Bij dat beetje lol zitten ook talloze vernielingen van de spullen van derden. Dat is dan weer minder. Er was hier in de buurt een vrouwtje waarvan ze de onderkant van haar auto hebben opgeblazen met een zelfgemaakte vuurwerkbom. Dan sta je toch even lullig te kijken en wie gaat het betalen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Figuren die dat beetje lol willen afschaffenVuurwerkslachtoffers zijn een natuurlijke selectie en in een ander geval de dader stevig aanpakken.
Dan is het misschien al afgeschaft.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:49 schreef Faazz het volgende:
Anders start je deze discussie in maart of zo
Echt zon non argument.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Figuren die dat beetje lol willen afschaffenVuurwerkslachtoffers zijn een natuurlijke selectie en in een ander geval de dader stevig aanpakken.
Ja, zou kunnen, alleen is het in de praktijk zo dat de meeste daders er gewoon mee wegkomen. Heb je een brievenbus staan van een paar honderd euro, boem, weg. Wie gaat dat dan uitzoeken, geen hond. En jij zit met de schadepost.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zwaar en dus illegaal vuurwerk is altijd al verboden geweest dus dat mag sowieso goed aangepakt worden
Maar gaan we auto's ook begrenzen omdat daar ook veel onnodige slachtoffers en schade meegemaakt wordt. Je kan niet elk risico uitsluiten maar je kan wel de excessen aanpakken en de wet handhaven of verscherpen
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:52 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Jij bent 16. Kom over een jaar of 10 je mening nog maar eens verkondigen.
Het is dan ook zeer goed voor de economie.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:55 schreef Faazz het volgende:
Naja, treurig weetje voor de haters dan maar: De hele regelgeving omtrent vuurwerk is sinds juli dit jaar versoepeld. Er is meer kruit toegestaan.
Daarnaast, deze discussie is al meerdere keren gevoerd in de tweede kamer en van tafel geveegd de afgelopen paar jaar en ook via een burgerinitiatief zal je niks bereiken.
Moeten we dan voetbal ook meteen afschaffen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:54 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ja, zou kunnen, alleen is het in de praktijk zo dat de meeste daders er gewoon mee wegkomen. Heb je een brievenbus staan van een paar honderd euro, boem, weg. Wie gaat dat dan uitzoeken, geen hond. En jij zit met de schadepost.
Klopt, maar een auto is wel getest of hij ook daadwerkelijk naar rechts gaat als je stuurt en niet naar links, via de voeten van elke omstander ontploft in het oog van de oom die net wat te veel gedronken heeft.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zwaar en dus illegaal vuurwerk is altijd al verboden geweest dus dat mag sowieso goed aangepakt worden
Maar gaan we auto's ook begrenzen omdat daar ook veel onnodige slachtoffers en schade meegemaakt wordt. Je kan niet elk risico uitsluiten maar je kan wel de excessen aanpakken en de wet handhaven of verscherpen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee hoor, dat niet. Buurtbewoners laten het vaak ook afweten, omdat de politie geen zak doet, de wijkagent wel iets anders aan zijn hoofd heeft en er in bepaalde gevallen bedreigingen plaatsvinden richting de bewoners. Dan ben je er natuurlijk rap klaar mee. Camera ophangen heeft geen zin, want je mag alleen je eigen tuin filmen, het geldt niet als bewijsmateriaal en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:56 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Moeten we dan voetbal ook meteen afschaffen?
Alcohol ook?
Als buurtbewoner meer de buurt in de gaten houden.
Maar ook legaal vuurwerk kan levensgevaarlijk zijn. Denk aan een "pot" die omvalt omdat het kruit net een halve milimeter naar links afschiet door een onefenheid in het karton waardoor hij z'n evenwicht kwijt is... om maar iets te noemen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:56 schreef Natalie het volgende:
Nee, ik denk niet dat dat er ooit van gaat komen. Een verbod is ook niet nodig, men moet leren hoe men ermee om moet gaan. 'Voor de lol' een rotje naar iemand gooien is niet grappig. Vuurwerk in containers of voor de trein gooien is dat evenmin. Kwajongensstreken. En gevaarlijk bovendien.
Illegaal vuurwerk is illegaal met een reden.
Vuurwerkslachtoffers zijn vaak juist mensen die helemaal niks te maken willen hebben met vuurwerk, maar per ongeluk geraakt worden door een pijl van een of andere debiele zatlap.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hangt van de buurt af, bij ons prachtig siervuurwerk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:57 schreef controlaltdelete het volgende:
Lijkt mij wel prettig een O&N zonder vuurwerk want het vuurwerk van de laatste jaren gaat alleen nog maar om knallen door van die rotjochies die ook nog eens vanalles opblazen en vuurwerk naar oude en minder valide mensen smijten. Doe dan maar 1 groot vuurwerk ergens boven het IJ ofzo.
Hoe oud moet je daarvoor zijn?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:00 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Nee hoor, dat niet. Buurtbewoners laten het vaak ook afweten, omdat de politie geen zak doet, de wijkagent wel iets anders aan zijn hoofd heeft en er in bepaalde gevallen bedreigingen plaatsvinden richting de bewoners. Dan ben je er natuurlijk rap klaar mee. Camera ophangen heeft geen zin, want je mag alleen je eigen tuin filmen, het geldt niet als bewijsmateriaal en ga zo maar door.
Als jullie een paar jaar ouder zijn en JOUW spullen liggen eens in de vernieling, dan zal je hier nog wel eens aan terugdenken.
Duitsland hebben daar flappen voor aan de zijkant, snap niet dat dat in NL nog niet verplicht is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:01 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Maar ook legaal vuurwerk kan levensgevaarlijk zijn. Denk aan een "pot" die omvalt omdat het kruit net een halve milimeter naar links afschiet door een onefenheid in het karton waardoor hij z'n evenwicht kwijt is... om maar iets te noemen.
Wat een vergelijking van niets.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:02 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hoe oud moet je daarvoor zijn?
Er zijn veel spullen van me gestolen, daarom wil ik dat dieven worden afgeschaft!
Ja goed, maar dan een fles die omvalt waar een pijl in zit, een "dwaal" pijl die niet recht omhoog gaat maar even kracht verliest, naar beneden valt en dan weer snelheid krijgt en in het oog van je buurjongentje komt... ik noem maar wat he.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:03 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Duitsland hebben daar flappen voor aan de zijkant, snap niet dat dat in NL nog niet verplicht is.
Werkt nooit.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:03 schreef Resistor het volgende:
Verbod NEE, veel betere handhaving huidige regels JA.
Wel want een persoonlijke ervaring slaat nergens op.quote:
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:59 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Klopt, maar een auto is wel getest of hij ook daadwerkelijk naar rechts gaat als je stuurt en niet naar links, via de voeten van elke omstander ontploft in het oog van de oom die net wat te veel gedronken heeft.
Wat ik wil zeggen is dat vuuwerk bovenal ontzettend gevaarlijk is, vooral in handen van onkundige domme mensen.
En daarbij kan ook legaal voorwerk je hand eraf halen, je oog verneuken of het dak van je overburen (liefst riet) in de fik steken.
Of ik denk dat het er ooit komt, nee, maar jouw argument is net zo valide als een invalide.Legaal vuurwerk is ook uitvoerig getest en daarom op de markt gebracht. Enkel bij onkundig gebruik gebeuren er ongelukken. Waarom anders die tig veiligheidseisen en regels, gebruiksaanwijzingen en veiligheidsafstanden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maw, jouw argument slaat net zo goed als een tang op een varken. Je vergelijkt onkunde met technisch falen.
Ik woon niet echt in een achterstandswijk hoor. Maar je leest het met die dagen door het hele land dat er gekloot wordt met vuurwerk. Ik heb het idee dat dit nu ook meer voorkomt dan een jaar of 10/15 of 20 geleden. Dan maar een landelijk verbod ben ik meteen voor. Sowieso mensen die uit hun bol gaan van vuurwerk zijn vaak al enigzins van die verpauperde sloebers.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:01 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hangt van de buurt af, bij ons prachtig siervuurwerk.![]()
![]()
De achterstandswijken heb je altijd rotjochies... wat voor tijd of feest het ook is.
Alle pijlen vallen naar beneden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:04 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ja goed, maar dan een fles die omvalt waar een pijl in zit, een "dwaal" pijl die niet recht omhoog gaat maar even kracht verliest, naar beneden valt en dan weer snelheid krijgt en in het oog van je buurjongentje komt... ik noem maar wat he.
Dat niet elk Legaal vuurwerk per difinitie ook VEILIG is.
Neequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:04 schreef Faazz het volgende:
[..]
Legaal vuurwerk is ook uitvoerig getest en daarom op de markt gebracht. Enkel bij onkundig gebruik gebeuren er ongelukken. Waarom anders die tig veiligheidseisen en regels, gebruiksaanwijzingen en veiligheidsafstanden.
Maw, jouw argument slaat net zo goed als een tang op een varken. Je vergelijkt onkunde met technisch falen.
Ik zeg nergens dat ik het niet leuk zou vinden. Als je vroeg naar bed gaat vernielen ze de zooi niet?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:04 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Wel want een persoonlijke ervaring slaat nergens op.
Ach mensen die klagen staan bij O&N wel weer gewoon buiten of voor het raam te kijken...
Als je het niks vindt ga je lekker vroeg naar bed en ben je klaar van het gezeur.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:05 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Alle pijlen vallen naar beneden.
Daarom zijn er veiligheidsbrillen.
Heb je daar last van? nee.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:06 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik het niet leuk zou vinden. Als je vroeg naar bed gaat vernielen ze de zooi niet?
Ja, nu ben je slap aan het lullen. Doeg.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:06 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Heb je daar last van? nee.
Dat ruimen andere voor je op dus je kan prima naar bed
Je snapt best wat ik bedoelquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:07 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Je denkt dat ze zekers ergens in de hemel blijven hangen![]()
Fixedquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:07 schreef trigt013 het volgende:
Uiteindelijk gaat het toch wel komen, wij zijn echt een rariteit qua vuurwerk gebruik. En ik moet zeggen dat centraal vuurwerk mooier en gezellig is vind.
Professioneel vuurwerk is inderdaad veel mooier. En illegaal vuurwerk stiekem ook, maar dan krijg je weer met randdebielen te maken die er niet mee om kunnen gaan waardoor mensen ogen en handen verliezen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:07 schreef trigt013 het volgende:
Uiteindelijk gaat het toch wel komen, wij zijn echt een rariteit qua vuurwerk gebruik. En ik moet zeggen dat centraal vuurwerk mooier en gezellig is.
Nee het is de waarheid.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:07 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ja, nu ben je slap aan het lullen. Doeg.
Nee het IS gezelliger omdat er minder rotzooi van komt.quote:
En dat is nou precies de reden dat de regels zijn versoepeld. Illegaal vuurwerk wordt uitgebanned, legaal kwalitatief goed vuurwerk komt beschikbaar. Er vind een mentaliteitsverandering plaatsquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:08 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Professioneel vuurwerk is inderdaad veel mooier. En illegaal vuurwerk stiekem ook, maar dan krijg je weer met randdebielen te maken die er niet mee om kunnen gaan waardoor mensen ogen en handen verliezen.
Nog steeds een mening.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:10 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee het IS gezelliger omdat er minder rotzooi van komt.
een feit, met minder schade en slachtoffers is een feest gewoon gezelliger, Of geld dat niet voor feestjes bij jou thuis?quote:
Nee hier kweken we geen fucking pussies Diederik-Dolf.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:12 schreef trigt013 het volgende:
[..]
een feit, met minder schade en slachtoffers is een feest gewoon gezelliger, Of geld dat niet voor feestjes bij jou thuis?
Ik dacht dat oud en nieuw een feest was. Blijkt het eigenlijk een kweekvijver te zijn voor echte mannen....hmmm is sinterklaas ook een kweekvijver voor kleptomanen? Dat was wel een mooi non-argument Seksgod_betaquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:13 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee hier kweken we geen fucking pussies Diederik-Dolf.
Heb je wel eens groots Koninginnedag gevierd? Ik maak zelden zo'n grote takkebende mee in de grote stad. Reken maar dat het feest isquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:12 schreef trigt013 het volgende:
[..]
een feit, met minder schade en slachtoffers is een feest gewoon gezelliger, Of geld dat niet voor feestjes bij jou thuis?
Ach man bij ons in Blaricum lopen die kutkoters ook gewoon al jarenlang met zogenaamde Cobra 6 bommen rond.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:10 schreef Faazz het volgende:
[..]
En dat is nou precies de reden dat de regels zijn versoepeld. Illegaal vuurwerk wordt uitgebanned, legaal kwalitatief goed vuurwerk komt beschikbaar. Er vind een mentaliteitsverandering plaats
Eens.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is een prima argument. Niemand is veilig in deze wereld. Dat is een feit.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:15 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik dacht dat oud en nieuw een feest was. Blijkt het eigenlijk een kweekvijver te zijn voor echte mannen....hmmm is sinterklaas ook een kweekvijver voor kleptomanen? Dat was wel een mooi non-argument Seksgod_beta
Mijn mening ging over dat een centraal feest/vuurwerk gezellig is door minder slachtoffer en vernielingen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:16 schreef Faazz het volgende:
[..]
Heb je wel eens groots Koninginnedag gevierd? Ik maak zelden zo'n grote takkebende mee in de grote stad. Reken maar dat het feest is
Jouw mening ging over troep, niet over schade/slachtoffers. (hoewel die er ook zijn tijdens andere festiviteiten)
Hier eindigde een serieuze discussie ben begon de onzin....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:17 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Is een prima argument. Niemand is veilig in deze wereld. Dat is een feit.
Dat beetje schade en letsel, dat is gewoon vette pech. Blijf de kinders voorlichten, en geef mensen verder lekker hun feestje. Uiteraard moet je mensen die anderen in gevaar brengen daar stevig voor straffen.
Nee dat is stomquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:17 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Mijn mening ging over dat een centraal feest/vuurwerk gezellig is door minder slachtoffer en vernielingen.
10 miljoen schade doe jij af als een beetje pech?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:17 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Is een prima argument. Niemand is veilig in deze wereld. Dat is een feit.
Dat beetje schade en letsel, dat is gewoon vette pech. Blijf de kinders voorlichten, en geef mensen verder lekker hun feestje. Uiteraard moet je mensen die anderen in gevaar brengen daar stevig voor straffen.
Onzin? Waarom onzin? Ik denk dat jij de wereld om je heen niet helemaal snapt knaap. Doden en gewonden horen er bij.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:18 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Hier eindigde een serieuze discussie ben begon de onzin....
Ligt aan de handhaving, er zijn duidelijke regels maar het spul is toch wel voor handen. Bij asociaal hardrijden zijn de straffen ook niet gering en toch gebeurt het.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:16 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Ach man bij ons in Blaricum lopen die kutkoters ook gewoon al jarenlang met zogenaamde Cobra 6 bommen rond.
Onder de noemer onschuldig vermaak, echter door de politie ingeschaald in klasse 3 wat zoveel wil zeggen dat het onder de explosievenwetgeving valt. Zulke bommen hebben de kracht van een handgranaat, letterlijk.
Als je in februari een handgranaat ergens op straat laat ontploffen komt er zo goed als zeker de volgende ochtend een arrestatie team je van je bed lichten maar die koters komen er mee weg omdat het niet te controleren valt.
Ja, risico is er altijd. Het blijft vuurwerk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:01 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Maar ook legaal vuurwerk kan levensgevaarlijk zijn. Denk aan een "pot" die omvalt omdat het kruit net een halve milimeter naar links afschiet door een onefenheid in het karton waardoor hij z'n evenwicht kwijt is... om maar iets te noemen.
Omdat democratie niet betekent "we doen alles wat de meerderheid wil".quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:21 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
10 miljoen schade doe jij af als een beetje pech?![]()
Volgens recent onderzoek is trouwens 2/3 voor een verbod op consumentenvuurwerk dus onbegrijpelijk dat we deze discussie nog steeds moeten voeren in een democratie.
Het is ook onvermijdelijk, want de daders kunnen de 10 miljoen niet dragen. En de maatschappij wilt niet elke keer opdraaien voor de schade en slachtoffers. Ook de ziekenhuizen zijn de gigantische aantal slachtoffers ook zat. Vooral kinderen die slachtoffer zijn geworden gaan door merg en been. Eigenlijk zou elke pro vuurwerk gebruiker even een oud en nieuw kinderen moeten ontvangen op de eerste hulp dan is hij gelijk tegen consumentenvuurwerk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:21 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
10 miljoen schade doe jij af als een beetje pech?![]()
Volgens recent onderzoek is trouwens 2/3 voor een verbod op consumentenvuurwerk dus onbegrijpelijk dat we deze discussie nog steeds moeten voeren in een democratie.
Je kunt toch je eigen feestje maken zonder dat er vuurwerk bij nodig is? Als dit je feestevreugde verhoogd met O&N is het een beetje triest met je gesteld.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:19 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee dat is stom
Heel andere sfeer, veel minder leuk. Niet iedereen is gediend van die grootste gemene deler poep. Maak liever m'n eigen feestje.
Voor iets waar de meerderheid kennelijk tegen is vind ik 10 miljoen anders een aanzienlijk bedrag.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:23 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Omdat democratie niet betekent "we doen alles wat de meerderheid wil".
10 miljoen schade, valt best mee toch? Is 0,63 eurocent per Nederlander. Ik heb wel gekkere feestjes meegemaakt dan.
Lol, dat betekend het juist precies.....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:23 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Omdat democratie niet betekent "we doen alles wat de meerderheid wil".
10 miljoen schade, valt best mee toch? Is 0,63 eurocent per Nederlander. Ik heb wel gekkere feestjes meegemaakt dan.
Als wat m'n feestvreugde verhoogt? Dat vuurwerk? Waarom zou dat triest zijn? Zo is het al vanaf de dag dat ik geboren ben en dat is onlosmakelijk verbonden aan oud en nieuw.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:24 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je kunt toch je eigen feestje maken zonder dat er vuurwerk bij nodig is? Als dit je feestevreugde verhoogd met O&N is het een beetje triest met je gesteld.
Zoals?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:25 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Voor iets waar de meerderheid kennelijk tegen is vind ik 10 miljoen anders een aanzienlijk bedrag.
Er zijn kabinetten gevallen over kleinere bedragen.
Daar is al een keer een onderzoek naar gedaan. Waar het op neer kwam is dat een centraal feest met vuurwerk niet te doen was omdat er, heel simpel, slechts rond de 100 gekwalificeerde mensen in NL rondlopen die zich met professioneel vuurwerk mogen bezig houden. Een centraal vuurwerk per gemeente gaat hem niet worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:19 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee dat is stom
Heel andere sfeer, veel minder leuk. Niet iedereen is gediend van die grootste gemene deler poep. Maak liever m'n eigen feestje.
Nee dat betekent het nietquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:25 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Lol, dat betekend het juist precies.....
Zeker weten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:56 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Het is dan ook zeer goed voor de economie.
Met een paar bussen haarlak kun je prima een brievenbus opblazen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:29 schreef SaxoPower het volgende:
[..]
Zeker weten.
Komt bij dat het een luxe artikel is en du 21% btw.
Ga er van uit dat er toch wel vuurwerk gekocht wordt.
Wat de staatskas weer spekt.
Met het vuurwerk wat legaal verkocht wordt kan je geen auto opblazen. Zelfs geen brievenbus.
Het illegale vuurwerk (wat dus niet is toegestaan) verpest het dus weer voor de mensen die het wel goed doen.
13,5 miljoen aan BTW inkomsten en 10 miljoen aan schade en daarnaast politie inzet, slachtoffers en arbeidsongeschikten....volgens mij is dat een negatief saldo.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:29 schreef SaxoPower het volgende:
[..]
Zeker weten.
Met het vuurwerk wat legaal verkocht wordt kan je geen auto opblazen. Zelfs geen brievenbus.
Het illegale vuurwerk (wat dus niet is toegestaan) verpest het dus weer voor de mensen die het wel goed doen.
Ze maken van legaal vuurwerk soms zelf bommen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:29 schreef SaxoPower het volgende:
[..]
Zeker weten.
Heb je het hier dan over legaal vuurwerk?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:33 schreef trigt013 het volgende:
[..]
13,5 miljoen aan BTW inkomsten en 10 miljoen aan schade en daarnaast politie inzet, slachtoffers en arbeidsongeschikten....volgens mij is dat een negatief saldo.
Democratie is een bestuursvorm. Het Nederlandse woord[1] stamt af van de Griekse woorden δῆμος (dèmos), "volk" en κρατέω (krateo), "heersen, regeren" en betekent dus letterlijk "volksheerschappij"quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:28 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee dat betekent het niet
Maar ik begrijp dat ons onderwijs drukker is jou uit te leggen hoe je je bips af moet vegen dan je het hoe en wat over de staatsinrichting bij te brengen.
Lees eens wat over het begrip moderne democratie en kom dan nog maar eens terug.
Dit is ook illegaal. omdat er dan meer kruit zit in je vuurwerkquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:33 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ze maken van legaal vuurwerk soms zelf bommen.
Wat is er erg aan als dat eens gaat veranderen? Er veranderen wel meer dingen uit de tijd dat ik geboren ben tot nu. Als je daar al niet mee kunt omgaan? Wat mij betreft mag er een centraal vuurwerk komen zoals in London ofzo, veiliger voor mens en dier en ook nog eens stukken mooier dan die stomme vuurpijlen van Henk en Ingrid.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:26 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Als wat m'n feestvreugde verhoogt? Dat vuurwerk? Waarom zou dat triest zijn? Zo is het al vanaf de dag dat ik geboren ben en dat is onlosmakelijk verbonden aan oud en nieuw.
[..]
Zoals?
Nederlands onderwijsquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:35 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Democratie is een bestuursvorm. Het Nederlandse woord[1] stamt af van de Griekse woorden δῆμος (dèmos), "volk" en κρατέω (krateo), "heersen, regeren" en betekent dus letterlijk "volksheerschappij"
Gaat er niet om of ik er mee om kan gaan. Gaat er om dat ik er niet mee om wil gaan. Het is goed zoals het is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:41 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Wat is er erg aan als dat eens gaat veranderen? Er veranderen wel meer dingen uit de tijd dat ik geboren ben tot nu. Als je daar al niet mee kunt omgaan? Wat mij betreft mag er een centraal vuurwerk komen zoals in London ofzo, veiliger voor mens en dier en ook nog eens stukken mooier dan die stomme vuurpijlen van Henk en Ingrid.
Je gaat aan haar hele argument voorbij pannenkoek. Centraal georganiseerde shows zijn gewoon veel mooier, omdat er louter professioneel spul wordt afgestoken in een kwantiteit die voor een willekeurige straat in Nederland nooit op te brengen zou zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:43 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Gaat er niet om of ik er mee om kan gaan. Gaat er om dat ik er niet mee om wil gaan. Het is goed zoals het is.
Je kunt je hele leventje al inrichten zoals je op TV ziet. Je kunt je kut Starbucks drinken, je kut Mountain Dew bestellen.... Mag er dan ook iets overblijven dat niet exact hetzelfde gaat als elders?
Kun je dat aan denk je?
Pannenkoekquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:48 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Je gaat aan haar hele argument voorbij pannenkoek. Centraal georganiseerde shows zijn gewoon veel mooier, omdat er louter professioneel spul wordt afgestoken in een kwantiteit die voor een willekeurige straat in Nederland nooit op te brengen zou zijn.
Voetballen dan ook maar verbieden dat rellen trappen enzo.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:41 schreef Metro2005 het volgende:
Schaf dat hele gezeik met vuurwerk maar af. De laatste jaren is het enige leuke voor mensen blijkbaar een zo groot mogeljike bom ermee maken, ruiten ingooien, fikkies stoken midden in woonwijken en rellen.
Als mensen zich niet kunnen gedragen dan maar niet, hoe mooi ik vuurwerk ook vind en hoe graag ik het ook altijd afgestoken heb. Blijkbaar zijn mensen tegenwoordig te infantiel om er mee om te gaan.
Ik drink helemaal geen koffie en al helemaal geen Starbucks maar het zit je hoog merk ik, als je daar grove taal bij moet halen om je standpunt duidelijk te maken. Het vuurwerk is al jaren niet meer zoals het vroeger was nu brengt het ongelukken met zich mee, ellende voor mens en dier omdat er steeds meer van die gladiolen zijn die het leuk vinden om dit naar bejaarde mensen, invaliden of dieren te gooien laat staan de brievenbussen en containers die ermee in de hens worden gezet. Elk jaar lees je weer van die berichten. Vuurwerk is gewoon voor paupers.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:43 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Gaat er niet om of ik er mee om kan gaan. Gaat er om dat ik er niet mee om wil gaan. Het is goed zoals het is.
Je kunt je hele leventje al inrichten zoals je op TV ziet. Je kunt je kut Starbucks drinken, je kut Mountain Dew bestellen.... Mag er dan ook iets overblijven dat niet exact hetzelfde gaat als elders?
Kun je dat aan denk je?
Voetbal hoeft niet verboden te worden maar wel beter gereguleerd, net als vuurwerk > doet dat centraal ergens.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:49 schreef SaxoPower het volgende:
[..]
Voetballen dan ook maar verbieden dat rellen trappen enzo.
Laten we ook het autorijden verbieden. We rijden toch te hard enzo.
Nee dat vuurwerk moet blijven. Het is ook een traditie.
Wanneer je vuurwerk gebruikt waarvoor het gemaakt is, dan is er niets aan de hand
Klopt het zit me ook hoogquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:50 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik drink helemaal geen koffie en al helemaal geen Starbucks maar het zit je hoog merk ik, als je daar grove taal bij moet halen om je standpunt duidelijk te maken. Het vuurwerk is al jaren niet meer zoals het vroeger was nu brengt het ongelukken met zich mee, ellende voor mens en dier omdat er steeds meer van die gladiolen zijn die het leuk vinden om dit naar bejaarde mensen, invaliden of dieren te gooien laat staan de brievenbussen en containers die ermee in de hens worden gezet. Elk jaar lees je weer van die berichten. Vuurwerk is gewoon voor paupers.
Leg dan eerst maar fatsoenlijk uit waarom je het ergens niet eens bent met argumenten in plaats van elke keer meteen te vervallen in ongefundeerde persoonlijke aanvallen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:49 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Pannenkoek
Knaapje, spreek voor jezelf en je eigen armetierige pauperstraatje. Goed? Ik ben het simpelweg niet eens met haar punt.
Omdat ik niets moet hebben van georganiseerde rotzooi. En dan als een stel dooien staan kijken en oeh en ah roepen. Daaromquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:53 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Leg dan eerst maar fatsoenlijk uit waarom je het er niet eens bent in plaats van elke te vervallen in ongefundeerde persoonlijke aanvallen.
Geen shows!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:41 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Wat is er erg aan als dat eens gaat veranderen? Er veranderen wel meer dingen uit de tijd dat ik geboren ben tot nu. Als je daar al niet mee kunt omgaan? Wat mij betreft mag er een centraal vuurwerk komen zoals in London ofzo, veiliger voor mens en dier en ook nog eens stukken mooier dan die stomme vuurpijlen van Henk en Ingrid.
Jóh.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:35 schreef SaxoPower het volgende:
[..]
Dit is ook illegaal. omdat er dan meer kruit zit in je vuurwerk
Ja inderdaad, een gezellig volksfeest voor kinderen is precies hetzelfde als iets wat veel overlast geeft (herrie, stank, afval) en bovendien nog (levens)gevaarlijk is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:58 schreef HeatWave het volgende:
Vuurwerkverbod
Sinterklaas afschaffen
jaja, anders ga je gewoon weg?
leven is levensgevaarlijk, deal with it.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:59 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ja inderdaad, een gezellig volksfeest voor kinderen is precies hetzelfde als iets wat veel overlast geeft (herrie, stank, afval) en bovendien nog (levens)gevaarlijk is.
Elke gemeente (hoe klein ook) heeft in Nederland toch ook een jaarlijks terugkerende kerstbomenverbranding waarbij de brandweer aanwezig is met medeweten van de gemeente?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:56 schreef SaxoPower het volgende:
[..]
Geen shows!
Het gaat ook nog eens om het principe dat Henk zelf zn vuurwerkje afsteekt.
Het is ook meer een mannen ding, Iets aansteken wat even later ontploft of beter nog de lucht in gaat!
En een vuurwerk show gaan kijken..... nou nee, dat zou mij nu echt boeien.
Dan zit je de hele dag een beetje thuis en om iets voor 12 naar de plek waar het gaat gebeuren.
Hier komt bij dat niet ieder dorp of gehuchtje zn show krijgt.
Dat gaat vast per gemeente. Dan moet je nog gaan reizen ook om vuurwerk te zien!
En met de plannen om meer gemeentes samen te voegen... Nou reken maar uit
Helaas neemt het aantal mensen dat vuurwerk op anderen gooit steeds meer toe. Dan is de lol er wel een keer af.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:52 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Klopt het zit me ook hooger is een generatie enorme brave watjes op komst, en ik walg er van.
Vuurwerk is gewoon leuk. Mensen die vuurwerk op andere mensen gooien zijn niet leuk.
Zoals eerder aangeven gaat het om het principe van zelf iets afsteken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:00 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Elke gemeente (hoe klein ook) heeft in Nederland toch ook een jaarlijks terugkerende kerstbomenverbranding waarbij de brandweer aanwezig is met medeweten van de gemeente?
Juist voor dergelijke initiatieven zal er echt meer dan voldoende draagvlak bestaan onder de bevolking omdat types als Seksgod Beta nu eenmaal geilen op bommetjes afsteken en fikkie stoken.
Juist mooi als de gemeente meesponsort voor een leuke show
Het gaat juist de goede kant op met vuurwerk, enkel ziet men de gevolgen nog niet en dat is ook wel logisch.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:41 schreef Metro2005 het volgende:
Schaf dat hele gezeik met vuurwerk maar af. De laatste jaren is het enige leuke voor mensen blijkbaar een zo groot mogeljike bom ermee maken, ruiten ingooien, fikkies stoken midden in woonwijken en rellen.
Als mensen zich niet kunnen gedragen dan maar niet, hoe mooi ik vuurwerk ook vind en hoe graag ik het ook altijd afgestoken heb. Blijkbaar zijn mensen tegenwoordig te infantiel om er mee om te gaan.
Dan moet je dat met die mensen idd doen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Helaas neemt het aantal mensen dat vuurwerk op anderen gooit steeds meer toe. Dan is de lol er wel een keer af.
Er is naast een generatie watjes ook een generatie asociale kuttokkies in opkomst dat niet normaal kan omgaan met volwassen dingen. dan moet je ze maar als kinderen behandelen.
Tja Sinterklaas vind ik eigenlijk ook not done al helemaal niet meer van deze tijd maar ja... als je kinderen hebt moet je wel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:58 schreef HeatWave het volgende:
Vuurwerkverbod
Sinterklaas afschaffen
jaja, anders ga je gewoon weg?
Dus eigenlijk nog kinderlijker dan een kindquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:20 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Maar ik ben geen kind. En ik luister nog veel slechter dan kinderen
Nee hoor, ik weet gewoon heel goed wie wel en niet de baas is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:22 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk nog kinderlijker dan een kind
Dan hebben we dat in elk geval duidelijk, want jij bent in elk geval niet de baas van dit land.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:23 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik weet gewoon heel goed wie wel en niet de baas is.
Met vuurwerk hoe klein dan ook hoor je niet te gooienquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:04 schreef Natalie het volgende:
Het zou fijn zijn als men er gewoonweg verantwoord mee omspringt. Siervuurwerk is prachtig, een mooie inluiding van een nieuw jaar. Maar er gebeuren ongelukken, en er is niet altijd sprake van opzet (persoon 1 die vuurwerk naar persoon 2 gooit bijv). Lullig te zeggen, maar soms is het dikke pech dat die pijl de verkeerde kant op vloog terwijl je hem wél stevig en goed in de fles had gezet. Het zou niet moeten gebeuren, maar het gebeurt.
En de straat is altijd een troep. Vuurwerk afsteken en dan vervolgens lekker naar binnen om oliebollen te eten. Laat de troep maar liggen, hoor. Er ligt vaak ook vuurwerk bij dat niet (goed) is afgegaan. Kinderen vinden leuk en gaan ermee spelen. Dat deed ik ook als kind: op 1 januari de straat op om te zoeken naar rotjes enzo. Gevaarlijk, maar zo zijn kinderen.
Ruim gewoon de troep op. Dat scheelt ook al wat.
Een rotje kun je beter in je hand houden?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:07 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Met vuurwerk hoe klein dan ook hoor je niet te gooien
Nooit de verpakking gelezen? Op de grond leggen en aanstekenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:10 schreef Natalie het volgende:
[..]
Een rotje kun je beter in je hand houden?
Aldo-MC is meer het type "bessenplukker". Had op school altijd een 10 voor vlijt en een extra sticker van de juf, zo mooi waren zijn werkjes en zo netjes zat hij rechtop in zijn stoel van onbesproken gedrag te zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:07 schreef SaxoPower het volgende:
[..]
Zoals eerder aangeven gaat het om het principe van zelf iets afsteken.
Als man is er op seks en sportwagens rijden bijna niets mooier dan iets laten ontploffen.
In mijn gemeente liggen een aantal dorpen en gehuchten op korte afstand van elkaa (5km) of minder
Echt niet dat de gemeente (die overigens financieel niet echt breed zit) in ieder dorpje een show organiseert
Maar wel over mezelf, dus ik doe wat ik wil en daar doe jij lekker helemaal niks aan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:23 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dan hebben we dat in elk geval duidelijk, want jij bent in elk geval niet de baas van dit land.
Nee hoor, de politie komt je vanzelf wel halen als je iets onwettigs doet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:11 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Maar wel over mezelf, dus ik doe wat ik wil en daar doe jij lekker helemaal niks aan.
Anders nog iets?
Valt wel mee.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:25 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nee hoor, de politie komt je vanzelf wel halen als je iets onwettigs doet.
Nee, nooit. Zelfs nooit een afgestoken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:15 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Nooit de verpakking gelezen? Op de grond leggen en aansteken
Officieel hoor je alle vuurwerk op de grond te leggen/zetten, aansteken en voldoende afstand bewaren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:27 schreef Natalie het volgende:
[..]
Nee, nooit. Zelfs nooit een afgestoken.
Moet je ze serieus op de grond leggen? Dat heb ik echt nooit iemand zien doen.
Wat erg, als je erbij nadenkt
Men neme een stuk hout en klopt hier 3 keer opquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:34 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Ik steek ieder jaar vuurwerk af en nog nooit een ongeluk gehad.
Dat klopt maar daar is het doorgaans ook kurk en kurkdroog. Maar goed, appels en peren enz..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:40 schreef TLC het volgende:
In sommige landen als bv Australie mag een gewone burger niet eens vuurwerk afsteken
Ieder jaar laait de discussie weer op als op nieuwjaarsdag bekent wordt gemaakt hoeveel mensen er nu weer gewond zijn geraakt. Alle Sire-reclame ten spijt, ik denk idd dat het weinig uit maakt: zo'n verbod komt er niet.quote:
Vuurwerk dat daartoe in staat is is al verboden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:54 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ja, zou kunnen, alleen is het in de praktijk zo dat de meeste daders er gewoon mee wegkomen. Heb je een brievenbus staan van een paar honderd euro, boem, weg. Wie gaat dat dan uitzoeken, geen hond. En jij zit met de schadepost.
Ja, want illegaal vuurwerk is niet te maken van legaal spul...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
Vuurwerk dat daartoe in staat is is al verboden.
En wat verboden is bestaat niet meer, dus wat jij zegt kan helemaal niet.
Opgelost, slotje.
En dat is ook verboden. Dus dat bestaat ook helemaal niet.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:35 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ja, want illegaal vuurwerk is niet te maken van legaal spul...
Da's waar.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
En dat is ook verboden. Dus dat bestaat ook helemaal niet.
Maar goed, pleiten voor het verbieden van legale zaken met als reden dat mensen illegale zaken doen is een gebrek aan logica dat de laatste tien jaar echt flink populair is geworden op een of andere manier.quote:
Een verbod gaat niet werken, maar maakt het waarschijnlijk erger: Jaren 30, alcohol.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:42 schreef Viajero het volgende:
[..]
Maar goed, pleiten voor het verbieden van legale zaken met als reden dat mensen illegale zaken doen is een gebrek aan logica dat de laatste tien jaar echt flink populair is geworden op een of andere manier.
Je kan ook overdrijven. Kijk ook eens van de andere kant. De kwaliteit/prijs verhouding is in België en Duitsland veel beter... niet gek dat mensen in de grensstreek maar een stukje gaan rijden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:56 schreef Natalie het volgende:
Door iets te verbieden verlies je het beetje controle dat je nog hebt, idd.
Hardere maatregelen lijkt mij ook beter. Niet van de slappe gedoe van 'een waarschuwing' als je betrapt wordt met vuurwerk van over de grens. Maar meteen een aantekening in je strafblad en een dagje in de cel.
Dat laatste is wel vaker het gevalquote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:29 schreef Dagkaart het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven. Kijk ook eens van de andere kant. De kwaliteit/prijs verhouding is in België en Duitsland veel beter... niet gek dat mensen in de grensstreek maar een stukje gaan rijden.
Ze maken het echt niet alleen illegaal omdat het gevaarlijker is. Ook om te stimuleren het in Nederland te kopen, btw voor onze overheid.
Daarbij is mijn mening niet perse het vuurwerk gevaarlijk ( op sommige items na ), maar sommige idioten die het voor de rest verpesten.
De meeste vuurwerk produkten zijn gewoon toegestaan in Nederland tenzij in de folder, website of winkel word vermeld dat het illegaal is in Nederland.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:29 schreef Dagkaart het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven. Kijk ook eens van de andere kant. De kwaliteit/prijs verhouding is in België en Duitsland veel beter... niet gek dat mensen in de grensstreek maar een stukje gaan rijden.
Ze maken het echt niet alleen illegaal omdat het gevaarlijker is. Ook om te stimuleren het in Nederland te kopen, btw voor onze overheid.
Daarbij is mijn mening niet perse het vuurwerk gevaarlijk ( op sommige items na ), maar sommige idioten die het voor de rest verpesten.
Bedoel je hiermee dat winkels, folders of websites in België vermelden of iets in Nederland illegaal is?quote:Op donderdag 1 november 2012 16:59 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
De meeste vuurwerk produkten zijn gewoon toegestaan in Nederland tenzij in de folder, website of winkel word vermeld dat het illegaal is in Nederland.
Sorry was vergeten te vermelden dat het Duitsland was, maar stond op de website van een vuurwerk winkel dat een produkt illegaal was in Nederland.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:12 schreef Dagkaart het volgende:
[..]
Bedoel je hiermee dat winkels, folders of websites in België vermelden of iets in Nederland illegaal is?
Vuurwerk van een ander land is sowieso illegaal. Vuurwerk uit Duitsland wordt gedoogd maar dan moet het wel aan de volgende richtlijnen voldoen:quote:Op vrijdag 2 november 2012 06:59 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Sorry was vergeten te vermelden dat het Duitsland was, maar stond op de website van een vuurwerk winkel dat een produkt illegaal was in Nederland.
Ohndat wist ik nietv:) even het nieuwe vwbesluit doorlezen dan maar...quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:59 schreef Faazz het volgende:
Enkel dat laatste is nog van kracht sinds het nieuwe vuurwerkbesluit is ingegaan eerder dit jaar. Het is in principe toegestaan vuurwerk over de grens mee te vervoeren mits het is voorzien van een CE keurmerk.
Met vrijheid komt verantwoordelijkheid, je kan pas het 1 krijgen als je in staat bent te zorgen voor het ander. Het blijkt gewoon dat bij sommige hobby's men niet genoeg verantwoordelijkheid toont dus moet je ook de vrijheid daarvan inperken. Want het gebrek aan verantwoordelijkheid ontneemt de ander een vrijheid.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:05 schreef DeRakker. het volgende:
Ik word een beetje moe van NLers die alles willen verbieden.
Prostitutie, drugs, alcohol, koninginnedag, vuurwerk, sinterklaas, kerst, games, films, voetbal, bokswedstrijden enz enz.
Eigenlijk voor alle leuke dingen in het leven zijn er wel mensen die het willen verbieden.
Ik ben juist voor om zoveel mogelijk vrijheid te geven aan burgers ipv. alles te verbieden.
Hoe min mogelijk dingen er verboden worden hoe beter.
Laat de mens zoveel mogelijk als het kan in vrijheid leven.
Dat jij een bepaalde kijk op het leven hebt en bepaalde dingen niks vindt betekent niet dat je meteen maar voorstander moet zijn om dat gene te willen verbieden.
Knalvuurwerk mag wel, mits het gebruikte kruit geen flash maar blackpowder is. En maximaal 2 gram per knaller (dacht ik).quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:50 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Vuurwerk van een ander land is sowieso illegaal. Vuurwerk uit Duitsland wordt gedoogd maar dan moet het wel aan de volgende richtlijnen voldoen:
- niet meer dan 10 kilo
- een Nederlandse gebruiksaanwijzing
- geen knalvuurwerk, alleen vuurpijlen en cakes
- het geld alleen op de dagen dat er in Nederland ook vuurwerk verkocht mag worden.
Grgr
Dit klopt ook inderdaad ff vergeten. Economische delicten zijn net als mileudelicten aardig ka$$aquote:Op woensdag 7 november 2012 18:13 schreef jappy-b het volgende:
volgens mij zit er dan nog wel een addertje onder het gras dat wanneer je het vuurwerk de grens over wilt nemen je dit wel moet aangeven bij de Douane. Hier moet je dan invoerbelasting over betalen...
wanneer je dit niet doet smokkel je dus en bega je een economisch delict
Nou en?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:00 schreef DeRakker. het volgende:
Onvoldoende draagvlak voor vuurwerkverbod
...
http://www.rijksoverheid.(...)-vuurwerkverbod.html
Officieel wel, maar hier is het al een aantal weken raak en we hebben nog wel ff tot oud & nieuw.quote:Op woensdag 5 december 2012 05:58 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Ik snap niet dat er mensen zijn die daar over zitten te zeiken het is maar een paar uurtjes per jaar.
Het is op dit moment gewoon verboden vuurwerk af te steken, dus het ligt niet aan de regels, maar aan de uitvoering daarvan.quote:Op woensdag 5 december 2012 06:00 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Officieel wel, maar hier is het al een aantal weken raak en we hebben nog wel ff tot oud & nieuw.
Misschien bij jullie, maar wij hebben een buurjongen, die helemaal verslaafd is aan het vuurwerkgeknal. Hoe harder hoe beter. Zodra hij thuis is en z'n ouders even de deur uit zijn, 'knalt' ie er weer op los, en dat elke dag. Een paar uurtjes per jaar, was dat maar waar.quote:Op woensdag 5 december 2012 05:58 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Ik snap niet dat er mensen zijn die daar over zitten te zeiken het is maar een paar uurtjes per jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |