Dat maakt het ook niet. En toch wil ik het weten. Het zijn 3 hele lange wekenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:16 schreef Suikertante het volgende:
Oh Tally je bent mijn heldin.
Ik wil dat eigenlijk ook liever eerst nog doen. Ik word met de week nieuwsgieriger! Maar mijn vriend zegt (terecht) dat die drie weken natuurlijk ook geen drol uitmaken. Ik ga nog maar eens met hem in overleg..
Absoluut, dat (en dat ik het fysiek ook goed trek) maakt dat ik best geduldig kan wachtenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:17 schreef pessie het volgende:
Oef Sola das wel een hele lange dag als je al zover zwanger bent![]()
Ophelia een datum en een planWel fijn te weten dat ze het gewoon naar haar zin heeft bij jou denk ik?
Ik dacht daar ook nog aan. Een echo speciaal voor geslachtsbepaling én een 20 weken echo of gewoon bij de 20 weken echo houden. Toch maar voor laatste gekozen. Moet nog uitzoeken wat ik wel en niet vergoed krijg.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:15 schreef Tally het volgende:
3 december is mijn 20 weken echo. En ik probeer een geslachtsbepaling te plannen op 24 november
We hebben bij Zoë een dvd laten maken tijdens de geslachtsbepaling. Dat wil ik nu weer. Vind het leuk om mee te kunnen geven als ze op zich zelf gaan. En omdat ik zelf nieuwsgierig benquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik dacht daar ook nog aan. Een echo speciaal voor geslachtsbepaling én een 20 weken echo of gewoon bij de 20 weken echo houden. Toch maar voor laatste gekozen. Moet nog uitzoeken wat ik wel en niet vergoed krijg.
Oh wij wilden een geintje uithalen bij de pretecho...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:46 schreef vencodark het volgende:
We hebben trouwens laatst bij de verloskundige nog foto's gezien van een 3D-echo. Wat wel heel grappig was is dat je dan ook goed kan zien welke afkomst het kindje heeft. Zo zagen we gelijk welke een Nederlands kind is en welke Antilliaanse kenmerken heeft. Dat durven we niet zo te zeggen maar de verloskundige bevestigden dit ook gelijk.![]()
Zoiets willen wij ook wel. Vooral leuk voor later eigenlijk want je ziet je kind pas goed wanneer het eruit komt. 3D echo kan met week of 30.
Ook dat hebben we de vorige keer gedaan en op DVD. En willen we nu weer. Al was het maar voor de kleinequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:46 schreef vencodark het volgende:
We hebben trouwens laatst bij de verloskundige nog foto's gezien van een 3D-echo. Wat wel heel grappig was is dat je dan ook goed kan zien welke afkomst het kindje heeft. Zo zagen we gelijk welke een Nederlands kind is en welke Antilliaanse kenmerken heeft. Dat durven we niet zo te zeggen maar de verloskundige bevestigden dit ook gelijk.![]()
Zoiets willen wij ook wel. Vooral leuk voor later eigenlijk want je ziet je kind pas goed wanneer het eruit komt. 3D echo kan met week of 30.
Allemaal voor later.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:47 schreef Tally het volgende:
[..]
Ook dat hebben we de vorige keer gedaan en op DVD. En willen we nu weer. Al was het maar voor de kleineVoor later
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh wij wilden een geintje uithalen bij de pretecho...
Dat J ff zou weglopen en dat ik dan zou vragen of ze ook je kleur van het kindje kon zien
Het zou geniaal zijn...quote:
Excuse me?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het zou geniaal zijn...
Maar we kunnen nog bij de liggingsecho... Die is volgende week, en dan hebben we dezelfde dame misschien wel die begon te preken over sex voor het huwelijk. Oh dat zou veel veel leuker zijn.
Serieusquote:
Nou, op dat moment waren J en ik allebei getrouwd... Alleen niet met elkaar. Dat was ook precies wat J dus zei...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:53 schreef Suikertante het volgende:
Ik zou daar echt een beetje van gaan bitchen als ik niet telkens zo geïntimideerd werd door de aanblik van ons kleintje!
Zie boven..quote:
Maar daarom heb ik geen bruine man genomen!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:58 schreef Aventura het volgende:
Vencodark, hier ongeveer dezelfde kleuerencombi. Uitkomst, inmiddels dreumes: blond haar en blauwe ogen
Ik ben ook blank, blauwe ogen, van nature rossig haar en sproeten. Mijn man heeft een getinte huids, heeft donker haar en bruine ogen (is een echte nederlander maar wordt vaak aangezien als indo). Mijn oudste heeft donkerblond haar en bruine ogen, mijn jongste is spierwit en heeft blauwe ogen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:51 schreef vencodark het volgende:
Ik ben nu vooral gruwelijk benieuwd welke kleur ons kindje krijgt.Bedoel, ik ben blank en beetje rossig inclusief sproeten. Mijn vriend is Zuid-Amerikaans en is bruin met heel donker haar en donkere ogen (inclusief lange wimpers). Dus hoe licht of donker wordt ons kindje.
Het was een onwijs zweverig type ja.. En we waren er omdat we toch wel twijfelden of we wilden houden of afbreken.. Toen begon zo over hoe graag het kindje er wilde zijn, en dan we dan geen sex hadden moeten hebben voor het huwelijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
Altijd gezellig bij de verloskundige dus.
Daarom ben ik ook zo benieuwd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:01 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik ben ook blank, blauwe ogen, van nature rossig haar en sproeten. Mijn man heeft een getinte huids, heeft donker haar en bruine ogen (is een echte nederlander maar wordt vaak aangezien als indo). Mijn oudste heeft donkerblond haar en bruine ogen, mijn jongste is spierwit en heeft blauwe ogen.
Jij heb R nog nooit gezien toch?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:16 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben echt zo benieuwd!
Mijn 2 meiden die ik heb met mijn ex zijn allebei hartstikke blond. Ik ben donkerblond en mijn ex ook. Mijn ex heeft wel groene ogen, maar de meiden hebben allebei blauwe ogen..
J is donker en heeft ook groene ogen... Maar zijn mama is rood, en zn broer is blond... Dus ik denk, het kan alle kanten op met de mini...
J heeft wel wat slag in zn haar, dus misschien kleintje krijgt wel iets van slag ofzo.. Ergens denk ik nog steeds donkere haartjes.. En blauwe ogen.
Haha... Ja daarom, het kan alle kanten op..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:19 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Jij heb R nog nooit gezien geloof ik toch?
Nou ja die is donker met echt donkerbruine ogen..en check de oudste.
Jongste lijkt wel iets minder blond te.worden, maar wel blauwe ogen.
Ik hoop bij haar op de donkere haren met.blauwe ogen O:
Grappig! Melkboer?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:16 schreef Mangostine het volgende:
Ik dacht dat ik een donker kind zou krijgen... Man ook zuideuropees uiterlijk (edoch 100% nl), ik indo. Maar tot dusver is ie zo helbleek als ik, met rossig haar
Dat ben ik iig welquote:
Haha ja ik stel me onze dochter ook voor zoals Leander en Matthias zijn maar dan zonder piemel. Maar straks lijkt ze op mij en dan voelt dat zo vreemd!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:28 schreef Estrys het volgende:
Ik gok hier op bruine ogen en donker haar. Dat hebben we allebei. En een licht tintje want dat heeft hij. Ik verwacht eigenlijk gewoon nog een Seb maar dan zonder piemel
Het kan nog bijtrekken dan?quote:
Haha! Vast zit ie!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:34 schreef Mangostine het volgende:
[..]
ik heb hem een zoon geschonken, dus er kraait verder toch geen haan naar.
Dan weet jij het al eerderquote:
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh wij wilden een geintje uithalen bij de pretecho...
Dat J ff zou weglopen en dat ik dan zou vragen of ze ook je kleur van het kindje kon zien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik zat gisteren nog te denken of deze dat ook zal hebben. ocharm meiske.ti amo più di ieri ma meno di domani
Noortje is prachtigquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:11 schreef becky27 het volgende:
Ik schrok van Noortje. Ik had een kale baby met lichte ogen verwacht. Ipv daarvan had ze een bos pikzwart haar en donkerbruine ogen. Inmiddels is ze blond met nog steeds die donkere ogen. Ik ben lichtblond en vent donkerblond beide groene ogen..kan niet wachte tot ik weet hoe dit.meisje eruit ziet.
Ik weet eigenlijk niet welke kleur ogen mijn vader heeft, mijn moeder heeft grijsgroene ogen iig. En ik blauwe. Maar als het goed is zie ik mijn vader over een ruime week, dus dan kan ik het even checkenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:12 schreef Suikertante het volgende:
Als ik goed heb opgelet met bio is dit de versimpelde versie.
Donkere ogen = A
Lichte ogen = a
Donkere ogen overheersen, dus LB, je vriend moet moet a+a hebben. Als het immers A+a was geweest, had hij donkere ogen gehad. Als zijn ouders allebei donkere ogen hebben moeten die dus allebei A+a hebben gehad, en allebei een a hebben doorgegeven aan je vriend.
LB = A+?
vriend LB = a+a
Kind = Aa, Aa, ?a of ?a.
Als het vraagteken bij jou a is, heb je 50 % kans op lichte en 50% kans op donkere ogen.
Volgens mij is dit wel de versimpelde versie. Bij mij gaat bovenstaande trouwens op, want mijn moeder heeft blauwe ogen dus ik heb A+a en mijn vriend heeft a+a. Ben benieuwd
Als jij blauwe ogen hebt zal jouw vader die ook hebben, zie hier voor uitleg: http://www.erfelijkheid.nl/node/569quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:23 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet welke kleur ogen mijn vader heeft, mijn moeder heeft grijsgroene ogen iig. En ik blauwe. Maar als het goed is zie ik mijn vader over een ruime week, dus dan kan ik het even checken
Onderaan die pagina staat een oogkleurtest, leuk!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Als jij blauwe ogen hebt zal jouw vader die ook hebben, zie hier voor uitleg: http://www.erfelijkheid.nl/node/569
Volgens die pagina kunnen onze kinderen alleen maar blauwe ogen krijgen, welke kleur ik ook invoer bij mijn vaderquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Als jij blauwe ogen hebt zal jouw vader die ook hebben, zie hier voor uitleg: http://www.erfelijkheid.nl/node/569
Klopt, blauw + blauw is altijd blauwquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:09 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Volgens die pagina kunnen onze kinderen alleen maar blauwe ogen krijgen, welke kleur ik ook invoer bij mijn vader
Ben benieuwd!
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:18 schreef Estrys het volgende:
Seb was trouwens helemaal bedekt met donkere nesthaartjes.Zo zag Minke er ook uit en die heeft nog steeds een plukje donkere haartjes net boven der billenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik zat gisteren nog te denken of deze dat ook zal hebben. ocharm meiske.
Oh en ik ben donkerharig met donkere ogen en man is donkerblond met lichte ogen = Minke met blond haar en donkere ogen, maar wel met pikzwart haar geboren. 1 weekje Frankrijk en we namen een blond kind mee terug![]()
Het is alleen heel grappig dat wij allebei in onze familie eigenlijk de uitzondering zijn, dus ik zou niet verwachten dat we dan sowieso een blauwogig kindje zouden krijgenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Klopt, blauw + blauw is altijd blauw
Hier staat geloof ik uitgelegd hoe dat kan (heb het zelf niet gelezen).quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:14 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Het is alleen heel grappig dat wij allebei in onze familie eigenlijk de uitzondering zijn, dus ik zou niet verwachten dat we dan sowieso een blauwogig kindje zouden krijgen
Blauw is recessief en niet dominant zoals bruin. Je hebt als persoon twee stukjes/ allelen voor oogkleur. Als iemand een allel heeft voor bruine ogen en een voor blauwe, dan zal diegene bruine ogen krijgen, omdat bruin dominant is. Ondertussen kan diegene dat blauwe stukje wel doorgeven aan een kindje. Daarom kunnen twee mensen met bruine ogen wel een kindje krijgen met blauwe ogen. Dan geven ze alletwee een blauw allel door.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:14 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Het is alleen heel grappig dat wij allebei in onze familie eigenlijk de uitzondering zijn, dus ik zou niet verwachten dat we dan sowieso een blauwogig kindje zouden krijgen
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:18 schreef Estrys het volgende:
Seb was trouwens helemaal bedekt met donkere nesthaartjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik zat gisteren nog te denken of deze dat ook zal hebben. ocharm meiske.![]()
mijn nichtje, met een pinda papa, heeft het iig op haar oortjes. Ik vind het wel schattig staan eigenlijk. Gaat ook vanzelf weer weg toch?* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
Ik heb bijna geen plekjes meer op mn huid sinds ik zwanger benquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:35 schreef Suikertante het volgende:
En hebben jullie ook allemaal een pukkel-uitbarsting?![]()
Mijn hele gezicht doet pijn en dan is het heel moeilijk om eraf te blijven
Ach, zit je nou ook nog alleen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:01 schreef Hobbesje het volgende:
Tnx. Man is naar zijn ouders, mijn moeder was oppassen. Net iedereen verteld dat je (eindelijk) weer zwanger bent... en dan mag je weer
Ik vroeg me vandaag precies hetzelfde af. Zoek ook iets om te stutten inderdaadquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:33 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb trouwens een vraagje aan de dames die al wat verder zijn of al een zwangerschap hebben gehad: heeft het dragen van zo'n buikband ook nog een ondersteunende functie?
Ik merkte in Londen dat mijn buik echt ging zeuren aan het eind van de dag, als ik veel gelopen en/of gestaan had. Ook gisteravond bij koorrepetitie ging het zeuren... dat zijn waarschijnlijk mn banden geweest, en ik ben wel benieuwd of zo'n band dan helpt.
Of zorgt dat er juist voor dat alles slap wordt en niks meer aankan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |