abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 november 2012 @ 14:17:11 #176
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_118741508
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:08 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Het is de schuld van de dieselrijders *O*
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 2 november 2012 @ 14:26:13 #177
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_118741790
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:08 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Het is de schuld van de buitenlanders *O*
Je kunt ze moeilijk straffen op het enige punt waarop ze volledig geintegreerd zijn: ons bent zuunig.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_118741798
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:17 schreef Hyperdude het volgende:

[..]



Niks mis met een 190D ;(
pi_118741879
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

Je kunt ze moeilijk straffen op het enige punt waarop ze volledig geintegreerd zijn: ons bent zuunig.
:D

Daarbij kun je het überhaupt iemand moeilijk kwalijk nemen dat hij gebruik maakt van de mogelijkheden die de wet hem of haar biedt.
pi_118742279
Mijn Landrover uit 1983 heb ik gelukkig 1 week terug verkocht...dan maar weer dagelijks met mijn peugeot 205...
pi_118742858
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:57 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee, jij probeert gewoon verkapt haat te verspreiden.

Een mocro of turk gaat niet zomaar ff een Golfje 2 importeren om er vervolgens een TDI motor in te bouwen..
ALS ie een Mk2 importeert rijd ie gewoon rond met de huidige 1.6d, 1.6td of 1.6 gtd motor.. ;)
Als jij het ziet als haatzaaien, dan voel je je blijkbaar persoonlijk aangesproken. Misschien heb je niet gezien dat ik het e.e.a. heb weten te onderbouwen en ik niet klakkeloos maar wat loop te blaten.

Misschien moeten bovenstaande berichten ook maar eens vertaald worden in verscheidene uitheemse talen, zodat de 190D importfraudeurs ook door hebben dat ze per 2014 aan de MRB moeten en nog even snel hun importbagger kunnen verkopen.
pi_118743571
Importfraudeurs ook 8)7

De regeling die er is en die zo het zich nu laat aanzien afgeschaft gaat worden, stelt eigenaars van alle auto's van 25 jaar en ouder vrij van het betalen van MRB. Nergens staat dat dat alleen geldt voor auto's die gereden worden door liefhebbers of wat dan ook. Dat er nu opeens, nu die regeling afgeschaft dreigt te worden, allerlei mensen en organisaties met de beschuldigende vinger gaan wijzen naar anderen doet daar niets aan af, die mensen doen/deden niets onwettig. Dat de Bovag nu opeens zegt dat het afschaffen van die regeling veroorzaakt wordt door de import van niet-schone auto's is een beetje mosterd naar de maaltijd, dan hadden ze als belangenvereniging beter een jaar of 5 geleden aan de bel kunnen trekken en een voorstel kunnen doen de regeling te veranderen.
  vrijdag 2 november 2012 @ 15:42:52 #183
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_118744546
Ben ik met je eens. Maar de regeling wordt kennelijk minder houdbaar als er veel billige dieselrijders het systeem binnentreden. Dan ga je, bv. als Jaguar XK rijder nog wat meer neerkijken op die nouveau-pauvre's met hun niet kapot/vooruit te krijgen 200D's :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_118744844
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 15:42 schreef Hyperdude het volgende:
Ben ik met je eens. Maar de regeling wordt kennelijk minder houdbaar als er veel billige dieselrijders het systeem binnentreden.
Maar dat is al veel langer aan de gang. De 190D (W201) stamt uit 1982 en W123 diesels worden ook al veel langer vrij veel ingevoerd.
quote:
Dan ga je, bv. als Jaguar XK rijder nog wat meer neerkijken op die nouveau-pauvre's met hun niet kapot/vooruit te krijgen 200D's :')
Niet alleen de Jaguar rijders, ook diegenen die een nieuwere carrosserie op een oud Range Rover chassis gezet hebben zullen neerkijken op dat plebs.
pi_118747139
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 november 2012 15:13 schreef Scrutinizer het volgende:
Importfraudeurs ook 8)7

De regeling die er is en die zo het zich nu laat aanzien afgeschaft gaat worden, stelt eigenaars van alle auto's van 25 jaar en ouder vrij van het betalen van MRB. Nergens staat dat dat alleen geldt voor auto's die gereden worden door liefhebbers of wat dan ook. Dat er nu opeens, nu die regeling afgeschaft dreigt te worden, allerlei mensen en organisaties met de beschuldigende vinger gaan wijzen naar anderen doet daar niets aan af, die mensen doen/deden niets onwettig. Dat de Bovag nu opeens zegt dat het afschaffen van die regeling veroorzaakt wordt door de import van niet-schone auto's is een beetje mosterd naar de maaltijd, dan hadden ze als belangenvereniging beter een jaar of 5 geleden aan de bel kunnen trekken en een voorstel kunnen doen de regeling te veranderen.
zo werkt het he, actie reactie. teveel antiekers die dagelijks worden gebruikt -> regeling weg.
pi_118747629
Blijft erg lastig om de mensen die zeggen "Ja, maar het zijn toch allemaal legale regels" er van te overtuigen dat wanneer een regeling doodbloed, omdat er verkeerd gebruik van gemaakt wordt, dit te verwijten valt aan de mensen die hier misbruik van hebben gemaakt.

Deze regeling is er in eerste instantie voor om liefhebbers een kans te geven er een betaalbare hobby op na te houden en een stukje cultuurbehoud in stand te houden.

Ik ben niet degene die bepaald wat een liefhebber is of niet. Maar de MRB-vrijstelling voor oldtimers is er niet voor bedoeld om massaal auto's vanuit Duitsland hierheen te halen en dat is het nooit geweest. De importfraudeurs komen met deze massale import dus indirect met hun klauwen aan mijn geld en ik verafschuw daarom de vervuilende diesels met importkenteken.

Verder kunnen degene die menen zogenaamd "gebruik" gemaakt hebben van de vrijstelling, omdat het "legaal" is, de tyfus krijgen en wil ze vriendelijk bedanken voor het om zeep helpen van onze hobby.
pi_118747775
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:28 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

:D

Daarbij kun je het überhaupt iemand moeilijk kwalijk nemen dat hij gebruik maakt van de mogelijkheden die de wet hem of haar biedt.
Dat kan je dus wel! Juist wanneer de ene groep door een ander benadeeld zal worden, hebben die het volste recht zich hier kwaad over te maken, zoals ik nu klaarblijkelijk aan het doen ben.
pi_118748107
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:20 schreef LangeJan het volgende:
Blijft erg lastig om de mensen die zeggen "Ja, maar het zijn toch allemaal legale regels" er van te overtuigen dat wanneer een regeling doodbloed, omdat er verkeerd gebruik van gemaakt wordt, dit te verwijten valt aan de mensen die hier misbruik van hebben gemaakt.

Deze regeling is er in eerste instantie voor om liefhebbers een kans te geven er een betaalbare hobby op na te houden en een stukje cultuurbehoud in stand te houden.

Ik ben niet degene die bepaald wat een liefhebber is of niet. Maar de MRB-vrijstelling voor oldtimers is er niet voor bedoeld om massaal auto's vanuit Duitsland hierheen te halen en dat is het nooit geweest. De importfraudeurs komen met deze massale import dus indirect met hun klauwen aan mijn geld en ik verafschuw daarom de vervuilende diesels met importkenteken.

Verder kunnen degene die menen zogenaamd "gebruik" gemaakt hebben van de vrijstelling, omdat het "legaal" is, de tyfus krijgen en wil ze vriendelijk bedanken voor het om zeep helpen van onze hobby.
Je hebt helemaal gelijk, maar: een grote groep mensen staat financieel gezien het water tot aan de lippen. Jarenlang zijn ze al aan het bezuinigen en het einde lijkt nog niet in zicht. Dan vind ik het niet vreemd dat mensen misbruik maken van zo'n situatie. Je kan moeilijk verlangen dat die groep dan maar op de fiets moet stapt, zodat anderen met hun oldtimer kunnen blijven rijden.
pi_118748188
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:25 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Dat kan je dus wel! Juist wanneer de ene groep door een ander benadeeld zal worden, hebben die het volste recht zich hier kwaad over te maken, zoals ik nu klaarblijkelijk aan het doen ben.
ik word benadeeld door al die uitkeringstrekkers! dat kost mij geld.
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:00:55 #190
285174 Evienne
never odd or even
pi_118748686
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:38 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, maar: een grote groep mensen staat financieel gezien het water tot aan de lippen. Jarenlang zijn ze al aan het bezuinigen en het einde lijkt nog niet in zicht. Dan vind ik het niet vreemd dat mensen misbruik maken van zo'n situatie. Je kan moeilijk verlangen dat die groep dan maar op de fiets moet stapt, zodat anderen met hun oldtimer kunnen blijven rijden.
Misbruik? In mijn boekje heet het dan nog steeds gebruik. Het woordje misbruik wordt mensen wel makkelijk in de mond gelegd, dat werkt nou eenmaal beter als je bijval zoekt.

Onze overheid wil klaarblijkelijk niet langer dat wij voordeeltjes genieten, op eender welk vlak. Dat zullen ze alleen niet met zoveel woorden zeggen. Zoals het echte politici betaamt leggen ze de schuld volledig bij een ander en íedereen moet boeten voor het onvergeeflijke misbruik gepleegd door die zondebok. Mensen roeptoeteren lekker mee, voorbijgaand aan het feit dat men honderden andere oplossingen had kunnen bedenken voor dit pseudo-probleem, de liefhebbers sparend, maar dat wil onze overheid blijkbaar niet. Het zal nog wel even duren eer het bij de meeste liefhebbers doordringt dat het niet aan de import-rijders ligt, maar aan onze overheid, die niemand meer iets gunt.

Helaas zal deze maatregel óók wéér níét bijdragen aan economische voorspoed. Integendeel, het gat wordt steeds dieper gegraven.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_118748720
weet je wie ons benadelen - al die ambtenaren! :(
pi_118748805
quote:
16s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:00 schreef Evienne het volgende:

[..]

Misbruik? In mijn boekje heet het dan nog steeds gebruik. Het woordje misbruik wordt mensen wel makkelijk in de mond gelegd, dat werkt nou eenmaal beter als je bijval zoekt.

Onze overheid wil klaarblijkelijk niet langer dat wij voordeeltjes genieten, op eender welk vlak. Dat zullen ze alleen niet met zoveel woorden zeggen. Zoals het echte politici betaamt leggen ze de schuld volledig bij een ander en íedereen moet boeten voor het onvergeeflijke misbruik gepleegd door die zondebok. Mensen roeptoeteren lekker mee, voorbijgaand aan het feit dat men honderden andere oplossingen had kunnen bedenken voor dit pseudo-probleem, de liefhebbers sparend, maar dat wil onze overheid blijkbaar niet. Het zal nog wel even duren eer het bij de meeste liefhebbers doordringt dat het niet aan de import-rijders ligt, maar aan onze overheid, die niemand meer iets gunt.

Helaas zal deze maatregel óók wéér níét bijdragen aan economische voorspoed. Integendeel, het gat wordt steeds dieper gegraven.
Je hebt het over de liefhebber en ik heb het over de mensen die het aan zagen komen dat het voorlopig alleen maar minder zou gaan en snel een oldtimer aangeschaft hebben toen ze het nog konden betalen. Dat is misbruik maken van de regeling, omdat het nu eenmaal voor de hobby was en niet om iedere dag in rond te karren. Maar ik snap ze best. De figuren die deze regels maken hebben zelf nergens last van.
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:12:21 #193
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118748918
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:49 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

?

ja, en?

We hebben het over de Nederlandse MRB, een origineel Nederlandse auto uit 1986 heeft daar zijn bijdrage aan verricht.

Een Import uit 1978 maar in Nederland ingevoerd in 2002 heeft er amper aan bijgedragen.
dan valt 70% van de oldtimers af... allemaal geimporteerd ooit.
zelf auto's die jonger zijn zij er al een heleboel import (1990 tot 2012)
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:13:09 #194
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118748941
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:09 schreef daNpy het volgende:
Een Polo is toch geen klassieker man :')
een golf1 ook niet ooit... een kever ook niet ooit. een daf al helemaal niet ooit ;)
pi_118748979
alles wat elke dag gewoon op de weg rijdt wegenbelasting laten betalen. klaar!
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:14:56 #196
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_118748984
Mijn DAF wordt volgend jaar 40 :Y
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_118749045
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:14 schreef daNpy het volgende:
Mijn DAF wordt volgend jaar 40 :Y
Moet heb. Geef mij.
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:04:15 #198
285174 Evienne
never odd or even
pi_118750393
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
alles wat elke dag gewoon op de weg rijdt wegenbelasting laten betalen. klaar!
Doen we al, ongeveer 1 euro per liter!
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:07 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Je hebt het over de liefhebber en ik heb het over de mensen die het aan zagen komen dat het voorlopig alleen maar minder zou gaan en snel een oldtimer aangeschaft hebben toen ze het nog konden betalen. Dat is misbruik maken van de regeling, omdat het nu eenmaal voor de hobby was en niet om iedere dag in rond te karren. Maar ik snap ze best. De figuren die deze regels maken hebben zelf nergens last van.
Ik ben een beetje van beide dus. Ach, ik heb sowieso weinig reden tot klagen met mijn 700 kg. speelgoedautootje. Mijn vorige was nog geen oldtimer en daar betaalde ik 13 euro per maand voor. Ze is een vrij zuinig wagentje en écht niet zo vies. Ze is mijn hobby en juist daarom wil ik er elke dag wel in rijden. ;) Maar ook dat hoeft geen probleem te zijn, het dagelijkse gebruik, als het onderhoud maar navenant is. Ik betaal daar overigens wel extra verzekeringskosten voor, 15.000 km. per jaar.

Het ís geen misbruik, want gewoon een legitieme regeling, gebruikt voor persoonlijk gewin. Dat het ze een doorn in het oog is in Den Haag, soit doch wel iets met balken en splinters, maar dat maakt het nog steeds geen misbruik. Dat is de naam die ze aan het beestje willen geven zodat men vooral de schuld niet gaat leggen waar die werkelijk ligt: In diezelfde stad, waar ze echt wel een fatsoenlijke regeling konden of misschien alsnog kunnen treffen die alleen de 'misbruikers' aan de kant zet. Bijvoorbeeld geen nieuwe oldtimers meer toelaten, een verbod op (import van) vieze diesels, betalen per kilometer (oh wacht, volgens mij krijg ik mijn km-teller nog wel eigenhandig teruggedraaid), of strengere eisen aan het niveau van onderhoud, want ik denk dat over die gammele wagens de meningen niet erg verdeeld zijn en de mensen die dáárin willen rijden mogen ook wat mij betreft dan hun beurs open trekken.

Dat ze nu elke oldtimer laten boeten, is tekenend voor de werkelijke gedachte erachter. Het gaat niet om het zogenaamde misbruik imho, maar een omfloerste manier om iedereen overal de volle mep voor te laten betalen. Dat wil ik maar even gezegd hebben want ik vind het zo jammer. ;(
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_118750411
benzine accijns is geen wegenbelasting. maar iedereen betaalt al veel dat ben ik meteen met je eens in nld.
pi_118750751
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:17 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Moet heb. Geef mij.
Mijn chevy word over 3 jaar 50 :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')