abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118582045
Inca, fijn dat alles goed is, en dat je je frustratie over de bv begeleiding uitgesproken hebt. Het scheelt gewoon veel als je een gerust gevoel hebt.

En Klums, wat fijn dat je wat minder werkt nu. Kun je gewoon meer rust pakken en minder stress (hopelijk) als alles geregeld is. Vijf weken nog maar!

Iemand hier nog tips voor handige/praktische/leuke kraamkado's? Ik kom om in speelgoed en kleding en ga bonnen vragen. Maar je hebt altijd mensen die een kado willen geven. En ik weet dus gewoon niets te verzinnen.
Met een meidenkwartet
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:37:19 #127
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_118582522
bestekje, speelgoedkist met naam(je hebt leuke die op basis van het geboortekaartje worden beschilderd)
rugzakje met naam voor op het kdv ? (geen idee of ze daar heen gaan natuurlijk)
bordensetje

even verder graven
W
Z
E
pi_118582964
Vraag lekker wat voor jezelf! Vooral als je kind alles al heeft ;) volgens mij heb je dat wel verdiend :D

Weer een noob-vraag tussendoor: vanaf wanneer kun je je kindje voelen? Ik lees overal ongeveer 20 wk, maar voelde net toen ik op mn rug lag te lezen ineens een gek borreltje, alsof belletjes plopten tegen de binnenkant van mn buik precies waar kruimel hoort te zitten. Voelde echt anders dan gas, maar vraag me nu af of ik het me verbeeld want ben pas 13 + 2...
Sarcasme. Herken het.
pi_118583666
Ploppende belletjes waren ook wel hoe dat ik het als eerste voelde, deed me denken aan popkorn. Wel pas tegen de 20 weken. Eerste keer twijfelde ik ook, maar het werd de dagen daarna opeens meer/duidlijker dat het niet te missen is. bij 18 weken afspraak vond de vlos zeker omdat het de 1e was ook al te vroeg om te voelen. Maar uitzonderingen heb je altijd, zo valt bij mij Logi altijd op, ok het is niet haar eerste, maar ze loopt technisch gezien een maand op me achter, maar met het kunnen voelen enzo was ze eerder als ik.

Het kunnen natuurlijk je darmen zijn, maar als het je kleine is dan voel je het wss snel / regelmatig dus meer, dan weet je het zeker. Voor nu gewoon lekker geloven dat het je kleine is ;)
pi_118583728
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:46 schreef Spirit82 het volgende:
Vraag lekker wat voor jezelf! Vooral als je kind alles al heeft ;) volgens mij heb je dat wel verdiend :D

Weer een noob-vraag tussendoor: vanaf wanneer kun je je kindje voelen? Ik lees overal ongeveer 20 wk, maar voelde net toen ik op mn rug lag te lezen ineens een gek borreltje, alsof belletjes plopten tegen de binnenkant van mn buik precies waar kruimel hoort te zitten. Voelde echt anders dan gas, maar vraag me nu af of ik het me verbeeld want ben pas 13 + 2...
13 weken is wel heel vroeg ja... Dat zijn waarschijnlijker je darmen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118583816
Tally, fijn dat alles goed is! En wat leuk dat je dochter d'r (waarschijnlijk) zusje heeft gezien! O+ Hoe vond ze het? Snapte ze er wat van?

Cathmar een datum *O*

Klumsy, nog maar 5 weken werken, wat gaat dat hard ineens joh :o Nouja, het kan mij niet snel genoeg gaan, ik leef nu zelfs al toe naar m'n verlof :')

Ik ben net wezen lunchen met een vriendin. Kreeg van haar de fijne opmerking dat ik er voor buitenstaanders waarschijnlijk eerder dik dan zwanger uitzie terwijl ik zelf nou juist vond dat ik er eindelijk eens Echt Zwanger uit zag :')
pi_118584764
Ik weet dat vriendinnen eerlijk naar elkaar moeten en kunnen zijn, maar soms vraag je je toch af waarom ze dit soort dingen zeggen... De muts!
Sarcasme. Herken het.
pi_118585334
Tally, dat hikken leek de mijne ook te doen (13 weken) O+, maar toen zei de echomevrouw dat dat gewoon bewegen was, alleen dat ze nog niet zoveel controle hebben over hun bewegingen als ze nog zo klein zijn. Dus het zijn een soort spasmen!
Maar jij bent wel wat verder, dus misschien is het bij jou wel hikken natuurlijk.
pi_118585371
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:21 schreef Spirit82 het volgende:
Ik weet dat vriendinnen eerlijk naar elkaar moeten en kunnen zijn, maar soms vraag je je toch af waarom ze dit soort dingen zeggen... De muts!
Ja ik wist ook niet echt hoe ik moest reageren, dus zei maar zoiets als 'ja, zou kunnen' :')

Ik ga straks wel even een foto maken en in het buikentopic plaatsen, dan moeten jullie allemaal even zeggen dat ik er Heul Erg Zwanger uitzie oké?! :'(
pi_118585427
Ik wilde net zeggen L0t, wanneer kom die foto nou eens? Zo kan ik ook niet zeggen wie er gelijk heeft! ;)
pi_118585479
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:33 schreef Suikertante het volgende:
Tally, dat hikken leek de mijne ook te doen (13 weken) O+, maar toen zei de echomevrouw dat dat gewoon bewegen was, alleen dat ze nog niet zoveel controle hebben over hun bewegingen als ze nog zo klein zijn. Dus het zijn een soort spasmen!
Maar jij bent wel wat verder, dus misschien is het bij jou wel hikken natuurlijk.
Volgens dit stukje op Wikipedia kan het wel hoor:
quote:
Onderzoekers van de Universiteit van Calgary stellen voor dat de hik een evolutionair overblijfsel is van onze vroegere amfibie-ademhaling; amfibieën als kikkers slikken lucht en water via een simpele motorreflex vergelijkbaar met onze hik. Bovendien blijken de zenuwbanen die de hik mogelijk maken al in de vroeg-embriotische fase aanwezig te zijn, al voor de zenuwbanen die de normale ademhaling reguleren. De hik is dan een antecedent van de ingewikkelde longademhaling. Bij foetussen is de hik een normaal verschijnsel, en komt voor vanaf de 8e week van de zwangerschap. Naarmate de longen van de baby rijpen, neemt het hikken af.
Maar goed, het blijft wel Wikipedia natuurlijk..
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:39:08 #137
378192 -mandy-
I am who I am
pi_118585620
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:46 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja dat weet ik eigenlijk niet. Ik dacht altijd zonder coffeine. Maar ik zou bij twijfel even je VK raadplegen ipv google. Lijkt mij betrouwbaarder
Twinkle gefeliciteerd met de geboorte van je kleintje! *O* *O* *O*

Van de verloskundige en de huisarts mag ik ook geen paracetamol met coffeïne. Uitleg van de huisarts was dat coffeïne heel erg lijkt (of hetzelfde is) dan caffeïne, en dat mag je ook maar in beperkte mate tijdens de zwangerschap!

Ben sinds vandaag ook lid van het tweede trimester-groepje :D!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_118586200
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:39 schreef -mandy- het volgende:

[..]

Twinkle gefeliciteerd met de geboorte van je kleintje! *O* *O* *O*

Van de verloskundige en de huisarts mag ik ook geen paracetamol met coffeïne. Uitleg van de huisarts was dat coffeïne heel erg lijkt (of hetzelfde is) dan caffeïne, en dat mag je ook maar in beperkte mate tijdens de zwangerschap!

Ben sinds vandaag ook lid van het tweede trimester-groepje :D!
*O* Gezellig!
pi_118586221
Naja zeg Lot. lekker niets van aan trekken hoor. Dat je je zelf goed, zwanger en happy voelt is het belangrijkst. Ik krijg van familie/vrienden/kennisen eindelijk nu te horen dat ik er echt zwanger uit zie. Kom ik vandaag 'n oud collega tegen die vroeg hoe oud mijn kleine nu al weer was ...
pi_118586294
Cathmar een datum! :o *O*
pi_118586331
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:02 schreef L0t.. het volgende:
Ik ben net wezen lunchen met een vriendin. Kreeg van haar de fijne opmerking dat ik er voor buitenstaanders waarschijnlijk eerder dik dan zwanger uitzie terwijl ik zelf nou juist vond dat ik er eindelijk eens Echt Zwanger uit zag :')
Fijn, zo'n vriendin }:|
pi_118587145
quote:
10s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:34 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ja ik wist ook niet echt hoe ik moest reageren, dus zei maar zoiets als 'ja, zou kunnen' :')

Ik ga straks wel even een foto maken en in het buikentopic plaatsen, dan moeten jullie allemaal even zeggen dat ik er Heul Erg Zwanger uitzie oké?! :'(
Ik moet wel zeggen dat als ik nu foto's terug zie van toen ik iets van 3-4 maanden zwanger was, dat ik me best kan voorstellen dat buitenstaanders niet direct door hadden dat ik zwanger was :P Terwijl ik me toen ook Heel Erg Zwanger voelde O+

Je eigen gevoel erbij is gewoon het belangrijkste :Y O+

Gisteren zat ik trouwens nog bij een vriendin op haar verjaardag, en daar was een mevrouw's dochter blijkbaar zwanger (de mevrouw was erover aan het vertellen, haar dochter was er zelf niet bij). Vervolgens maakte iemand anders een opmerking over dat M. en ik het geslacht niet wilden weten, en toen vroeg de mevrouw aan mij "Ben jij ook zwanger? :)". Ze zag het écht niet aan me.

Daarom 'moest' ik van een paar mensen opstaan, en toen schrok de mevrouw wel :+ Zittend zie ik er blijkbaar gewoon dik uit ipv zwanger :D :+
pi_118587246
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:09 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik moet wel zeggen dat als ik nu foto's terug zie van toen ik iets van 3-4 maanden zwanger was, dat ik me best kan voorstellen dat buitenstaanders niet direct door hadden dat ik zwanger was :P Terwijl ik me toen ook Heel Erg Zwanger voelde O+

Gisteren zat ik trouwens nog bij een vriendin op haar verjaardag, en daar was een mevrouw's dochter blijkbaar zwanger (de mevrouw was erover aan het vertellen, haar dochter was er zelf niet bij). Vervolgens maakte iemand anders een opmerking over dat M. en ik het geslacht niet wilden weten, en toen vroeg de mevrouw aan mij "Ben jij ook zwanger? :)". Ze zag het écht niet aan me.

Daarom 'moest' ik van een paar mensen opstaan, en toen schrok de mevrouw wel :+ Zittend zie ik er blijkbaar gewoon dik uit ipv zwanger :D :+
Haha nou goed, als zelfs jij nog die vraag krijgt voel ik me al wat minder stom :P
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:13:35 #144
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118587329
Coco _O-
pi_118587558
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:09 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nu ben ik wel heel benieuwd wat je in hemelsnaam aan had :D
pi_118587715
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:18 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Nu ben ik wel heel benieuwd wat je in hemelsnaam aan had :D
Achteraf gezien blijkbaar niet mijn meest flatterende outfit :+
pi_118588113
Crisis, was ze slechtziend ofzo? :D
pi_118588366
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:02 schreef L0t.. het volgende:
Tally, fijn dat alles goed is! En wat leuk dat je dochter d'r (waarschijnlijk) zusje heeft gezien! O+ Hoe vond ze het? Snapte ze er wat van?
nee ze vond het eng. Zo'n vreemde mevrouw met zo'n ding op mama dr buik. En ook nog eens in het donker alleen op een stoel. Ze was blij dat het licht weer aan ging maar riep wel zussie! toen de mevrouw wegliep O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_118589194
Haha Coco, dan hoeft niemand hier gek op te kijken als er niet word gezien dat we zwanger zijn :D.

Tally, sneu dat ze het eng vond, maar toch wel weer enorm lief dat ze een zussie in alles ziet!
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:06:09 #150
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118589630
Tally, ben benieuwd of je inderdaad gelijk hebt! Komt wel overeen met wat je zelf ook al dacht toch?
Maarrr, fijn dat alles goed is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')