Bij dat beetje lol zitten ook talloze vernielingen van de spullen van derden. Dat is dan weer minder. Er was hier in de buurt een vrouwtje waarvan ze de onderkant van haar auto hebben opgeblazen met een zelfgemaakte vuurwerkbom. Dan sta je toch even lullig te kijken en wie gaat het betalen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Figuren die dat beetje lol willen afschaffenVuurwerkslachtoffers zijn een natuurlijke selectie en in een ander geval de dader stevig aanpakken.
Dan is het misschien al afgeschaft.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:49 schreef Faazz het volgende:
Anders start je deze discussie in maart of zo
Echt zon non argument.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Figuren die dat beetje lol willen afschaffenVuurwerkslachtoffers zijn een natuurlijke selectie en in een ander geval de dader stevig aanpakken.
Ja, zou kunnen, alleen is het in de praktijk zo dat de meeste daders er gewoon mee wegkomen. Heb je een brievenbus staan van een paar honderd euro, boem, weg. Wie gaat dat dan uitzoeken, geen hond. En jij zit met de schadepost.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zwaar en dus illegaal vuurwerk is altijd al verboden geweest dus dat mag sowieso goed aangepakt worden
Maar gaan we auto's ook begrenzen omdat daar ook veel onnodige slachtoffers en schade meegemaakt wordt. Je kan niet elk risico uitsluiten maar je kan wel de excessen aanpakken en de wet handhaven of verscherpen
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:52 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Jij bent 16. Kom over een jaar of 10 je mening nog maar eens verkondigen.
Het is dan ook zeer goed voor de economie.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:55 schreef Faazz het volgende:
Naja, treurig weetje voor de haters dan maar: De hele regelgeving omtrent vuurwerk is sinds juli dit jaar versoepeld. Er is meer kruit toegestaan.
Daarnaast, deze discussie is al meerdere keren gevoerd in de tweede kamer en van tafel geveegd de afgelopen paar jaar en ook via een burgerinitiatief zal je niks bereiken.
Moeten we dan voetbal ook meteen afschaffen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:54 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ja, zou kunnen, alleen is het in de praktijk zo dat de meeste daders er gewoon mee wegkomen. Heb je een brievenbus staan van een paar honderd euro, boem, weg. Wie gaat dat dan uitzoeken, geen hond. En jij zit met de schadepost.
Klopt, maar een auto is wel getest of hij ook daadwerkelijk naar rechts gaat als je stuurt en niet naar links, via de voeten van elke omstander ontploft in het oog van de oom die net wat te veel gedronken heeft.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zwaar en dus illegaal vuurwerk is altijd al verboden geweest dus dat mag sowieso goed aangepakt worden
Maar gaan we auto's ook begrenzen omdat daar ook veel onnodige slachtoffers en schade meegemaakt wordt. Je kan niet elk risico uitsluiten maar je kan wel de excessen aanpakken en de wet handhaven of verscherpen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee hoor, dat niet. Buurtbewoners laten het vaak ook afweten, omdat de politie geen zak doet, de wijkagent wel iets anders aan zijn hoofd heeft en er in bepaalde gevallen bedreigingen plaatsvinden richting de bewoners. Dan ben je er natuurlijk rap klaar mee. Camera ophangen heeft geen zin, want je mag alleen je eigen tuin filmen, het geldt niet als bewijsmateriaal en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:56 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Moeten we dan voetbal ook meteen afschaffen?
Alcohol ook?
Als buurtbewoner meer de buurt in de gaten houden.
Maar ook legaal vuurwerk kan levensgevaarlijk zijn. Denk aan een "pot" die omvalt omdat het kruit net een halve milimeter naar links afschiet door een onefenheid in het karton waardoor hij z'n evenwicht kwijt is... om maar iets te noemen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:56 schreef Natalie het volgende:
Nee, ik denk niet dat dat er ooit van gaat komen. Een verbod is ook niet nodig, men moet leren hoe men ermee om moet gaan. 'Voor de lol' een rotje naar iemand gooien is niet grappig. Vuurwerk in containers of voor de trein gooien is dat evenmin. Kwajongensstreken. En gevaarlijk bovendien.
Illegaal vuurwerk is illegaal met een reden.
Vuurwerkslachtoffers zijn vaak juist mensen die helemaal niks te maken willen hebben met vuurwerk, maar per ongeluk geraakt worden door een pijl van een of andere debiele zatlap.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hangt van de buurt af, bij ons prachtig siervuurwerk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:57 schreef controlaltdelete het volgende:
Lijkt mij wel prettig een O&N zonder vuurwerk want het vuurwerk van de laatste jaren gaat alleen nog maar om knallen door van die rotjochies die ook nog eens vanalles opblazen en vuurwerk naar oude en minder valide mensen smijten. Doe dan maar 1 groot vuurwerk ergens boven het IJ ofzo.
Hoe oud moet je daarvoor zijn?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:00 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Nee hoor, dat niet. Buurtbewoners laten het vaak ook afweten, omdat de politie geen zak doet, de wijkagent wel iets anders aan zijn hoofd heeft en er in bepaalde gevallen bedreigingen plaatsvinden richting de bewoners. Dan ben je er natuurlijk rap klaar mee. Camera ophangen heeft geen zin, want je mag alleen je eigen tuin filmen, het geldt niet als bewijsmateriaal en ga zo maar door.
Als jullie een paar jaar ouder zijn en JOUW spullen liggen eens in de vernieling, dan zal je hier nog wel eens aan terugdenken.
Duitsland hebben daar flappen voor aan de zijkant, snap niet dat dat in NL nog niet verplicht is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:01 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Maar ook legaal vuurwerk kan levensgevaarlijk zijn. Denk aan een "pot" die omvalt omdat het kruit net een halve milimeter naar links afschiet door een onefenheid in het karton waardoor hij z'n evenwicht kwijt is... om maar iets te noemen.
