Ik hoop hetquote:Op zondag 28 oktober 2012 19:02 schreef bellelena het volgende:
Jaaa, je eigenste beval topic geopend![]()
Goed plan!quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:04 schreef bellelena het volgende:
Maar nu eerst een lekkere beker warme choco![]()
Ik hoop het ook voor je!quote:
Goed idee! Ga ik zo meteen ook drinken!quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:04 schreef bellelena het volgende:
[..]
Maar nu eerst een lekkere beker warme choco![]()
Die eerste plek krijg je nog wel hoorquote:Op zondag 28 oktober 2012 19:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Goed plan!
[..]
Ik hoop het ook voor je!
En omg, alleen nog maar jij die vóór mij in het lijstje staat![]()
quote:Ctg van vandaag was prima. Qua voorwerk/harde buiken is er trouwens nog niks aan de hand (maar dat wist ik zelf ook al wel). Dinsdag echo & gesprek met gyn. Ben benieuwd
Manlief heeft ook niet zoveel met slagroom, ook niet met chocolademelk trouwens. Daar heb ik hem op uitgezocht, is er meer voor mijquote:Op zondag 28 oktober 2012 19:45 schreef Fieder het volgende:
Coco wat fijn![]()
Warme chocomelkoude trouwens ook heerlijk... maar ik hou niet van slagroom (rare afwijking, ik weet het)
Morgen eens halen danquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:03 schreef pessie het volgende:
Was een tip van de vk bij Nathan. Er zit een of ander stofje in volgens mij...
Het zkh hier houdt 28 weken aan.quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:49 schreef Logician78 het volgende:
Dat is best raar idd![]()
Mijn mini is sinds gisteravond 20u ong. al niet echt meer actief geweest, normaal is het net alsof ik een duracel konijntje in mijn buik heb.. zal vast wel niets zijn maar vroeg mij af, vanaf hoeveel wk is dit belangrijk om bij te houden?![]()
Gaat gewoon om de suikerboost...quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:03 schreef pessie het volgende:
Was een tip van de vk bij Nathan. Er zit een of ander stofje in volgens mij...
Dat. Cola werkt ook prima.quote:
Wij hebben het ook relatief vroeg verteld en kregen van de meeste mensen superleuke reacties, maar van sommigen ook: "je vertelt het wel vroeg hoor, dapper"quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:53 schreef Suikertante het volgende:
In dat geval voel je je ook niet relaxed als je het vertelt denk ik. Onze beste vrienden en ouders wisten het al met 5 weken, de rest bij 9 ofzo. Maar toch ga je er dan na 12 weken heel anders mee om, merk ik.
Plus, je krijgt wel geschokte reacties als je het zo vroeg vertelt, mensen zijn dan ook plaatsvervangend bang dat je het jinxt, wel lief eigenlijk
Ik wil ook een bad. Het lijkt me zo leuk dat je buik er dan bovenuit komtquote:Op maandag 29 oktober 2012 09:11 schreef Estrys het volgende:
Ik heb een heerlijke zondag gehadLekker rustig aan, in bad gelegen, geborreld bij familie, even geslapen en gegeten bij schoonpa. Gewoon lekker dus. Nu weer aan het werk. Nog 9 dagen werken. En dat verlof komt geen dag te vroeg hoor. Want ik heb zin om gewoon lekker in huis te rommelen en zo.
Verwarming aan, slofjes aan, dekentje
Dat is koud hoorquote:Op maandag 29 oktober 2012 09:41 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik wil ook een bad. Het lijkt me zo leuk dat je buik er dan bovenuit komt
Je mag volgens mij 6 paracetamol op een dag. Zonder coffeïne inderdaad.quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:42 schreef Suikertante het volgende:
Volgens mijn VK mag je gewoon paracetamol, maar geen coffeïne.
Ja dat weet ik eigenlijk niet. Ik dacht altijd zonder coffeine. Maar ik zou bij twijfel even je VK raadplegen ipv google. Lijkt mij betrouwbaarderquote:Op maandag 29 oktober 2012 09:45 schreef Spirit82 het volgende:
Waarom geen coffeine dan? Ik lees hier dat dat geen probleem is: https://www.efarma.nl/pag(...)cetamol%2Fcoffe%EFne
Nou, deze info vind je terug op de meeste apotheekwebsites. Maar op de vk websites vind je dus dat het idd zonder coffeine moet zijn. Ik vraag me af of de link naar caffeine is omdat je dit dus maar beperkt mag als je zwanger bent? Ik voel me bij paracetamol met coffeine wel een stuk beter namelijk.. kan ook psychisch zijn, maar als het helpt, dan helpt hetquote:Op maandag 29 oktober 2012 09:46 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja dat weet ik eigenlijk niet. Ik dacht altijd zonder coffeine. Maar ik zou bij twijfel even je VK raadplegen ipv google. Lijkt mij betrouwbaarder
Ik mis mn ibuprofen zoquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:02 schreef Ticootje het volgende:
Mijn huisarts zei zelfs dat ik wel 8 paracetamol mocht voor een paar dagen... Hij wilde eerst diclofenac en wat ibuprofen en evt twijfelde hij aan valium (?) toen ik dus onderuit ging van de pijn in mn rug... (door mn rug gegaan) Tot hij zag dat ik zwanger was... Toen hield het allemaal op en zei hij prop je maar vol met paracetamol...![]()
Ik weet wel van mezelf dat ik van teveel paracetamol hoofdpijn krijg. Dus na 2 dagen kwam er hoofdpijn opzetten en heb ik meteen geminderd... Gewoon pas innnemen als het echt niet ging...
QFTquote:
Ibuprofen blijkt gevaarlijk te zijn omdat het iets deed met de placenta...quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:10 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik mis mn ibuprofen zoDan was de hoofdpijn met een half uur compleet verdwenen geweest... maarja, moet wat voor mn kruimel over hebben dus dit kan er ook nog wel bij
Alcoholvrij bier is gewoon niet te hachelen... Ik wacht wel ff tot ik weer mag...quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:11 schreef Hooiwagen het volgende:
[..]
QFT
En alcoholvrij bier is ook niet alles. De alcoholvrije wijn vermijd ik, schijnt broom in te zitten.
Bij mijn weten is het ook 8 per dag idd. Zo is dat iig voor niet-zwangeren en volgens mij is dat niet anders als je zwanger bent..quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:02 schreef Ticootje het volgende:
Mijn huisarts zei zelfs dat ik wel 8 paracetamol mocht voor een paar dagen... Hij wilde eerst diclofenac en wat ibuprofen en evt twijfelde hij aan valium (?) toen ik dus onderuit ging van de pijn in mn rug... (door mn rug gegaan) Tot hij zag dat ik zwanger was... Toen hield het allemaal op en zei hij prop je maar vol met paracetamol...![]()
Ik weet wel van mezelf dat ik van teveel paracetamol hoofdpijn krijg. Dus na 2 dagen kwam er hoofdpijn opzetten en heb ik meteen geminderd... Gewoon pas innnemen als het echt niet ging...
Rode wijnquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:11 schreef Hooiwagen het volgende:
[..]
QFT
En alcoholvrij bier is ook niet alles. De alcoholvrije wijn vermijd ik, schijnt broom in te zitten.
Zo trok ik vrijdag een biertje open voor J... Toen wilde hij vragen waarom ik niet nam...quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:18 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Rode wijnSteeds als iemand aan de rode wijn zit hang ik met mn neus er zo ongeveer in
Ja maar mijn huisarts zegt dus 6. Het lijkt wel alsof iedereen een beetje met de natte vinger zwaait en iets roeptquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:19 schreef L0t.. het volgende:
Ah, dit zegt het farmacotherapeutisch kompas erover:
Farmacologische effecten: Bij oraal gebruik van paracetamol tijdens de zwangerschap zijn geen schadelijke effecten op de zwangerschap of op de gezondheid van de foetus of pasgeborene aangetoond. Advies: Kan overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt.
Het voorschrift is dus max 4 gr per dag.
De assistent toch?quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:20 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja maar mijn huisarts zegt dus 6. Het lijkt wel alsof iedereen een beetje met de natte vinger zwaait en iets roept
Ik zou het FT-Kompas eerder vertrouwen dan je huisarts. Het is de bron waar artsen en verpleegkundigen zich op baseren.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:20 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja maar mijn huisarts zegt dus 6. Het lijkt wel alsof iedereen een beetje met de natte vinger zwaait en iets roept
Volgens mij is de dosis voor niet zwangere hetzelfde ook 6-8 dus vandaar dat je hier 6 en 8 hoort.. Maar heb je 8 paracetamol nodig om je hoofdpijn te bestrijden?? is dat niet wat veel?quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:20 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Geen idee. Gister heb ik het op 2 gedaan en dat was geen succes. Dus vandaag sochtends meteen 2 erin geduwd, hete douche genomen, en tot nu toe voel ik me top. Als de hoofdpijn terugkomt gooi ik er weer 2 in.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:25 schreef Estrys het volgende:
[..]
Volgens mij is de dosis voor niet zwangere hetzelfde ook 6-8 dus vandaar dat je hier 6 en 8 hoort.. Maar heb je 8 paracetamol nodig om je hoofdpijn te bestrijden?? is dat niet wat veel?
Precies, geen reden om met hoofdpijn rond te blijven lopen als jij er met, evt, de maximale dosering, paracetamol vanaf bent. Zou me daar geen zorgen om maken hoorquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:27 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Geen idee. Gister heb ik het op 2 gedaan en dat was geen succes. Dus vandaag sochtends meteen 2 erin geduwd, hete douche genomen, en tot nu toe voel ik me top. Als de hoofdpijn terugkomt gooi ik er weer 2 in.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:36 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik kwam dit ook nog tegen over nurofen:
Zwangerschap
Vraag uw arts of apotheker om advies voordat u een geneesmiddel inneemt.
Vermijd het gebruik van Nurofen 400 tablet tijdens de eerste 6 maanden van de zwangerschap. Gebruik Nurofen 400 tablet niet tijdens de laatste 3 maanden van de zwangerschap.
Zeg dan gewoon dat het tijdens de zwangerschap helemaal niet mag. Waarom zo omslachtig!
Omdat het tijdens de eerste zes maanden wel 'mag'. Je moet het gebruik vermijden, maar als het echt niet anders kan kun je het dus 'gewoon' innemen'. Anders stond er wel dat je het je hele zwangerschap niet mag gebruiken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:36 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik kwam dit ook nog tegen over nurofen:
Zwangerschap
Vraag uw arts of apotheker om advies voordat u een geneesmiddel inneemt.
Vermijd het gebruik van Nurofen 400 tablet tijdens de eerste 6 maanden van de zwangerschap. Gebruik Nurofen 400 tablet niet tijdens de laatste 3 maanden van de zwangerschap.
Zeg dan gewoon dat het tijdens de zwangerschap helemaal niet mag. Waarom zo omslachtig!
Ja maar liever niet dus. Want als het wel gewoon mocht stond dat er wel bij!!quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:39 schreef Oognip het volgende:
[..]
Omdat het tijdens de eerste zes maanden wel 'mag'. Je moet het gebruik vermijden, maar als het echt niet anders kan kun je het dus 'gewoon' innemen'. Anders stond er wel dat je het je hele zwangerschap niet mag gebruiken.
Kloptquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:41 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja maar liever niet dus. Want als het wel gewoon mocht stond dat er wel bij!!
Het is niet zo dat 8 paracetamolletjes mij door de bevalling heen helpen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:58 schreef Ticootje het volgende:
Afwegen of het middel erger is dan de kwaal...
Ik had het over nurofenquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:59 schreef Estrys het volgende:
[..]
Het is niet zo dat 8 paracetamolletjes mij door de bevalling heen helpen?
Ik steek de mijne erbijquote:Op maandag 29 oktober 2012 11:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik had het over nurofen
Bevallen.... *kop in zand stopt... Ik wil ff nog niet eraan denken...
Ja dat ook. Ik moet er ook helemaal nog niet aan denken. Ben er dit keer zo bang voorquote:Op maandag 29 oktober 2012 11:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik had het over nurofen
Bevallen.... *kop in zand stopt... Ik wil ff nog niet eraan denken...
Ja dat dusquote:Op maandag 29 oktober 2012 11:05 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben er niet bang voor, maar ik weet wel wat me te wachten staat... En pijn hebben is gewoon niet mn hobby.
Dat weet ik niet.. Bij Jen was ik echt wel in paniek, je hebt geen idee wat je overkomt, geen referentiekader niets...quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:07 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja dat dusJe kan in dit geval beter niet weten wat je te wachten staat denk ik.
Ja dat bedoel ik. De laatste keer staat me nog net iets te vers in mijn geheugenquote:Op maandag 29 oktober 2012 11:05 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben er niet bang voor, maar ik weet wel wat me te wachten staat... En pijn hebben is gewoon niet mn hobby.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:07 schreef Tally het volgende:
Of je stond vrijdag voor niets in het ziekenhuis voor je afspraak
Die is namelijk vanmiddag
Je kan je niet inlezen in of voorbereiden op de pijn.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:23 schreef Spirit82 het volgende:
Ik twijfel nog tussen mn kop in het zand steken en zien wat het wordt, of me volledig inlezen, trainen en voorbereiden. Ik denk dat ik voor het laatste moet gaan omdat de zwangerschap an sich me al vies tegenvalt qua gemak
Nou, dat is het zeker. Maar ik zie nu vooral voordelen. Kan ik de opvang van mijn meiden goed regelen en hoef ik me daar niet druk over te maken. Maar goed, ze kunnen zichzelf nog net zo goed voor die datum aandienen he. Ze worden in ieder geval uiterlijk die dag (of de dag daarna) geboren.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:29 schreef Spirit82 het volgende:
Dat lijkt me bizar! Precies weten wanneer je kindje(s) geboren gaan worden
ik vond het heerlijk!quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:29 schreef Spirit82 het volgende:
Dat lijkt me bizar! Precies weten wanneer je kindje(s) geboren gaan worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.jeee cathmar een datum, spannend
nog geen actie voor ophelia,maar morgen dus wel definitieve plannen![]()
vandaag 31 weken whoeheeee
en verder niks te melden
Ik vond het wel fijn te weten wat ik eventueel kon doen om met de pijn om te gaan, dat heeft mij echt geholpen. Fluiten bleek hier een hele goede (had ik van freecell gejat). Maar op een gegeven moment doet et gewoon pijn en kun je doen wat je leuk vind, niets werkt dan nog. Voordeel was dat dat niet zo lang duurde bij mij.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:25 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je kan je niet inlezen in of voorbereiden op de pijn.
Dat kun je van tevoren wel bespreken.. Of dan aangeven...quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:54 schreef rebel-angel het volgende:
ooh dat is ook zo'n ding waar ik vanacht aan lag te denken
hoe gaat het met voeden op verzoek als je in het ziekenhuis ligt, nou lijkt het me niet zo'n probleem als je kindje bij je op de kamer is.
maar wat als je kindje ergens anders ligt en je zelf niet zo mobiel bent.
vooralsnog probeer ik me niet heel erg druk te maken over dingen, maar probeer me wel op vanalles voor te bereiden.
Bespreken idd! En op je strepen gaan staan als je denkt dat het anders gaat als zou moeten! (spoiler ivm lang ervaringsverhaal)quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:54 schreef rebel-angel het volgende:
ooh dat is ook zo'n ding waar ik vanacht aan lag te denken
hoe gaat het met voeden op verzoek als je in het ziekenhuis ligt, nou lijkt het me niet zo'n probleem als je kindje bij je op de kamer is.
maar wat als je kindje ergens anders ligt en je zelf niet zo mobiel bent.
vooralsnog probeer ik me niet heel erg druk te maken over dingen, maar probeer me wel op vanalles voor te bereiden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3!
Ik belde de verpleging omdat ze zo huilde... Geen moment aan gedacht dat het kind ook moet eten...quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:21 schreef rebel-angel het volgende:
jezus wat een verhaal joh.
kan me echt wel voorstellen dat je niet meer durft te bellen als je zo'n eindbaas aan je bed krijgt.
dat bleu zijn herken ik wel, toen wes werd geboren was ik 22 en wat wist ik nou eigenlijk.
borstvoeding ging ik toen niet geven want dat was maar raar (vergeef m'n 22 jarige ik )
de "fouten"die ik toen maakte wil ik nu gewoon niet meer maken.
en nu weet ik ook gewoon beter wat ik wel en niet wil en zal wat betreft de borstvoeding ook zeker op m'n streepjes gaan staan.
probeer nu ook zoveel mogelijk te lezen en te weten.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:22 schreef Cathmar het volgende:
Aftellen Ophelia! Succes morgen.
Hier alles weer goedgekeurd. Twee dames van 2600 gram bij 36 weken.
Ennuh... ik heb een datum![]()
13 weken is wel heel vroeg ja... Dat zijn waarschijnlijker je darmen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:46 schreef Spirit82 het volgende:
Vraag lekker wat voor jezelf! Vooral als je kind alles al heeftvolgens mij heb je dat wel verdiend
Weer een noob-vraag tussendoor: vanaf wanneer kun je je kindje voelen? Ik lees overal ongeveer 20 wk, maar voelde net toen ik op mn rug lag te lezen ineens een gek borreltje, alsof belletjes plopten tegen de binnenkant van mn buik precies waar kruimel hoort te zitten. Voelde echt anders dan gas, maar vraag me nu af of ik het me verbeeld want ben pas 13 + 2...
Ja ik wist ook niet echt hoe ik moest reageren, dus zei maar zoiets als 'ja, zou kunnen'quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:21 schreef Spirit82 het volgende:
Ik weet dat vriendinnen eerlijk naar elkaar moeten en kunnen zijn, maar soms vraag je je toch af waarom ze dit soort dingen zeggen... De muts!
Volgens dit stukje op Wikipedia kan het wel hoor:quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:33 schreef Suikertante het volgende:
Tally, dat hikken leek de mijne ook te doen (13 weken), maar toen zei de echomevrouw dat dat gewoon bewegen was, alleen dat ze nog niet zoveel controle hebben over hun bewegingen als ze nog zo klein zijn. Dus het zijn een soort spasmen!
Maar jij bent wel wat verder, dus misschien is het bij jou wel hikken natuurlijk.
Maar goed, het blijft wel Wikipedia natuurlijk..quote:Onderzoekers van de Universiteit van Calgary stellen voor dat de hik een evolutionair overblijfsel is van onze vroegere amfibie-ademhaling; amfibieën als kikkers slikken lucht en water via een simpele motorreflex vergelijkbaar met onze hik. Bovendien blijken de zenuwbanen die de hik mogelijk maken al in de vroeg-embriotische fase aanwezig te zijn, al voor de zenuwbanen die de normale ademhaling reguleren. De hik is dan een antecedent van de ingewikkelde longademhaling. Bij foetussen is de hik een normaal verschijnsel, en komt voor vanaf de 8e week van de zwangerschap. Naarmate de longen van de baby rijpen, neemt het hikken af.
Twinkle gefeliciteerd met de geboorte van je kleintje!quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:46 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja dat weet ik eigenlijk niet. Ik dacht altijd zonder coffeine. Maar ik zou bij twijfel even je VK raadplegen ipv google. Lijkt mij betrouwbaarder
quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:39 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Twinkle gefeliciteerd met de geboorte van je kleintje!![]()
![]()
![]()
Van de verloskundige en de huisarts mag ik ook geen paracetamol met coffeïne. Uitleg van de huisarts was dat coffeïne heel erg lijkt (of hetzelfde is) dan caffeïne, en dat mag je ook maar in beperkte mate tijdens de zwangerschap!
Ben sinds vandaag ook lid van het tweede trimester-groepje!
Fijn, zo'n vriendinquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:02 schreef L0t.. het volgende:
Ik ben net wezen lunchen met een vriendin. Kreeg van haar de fijne opmerking dat ik er voor buitenstaanders waarschijnlijk eerder dik dan zwanger uitzie terwijl ik zelf nou juist vond dat ik er eindelijk eens Echt Zwanger uit zag
Ik moet wel zeggen dat als ik nu foto's terug zie van toen ik iets van 3-4 maanden zwanger was, dat ik me best kan voorstellen dat buitenstaanders niet direct door hadden dat ik zwanger wasquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:34 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ja ik wist ook niet echt hoe ik moest reageren, dus zei maar zoiets als 'ja, zou kunnen'
Ik ga straks wel even een foto maken en in het buikentopic plaatsen, dan moeten jullie allemaal even zeggen dat ik er Heul Erg Zwanger uitzie oké?!
Haha nou goed, als zelfs jij nog die vraag krijgt voel ik me al wat minder stomquote:Op maandag 29 oktober 2012 18:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat als ik nu foto's terug zie van toen ik iets van 3-4 maanden zwanger was, dat ik me best kan voorstellen dat buitenstaanders niet direct door hadden dat ik zwanger wasTerwijl ik me toen ook Heel Erg Zwanger voelde
Je eigen gevoel erbij is gewoon het belangrijkste![]()
Gisteren zat ik trouwens nog bij een vriendin op haar verjaardag, en daar was een mevrouw's dochter blijkbaar zwanger (de mevrouw was erover aan het vertellen, haar dochter was er zelf niet bij). Vervolgens maakte iemand anders een opmerking over dat M. en ik het geslacht niet wilden weten, en toen vroeg de mevrouw aan mij "Ben jij ook zwanger?". Ze zag het écht niet aan me.
Daarom 'moest' ik van een paar mensen opstaan, en toen schrok de mevrouw welZittend zie ik er blijkbaar gewoon dik uit ipv zwanger
![]()
Nu ben ik wel heel benieuwd wat je in hemelsnaam aan hadquote:Op maandag 29 oktober 2012 18:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat als ik nu foto's terug zie van toen ik iets van 3-4 maanden zwanger was, dat ik me best kan voorstellen dat buitenstaanders niet direct door hadden dat ik zwanger wasTerwijl ik me toen ook Heel Erg Zwanger voelde
Je eigen gevoel erbij is gewoon het belangrijkste![]()
Gisteren zat ik trouwens nog bij een vriendin op haar verjaardag, en daar was een mevrouw's dochter blijkbaar zwanger (de mevrouw was erover aan het vertellen, haar dochter was er zelf niet bij). Vervolgens maakte iemand anders een opmerking over dat M. en ik het geslacht niet wilden weten, en toen vroeg de mevrouw aan mij "Ben jij ook zwanger?". Ze zag het écht niet aan me.
Daarom 'moest' ik van een paar mensen opstaan, en toen schrok de mevrouw welZittend zie ik er blijkbaar gewoon dik uit ipv zwanger
![]()
Achteraf gezien blijkbaar niet mijn meest flatterende outfitquote:Op maandag 29 oktober 2012 18:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Nu ben ik wel heel benieuwd wat je in hemelsnaam aan had
nee ze vond het eng. Zo'n vreemde mevrouw met zo'n ding op mama dr buik. En ook nog eens in het donker alleen op een stoel. Ze was blij dat het licht weer aan ging maar riep wel zussie! toen de mevrouw wegliepquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:02 schreef L0t.. het volgende:
Tally, fijn dat alles goed is! En wat leuk dat je dochter d'r (waarschijnlijk) zusje heeft gezien!Hoe vond ze het? Snapte ze er wat van?
ja, ik vind het wel vroeg. Veel kwaaltjes en pijntjes herken ik wel van de vorige keer maar dan na de 30 weken. Maar goed, buik is nu ook vergelijkbaar met hoogzwanger de vorige keer dus op zich niet zo gek. Ben al lang blij dat mijn conditie nog redelijk is en dat ik (nog?) geen vocht vast houd.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
Gewoon kunnen plassen, daar droom ik wel van jaHet enige kwaaltje waar ik echt veel last van heb gehad. Heb je het idee dat dat eerder begint met een tweeling?
Succes vandaag, ik ben benieuwd, want je zit nu heel dicht tegen de 42 weken aan... Of je moet blijven.. Wat ze gaan doen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
Gewoon kunnen plassen, daar droom ik wel van jaHet enige kwaaltje waar ik echt veel last van heb gehad. Heb je het idee dat dat eerder begint met een tweeling?
Fijn dat het goed gaat!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zo, terug van het ziekenhuis. Alles was prima![]()
Beeb wordt op dit moment iets meer dan 3700gram geschat, dus nu al een redelijke bolle![]()
Blijkbaar zit daar wel altijd een marge van 20% in, dus best een hoop. De gyn verwacht echter dat het in mijn geval prima klopt (ze kan blijkbaar heel goed alles voelen aan mijn buik, omdat er ook niet teveel vetjes aan zitten enzo).
Voorlopig gewoon afwachten, en met 41w eventueel inleiden. Hoef dus niet tot 42w door te lopen, zoals het er nu naar uitziet.
Thx! Ben ik ook blij omquote:
Even bellen kan nooit kwaad toch?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:48 schreef As1981 het volgende:
Even een vraagje. moet je nou bellen voor aanhoudende hoofdpijn? Ik heb het 1,5 week geleden ook al eens vier dagen gehad maar was toen ook erg verkouden. dat valt nu wel mee, maar duurt toch ook al weer 24 uur. en met paracetamol gaat het niet weg.
Verder geen andere klachten dus vraag me af of ik alleen voor hoofdpijn nou moet gaan bellen.
Kun je je vinden in het plan? Spannend!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:57 schreef _Ophelia_ het volgende:
Even een ego![]()
voor mijn eigen übermijlpaal. 42 weken precies inderdaad
en mini is nog altijd gelukkig. (zit even mobiel dus lees later goed terug) Er is een plan en een datum en momenteel nog geen actie te zien.
Dit biedt moed! Zou ik me dan ook volgende week eindelijk iets beter voelen en weer iets durven/willen/kunnen eten? Voel me nu nog slapper dan een vaatdoekje...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:37 schreef vencodark het volgende:
Zo, sinds weeeeken geniet ik weer van een lekkere bruine boterham.Paar weken gehad dat ik de geur niet eens kon hebben maar weer wel van bolletjes en pistolets etc.
En de trek in normaal warm eten begint ook weer te komen. Al ben ik ook nog wel bang dat, wanneer ik iets neem, het toch niet smaakt of ik na 3 happen genoeg heb.
Vorige week met een vriendin wat gaan eten, toch 2 lekkere pannenkoeken op.En ben weer met yoghurt + cruesli begonnen. Dat was mijn ontbijt van de afgelopen jaren maar sinds die eerste misselijkheidverschijnselen had ik daar geen trek meer in.
Verder voel ik me nu steeds beter. De misselijke momentjes zijn eigenlijk verdwenen, dus dat is echter superfijn.
Ik ben nu 13,5 week. Heb vandaag een nieuwe afspraak gemaakt voor de volgende echo (20 weken), die heb ik dan op 18 december. Dan weten we ook het geslacht!Gezien onze laatste echo denk ik nu wel dat het een jongen wordt maar het blijft natuurlijk toch spannend.
Ook heb ik van mijn schoonzusje al de eerste zwangerschapskleding gehad en een vriendin bood ook al haar zwangerschapskleding aan!Kortom, het gaat lekker.
Dat maakt het ook niet. En toch wil ik het weten. Het zijn 3 hele lange wekenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:16 schreef Suikertante het volgende:
Oh Tally je bent mijn heldin.
Ik wil dat eigenlijk ook liever eerst nog doen. Ik word met de week nieuwsgieriger! Maar mijn vriend zegt (terecht) dat die drie weken natuurlijk ook geen drol uitmaken. Ik ga nog maar eens met hem in overleg..
Absoluut, dat (en dat ik het fysiek ook goed trek) maakt dat ik best geduldig kan wachtenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:17 schreef pessie het volgende:
Oef Sola das wel een hele lange dag als je al zover zwanger bent![]()
Ophelia een datum en een planWel fijn te weten dat ze het gewoon naar haar zin heeft bij jou denk ik?
Ik dacht daar ook nog aan. Een echo speciaal voor geslachtsbepaling én een 20 weken echo of gewoon bij de 20 weken echo houden. Toch maar voor laatste gekozen. Moet nog uitzoeken wat ik wel en niet vergoed krijg.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:15 schreef Tally het volgende:
3 december is mijn 20 weken echo. En ik probeer een geslachtsbepaling te plannen op 24 november
We hebben bij Zoë een dvd laten maken tijdens de geslachtsbepaling. Dat wil ik nu weer. Vind het leuk om mee te kunnen geven als ze op zich zelf gaan. En omdat ik zelf nieuwsgierig benquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik dacht daar ook nog aan. Een echo speciaal voor geslachtsbepaling én een 20 weken echo of gewoon bij de 20 weken echo houden. Toch maar voor laatste gekozen. Moet nog uitzoeken wat ik wel en niet vergoed krijg.
Oh wij wilden een geintje uithalen bij de pretecho...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:46 schreef vencodark het volgende:
We hebben trouwens laatst bij de verloskundige nog foto's gezien van een 3D-echo. Wat wel heel grappig was is dat je dan ook goed kan zien welke afkomst het kindje heeft. Zo zagen we gelijk welke een Nederlands kind is en welke Antilliaanse kenmerken heeft. Dat durven we niet zo te zeggen maar de verloskundige bevestigden dit ook gelijk.![]()
Zoiets willen wij ook wel. Vooral leuk voor later eigenlijk want je ziet je kind pas goed wanneer het eruit komt. 3D echo kan met week of 30.
Ook dat hebben we de vorige keer gedaan en op DVD. En willen we nu weer. Al was het maar voor de kleinequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:46 schreef vencodark het volgende:
We hebben trouwens laatst bij de verloskundige nog foto's gezien van een 3D-echo. Wat wel heel grappig was is dat je dan ook goed kan zien welke afkomst het kindje heeft. Zo zagen we gelijk welke een Nederlands kind is en welke Antilliaanse kenmerken heeft. Dat durven we niet zo te zeggen maar de verloskundige bevestigden dit ook gelijk.![]()
Zoiets willen wij ook wel. Vooral leuk voor later eigenlijk want je ziet je kind pas goed wanneer het eruit komt. 3D echo kan met week of 30.
Allemaal voor later.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:47 schreef Tally het volgende:
[..]
Ook dat hebben we de vorige keer gedaan en op DVD. En willen we nu weer. Al was het maar voor de kleineVoor later
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh wij wilden een geintje uithalen bij de pretecho...
Dat J ff zou weglopen en dat ik dan zou vragen of ze ook je kleur van het kindje kon zien
Het zou geniaal zijn...quote:
Excuse me?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het zou geniaal zijn...
Maar we kunnen nog bij de liggingsecho... Die is volgende week, en dan hebben we dezelfde dame misschien wel die begon te preken over sex voor het huwelijk. Oh dat zou veel veel leuker zijn.
Serieusquote:
Nou, op dat moment waren J en ik allebei getrouwd... Alleen niet met elkaar. Dat was ook precies wat J dus zei...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:53 schreef Suikertante het volgende:
Ik zou daar echt een beetje van gaan bitchen als ik niet telkens zo geïntimideerd werd door de aanblik van ons kleintje!
Zie boven..quote:
Maar daarom heb ik geen bruine man genomen!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:58 schreef Aventura het volgende:
Vencodark, hier ongeveer dezelfde kleuerencombi. Uitkomst, inmiddels dreumes: blond haar en blauwe ogen
Ik ben ook blank, blauwe ogen, van nature rossig haar en sproeten. Mijn man heeft een getinte huids, heeft donker haar en bruine ogen (is een echte nederlander maar wordt vaak aangezien als indo). Mijn oudste heeft donkerblond haar en bruine ogen, mijn jongste is spierwit en heeft blauwe ogen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:51 schreef vencodark het volgende:
Ik ben nu vooral gruwelijk benieuwd welke kleur ons kindje krijgt.Bedoel, ik ben blank en beetje rossig inclusief sproeten. Mijn vriend is Zuid-Amerikaans en is bruin met heel donker haar en donkere ogen (inclusief lange wimpers). Dus hoe licht of donker wordt ons kindje.
Het was een onwijs zweverig type ja.. En we waren er omdat we toch wel twijfelden of we wilden houden of afbreken.. Toen begon zo over hoe graag het kindje er wilde zijn, en dan we dan geen sex hadden moeten hebben voor het huwelijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
Altijd gezellig bij de verloskundige dus.
Daarom ben ik ook zo benieuwd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:01 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik ben ook blank, blauwe ogen, van nature rossig haar en sproeten. Mijn man heeft een getinte huids, heeft donker haar en bruine ogen (is een echte nederlander maar wordt vaak aangezien als indo). Mijn oudste heeft donkerblond haar en bruine ogen, mijn jongste is spierwit en heeft blauwe ogen.
Jij heb R nog nooit gezien toch?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:16 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben echt zo benieuwd!
Mijn 2 meiden die ik heb met mijn ex zijn allebei hartstikke blond. Ik ben donkerblond en mijn ex ook. Mijn ex heeft wel groene ogen, maar de meiden hebben allebei blauwe ogen..
J is donker en heeft ook groene ogen... Maar zijn mama is rood, en zn broer is blond... Dus ik denk, het kan alle kanten op met de mini...
J heeft wel wat slag in zn haar, dus misschien kleintje krijgt wel iets van slag ofzo.. Ergens denk ik nog steeds donkere haartjes.. En blauwe ogen.
Haha... Ja daarom, het kan alle kanten op..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:19 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Jij heb R nog nooit gezien geloof ik toch?
Nou ja die is donker met echt donkerbruine ogen..en check de oudste.
Jongste lijkt wel iets minder blond te.worden, maar wel blauwe ogen.
Ik hoop bij haar op de donkere haren met.blauwe ogen O:
Grappig! Melkboer?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:16 schreef Mangostine het volgende:
Ik dacht dat ik een donker kind zou krijgen... Man ook zuideuropees uiterlijk (edoch 100% nl), ik indo. Maar tot dusver is ie zo helbleek als ik, met rossig haar
Dat ben ik iig welquote:
Haha ja ik stel me onze dochter ook voor zoals Leander en Matthias zijn maar dan zonder piemel. Maar straks lijkt ze op mij en dan voelt dat zo vreemd!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:28 schreef Estrys het volgende:
Ik gok hier op bruine ogen en donker haar. Dat hebben we allebei. En een licht tintje want dat heeft hij. Ik verwacht eigenlijk gewoon nog een Seb maar dan zonder piemel
Het kan nog bijtrekken dan?quote:
Haha! Vast zit ie!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:34 schreef Mangostine het volgende:
[..]
ik heb hem een zoon geschonken, dus er kraait verder toch geen haan naar.
Dan weet jij het al eerderquote:
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh wij wilden een geintje uithalen bij de pretecho...
Dat J ff zou weglopen en dat ik dan zou vragen of ze ook je kleur van het kindje kon zien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik zat gisteren nog te denken of deze dat ook zal hebben. ocharm meiske.ti amo più di ieri ma meno di domani
Noortje is prachtigquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:11 schreef becky27 het volgende:
Ik schrok van Noortje. Ik had een kale baby met lichte ogen verwacht. Ipv daarvan had ze een bos pikzwart haar en donkerbruine ogen. Inmiddels is ze blond met nog steeds die donkere ogen. Ik ben lichtblond en vent donkerblond beide groene ogen..kan niet wachte tot ik weet hoe dit.meisje eruit ziet.
Ik weet eigenlijk niet welke kleur ogen mijn vader heeft, mijn moeder heeft grijsgroene ogen iig. En ik blauwe. Maar als het goed is zie ik mijn vader over een ruime week, dus dan kan ik het even checkenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:12 schreef Suikertante het volgende:
Als ik goed heb opgelet met bio is dit de versimpelde versie.
Donkere ogen = A
Lichte ogen = a
Donkere ogen overheersen, dus LB, je vriend moet moet a+a hebben. Als het immers A+a was geweest, had hij donkere ogen gehad. Als zijn ouders allebei donkere ogen hebben moeten die dus allebei A+a hebben gehad, en allebei een a hebben doorgegeven aan je vriend.
LB = A+?
vriend LB = a+a
Kind = Aa, Aa, ?a of ?a.
Als het vraagteken bij jou a is, heb je 50 % kans op lichte en 50% kans op donkere ogen.
Volgens mij is dit wel de versimpelde versie. Bij mij gaat bovenstaande trouwens op, want mijn moeder heeft blauwe ogen dus ik heb A+a en mijn vriend heeft a+a. Ben benieuwd
Als jij blauwe ogen hebt zal jouw vader die ook hebben, zie hier voor uitleg: http://www.erfelijkheid.nl/node/569quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:23 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet welke kleur ogen mijn vader heeft, mijn moeder heeft grijsgroene ogen iig. En ik blauwe. Maar als het goed is zie ik mijn vader over een ruime week, dus dan kan ik het even checken
Onderaan die pagina staat een oogkleurtest, leuk!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Als jij blauwe ogen hebt zal jouw vader die ook hebben, zie hier voor uitleg: http://www.erfelijkheid.nl/node/569
Volgens die pagina kunnen onze kinderen alleen maar blauwe ogen krijgen, welke kleur ik ook invoer bij mijn vaderquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Als jij blauwe ogen hebt zal jouw vader die ook hebben, zie hier voor uitleg: http://www.erfelijkheid.nl/node/569
Klopt, blauw + blauw is altijd blauwquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:09 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Volgens die pagina kunnen onze kinderen alleen maar blauwe ogen krijgen, welke kleur ik ook invoer bij mijn vader
Ben benieuwd!
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:18 schreef Estrys het volgende:
Seb was trouwens helemaal bedekt met donkere nesthaartjes.Zo zag Minke er ook uit en die heeft nog steeds een plukje donkere haartjes net boven der billenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik zat gisteren nog te denken of deze dat ook zal hebben. ocharm meiske.
Oh en ik ben donkerharig met donkere ogen en man is donkerblond met lichte ogen = Minke met blond haar en donkere ogen, maar wel met pikzwart haar geboren. 1 weekje Frankrijk en we namen een blond kind mee terug![]()
Het is alleen heel grappig dat wij allebei in onze familie eigenlijk de uitzondering zijn, dus ik zou niet verwachten dat we dan sowieso een blauwogig kindje zouden krijgenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Klopt, blauw + blauw is altijd blauw
Hier staat geloof ik uitgelegd hoe dat kan (heb het zelf niet gelezen).quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:14 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Het is alleen heel grappig dat wij allebei in onze familie eigenlijk de uitzondering zijn, dus ik zou niet verwachten dat we dan sowieso een blauwogig kindje zouden krijgen
Blauw is recessief en niet dominant zoals bruin. Je hebt als persoon twee stukjes/ allelen voor oogkleur. Als iemand een allel heeft voor bruine ogen en een voor blauwe, dan zal diegene bruine ogen krijgen, omdat bruin dominant is. Ondertussen kan diegene dat blauwe stukje wel doorgeven aan een kindje. Daarom kunnen twee mensen met bruine ogen wel een kindje krijgen met blauwe ogen. Dan geven ze alletwee een blauw allel door.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:14 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Het is alleen heel grappig dat wij allebei in onze familie eigenlijk de uitzondering zijn, dus ik zou niet verwachten dat we dan sowieso een blauwogig kindje zouden krijgen
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:18 schreef Estrys het volgende:
Seb was trouwens helemaal bedekt met donkere nesthaartjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik zat gisteren nog te denken of deze dat ook zal hebben. ocharm meiske.![]()
mijn nichtje, met een pinda papa, heeft het iig op haar oortjes. Ik vind het wel schattig staan eigenlijk. Gaat ook vanzelf weer weg toch?* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
Ik heb bijna geen plekjes meer op mn huid sinds ik zwanger benquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:35 schreef Suikertante het volgende:
En hebben jullie ook allemaal een pukkel-uitbarsting?![]()
Mijn hele gezicht doet pijn en dan is het heel moeilijk om eraf te blijven
Ach, zit je nou ook nog alleen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:01 schreef Hobbesje het volgende:
Tnx. Man is naar zijn ouders, mijn moeder was oppassen. Net iedereen verteld dat je (eindelijk) weer zwanger bent... en dan mag je weer
Ik vroeg me vandaag precies hetzelfde af. Zoek ook iets om te stutten inderdaadquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:33 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb trouwens een vraagje aan de dames die al wat verder zijn of al een zwangerschap hebben gehad: heeft het dragen van zo'n buikband ook nog een ondersteunende functie?
Ik merkte in Londen dat mijn buik echt ging zeuren aan het eind van de dag, als ik veel gelopen en/of gestaan had. Ook gisteravond bij koorrepetitie ging het zeuren... dat zijn waarschijnlijk mn banden geweest, en ik ben wel benieuwd of zo'n band dan helpt.
Of zorgt dat er juist voor dat alles slap wordt en niks meer aankan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |