abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118623062
Oh Tally je bent mijn heldin.
Ik wil dat eigenlijk ook liever eerst nog doen. Ik word met de week nieuwsgieriger! Maar mijn vriend zegt (terecht) dat die drie weken natuurlijk ook geen drol uitmaken. Ik ga nog maar eens met hem in overleg.. O+
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:17:51 #200
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_118623123
Oef Sola das wel een hele lange dag als je al zover zwanger bent :*

Ophelia een datum en een plan *O* Wel fijn te weten dat ze het gewoon naar haar zin heeft bij jou denk ik?
pi_118623443
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:16 schreef Suikertante het volgende:
Oh Tally je bent mijn heldin.
Ik wil dat eigenlijk ook liever eerst nog doen. Ik word met de week nieuwsgieriger! Maar mijn vriend zegt (terecht) dat die drie weken natuurlijk ook geen drol uitmaken. Ik ga nog maar eens met hem in overleg.. O+
Dat maakt het ook niet. En toch wil ik het weten. Het zijn 3 hele lange weken :P ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_118623450
Dat zijn wel heel lange dagen Sola :*

En ik zag een goede echo voor Coco *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:17 schreef pessie het volgende:
Oef Sola das wel een hele lange dag als je al zover zwanger bent :*

Ophelia een datum en een plan *O* Wel fijn te weten dat ze het gewoon naar haar zin heeft bij jou denk ik?
Absoluut, dat (en dat ik het fysiek ook goed trek) maakt dat ik best geduldig kan wachten :Y
pi_118623955
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:15 schreef Tally het volgende:
3 december is mijn 20 weken echo. En ik probeer een geslachtsbepaling te plannen op 24 november :')
Ik dacht daar ook nog aan. Een echo speciaal voor geslachtsbepaling én een 20 weken echo of gewoon bij de 20 weken echo houden. Toch maar voor laatste gekozen. Moet nog uitzoeken wat ik wel en niet vergoed krijg.
pi_118624004
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:38 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik dacht daar ook nog aan. Een echo speciaal voor geslachtsbepaling én een 20 weken echo of gewoon bij de 20 weken echo houden. Toch maar voor laatste gekozen. Moet nog uitzoeken wat ik wel en niet vergoed krijg.
We hebben bij Zoë een dvd laten maken tijdens de geslachtsbepaling. Dat wil ik nu weer. Vind het leuk om mee te kunnen geven als ze op zich zelf gaan. En omdat ik zelf nieuwsgierig ben :)
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:43:41 #205
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_118624182
suikertante, je kan altijd tegen je vriend zeggen dat de 20 weken echo in de 1e plaats een medische echo is, en dat ze dan niet altijd willen kijken wat het geslacht is want daar kom je immers niet voor })
loop je wel het risico dat je vriend zegt dat je dan daarna pas een geslachts echo mag, maar dan moet je gewoon gaan stampvoeten en op de grond gaan rollen en je hormonen in de strijd gooien :9
W
Z
E
pi_118624270
Hier gaat ook alles goed
Gister nog wel de schrik er goed in gehad na een ongeluk met de brommobiel
Vroedvrouw heeft alles gecheckt en goed bevonden
pi_118624336
We hebben trouwens laatst bij de verloskundige nog foto's gezien van een 3D-echo. Wat wel heel grappig was is dat je dan ook goed kan zien welke afkomst het kindje heeft. Zo zagen we gelijk welke een Nederlands kind is en welke Antilliaanse kenmerken heeft. Dat durven we niet zo te zeggen maar de verloskundige bevestigden dit ook gelijk. :P
Zoiets willen wij ook wel. Vooral leuk voor later eigenlijk want je ziet je kind pas goed wanneer het eruit komt. 3D echo kan met week of 30. :)
pi_118624351
Helaas heeft deze keer mijn vriend het goed gespeeld. Ik moet nu een luxe rondje wasstraat betalen én een enorme hoeveelheid sushi binnen een week na de bevalling bestellen.
En dat alles met een enorme grijns he? Hij wil te graag een zoon denk ik. Volgens mij is ie gewoon zenuwachtig.. ;)

Het verschil tussen ons is dat ik eigenlijk altijd denk "waarom niet" en hij "waarom wel". Ik denk dan dat ik toch niet heel vaak zwanger zal zijn en dat als het me leuk lijkt, ik het maar beter gewoon kan doen! En hij vindt dat dan wat overdreven, als je het een paar weken later gratis kunt krijgen. Maar we zijn er dus uit! O+

En nu neemt het echobureau niet op :(

Asfalthooligan jemig, pas je wel op?? Gelukkig is alles goed!
pi_118624376
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:46 schreef vencodark het volgende:
We hebben trouwens laatst bij de verloskundige nog foto's gezien van een 3D-echo. Wat wel heel grappig was is dat je dan ook goed kan zien welke afkomst het kindje heeft. Zo zagen we gelijk welke een Nederlands kind is en welke Antilliaanse kenmerken heeft. Dat durven we niet zo te zeggen maar de verloskundige bevestigden dit ook gelijk. :P
Zoiets willen wij ook wel. Vooral leuk voor later eigenlijk want je ziet je kind pas goed wanneer het eruit komt. 3D echo kan met week of 30. :)
Oh wij wilden een geintje uithalen bij de pretecho...
Dat J ff zou weglopen en dat ik dan zou vragen of ze ook je kleur van het kindje kon zien :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118624382
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:46 schreef vencodark het volgende:
Ook dat hebben we de vorige keer gedaan en op DVD. En willen we nu weer. Al was het maar voor de kleine :D Voor later :P
pi_118624438
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:47 schreef Tally het volgende:

[..]

Ook dat hebben we de vorige keer gedaan en op DVD. En willen we nu weer. Al was het maar voor de kleine :D Voor later :P
Allemaal voor later. :+
pi_118624453
De man in kwestie wou er nog snel voor langs en stond ineens stil overdwars voor me neus
Ik heb de keus gemaakt of op hem of een tegeligger en hij was de beste keus
pi_118624458
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat J ff zou weglopen en dat ik dan zou vragen of ze ook je kleur van het kindje kon zien :')
_O- Etters zijn jullie!
pi_118624516
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:49 schreef Suikertante het volgende:

[..]

_O- Etters zijn jullie!
Het zou geniaal zijn...

Maar we kunnen nog bij de liggingsecho... Die is volgende week, en dan hebben we dezelfde dame misschien wel die begon te preken over sex voor het huwelijk. Oh dat zou veel veel leuker zijn.
pi_118624525
Ik ben nu vooral gruwelijk benieuwd welke kleur ons kindje krijgt. :P Bedoel, ik ben blank en beetje rossig inclusief sproeten. Mijn vriend is Zuid-Amerikaans en is bruin met heel donker haar en donkere ogen (inclusief lange wimpers). Dus hoe licht of donker wordt ons kindje. *O*
pi_118624551
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het zou geniaal zijn...

Maar we kunnen nog bij de liggingsecho... Die is volgende week, en dan hebben we dezelfde dame misschien wel die begon te preken over sex voor het huwelijk. Oh dat zou veel veel leuker zijn.
Excuse me?
pi_118624574
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:51 schreef vencodark het volgende:

[..]

Excuse me?
Serieus :D
pi_118624637
Ik zou daar echt een beetje van gaan bitchen als ik niet telkens zo geïntimideerd werd door de aanblik van ons kleintje!
pi_118624691
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:53 schreef Suikertante het volgende:
Ik zou daar echt een beetje van gaan bitchen als ik niet telkens zo geïntimideerd werd door de aanblik van ons kleintje!
Nou, op dat moment waren J en ik allebei getrouwd... Alleen niet met elkaar. Dat was ook precies wat J dus zei...
pi_118624697
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Serieus :D
Vertel dan toch!
pi_118624821
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:55 schreef vencodark het volgende:

[..]

Vertel dan toch!
Zie boven.. :')
pi_118624843
HAHA Tico, geweldig dat je dan net zo'n vrouw treft!! :D :D
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:58:50 #223
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118624852
Vencodark, hier ongeveer dezelfde kleuerencombi. Uitkomst, inmiddels dreumes: blond haar en blauwe ogen :D
pi_118624879
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zie boven.. :')
Altijd gezellig bij de verloskundige dus. :+
pi_118624904
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:58 schreef Aventura het volgende:
Vencodark, hier ongeveer dezelfde kleuerencombi. Uitkomst, inmiddels dreumes: blond haar en blauwe ogen :D
Maar daarom heb ik geen bruine man genomen! :(
Overigens heb ik geen bruine ogen of blond haar. :+
pi_118624940
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:51 schreef vencodark het volgende:
Ik ben nu vooral gruwelijk benieuwd welke kleur ons kindje krijgt. :P Bedoel, ik ben blank en beetje rossig inclusief sproeten. Mijn vriend is Zuid-Amerikaans en is bruin met heel donker haar en donkere ogen (inclusief lange wimpers). Dus hoe licht of donker wordt ons kindje. *O*
Ik ben ook blank, blauwe ogen, van nature rossig haar en sproeten. Mijn man heeft een getinte huids, heeft donker haar en bruine ogen (is een echte nederlander maar wordt vaak aangezien als indo). Mijn oudste heeft donkerblond haar en bruine ogen, mijn jongste is spierwit en heeft blauwe ogen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_118624955
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:59 schreef vencodark het volgende:

[..]

Altijd gezellig bij de verloskundige dus. :+
Het was een onwijs zweverig type ja.. En we waren er omdat we toch wel twijfelden of we wilden houden of afbreken.. Toen begon zo over hoe graag het kindje er wilde zijn, en dan we dan geen sex hadden moeten hebben voor het huwelijk. :')
J is niet erg subtiel, maar ze drukte precies de goede knoppen in... Dus de rest van de echo heeft ze eigenlijk niets meer gezegd.
pi_118624969
De verloskundige staat standaard voor tranen van het lachen :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_118624999
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:01 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik ben ook blank, blauwe ogen, van nature rossig haar en sproeten. Mijn man heeft een getinte huids, heeft donker haar en bruine ogen (is een echte nederlander maar wordt vaak aangezien als indo). Mijn oudste heeft donkerblond haar en bruine ogen, mijn jongste is spierwit en heeft blauwe ogen.
Daarom ben ik ook zo benieuwd. :) Een tante van mijn vriend heeft ook kinderen met echt een rooie. :P Hun kinderen hebben wel donker haar en donkere wimpers/wenkbrauwen maar een relatief lichte huid. Je ziet wel dat het geen echte blanke zijn maar ze hebben zeker geen 'typisch' Hindoestaans uiterlijk.
pi_118625083
De enige verrassing bij ons wordt de oogkleur denk ik, we waren allebei net als onze broertjes en zusjes witblond als kind. Maar ik heb bruine ogen (mijn moeder lichtgrijze, dus het gen is er wel) en mijn vriend lichte.
pi_118625524
Ik ben echt zo benieuwd!

Mijn 2 meiden die ik heb met mijn ex zijn allebei hartstikke blond. Ik ben donkerblond en mijn ex ook. Mijn ex heeft wel groene ogen, maar de meiden hebben allebei blauwe ogen..

J is donker en heeft ook groene ogen... Maar zijn mama is rood, en zn broer is blond... Dus ik denk, het kan alle kanten op met de mini...
J heeft wel wat slag in zn haar, dus misschien kleintje krijgt wel iets van slag ofzo.. Ergens denk ik nog steeds donkere haartjes.. En blauwe ogen.
pi_118625551
Ik dacht dat ik een donker kind zou krijgen... Man ook zuideuropees uiterlijk (edoch 100% nl), ik indo. Maar tot dusver is ie zo helbleek als ik, met rossig haar :?
pi_118625687
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:16 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben echt zo benieuwd!

Mijn 2 meiden die ik heb met mijn ex zijn allebei hartstikke blond. Ik ben donkerblond en mijn ex ook. Mijn ex heeft wel groene ogen, maar de meiden hebben allebei blauwe ogen..

J is donker en heeft ook groene ogen... Maar zijn mama is rood, en zn broer is blond... Dus ik denk, het kan alle kanten op met de mini...
J heeft wel wat slag in zn haar, dus misschien kleintje krijgt wel iets van slag ofzo.. Ergens denk ik nog steeds donkere haartjes.. En blauwe ogen.
Jij heb R nog nooit gezien toch?
Nou ja die is donker met echt donkerbruine ogen..en check de oudste.
Jongste lijkt wel iets minder blond te.worden, maar wel blauwe ogen.
Ik hoop bij haar op de donkere haren met.blauwe ogen O+
pi_118625724
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:19 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Jij heb R nog nooit gezien geloof ik toch?
Nou ja die is donker met echt donkerbruine ogen..en check de oudste.
Jongste lijkt wel iets minder blond te.worden, maar wel blauwe ogen.
Ik hoop bij haar op de donkere haren met.blauwe ogen O:
Haha... Ja daarom, het kan alle kanten op..
pi_118625740
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:16 schreef Mangostine het volgende:
Ik dacht dat ik een donker kind zou krijgen... Man ook zuideuropees uiterlijk (edoch 100% nl), ik indo. Maar tot dusver is ie zo helbleek als ik, met rossig haar :?
Grappig! Melkboer?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:27:57 #236
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_118626082
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Grappig! Melkboer?
Dat ben ik iig wel :9 (iemand maakte ooit dat grapje bij mijn moeder over mijn broer: je kan wel zien dat die niet van de melkboer is! Ehm: wel dus!)

Hier vandaag 14 w en 1 d en op controle geweest. Alles ok, behalve dat ze geen hartje konden vinden (ja, ergens in de verte leek het er heel even op). Vanavond half acht echo (dan is mijn man terug van zijn werk - dan is carpoolen toch niet zo handig :N )
pi_118626099
Ik gok hier op bruine ogen en donker haar. Dat hebben we allebei. En een licht tintje want dat heeft hij. Ik verwacht eigenlijk gewoon nog een Seb maar dan zonder piemel :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_118626221
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:28 schreef Estrys het volgende:
Ik gok hier op bruine ogen en donker haar. Dat hebben we allebei. En een licht tintje want dat heeft hij. Ik verwacht eigenlijk gewoon nog een Seb maar dan zonder piemel :P
Haha ja ik stel me onze dochter ook voor zoals Leander en Matthias zijn maar dan zonder piemel. Maar straks lijkt ze op mij en dan voelt dat zo vreemd!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_118626303
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Grappig! Melkboer?
:X
pi_118626330
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:32 schreef Mangostine het volgende:

[..]

:X
Het kan nog bijtrekken dan? ;)
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:33:17 #241
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_118626361
Zo leuk: dat fantaseren over hoe je kleintje eruit komt te zien!
Hier 2 jongens die duidelijk broertjes zijn, maar ook echt een eigen koppie hebben. De een donkerblond met groene ogen, de ander hoogblond met blauwe ogen. Beniewd hoe een volgend kindje eruit ziet...
pi_118626436
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het kan nog bijtrekken dan? ;)
ik heb hem een zoon geschonken, dus er kraait verder toch geen haan naar. :+
pi_118626511
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:34 schreef Mangostine het volgende:

[..]

ik heb hem een zoon geschonken, dus er kraait verder toch geen haan naar. :+
Haha! Vast zit ie!
pi_118626535
Hobbesje vanavond zie je vast een vette knipper! En een bewegende uk.

Ik heb een geslachtsbepalingsafspraak.... :@ :D O+ Kan niet wachten!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:37:54 #245
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_118626588
Dank je suikertante!
Wanneer weet je het???
pi_118626872
16 november al..!
pi_118627274
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:44 schreef Suikertante het volgende:
16 november al..!
Dan weet jij het al eerder :D Want ik kan pas vanaf 24 november plannen.
i.v.m. mijn man :') die nooit tijd heeft.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:55:38 #248
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118627430
*O* voor de 42 weken van Ophelia.

En *O* voor de andere mijlpalen!

Coco, goede echo! Fijn!

Geslachtbepaling *O* *G* ik kon beide keren niet wachten op de 20 weken echo en beide keren bij 18 weken een geslachtsbepaling gedaan.
pi_118627431
Nou, ik ben er dan ook wel heel vroeg bij. 16+1. Maar er is eigenlijk altijd plek hier, dus als ze het niet zien gaan we gewoon nog een keer!
pi_118627470
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

_O-
pi_118627746
Wij hebben komende vrijdag de geslachtsbepaling :D kan de dagen wel omkijken, ben zo benieuwd!
Vandaag 16 weken trouwens :)

Coco, fijn dat alles er goed uitzag en dat je weer gerustgesteld bent :)

Ophelia 42 weken :o en een plan *O*

Hobbesje, hopelijk een mooie echo vanavond!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:07:14 #252
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118627870
Oh, ik heb niet zo heel veel moeite met wachten tot de 20 weken echo, dan gaan wij hopelijk zien wat we krijgen. 15 november staat ie gepland, en ik ben wel heel nieuwsgierig!

Kindje zal waarschijnlijk in elk geval de eerste jaren blond zijn, dat was vriend vroeger ook en ik nog steeds. Verder is bijna iedereen donkerharig, dus wat het later wordt....? Ohja en de oogjes lijken me blauw, maar mijn vriend is de enige in zijn familie met blauwe ogen, dus misschien wel bruin? O+

[/weinig verstand van genetische regels]
pi_118627874
Ohh ik ben ook zo nieuwsgierig naar haar- en oogkleur enzo O+
Ik heb bruin haar en licht blauwe ogen, mijn lief heeft heel donker haar en bruine ogen. Ik hoop op een donker harig kindje met lichte ogen! Dat wil ik zelf ook altijd graag :D

In de familie hebben we trouwens ook een enkele rood haar (heb zelf ook een rode gloed over mijn bruin), veel zwarte haren, veel blauwe en groene ogen.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:11:58 #254
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_118628048
Ik schrok van Noortje. Ik had een kale baby met lichte ogen verwacht. Ipv daarvan had ze een bos pikzwart haar en donkerbruine ogen. Inmiddels is ze blond met nog steeds die donkere ogen. Ik ben lichtblond en vent donkerblond beide groene ogen..kan niet wachte tot ik weet hoe dit.meisje eruit ziet.
pi_118628075
Als ik goed heb opgelet met bio is dit de versimpelde versie.
Donkere ogen = A
Lichte ogen = a
Donkere ogen overheersen, dus LB, je vriend moet moet a+a hebben. Als het immers A+a was geweest, had hij donkere ogen gehad. Als zijn ouders allebei donkere ogen hebben moeten die dus allebei A+a hebben gehad, en allebei een a hebben doorgegeven aan je vriend.

LB = A+?
vriend LB = a+a
Kind = Aa, Aa, ?a of ?a.
Als het vraagteken bij jou a is, heb je 50 % kans op lichte en 50% kans op donkere ogen.

Volgens mij is dit wel de versimpelde versie. Bij mij gaat bovenstaande trouwens op, want mijn moeder heeft blauwe ogen dus ik heb A+a en mijn vriend heeft a+a. Ben benieuwd O+
pi_118628107
Oke, blijkbaar kun je bovenstaande post overslaan, want bij Becky's Noortje gaat mijn theorie niet op :')
pi_118628310
Seb was trouwens helemaal bedekt met donkere nesthaartjes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zat gisteren nog te denken of deze dat ook zal hebben. ocharm meiske.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_118628407
Die vallen er toch vanzelf af? Is ze lekker zacht :)
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:22:02 #259
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118628454
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:11 schreef becky27 het volgende:
Ik schrok van Noortje. Ik had een kale baby met lichte ogen verwacht. Ipv daarvan had ze een bos pikzwart haar en donkerbruine ogen. Inmiddels is ze blond met nog steeds die donkere ogen. Ik ben lichtblond en vent donkerblond beide groene ogen..kan niet wachte tot ik weet hoe dit.meisje eruit ziet.
Noortje is prachtig O+ ik vind blond met bruine ogen echt geweldig _O_ dat mag mijn kind best krijgen!!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:23:59 #260
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118628535
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:12 schreef Suikertante het volgende:
Als ik goed heb opgelet met bio is dit de versimpelde versie.
Donkere ogen = A
Lichte ogen = a
Donkere ogen overheersen, dus LB, je vriend moet moet a+a hebben. Als het immers A+a was geweest, had hij donkere ogen gehad. Als zijn ouders allebei donkere ogen hebben moeten die dus allebei A+a hebben gehad, en allebei een a hebben doorgegeven aan je vriend.

LB = A+?
vriend LB = a+a
Kind = Aa, Aa, ?a of ?a.
Als het vraagteken bij jou a is, heb je 50 % kans op lichte en 50% kans op donkere ogen.

Volgens mij is dit wel de versimpelde versie. Bij mij gaat bovenstaande trouwens op, want mijn moeder heeft blauwe ogen dus ik heb A+a en mijn vriend heeft a+a. Ben benieuwd O+
Ik weet eigenlijk niet welke kleur ogen mijn vader heeft, mijn moeder heeft grijsgroene ogen iig. En ik blauwe. Maar als het goed is zie ik mijn vader over een ruime week, dus dan kan ik het even checken :D
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:30:55 #261
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118628826
Man is donker met bruine ogen, ik ben nog donkerder met blauwe ogen. Midas is donker (al wordt hij wel wat lichter) en met heel donkere ogen. Huid is ook niet heel bleek. De eerste vragen over de tint van zijn vader heb ik dus al gehad (en dat terwijl ik degene ben die er het meest onnederlands uit ziet).

Ben benieuwd of de meisjes ook donker met donkere ogen zijn of dat er misschien toch een blauwoogje tussen zit O+
pi_118628936
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:23 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet welke kleur ogen mijn vader heeft, mijn moeder heeft grijsgroene ogen iig. En ik blauwe. Maar als het goed is zie ik mijn vader over een ruime week, dus dan kan ik het even checken :D
Als jij blauwe ogen hebt zal jouw vader die ook hebben, zie hier voor uitleg: http://www.erfelijkheid.nl/node/569
pi_118628946
:D Tico, doe alsjeblieft die grap bij de echovrouw en film het voor ons!

Hobbesje ik hoop op een superduidelijke knipper, wel ff spannend zeg...

Verder een hoop geslachtsbepalingen op de planning, leuk!

Ik ben blond met blauwgroengrijze :? ogen, man is blond met bruine ogen, maar mn vader en zusje hebben pikzwart haar en felblauwe ogen. Ben zo benieuwd wat ik aan t bakken ben :D

Oh en die foto van Seb O+ O+ O+
pi_118629060
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:33 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Als jij blauwe ogen hebt zal jouw vader die ook hebben, zie hier voor uitleg: http://www.erfelijkheid.nl/node/569
Onderaan die pagina staat een oogkleurtest, leuk!
pi_118629604
Leuk die test! Ik kom inderdaad op 50 % licht (37,5% blauw, 12,5 % groen) en 50 % donker uit :)
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:09:00 #266
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118630380
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:33 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Volgens die pagina kunnen onze kinderen alleen maar blauwe ogen krijgen, welke kleur ik ook invoer bij mijn vader :D

Ben benieuwd!
pi_118630441
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:09 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Volgens die pagina kunnen onze kinderen alleen maar blauwe ogen krijgen, welke kleur ik ook invoer bij mijn vader :D

Ben benieuwd!
Klopt, blauw + blauw is altijd blauw :Y
pi_118630587
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:18 schreef Estrys het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo zag Minke er ook uit en die heeft nog steeds een plukje donkere haartjes net boven der billen O+

Oh en ik ben donkerharig met donkere ogen en man is donkerblond met lichte ogen = Minke met blond haar en donkere ogen, maar wel met pikzwart haar geboren. 1 weekje Frankrijk en we namen een blond kind mee terug :+
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:14:37 #269
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118630602
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:10 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Klopt, blauw + blauw is altijd blauw :Y
Het is alleen heel grappig dat wij allebei in onze familie eigenlijk de uitzondering zijn, dus ik zou niet verwachten dat we dan sowieso een blauwogig kindje zouden krijgen :)
pi_118630975
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:14 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Het is alleen heel grappig dat wij allebei in onze familie eigenlijk de uitzondering zijn, dus ik zou niet verwachten dat we dan sowieso een blauwogig kindje zouden krijgen :)
Hier staat geloof ik uitgelegd hoe dat kan (heb het zelf niet gelezen).
pi_118632129
Wij krijgen een witblond kindje met blauwe ogen :).
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:48:10 #272
30252 Soempie
Procreating
pi_118632154
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:14 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Blauw is recessief en niet dominant zoals bruin. Je hebt als persoon twee stukjes/ allelen voor oogkleur. Als iemand een allel heeft voor bruine ogen en een voor blauwe, dan zal diegene bruine ogen krijgen, omdat bruin dominant is. Ondertussen kan diegene dat blauwe stukje wel doorgeven aan een kindje. Daarom kunnen twee mensen met bruine ogen wel een kindje krijgen met blauwe ogen. Dan geven ze alletwee een blauw allel door.

Even heel kort door de bocht en Jip en Janneke achtig. :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:55:16 #273
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118632470
OMG, ik kreeg een full view van een keizersnede net in 16 and pregnant op MTV :X

En verder is het best wel een sneu meisje.... ;( helemaal niet echt blij en volgens mij helemaal uitgeblust door thuiszitten met de baby....
pi_118633155
Hmm nou ik heb geen idee wat het hier wordt. Vriendlief heeft een beetje een onbestemde haarkleur :+. Donkerblond als ik er een label aan moet hangen. Ogen blauwgrijzig. Ik heb zelf heel donker haar en groenbruine ogen. Ik hoop alleen dat de neus geen mengelmoes wordt van zijn niet onkleine neus en mijn wipneus :X :').
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:33:24 #275
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118634435
Ik heb trouwens een vraagje aan de dames die al wat verder zijn of al een zwangerschap hebben gehad: heeft het dragen van zo'n buikband ook nog een ondersteunende functie?

Ik merkte in Londen dat mijn buik echt ging zeuren aan het eind van de dag, als ik veel gelopen en/of gestaan had. Ook gisteravond bij koorrepetitie ging het zeuren... dat zijn waarschijnlijk mn banden geweest, en ik ben wel benieuwd of zo'n band dan helpt.

Of zorgt dat er juist voor dat alles slap wordt en niks meer aankan?
pi_118634560
LB ben niet echt ervaren, maar ik heb dat ook. Ik werk in een winkel en dan sta ik 9 uur achter elkaar. Na één dag heb ik er echt last van 's avonds maar als ik meerdere dagen achter elkaar werk dan doet het echt pijn. Ben dus benieuwd naar het antwoord.
Begreep ook dat je het niet te vaak moet dragen i.v.m het risico op verslapping?

En hebben jullie ook allemaal een pukkel-uitbarsting? :(
Mijn hele gezicht doet pijn en dan is het heel moeilijk om eraf te blijven :'(
pi_118634625
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:18 schreef Estrys het volgende:

SPOILER
:Y
mijn nichtje, met een pinda papa, heeft het iig op haar oortjes. Ik vind het wel schattig staan eigenlijk. Gaat ook vanzelf weer weg toch?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:40:14 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118634867
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:35 schreef Suikertante het volgende:
En hebben jullie ook allemaal een pukkel-uitbarsting? :(
Mijn hele gezicht doet pijn en dan is het heel moeilijk om eraf te blijven :'(
Ik heb bijna geen plekjes meer op mn huid sinds ik zwanger ben :o _O_

Nasty als het juist erger wordt :X
pi_118634967
Ja, ik had namelijk meestal niks en soms ergens een minipuist. Mensen zeggen het ook uit zichzelf tegen me, niet op een nare manier hoor, maar het is dus echt wel opvallend.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:45:23 #280
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118635173
Ik heb google even aangezwengeld, en op deze site lees ik dat een ondersteunende buikband uitkomst kan bieden bij bandenpijn als je bijvoorbeeld veel moet lopen of staan. Maar dat je m inderdaad niet de hele dag moet dragen.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:57:29 #281
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_118635957
Hier geen goed nieuws.... met goed 14 weken is het over en uit. Geen knipperlichtje, wel een kindje van de grootte van 14 weken.
En dan moet/mag ik nu gaan bevallen.... terwijl ik geen weeen mag hebben ivm mijn uterusruptuur van de vorige keer. Vragen te over die ik morgen aan de gyn wil stellen...
pi_118636133
Hobbesje, wat heftig :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:59:57 #283
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118636135
Oh god hobbesje wat een heftig bericht :o ;(

Met 14 weken..... man man ik weet niet wat ik moet zeggen -O- behalve dat ik je heel veel sterkte wens! En ik hoop dat je gyn morgen je vragen weet te beantwoorden :{
pi_118636147
Oh wat vreselijk :'(. Heel veel sterkte. Weet niet zo goed wat te zeggen....
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:00:39 #285
258612 nytar
boys boys boys
pi_118636176
Ow hobbesje! Wat een vervelend nieuws! Sterkte...
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:01:07 #286
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_118636201
Tnx. Man is naar zijn ouders, mijn moeder was oppassen. Net iedereen verteld dat je (eindelijk) weer zwanger bent... en dan mag je weer :'(
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:03:16 #287
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118636319
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:01 schreef Hobbesje het volgende:
Tnx. Man is naar zijn ouders, mijn moeder was oppassen. Net iedereen verteld dat je (eindelijk) weer zwanger bent... en dan mag je weer :'(
Ach, zit je nou ook nog alleen? :o

Vreselijk inderdaad, je denkt toch echt dat je veilig bent he, na 12 weken ;(
pi_118636392
Och Hobbes, dit had ik helemaal niet verwacht en jullie ongetwijfeld ook niet. Veertien weken, leun je net goed en wel achterover.. ik dacht echt dat jullie een fijne echo zouden hebben!
Heel veel sterkte :*
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:04:44 #289
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_118636418
Alleen zitten vind ik niet zo erg hoor: kan ik even ongestoord zitten sniffen op de bank.
Ik dacht idd ook dat ik veilig zat. Maar ik verdenk toch mijn zoontje ervan dat hij de vijfde ziekte heeft gehad en dat ik die dus niet had gehad...
pi_118636481
Ohh Hobbesje, wat een vreselijk bericht. Dit verwacht je gewoon niet met jouw termijn. Heel heel erg veel sterkte :* :*
pi_118636529
Kom ik met mijn geklaag over pukkels :( :@
pi_118636558
Wat erg. Echt...
pi_118636566
Jeetje Hobbes..... wat klote zeg!! Heel veel sterkte.... :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:07:33 #294
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_118636634
Hobbes :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:27:43 #295
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_118637952
Dank jullie wel. Ik ga hier nu dan maar weg, schuif aan in het andere topic (helaas).
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:35:29 #296
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_118638325
Hobbes, omg, wat heftig en verdrietig en oneerlijk :'( heel veel sterkte, nu en in de toekomst. Ik hoop dat er goede antwoorden op je vragen te krijgen zijn.. :*
3!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:37:48 #297
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118638442
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:33 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb trouwens een vraagje aan de dames die al wat verder zijn of al een zwangerschap hebben gehad: heeft het dragen van zo'n buikband ook nog een ondersteunende functie?

Ik merkte in Londen dat mijn buik echt ging zeuren aan het eind van de dag, als ik veel gelopen en/of gestaan had. Ook gisteravond bij koorrepetitie ging het zeuren... dat zijn waarschijnlijk mn banden geweest, en ik ben wel benieuwd of zo'n band dan helpt.

Of zorgt dat er juist voor dat alles slap wordt en niks meer aankan?
Ik vroeg me vandaag precies hetzelfde af. Zoek ook iets om te stutten inderdaad :Y
Bovenkant van mijn buik begint te jeuken en er ontstaan wat scheurtjes :( Ik vrees voor nog meer scheuren en striemen :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')