abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118639852
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:40 schreef TLC het volgende:
In sommige landen als bv Australie mag een gewone burger niet eens vuurwerk afsteken
Dat klopt maar daar is het doorgaans ook kurk en kurkdroog. Maar goed, appels en peren enz.. :z
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:38:37 #127
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_118650035
Elk jaar weer hetzelde gedram
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_118670192
Dit komt er toch nooit doorheen, te klein maatschappelijk dragvlak
  woensdag 31 oktober 2012 @ 16:19:21 #129
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118671583
quote:
13s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:38 schreef rulerofdeath het volgende:
Elk jaar weer hetzelde gedram
Ieder jaar laait de discussie weer op als op nieuwjaarsdag bekent wordt gemaakt hoeveel mensen er nu weer gewond zijn geraakt. Alle Sire-reclame ten spijt, ik denk idd dat het weinig uit maakt: zo'n verbod komt er niet.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 16:54:32 #130
178487 jappy-b
a whistle of a penny
pi_118673243
drijf het met een verbod vooral lekker de illegaliteit in... dan heb je helemaal de poppen aan het dansen.

hardere maatregelen en betere voorlichting!
sex is just like hacking; you get in, you get out and you pray you've left nothing behind!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 16:56:38 #131
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118673341
Door iets te verbieden verlies je het beetje controle dat je nog hebt, idd.

Hardere maatregelen lijkt mij ook beter. Niet van de slappe gedoe van 'een waarschuwing' als je betrapt wordt met vuurwerk van over de grens. Maar meteen een aantekening in je strafblad en een dagje in de cel.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 17:33:47 #132
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118674682
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 07:54 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Ja, zou kunnen, alleen is het in de praktijk zo dat de meeste daders er gewoon mee wegkomen. Heb je een brievenbus staan van een paar honderd euro, boem, weg. Wie gaat dat dan uitzoeken, geen hond. En jij zit met de schadepost.
Vuurwerk dat daartoe in staat is is al verboden.

En wat verboden is bestaat niet meer, dus wat jij zegt kan helemaal niet.

Opgelost, slotje.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_118674747
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:33 schreef Viajero het volgende:

[..]

Vuurwerk dat daartoe in staat is is al verboden.

En wat verboden is bestaat niet meer, dus wat jij zegt kan helemaal niet.

Opgelost, slotje.
Ja, want illegaal vuurwerk is niet te maken van legaal spul...
  woensdag 31 oktober 2012 @ 17:38:04 #134
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118674838
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:35 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Ja, want illegaal vuurwerk is niet te maken van legaal spul...
En dat is ook verboden. Dus dat bestaat ook helemaal niet.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_118674850
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:38 schreef Viajero het volgende:

[..]

En dat is ook verboden. Dus dat bestaat ook helemaal niet.
Da's waar.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 17:42:06 #136
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118674983
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:38 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Da's waar.
Maar goed, pleiten voor het verbieden van legale zaken met als reden dat mensen illegale zaken doen is een gebrek aan logica dat de laatste tien jaar echt flink populair is geworden op een of andere manier.
pi_118675112
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:42 schreef Viajero het volgende:

[..]

Maar goed, pleiten voor het verbieden van legale zaken met als reden dat mensen illegale zaken doen is een gebrek aan logica dat de laatste tien jaar echt flink populair is geworden op een of andere manier.
Een verbod gaat niet werken, maar maakt het waarschijnlijk erger: Jaren 30, alcohol.
pi_118675529
Natuurlijk geen vuurwerk verbod
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_118676494
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:56 schreef Natalie het volgende:
Door iets te verbieden verlies je het beetje controle dat je nog hebt, idd.

Hardere maatregelen lijkt mij ook beter. Niet van de slappe gedoe van 'een waarschuwing' als je betrapt wordt met vuurwerk van over de grens. Maar meteen een aantekening in je strafblad en een dagje in de cel.
Je kan ook overdrijven. Kijk ook eens van de andere kant. De kwaliteit/prijs verhouding is in België en Duitsland veel beter... niet gek dat mensen in de grensstreek maar een stukje gaan rijden.

Ze maken het echt niet alleen illegaal omdat het gevaarlijker is. Ook om te stimuleren het in Nederland te kopen, btw voor onze overheid.

Daarbij is mijn mening niet perse het vuurwerk gevaarlijk ( op sommige items na ), maar sommige idioten die het voor de rest verpesten.
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 18:42:15 #140
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118676960
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:29 schreef Dagkaart het volgende:

[..]

Je kan ook overdrijven. Kijk ook eens van de andere kant. De kwaliteit/prijs verhouding is in België en Duitsland veel beter... niet gek dat mensen in de grensstreek maar een stukje gaan rijden.

Ze maken het echt niet alleen illegaal omdat het gevaarlijker is. Ook om te stimuleren het in Nederland te kopen, btw voor onze overheid.

Daarbij is mijn mening niet perse het vuurwerk gevaarlijk ( op sommige items na ), maar sommige idioten die het voor de rest verpesten.
Dat laatste is wel vaker het geval :)
Verder mag 't van mij wel wat strenger worden. Naar alleen een waarschuwing luistert niemand meer. Men gaat vrolijk verder. Ook met écht gevaarlijk vuurwerk. En dat vind ik best een vervelende gedachte.
pi_118710917
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:29 schreef Dagkaart het volgende:

[..]

De meeste vuurwerk produkten zijn gewoon toegestaan in Nederland tenzij in de folder, website of winkel word vermeld dat het illegaal is in Nederland.
^O^
pi_118715338
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:59 schreef Black-beauty-babe het volgende:

[..]

De meeste vuurwerk produkten zijn gewoon toegestaan in Nederland tenzij in de folder, website of winkel word vermeld dat het illegaal is in Nederland.
Bedoel je hiermee dat winkels, folders of websites in België vermelden of iets in Nederland illegaal is?
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
  vrijdag 2 november 2012 @ 06:59:55 #143
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_118732281
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:12 schreef Dagkaart het volgende:

[..]

Bedoel je hiermee dat winkels, folders of websites in België vermelden of iets in Nederland illegaal is?
Sorry was vergeten te vermelden dat het Duitsland was, maar stond op de website van een vuurwerk winkel dat een produkt illegaal was in Nederland.
^O^
pi_118733193
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 06:59 schreef Black-beauty-babe het volgende:

[..]

Sorry was vergeten te vermelden dat het Duitsland was, maar stond op de website van een vuurwerk winkel dat een produkt illegaal was in Nederland.
Vuurwerk van een ander land is sowieso illegaal. Vuurwerk uit Duitsland wordt gedoogd maar dan moet het wel aan de volgende richtlijnen voldoen:

- niet meer dan 10 kilo
- een Nederlandse gebruiksaanwijzing
- geen knalvuurwerk, alleen vuurpijlen en cakes
- het geld alleen op de dagen dat er in Nederland ook vuurwerk verkocht mag worden.

Grgr
pi_118733330
Enkel dat laatste is nog van kracht sinds het nieuwe vuurwerkbesluit is ingegaan eerder dit jaar. Het is in principe toegestaan vuurwerk over de grens mee te vervoeren mits het is voorzien van een CE keurmerk.
pi_118734473
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 08:59 schreef Faazz het volgende:
Enkel dat laatste is nog van kracht sinds het nieuwe vuurwerkbesluit is ingegaan eerder dit jaar. Het is in principe toegestaan vuurwerk over de grens mee te vervoeren mits het is voorzien van een CE keurmerk.
Ohndat wist ik nietv:) even het nieuwe vwbesluit doorlezen dan maar...
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:21:59 #147
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_118736158
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:05 schreef DeRakker. het volgende:
Ik word een beetje moe van NLers die alles willen verbieden.
Prostitutie, drugs, alcohol, koninginnedag, vuurwerk, sinterklaas, kerst, games, films, voetbal, bokswedstrijden enz enz.
Eigenlijk voor alle leuke dingen in het leven zijn er wel mensen die het willen verbieden.

Ik ben juist voor om zoveel mogelijk vrijheid te geven aan burgers ipv. alles te verbieden.
Hoe min mogelijk dingen er verboden worden hoe beter.

Laat de mens zoveel mogelijk als het kan in vrijheid leven.
Dat jij een bepaalde kijk op het leven hebt en bepaalde dingen niks vindt betekent niet dat je meteen maar voorstander moet zijn om dat gene te willen verbieden.
Met vrijheid komt verantwoordelijkheid, je kan pas het 1 krijgen als je in staat bent te zorgen voor het ander. Het blijkt gewoon dat bij sommige hobby's men niet genoeg verantwoordelijkheid toont dus moet je ook de vrijheid daarvan inperken. Want het gebrek aan verantwoordelijkheid ontneemt de ander een vrijheid.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:17:54 #148
282616 Autodrop
Die roze cadillac...
pi_118749051
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 08:50 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Vuurwerk van een ander land is sowieso illegaal. Vuurwerk uit Duitsland wordt gedoogd maar dan moet het wel aan de volgende richtlijnen voldoen:

- niet meer dan 10 kilo
- een Nederlandse gebruiksaanwijzing
- geen knalvuurwerk, alleen vuurpijlen en cakes
- het geld alleen op de dagen dat er in Nederland ook vuurwerk verkocht mag worden.

Grgr
Knalvuurwerk mag wel, mits het gebruikte kruit geen flash maar blackpowder is. En maximaal 2 gram per knaller (dacht ik).

Daarnaast moet er inderdaad op elk artikel een Nederlandse beschrijving staan. Moet er een CE keur en opdruk geschikt voor particulieren op staan. Ook moet je opletten dat er geen gewichten worden overschreden. Dus per cake 500 gram kruit en per schot 25 gram. Per pijl mag er nog steeds 40 gram aanwezig zijn.

Overigens mag er sinds dit jaar 25kg (bruto) vervoerd worden.

En ja, indien je vuurwerk uit Belgie of Duitsland dat aan deze voorwaarden voldoet op de Nederlandse verkoopdagen naar Nederland haalt ben je gewoon legaal bezig. Staat zelf op de website van het OM...
  woensdag 7 november 2012 @ 18:13:29 #149
178487 jappy-b
a whistle of a penny
pi_118944528
volgens mij zit er dan nog wel een addertje onder het gras dat wanneer je het vuurwerk de grens over wilt nemen je dit wel moet aangeven bij de Douane. Hier moet je dan invoerbelasting over betalen...

wanneer je dit niet doet smokkel je dus en bega je een economisch delict ;)
sex is just like hacking; you get in, you get out and you pray you've left nothing behind!
pi_118945243
quote:
19s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:13 schreef jappy-b het volgende:
volgens mij zit er dan nog wel een addertje onder het gras dat wanneer je het vuurwerk de grens over wilt nemen je dit wel moet aangeven bij de Douane. Hier moet je dan invoerbelasting over betalen...

wanneer je dit niet doet smokkel je dus en bega je een economisch delict ;)
Dit klopt ook inderdaad ff vergeten. Economische delicten zijn net als mileudelicten aardig ka$$a :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')