Bami-Powner | zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:38 |
Beste fokkertjes Ik zoek een snelle (ricer) coupé van degelijke kwaliteit. Er mag wat aan gechipt worden maar geen custom turbo's ofzo om hem sneller te maken. Hij moet niet al te opvallend zijn in het verkeer maar als je hem op z'n staart trapt wel. Hebben jullie enige ideen? groeten ![]() | |
egeltje1985 | zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:41 |
Audi R8 iets? Of de Aston Martin DBS9? | |
Jahr00n | zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:47 |
ik zou een rs6 halen die jij op noemt zijn net wat te opvallend | |
PH-KCD | zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:58 |
Toyota Supra, Toyota MR2, Nissan Skyline, Nissan Silvia, Nissan 180SX, ... | |
Bami-Powner | zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:00 |
*kuch* kuch* iets wat in mijn budget past... supra is wat te duur... skyline alleen rechtse stuur,maar die 180sx ziet er gunstig uit! wat denk je van een audi tt quattro ? | |
PH-KCD | zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:02 |
RHD is een probleem voor je? Zonde, persoonlijk vind ik het erg gaaf. De oudere TT bedoel je? Ontzettend lelijk, maar dat ding rijdt echt geweldig. | |
Bami-Powner | zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:04 |
ja hij is lelijk maar de prestaties zijn geweldig! die hou ik maar ff in m'n achterhoofd maar die 180sx waar de hell kan je dat beest vinden? | |
egeltje1985 | zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:04 |
je hebt geen budget genoemd... | |
Bami-Powner | zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:05 |
tot de 3.500 euro? | |
PH-KCD | zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:07 |
http://kopen.marktplaats.(...)earch.x=0&search.y=0 Sorry voor de lange link. | |
PH-KCD | zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:09 |
en http://www.speurders.nl/o(...)tlevel1=autos&pc=&r= | |
Bami-Powner | zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:09 |
Kan geen kwaad.. maar die achterkant van die auto is toch echt om te: ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:09 |
Impreza GT Turbo Plus Normale motorkap erop en een FMIC inbouwen. | |
penny-wise | zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:10 |
180sx is de Amerikaanse versie van onze 200sx. | |
PH-KCD | zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:10 |
Bedoelde ik ook, heb hem goede links gestuurd. ![]() | |
Frsh | zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:11 |
Niet heel gebruikelijk, maar je kunt een Volvo S40 2.0 T kopen. Heeft 147 kw (=200pk) en rijdt als een trein. En dan mag jij verbouwen. Zie ook: | |
Bami-Powner | zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:16 |
ze zijn heel snel,dat is waar sorry maar ze zien er echt ouderwets en lelijk uit | |
Bami-Powner | zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:18 |
dat zijn geile auto's ![]() ![]() | |
Elusive | zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:20 |
http://auto.marktplaats.n(...)KJlz7&fta_ind=1&fs=1![]() en tunen doe je met een schroevendraaier op de carb =] | |
Bami-Powner | zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:21 |
lolz | |
GizartFRL | zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:25 |
Normaal zit bij een GT Turbo de intercooler bovenop het blok. De luchthapper op de motorkap zorgt ervoor dat er koude lucht bij komt. Als je er een normale motorkap op zet verwacht niemand dat het een snelle auto is, maar eerder een 1.6 of 2.0 benzine uitvoering. Om toch een intercooler te kunnen houden zou je deze in de voorbumper kunnen monteren. | |
Bami-Powner | zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:29 |
leuk idee... zal dat voor meer pk's zorgen? btw de auto zal er wel pauper uitzien zonder die baas-luchthapper, als mijn keuringspapieren maar in orde zijn kunnen die flikken toch niks zeggen... | |
-niemand- | zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:40 |
jammer dat dat een CIH is, zonder veel om te bouwen zou ik dan een e kadett gsi 16v kopen. http://link.marktplaats.nl/591476305 standaard al 150 pk, weegt bijna niks. en over een paar jaar wegenbelastingvrij deze dingen zijn echt retesnel. | |
Elusive | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:00 |
leuke toerenteller heeft dat ding ![]() | |
-niemand- | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:01 |
het welbekende opel digidash, ik vind het zelf een geweldig ding ![]() | |
AZ_Fanatic | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:11 |
BMW 318![]() | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:12 |
da;s niet snel? | |
-niemand- | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:13 |
wel als je er m plakkertjes op doet | |
PH-KCD | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:13 |
![]() | |
AZ_Fanatic | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:13 |
Dan praten we niet meer over een 318. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:14 |
![]() | |
AZ_Fanatic | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:17 |
Die is dan weer lelijk gemaakt. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:18 |
![]() | |
AZ_Fanatic | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:19 |
![]() | |
tomaat52 | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:20 |
1 drempel en je bumper ligt eraf... En ik wens diegene ook veel succes bij een pontje. ![]() | |
D. | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:24 |
Snel is relatief ![]() | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:26 |
niet echt. | |
D. | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:28 |
Hoezo niet echt? ![]() Weinig dingen zo relatief als 'snel' ![]() | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:29 |
die 318 bv: trage acceleratie, geen hoge top. is geen snelle waggie je weet! | |
GizartFRL | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:29 |
Als het nou de 60-GTX-1 was waar ik vandaag achter reed. | |
D. | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:30 |
Er zijn vast mensen die 'm snel vinden ![]() Er zijn mensen die 20 km/u fietsen en dat snel vinden ![]() | |
AZ_Fanatic | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:31 |
Dat valt ook wel mee, zo'n ding is gewoon machtig, een echte road-king auto. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:31 |
een 318 is een jan-modaal bmw | |
AZ_Fanatic | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:32 |
Ik heb het over de e21/e30 hé. Dat zijn echte klassiekers. | |
D. | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:34 |
Wel een nette auto, die waarschijnlijk ook lekker stuurt ![]() | |
JK1982 | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:38 |
Saab 9-3 misschien? Of een Saab 9-5 Aero Klik! Die vallen tenminste niet op, maar zijn wel snel ![]() | |
D. | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:46 |
0-100 in 8 sec. is snel? | |
Fer | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:52 |
Als het een grote zware bak is, en hij boven de 150 nog net zo hard blijft doortrekken tot ver over de 200 ja. | |
D. | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:57 |
Dus hoe zwaarder de auto, hoe eerder jij 0-100 in 8 sec. als snel ervaart? ![]() | |
Fer | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:59 |
Nee hoe meer vermogen onder kap dat telt, 0-100 is voor mietjes en kinders op opgevoerde brommers. Echter kerels gaat het hoe snel dat ding over de 200 vliegt en met hoeveel gas erop je de bocht kan pakken. | |
D. | zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:01 |
Ow, ok ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:06 |
Corrado G60 ![]() | |
JK1982 | zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:07 |
Waar haal je die 8 sec. vandaan? | |
D. | zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:10 |
http://www.autotrack.nl/autogids/testverslag/saab/9-3/1410 | |
JK1982 | zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:14 |
Als je nou ook nog even die advertentie op Marktplaats had gelezen dan had je gezien dat dat exemplaar 260pk zou hebben itt de 200pk die standaard is. Dus hij zal ongetwijfeld ietsje sneller zijn dan die 8 sec, al zal het absoluut geen meerdere seconden schelen. Misschien max 1 ofzo? Hij is wel goedkoop ![]() | |
D. | zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:20 |
Klopt, die is een seconde sneller ![]() | |
hardcore-gabberr | zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:44 |
wat een op ![]() | |
DS4 | zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:47 |
Ik vind het juist enorm pauper staan. Koop gewoon een auto met het stuur op de correcte plek zeg... | |
penny-wise | zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:50 |
Vind maar eens een goeie voor weinig. Sowieso de G-lader, uiterst onbetrouwbaar en duur. | |
GizartFRL | zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:52 |
Protip: Ga niet naar Engeland. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:52 |
mha, bij aanschaf reviseren, dan olie netjes op pijl houden en tijdig verversen, en dan netjes warm rijden, dan gaat het niet heel snel kapot | |
DS4 | zondag 28 oktober 2012 @ 00:01 |
Dat geldt natuurlijk niet voor een Brit die even in NL is. Duh! | |
hardcore-gabberr | zondag 28 oktober 2012 @ 00:18 |
correcte? wat is er mis mee? | |
DS4 | zondag 28 oktober 2012 @ 00:21 |
Ja, wat denk je zelf? Zou het toeval zijn dat in Nederland geleverde auto's op een uitzondering na het stuur links hebben zitten? | |
GizartFRL | zondag 28 oktober 2012 @ 00:26 |
Waarom zit het stuur links bij ( de meeste) NL auto's? | |
Kriegel | zondag 28 oktober 2012 @ 00:27 |
Een laatste-generatie Honda Prelude in 2.2 VTi uitvoering met 4WS, niet opvallend vormgegeven maar wel aan de rappe kant, stuurt erg aangenaam voor een voorwielaandrijver en aardig goed te krijgen binnen dit budget. Ook zonder afgetrapt te zijn. Degelijk spreekt voor zich, het is een 90's Honda. Liefst zoek je een handgeschakelde, maar die zijn een tikje zeldzaam op de Nederlandse markt. Momenteel even niks fatsoenlijks te vinden, maar ze komen nog best regelmatig voorbij als je oplet. [ Bericht 2% gewijzigd door Kriegel op 28-10-2012 00:49:57 ] | |
DS4 | zondag 28 oktober 2012 @ 00:38 |
Weet je dat nou echt niet? | |
DrDarwin | zondag 28 oktober 2012 @ 07:33 |
Omdat je dan bij het verlaten van de parkeergarage makkelijk het bonnetje in het gleufje kunt steken zodat de slagbomen je doorgang verlenen. | |
DrDarwin | zondag 28 oktober 2012 @ 07:40 |
You Might be a Ricer If ....... • You have more exhaust decibels than your engine has horsepower. • You have aftermarket FRONT wheels for racing but stock rear wheels. • Your engine makes twice as much horsepower as torque. • 17" rims up front, 13" out back on your FWD. • You ever painted your wheels to match the same color of your car. • You put your automatic car in neutral at every stoplight in order to roll it back and try to fool other people into thinking you have a manual transmission. • DuPont gave up trying to figure out the shade you were asking for. • Your mod list includes stereo equipment, shifter handle, MOMO steering wheel, driving lights, exhaust tip, but no REAL performance engine parts. • A chameleon lizard undergoes fewer shade changes than your custom paint scheme. • Your rims and tires are so large, that you have to install the tire / wheel from underneath the car because it simply won't fit in the wheel well going in from the side. • The dealer laughs when you bring your car back in for service under warranty, and you've only had it 6 months... • All 4 tires/rims stick out from the wheel opening of your car. • You installed spacers on your STOCK wheels and tires to get them to stick out past the wheel openings. • You see cars that look just like yours in a Shriner's Parade and there are clowns driving them. • You bring an empty Maxwell House coffee can with you to compare size when you shop for an aftermarket exhaust system. • Your Eclipse GS-T hardtop has a "SPYDER" emblem on the rear... • Your sum knowledge of suspension is: "the more negative camber, the better the handling." • You push your car through the staging lanes. That way, maybe you can break into the 16s by keeping the motor cool between runs. • You add a super tall rear wing, and a hundred pounds of aftermarket ground effects, neon and stereo yet you gut the interior and yank out the rear seat for weight savings. • Your rear wing AND your rear window have a third brake light... • The back lighting in the gauges in your A-pillar gauge pod work long before the actual gauges are hooked up. • You cut 4 coil springs and scrape the chassis on the ground. Sparks are cool when you corner at normal traffic speeds! • You have to find a way to drive AROUND speed bumps in a parking lot so you don't break your neon underbody lights. • You install clear corner and brake lights. • You install colored bulbs in your aftermarket clear lenses. • You painted the UNDERBODY of your car to match • If your rear spoiler is taller then you are. • If you can fit your fist inside of your exhaust tip • If your tailpipe extension is the most expensive mod you’ve done to your engine yet. • Your tailpipe extension fell off during a quarter mile race and you went three tenths of a second faster due to weight savings. • You spent $5,000 or more on the engine and you still can't out run a stock Camaro, Firebird, or Mustang • You want the 'wastegate' sound, but don't want to install a turbocharger system. • You think Nitrous Oxide on your Hyundai Sonata puts you in the same performance league as a Corvette. • The automatic version of your car runs 2 seconds slower in the 1/4mile. • If the 1970 Plymouth Daytona Superbird has a smaller spoiler than your car does. • You think the Del Sol or a Sonata is a sports car... • A "High-Stall" converter does NOTHING for your cars performance. • You think a deep farty noise is the sound of high performance. • If you think that horsepower is far more important than torque • If you have ever claimed that switching to a cone filter has given you more than 5 HP. • If you have ever considered installing more than one set of fog / driving lights on the same car at the same time. • If you claim that the aftermarket cold air intake system you just installed doubled your horsepower or took 2 or more seconds off of your E/T. • You spent all night on the Internet trying to find a company that makes a turbocharger system for your Hyundai... • If you removed your side view mirrors and put them at the TOP of the door / window frame. • If you think the Fugees are 'speed' music. • MOMO is 'absolutely required' to go fast. • Your four cylinder has a dual exhaust system installed. • Your four cylinder has four exhaust pipes ("Hey, one for each cylinder!") • The color(s) of your interior upholstery hurts other people's eyes. • If you can't drive your car in snow because the ground effects create a plowing effect. • If you have installed driving lights to compensate for headlight blackouts / tape. • If you think that 180 horsepower and 185 lb/ft of torque are impressive for a ‘mildly’ modified engine. • If you have stickers on your car for parts that you couldn't point out if asked where those parts are installed. • You think pushrods are a bad thing… • Your car has more stickers on it than your cars ET is in the 1/4 mile. • Every Honda you EVER owned, all the way back to your 1978 Accord was either a V-Tec or a TYPE-R. • If you gutted the interior to save weight but you will never take to the track. • You lean your seat so far back when you are driving, that every time you hit a bump, its your back and not your butt that hurts. • You have hydraulics and sixteen switches on a car you claim runs low 10s on the street and corners better than a Porsche. • If you can estimate that your car makes more than 250 HP without ever running it at the track or getting a dyno reading. • You claim that you can get a titanium block for your engine. • If you have ever thought Hyundai and "performance" went hand in hand • If you've ever gone to a parts shop or speed warehouse and asked for a 1" to 6" exhaust adapter... • If you've ever contemplated adding "TYPE-R" stickers to your Sonata… • If you've removed more than 1/2 of the coils from your springs by cutting them yourself ... • If you have more neon lights on your car than a strip club... • You own a "TYPE-R" Hyundai or Mazda. • You couldn't afford headlight masking, so you just painted them with flat black Krylon and it's peeling. Badly. • You claim that polishing your intake gave you 5hp. • You own a V-TEC Hyundai or Mazda (especially a V-TEC rotary engined Mazda RX-7) • You have neon INSIDE your car or in your ENGINE compartment • You ever claimed that high gas mileage made your car superior in performance to V8s. • If it takes you 8000rpm to reach 30mph from a dead stop at WOT. • You think yellow plastic interior trim makes your car cool • If you paint your drum brakes to simulate Hi-po calipers • If you install fake hi-po caliper / disc simulators • You have a front wing. • If you lower your car and add ground effects but retain the stock 14inch wheels with disc style wheel covers • If you equate the sound of performance with the sound of a Weed Eater™ • If you think bolting a fake muffler to one side to simulate dual exhaust is cool • If you think colored head lights work better • You claim you lost the race because you had a passenger in the car. • You claim that if you had a rolling start you would have beat him. • You claim you lost because you missed a shift... and your car is an automatic. • You claim you lost because he must have been on the juice.. • Flying past the person who is 10 car lengths in front of you after they have put on their brakes.. and claim a victory. • after losing you flip your opponent off... rev your motor and fail to break the wheels loose even around a corner. • Tell everyone about how you lost the cop because of your "driving skills". • drive around in a $20,000 import with $10,000 in mods.. and still live with your parents. • You can relate to every line of the song "Pretty Fly For A White Guy" by the Offspring … And the Number One reason you might be a ricer is ....... you are a skinny, backwards hat wearing kid, with a dog chain wallet, 2 ft wide pant legs, and you wear your waistline half way down on your azz, and you have the Limp Bizkit looking boy fag, fake limp, and a badly applied peroxide spiked hair job and you walk around sayin' something like, "Know wha I'm sayin' yo"! Author Unknown | |
virl3 | zondag 28 oktober 2012 @ 09:20 |
Best leuk ding! ![]() | |
fathank | zondag 28 oktober 2012 @ 10:05 |
Bazenbak die kadett. Ik wil een goudkleurige manta ![]() | |
Fer | zondag 28 oktober 2012 @ 10:34 |
RHD moet je niet invoeren bij de RDW!! Je moet de belangrijke onderdelen slopen voor een engineswap naar de mrb-vrije oldtimer, interrieur op mp. De rest ophalen door een oud-ijzerboer. Maar verder RHD ziet er echt uit alsof je gewoon teveel naar The Fast and the Furious hebt gekeken en racen iets is wat je linked aan de PS3 of Xbox360. | |
Apekoek | zondag 28 oktober 2012 @ 10:39 |
Porsche Boxster van voor 2000, die heb je al voor onder de 10k:![]() Leuker dan welke Opel dan ook. Bovendien lekker uitgerust met 250pk. | |
Anne | zondag 28 oktober 2012 @ 11:05 |
De OP is natuurlijk kut met peren maar het topic is best aardig ![]() | |
FkTwkGs2012 | zondag 28 oktober 2012 @ 11:11 |
http://link.marktplaats.nl/598683415 slotje! | |
GizartFRL | zondag 28 oktober 2012 @ 11:46 |
Als je bedenkt dat de eerste auto's het stuur in het midden hadden niet nee. | |
Apekoek | zondag 28 oktober 2012 @ 12:06 |
En daarna ging de evolutie en innovatie omtrent de auto gewoon verder? Auto's worden steeds geavanceerder en steeds weer vernieuwd, en destijds was dat om de auto's misschien beter aan te passen op rechts en/of links rijdend verkeer? | |
powerflux | zondag 28 oktober 2012 @ 12:35 |
eens. supermakkelijk zelf te onderhouden. niet bijzonder snel in sprint, maar in de bochten sneller dan je ooit zult denken. Maar sneller voor minder aanschafgeld: Cadillac Seville STS uit begin '90 met de V8. 300PK, 400NM. Koop je voor 1000,- | |
Kriegel | zondag 28 oktober 2012 @ 12:35 |
Minder dan ¤10.000 is nog niet direct gelijk aan maximaal ¤3500. | |
penny-wise | zondag 28 oktober 2012 @ 12:43 |
Poor man`s 911. | |
GizartFRL | zondag 28 oktober 2012 @ 13:09 |
Ik snap dat er evolutie is in de autotechniek, maar waarom specifiek het stuur links? Tot 1967 reden ze in Zweden ook nog aan de linkerkant van de weg. Terwijl de auto's er wel LHD waren. http://filmarkivet.se/sv/Film/?movieid=91 | |
Apekoek | zondag 28 oktober 2012 @ 13:29 |
Maar nog altijd vetter dan een Opel (dat is voor de echte poor man), snap het punt niet echt. | |
Apekoek | zondag 28 oktober 2012 @ 13:35 |
Ook met de huidige Porsche Boxster is echt niets mis mee:![]() De "poor man's" status zie ik niet hier in terug, dat ligt denk ik meer aan de bril die jij er zelf bij op zet. | |
daNpy | zondag 28 oktober 2012 @ 13:48 |
Ik heb nog een nette e46 318i voor je ts, ruim binnen je budget ![]() | |
PH-KCD | zondag 28 oktober 2012 @ 13:50 |
In Malta rijden ze met een ongeveer 50/50 combinatie van LHD en RHD en het percentage ongelukken ligt echt niet hoger dan hier. Als je echt zo wanhopig bent over RHD rijden in een LHD land installeer je gewoon een cameraatje op je dashboard links... | |
PH-KCD | zondag 28 oktober 2012 @ 13:51 |
Het enige nadeel is dat een RHD bak veel goedkoper is in een LHD land en je hem aan de straatstenen nog niet kwijt kunt. | |
Bami-Powner | zondag 28 oktober 2012 @ 13:59 |
leuk! hoe ziet ie eruit? | |
Kriegel | zondag 28 oktober 2012 @ 14:16 |
Je wou toch een snelle auto? ![]() | |
daNpy | zondag 28 oktober 2012 @ 14:20 |
Snelheid is relatief ![]() | |
Kriegel | zondag 28 oktober 2012 @ 14:29 |
True. | |
FkTwkGs2012 | zondag 28 oktober 2012 @ 14:43 |
als je echt geld hebt koop je niet een minderwaardige porsche natuurlijk. | |
junkiexp | zondag 28 oktober 2012 @ 14:45 |
Reserveer wel 5K voor als er weer iets wat stuk gaat ![]() | |
Apekoek | zondag 28 oktober 2012 @ 14:47 |
Stel je bent goed welvarend maar je hebt niet geld voor het duurste model? Dan koop ik nog altijd liever een Porsche om zijn looks, power en rijgedrag dan een Opel of Audi etc. Wat zou daar mis aan zijn? | |
FkTwkGs2012 | zondag 28 oktober 2012 @ 14:48 |
niets. alleen bevestig je daarmee dat het een poor-man-porsche is. een rich-man-porsche is natuurlijk een brute 911. | |
Apekoek | zondag 28 oktober 2012 @ 14:56 |
Ik ontken ook niet dat de 911 het vlaggenschip is en in het hoogste segment zit, maar dat wisten we voor deze discussie natuurlijk ook al. Vaak als men "poor man's" zegt, dan bedoelt men het negatief, alsof je voor lul zou rijden in zo'n ding. En een dergelijke negatieve klank vind ik niet wat de auto verdient, het is alsnog een echte Porsche en nog altijd leuker dan de meeste snelle coupe'tjes van andere merken. | |
Kriegel | zondag 28 oktober 2012 @ 14:56 |
Lullig alleen voor de puristen dat die 'poor man's Porsche' inmiddels zo'n beetje beter rijdt en sneller de bocht door gaat dan de standaard 911. ![]() | |
FkTwkGs2012 | zondag 28 oktober 2012 @ 14:57 |
stukje marketing he. en natuurlijk is het een toffe bak om in te rijden. | |
Compoantje | zondag 28 oktober 2012 @ 15:20 |
Ik zou een Rover 220 Coupé Turbo kopen. Voor onder de 2000 euro heb je een zeldzame maar supersnelle coupé. | |
FkTwkGs2012 | zondag 28 oktober 2012 @ 15:21 |
205 gti is ook leuk. denk dat het officieel alleen geen coupe is ![]() | |
powerflux | zondag 28 oktober 2012 @ 15:54 |
en elk jaar het aanschafbedrag aan MRB. er is een goede reden dat ze zo goedkoop zijn. | |
junkiexp | zondag 28 oktober 2012 @ 15:55 |
Dat ook, ik heb lang gedacht om er een aan te schaffen maar dat is toch echt geen goed plan. Hoe heerlijk ze ook rijden hoor. | |
penny-wise | zondag 28 oktober 2012 @ 16:26 |
Nieuwe model is idd aanzienlijk beter maar het oude model is meer iets voor vrouwen. Vind ik ook met de oude SLK en Z3 maar dat is ieders smaak voor zich ofcourse. | |
DS4 | zondag 28 oktober 2012 @ 17:08 |
Ik neem aan dat je niet in alle drie gereden hebt, want de 911 rijdt gewoon meer als een sportwagen, vraagt meer aandacht en is gewoon de spannendste. Er is weinig mis met de boxster/cayman, behalve dan dat de auto een beetje steriel is. | |
D. | zondag 28 oktober 2012 @ 18:25 |
Maar het oog wil ook wat he ![]() | |
Life2.0 | zondag 28 oktober 2012 @ 18:27 |
nieuwe bmw busjes | |
Compoantje | zondag 28 oktober 2012 @ 21:00 |
Ik vind het wel een leuk ding: ![]() | |
Apekoek | zondag 28 oktober 2012 @ 21:01 |
Inderdaad! Ready voor de zeepkisten race! | |
Descendent | zondag 28 oktober 2012 @ 21:13 |
![]() Leuk Aero versie met +200PK TURBOTURBO! Of je gaat bij meer budget voor de nieuwere 9-3 2.8 turbo Aero. ![]() ![]() | |
JK1982 | zondag 28 oktober 2012 @ 21:16 |
Die laatste koop je denk ik niet voor ¤ 3500,= | |
D. | zondag 28 oktober 2012 @ 21:27 |
De door TS gevraagde coupé zie ik er ook niet in terug ![]() | |
Betuwenaar | zondag 28 oktober 2012 @ 21:30 |
Volkswagen Corrado VR6,1.8 G60 of een Volkswagen Scirocco mk1, mk2. En dan vooral de Corrado VR6, alleen vind maar eens een nette... | |
JK1982 | zondag 28 oktober 2012 @ 21:36 |
Nouja, daar had ik in eerste instantie eerlijk gezegd ook overheen gelezen, vandaar dat ik ook al met Saabs aan kwam zetten.. ![]() Een Nissan 300ZX is evt. ook nog wel te krijgen voor dat geld, maar dan moet je er wel veel mazzel mee hebben.. | |
-niemand- | zondag 28 oktober 2012 @ 22:05 |
kameraad van mij heeft een scirocco mk2 gti. godverdomme wat een traag ding ![]() | |
Betuwenaar | zondag 28 oktober 2012 @ 23:04 |
Scirocco mk2 is nooit GTi geleverd... | |
virl3 | zondag 28 oktober 2012 @ 23:41 |
Is een Alfa GTV niet wat? 't is dat die kofferbak zo onpraktisch is anders zou ik er een gekocht hebben..![]() Met een mooi doch mega fout rood lederen interieur of zo. ![]() ![]() | |
Tinos85 | maandag 29 oktober 2012 @ 00:00 |
Wat is er zo onpraktisch aan die kofferbak dan? | |
Mano_ | maandag 29 oktober 2012 @ 00:46 |
Voor 3.5k heb je ook zo iets:![]() Heerlijke 3.0 V6 (194 pk tot 2001, daarna 210 pk), alleen zie je dat wel in het verbruik en de onderhoudskosten. Heb laatst de distr-riem gedaan voor 1400 euro ![]() Maar voor de prijzen van een 98-99 model (2k tot 5k voor een nette) krijg je ontzettend veel auto. Pak een Pack-uitvoering en alles zit er op. Met dank aan Franse afschrijving, want die dingen kostten bijna een ton in guldens. | |
Apekoek | maandag 29 oktober 2012 @ 06:40 |
Om een kofferbak een bepaalde auto niet nemen, wel sneu. Straks eindig je nog tegen je zin in in een jan modaal stationwagon ford focus. | |
virl3 | maandag 29 oktober 2012 @ 11:36 |
Tja.. Ik speel gitaar in bandjes en die moest nog wel net achterin passen te samen met een kist kabeltjes e.d. Om nou terwille van een mooie auto over te stappen van gitaar naar triangle .. ![]() Ik rij wel in een coupeetje. Hyundai coupe. | |
steeez | maandag 29 oktober 2012 @ 13:08 |
Wacht even, een distributieriem vervangen voor 1400 euro? Daar kom je bij de dealer niet eens aan. Daar kun je hem letterlijk twee keer voor laten vervangen, inclusief waterpomp en spanrollen. Ik weet niet waar je dat laat doen maar dit is wel echt belachelijk. Moet voor 500-600 ook prima te doen zijn bij een V6 door een bedrijf die een klein beetje weet wat hij doet. | |
Mano_ | maandag 29 oktober 2012 @ 15:16 |
Dat was bij de dealer. Het blok moet er bijna uit omdat er geen ruimte is om te werken. Prijs was inclusief rollen, waterpomp, spanner, multi-riem + toebehoren en bijna 7 uur werk. Het kon ook voor 1100 euro, maar ik heb gekozen voor de (duurdere) onderdelen van het nieuwe blok. Dan kan het spul 10 jaar of 180dkm blijven zitten in plaats van 5 jaar of 120dkm. Het kon bij een andere garage misschien wel goedkoper, maar deze dealer heeft ervaring met dit model + blok en met distri in een V6 wil ik geen enkel risico lopen. Gelukkig wist ik voor de aankoop van de auto dat dit moest gebeuren en was de prijs er dus ook naar (1800 euro voor een verder bijna perfecte auto met onderhoudshistorie van de laatste 9 jaar, 2e eigenaar) | |
virl3 | maandag 29 oktober 2012 @ 16:23 |
![]() 't valt mee hoor.. Beetje aan de kleine kant en geen achterbank die plat kan. | |
Kriegel | maandag 29 oktober 2012 @ 16:33 |
Mwah, je kan er dus een lijk in kwijt, dat is goed genoeg. | |
FkTwkGs2012 | maandag 29 oktober 2012 @ 18:01 |
da's een klein lijk. je moet wel mogelijkheden hebben voor wat grotere lijken anders heb je straks een probleem. | |
fathank | maandag 29 oktober 2012 @ 18:11 |
Totdat het lijk stijf wordt en je het er niet meer uitkrijgt zonder een zaag.. | |
FkTwkGs2012 | maandag 29 oktober 2012 @ 18:13 |
kijk, goeie inzichten van ervaringsdeskundigen, daar kunnen we wat mee ![]() ![]() | |
Fer | maandag 29 oktober 2012 @ 19:16 |
Is de Leon 20VT al genoemt? | |
D. | maandag 29 oktober 2012 @ 20:07 |
In dit 'ik zoek een coupé' topic? Nee, je bent de eerste ![]() | |
blup | maandag 29 oktober 2012 @ 22:39 |
![]() ![]() ![]() oh budget, lol. Nee, alle 3 gaat 'm niet worden. mischien rs 2 ph1 in een kut conditie ![]() Had wel ooit 172 pk | |
Prullenbak6 | maandag 29 oktober 2012 @ 23:36 |
![]() 8 serie ? | |
fathank | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:04 |
Ga Dexter kijken, genoeg inspiratie ![]() | |
Bami-Powner | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:42 |
fantastische auto's! maar met die dikke 5 liter heb ik al genoeg verkeersbelasting... BTW iets dat de vorm heeft van een 8-serie vind ik mooi maar geen nissan 200sx of zoiets :die achterkant is oersaai | |
daNpy | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:00 |
Je hebt PB he ![]() | |
Bami-Powner | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:01 |
wat is PB | |
vosss | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:04 |
Iets wat we niet hebben op FOK! Hier hebben we alleen DM (Direct Message) of PM (Personal Message). DM's zie je zodra je op FOK! komt (en ingelogd bent natuurlijk). PM's zie je rechtsboven een envelopje; een soort van mailtje zegmaar. ![]() | |
Bami-Powner | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:07 |
ik weet dm en pm maar pb?? wth? | |
vosss | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:10 |
Ja dat bestaat dus niet. Waarschijnlijk bedoelt ie Persoonlijk Bericht. Wat dan dus zou duiden op een Personal Message, met andere woorden hou je envelopje in de gaten!!!!! | |
Bami-Powner | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:14 |
on topic: ik was ook altijd weg van de mercedes slk 230 kompressor (oude model) ![]() maar nu niet meer want vanbinnen is het gewoon te krab. ![]() | |
vosss | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:15 |
Daar heb ik persoonlijk nooit iets aan gevonden ![]() | |
Bami-Powner | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:19 |
waaraan wel? | |
Kriegel | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:24 |
Even raden, de Delta Integrale en alles met een Xerxes 2.5 V6 (24v, vooral niet te vergeten!) onder de kap.![]() | |
vosss | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:25 |
Die dus ![]()
![]() | |
vosss | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:26 |
Ja maar dit topic ging over coupés toch? Beiden zijn geen coupé, de ene is een sedan en de ander een hatchback. ![]() | |
Bami-Powner | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:29 |
idd ![]() | |
Kriegel | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:30 |
Volgens mij heeft de MX-6 ook die 2.5 V6 gehad. ![]() ![]() Nou, als dat geen coupé is... | |
vosss | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:32 |
Dat is een coupe ja. Met dezelfde 2,5L V6 (24v niet vergeten!) ![]() | |
Bami-Powner | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:34 |
lol die voorlichten ![]() | |
ellevehC86 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:37 |
300 ZX twin turbo is wel te vinden in die prijsklasse | |
Kriegel | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:37 |
Het is een Japanse auto uit begin jaren '90, wat verwacht je dan? Zeker als je een rijstkoker wil. Hehe, ik wist het. ![]() | |
Bami-Powner | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:43 |
Een Honda Integra type R vind ik véél mooier ![]() ![]() | |
Bami-Powner | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:48 |
[quote]![]() [..] maar dan heb je de Toyota celica t20 met 1.8 4l | |
DrDarwin | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:26 |
Misschien kun je ergens een afgeragde Mitsubishi 3000 gt vinden voor dat geld. Een nette goed onderhouden is al gauw te duur...denk ik. | |
vosss | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:29 |
Je kan ook kijken naar een Subaru SVX al voldoet die niet helemaal aan je voorwaarden. Hij is namelijk niet heel erg snel (ik geloof iets van 8,3 naar de 100) en niet echt onopvallend. Apart en zo lelijk dattie mooi is wel ![]() | |
Bami-Powner | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:35 |
je zegt het zelf : hij IS lelijk | |
Kriegel | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:38 |
Op zo'n 3000 GT loop je leeg, zeker als ie afgetrapt is. Dure en kwetsbare techniek. En een SVX is een toffe karakterbak maar weegt volgens mij iets van 1600-1700 kg, dat tikt maandelijks lekker aan. | |
vosss | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:42 |
Net over de 1600 inderdaad ![]() | |
Bami-Powner | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:47 |
wat dacht je van een lelijke maar snelle audi s4? | |
FalleNk810i | dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:30 |
Als jij zo'n auto lelijk noemt ben jij deze niet eens waard. Ga maar in een lelijk aziatisch hok rijden. Niet weer zo'n S4 naar de klote ![]() Owja, weet niet hoe je budget voor onderhoud is, maar je gaat er op leeg lopen op zo'n S4. Tenzij je er een hebt die top onderhouden is maar dan schiet de aanschafprijs ook aardig omhoog. | |
Bami-Powner | dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:31 |
Gaat het met je? | |
fathank | dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:33 |
Heerlijk blok is dat die 2.7liter biturbo | |
Sejt | dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:33 |
Honda Prelude 5th Gen. 2.2 VTi![]() 185pk, VTEC (heilig icm K&N coldair luchtfilter), goede stuureigenschappen, goede uitrusting. Mn vorige auto, met pijn in het hart weggedaan door kosten & uitbreiding gezin. Is vast wel voor die prijs te krijgen nu. | |
fathank | dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:35 |
Vtec ![]() Nog erger dan een turbogat is een turbogat zonder schop in de rug. | |
Bami-Powner | dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:36 |
ik heb je eerste versie gezien BTW: ga rukken | |
fathank | dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:36 |
was taalkundig neit helemaal fris geloof ik. Dus maar gauw aangepast ![]() | |
Bami-Powner | dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:38 |
srry is niets voor me... | |
Sejt | dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:39 |
Ieder z'n mening. Ik vond het heerlijk als iemand naast me moest schakelen en dan bij mij de vtec erin kwam. (+ luchtfilter) Rij nu turbodiesel ![]() | |
fathank | dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:41 |
Niks lekkerder dan een flinke turbodiesel met max koppel op 1700 rpm ipv 2 versnellingen terug schakelen om een beetje vooruit te komen. | |
Sejt | dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:42 |
En ondertussen een dieselgeluid horen. Nee, geef mij maar een jankende benzine auto. (en dan geen 1.4) | |
Kriegel | dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:48 |
Je vergeet echter wel dat die VTEC bakken heerlijk gretig hoge toeren draaien, afhankelijk van je voorkeur kan dat ook erg tof zijn. Op eenzelfde manier als bijvoorbeeld de laatste Celica T-Sport met VVTL-i, of een wankelmotor. In de praktijk is het vaak onhandig, maar als je dan zo'n leeg stuk weg voor je hebt... ![]() Je moet eens uit gaan zoeken wat wel iets voor je is, want je hebt een beperkt budget en alles wat betaalbaar, niet schreeuwerig, degelijk en toch redelijk snel is moet ondertussen wel genoemd zijn. Probleem is, je vindt niks leuk tenzij het veel te veel geld kost. Conclusie: doorsparen. | |
fathank | dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:51 |
Ik chargeer ook maar een beetje. Maar voor normaal dagelijks gebruik prefereer ik toch een lekkere diesel, liefst nog icm met een lekkere automaat. | |
Bami-Powner | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:03 |
waarom eigenlijk een diesel? | |
fathank | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:04 |
Omdat 55~60k per jaar in een benzine nogal ongunstig is. | |
Bami-Powner | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:05 |
rijdt diesel goed,dan heb ik het vooral over die TDI's | |
fathank | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:07 |
Ik vind het heerlijk. Onderin al een sloot koppel beschikbaar waardoor je lekker schakellui kan rijden. Maar ik ben liever lui dan moe. Als je een hoogtoerige VTEC helemaal het einde vindt zul je een diesel niet veel aan vinden denk ik. | |
Bami-Powner | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:08 |
ik begrijp wat je bedoelt,die fantastische trekkracht terwijl je die turbo hoort fluiten... | |
FalleNk810i | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:11 |
Ja prima! Aygo niks voor je? | |
Sejt | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:12 |
Ik rij nu ook diesel (35-40k km per jaar) met gemiddeld 1:19. Véél goedkoper dan m'n oude Honda Prelude en in alle opzichten gewoon een goede keuze. Alleen het dieselgeluid als ik 's ochtends de auto start vind ik vreselijk! Maar goed, voor je snelle coupé zoek je toch benzine, lijkt me. Een 2 liter turbo o.i.d. lijkt me het beste in je straatje passen, als ik het zo lees. | |
Bami-Powner | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:17 |
![]() | |
Marco001 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:55 |
Inderdaad, alles beter als zo'n astmatische diesel.. Zelfs mijn VAG 1.4 16V klinkt beter. ![]() Oh, en toeren maken = ![]() EN een Prelude kan best tof zijn.. Jammer dat je er zo weinig op gas hebt.. | |
Sejt | dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:24 |
De eerste 5th gen die ik bekeek was een 2.0 met gas. Werd me verteld door de verkoper dat vtec en gas niet zo goed samen gaat. Dus die was niks voor mij ![]() | |
Marco001 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:26 |
Zag laatst een rode staan, alleen had die al 2.5 ton gereden.. Beetje te veel voor mij. | |
Kriegel | dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:40 |
Maar de 2.0 heeft geen VTEC, dus die man zat te lullen. | |
DrDarwin | dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:46 |
Audi's zijn per definitie lelijke hokken, en als je er een gezien hebt dan heb je ze allemaal gezien. Je hebt kleine audi's, middelgrote audi's en hele grote audi's, maar het is allemaal hetzelfde. | |
FalleNk810i | dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:50 |
Dat zijn tenminste nog 3 variaties. Aziatische auto's zijn er niet in zoveel variaties, ze zijn allemaal lelijk! Alsjeblieft, hier heb je een net zo kortzichtige pauper reactie. | |
vosss | woensdag 31 oktober 2012 @ 00:36 |
De enige mooie Audi's zijn de 100 van begin jaren 90 en dan met name de Avant uitvoering ervan. Dat is echt een tijdloos model en met de 2.8 komt ie ook nog goed mee met het huidige verkeer. Ik had er bijna een gekocht ![]() | |
DrDarwin | woensdag 31 oktober 2012 @ 07:31 |
Ik waag het om u een bezoek aan Hans Anders of anderszins aan te raden. Blijkbaar ontbreekt er iets aan uw visie. | |
FalleNk810i | woensdag 31 oktober 2012 @ 08:15 |
![]() Ja, want dat geld niet voor jou wou je zeggen ![]() ![]() | |
Sejt | woensdag 31 oktober 2012 @ 10:15 |
Sorry, heb het misschien verkeerd verwoord. Hij zei dat alleen de 2.0 gas kan hebben, omdat die geen vtec heeft. Ik vroeg namelijk of gas ook in een vtec ingebouwd kon worden. | |
Kriegel | woensdag 31 oktober 2012 @ 11:46 |
Ach so. | |
S2Madness | zondag 4 november 2012 @ 13:51 |
Audi S2 of een originele Golf VR6 (dus geen petjes uitvoering) | |
steeez | zondag 4 november 2012 @ 14:13 |
Peugeot 205 GTi / 306 GTi-6 Veel plezier voor je geld. | |
DS4 | zondag 4 november 2012 @ 14:17 |
Maar een goede is erg lastig te vinden... | |
steeez | zondag 4 november 2012 @ 15:12 |
Bedoel je de specifiek de 205 of de 306? Van allebei is het lastig een nette te vinden inderdaad. Vooral de 306 GTi is erg dun gezaaid. Van de 205 zijn er veel geleverd maar er zijn inderdaad weinig nette exemplaren over. Een kwestie van goed zoeken, zijn erg leuke auto's ![]() | |
Bami-Powner | zondag 4 november 2012 @ 16:07 |
Een franse auto is meer de aller allerlaatste optie. BTW : of doorsparen voor alfa gt 1.9 jtd? ![]() | |
DS4 | zondag 4 november 2012 @ 16:11 |
Inderdaad beiden. Heb ze ook beiden gehad, maar dat is lang geleden... ![]() Er zijn 2 problemen: leeftijd icm bouwkwaliteit die niet geweldig is en het type auto wat op zeker moment in de verkeerde handen valt. Je zoekt dan naar de bekende speld... | |
Bami-Powner | zondag 4 november 2012 @ 17:34 |
opel astra gtc,is dat niet iets goeds? | |
daNpy | zondag 4 november 2012 @ 17:56 |
Ja. | |
junkiexp | zondag 4 november 2012 @ 18:44 |
Ik wil ook een redelijk snelle auto maar wel veel laadruimte, heb gisteren deze gekocht:![]() 218 pk RDW @ 1633 kg. Maar daar moet je van houden ![]() | |
blup | zondag 4 november 2012 @ 18:45 |
10 seconde op de 100 is niet bepaald snel. | |
#ANONIEM | zondag 4 november 2012 @ 19:05 |
geen idee of deze al genoemd is, maar wat dacht je van de Golf R32? subtiel en snel | |
Apekoek | zondag 4 november 2012 @ 19:06 |
Een Opel stationwagen, hoe boerenpummel moet je wel niet zijn? Zo ontiechelijk lelijk | |
Tinos85 | zondag 4 november 2012 @ 19:11 |
Je hebt het budget gezien? | |
#ANONIEM | zondag 4 november 2012 @ 19:14 |
nee, ehm, misschien een Corrado VR6? die past wel binnen dat budget. | |
junkiexp | zondag 4 november 2012 @ 19:29 |
Redelijk snel zei ik ook ![]() | |
junkiexp | zondag 4 november 2012 @ 19:30 |
Daarom zei ik ook ![]() Overigens vind ik hem wel mooi en het is een executive uitvoering met alles erop en eraan. Ieder zijn ding he ![]() | |
hardcore-gabberr | zondag 4 november 2012 @ 19:34 |
junk is een boer :p | |
Sounddragon | zondag 4 november 2012 @ 19:37 |
Hij kan in iedere geval wel fatsoenlijk spellen, misschien ligt dat wel aan de auto. ![]() | |
junkiexp | zondag 4 november 2012 @ 19:46 |
![]() | |
Sounddragon | zondag 4 november 2012 @ 19:47 |
kwootfaal ![]() ![]() | |
Bami-Powner | zondag 4 november 2012 @ 19:51 |
Ik heb al eens veel corrado's bekeken (vr6),maar ze zitten ofwel vol met roest,ofwel is die getuned door een of andere junk(meestal ook een remus uitlaat erbij ![]() BTW : die geile 3 lieter zorgt voor veel taks | |
Apekoek | zondag 4 november 2012 @ 20:19 |
Is dit het groot dictee der Nederlandse taal ofzo? Wat is er exact zo verkeerd gespeld als je dan toch zo nodig bij de hand gaat doen? Ontopic, het is en blijft een ontzettende lelijke jan modaal hok. Je kan niet beweren dat een dergelijke auto origineel of mooi is (zelfs niet snel, waarom dan dit topic bevuilen met een gare Opel station), dan heb je echt stront in je ogen. | |
junkiexp | zondag 4 november 2012 @ 20:26 |
Mooi is relatief maar origineel vind ik het wel want zoveel zijn er niet. Zeker niet in deze uitvoering. En auto van richting de 50K vind ik geen Jan modaal hok hoor, we hebben het niet over een Astra ![]() 5 series rijden er genoeg rond ![]() Maargoed, zoals gezegd ieder zijn ding. | |
Sounddragon | zondag 4 november 2012 @ 20:34 |
Je hebt zeker je spellingscontrole uit staan, of negeer je die rode kronkellijntjes gewoon standaard? ![]() Als je niet anders kunt als andermans auto afzeiken, ben ik vervolgens heel serieus benieuwd in wat voor geweldige automobiel je jezelf wel niet voortbeweegt, dat moet wel iets heel aparts zijn als je een auto afzeikt waarvan er enkele miljoenen zijn geproduceerd en verkocht. En de 3.2 exec is nou niet bepaald een doorsnee Opeltje, maar inderdaad een auto van 50K¤ die qua luxe wedijvert met een 5-serie beemer en E-klasse Benz e.d. Het IS geen lelijk (zonder e, maar dat heeft ws idd iets met stront in je ogen en kronkellijntjes te maken) Jan Modaal hok, jij vindt dat. Waarschijnlijk komt dat omdat in families waar terrorhenkjes gefabriceerd worden de lat iets hoger ligt, en alleen Bentleys en Aston Martins gereden worden. Topic vervuilen met plaatjes van auto's kan ik niet helemaal plaatsen, maar van die kotsposts zoals de jouwe zijn inderdaad behoorlijk hinderlijk ![]() kusjes van mij ![]() | |
powerflux | zondag 4 november 2012 @ 20:56 |
zeker vet! gefeliciteerd! stations met zware motoren, altijd goed. T5, enzo. Maar de Omega's: nog beter, want die herkent al helemaal niemand als vette bak. ![]() | |
-niemand- | zondag 4 november 2012 @ 21:12 |
leuk ding. maar wil je een échte snelle omega had je eigenlijk de omega A moeten hebben. maar wel met de c30se 3.0 24 klepper 6 cilinder lijn ![]() | |
Sounddragon | zondag 4 november 2012 @ 21:29 |
Die zijn allemaal al weggeroest jongeuh ![]() | |
-niemand- | zondag 4 november 2012 @ 21:30 |
je moet weten waar je moet zoeken ![]() | |
Sounddragon | zondag 4 november 2012 @ 21:31 |
Inkoppertje, maar ik maak hem niet ![]() | |
powerflux | zondag 4 november 2012 @ 21:46 |
maar duuuuur. ![]() opzich wel de vetste Omega idd ![]() | |
-niemand- | zondag 4 november 2012 @ 21:55 |
of de lotus omega dan ![]() c36get dit blok maar dan opgeboord en twinturbo ![]() | |
powerflux | maandag 5 november 2012 @ 07:20 |
oh ja, en ook echt gevaarlijk snel ![]() Maar aan die kar kun je het van buiten zien, van zo'n boot als de station verwacht je het niet. | |
Rauw. | maandag 5 november 2012 @ 08:55 |
Als jij er een vind voor ¤3500,- moet je mij direct een berichtje sturen. @TS, Golf 4 GTI (weinig spannend maar wel rap) en anders een VR6 proberen te bemachtigen (al zijn deze tot ¤4500/¤5000 euro vaak niet in een super staat. Je beste optie blijft overigens een Japanner, als RHD geen probleem was had je best een monstertje kunnen kopen voor dat geld, LHD kom je wat duurder uit op een iets simpeler model. | |
fathank | maandag 5 november 2012 @ 10:22 |
Op de sloop ![]() | |
Bami-Powner | woensdag 7 november 2012 @ 13:27 |
idd maar ik blijf toch ook hangen bij de duitse merken ![]() en als je iets in gedachte hebt heb ik het liefst eentje met achterwielaandrijving ![]() | |
Rauw. | woensdag 7 november 2012 @ 15:05 |
ITR is helaas gewoon FWD en met jouw budget niet te krijgen (zeker geen LHD) | |
kawa4 | woensdag 7 november 2012 @ 15:24 |
![]() de opel calibra, de 16v turbo's zijn ook rappe autokes alleen 90% van die dingen zijn nogal afgetrapt. maar wel mooie auto en oja ze roesten nogal ( spreek ik uit ervaring) | |
FkTwkGs2012 | woensdag 7 november 2012 @ 19:25 |
als ik de auto als vrouw moest omschrijven; een dikke diva welke haar lijf in een zwempak heeft gehezen en nu gretig naar het volgende bord eten kijkt. | |
DS4 | woensdag 7 november 2012 @ 19:29 |
Eigenlijk is 3.500 euro voor een snelle betrouwbare auto wel een erg krap budget. Misschien moet TS een van de drie zaken laten vallen, dus ofwel budget, ofwel snel, ofwel betrouwbaar. | |
FkTwkGs2012 | woensdag 7 november 2012 @ 19:37 |
ik zou een fiat panda kopen. rij je elke fietser mee uit ![]() | |
Hyperdude | woensdag 7 november 2012 @ 19:40 |
Bergaf is alles snel ![]() ![]() | |
Bami-Powner | donderdag 8 november 2012 @ 16:58 |
Die auto's zijn echt beesten,alleen moet je er nog een zoeken zonder roest... ![]() BTW : ricers toegestaan! [ Bericht 3% gewijzigd door Bami-Powner op 08-11-2012 17:08:02 ] | |
penny-wise | donderdag 8 november 2012 @ 17:22 |
Accord TypeR, betere wegligging en meer PK. | |
Bami-Powner | donderdag 8 november 2012 @ 17:25 |
de prijs... Is een del sol met vtec niet iets? | |
Bami-Powner | donderdag 8 november 2012 @ 17:27 |
| |
penny-wise | donderdag 8 november 2012 @ 17:28 |
CR-X Vti is de mooiste vind ik maar succes met zoeken naar een goede. Del Sol idem. | |
Bami-Powner | donderdag 8 november 2012 @ 17:29 |
ik ben nog aan het zoeken naar andere auto's... | |
Kriegel | donderdag 8 november 2012 @ 18:06 |
Okay... ![]()
![]()
| |
Kriegel | donderdag 8 november 2012 @ 18:07 |
Ik bedoel, op wat voor manier ziet dat er ineens wél goed uit? ![]() | |
Bami-Powner | vrijdag 9 november 2012 @ 16:20 |
ieder zijn eigen smaak ![]() | |
Cherna | zondag 11 november 2012 @ 13:28 |
Lancia Delta - HF INTGRALE evo2. Daar trek je de bakstenen wel mee uit het wegdek. Schrik niet van de prijs. Je zult toch echt je budget moeten verhogen. http://www.topgear.nl/uit(...)-ii-test-uitgelicht/ http://www.topgear.nl/uit(...)uitgelicht/pagina/2/ [ Bericht 8% gewijzigd door Cherna op 11-11-2012 13:54:16 ] | |
wimoude | maandag 12 november 2012 @ 19:02 |
Mitsubishi 3000GT DOHC 24v V6 twin turbo Laat maar zitten voor ¤ 3000 ![]() ![]() [ Bericht 50% gewijzigd door wimoude op 12-11-2012 19:08:17 ] | |
m.y.m | zaterdag 17 november 2012 @ 13:45 |
Waarom geen nette e36 325 ? | |
ellevehC86 | zaterdag 17 november 2012 @ 14:50 |
http://link.marktplaats.nl/615865172 overige 1500 euro besteden aan rijdend maken snel zat | |
Jelle157 | zaterdag 17 november 2012 @ 18:43 |
http://link.marktplaats.nl/615009100 Beter wordt het niet voor 3.5k. ![]() | |
vosss | zaterdag 17 november 2012 @ 18:50 |
http://link.marktplaats.nl/604672656 Aan zoiets ga je meer plezier beleven. Slechts 1 tiende langzamer naar de 100, maar wel een echte rijders auto pur sang. De Volvo is dat zeker niet. Snelheidsbeleving en wegligging zijn van die Delta stukken beter; zeker als je een hebt met het elektronisch geregeld sportonderstel ![]() | |
Jelle157 | zaterdag 17 november 2012 @ 19:01 |
Het moest ook nog een beetje betrouwbaar zijn voor dat geld toch? | |
wimoude | zaterdag 17 november 2012 @ 19:05 |
Dat is misschien zo, en motorisch is die delta echt perfect, onderstel elektronisch geregeld en de ellende begint. Ik zeg over het algemeen:Italiaans temperament, maar met de franse slag. De autohandelaar heeft die auto al een jaar staan bijna...pas maar op met bieden, voor je t weet, heb je m aan je kleed. | |
vosss | zaterdag 17 november 2012 @ 19:25 |
Ik heb eigenlijk nooit echt grote problemen aan de mijne gehad buiten het normale onderhoud. Sportonderstel werkte perfect. Stond altijd op auto, behalve als ik flink los ging, dan zette ik hem op sport. ![]() | |
D. | zaterdag 17 november 2012 @ 22:11 |
Zeg, waarom proberen jullie die jongen zo'n lelijke auto's aan te smeren? ![]() | |
Actaeon | zaterdag 17 november 2012 @ 22:12 |
Heb je nou al iets gekocht TS? Koop een Alfa anders. Een 156 V6 ofzo. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 17 november 2012 @ 22:35 |
ik denk dat ts 16 is. | |
DS4 | zaterdag 17 november 2012 @ 23:59 |
Ik hou het hier maar op:Ik heb mijn hele leven gereden in leuke, snelle auto's en het was altijd prijzig, tot gewoon idioot duur. Als je het geld er niet voor hebt moet je je eisen gewoon bijstellen. | |
m.y.m | zondag 18 november 2012 @ 00:37 |
grave gast! | |
wimoude | zondag 18 november 2012 @ 03:03 |
Omega 3000 EVO500 ftw ![]() Of de Omega met de doorontwikkelde opgeboorde 3liter lijn, de dubbel geblazen 3.6 liter 24V lijnmotor (C36GET) Toen een monster, nu nog steeds een beest ![]() ![]() Terwijl BMW en Mercedes er in 1990 niet over piekeren, grijpt Lotus naar een pallet turbos. Die gaan ze op Opels grootste zescilinder (lijn) schroeven maar niet voor ze dit blok flink hebben opgeboord. De 3.0 I6 wordt een 3,6 twinturbo I6. Grofweg 170 pks worden 382 (!!) woest stampende knollen. Naast 380+ pk is er bij 4200 toeren ook 570 Nm aanwezig. Deze Nms dwingen Lotus elders een versnellingsbak te zoeken. Ze monteren uiteindelijk de 6-versnellingsbak uit een Chevrolet Corvette ZR-1. Het onderstel weet na wat fine-tuning wel raad met de kracht, de achteras zelf vervangen ze door een Australisch (Holden) exemplaar met limited slip differentieel. De twee Garrett T25 turbos bezorgen de Lotus Omega ongekende prestaties. Accelereren van 0 naar 100 km/u kan in 5,1 seconden, meer dan een seconde sneller dan BMWs (in 1989) hagelnieuwe E34 M5! Ook Mercedes haar 500E moet met een 0-100 tijd van 5,5 seconden achter de Opel aansluiten. Om het helemaal af te maken stopt de Lotus/Opel bovendien niet bij 250 km/u met accelereren maar drijft deze de snelheid op tot 283 km/u. Te snel voor een BMW M5, Mercedes 500E en zelfs Ferrari Testarossa en enkele Lamborghinis Countach. Enkel de snelste beulen uit SantAgata Bolognese (Countach 5000S, Diablo) en de Porsche 911 Turbo blijven de Omega nipt voor. Daarbij remt de Omega vaak beter, en plakt deze ongeloofelijk goed aan de weg. [ Bericht 3% gewijzigd door wimoude op 18-11-2012 04:10:55 ] | |
wimoude | zondag 18 november 2012 @ 04:27 |
Het kan trouwens nog gekker hoor. New kids 4.0 Opel powerrrr. Knalt de Lotus ongeblazen voorbij ![]() Ook goed kijken naar het uitlaatsprui...oh nee, heeft gewoon 6 pijpen ongedempt(Zie je niet op de foto natuurlijk, maar vond het een leuk detail) naar achter ![]() Nog een leuk detail, de ene koplamp word ook als aquarium gebruikt. ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door wimoude op 18-11-2012 04:40:55 ] | |
vosss | zondag 18 november 2012 @ 12:15 |
![]() ![]() Zeldzaam vette auto's. Echter NIET te vinden voor het budget van TS ben ik bang ![]() | |
vosss | zondag 18 november 2012 @ 12:16 |
http://www.autoscout24.nl(...)d=634714972090000000 Voila. 25.000 euro's ![]() Maar dan heb je wel wat ja. Zijn er echt niet veel meer van over ![]() | |
Actaeon | zondag 18 november 2012 @ 12:19 |
Maar het blijft toch wel gewoon een...Opel. | |
vosss | zondag 18 november 2012 @ 12:22 |
Dat kan wel wezen, maar iedereen met een klein beetje verstand van auto's zal er respect voor hebben. Als ik het geld had kocht ik liever zoiets dan een Ferrari of Porsche voor hetzelfde geld om maar iets te noemen. Bovendien zijn dit mooie investeringen; ze worden alleen maar zeldzamer en meer waard in de toekomst. | |
DS4 | zondag 18 november 2012 @ 12:23 |
Van het trio Lotus omega, m5 en 500e zie je alleen die laatste nog af en toe rondrijden... Zijn ook echt kwalitatief perfect. Maar wederom: niet binnen budget van TS. | |
DS4 | zondag 18 november 2012 @ 12:27 |
Een Ferrari voor dat geld is behelpen natuurlijk (een fatsoenlijke kost veel meer), maar een goede 964 vs een Lotus omega... De 964 voelt weldegelijk specialer. Dus tenzij je de ruimte nodig hebt... Het is wel leuk dat veel mensen het niet verwachten dat zo'n ding zo rap is. | |
Actaeon | zondag 18 november 2012 @ 12:29 |
Ongetwijfeld rijdt het fenomenaal. Daar zeg ik ook niet over. Maar persoonlijk blijf ik het gewoon een ( verschrikkelijk) lelijke Opel vinden. Geef mij maar de Ferrari dan. Any time. En alsjeblieft nu niet gaan zeggen dat ik geen verstand van auto's heb. | |
vosss | zondag 18 november 2012 @ 12:31 |
Dat was toch ook 1 van de eisen van TS? Geen coupe en niet razendsnel, maar zoiets: http://www.autowereld.nl/(...)4252665/details.html Is ook wel een redelijke wolf in schaapskleren. Ziet eruit als een gewone gezinsauto, maar dan wel een stuk vlotter. Andere optie is wellicht een Galant 2.5 of een 156 2.5 ofzo. Die zien er ook heel normaal uit, zijn redelijk vlot en vallen binnen het budget. Het zijn dan wel alle 3 geen coupé's, maargoed, je kan niet alles hebben. | |
vosss | zondag 18 november 2012 @ 12:38 |
http://www.autoscout24.nl(...)d=634873596990000000 Dat is misschien ook nog wat. Valt binnen budget, is een coupé en is tamelijk snel met 220pk ![]() | |
wimoude | zondag 18 november 2012 @ 12:47 |
K zag pas nog een 164 3.0 V6 24v te koop, met 10 maanden APK, full option, wel 220dkm gelopen, maar voor 1000 eu vraagprijs. | |
vosss | zondag 18 november 2012 @ 12:51 |
Die valt mee in het segment van de Mitsubishi Sigma 3.0 24 klepper imo. Verre van een coupé ![]() | |
Actaeon | zondag 18 november 2012 @ 12:57 |
Wat wellicht ook leuk is , als je er eentje kan vinden, een Lancia K(appa) 3.0 V6. | |
DS4 | zondag 18 november 2012 @ 13:03 |
TS moet er ook nog mee rijden en dan kan het wel eens te duur worden... Niet betrouwbaar en niet goedkoop om goed te onderhouden. | |
Actaeon | zondag 18 november 2012 @ 13:08 |
Risky buy inderdaad. Alleen kopen als je zeker weet dat ie goed onderhouden is. Zoals met alle Alfa's uit die tijd. | |
wimoude | zondag 18 november 2012 @ 13:39 |
Zolang het geen automaat is, en hij is keihard, gaat t nog wel, sja, met alle respect naar de historie van het merk, voor een Alfa geld wel hetzelfde als voor een Lancia: Italiaans temperament met de franse slag. Met die kilometerstand hoor je overigens snel genoeg aan de motor of ie een beetje goed is behandeld gedurende zijn leven. [ Bericht 4% gewijzigd door wimoude op 18-11-2012 13:53:23 ] | |
S2Madness | dinsdag 20 november 2012 @ 17:32 |
Zoals ik al eerder al aangaf een Audi S2? Of anders; - Volvo C70 (t-5) - BMW 3-serie coupe | |
Actaeon | woensdag 21 november 2012 @ 11:16 |
Die Volvo heeft ook een erg fraai geluid. | |
Tinos85 | woensdag 21 november 2012 @ 17:49 |
Rijdt alleen totaal niet sportief. | |
krokdown | woensdag 21 november 2012 @ 23:34 |
nissan silvia? | |
vosss | donderdag 22 november 2012 @ 16:59 |
Dat is gewoon een Nissan 200SX (S13, S14 of S15) | |
Tomatenboer | donderdag 22 november 2012 @ 17:09 |
Opmerkelijk dat de Toyota MR2 nog geen enkele keer is genoemd. Voldoen aan alle voorwaarden van TS, en past binnen zijn budget. Al zijn het wel oude auto's. opopopopopopopop | |
vosss | donderdag 22 november 2012 @ 17:11 |
Dan moet je wel dat 2de model uit de 2de serie hebben, de eerste heeft slechts 156pk en de 2de 175. Die 2de generatie staat vrijwel nooit te koop. Doorgaans zijn het of die 156pk versies of amerikaanse versies. | |
Tomatenboer | donderdag 22 november 2012 @ 17:14 |
Klopt, al heeft de eerste generatie ook al heel behoorlijke specs gezien het beperkte vermogen (0 naar 100 in 7,5 sec en een top van 220 km/u meen ik). ![]() Maar de eerste generatie staat wel te boek als listig (de achterkant breekt onvoorspelbaar uit bij rijden op de grenzen) en als potentiële olieverbruikers. Dat schijnt bij de 2de generatie te zijn opgelost. Er staan genoeg mooie exemplaren te koop, ook van de 2de generatie. | |
vosss | donderdag 22 november 2012 @ 17:14 |
En het nadeel daarvan is dat de versie met 175pk direct niet meer binnen het budget van TS valt: http://www.autoscout24.nl(...)d=634891637910000000 | |
Tomatenboer | donderdag 22 november 2012 @ 17:17 |
Met een beetje afdingen kom je op ¤ 4.000 uit, net boven het budget. ![]() Maar voor ¤ 3.500,- moet je wel een goede MR2 kunnen vinden in ieder geval. Waarschijnlijk van de versie van 90 - 94 inderdaad, maar toch. | |
vosss | donderdag 22 november 2012 @ 17:19 |
Ow ik zie dat die 20pk maar 0,3s scheelt naar de 100 Eerste versie zit op 7,8 en de 2de op 7,5 volgens autotrader ![]() | |
vosss | donderdag 22 november 2012 @ 17:20 |
Topsnelheid is 220 vs 225 dus dat is het verschil ook niet echt. Wel een leuk gooi en smijt autootje, zeker. Ligt als een blok op de weg ![]() | |
Tomatenboer | donderdag 22 november 2012 @ 17:47 |
Ja 't zijn plezierige auto's waar je een hoop lol mee kunt hebben. Maar als een blok op de weg zou ik niet willen zeggen. Ze schijnen nogal tailhappy te zijn. ![]() Een oude Volkswagen Corrado is trouwens ook een goede optie voor TS, wel een VR6 natuurlijk. Maar volgens mij zijn deze wel onderhoudsgevoelig, maar daar weet ik 't fijne niet van. | |
vosss | donderdag 22 november 2012 @ 18:43 |
Om maar eens een willekeurige test aan te halen. De wegligging van de MR2 is _juist_ 1 van de zaken waarom hij geroemd wordt. Die is gewoon fenomenaal. ![]() Die MR2's liggen een stuk beter op de weg dan veel (zo niet alle) auto's die tot dusver genoemd zijn in dit topic. | |
daNpy | donderdag 22 november 2012 @ 19:19 |
Schwedenkreuz * daNpy rent hard weg. |