quote:Een ritje naar Den Haag lijkt ons nog niet zo zinvol, maar we kunnen alvast wel met zijn allen de petitie van de KNAC tekenen. Die gaan weliswaar over auto's, maar waarom zouden wij ons hier niet bij aansluiten? Gewoon krachten verenigen.
http://www.knac.nl/petitie/
Gelukkig deelt de Bovag ook mijn mening,quote:
Bron,quote:De voornaamste reden voor deze afschaffing is dat er veel relatief jonge, maar vuile oldtimers uit het buitenland geimporteerd worden die niet gebruikt worden als hobby, maar voor dagelijks gebruik, omdat deze auto's door de vrijstelling van wegenbelasting goedkoper zijn dan andere auto's. De oldtimer-eigenaren die deze auto's echter als hobby hebben worden hier van de dupe en zullen hun auto misschien af moeten staan omdat deze niet meer betaalbaar wordt.
daarom wat nieuwe regeltjes voor import.quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:35 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Gelukkig deelt de Bovag ook mijn mening,
[..]
Bron,
http://www.autozonderwege(...)ordt-afgeschaft.html
Verder moet je je eigen conclusies maar trekken.
vriend, ik ben het 100% met je eensquote:Op vrijdag 2 november 2012 08:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik haal m'n tandpasta altijd 3 halen 2 betalen, is ook misbruik dan.
En ik geef m'n giften op bij de belastingaangifte.
En begin een eenmansbedrijf om aftrekposten te kunnen aanvoeren voor m'n Adsense inkomsten.
Tsja, je kan idd alles als misbruik zien terwijl je gewoon gebruik maakt van legale regels.
Als je datzelfde 5 jaar geleden had gezegd, waren ze nu al weg wou je zeggen? Natuurlijk niet: daarvoor komt verse import het land binnen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:02 schreef Evienne het volgende:
De slecht onderhouden stinkbakken waar men claimt deze regeling voor af te schaffen, rijden over 5 jaar echt niet meer rond.
Meh, ze wilden in de eerste instantie toch de oldtimerregeling afschaffen voor auto's gebouwd na '87? Dan had dat best gewerkt. Óf ze sterven vanzelf uit, óf men onderhoudt de huidige oldtimer beter teneinde de bijkomende voordeeltjes te behouden. En de bron in Duitsland is ook niet onuitputtelijk. Strengere keuring voor import was ook nog een optie misschien.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je datzelfde 5 jaar geleden had gezegd, waren ze nu al weg wou je zeggen? Natuurlijk niet: daarvoor komt verse import het land binnen.
Dat maakt de groep die geraakt wordt wat kleiner maar het is verder geen oplossing. Of bedoel je dat die bezitter van dat diesel volkswagenbusje uit 1984 die toevallig in 1988 in nederland geimporteerd is minder recht van spreken heeft dan iemand met een identieke auto die wel al vanaf 1984 in nederland rondrijdt? Of een loeizware klassieke amerikaan die in 2003 geimporteerd is en twee keer per jaar buiten komt?quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:45 schreef ellevehC86 het volgende:
quite simpel, kentekenbewijs: Eerste afgifte NEDERLAND! - 01-01-1987
De auto heeft dan zijn belasting wel betaald.
Niet moeilijker gaan denken.
meeste hele oude oldtimers zijn import.. zo was mijn benz uit 1969 in 2003 geimporteerd (uit frankrijk)quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:45 schreef ellevehC86 het volgende:
quite simpel, kentekenbewijs: Eerste afgifte NEDERLAND! - 01-01-1987
De auto heeft dan zijn belasting wel betaald.
Niet moeilijker gaan denken.
klopt alles van voor 1978 kun je met blauwe platen krijgenquote:Op vrijdag 2 november 2012 12:53 schreef CafeRoker het volgende:
'Echte' klassiekers komen ook vaak uit het buitenland. Alleen valt dat minder op omdat die dan toch een blauwe plaat krijgen.
Die zou naar mijn mening nog een jaar moeten rondrijden met MRB tot geldig vrijstellingsjaar, in dit geval vanaf 2013.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:53 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat maakt de groep die geraakt wordt wat kleiner maar het is verder geen oplossing. Of bedoel je dat die bezitter van dat diesel volkswagenbusje uit 1984 die toevallig in 1988 in nederland geimporteerd is minder recht van spreken heeft dan iemand met een identieke auto die wel al vanaf 1984 in nederland rondrijdt? Of een loeizware klassieke amerikaan die in 2003 geimporteerd is en twee keer per jaar buiten komt?
Het datum waarop een auto in nederland terechtgekomen is is nog willekeuriger dan naar het bouwjaar kijken. Laten we daar maar niet voor kiezen.
'Echte' klassiekers komen ook vaak uit het buitenland. Alleen valt dat minder op omdat die dan toch een blauwe plaat krijgen.
?quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:05 schreef T42 het volgende:
[..]
meeste hele oude oldtimers zijn import.. zo was mijn benz uit 1969 in 2003 geimporteerd (uit frankrijk)
meeste vw T1 busjes komen ook uit het buitenland omdat ze hier al op de sloop zijn beland of verrot zijn.
menig t-fordje is ook import
Mijne wel.quote:
Nee, jij probeert gewoon verkapt haat te verspreiden.quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:35 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Gelukkig deelt de Bovag ook mijn mening,
[..]
Bron,
http://www.autozonderwege(...)ordt-afgeschaft.html
Verder moet je je eigen conclusies maar trekken.
Dat soort josti mobielen moeten ze nog wat extra naheffenquote:
Het is de schuld van de buitenlandersquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:02 schreef StateOfMind het volgende:
Bij mij in de buurt barst het van de geïmporteerde pré-1986 Mercedes 190D's en de 250D's. De een in nog slechtere staat dan de ander en ze worden afgeragd door de eigenaren.
En letterlijk allemaal zijn ze van een Ali/Mohammed/etcetera (jaja slechte buurt helaas).
Erg jammer dat het door deze groep verpest wordt voor de liefhebbers.
Elke maf rijdt in een DAF!quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat soort josti mobielen moeten ze nog wat extra naheffen
quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het is de schuld van de dieselrijders![]()
Je kunt ze moeilijk straffen op het enige punt waarop ze volledig geintegreerd zijn: ons bent zuunig.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het is de schuld van de buitenlanders
quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je kunt ze moeilijk straffen op het enige punt waarop ze volledig geintegreerd zijn: ons bent zuunig.
Als jij het ziet als haatzaaien, dan voel je je blijkbaar persoonlijk aangesproken. Misschien heb je niet gezien dat ik het e.e.a. heb weten te onderbouwen en ik niet klakkeloos maar wat loop te blaten.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, jij probeert gewoon verkapt haat te verspreiden.
Een mocro of turk gaat niet zomaar ff een Golfje 2 importeren om er vervolgens een TDI motor in te bouwen..
ALS ie een Mk2 importeert rijd ie gewoon rond met de huidige 1.6d, 1.6td of 1.6 gtd motor..
Maar dat is al veel langer aan de gang. De 190D (W201) stamt uit 1982 en W123 diesels worden ook al veel langer vrij veel ingevoerd.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:42 schreef Hyperdude het volgende:
Ben ik met je eens. Maar de regeling wordt kennelijk minder houdbaar als er veel billige dieselrijders het systeem binnentreden.
Niet alleen de Jaguar rijders, ook diegenen die een nieuwere carrosserie op een oud Range Rover chassis gezet hebben zullen neerkijken op dat plebs.quote:Dan ga je, bv. als Jaguar XK rijder nog wat meer neerkijken op die nouveau-pauvre's met hun niet kapot/vooruit te krijgen 200D's![]()
zo werkt het he, actie reactie. teveel antiekers die dagelijks worden gebruikt -> regeling weg.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:13 schreef Scrutinizer het volgende:
Importfraudeurs ook![]()
De regeling die er is en die zo het zich nu laat aanzien afgeschaft gaat worden, stelt eigenaars van alle auto's van 25 jaar en ouder vrij van het betalen van MRB. Nergens staat dat dat alleen geldt voor auto's die gereden worden door liefhebbers of wat dan ook. Dat er nu opeens, nu die regeling afgeschaft dreigt te worden, allerlei mensen en organisaties met de beschuldigende vinger gaan wijzen naar anderen doet daar niets aan af, die mensen doen/deden niets onwettig. Dat de Bovag nu opeens zegt dat het afschaffen van die regeling veroorzaakt wordt door de import van niet-schone auto's is een beetje mosterd naar de maaltijd, dan hadden ze als belangenvereniging beter een jaar of 5 geleden aan de bel kunnen trekken en een voorstel kunnen doen de regeling te veranderen.
Dat kan je dus wel! Juist wanneer de ene groep door een ander benadeeld zal worden, hebben die het volste recht zich hier kwaad over te maken, zoals ik nu klaarblijkelijk aan het doen ben.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:28 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]![]()
Daarbij kun je het überhaupt iemand moeilijk kwalijk nemen dat hij gebruik maakt van de mogelijkheden die de wet hem of haar biedt.
Je hebt helemaal gelijk, maar: een grote groep mensen staat financieel gezien het water tot aan de lippen. Jarenlang zijn ze al aan het bezuinigen en het einde lijkt nog niet in zicht. Dan vind ik het niet vreemd dat mensen misbruik maken van zo'n situatie. Je kan moeilijk verlangen dat die groep dan maar op de fiets moet stapt, zodat anderen met hun oldtimer kunnen blijven rijden.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:20 schreef LangeJan het volgende:
Blijft erg lastig om de mensen die zeggen "Ja, maar het zijn toch allemaal legale regels" er van te overtuigen dat wanneer een regeling doodbloed, omdat er verkeerd gebruik van gemaakt wordt, dit te verwijten valt aan de mensen die hier misbruik van hebben gemaakt.
Deze regeling is er in eerste instantie voor om liefhebbers een kans te geven er een betaalbare hobby op na te houden en een stukje cultuurbehoud in stand te houden.
Ik ben niet degene die bepaald wat een liefhebber is of niet. Maar de MRB-vrijstelling voor oldtimers is er niet voor bedoeld om massaal auto's vanuit Duitsland hierheen te halen en dat is het nooit geweest. De importfraudeurs komen met deze massale import dus indirect met hun klauwen aan mijn geld en ik verafschuw daarom de vervuilende diesels met importkenteken.
Verder kunnen degene die menen zogenaamd "gebruik" gemaakt hebben van de vrijstelling, omdat het "legaal" is, de tyfus krijgen en wil ze vriendelijk bedanken voor het om zeep helpen van onze hobby.
ik word benadeeld door al die uitkeringstrekkers! dat kost mij geld.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:25 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Dat kan je dus wel! Juist wanneer de ene groep door een ander benadeeld zal worden, hebben die het volste recht zich hier kwaad over te maken, zoals ik nu klaarblijkelijk aan het doen ben.
Misbruik? In mijn boekje heet het dan nog steeds gebruik. Het woordje misbruik wordt mensen wel makkelijk in de mond gelegd, dat werkt nou eenmaal beter als je bijval zoekt.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:38 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, maar: een grote groep mensen staat financieel gezien het water tot aan de lippen. Jarenlang zijn ze al aan het bezuinigen en het einde lijkt nog niet in zicht. Dan vind ik het niet vreemd dat mensen misbruik maken van zo'n situatie. Je kan moeilijk verlangen dat die groep dan maar op de fiets moet stapt, zodat anderen met hun oldtimer kunnen blijven rijden.
Je hebt het over de liefhebber en ik heb het over de mensen die het aan zagen komen dat het voorlopig alleen maar minder zou gaan en snel een oldtimer aangeschaft hebben toen ze het nog konden betalen. Dat is misbruik maken van de regeling, omdat het nu eenmaal voor de hobby was en niet om iedere dag in rond te karren. Maar ik snap ze best. De figuren die deze regels maken hebben zelf nergens last van.quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:00 schreef Evienne het volgende:
[..]
Misbruik? In mijn boekje heet het dan nog steeds gebruik. Het woordje misbruik wordt mensen wel makkelijk in de mond gelegd, dat werkt nou eenmaal beter als je bijval zoekt.
Onze overheid wil klaarblijkelijk niet langer dat wij voordeeltjes genieten, op eender welk vlak. Dat zullen ze alleen niet met zoveel woorden zeggen. Zoals het echte politici betaamt leggen ze de schuld volledig bij een ander en íedereen moet boeten voor het onvergeeflijke misbruik gepleegd door die zondebok. Mensen roeptoeteren lekker mee, voorbijgaand aan het feit dat men honderden andere oplossingen had kunnen bedenken voor dit pseudo-probleem, de liefhebbers sparend, maar dat wil onze overheid blijkbaar niet. Het zal nog wel even duren eer het bij de meeste liefhebbers doordringt dat het niet aan de import-rijders ligt, maar aan onze overheid, die niemand meer iets gunt.
Helaas zal deze maatregel óók wéér níét bijdragen aan economische voorspoed. Integendeel, het gat wordt steeds dieper gegraven.
dan valt 70% van de oldtimers af... allemaal geimporteerd ooit.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:49 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
?
ja, en?
We hebben het over de Nederlandse MRB, een origineel Nederlandse auto uit 1986 heeft daar zijn bijdrage aan verricht.
Een Import uit 1978 maar in Nederland ingevoerd in 2002 heeft er amper aan bijgedragen.
Doen we al, ongeveer 1 euro per liter!quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
alles wat elke dag gewoon op de weg rijdt wegenbelasting laten betalen. klaar!
Ik ben een beetje van beide dus. Ach, ik heb sowieso weinig reden tot klagen met mijn 700 kg. speelgoedautootje. Mijn vorige was nog geen oldtimer en daar betaalde ik 13 euro per maand voor. Ze is een vrij zuinig wagentje en écht niet zo vies. Ze is mijn hobby en juist daarom wil ik er elke dag wel in rijden.quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:07 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Je hebt het over de liefhebber en ik heb het over de mensen die het aan zagen komen dat het voorlopig alleen maar minder zou gaan en snel een oldtimer aangeschaft hebben toen ze het nog konden betalen. Dat is misbruik maken van de regeling, omdat het nu eenmaal voor de hobby was en niet om iedere dag in rond te karren. Maar ik snap ze best. De figuren die deze regels maken hebben zelf nergens last van.
Mijn chevy word over 3 jaar 50quote:
das jammer.....quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:12 schreef T42 het volgende:
[..]
dan valt 70% van de oldtimers af... allemaal geimporteerd ooit.
zelf auto's die jonger zijn zij er al een heleboel import (1990 tot 2012)
Dat laatste stuk ben ik met je eens. Wat daar boven stond was gewoon mooi maar deed niet ter zake.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:04 schreef Evienne het volgende:
Dat ze nu elke oldtimer laten boeten, is tekenend voor de werkelijke gedachte erachter. Het gaat niet om het zogenaamde misbruik imho, maar een omfloerste manier om iedereen overal de volle mep voor te laten betalen. Dat wil ik maar even gezegd hebben want ik vind het zo jammer.
Ja, die wil ik ook wel. Eigenlijk zocht ik al jaren naar een van, maar nu is het inmiddels onbetaalbaar.quote:
Zelf koop.quote:
Thanks, ik heb er mijn best op gedaan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:22 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Dat laatste stuk ben ik met je eens. Wat daar boven stond was gewoon mooi maar deed niet ter zake.
Het heeft niets met milieu, of iets anders te maken, het is gewoon makkelijk graaien, waardoor inderdaad velen de dupe worden.
Nu ik nog even hoor. Je hebt het over 'ze', als je het over je auto hebt. Hoe zit dat, Frans of zo? Kom je 's morgens al pratende naar haar toe en wrijf je dan even zachtjes over de lak, fluisterend: 'Nee schatje, je weet best dat jij de HEMA niet in kan en mag, maar ik beloof dat ik je voor het raam zal parkeren én we gaan samen aan het eind van de middag héérlijk door de wasstraat!'.
Of dat niet?
Het is zo vervelend dat je niet meer zonder auto kán. Nou ja, in bepaalde gevallen als je dicht bij je werk zit misschien, maar anders houdt het snel op. De enige auto die in mijn bezit was en bijna als oldtimer door kon gaan, hield het technisch voor gezien. Dan is het moment aangebroken dat ik ze een naam geef. Die zijn vrij kort.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:39 schreef Evienne het volgende:
[..]
Thanks, ik heb er mijn best op gedaan.En over het belangrijkste zijn we het eens, het gáát helemaal niet om een nobel doel, maar gewoon om geld. Laten we met zijn allen gaan fietsen! Lopen! Paardrijden! Eens zien of 'ze' dát zo leuk vinden!
Nou, als je mijn autootje ziet is ze overduidelijk een meisje hoor. Ik praat er nog net niet liefkozend tegen, heb haar wel eens een kusje op het stuur gegeven nadat ze een uitslover in een Audi op zijn neus liet kijken. Ze heeft wel een naam trouwens, Turq, vanwege haar kleur. Maar dat is vooral leuk als ik iets te mopperen heb. En ja, ik besef me terdege dat ik waarschijnlijk de enige ben die dat grappig vindt, maar zo geven we allemaal wel eens iets een naam, wat eigenlijk geen naam mag hebben, toch?
Ik dacht dat je beter wist.....quote:Op vrijdag 2 november 2012 20:40 schreef T42 het volgende:
[..]
ah joh wat doe je hier?jij hebt niet eens een oldtimer?
bedoelde je bent geen liefhebber danquote:Op vrijdag 2 november 2012 21:19 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je beter wist.....
dat is toch ieder voor zich, ik ken mensen die in een 2000 euro aangeschafte W124 rijden als "liefhebber", kan best zijn natuurlijk, maar ik wil niet lijden omdat mensen er dagelijks vervoer van hebben gemaakt.quote:
Nou, hoe durven die ordinaire paupers de vrije jongens af te remmen! Affreus, abject en infaam!quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:42 schreef Hyperdude het volgende:
Dan ga je, bv. als Jaguar XK rijder nog wat meer neerkijken op die nouveau-pauvre's met hun niet kapot/vooruit te krijgen 200D's![]()
Dus als Rutte joun mening deelt zit ik veilig?quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:00 schreef Hyperdude het volgende:
Als er geen GTI op je oude Golf staat (en niet de 1.3 versie) is het geen klassieker en mot je betalen of in de pers.
Maakt mij niet uit of je Tukker of Turk bent.
meeste auto werden pas klasieker na een tijd.. een kever kocht je vroeger ook voor een kratjebier..quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:00 schreef Hyperdude het volgende:
Als er geen GTI op je oude Golf staat (en niet de 1.3 versie) is het geen klassieker en mot je betalen of in de pers.
Maakt mij niet uit of je Tukker of Turk bent.
Wtf? Turq.??quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:39 schreef Evienne het volgende:
Nou, als je mijn autootje ziet is ze overduidelijk een meisje hoor. Ik praat er nog net niet liefkozend tegen, heb haar wel eens een kusje op het stuur gegeven nadat ze een uitslover in een Audi op zijn neus liet kijken. Ze heeft wel een naam trouwens, Turq, vanwege haar kleur. Maar dat is vooral leuk als ik iets te mopperen heb.
het is niet illegaal officieel.quote:Op vrijdag 2 november 2012 22:31 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
dat is toch ieder voor zich, ik ken mensen die in een 2000 euro aangeschafte W124 rijden als "liefhebber", kan best zijn natuurlijk, maar ik wil niet lijden omdat mensen er dagelijks vervoer van hebben gemaakt.
Ja, want het verschil tussen elektro auto's en brandstof auto's qua uitstoot is gelijk aan 0.quote:Op zaterdag 3 november 2012 16:17 schreef borbit het volgende:
Terecht aso's in vieze stink auto's die geen belasting betalen. Per direct invoeren, en de elektrische auto belastingvoordeel geven. En dan natuurlijk ook het nemen van zonnepanelen promoten met een feed-in tarief.
Als je tegelijkertijd de aanleg van zonnepanelen stimuleert, kun je wel veel besparen ja. Tegelijkertijd worden we minder afhankelijk de olielanden. Waar het op het moment nou niet bepaald stabiel is.quote:Op zaterdag 3 november 2012 17:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, want het verschil tussen elektro auto's en brandstof auto's qua uitstoot is gelijk aan 0.
daar heb ik geen zonnepaneel voor nodigquote:Op zaterdag 3 november 2012 17:42 schreef borbit het volgende:
[..]
Als je tegelijkertijd de aanleg van zonnepanelen stimuleert, kun je wel veel besparen ja. Tegelijkertijd worden we minder afhankelijk de olielanden. Waar het op het moment nou niet bepaald stabiel is.
Dat is de volgende stap als zonne energie en dergelijken niet krachtig genoeg zijn. Ieder autotje een klein reactortje. Dan heb je ook een veel minder groot probleem als wanneer zo'n grote centrale iets mee mis gaat.quote:Op zaterdag 3 november 2012 17:46 schreef T42 het volgende:
[..]
daar heb ik geen zonnepaneel voor nodigKERN POWER!!!
juist no dangerquote:Op zaterdag 3 november 2012 17:48 schreef borbit het volgende:
[..]
Dat is de volgende stap als zonne energie en dergelijken niet krachtig genoeg zijn. Ieder autotje een klein reactortje. Dan heb je ook een veel minder groot probleem als wanneer zo'n grote centrale iets mee mis gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |