navenant is. Ik betaal daar overigens wel extra verzekeringskosten voor, 15.000 km. per jaar.

Het ís geen misbruik, want gewoon een legitieme regeling, gebruikt voor persoonlijk gewin. Dat het ze een doorn in het oog is in Den Haag, soit doch wel iets met balken en splinters, maar dat maakt het nog steeds geen misbruik. Dat is de naam die ze aan het beestje willen geven zodat men vooral de schuld niet gaat leggen waar die werkelijk ligt: In diezelfde stad, waar ze echt wel een fatsoenlijke regeling konden of misschien alsnog kunnen treffen die alleen de 'misbruikers' aan de kant zet. Bijvoorbeeld geen nieuwe oldtimers meer toelaten, een verbod op (import van) vieze diesels, betalen per kilometer (oh wacht, volgens mij krijg ik mijn km-teller nog wel eigenhandig teruggedraaid), of strengere eisen aan het niveau van onderhoud, want ik denk dat over die gammele wagens de meningen niet erg verdeeld zijn en de mensen die dáárin willen rijden mogen ook wat mij betreft dan hun beurs open trekken.

Dat ze nu elke oldtimer laten boeten, is tekenend voor de werkelijke gedachte erachter. Het gaat niet om het zogenaamde misbruik imho, maar een omfloerste manier om iedereen overal de volle mep voor te laten betalen. Dat wil ik maar even gezegd hebben want ik vind het zo jammer. ;(
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_118750411
benzine accijns is geen wegenbelasting. maar iedereen betaalt al veel dat ben ik meteen met je eens in nld.
pi_118750751
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:17 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Moet heb. Geef mij.
Mijn chevy word over 3 jaar 50 :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')