quote:Een ritje naar Den Haag lijkt ons nog niet zo zinvol, maar we kunnen alvast wel met zijn allen de petitie van de KNAC tekenen. Die gaan weliswaar over auto's, maar waarom zouden wij ons hier niet bij aansluiten? Gewoon krachten verenigen.
http://www.knac.nl/petitie/
Gelukkig deelt de Bovag ook mijn mening,quote:
Bron,quote:De voornaamste reden voor deze afschaffing is dat er veel relatief jonge, maar vuile oldtimers uit het buitenland geimporteerd worden die niet gebruikt worden als hobby, maar voor dagelijks gebruik, omdat deze auto's door de vrijstelling van wegenbelasting goedkoper zijn dan andere auto's. De oldtimer-eigenaren die deze auto's echter als hobby hebben worden hier van de dupe en zullen hun auto misschien af moeten staan omdat deze niet meer betaalbaar wordt.
daarom wat nieuwe regeltjes voor import.quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:35 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Gelukkig deelt de Bovag ook mijn mening,
[..]
Bron,
http://www.autozonderwege(...)ordt-afgeschaft.html
Verder moet je je eigen conclusies maar trekken.
vriend, ik ben het 100% met je eensquote:Op vrijdag 2 november 2012 08:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik haal m'n tandpasta altijd 3 halen 2 betalen, is ook misbruik dan.
En ik geef m'n giften op bij de belastingaangifte.
En begin een eenmansbedrijf om aftrekposten te kunnen aanvoeren voor m'n Adsense inkomsten.
Tsja, je kan idd alles als misbruik zien terwijl je gewoon gebruik maakt van legale regels.
Als je datzelfde 5 jaar geleden had gezegd, waren ze nu al weg wou je zeggen? Natuurlijk niet: daarvoor komt verse import het land binnen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:02 schreef Evienne het volgende:
De slecht onderhouden stinkbakken waar men claimt deze regeling voor af te schaffen, rijden over 5 jaar echt niet meer rond.
Meh, ze wilden in de eerste instantie toch de oldtimerregeling afschaffen voor auto's gebouwd na '87? Dan had dat best gewerkt. Óf ze sterven vanzelf uit, óf men onderhoudt de huidige oldtimer beter teneinde de bijkomende voordeeltjes te behouden. En de bron in Duitsland is ook niet onuitputtelijk. Strengere keuring voor import was ook nog een optie misschien.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je datzelfde 5 jaar geleden had gezegd, waren ze nu al weg wou je zeggen? Natuurlijk niet: daarvoor komt verse import het land binnen.
Dat maakt de groep die geraakt wordt wat kleiner maar het is verder geen oplossing. Of bedoel je dat die bezitter van dat diesel volkswagenbusje uit 1984 die toevallig in 1988 in nederland geimporteerd is minder recht van spreken heeft dan iemand met een identieke auto die wel al vanaf 1984 in nederland rondrijdt? Of een loeizware klassieke amerikaan die in 2003 geimporteerd is en twee keer per jaar buiten komt?quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:45 schreef ellevehC86 het volgende:
quite simpel, kentekenbewijs: Eerste afgifte NEDERLAND! - 01-01-1987
De auto heeft dan zijn belasting wel betaald.
Niet moeilijker gaan denken.
meeste hele oude oldtimers zijn import.. zo was mijn benz uit 1969 in 2003 geimporteerd (uit frankrijk)quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:45 schreef ellevehC86 het volgende:
quite simpel, kentekenbewijs: Eerste afgifte NEDERLAND! - 01-01-1987
De auto heeft dan zijn belasting wel betaald.
Niet moeilijker gaan denken.
klopt alles van voor 1978 kun je met blauwe platen krijgenquote:Op vrijdag 2 november 2012 12:53 schreef CafeRoker het volgende:
'Echte' klassiekers komen ook vaak uit het buitenland. Alleen valt dat minder op omdat die dan toch een blauwe plaat krijgen.
Die zou naar mijn mening nog een jaar moeten rondrijden met MRB tot geldig vrijstellingsjaar, in dit geval vanaf 2013.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:53 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat maakt de groep die geraakt wordt wat kleiner maar het is verder geen oplossing. Of bedoel je dat die bezitter van dat diesel volkswagenbusje uit 1984 die toevallig in 1988 in nederland geimporteerd is minder recht van spreken heeft dan iemand met een identieke auto die wel al vanaf 1984 in nederland rondrijdt? Of een loeizware klassieke amerikaan die in 2003 geimporteerd is en twee keer per jaar buiten komt?
Het datum waarop een auto in nederland terechtgekomen is is nog willekeuriger dan naar het bouwjaar kijken. Laten we daar maar niet voor kiezen.
'Echte' klassiekers komen ook vaak uit het buitenland. Alleen valt dat minder op omdat die dan toch een blauwe plaat krijgen.
?quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:05 schreef T42 het volgende:
[..]
meeste hele oude oldtimers zijn import.. zo was mijn benz uit 1969 in 2003 geimporteerd (uit frankrijk)
meeste vw T1 busjes komen ook uit het buitenland omdat ze hier al op de sloop zijn beland of verrot zijn.
menig t-fordje is ook import
Mijne wel.quote:
Nee, jij probeert gewoon verkapt haat te verspreiden.quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:35 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Gelukkig deelt de Bovag ook mijn mening,
[..]
Bron,
http://www.autozonderwege(...)ordt-afgeschaft.html
Verder moet je je eigen conclusies maar trekken.
Dat soort josti mobielen moeten ze nog wat extra naheffenquote:
Het is de schuld van de buitenlandersquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:02 schreef StateOfMind het volgende:
Bij mij in de buurt barst het van de geïmporteerde pré-1986 Mercedes 190D's en de 250D's. De een in nog slechtere staat dan de ander en ze worden afgeragd door de eigenaren.
En letterlijk allemaal zijn ze van een Ali/Mohammed/etcetera (jaja slechte buurt helaas).
Erg jammer dat het door deze groep verpest wordt voor de liefhebbers.
Elke maf rijdt in een DAF!quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat soort josti mobielen moeten ze nog wat extra naheffen
quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het is de schuld van de dieselrijders![]()
Je kunt ze moeilijk straffen op het enige punt waarop ze volledig geintegreerd zijn: ons bent zuunig.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het is de schuld van de buitenlanders
quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je kunt ze moeilijk straffen op het enige punt waarop ze volledig geintegreerd zijn: ons bent zuunig.
Als jij het ziet als haatzaaien, dan voel je je blijkbaar persoonlijk aangesproken. Misschien heb je niet gezien dat ik het e.e.a. heb weten te onderbouwen en ik niet klakkeloos maar wat loop te blaten.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, jij probeert gewoon verkapt haat te verspreiden.
Een mocro of turk gaat niet zomaar ff een Golfje 2 importeren om er vervolgens een TDI motor in te bouwen..
ALS ie een Mk2 importeert rijd ie gewoon rond met de huidige 1.6d, 1.6td of 1.6 gtd motor..
Maar dat is al veel langer aan de gang. De 190D (W201) stamt uit 1982 en W123 diesels worden ook al veel langer vrij veel ingevoerd.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:42 schreef Hyperdude het volgende:
Ben ik met je eens. Maar de regeling wordt kennelijk minder houdbaar als er veel billige dieselrijders het systeem binnentreden.
Niet alleen de Jaguar rijders, ook diegenen die een nieuwere carrosserie op een oud Range Rover chassis gezet hebben zullen neerkijken op dat plebs.quote:Dan ga je, bv. als Jaguar XK rijder nog wat meer neerkijken op die nouveau-pauvre's met hun niet kapot/vooruit te krijgen 200D's![]()
zo werkt het he, actie reactie. teveel antiekers die dagelijks worden gebruikt -> regeling weg.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:13 schreef Scrutinizer het volgende:
Importfraudeurs ook![]()
De regeling die er is en die zo het zich nu laat aanzien afgeschaft gaat worden, stelt eigenaars van alle auto's van 25 jaar en ouder vrij van het betalen van MRB. Nergens staat dat dat alleen geldt voor auto's die gereden worden door liefhebbers of wat dan ook. Dat er nu opeens, nu die regeling afgeschaft dreigt te worden, allerlei mensen en organisaties met de beschuldigende vinger gaan wijzen naar anderen doet daar niets aan af, die mensen doen/deden niets onwettig. Dat de Bovag nu opeens zegt dat het afschaffen van die regeling veroorzaakt wordt door de import van niet-schone auto's is een beetje mosterd naar de maaltijd, dan hadden ze als belangenvereniging beter een jaar of 5 geleden aan de bel kunnen trekken en een voorstel kunnen doen de regeling te veranderen.
Dat kan je dus wel! Juist wanneer de ene groep door een ander benadeeld zal worden, hebben die het volste recht zich hier kwaad over te maken, zoals ik nu klaarblijkelijk aan het doen ben.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:28 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]![]()
Daarbij kun je het überhaupt iemand moeilijk kwalijk nemen dat hij gebruik maakt van de mogelijkheden die de wet hem of haar biedt.
Je hebt helemaal gelijk, maar: een grote groep mensen staat financieel gezien het water tot aan de lippen. Jarenlang zijn ze al aan het bezuinigen en het einde lijkt nog niet in zicht. Dan vind ik het niet vreemd dat mensen misbruik maken van zo'n situatie. Je kan moeilijk verlangen dat die groep dan maar op de fiets moet stapt, zodat anderen met hun oldtimer kunnen blijven rijden.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:20 schreef LangeJan het volgende:
Blijft erg lastig om de mensen die zeggen "Ja, maar het zijn toch allemaal legale regels" er van te overtuigen dat wanneer een regeling doodbloed, omdat er verkeerd gebruik van gemaakt wordt, dit te verwijten valt aan de mensen die hier misbruik van hebben gemaakt.
Deze regeling is er in eerste instantie voor om liefhebbers een kans te geven er een betaalbare hobby op na te houden en een stukje cultuurbehoud in stand te houden.
Ik ben niet degene die bepaald wat een liefhebber is of niet. Maar de MRB-vrijstelling voor oldtimers is er niet voor bedoeld om massaal auto's vanuit Duitsland hierheen te halen en dat is het nooit geweest. De importfraudeurs komen met deze massale import dus indirect met hun klauwen aan mijn geld en ik verafschuw daarom de vervuilende diesels met importkenteken.
Verder kunnen degene die menen zogenaamd "gebruik" gemaakt hebben van de vrijstelling, omdat het "legaal" is, de tyfus krijgen en wil ze vriendelijk bedanken voor het om zeep helpen van onze hobby.
ik word benadeeld door al die uitkeringstrekkers! dat kost mij geld.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:25 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Dat kan je dus wel! Juist wanneer de ene groep door een ander benadeeld zal worden, hebben die het volste recht zich hier kwaad over te maken, zoals ik nu klaarblijkelijk aan het doen ben.
Misbruik? In mijn boekje heet het dan nog steeds gebruik. Het woordje misbruik wordt mensen wel makkelijk in de mond gelegd, dat werkt nou eenmaal beter als je bijval zoekt.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:38 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, maar: een grote groep mensen staat financieel gezien het water tot aan de lippen. Jarenlang zijn ze al aan het bezuinigen en het einde lijkt nog niet in zicht. Dan vind ik het niet vreemd dat mensen misbruik maken van zo'n situatie. Je kan moeilijk verlangen dat die groep dan maar op de fiets moet stapt, zodat anderen met hun oldtimer kunnen blijven rijden.
Je hebt het over de liefhebber en ik heb het over de mensen die het aan zagen komen dat het voorlopig alleen maar minder zou gaan en snel een oldtimer aangeschaft hebben toen ze het nog konden betalen. Dat is misbruik maken van de regeling, omdat het nu eenmaal voor de hobby was en niet om iedere dag in rond te karren. Maar ik snap ze best. De figuren die deze regels maken hebben zelf nergens last van.quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:00 schreef Evienne het volgende:
[..]
Misbruik? In mijn boekje heet het dan nog steeds gebruik. Het woordje misbruik wordt mensen wel makkelijk in de mond gelegd, dat werkt nou eenmaal beter als je bijval zoekt.
Onze overheid wil klaarblijkelijk niet langer dat wij voordeeltjes genieten, op eender welk vlak. Dat zullen ze alleen niet met zoveel woorden zeggen. Zoals het echte politici betaamt leggen ze de schuld volledig bij een ander en íedereen moet boeten voor het onvergeeflijke misbruik gepleegd door die zondebok. Mensen roeptoeteren lekker mee, voorbijgaand aan het feit dat men honderden andere oplossingen had kunnen bedenken voor dit pseudo-probleem, de liefhebbers sparend, maar dat wil onze overheid blijkbaar niet. Het zal nog wel even duren eer het bij de meeste liefhebbers doordringt dat het niet aan de import-rijders ligt, maar aan onze overheid, die niemand meer iets gunt.
Helaas zal deze maatregel óók wéér níét bijdragen aan economische voorspoed. Integendeel, het gat wordt steeds dieper gegraven.
dan valt 70% van de oldtimers af... allemaal geimporteerd ooit.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:49 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
?
ja, en?
We hebben het over de Nederlandse MRB, een origineel Nederlandse auto uit 1986 heeft daar zijn bijdrage aan verricht.
Een Import uit 1978 maar in Nederland ingevoerd in 2002 heeft er amper aan bijgedragen.
Doen we al, ongeveer 1 euro per liter!quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
alles wat elke dag gewoon op de weg rijdt wegenbelasting laten betalen. klaar!
Ik ben een beetje van beide dus. Ach, ik heb sowieso weinig reden tot klagen met mijn 700 kg. speelgoedautootje. Mijn vorige was nog geen oldtimer en daar betaalde ik 13 euro per maand voor. Ze is een vrij zuinig wagentje en écht niet zo vies. Ze is mijn hobby en juist daarom wil ik er elke dag wel in rijden.quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:07 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Je hebt het over de liefhebber en ik heb het over de mensen die het aan zagen komen dat het voorlopig alleen maar minder zou gaan en snel een oldtimer aangeschaft hebben toen ze het nog konden betalen. Dat is misbruik maken van de regeling, omdat het nu eenmaal voor de hobby was en niet om iedere dag in rond te karren. Maar ik snap ze best. De figuren die deze regels maken hebben zelf nergens last van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |