quote:Uit(17): Vertonghen, Anita, Janssen, Aissati, Lodeiro, Bulykin, Özbiliz, Ooijer, Verhoeven, Cvitanich, El Hamdaoui, Castillion, Sneijder, Bizot, Jozefzoon en Silva en van der Wiel.
In(9): Sana, Moisander, Poulsen, Schøne, Boccara, Hoesen, Babel, Andersen en Meleg*
Doorgestroomd uit jeugdopleiding(6): Denswil, Veltman, Fischer, Dijks, Klaassen en van der Hart.
In: ¤26.655.000
Uit: ¤6.500.000
* = per 1 januari 2013.
SPOILER: Europese topniveauOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Tyron op 26-10-2012 09:29:35 ]
Hebben de A junioren een belangrijke wedstrijd dan?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:41 schreef bjanaan het volgende:
Ik ga het nog maar een keer vragen!
Wie is er zaterdag bij de laatste training en het aanmoedigen van de A junioren?
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:22 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vervang maar even dan.
Nope maar met 410 in je rug weet je dat er een 12e man buiten het veld staat. Plus dat het een topervaring is voor die jochies.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:43 schreef Tyron het volgende:
[..]
Hebben de A junioren een belangrijke wedstrijd dan?
Het is niet de eerste keer hoorquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:46 schreef bjanaan het volgende:
[..]
Nope maar met 410 in je rug weet je dat er een 12e man buiten het veld staat. Plus dat het een topervaring is voor die jochies.
Dat was ook een best mooie actie, heb ik wel een paar keer herhaald in de herhalingquote:
Logisch.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:17 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
heb ik wel een paar keer herhaald in de herhaling
thanksquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:22 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vervang maar even dan.
BMI is verdedigend wel stuk beter.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:08 schreef Tyron het volgende:
Ik ben trouwens van mening dat Blind momenteel de beste linksback van Nederland is en ook in het Nederlandse elftal hoort, Willems is slechter.
Ja tussen BMI en Blind kan je dan wel discussiëren, BMI speelt al langer goed en Blind alleen dit seizoen maar speelt dan wel weer op CL niveau. BMI zie ik wel liever centraal dan Vlaar.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
BMI is verdedigend wel stuk beter.
Blind lijkt weer meer op hoe men backs tegenwoordig graag ziet; voetballend vermogen en constant langs de lijn opkomen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:13 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ja tussen BMI en Blind kan je dan wel discussiëren, BMI speelt al langer goed en Blind alleen dit seizoen maar speelt dan wel weer op CL niveau. BMI zie ik wel liever centraal dan Vlaar.
Ik blijf het wonderbaarlijk vinden hoe hard die jongen is gegroeid vergeleken met vorig seizoen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Blind lijkt weer meer op hoe men backs tegenwoordig graag ziet; voetballend vermogen en constant langs de lijn opkomen.
Beetje vertekend beeld. Hij is nu meer aan het voetballen. Itt tot vorig jaar waar hij de bal zo snel mogelijk (foutief) af gaf, gaat hij nu naar voren. Aan de bal laat ie wat meer zien en is ook wel vooruitgang te zien.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:17 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ik blijf het wonderbaarlijk vinden hoe hard die jongen is gegroeid vergeleken met vorig seizoen.
Is toch ook DCM geweest in de jeugd? Misschien toch nog wat tijd nodig gehad om in nieuwe rol te groeien. Misschien niet eens op voetballend gebied maar mentaal wennen aan nieuwe rol.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:17 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ik blijf het wonderbaarlijk vinden hoe hard die jongen is gegroeid vergeleken met vorig seizoen.
Als back is dat ook niet meer belangrijk, die gozer van barca kan er ook helemaal niets vanquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:19 schreef muzas het volgende:
[..]
Beetje vertekend beeld. Hij is nu meer aan het voetballen. Itt tot vorig jaar waar hij de bal zo snel mogelijk (foutief) af gaf, gaat hij nu naar voren. Aan de bal laat ie wat meer zien en is ook wel vooruitgang te zien.
Zijn verdedigende taken als de tegenstander aan de bal is zijn imo nog niet van een topniveau.
Ik vind hem verdedigend ook sterk gegroeid, een buitenspeler komt hem nu minder snel voorbij, dit zag je ook tegen Twente. Al gebeurde dat een buitenspeler een actie maakte die wedstrijd niet heel vaakquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:19 schreef muzas het volgende:
[..]
Beetje vertekend beeld. Hij is nu meer aan het voetballen. Itt tot vorig jaar waar hij de bal zo snel mogelijk (foutief) af gaf, gaat hij nu naar voren. Aan de bal laat ie wat meer zien en is ook wel vooruitgang te zien.
Zijn verdedigende taken als de tegenstander aan de bal is zijn imo nog niet van een topniveau.
Komt er wel meer druk op het centrum. Bij ajax is het dan vervelend dat moisander daar staatquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als back is dat ook niet meer belangrijk, die gozer van barca kan er ook helemaal niets van
ik ken hem nietquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:23 schreef stevenmac26 het volgende:
Goed nieuws voor Amsterdam![]()
[ afbeelding ]
Jij komt ook niet echt hier uit de buurt vandaan hequote:
Sja, maar de PvdA blijft aan de macht, wordt gewoon weer een andere droeftoeter...quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:33 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Jij komt ook niet echt hier uit de buurt vandaan he
Maar hij is samen met de burgemeester verantwoordelijk voor de vertrutting van Amsterdam
Zit wat inquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, maar de PvdA blijft aan de macht, wordt gewoon weer een andere droeftoeter...
Je zou denken van niet neequote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:34 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Zit wat in
Maar grotere mongolen als vd Laan en Asscher zijn er niet toch of wel
Jammer inderdaad dat de pvda maffia Amsterdam blijft regeren met hun zinloze projectjes en semi oplossingen, verrast me wel van die Asscher want als er iemand zat te geilen op de burgemeesters plek is hij het wel, ik moet het nog zien.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je zou denken van niet nee.
Maar goed, erger dan Cohen kan echt niet..
Natuurlijk staat de Deense Messi er inquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:47 schreef PeeJie_ het volgende:
Even kijken wie er in staat...![]()
http://en.uclratings.uefa.com/Player/TeamOfWeek/
Oh en het plaatje bovenin natuurlijk![]()
quote:'Deense Messi': 'Hoop dat Ajax zoveel mogelijk aan me kan verdienen'
Christian Eriksen werd in een eerder stadium begeerd door Manchester City en werd woensdag in het onderlinge Champions League-treffen door de UEFA uitgeroepen tot man van de wedstrijd. "Ik hoop dat ik meer waard ben geworden, zodat Ajax zoveel mogelijk aan me kan verdienen", reageert Eriksen lachend op de vraag of hij tegen Manchester City zijn marktwaarde heeft opgevijzeld.
"Het was mijn dag", blikt Eriksen terug in De Telegraaf. "Hoe het kan dat ik de afgelopen weken niet goed speelde en nu wel? Geen idee, vorm is iets ongrijpbaars. Het is ook niet gezegd dat ik vanaf nu altijd dit niveau haal. Was het maar zo makkelijk. Maar dit geeft wel veel vertrouwen." Eriksen werd vanwege zijn rol als spits door zijn ploeggenoten al gekscherend de Deense Messi werd genoemd.
Tobias Sana was kritisch over zijn spel tegen de miljoenenformatie uit Manchester. "Die grote kans in de tweede helft had er wel in gemoeten. Ik wilde die bal eigenlijk stiften, maar ik deed iets geks. Ik deed een beetje crazy. Voor de wedstrijd praatte Ryan Babel nog even met me. Hij vertelde me mijn momenten uit te zoeken. Hij vindt dat ik niet elke keer als ik in balbezit ben een actie moet willen maken. Ik luister graag naar hem. Hij heeft al veel ervaring met wedstrijden op dit niveau."
quote:
'Ajax werd weggezet als voetbalkleuters, dat prikkelde ons'
Ajax was woensdag met 3-1 te sterk voor Manchester City en maakt zodoende nog kans op overwintering in de Champions League of Europa League. Het team van Frank de Boer was zeer gemotiveerd. "De trainer hamerde in de bespreking op DURF met hoofdletters", zegt Niklas Moisander, de maker van de 2-1. "Dat we na de wedstrijd tegen Real Madrid werden weggezet als voetbalkleuters en veel te klein waren voor dit grote werk, heeft ons geprikkeld."
"We bleven overtuigd van onze kwaliteiten en wisten dat we het met ons positiespel zelfs de Engelse kampioen moeilijk konden maken", vertelt Moisander aan De Telegraaf. "Wie niet rijk is, moet heel goed opleiden”, kwam hij met de voetbalvariant op ‘wie niet sterk is, moet slim zijn." Toby Alderweireld sprak van een ’zeer belangrijke overwinning’ in het proces, waarin Ajax zit. "Dit was een zege voor het voetbal", benadrukt de Belgisch international.
"De bevestiging dat de visie van de trainer, Ajax en Johan Cruijff de juiste is. Het zal zeker in de Champions League met vallen en opstaan gaan. Maar als je van een miljoenenploeg als Manchester City wint, kun je het iedereen moeilijk maken."
quote:Laudrup kijkt ogen uit: 'Ajax liet zien dat een resultaat mogelijk is'
Michael Laudrup denkt dat hij de magic formula heeft gevonden om Manchester City te verslaan: zonder aanvaller. Swansea City was afgelopen weekeinde met 2-1 te sterk voor Wigan Athletic, met middenvelder Michu als valse nummer negen en Danny Graham op de bank. De oefenmeester keek woensdag met bovengemiddelde interesse naar de Champions League-wedstrijd tussen Ajax en Manchester City: 3-1.
Laudrup gaat zaterdag in het Etihad Stadium dezelfde tactiek toepassen. "Tegen Wigan hadden we veel middenvelders. Het is lastig om spelers te dekken die het strafschopgebied binnenkomen. Kijk maar naar de eerste twee doelpunten van Ajax tegen City. Bij het eerste doelpunt was er niemand in the box en meldden zich drie spelers. Siem de Jong maakte een fantastisch doelpunt."
"Het tweede doelpunt ontstond uit een hoekschop en (Micah) Richards, (Joleon) Lescott… ze zijn allemaal fantastisch in de lucht, maar degene die scoorde (Niklas Moisander, red.) kwam pas later. Hij kwam later en dus kon hij rennen en hoger springen dan de verdediger die stilstond. Ajax liet zien dat een resultaat mogelijk is. Ze hadden respect voor Manchester City, maar geen vrees."
Manchester City heeft in eigen huis sinds december 2010 niet meer verloren. "Als trainer van Getafe had ik een goede reeks tegen Barcelona en Real Madrid. Winnen in het Bernabéu zorgde nogal voor commotie. Het is sowieso speciaal om in grote stadions te winnen. We spelen nu tegen de regerend landskampioen van Engeland, dus het is sowieso een geweldige wedstrijd."
eensquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:13 schreef Tarado het volgende:
Nu zondag een topprestatie neerzetten, dat blijft voor mij belangrijker dan afgelopen woensdag
jaquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:13 schreef Tarado het volgende:
Nu zondag een topprestatie neerzetten, dat blijft voor mij belangrijker dan afgelopen woensdag
Volgend jaar wil ik weer dat Ajax cl speeltquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:19 schreef PeeJie_ het volgende:
Ik snap dat niet he. We willen allemaal Europees zo veel mogelijk bereiken en weer meedoen in Europa en toch vinden we het nog steeds belangrijker dat we de rivaal verslaan in plaats van Manchester City. Denk een paar stappen verder, straks moeten er weer wat spelers verkocht worden, dan heb ik liever dat wij van City hebben gewonnen met een goede van Rhijn en Eriksen, dan van Feyenoord. En dat geld is later weer belangrijk om goed mee te kunnen doen in Europa. Verliezen van Feyenoord as. zondag heb ik na woensdagavond minder problemen mee. Tuurlijk is het kut om te horen van je collega's en kennissen dat Feyenoord Ajax verslagen heeft, maar ik denk altijd maar, wacht nog maar een paar jaar.
Begrijp me niet verkeerd, want zondag moeten we wel gewoon winnen
als we vorig jaar twee keer feyenoord helemaal zoek gespeeld hadden zou ik ook zo denken, maar dit seizoen wil ik gewoon winnenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:19 schreef PeeJie_ het volgende:
Ik snap dat niet he. We willen allemaal Europees zo veel mogelijk bereiken en weer meedoen in Europa en toch vinden we het nog steeds belangrijker dat we de rivaal verslaan in plaats van Manchester City. Denk een paar stappen verder, straks moeten er weer wat spelers verkocht worden, dan heb ik liever dat wij van City hebben gewonnen met een goede van Rhijn en Eriksen, dan van Feyenoord. En dat geld is later weer belangrijk om goed mee te kunnen doen in Europa. Verliezen van Feyenoord as. zondag heb ik na woensdagavond minder problemen mee. Tuurlijk is het kut om te horen van je collega's en kennissen dat Feyenoord Ajax verslagen heeft, maar ik denk altijd maar, wacht nog maar een paar jaar.
Begrijp me niet verkeerd, want zondag moeten we wel gewoon winnen
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:47 schreef PeeJie_ het volgende:
Even kijken wie er in staat...![]()
http://en.uclratings.uefa.com/Player/TeamOfWeek/
Oh en het plaatje bovenin natuurlijk![]()
Ik ook, maar zoals ik al een keer eerder had gezegd voordat we tegen ADO moesten, ik vindt het niet erg om dat soort wedstrijden te verliezen, als we na 34 wedstrijden maar weer bovenaan staanquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:20 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Volgend jaar wil ik weer dat Ajax cl speelt
Dat laatste is uiteraard het belangrijkste maar het gaat ook om een bepaald niveau vasthouden, het is tot nu toe allemaal erg wisselvallig gebleken en dat moet eruit, wat heb je aan een leuke pot tegen City als je er de volgende wedstrijd er niets van terug ziet. Ik blijf de NL competitie het belangrijkste vinden omdat daar de kansen liggen om die te winnen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:40 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Ik ook, maar zoals ik al een keer eerder had gezegd voordat we tegen ADO moesten, ik vindt het niet erg om dat soort wedstrijden te verliezen, als we na 34 wedstrijden maar weer bovenaan staan
piccolo niet kennen :Squote:
Piccolo staat in 't uefa team van de week.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:57 schreef Tyron het volgende:
[..]
ja ken ik wel maar wat doet hij in dit topic
Klopt, ben ik het mee eens. Maar wat ik bedoelde te zeggen is liever een topwedstrijd een keer winnen met jeugd in Europa zoals tegen City, als een topwedstrijd winnen in Nederland tegen Feyenoord. Het liefst een stabiele ploeg, maar als je dan een wisselvallige ploeg heb, in dat geval het eerste.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat laatste is uiteraard het belangrijkste maar het gaat ook om een bepaald niveau vasthouden, het is tot nu toe allemaal erg wisselvallig gebleken en dat moet eruit, wat heb je aan een leuke pot tegen City als je er de volgende wedstrijd er niets van terug ziet. Ik blijf de NL competitie het belangrijkste vinden omdat daar de kansen liggen om die te winnen.
Vind ik wel meevallen, lijkt me niet dat Babel, Alderweireld, Poulsen, DeJong en Eriksen nog onder de indruk zijn van de kuip, ook jongens als Blind, Van Rhijn zijn ermee opgegroeid, mooier kan niet om in dat haatbad een leuk resultaat neer te zetten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:56 schreef 16meter het volgende:
[..]
piccolo niet kennen :S
Benieuwd hoe jochies als Sana reageren op een schuimbekkende Kuip waar de doodsverwensingen, aanstekers en munten ze om de oren vliegen... Van gasten als Suarez, Pantelic, Janssen of Huntelaar weet je dat ze het alleen maar mooi vinden. Dat soort types zitten niet echt in meer in de selectie.
Het scheelt dat het wintertijd is dus voor gevoel 13:30, mooi affiche, goeie grasmat, heerlijke sfeer ook al is het vijandig en zelfvertrouwen na woensdag op zakquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:02 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Klopt, ben ik het mee eens. Maar wat ik bedoelde te zeggen is liever een topwedstrijd een keer winnen met jeugd in Europa zoals tegen City, als een topwedstrijd winnen in Nederland tegen Feyenoord. Het liefst een stabiele ploeg, maar als je dan een wisselvallige ploeg heb, in dat geval het eerste.
We zullen het zien zondag, elke keer denk ik, het moet toch weer een keer de laatste keer zijn dat we van dat 12.30u syndroom af zijn ?
Dat 12:30 syndroom is sowieso mentaal, dus dat het eigenlijk een wedstrijd om half 2 is doet niet ter zake. De spelertjes denken: arme ik, nu moet ik om half 1 al voetballenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het scheelt dat het wintertijd is dus voor gevoel 13:30, mooi affiche, goeie grasmat, heerlijke sfeer ook al is het vijandig en zelfvertrouwen na woensdag op zak
Dat is wel zo maar ik weet niet of je zelf gevoetbald hebt of nog doet, maar ik stond ook nooit zo te springen om wedstrijden voor 12 uurquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat 12:30 syndroom is sowieso mentaal, dus dat het eigenlijk een wedstrijd om half 2 is doet niet ter zake. De spelertjes denken: arme ik, nu moet ik om half 1 al voetballen. Moet ik ontbijten met een bord pasta. Arme ik, laat ik maar niet al te hard gaan lopen vanmiddag.
Moisander zou het wel moeilijk krijgen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vind ik wel meevallen, lijkt me niet dat Babel, Alderweireld, Poulsen, DeJong en Eriksen nog onder de indruk zijn van de kuip, ook jongens als Blind, Van Rhijn zijn ermee opgegroeid, mooier kan niet om in dat haatbad een leuk resultaat neer te zetten.
Wij moeten ook altijd of 12.30 of 15.00u voetballen. En ja, de meeste hebben geen zin in 12.30, maar dat komt ook door de leeftijd en de andere prioriteiten. 12.30 is dan idd niet ideaal.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat 12:30 syndroom is sowieso mentaal, dus dat het eigenlijk een wedstrijd om half 2 is doet niet ter zake. De spelertjes denken: arme ik, nu moet ik om half 1 al voetballen. Moet ik ontbijten met een bord pasta. Arme ik, laat ik maar niet al te hard gaan lopen vanmiddag.
hihiquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:23 schreef Stiggie het volgende:
Lol al 21.000 views. Die gozer achterin het publiek zn reactie![]()
Blind zn reactie blijft ook mooi
Dat lag meer aan het veel te laat pilsen nog in de kroeg de avond ervoorquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is wel zo maar ik weet niet of je zelf gevoetbald hebt of nog doet, maar ik stond ook nooit zo te springen om wedstrijden voor 12 uur
Je ziet Blind echt zo kijken -->quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:23 schreef Stiggie het volgende:
Lol al 21.000 views. Die gozer achterin het publiek zn reactie![]()
Blind zn reactie blijft ook mooi
Eigenlijk was dit deel 2quote:
Toen was ik 2uur lang bezig met stenen ontwijken in die kooi voor de kuipquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:43 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat lag meer aan het veel te laat pilsen nog in de kroeg de avond ervoorOh wat had ik een hekel aan voetbal voor 1200 en als het koud en slecht weer was ( oktober t/m april
)
[..]
Je ziet Blind echt zo kijken -->![]()
[ afbeelding ]
RiooooooDat was de 2-3 toch in de laatste minuut en toen al die treinen buiten kapot gingen
![]()
Ja dat was het enige kutte aan die dag misschienquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:48 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Toen was ik 2uur lang bezig met stenen ontwijken in die kooi voor de kuip
Die 2-2 en 2-3 waren meesterlijk, vooral toen de Kuip leeg liepquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:49 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja dat was het enige kutte aan die dag misschien
echt trouw publiek heeft feyenoordquote:
Verschrikkelijke wedstrijd was dat. Ik had al weken hoop om eindelijk naar de kuip te kunnen met nog 20k joden, nee het werd ze te heet onder de voeten dus splitsen maar die shitquote:
je kunt zeggen wat je wilt, maar ze hebben wel het grootste aandeel capuchonsupporters van nederlandquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:49 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja dat was het enige kutte aan die dag misschien
[ afbeelding ]
ja maar straks worden ze herkendquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:57 schreef 16meter het volgende:
[..]
je kunt zeggen wat je wilt, maar ze hebben wel het grootste aandeel capuchonsupporters van nederland
Het is koud nu hoorquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:57 schreef 16meter het volgende:
[..]
je kunt zeggen wat je wilt, maar ze hebben wel het grootste aandeel capuchonsupporters van nederland
quote:Schaken ‘niet echt onder de indruk’ van zege Ajax op Manchester City
Voor spelers van Feyenoord en Ajax is de ontmoeting met de aartsrivaal een van de mooiste en belangrijkste wedstrijden van het jaar. Voetballers doen er dan ook alles aan om op het wedstrijdformulier te staan in de Klassieker; zo ook Ruben Schaken. De vleugelspeler van Feyenoord kampte met een kniekwetsuur, maar laat aan NUsport weten dat hij weer fit is.
“We moeten nog even wachten of ik morgen op de training geen reactie krijg, maar ik ga ervan uit dat ik kan spelen”, verzekert Schaken. “Mocht er toch nog wat vocht in de knie komen, dan ben ik bereid om een klein risico te nemen. Ik heb de afgelopen weken keihard gewerkt om de Klassieker te halen. De wedstrijd is al een maand uitverkocht, dat geeft aan hoezeer die pot hier leeft.”
Schaken is 'niet echt onder de indruk' van de winst van Ajax op Manchester City, zo laat hij weten. “Dat ze wonnen, had meer met de tegenstander te maken dan met hun eigen spel. We onderschatten Ajax niet, maar als wij ze eerder vastzetten dan City, kunnen wij gewoon van ze winnen. Zeker in De Kuip.”
beetje overdrevenquote:
Schaken krijgt praatjesquote:
Nee dat waren vd Bergh en die knakker van Azquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:13 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Schaken in OranjeGrtooste onzin die ik ooit heb gezien.
mendes da silvaquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:13 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Nee dat waren vd Bergh en die knakker van Az
"Dat ze wonnen, had meer met de tegenstander te maken dan met hun eigen spel."quote:
Nee die van 35, barry van Galenquote:
oh die schoppertquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:15 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Nee die van 35, barry van Galen
Afgelopen jaren een slechte reeksquote:
Valt me toch tegen die statistiek, dacht dat er meer verschil was in ons voordeel, wordt tijd dat er weer meer wordt uitgelopenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:16 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Afgelopen jaren een slechte reeksTijd om de cijfers weer even te verbeteren. Gewoon vernederen als het kan tot de wedstrijd gestaakt moet worden omdat die schuimbekken teveel schuim op het veld spugen.
Verlies vorig jaar en in 2005/06 zijn de laatste kerenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:16 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Afgelopen jaren een slechte reeksTijd om de cijfers weer even te verbeteren. Gewoon vernederen als het kan tot de wedstrijd gestaakt moet worden omdat die schuimbekken teveel schuim op het veld spugen.
gelijk is ook kut.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:19 schreef JanCees het volgende:
[..]
Verlies vorig jaar en in 2005/06 zijn de laatste keren
Het is er toch nog niet door?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:21 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
gelijk is ook kut.
Trouwens hoe ziek moet het zijn met ons huidige uitvak daar. Dat gaat 1 dierenbende worden volgend jaar.
Schaken moeten we toch wel serieus nemen hoor, is wel een international met Europese ervaring.quote:
nee die verdediger van Vitesse die Van Basten probeerde. Ik weet zijn naam niet eens meerquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:13 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Nee dat waren vd Bergh en die knakker van Az
Dat vinden de media ook allemaalquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:14 schreef 16meter het volgende:
[..]
"Dat ze wonnen, had meer met de tegenstander te maken dan met hun eigen spel."![]()
![]()
wat een knuppel
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:40 schreef Tyron het volgende:
[..]
Schaken moeten we toch wel serieus nemen hoor, is wel een international met Europese ervaring.
Nee, maar zo moet je ook niet denken, al helemaal niet als speler zijnde.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:44 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Maar we moeten denk ik ook niet denken dat we f'noord ff oprollen natuurlijk.
city was matigquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:44 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dat vinden de media ook allemaalHet zal ook nooit eens het goede spel van Ajax zijn...
Niemand, goed om op de bank te hebbenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:57 schreef Artillerieschaap het volgende:
Wie van het team vs City moet dan plaats gaan maken voor Enoh? Poulsen, Schöne of Sana?
Barry van Galen!quote:
Kijken hoe Poulsen het doetquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:57 schreef Artillerieschaap het volgende:
Wie van het team vs City moet dan plaats gaan maken voor Enoh? Poulsen, Schöne of Sana?
-edit-quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:50 schreef 16meter het volgende:
[..]
city was matig
united speelde met een B-team
dortmund was ongelukkig in de afronding, had makkelijk met grotere cijfers kunnen winnen
lucky ajax man
hij is sarcastischquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:20 schreef S0nic het volgende:
[..]![]()
Jouw moeten we ook niet meer serieus nemen.
Dan hoeven ze niet in beroep te gaan, dadelijk krijgt hij meer duels schorsing.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niemand, goed om op de bank te hebben
quote:'Ajax wil talent van Groningen hebben'
Ajax heeft volgens de Groninger Gezinsbode interesse in Richairo Zivkovic. Het 16-jarige talent is momenteel topscorer van de B1.
Naast Ajax zou ook PSV de aanvaller graag in willen lijven. De Groninger zou al aanbiedingen op zak hebben.
quote:In december besluit over Blind
In december besluit Ajax of ze het contract van Daley Blind willen verlengen. De verdediger zou graag willen blijven, maar Ajax heeft nog geen voorstel gedaan. Zijn contract loopt aan het eind van het seizoen af.
'We wachten tot en met december, dan gaan we een beslissing nemen. Maar we zijn heel erg tevreden over Daley', zei Frank de Boer donderdag op de persconferentie. 'Hij is een echte Ajacied en we respecteren hem heel erg. Maar we hebben heel veel concurrentie op die positie. Tot nu toe zijn we heel tevreden over hem.'
quote:Babel blijft sowieso tot eind van seizoen
Er zou interesse zijn vanuit Spanje voor Ryan Babel. Volgens de Spaanse media had Real Betis belangstelling voor de aanvaller, wiens contract aan het eind van het seizoen afloopt bij Ajax. Babel wil in ieder geval tot de zomer bij Ajax blijven.
Betis zou hem in de winterstop willen halen. 'Ik heb het erg naar zin en speel hier sowieso tot het einde van het seizoen', zegt Babel tegen RTVNH. 'Het voelt ongelooflijk vertrouwd. Nu weet ik wat ik in vier jaar Liverpool en één seizoen TSG Hoffenheim heb gemist.'
quote:Gecompliceerde blessure Klaassen
Het is nog maar de vraag wanneer Davy Klaassen dit seizoen terugkeert op het veld. De jonge middenvelder kampt al weken met een liesblessure. Uit een scan blijkt nu dat er vocht in zijn bot zit, dat er heel langzaam uit getraind moet worden.
De heisa begon begin dit seizoen tijdens Jong PEC Zwolle – Jong Ajax (2-3 winst). Klaassen speelde de hele wedstrijd mee, maar kreeg aan het einde van de wedstrijd last van zijn lies. De pijn zat eerst in de pees, maar dat verspreidde zich al snel naar het bot.
Weken van kwakkelen en terugslagen hielpen de blonde spelmaker geen steek verder. Mede daarom ging Klaassen afgelopen dinsdag langs bij een specialist voor een mri-scan. De conclusie was hetzelfde: Klaassen kampt met botoedeem. Een blessure, waarbij er vocht in het bot zit en irritatie ontstaat.
Revalidatie
Frank de Boer sprak vorige week nog de hoop uit dat Klaassen nog voor de winterstop kon terugkeren, maar dat lijkt een utopie. Omdat er geen directe methode is om botoedeem te verhelpen, gaat het herstel een lange tijd in beslag nemen. Die revalidatie zal bestaan uit het voortdurend uitkienen van de belasting. Te weinig is slecht, maar te veel kan de middenvelder weer verder terug werpen.
Geduld lijkt het toverwoord voor Klaassen, die enorm baalt van de kwetsuur. ‘Ik moet nu steeds gaan bekijken wat ik wel en niet kan. Het is langzaam opbouwen, totdat ik weer kan trainen en uiteindelijk kan spelen’, vertelt hij aan Ajax Showtime.
Ondanks de gecompliceerde blessure, houdt Klaassen hoop op een volledig herstel. ‘Ik baal natuurlijk ontzettend, maar ik doe er alles aan om sterker terug te komen en ik heb er vertrouwen in dat dat gaat lukken.’
quote:Eriksen in UEFA's team van de week
Christian Eriksen is door de UEFA geselecteerd voor het team van de week in de derde speelronde van de Champions League. Hij is de enige Ajacied in het team.
Het team: Fraser Forster (Celtic) - Eliseu (Malaga), Michael Parkhurst (FCN), Felice Piccolo (CFR Cluj), Efe Ambrose (Celtic) - Joaquín (Málaga), Sebastian Kehl (Dortmund), Christian Eriksen (Ajax) - Willian (Shakhtar Donetsk), Roberto Soldado (Valencia), Alan (Braga).
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:17 schreef Ajacied422 het volgende:
Jongens,
O.a. deze spelers hebben een aflopend contract: Tello, Puyol, Muniesa, Walcott, Sturridge, A. Cole, Arshavin, Nenê, KJH en Jovanovic.
Tello en Muniesa ophalen
Ik weet vrij zeker dat Tello geen afgelopend contract heeftquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:17 schreef Ajacied422 het volgende:
Jongens,
O.a. deze spelers hebben een aflopend contract: Tello, Puyol, Muniesa, Walcott, Sturridge, A. Cole, Arshavin, Nenê, KJH en Jovanovic.
Tello en Muniesa ophalen
quote:
Ze hebben natuurlijk wel deels gelijk. City zette Ajax totaal niet onder druk en dat is juist hetgeen wat Ajax vaak moeite kost als de tegenstander dat doet. Gaat gewoon lastig worden zondag. Helemaal omdat ik dat collectief fanatiek drukzetten bij Ajax al een tijdje mis in de competitie.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:44 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Maar we moeten denk ik ook niet denken dat we f'noord ff oprollen natuurlijk.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:41 schreef pazara het volgende:
ik zoek een mooie ajax foto/logo voor op een shirt
wie kent er een mooie foto?
Ik denk het niet, Moisander en Denswil hebben allebei een langdurig contract dus ik zie niet in wat ze met Muniesa moeten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:11 schreef Stiggie het volgende:
Muniesa zie ik volgend seizoen nog wel naar Ajax komen van Barca.
http://www.elfvoetbal.nl/(...)teeds-open-voor-ajax
quote:Ajax Score A Victory For Proper Football
When you hear the name AFC Ajax, all the images it conjures up are from the past. The greats of the 70’s, 80’s and 90’s, but not much beyond that. When you hear the name Manchester City, the first thought that probably comes to you is of a nouveau-riche overspending side, buying its way to success.
That’s why it was so pleasant on Wednesday night when Ajax turned City over 3-1 in the Champions League at the Amsterdam Arena. Earlier in the competition the old-money of Real Madrid had visited a 4-1 defeat on the heads of the Dutch side, so there wasn’t much optimism when they played City.
Since the 1960’s Ajax have developed an ethos around how they should develop players and how the game should be played. They have remained true to this ethos ever since, running from Johan Cruijff through Marco Van Basten up to current first teamer and Dutch international Siem De Jong. Their commitment to ‘total football’ means that from a young age, their players are taught to be comfortable with the ball at their feet and in every position on the field.
The sheer quantity of world-class players that have come through Ajax’s academy is mind-boggling: Cruijff , Van Der Saar, Bergkamp, Van Basten, Sneijder, Davids, the de Boer brothers and Kluivert . Ajax graduates playing in the Premier League include Man City’s Nigel De Jong, Newcastle’s Vuron Anita and current stars for Tottenham and Arsenal, Jan Vertonghen and Thomas Vermaelen. Such is their dedication to youth development that 3 players from the youth system must be put into the first team squad every 2 years.
Sadly, money talks and total football can take a hike. Ajax are a well run and self-sufficient club. They have a good stadium and excellent facilities. What they do not have is the ability (and perhaps the will?) to pay big wages and transfer fees. In the summer alone, they sold approx $35m worth of talent, and spent a mere $7m on replacements. Without a sugar daddy, they will never compete with the big Spanish, Italian or English sides. Their only hope is to develop world class players, and either hold onto them long enough to achieve something great, or sell them for a big wedge of cash.
As for Man City, in their first team squad, they have a single solitary player who came through their youth system (Micah Richards). The remainder of their squad was assembled for a mighty $500m (about $21m per player, fact fans). Only 30% of Man City’s squad are English and none are Mancunian. Compare this to Ajax’s 65% Dutch squad, including 5 ‘Mokummers’.
Of course, we all know that Ajax’s victory against Man City was a blip. We also all know that eventually Man City will get there. Money says so. For now though, we can enjoy the minor victories and marvel at the fact that Ajax and their total football are becoming a quaint footnote in football.
Read more at http://www.rantsports.com(...)#I2eRIoo2Oz4PSSuD.99
Maar bij VI kunnen ze er geen goed woordje over kwijtquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:23 schreef Stiggie het volgende:
Toch leuk dat er zoveel aandacht aan wordt besteed internationaal, artikeltje van vandaag
[..]
Leuk dat ze internationaal positiever over Ajax zijn dan de pers in Nederland.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:23 schreef Stiggie het volgende:
Toch leuk dat er zoveel aandacht aan wordt besteed internationaal, artikeltje van vandaag
[..]
word alleen niet op de wedstrijd ingegaan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:01 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Leuk dat ze internationaal positiever over Ajax zijn dan de pers in Nederland.
noord bquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 07:23 schreef tammepiet het volgende:
Goeiesmorgens. Welke ingang om half 11?
mwah, ben op vakantie waardoor ik heracles-uit en niet kon zien. Ik probeerde alles te volgen maar lukte maar half. Kan dus ook niet naar de training vandaag. Maar vlieg vandaag weer terug dus morgen kan ik de klassieker wel zien dusquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 07:47 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Thanks m8. Klassieker-koorts al toegeslagen hier?
heb je een muts en handschoenen bij je voor als je weer in Nederland aan komt?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 08:06 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
mwah, ben op vakantie waardoor ik heracles-uit en niet kon zien. Ik probeerde alles te volgen maar lukte maar half. Kan dus ook niet naar de training vandaag. Maar vlieg vandaag weer terug dus morgen kan ik de klassieker wel zien dus
Ik baalde vooraf al dat ik 2 wedstrijden moest missen, maar hey, wie zegt nou nee tegen een gratis vakantie?
Goeie shit!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 08:21 schreef tammepiet het volgende:
Kopuh! http://www.1000flags.co.u(...)bar-scarf-7228-p.asp
Idd.. Enoh viel niet echt goed in, maar Poulsen speelt al weken niet super.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:33 schreef tammepiet het volgende:
Tsja Enoh of Poulsen basis... Lastig.
Ik had serieus het idee dat Enoh het voetballen verleerd was...Hij leek heel erg onzeker.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:40 schreef Tyron het volgende:
[..]
Idd.. Enoh viel niet echt goed in, maar Poulsen speelt al weken niet super.
Poulsen kan ook niet veel beter opbouwend gezien, maar Enoh vind ik ook niksquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:40 schreef Tyron het volgende:
[..]
Idd.. Enoh viel niet echt goed in, maar Poulsen speelt al weken niet super.
Enoh vond ik voor zijn blessure niet superslecht voetballen maar nu leek het idd alsof hij het veleerd was of misschien wou hij zich te graag bewijzen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:42 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ik had serieus het idee dat Enoh het voetballen verleerd was...Hij leek heel erg onzeker.
Hoop eigenlijk dat Poulsen wat irritanter gaat spelen...Echt een beetje de klootzak uithangen
Ik hoop het ookquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:43 schreef Tyron het volgende:
[..]
Enoh vond ik voor zijn blessure niet superslecht voetballen maar nu leek het idd alsof hij het veleerd was of misschien wou hij zich te graag bewijzen.
Ik hoop wel dat Frankie met dezelfde opstelling als woensdag speelt
Bij Feyenoord is achterin +cvm het beste gedeelte (behalve keepertje), die zullen niet zoveel ruimte weggeven als Shitty deedquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:45 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ik hoop het ookKan het trio Eriksen, de Jong en Schone ombeurten diep gaan..
hmm, het is best verwarrend als eriksen, de jong, schone en zelfs babel telkens wisselen in de spits, voor elk team, je krijgt daardoor sowieso altijd wel genoeg kansenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij Feyenoord is achterin +cvm het beste gedeelte (behalve keepertje), die zullen niet zoveel ruimte weggeven als Shitty deed
Dus kan je weer via Babel en Sana de flanken aanspelen...Ergens moet er dan ruimte vallen...quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij Feyenoord is achterin +cvm het beste gedeelte, die zullen niet zoveel ruimte weggeven als Shitty deed
sanaquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:47 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Dus kan je weer via Babel en Sana de flanken aanspelen...Ergens moet er dan ruimte vallen...
hij is al 23quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind hem helemaal niet zo slecht, zeker als je kijkt waar hij vandaan komt
Toch gaf hij meer belangrijke passes dan jouw idoolquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:49 schreef Tyron het volgende:
[..]
hij is al 23
ik weet ook wel dat hij potentie heeft maar hij was tegen city echt het slechts
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch hij meer belangrijke passes dan jouw idool
quote:
twitter:CatenaccioNL twitterde op woensdag 24-10-2012 om 22:35:45Ondanks dat Sana slechts 34 balcontacten had (verreweg minste van Ajax) gaf hij 3 sleutelpasses (niemand gaf er meer) tijdens #ajaman. reageer retweet
Sleutelpasses? Leuk als het geen assists worden, Eriksen was bij alle snelle combinaties aanwezig. Als hij bv bij die combinatie voor de 0-1 was geweest was het kapot gelopen op hem.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:51 schreef Tarado het volgende:
[..]twitter:CatenaccioNL twitterde op woensdag 24-10-2012 om 22:35:45Ondanks dat Sana slechts 34 balcontacten had (verreweg minste van Ajax) gaf hij 3 sleutelpasses (niemand gaf er meer) tijdens #ajaman. reageer retweet
statistieken liegen niet, daarom zeg ik dat ik Sana zo slecht nog niet vind, natuurlijk is Eriksen veel beter.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:53 schreef Tyron het volgende:
[..]
Sleutelpasses? Leuk als het geen assists worden, Eriksen was bij alle snelle combinaties aanwezig. Als hij bv bij die combinatie voor de 0-1 was geweest was het kapot gelopen op hem.
Misschien had hij 3 goede "sleutelpasses" maar de rest vd 31 ballen leverde hij in.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
statistieken liegen niet, daarom zeg ik dat ik Sana zo slecht nog niet vind, natuurlijk is Eriksen veel beter.
Het wordt weer zwaar overdreven maar ik snap het wel. Hij verliest 2 of 3 keer de bal achter elkaar en dat is het enige wat iedereen blijkbaar kan herinneren dus heeft hij heel slecht gespeeld.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
statistieken liegen niet, daarom zeg ik dat ik Sana zo slecht nog niet vind, natuurlijk is Eriksen veel beter.
Haha ja leuk, je doet precies hetzelfde als wat iedereen bij Eriksen doet man.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:56 schreef Tyron het volgende:
[..]
Misschien had hij 3 goede "sleutelpasses" maar de rest vd 31 ballen leverde hij in.
Het enige positieve wat ik uit de wedstrijd over Sana kan halen is dat hij het breed hield als het moest en naar binnen trok als van Rhijn erover heen kwam.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:59 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Haha ja leuk, je doet precies hetzelfde als wat iedereen bij Eriksen doet man.
Lachwekkend ben je.
Pff triest voor die jongentwitter:RicardoKishna twitterde op zaterdag 27-10-2012 om 18:39:18Helaas slecht nieuws gehad uit het ziekenhuis, heb een zware blessure aan m'n linkerknie nadat ik net hersteld was na de blessure aan rechts reageer retweet
De tering zeg.....quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:00 schreef wieisboos het volgende:
Pff triest voor die jongentwitter:RicardoKishna twitterde op zaterdag 27-10-2012 om 18:39:18Helaas slecht nieuws gehad uit het ziekenhuis, heb een zware blessure aan m'n linkerknie nadat ik net hersteld was na de blessure aan rechts reageer retweet
Dat zie je echt heel vaak. Hoor dan doktoren maar zeggen dat het niet in verband met elkaar staat, ik geloof er weinig van.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:00 schreef wieisboos het volgende:
Het is bijna een zekerheidje dat de andere knie ook gaat iddquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zie je echt heel vaak. Hoor dan doktoren maar zeggen dat het niet in verband met elkaar staat, ik geloof er weinig van.
precies, eigenlijk zou hij dit seizoen gewoon vanuit de luwte moeten komen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:56 schreef Artillerieschaap het volgende:
Sana is pas net binnen en jong. Zit nog genoeg rek in. Iedereen doet alsof je na je 20e niets meer bijgeleerd kunt krijgen ofzo...
Sowieso de kritiek.... Ik ben er blij mee alleen al omdat Ebecilio en Ozbiliz er niet meer in staan.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:39 schreef gomi het volgende:
[..]
precies, eigenlijk zou hij dit seizoen gewoon vanuit de luwte moeten komen.
die gozer moet een niveauverschil overbruggen.
geef hem ff tijd om die stap te maken
Waarheid.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:44 schreef CaasS het volgende:
[..]
Ik ben er blij mee alleen al omdat Ebecilio en Ozbiliz er niet meer in staan.
Kritiek hebben mag - als het terecht is -, we zijn namelijk Ajax en niet Willem 2.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:44 schreef CaasS het volgende:
[..]
Sowieso de kritiek.... Ik ben er blij mee alleen al omdat Ebecilio en Ozbiliz er niet meer in staan.
Dat idee heb ik ook vaak. Kan bijna geen toeval zijn.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zie je echt heel vaak. Hoor dan doktoren maar zeggen dat het niet in verband met elkaar staat, ik geloof er weinig van.
Sana heeft idd meer potentie dan die 2 jongens, al zijn hun wel jonger.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:44 schreef CaasS het volgende:
[..]
Sowieso de kritiek.... Ik ben er blij mee alleen al omdat Ebecilio en Ozbiliz er niet meer in staan.
quote:Viertal Nederlanders en Eriksen genomineerd voor Golden Boy Award
Luc Castaignos, Ola John, Jürgen Locadia en Bruno Martins Indi zijn in de race om in december te worden verkozen tot het grootste talent onder de 21 jaar. Het drietal is door het Italiaanse Tuttosport, dat de zogeheten Golden Boy Award organiseert, opgenomen bij een rijtje van veertig spelers die kans maken. Onder hen bevinden zich onder meer ook de winnaar van vorig jaar, Mario Götze, Ajacied Christian Eriksen en ex-Feyenoorder John Guidetti.
Andere aansprekende namen zijn die van Thibaut Courtois (Atlético Madrid), Stephan El Shaarawy (AC Milan), Iker Muniain (Athletic Bilbao), Marco Verratti (Paris Saint-Germain), Isco (Málaga), David Alaba (Bayern München) en voormalig VVV’er Ahmed Musa (CSKA Moskou). Dertig journalisten, afkomstig uit diverse Europese landen, zullen in december een stem uitbrengen op hun favoriet.
In het verleden werd de prijs al eens in de wacht gesleept door een Nederlander: Rafael van der Vaart was in 2003 zelfs de eerste speler die de eer ten beurt viel. Wayne Rooney, Lionel Messi, Cesc Fàbregas, Sergio Agüero, Anderson, Alexandre Pato en Mario Balotelli volgden hem op. Vorig jaar ging de prijs dus naar Götze.
De volledige lijst van genomineerden:
David Alaba (Bayern München)
Zhano Ananidze (Spartak Moskou)
Christian Atsu (FC Porto)
Jean-Christophe Bahebeck (Troyes)
Joel Campbell (Real Betis)
Luc Castaignos (FC Twente)
Thibaut Courtois (Atlético Madrid)
Philippe Coutinho (Internazionale)
Gerard Deulofeu (Barcelona)
Julian Draxler (Schalke 04)
Dudu (Dynamo Kiev)
Stephan El Shaarawy (AC Milan)
Christian Eriksen (Ajax)
Mario Götze (Borussia Dortmund)
John Guidetti (Manchester City)
Isco (Málaga)
Jesé Rodriguez (Real Madrid)
Ola John (Benfica)
Vaclav Kadlec (Sparta Praag)
Koke (Atlético Madrid)
Mateo Kovacic (Dinamo Zagreb)
Milan Lalkovic (Vitoria Guimarães)
Erik Lamela (AS Roma)
Jürgen Locadia (PSV)
Samuele Longo (Espanyol)
Lazar Markovic (Partizan Belgrado)
Bruno Martins Indi (Feyenoord)
Iker Muniain (Athletic Bilbao)
Ahmed Musa (CSKA Moskou)
Prince Obiang (Sampdoria)
Alex Oxlade-Chamberlain (Arsenal)
Magomed Ozdoev (Lokomotiv Moskou)
Paul Pogba (Juventus)
Mohamed Salah (FC Basel)
Jonjo Shelvey (Liverpool)
Raheem Sterling (Liverpool)
Raphaël Varane (Real Madrid)
Marco Verratti (Paris Saint-Germain)
Granit Xhaka (Borussia Mönchengladbach)
Als je dan geen zin hebt om het gras op te vreten op zondag.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:44 schreef Tyron het volgende:
Foto's van laatste training http://www.vak410.nl/albu(...)lassieker-27-10-2012
vage award...het is van een Italiaanse site en gewone mensen kunnen er op stemmen, alleen wordt er bijna alleen maar door Italianen gestemd waardoor Pogba van Juve op dit moment 64% van de stemmen heeftquote:
Zeker zeker. Ik ben als ik eerlijk ben ook niet kapot van die jongen. Je kan zien waarom hij op zijn 23e nog steeds in Zweden speelde, maar voor 300.000 is het prima selectie opvullingquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:45 schreef Tyron het volgende:
[..]
Kritiek hebben mag - als het terecht is -, we zijn namelijk Ajax en niet Willem 2.
vorig zat ebecilio bij de top 50, geloof dat hij zelf ook zal hebben gelachenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:50 schreef wieisboos het volgende:
[..]
vage award...het is van een Italiaanse site en gewone mensen kunnen er op stemmen, alleen wordt er bijna alleen maar door Italianen gestemd waardoor Pogba van Juve op dit moment 64% van de stemmen heeftandere Italianen ook veel stemmen, totaal niet objectief
Ik vind Sana wel meer een teamspeler dan Sulejmani.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:52 schreef tammepiet het volgende:
Na Ajax - NAC heeft Sana weinig tot niets meer laten zien.
Zelfs een fitte Sulejmami brengt meer.
Maar waarom staat dit er dan:quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:50 schreef wieisboos het volgende:
[..]
vage award...het is van een Italiaanse site en gewone mensen kunnen er op stemmen, alleen wordt er bijna alleen maar door Italianen gestemd waardoor Pogba van Juve op dit moment 64% van de stemmen heeftandere Italianen ook veel stemmen, totaal niet objectief
Je kunt ook zo vaak stemmen als je wilt http://www.tuttosport.com(...)a+il+Golden+Boy+2012
quote:Dertig journalisten, afkomstig uit diverse Europese landen, zullen in december een stem uitbrengen op hun favoriet
17 jaar.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:37 schreef tammepiet het volgende:
Hoe oud is die guy?
Lijkt me onoverkomelijk dat je het niet gaat redden na 2, 3 jaar aaneengeschakelde stilstand op een jonge leeftijd.
Heeft ook tot zijn 20e bij een 2e / 3e divisie club gezeten, opleiding van niks gehad dus. Je ziet gewoon dat hij technisch goed.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:51 schreef CaasS het volgende:
[..]
Zeker zeker. Ik ben als ik eerlijk ben ook niet kapot van die jongen. Je kan zien waarom hij op zijn 23e nog steeds in Zweden speelde, maar voor 300.000 is het prima selectie opvulling![]()
Misschien dat het nog wat wordt, zo niet ook prima.
Toevallig ook het moment dat hij van links naar rechts ging, op rechts voetbalt hij goed mee en op links ook alleen gaat er meer dreiging van uit.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:52 schreef tammepiet het volgende:
Dat zal het dan wel zijn. In het artikel van AN staat die link en kun je stemmen dus ik dacht dat dat het wasquote:
idd speelde in 2009 nog gewoon in de 1e divisie in zweden.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:55 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
17 jaar.
[..]
Heeft ook tot zijn 20e bij een 2e / 3e divisie club gezeten, opleiding van niks gehad dus. Je ziet gewoon dat hij technisch goed.
[..]
Toevallig ook het moment dat hij van links naar rechts ging, op rechts voetbalt hij goed mee en op links ook alleen gaat er meer dreiging van uit.
Zal wel gewoon voor het publiek zijn ofzoquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:55 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Dat zal het dan wel zijn. In het artikel van AN staat die link en kun je stemmen dus ik dacht dat dat het was
Klopt, maar overstap vanuit Zweden, en aan de rechterkant spelen in een 4-3-3 systeem ipv aan de linkerkant in een 4-4-2 systeem. En hij loopt zich tenminste kapot. Sulejmani vind ik zo'n loser.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:52 schreef tammepiet het volgende:
Ja, dat doortikken tijdens NAC? thuis was nice gedaan, maar ballen uit de lucht is hij dan weer een uur mee bezig om onder controle te krijgen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:55 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
17 jaar.
[..]
Heeft ook tot zijn 20e bij een 2e / 3e divisie club gezeten, opleiding van niks gehad dus. Je ziet gewoon dat hij technisch goed.
[..]
Toevallig ook het moment dat hij van links naar rechts ging, op rechts voetbalt hij goed mee en op links ook alleen gaat er meer dreiging van uit.
Sulejmani is een individu en ik denk dat Sana beter voor het collectief is.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:56 schreef CaasS het volgende:
[..]
Klopt, maar overstap vanuit Zweden, en aan de rechterkant spelen in een 4-3-3 systeem ipv aan de linkerkant in een 4-4-2 systeem. En hij loopt zich tenminste kapot. Sulejmani vind ik zo'n loser.
Sowieso snap ik het gezeik niet, hij verliest een aantal keer de bal dom maar goed dat doet zowat elke speler in dit Ajax. Zoals ik al zei is hij technisch goed en kan hij gewoon goed voetballen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:56 schreef CaasS het volgende:
[..]
Klopt, maar overstap vanuit Zweden, en aan de rechterkant spelen in een 4-3-3 systeem ipv aan de linkerkant in een 4-4-2 systeem. En hij loopt zich tenminste kapot. Sulejmani vind ik zo'n loser.
Het is wat je zegt. Hij verliest dom de bal, andere spelers hebben ook weleens balverlies maar dat ziet er dan anders uit. En dus valt het bij hem meer op.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:00 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Sowieso snap ik het gezeik niet, hij verliest een aantal keer de bal dom maar goed dat doet zowat elke speler in dit Ajax. Zoals ik al zei is hij technisch goed en kan hij gewoon goed voetballen.
Daarom staat hij er ook altijd in, de Boer ziet dat ook. Ook hoeft hij niet elke wedstrijd het verschil te maken volgens mij, dat doen Pedro, Villa of Alexis ook niet.
Hij is gewoon topscoorder(5 gols) over alle competities dit seizoen en hij heeft 3 assists.
Sana onze topscorerquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:00 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Sowieso snap ik het gezeik niet, hij verliest een aantal keer de bal dom maar goed dat doet zowat elke speler in dit Ajax. Zoals ik al zei is hij technisch goed en kan hij gewoon goed voetballen.
Daarom staat hij er ook altijd in, de Boer ziet dat ook. Ook hoeft hij niet elke wedstrijd het verschil te maken volgens mij, dat doen Pedro, Villa of Alexis ook niet.
Hij is gewoon topscoorder(5 gols) over alle competities dit seizoen en hij heeft 3 assists.
wat mij bij hem opvalt is dat hij net iets te vrijblijvend is in acties, en ook als hij balverlies lijdt. niet meteen reageren maar paar seconden te laat.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:08 schreef Tyron het volgende:
[..]
Het is wat je zegt. Hij verliest dom de bal, andere spelers hebben ook weleens balverlies maar dat ziet er dan anders uit. En dus valt het bij hem meer op.
Hij moet nu gewoon elke wedstrijd 100% geven dan hebben we zeker wat aan hem.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:18 schreef gomi het volgende:
[..]
wat mij bij hem opvalt is dat hij net iets te vrijblijvend is in acties, en ook als hij balverlies lijdt. niet meteen reageren maar paar seconden te laat.
dat soort dingetjes groeien nog wel imo
hij is ook wel nuttig imo. maar moet gewoon nog groeien.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:19 schreef Tyron het volgende:
[..]
Hij moet nu gewoon elke wedstrijd 100% geven dan hebben we zeker wat aan hem.
Daarnaast komt hij vanuit de Zweedse competitiequote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:00 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Wat?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:52 schreef tammepiet het volgende:
Als ie zo nodig moet wennen waarom kiest de Boer dan niet voor Arica of de Sa? Lijkt me in dat geval een stuk beter te verantwoorden.
Opstelling vorig seizoen. Veel veranderd zo in een half jaartje tijd.quote:K. Vermeer; D. Blind, J. Vertonghen, R. Van Rhijn, V. Anita; C. Eriksen, E. Enoh (64” D. Klaassen), T. Janssen (74” Bulykin), L. Ebecilio, S. de Jong, M. Sulejmani (64” N. Lodeiro)
Eigenlijk speelt hij alleen matig in de grote wedstrijden...Dat is iets waar je hem tijd in moet geven.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 23:11 schreef tammepiet het volgende:
Het slechte spel / niet bekend zij met het niveau.
[..]
Opstelling vorig seizoen. Veel veranderd zo in een half jaartje tijd.
Je wil liever Babel (onze meest constante speler) op de bank?quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:12 schreef gniffie het volgende:
Waarom Babel eigenlijk linksbuiten staat terwijl Sana het op die positie veel beter heeft gedaan ontgaat mij ook
Want hij heeft al zoveel kansen gehad dit seizoen? Hoe weet je dit?quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:30 schreef gniffie het volgende:
Sulejmani is op dit moment echt een inspiratieloos wrak, liever niet
Lekker motiverend ook om in de 85ste minuut te mogen invallen...quote:Op zondag 28 oktober 2012 01:05 schreef gniffie het volgende:
De laatste paar keren dat die inviel toonde die nul inzet.
Waarom zouden wij hem moeten helpen naar een aardige club te gaan? Hij heeft in al die jaren vrij weinig betekend voor ons, is constant 10 kilo te zwaar en loopt rond met een kop alsof hij net een hoop paardenstront heeft opgevreten. Nee, die hoef ik niet meer in ons shirt te zien.quote:Op zondag 28 oktober 2012 01:08 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Lekker motiverend ook om in de 85ste minuut te mogen invallen...
Ik geloof dat als je Sulejmani laat spelen hij echt wel wat gaat laten zien...Alleen al omdat hij naar een aardige club hierna wil.
Die Feyenoorders hadden in 1961 een duitse coachquote:
Een carnavalslied gezongen door een Ajaciedquote:
Dat rijmt!quote:Op zondag 28 oktober 2012 08:40 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Een carnavalslied gezongen door een Ajacied
Ach die is bij 0-1 wel stilquote:Op zondag 28 oktober 2012 09:03 schreef Ajacied422 het volgende:
En hoop dat Stevenmac26 even Guidetti bekogelt.
Want, Guidetti![]()
![]()
![]()
![]()
Jij denkt wat teveel doem, ik dacht dat je de wedstrijd niet kon zienquote:Op zondag 28 oktober 2012 09:18 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vorig jaar werd het ook 0-1
#doemdenk
Als ik thuiskom wil ik 0-3/0-2 op het bord zien/quote:Op zondag 28 oktober 2012 09:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jij denkt wat teveel doem, ik dacht dat je de wedstrijd niet kon zien
Als er maar gewonnen wordt, iedere uitslag magquote:Op zondag 28 oktober 2012 09:22 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Als ik thuiskom wil ik 0-3/0-2 op het bord zien/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 28 oktober 2012 09:24 schreef Ajacied422 het volgende:
In ieder geval moet Siem een van zijn knalschoten doen in de kruising waar die Lamprou niet bij kanEen goed geplaatste bal zit er bij die dwerg al in, ik verwacht een beetje een schaakwedstrijd vandaag, hopelijk heb ik ongelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eigenlijk kan het nog alleen maar tegenvallen dat het een grote kutpot wordtquote:Op zondag 28 oktober 2012 09:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een goed geplaatste bal zit er bij die dwerg al in, ik verwacht een beetje een schaakwedstrijd vandaag, hopelijk heb ik ongelijk.
Als er maar een goed resultaat uit komt, is toch wel belangrijk om bovenin mee te blijven doen en uiteraard altijd leuk om van ze te winnen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 09:28 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Eigenlijk kan het nog alleen maar tegenvallen dat het een grote kutpot wordt
Nee hoorquote:Op zondag 28 oktober 2012 11:07 schreef Reemi het volgende:
Vermeer, Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind, De Jong, Poulsen, Schöne, Sana, Eriksen, Babel
Eriksen spits
Ik denk dat de twitter van Ajax iets betrouwbaarder isquote:Op zondag 28 oktober 2012 11:12 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Nee hoor
Kan ff geen tweet plaatsen, maar ajaxlife meldt dit:
"@ajaxlife: Inderdaad, dat is dezelfde basisopstelling als van de week tegen Manchester City. Alleen De Jong en Eriksen wisselen weer van plek. #feyaja"
twitter:AFCAjax twitterde op zondag 28-10-2012 om 11:05:16Opstelling: Vermeer, Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind, De Jong, Poulsen, Schöne, Sana, Eriksen, Babel. #feyaja reageer retweet
Dat denk ik ook wel ja, maar Ajaxlife is ook officieel kanaal van Ajax dus vooralsnog spreken ze elkaar tegen. Ik denk dat ze vooral afwisselen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:13 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Ik denk dat de twitter van Ajax iets betrouwbaarder istwitter:AFCAjax twitterde op zondag 28-10-2012 om 11:05:16Opstelling: Vermeer, Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind, De Jong, Poulsen, Schöne, Sana, Eriksen, Babel. #feyaja reageer retweet
Deze opstelling komt van Ajax zelf uit, wie moeten we geloven..quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:12 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Nee hoor
Kan ff geen tweet plaatsen, maar ajaxlife meldt dit:
"@ajaxlife: Inderdaad, dat is dezelfde basisopstelling als van de week tegen Manchester City. Alleen De Jong en Eriksen wisselen weer van plek. #feyaja"
Veel verschillende zal het niet maken, ze zakken beide terug in het middenveld en arriveren in de 16 waar nodig.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:25 schreef Reemi het volgende:
[..]
Deze opstelling komt van Ajax zelf uit, wie moeten we geloven..
idd, en waarom staat ie zo ver naar achteren.quote:
Da's kut als je linksback bent.quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:05 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Blind heeft het altijd moeilijk tegen rechtsbuitens.
Gewaagde uitspraak vrindquote:Op zondag 28 oktober 2012 13:21 schreef avaz het volgende:
Denk dat we 't nog behoorlijk lastig krijgen de 2e helft.
ja dat was roodquote:
Is gewoon iemand in zijn gezicht slaanquote:Op zondag 28 oktober 2012 13:38 schreef avaz het volgende:
Daar had die kut albino gewoon rood moeten krijgen?
voor 2 gele kaarten?quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:19 schreef Artillerieschaap het volgende:
Komt goed nu, Enoh telt voor twee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |