abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118610290
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 08:56 schreef SaxoPower het volgende:

[..]

Geen shows!

Het gaat ook nog eens om het principe dat Henk zelf zn vuurwerkje afsteekt.
Het is ook meer een mannen ding, Iets aansteken wat even later ontploft of beter nog de lucht in gaat!

En een vuurwerk show gaan kijken..... nou nee, dat zou mij nu echt boeien.
Dan zit je de hele dag een beetje thuis en om iets voor 12 naar de plek waar het gaat gebeuren.

Hier komt bij dat niet ieder dorp of gehuchtje zn show krijgt.
Dat gaat vast per gemeente. Dan moet je nog gaan reizen ook om vuurwerk te zien!

En met de plannen om meer gemeentes samen te voegen... Nou reken maar uit
Elke gemeente (hoe klein ook) heeft in Nederland toch ook een jaarlijks terugkerende kerstbomenverbranding waarbij de brandweer aanwezig is met medeweten van de gemeente?
Juist voor dergelijke initiatieven zal er echt meer dan voldoende draagvlak bestaan onder de bevolking omdat types als Seksgod Beta nu eenmaal geilen op bommetjes afsteken en fikkie stoken.

Juist mooi als de gemeente meesponsort voor een leuke show :)
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:06:03 #102
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_118610421
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 08:52 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Klopt het zit me ook hoog :) er is een generatie enorme brave watjes op komst, en ik walg er van.

Vuurwerk is gewoon leuk. Mensen die vuurwerk op andere mensen gooien zijn niet leuk.
Helaas neemt het aantal mensen dat vuurwerk op anderen gooit steeds meer toe. Dan is de lol er wel een keer af.
Er is naast een generatie watjes ook een generatie asociale kuttokkies in opkomst dat niet normaal kan omgaan met volwassen dingen. dan moet je ze maar als kinderen behandelen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_118610467
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:00 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Elke gemeente (hoe klein ook) heeft in Nederland toch ook een jaarlijks terugkerende kerstbomenverbranding waarbij de brandweer aanwezig is met medeweten van de gemeente?
Juist voor dergelijke initiatieven zal er echt meer dan voldoende draagvlak bestaan onder de bevolking omdat types als Seksgod Beta nu eenmaal geilen op bommetjes afsteken en fikkie stoken.

Juist mooi als de gemeente meesponsort voor een leuke show :)
Zoals eerder aangeven gaat het om het principe van zelf iets afsteken.
Als man is er op seks en sportwagens rijden bijna niets mooier dan iets laten ontploffen.

In mijn gemeente liggen een aantal dorpen en gehuchten op korte afstand van elkaa (5km) of minder

Echt niet dat de gemeente (die overigens financieel niet echt breed zit) in ieder dorpje een show organiseert
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
pi_118610673
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 08:41 schreef Metro2005 het volgende:
Schaf dat hele gezeik met vuurwerk maar af. De laatste jaren is het enige leuke voor mensen blijkbaar een zo groot mogeljike bom ermee maken, ruiten ingooien, fikkies stoken midden in woonwijken en rellen.
Als mensen zich niet kunnen gedragen dan maar niet, hoe mooi ik vuurwerk ook vind en hoe graag ik het ook altijd afgestoken heb. Blijkbaar zijn mensen tegenwoordig te infantiel om er mee om te gaan.
Het gaat juist de goede kant op met vuurwerk, enkel ziet men de gevolgen nog niet en dat is ook wel logisch.

In de jaren 90 was het vuurwerk uit Belgie mateloos populair. Mensen gingen massaal de grens over om daar veel en veel zwaarder vuurwerk te kopen. In die tijd vonden er ook veel grenscontroles plaats en was het voor de Nederlandse overheid een doorn in het oog.

Pas met de grote knal in Enschede heeft Belgie op aandringen van de NL overheid zijn regels aangescherpt en is het langzaam maar zeker bergafwaarts gegaan in vuurwerkland.

Eigenlijk pas sinds twee jaar is er voor de Nederlander nog vrij weinig te zoeken in Belgie en is de opmars van productielanden als Polen en de rest van het Oostblok echt in beeld gekomen. Het posten van filmpjes op youtube heeft daar enorm aan bijgedragen. Ook de illegale handel in professioneel vuurwerk is enorm aangewakkerd.

Ondertussen is de politie een heist gestart tegen dit nieuwe fenomeen met benzinebommen en dergelijk dat toch zeker wel effect lijkt te hebben.

Nederland heeft nog al wat aan de weg getimmerd de afgelopen tien jaar als het gaat om de handhaving van het vuurwerkbesluit, zie de ontwikkeling van o.a. de 500gr cakes van tegenwoordig.

Inmiddels is er een plan doorgevoerd wat inhoudt dat alle regels in de EU zone gelijk stelt, waar ieder land zijn variaties op heeft. De defaultlist is hierbij de rode draad en daar mag niet van afgeweken worden, enkel naar beneden bijgesteld.

Waar het op neer komt is dat er straks overal in heel Europa vuurwerk de grens over mag, zolang het voldoet aan het CE Keurmerk. Het vuurwerk wordt veiliger, gekeurd en is met minimale verschillen in elk land het zelfde.

De straffen voor het zelf maken van bommen wordt extreem bestraft en handel in Prof.vuurwerk wordt ook steeds lastiger vanwege afspraken met China.

De nieuwe regels zijn uiterlijk pas in 2017 overal helemaal doorgevoerd met Belgie als koploper.

Ik denk dat het wel mee valt met de echte problematiek omtrent vuurwerk. Dat het leidt tot ongelukken komt echt door onkundig gebruik en lui die er bommen mee bouwen of hun zooi toch wel 'elders' weten te krijgen.

Illegale handel zal je altijd houden en overlast idem dito. Het enige dat ik haat zijn de zuurpruimen die het onderscheid niet kunnen maken en bij elke plof al moord en brand roepen. Ik zie het als element van de samenleving. Het bestaat, leer er maar mee omgaan. Want een totaalverbod zal er nooit komen. Daar is teveel moeite in gestoken en je kan rekenen op enorme weerstand.
pi_118610716
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:06 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Helaas neemt het aantal mensen dat vuurwerk op anderen gooit steeds meer toe. Dan is de lol er wel een keer af.
Er is naast een generatie watjes ook een generatie asociale kuttokkies in opkomst dat niet normaal kan omgaan met volwassen dingen. dan moet je ze maar als kinderen behandelen.
Dan moet je dat met die mensen idd doen.

Maar ik ben geen kind. En ik luister nog veel slechter dan kinderen :)
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:20:52 #106
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_118610727
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 08:58 schreef HeatWave het volgende:
Vuurwerkverbod
Sinterklaas afschaffen

jaja, anders ga je gewoon weg?
Tja Sinterklaas vind ik eigenlijk ook not done al helemaal niet meer van deze tijd maar ja... als je kinderen hebt moet je wel.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:22:40 #107
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_118610767
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:20 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

Maar ik ben geen kind. En ik luister nog veel slechter dan kinderen :)
Dus eigenlijk nog kinderlijker dan een kind

;)
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_118610789
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:22 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk nog kinderlijker dan een kind

;)
Nee hoor, ik weet gewoon heel goed wie wel en niet de baas is.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:23:52 #109
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_118610802
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:23 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Nee hoor, ik weet gewoon heel goed wie wel en niet de baas is.
Dan hebben we dat in elk geval duidelijk, want jij bent in elk geval niet de baas van dit land.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:38:52 #110
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_118611187
Begint het gezeik weer ja :r
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:04:52 #111
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118611848
Het zou fijn zijn als men er gewoonweg verantwoord mee omspringt. Siervuurwerk is prachtig, een mooie inluiding van een nieuw jaar. Maar er gebeuren ongelukken, en er is niet altijd sprake van opzet (persoon 1 die vuurwerk naar persoon 2 gooit bijv). Lullig te zeggen, maar soms is het dikke pech dat die pijl de verkeerde kant op vloog terwijl je hem wél stevig en goed in de fles had gezet. Het zou niet moeten gebeuren, maar het gebeurt.

En de straat is altijd een troep. Vuurwerk afsteken en dan vervolgens lekker naar binnen om oliebollen te eten. Laat de troep maar liggen, hoor. Er ligt vaak ook vuurwerk bij dat niet (goed) is afgegaan. Kinderen vinden leuk en gaan ermee spelen. Dat deed ik ook als kind: op 1 januari de straat op om te zoeken naar rotjes enzo. Gevaarlijk, maar zo zijn kinderen.
Ruim gewoon de troep op. Dat scheelt ook al wat.
(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:05:51 #112
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_118611889
Er is maar een klein groepje die er niet mee kan omgaan, moet dat kleine groepje het voor de rest verpesten die er wel normaal mee kan omgaan?
^O^
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:07:12 #113
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_118611929
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:04 schreef Natalie het volgende:
Het zou fijn zijn als men er gewoonweg verantwoord mee omspringt. Siervuurwerk is prachtig, een mooie inluiding van een nieuw jaar. Maar er gebeuren ongelukken, en er is niet altijd sprake van opzet (persoon 1 die vuurwerk naar persoon 2 gooit bijv). Lullig te zeggen, maar soms is het dikke pech dat die pijl de verkeerde kant op vloog terwijl je hem wél stevig en goed in de fles had gezet. Het zou niet moeten gebeuren, maar het gebeurt.

En de straat is altijd een troep. Vuurwerk afsteken en dan vervolgens lekker naar binnen om oliebollen te eten. Laat de troep maar liggen, hoor. Er ligt vaak ook vuurwerk bij dat niet (goed) is afgegaan. Kinderen vinden leuk en gaan ermee spelen. Dat deed ik ook als kind: op 1 januari de straat op om te zoeken naar rotjes enzo. Gevaarlijk, maar zo zijn kinderen.
Ruim gewoon de troep op. Dat scheelt ook al wat.
Met vuurwerk hoe klein dan ook hoor je niet te gooien
^O^
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:10:58 #114
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118613743
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:07 schreef Black-beauty-babe het volgende:

[..]

Met vuurwerk hoe klein dan ook hoor je niet te gooien
Een rotje kun je beter in je hand houden? :P
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:15:58 #115
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_118616169
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:10 schreef Natalie het volgende:

[..]

Een rotje kun je beter in je hand houden? :P
Nooit de verpakking gelezen? Op de grond leggen en aansteken ^O^
^O^
pi_118617733
Onvoldoende draagvlak voor vuurwerkverbod

Nederlanders kunnen rond de jaarwisseling gewoon vuurwerk blijven afsteken. Binnen de samenleving is onvoldoende steun voor een verbod op consumentenvuurwerk. Dit schrijft staatssecretaris Joop Atsma (IenM) vandaag aan de Tweede Kamer op basis van nieuw onderzoek naar draagvlak voor het afsteken van vuurwerk tijdens Oud en Nieuw.

Atsma: “Vuurwerk hoort bij Oud en Nieuw en zolang het verantwoord wordt gebruikt, beleven veel mensen er plezier aan. Het kabinet ziet op dit moment geen reden om dit standpunt te herzien en een vuurwerkverbod voor consumenten in te stellen. Binnen de samenleving is hier onvoldoende draagvlak voor.’’ Burgers mogen consumentenvuurwerk afsteken vanaf 10.00 uur op 31 december tot 2.00 uur 1 januari.

Uit het onderzoek ‘Vuurwerk opnieuw gepeild’ van TNS NIPO blijkt dat voor- en tegenstanders van het afsteken van consumentenvuurwerk tijdens de jaarwisseling elkaar in evenwicht houden. Tegenover het afsteken van vuurwerk staat vijftig procent van de bevolking positief en 49 procent negatief.

Zelf vuurwerk afsteken
Atsma liet het onderzoek van 2008 actualiseren nadat begin dit jaar in de Kamer de suggestie klonk dat er een toenemende roep uit de samenleving is om een vuurwerkverbod. Meer dan de helft van de bevolking (59 procent) wil echter dat het mogelijk blijft om tijdens de jaarwisseling zelf vuurwerk af te steken, vooral vanuit het oogpunt van traditie. 37 procent van de bevolking is tegenstander van de huidige afsteekmogelijkheden. Het aantal ondervraagden dat vindt dat vuurwerk de persoonlijke veiligheid op straat bedreigt, is ten opzichte van 2008 licht gedaald.

Zestig procent van de bevolking staat positief tegenover het centraal afsteken van vuurwerk als alternatief voor het handhaven van de huidige situatie of een totaalverbod. Een vuurwerkshow georganiseerd door de gemeente heeft hier de voorkeur boven het vuurwerk afsteken op vooraf aangewezen plekken. Tachtig procent van de bevolking denkt dat er minder materiële, lichamelijke en/of psychische schade zal zijn wanneer de gemeente een vuurwerkshow organiseert.

Het kabinet ondersteunt de aanbeveling uit het rapport om de komende jaarwisseling te experimenteren met door de gemeente georganiseerde vuurwerkshows. Deze evenementen kunnen behulpzaam zijn bij het beperken van de overlast tijdens de jaarwisseling en kunnen binnen de huidige regelgeving plaatsvinden.

http://www.rijksoverheid.(...)-vuurwerkverbod.html
pi_118617924
Ik word een beetje moe van NLers die alles willen verbieden.
Prostitutie, drugs, alcohol, koninginnedag, vuurwerk, sinterklaas, kerst, games, films, voetbal, bokswedstrijden enz enz.
Eigenlijk voor alle leuke dingen in het leven zijn er wel mensen die het willen verbieden.

Ik ben juist voor om zoveel mogelijk vrijheid te geven aan burgers ipv. alles te verbieden.
Hoe min mogelijk dingen er verboden worden hoe beter.

Laat de mens zoveel mogelijk als het kan in vrijheid leven.
Dat jij een bepaalde kijk op het leven hebt en bepaalde dingen niks vindt betekent niet dat je meteen maar voorstander moet zijn om dat gene te willen verbieden.
pi_118618084
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:07 schreef SaxoPower het volgende:

[..]

Zoals eerder aangeven gaat het om het principe van zelf iets afsteken.
Als man is er op seks en sportwagens rijden bijna niets mooier dan iets laten ontploffen.

In mijn gemeente liggen een aantal dorpen en gehuchten op korte afstand van elkaa (5km) of minder

Echt niet dat de gemeente (die overigens financieel niet echt breed zit) in ieder dorpje een show organiseert
Aldo-MC is meer het type "bessenplukker". Had op school altijd een 10 voor vlijt en een extra sticker van de juf, zo mooi waren zijn werkjes en zo netjes zat hij rechtop in zijn stoel van onbesproken gedrag te zijn.
pi_118618103
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:23 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dan hebben we dat in elk geval duidelijk, want jij bent in elk geval niet de baas van dit land.
Maar wel over mezelf, dus ik doe wat ik wil en daar doe jij lekker helemaal niks aan.

Anders nog iets?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:25:33 #120
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_118618590
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:11 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Maar wel over mezelf, dus ik doe wat ik wil en daar doe jij lekker helemaal niks aan.

Anders nog iets?
Nee hoor, de politie komt je vanzelf wel halen als je iets onwettigs doet.
pi_118618604
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:25 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nee hoor, de politie komt je vanzelf wel halen als je iets onwettigs doet.
Valt wel mee.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:27:12 #122
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118628670
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:15 schreef Black-beauty-babe het volgende:

[..]

Nooit de verpakking gelezen? Op de grond leggen en aansteken ^O^
Nee, nooit. Zelfs nooit een afgestoken.
Moet je ze serieus op de grond leggen? Dat heb ik echt nooit iemand zien doen.
Wat erg, als je erbij nadenkt :o
pi_118631820
In sommige landen als bv Australie mag een gewone burger niet eens vuurwerk afsteken
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:34:14 #124
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_118634486
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:27 schreef Natalie het volgende:

[..]

Nee, nooit. Zelfs nooit een afgestoken.
Moet je ze serieus op de grond leggen? Dat heb ik echt nooit iemand zien doen.
Wat erg, als je erbij nadenkt :o
Officieel hoor je alle vuurwerk op de grond te leggen/zetten, aansteken en voldoende afstand bewaren.
Je hoort ook altijd de verpakking zorgvuldig te lezen.

Ik steek ieder jaar vuurwerk af en nog nooit een ongeluk gehad.
^O^
pi_118634721
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:34 schreef Black-beauty-babe het volgende:

[..]

Ik steek ieder jaar vuurwerk af en nog nooit een ongeluk gehad.
Men neme een stuk hout en klopt hier 3 keer op :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')