Ja dat weet ik eigenlijk niet. Ik dacht altijd zonder coffeine. Maar ik zou bij twijfel even je VK raadplegen ipv google. Lijkt mij betrouwbaarderquote:Op maandag 29 oktober 2012 09:45 schreef Spirit82 het volgende:
Waarom geen coffeine dan? Ik lees hier dat dat geen probleem is: https://www.efarma.nl/pag(...)cetamol%2Fcoffe%EFne
Nou, deze info vind je terug op de meeste apotheekwebsites. Maar op de vk websites vind je dus dat het idd zonder coffeine moet zijn. Ik vraag me af of de link naar caffeine is omdat je dit dus maar beperkt mag als je zwanger bent? Ik voel me bij paracetamol met coffeine wel een stuk beter namelijk.. kan ook psychisch zijn, maar als het helpt, dan helpt hetquote:Op maandag 29 oktober 2012 09:46 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja dat weet ik eigenlijk niet. Ik dacht altijd zonder coffeine. Maar ik zou bij twijfel even je VK raadplegen ipv google. Lijkt mij betrouwbaarder
Ik mis mn ibuprofen zoquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:02 schreef Ticootje het volgende:
Mijn huisarts zei zelfs dat ik wel 8 paracetamol mocht voor een paar dagen... Hij wilde eerst diclofenac en wat ibuprofen en evt twijfelde hij aan valium (?) toen ik dus onderuit ging van de pijn in mn rug... (door mn rug gegaan) Tot hij zag dat ik zwanger was... Toen hield het allemaal op en zei hij prop je maar vol met paracetamol...![]()
Ik weet wel van mezelf dat ik van teveel paracetamol hoofdpijn krijg. Dus na 2 dagen kwam er hoofdpijn opzetten en heb ik meteen geminderd... Gewoon pas innnemen als het echt niet ging...
QFTquote:
Ibuprofen blijkt gevaarlijk te zijn omdat het iets deed met de placenta...quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:10 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik mis mn ibuprofen zoDan was de hoofdpijn met een half uur compleet verdwenen geweest... maarja, moet wat voor mn kruimel over hebben dus dit kan er ook nog wel bij
Alcoholvrij bier is gewoon niet te hachelen... Ik wacht wel ff tot ik weer mag...quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:11 schreef Hooiwagen het volgende:
[..]
QFT
En alcoholvrij bier is ook niet alles. De alcoholvrije wijn vermijd ik, schijnt broom in te zitten.
Bij mijn weten is het ook 8 per dag idd. Zo is dat iig voor niet-zwangeren en volgens mij is dat niet anders als je zwanger bent..quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:02 schreef Ticootje het volgende:
Mijn huisarts zei zelfs dat ik wel 8 paracetamol mocht voor een paar dagen... Hij wilde eerst diclofenac en wat ibuprofen en evt twijfelde hij aan valium (?) toen ik dus onderuit ging van de pijn in mn rug... (door mn rug gegaan) Tot hij zag dat ik zwanger was... Toen hield het allemaal op en zei hij prop je maar vol met paracetamol...![]()
Ik weet wel van mezelf dat ik van teveel paracetamol hoofdpijn krijg. Dus na 2 dagen kwam er hoofdpijn opzetten en heb ik meteen geminderd... Gewoon pas innnemen als het echt niet ging...
Rode wijnquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:11 schreef Hooiwagen het volgende:
[..]
QFT
En alcoholvrij bier is ook niet alles. De alcoholvrije wijn vermijd ik, schijnt broom in te zitten.
Zo trok ik vrijdag een biertje open voor J... Toen wilde hij vragen waarom ik niet nam...quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:18 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Rode wijnSteeds als iemand aan de rode wijn zit hang ik met mn neus er zo ongeveer in
Ja maar mijn huisarts zegt dus 6. Het lijkt wel alsof iedereen een beetje met de natte vinger zwaait en iets roeptquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:19 schreef L0t.. het volgende:
Ah, dit zegt het farmacotherapeutisch kompas erover:
Farmacologische effecten: Bij oraal gebruik van paracetamol tijdens de zwangerschap zijn geen schadelijke effecten op de zwangerschap of op de gezondheid van de foetus of pasgeborene aangetoond. Advies: Kan overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt.
Het voorschrift is dus max 4 gr per dag.
De assistent toch?quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:20 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja maar mijn huisarts zegt dus 6. Het lijkt wel alsof iedereen een beetje met de natte vinger zwaait en iets roept
Ik zou het FT-Kompas eerder vertrouwen dan je huisarts. Het is de bron waar artsen en verpleegkundigen zich op baseren.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:20 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja maar mijn huisarts zegt dus 6. Het lijkt wel alsof iedereen een beetje met de natte vinger zwaait en iets roept
Volgens mij is de dosis voor niet zwangere hetzelfde ook 6-8 dus vandaar dat je hier 6 en 8 hoort.. Maar heb je 8 paracetamol nodig om je hoofdpijn te bestrijden?? is dat niet wat veel?quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:20 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Geen idee. Gister heb ik het op 2 gedaan en dat was geen succes. Dus vandaag sochtends meteen 2 erin geduwd, hete douche genomen, en tot nu toe voel ik me top. Als de hoofdpijn terugkomt gooi ik er weer 2 in.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:25 schreef Estrys het volgende:
[..]
Volgens mij is de dosis voor niet zwangere hetzelfde ook 6-8 dus vandaar dat je hier 6 en 8 hoort.. Maar heb je 8 paracetamol nodig om je hoofdpijn te bestrijden?? is dat niet wat veel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |