abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118567590
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:45 schreef Spirit82 het volgende:
Waarom geen coffeine dan? Ik lees hier dat dat geen probleem is: https://www.efarma.nl/pag(...)cetamol%2Fcoffe%EFne
Ja dat weet ik eigenlijk niet. Ik dacht altijd zonder coffeine. Maar ik zou bij twijfel even je VK raadplegen ipv google. Lijkt mij betrouwbaarder
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_118567614
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:46 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja dat weet ik eigenlijk niet. Ik dacht altijd zonder coffeine. Maar ik zou bij twijfel even je VK raadplegen ipv google. Lijkt mij betrouwbaarder
Nou, deze info vind je terug op de meeste apotheekwebsites. Maar op de vk websites vind je dus dat het idd zonder coffeine moet zijn. Ik vraag me af of de link naar caffeine is omdat je dit dus maar beperkt mag als je zwanger bent? Ik voel me bij paracetamol met coffeine wel een stuk beter namelijk.. kan ook psychisch zijn, maar als het helpt, dan helpt het :)
Sarcasme. Herken het.
pi_118567649
Geen idee waarom het niet zou mogen, op apotheek.nl staat ook dat het gewoon kan (met mate). Maar ik vertrouw blind op mijn VK, dus doe ik het maar niet..!

Volgens mij zorgt de coffeïne er alleen maar voor dat de paracetamol sneller wordt opgenomen, toch?
pi_118567696
Ik vertrouw op niemand blind maar als er enige twijfel is om het niet te doen dan doe ik het niet.

Ik nam tijdens mijn vorige zwangerschap in ieder geval 6 paracetamol op 1 dag, en dat 3 dagen achtereen. Volgens de VK was dat geen probleem. Volgens mij hebben we het nooit over coffeine gehad nu ik erover nadenk maar dat weet ik niet zeker.
pi_118567720
Het kan misschien ook een beetje komen doordat de Etos-medewerker mij geen paracetamol met coffeïne mee wilde geven.
pi_118567788
Ik heb gewoon even mn huisarts gebeld :+ (waarom doe ik dat niet gewoon meteen?)

Anyways, assistente zei dat je 6 paracetamol per dag mag (dus niet de 4 die je overal op internet vindt) en liefst zonder coffeine omdat je dus caffeine inname moet beperken, maar een keer coffeine kan helemaal geen kwaad. Ze zei ook dat je beter 2 paracetamol tegelijk kunt nemen ipv 1 als je erge hoofdpijn hebt en dat ik volgende week bij de vk dit allemaal moet melden en mn bloeddruk moet laten controleren.
Sarcasme. Herken het.
pi_118567920
Ik google trouwens dat er evenveel coffeine in een paracetamol met coff zit als in een kopje koffie c_/ Dus zo erg kan het idd niet zijn als je de rest van de caffeine inname dmv koffie, thee en cola een beetje in de gaten houdt, lijkt me.
Sarcasme. Herken het.
pi_118567983
Mijn huisarts zei zelfs dat ik wel 8 paracetamol mocht voor een paar dagen... Hij wilde eerst diclofenac en wat ibuprofen en evt twijfelde hij aan valium (?) toen ik dus onderuit ging van de pijn in mn rug... (door mn rug gegaan) Tot hij zag dat ik zwanger was... Toen hield het allemaal op en zei hij prop je maar vol met paracetamol... :'(

Ik weet wel van mezelf dat ik van teveel paracetamol hoofdpijn krijg. Dus na 2 dagen kwam er hoofdpijn opzetten en heb ik meteen geminderd... Gewoon pas innnemen als het echt niet ging...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118568156
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:02 schreef Ticootje het volgende:
Mijn huisarts zei zelfs dat ik wel 8 paracetamol mocht voor een paar dagen... Hij wilde eerst diclofenac en wat ibuprofen en evt twijfelde hij aan valium (?) toen ik dus onderuit ging van de pijn in mn rug... (door mn rug gegaan) Tot hij zag dat ik zwanger was... Toen hield het allemaal op en zei hij prop je maar vol met paracetamol... :'(

Ik weet wel van mezelf dat ik van teveel paracetamol hoofdpijn krijg. Dus na 2 dagen kwam er hoofdpijn opzetten en heb ik meteen geminderd... Gewoon pas innnemen als het echt niet ging...
Ik mis mn ibuprofen zo ;( Dan was de hoofdpijn met een half uur compleet verdwenen geweest... maarja, moet wat voor mn kruimel over hebben dus dit kan er ook nog wel bij ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_118568190
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:10 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik mis mn ibuprofen zo ;(
QFT

En alcoholvrij bier is ook niet alles. De alcoholvrije wijn vermijd ik, schijnt broom in te zitten.
pi_118568193
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:10 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik mis mn ibuprofen zo ;( Dan was de hoofdpijn met een half uur compleet verdwenen geweest... maarja, moet wat voor mn kruimel over hebben dus dit kan er ook nog wel bij ;)
Ibuprofen blijkt gevaarlijk te zijn omdat het iets deed met de placenta...

Ergens in het begin van mn zwangerschap had ik ibu ingenomen, zonder na te denken of het wel mocht... (bij borstvoeding mag het wel, dus ik dacht er verder niet over na)
pi_118568210
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:11 schreef Hooiwagen het volgende:

[..]

QFT

En alcoholvrij bier is ook niet alles. De alcoholvrije wijn vermijd ik, schijnt broom in te zitten.
Alcoholvrij bier is gewoon niet te hachelen... Ik wacht wel ff tot ik weer mag...
pi_118568307
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:02 schreef Ticootje het volgende:

Bij mijn weten is het ook 8 per dag idd. Zo is dat iig voor niet-zwangeren en volgens mij is dat niet anders als je zwanger bent..
pi_118568383
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:11 schreef Hooiwagen het volgende:

[..]

QFT

Rode wijn O+ Steeds als iemand aan de rode wijn zit hang ik met mn neus er zo ongeveer in O+
Sarcasme. Herken het.
pi_118568427
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:18 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Rode wijn O+ Steeds als iemand aan de rode wijn zit hang ik met mn neus er zo ongeveer in O+
Zo trok ik vrijdag een biertje open voor J... Toen wilde hij vragen waarom ik niet nam... :(
pi_118568435
Ah, dit zegt het farmacotherapeutisch kompas erover:

Farmacologische effecten: Bij oraal gebruik van paracetamol tijdens de zwangerschap zijn geen schadelijke effecten op de zwangerschap of op de gezondheid van de foetus of pasgeborene aangetoond. Advies: Kan overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt.

Het voorschrift is dus max 4 gr per dag.
pi_118568460
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:19 schreef L0t.. het volgende:
Ah, dit zegt het farmacotherapeutisch kompas erover:

Farmacologische effecten: Bij oraal gebruik van paracetamol tijdens de zwangerschap zijn geen schadelijke effecten op de zwangerschap of op de gezondheid van de foetus of pasgeborene aangetoond. Advies: Kan overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt.

Het voorschrift is dus max 4 gr per dag.
Ja maar mijn huisarts zegt dus 6. Het lijkt wel alsof iedereen een beetje met de natte vinger zwaait en iets roept -O-
Sarcasme. Herken het.
pi_118568470
Ik bouw dan een leveltje op.. Beginnen met 2, en dan om de zoveel tijd steeds 1... Tot je aan 8 zit.
pi_118568474
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:20 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja maar mijn huisarts zegt dus 6. Het lijkt wel alsof iedereen een beetje met de natte vinger zwaait en iets roept -O-
De assistent toch?
pi_118568519
quote:

[..]

Ik zou het FT-Kompas eerder vertrouwen dan je huisarts. Het is de bron waar artsen en verpleegkundigen zich op baseren.
pi_118568597
Hoi allemaal!

Ik heb gauw bijgelezen en las dat sommigen van jullie benieuwd waren hoe het ons verging. Ik ben nog te zwak om het hele verhaal te doen. Dus die houden jullie van me tegoed. Hoop einde van de week ofzo.

We zijn thuis gelukkig. Ik kijk goed op de bevalling terug ondanks dat we toch het totale ramppakketje hebben gehad zeg maar. Er zijn twee momenten tijdens de weeen/ontsluiting geweest dat ze haar 'kwijt' waren. Kwam het hele peleton de verloskamer binnen vliegen en zag je iedereen gespannen toekijken of er iets terug kwam op de echo en ctg. Ondanks dat ze het niet zeiden had ik wel door dat de situatie uiterst zorgwekkend was en dat er een spoedkeizersnede aan zat te komen als ze niet gauw terug kwam (bleek achteraf mijn gevoel goed te zijn .. heb het bevalverslag meegekregen).

Toen ik mocht persen hebben ze van tevoren duidrlijk gezegd: we gaan het zo lang proberen. Luky het niet, dan proberen we in drie persweeen en vacuumpomp. Lukt dat niet .. dan alsnog spoefkeizersnede want ze heeft het moeilijk. Gelukkig is ons dat laatste bespaard gebleven.

Tijdens het zetten van de ruggeprik heb ik een paniekasnval gehad waar ze enorm goed op inspeelden. De afgelopen maanden heb ik mij best wel eens zorgen gemaakt of en hoe de paniekstoornis tot uiting zou komen. Ondanks alle hectiek heb ik echt 0,0 % de tijd gehad om daarover na te denken tijdens de bevalling. Uiteindelijk is het zo totaal anders gegaan dan ik me voorgesteld had. En zo onwijs snel voor mijn gevoel .. terwijl dat best meevalt als je het verslag doorleest. Mijn eigen hart (heb zelf boezemfibrilatie) heeft het prima gedaan! Ook dat was een onzekere situatie.

En ik heb mij zorgen gemaakt over het echte moedrrgevoel. Nou ze was eruit en ik was (en ben!!) een en al geluk. Ik denk dat je dat moet ervaren om te kunnen begrijpen. Hoe weinig slaap ik de afgelopen dagen ook gehad heb en hoeveel pijn .. ik kijk naar haar en al het andere bestaat niet meer. Intens geluk en ik kan het niet anders omschrijven dsn verliefd zijn op je eigen kind.

Later deze week kom ik officieel afscheid nemen met foto. Voor nu vooral lekker genieten van ons nieuwe gezinnetje.

Ik blijf meelezen/lurken. Ik hoop voor jullie allemasl nog een goede zwangerscchap. En ik wens jullie allemaal alvast enorm veel geluk toe! Wat een cliche .. maar dit is echt echt echt het mooiste wat er bestaat. Zo'n lief klein hummeltje uit heeeeel veel liefde gemaakt. Hoop nog lang van haar te mogen houden en genieten.

Tot snel!
pi_118568615
Haha, tja.. ik denk eerlijk gezegd dat ze alles zo minimaal mogelijk willen houden, just in case, omdat niet overal informatie over bekend is. Je gaat zwangere vrouwen geen "onbekende" medicatie voeren gewoon om te kijken wat het met het kind doet natuurlijk. Maar ik vraag me af wat erger is: ik de hele dag in bed me verschrikkelijk voelen, rillingen, kotsen etc, halve nacht wakker liggen, of die 2 extra paracetamolletjes en fluitend de dag door gaan...
Sarcasme. Herken het.
pi_118568631
quote:

[..]

Volgens mij is de dosis voor niet zwangere hetzelfde ook 6-8 dus vandaar dat je hier 6 en 8 hoort.. Maar heb je 8 paracetamol nodig om je hoofdpijn te bestrijden?? is dat niet wat veel?

Ik bedoel hoofdpijn is een signaal, vaak dat je je rust moet nemen.
pi_118568690
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:25 schreef Estrys het volgende:

[..]

Volgens mij is de dosis voor niet zwangere hetzelfde ook 6-8 dus vandaar dat je hier 6 en 8 hoort.. Maar heb je 8 paracetamol nodig om je hoofdpijn te bestrijden?? is dat niet wat veel?
Geen idee. Gister heb ik het op 2 gedaan en dat was geen succes. Dus vandaag sochtends meteen 2 erin geduwd, hete douche genomen, en tot nu toe voel ik me top. Als de hoofdpijn terugkomt gooi ik er weer 2 in.
Sarcasme. Herken het.
pi_118568708
Twinkle O+ Wat mooi. En wat eng en spannend en toch mooi O+
Sarcasme. Herken het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')