Wat een vergelijking van niets.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:02 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hoe oud moet je daarvoor zijn?
Er zijn veel spullen van me gestolen, daarom wil ik dat dieven worden afgeschaft!
Ja goed, maar dan een fles die omvalt waar een pijl in zit, een "dwaal" pijl die niet recht omhoog gaat maar even kracht verliest, naar beneden valt en dan weer snelheid krijgt en in het oog van je buurjongentje komt... ik noem maar wat he.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:03 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Duitsland hebben daar flappen voor aan de zijkant, snap niet dat dat in NL nog niet verplicht is.
Werkt nooit.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:03 schreef Resistor het volgende:
Verbod NEE, veel betere handhaving huidige regels JA.
Wel want een persoonlijke ervaring slaat nergens op.quote:
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:59 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Klopt, maar een auto is wel getest of hij ook daadwerkelijk naar rechts gaat als je stuurt en niet naar links, via de voeten van elke omstander ontploft in het oog van de oom die net wat te veel gedronken heeft.
Wat ik wil zeggen is dat vuuwerk bovenal ontzettend gevaarlijk is, vooral in handen van onkundige domme mensen.
En daarbij kan ook legaal voorwerk je hand eraf halen, je oog verneuken of het dak van je overburen (liefst riet) in de fik steken.
Of ik denk dat het er ooit komt, nee, maar jouw argument is net zo valide als een invalide.Legaal vuurwerk is ook uitvoerig getest en daarom op de markt gebracht. Enkel bij onkundig gebruik gebeuren er ongelukken. Waarom anders die tig veiligheidseisen en regels, gebruiksaanwijzingen en veiligheidsafstanden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maw, jouw argument slaat net zo goed als een tang op een varken. Je vergelijkt onkunde met technisch falen.
Ik woon niet echt in een achterstandswijk hoor. Maar je leest het met die dagen door het hele land dat er gekloot wordt met vuurwerk. Ik heb het idee dat dit nu ook meer voorkomt dan een jaar of 10/15 of 20 geleden. Dan maar een landelijk verbod ben ik meteen voor. Sowieso mensen die uit hun bol gaan van vuurwerk zijn vaak al enigzins van die verpauperde sloebers.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:01 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hangt van de buurt af, bij ons prachtig siervuurwerk.![]()
![]()
De achterstandswijken heb je altijd rotjochies... wat voor tijd of feest het ook is.
Alle pijlen vallen naar beneden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:04 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ja goed, maar dan een fles die omvalt waar een pijl in zit, een "dwaal" pijl die niet recht omhoog gaat maar even kracht verliest, naar beneden valt en dan weer snelheid krijgt en in het oog van je buurjongentje komt... ik noem maar wat he.
Dat niet elk Legaal vuurwerk per difinitie ook VEILIG is.
Neequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:04 schreef Faazz het volgende:
[..]
Legaal vuurwerk is ook uitvoerig getest en daarom op de markt gebracht. Enkel bij onkundig gebruik gebeuren er ongelukken. Waarom anders die tig veiligheidseisen en regels, gebruiksaanwijzingen en veiligheidsafstanden.
Maw, jouw argument slaat net zo goed als een tang op een varken. Je vergelijkt onkunde met technisch falen.
Ik zeg nergens dat ik het niet leuk zou vinden. Als je vroeg naar bed gaat vernielen ze de zooi niet?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:04 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Wel want een persoonlijke ervaring slaat nergens op.
Ach mensen die klagen staan bij O&N wel weer gewoon buiten of voor het raam te kijken...
Als je het niks vindt ga je lekker vroeg naar bed en ben je klaar van het gezeur.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:05 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Alle pijlen vallen naar beneden.
Daarom zijn er veiligheidsbrillen.
Heb je daar last van? nee.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:06 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik het niet leuk zou vinden. Als je vroeg naar bed gaat vernielen ze de zooi niet?
Ja, nu ben je slap aan het lullen. Doeg.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:06 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Heb je daar last van? nee.
Dat ruimen andere voor je op dus je kan prima naar bed
Je snapt best wat ik bedoelquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:07 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Je denkt dat ze zekers ergens in de hemel blijven hangen![]()
Fixedquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:07 schreef trigt013 het volgende:
Uiteindelijk gaat het toch wel komen, wij zijn echt een rariteit qua vuurwerk gebruik. En ik moet zeggen dat centraal vuurwerk mooier en gezellig is vind.
Professioneel vuurwerk is inderdaad veel mooier. En illegaal vuurwerk stiekem ook, maar dan krijg je weer met randdebielen te maken die er niet mee om kunnen gaan waardoor mensen ogen en handen verliezen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:07 schreef trigt013 het volgende:
Uiteindelijk gaat het toch wel komen, wij zijn echt een rariteit qua vuurwerk gebruik. En ik moet zeggen dat centraal vuurwerk mooier en gezellig is.
Nee het is de waarheid.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:07 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ja, nu ben je slap aan het lullen. Doeg.
Nee het IS gezelliger omdat er minder rotzooi van komt.quote:
En dat is nou precies de reden dat de regels zijn versoepeld. Illegaal vuurwerk wordt uitgebanned, legaal kwalitatief goed vuurwerk komt beschikbaar. Er vind een mentaliteitsverandering plaatsquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:08 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Professioneel vuurwerk is inderdaad veel mooier. En illegaal vuurwerk stiekem ook, maar dan krijg je weer met randdebielen te maken die er niet mee om kunnen gaan waardoor mensen ogen en handen verliezen.
Nog steeds een mening.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:10 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee het IS gezelliger omdat er minder rotzooi van komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |