quote:Op donderdag 13 december 2012 17:19 schreef Cat22 het volgende:
[..]
BWAHAHAHAHA!![]()
![]()
![]()
'Dát ding!?Uhm... vooruit dan maar, ik neem hem wel mee. Maar alleen als er een plastic zakje omheen mag.'
Als dat jouw liefde is dan uit je het op een heel bijzondere manier. Arme meneer Ingetje.
Er werd niet echt van de stok gehouden nee.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:23 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]![]()
Omdat Tombo zei dat er mss wel een hond overheen had geplast.
En MissBliss keek er ook naar alsof ie rechtstreeks uit jouw niet nader te noemen uitgang was gefabriceerd
Ik zal m speciaal voor jou op het drie provincieënpunt leggen oké?quote:Op donderdag 13 december 2012 17:09 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Als Groninger ben ik van mening dat ik niet vergeleken wil worden met stok-weigerende Friezen
Daar ligt nu al ongeveerquote:Op donderdag 13 december 2012 17:46 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik zal m speciaal voor jou op het drie provincieënpunt leggen oké?
Zég!quote:Op donderdag 13 december 2012 17:16 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik als friesch heb de stok met veel liefde onder mijn hoede genomen, mijn collega Frieschen laten het echter afweten
Alhoewel de Drenthen en Overijssellers hier ook binnen 5 en 15 km kunnen zijn....dussss....
Groningen Friesland Drenthe.quote:
Pas wel op, want aan weerszijden loopt een slootjequote:Op donderdag 13 december 2012 17:48 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Zég!ik bied zelfs aan om in mijn kerstsjiek die stok op te halen. Kerst is haske bijna man! En ik ben niet eens een echte fries.
(goddank)
Nog verder noordelijk.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:48 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Groningen Friesland Drenthe.
ja, graag of niet hè.quote:
moet ik mijn paspoort ook nog meequote:
Verkeerde punt.quote:
Is het tegenwoordig al zo erg? Je paspoort mee moeten nemen omdat je Friesland uit wilquote:Op donderdag 13 december 2012 18:49 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
moet ik mijn paspoort ook nog mee
quote:Op donderdag 13 december 2012 18:56 schreef boertie het volgende:
[..]
Is het tegenwoordig al zo erg? Je paspoort mee moeten nemen omdat je Friesland uit wil
Och, ietwat in de richting van Twente zou leuk zijnquote:Op donderdag 13 december 2012 19:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]![]()
Nog niet. Maar ik voorzie opstanden wanneer landsdeel Noord tot stand moet komen.
Hoeveel meer oostelijk moet ik volgens jou? ik wil dat ding best meenemen, en zélfs op een drukke plek neerleggen, maar ik ga er geen uren voor rijden.
Hij ligt in het eerste gehucht over de grens van Overijssel naar Friesland, is dat niet dichtbij genoeg?quote:Op donderdag 13 december 2012 19:02 schreef boertie het volgende:
[..]
Och, ietwat in de richting van Twente zou leuk zijn
quote:Op donderdag 13 december 2012 20:33 schreef Broertie het volgende:
Als iemand kan bevestigen dat 'ie nog steeds op mijn pinpoint ligt, haal ik hem dit weekend op!
Mini FOK! meet.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:37 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik zal zaterdagochtend ff kijken...
Dat was wel epic geweest.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:08 schreef Barretje80 het volgende:
hmm.. hadden we hem gister ook mee kunnen nemen.. ik HEB er nog aan gedacht..
ik dacht eigenlijk dat ie ergens in utrecht lag
dan was ik helemaal laat thuis geweest
Ja. Doe er wat aan.quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:55 schreef GizartFRL het volgende:
Hoi.
De stok ligt ligt weer in Fryslân had ik begrepen?
Mooi.
Tis wel 47 minuten rijden volgens de routeplanner.quote:
Dus je bent nu zowat halverwege?quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:08 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Tis wel 47 minuten rijden volgens de routeplanner.
Ofwel, ik kan er pas om 18.42 zijn als ik ten tijde van mijn post weggereden was.
Nee, ik moet nog langs de winkel om een plasticzak en handreiniger te halen.quote:
Dat hoeft niet hoor. Ingetje is heel schoon op zichzelf.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:10 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Nee, ik moet nog langs de winkel om een plasticzak en handreiniger te halen.
Er had een hond over geplast las ik zonet.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:12 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet hoor. Ingetje is heel schoon op zichzelf.
Aannames.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:12 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Er had een hond over geplast las ik zonet.
Hij ligt er nu in ieder geval niet meer.quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:07 schreef Maringo het volgende:
Ik begrijp dus dat ie morgen een nieuwe plek heeft? Of vanavond al?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
Geen vuurwerk gezien, was ook hondenweer.quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:06 schreef Ingetje79 het volgende:
Oh![]()
![]()
Nou, veel plezier ermee dan![]()
Heb je nog iets meegekregen van vuurwerk toen je hem daar weg haalde?
In die bocht tegenover het cafe bedoel je zeker?quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:22 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Geen vuurwerk gezien, was ook hondenweer.
Nog wel een lichtshow gezien in Zandhuizen
Daar inderdaadquote:Op vrijdag 14 december 2012 22:44 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
In die bocht tegenover het cafe bedoel je zeker?![]()
Ik rij er iedere dag langs en vraag me iedere keer weer af hoe snel de electriciteitsmeter daar rond draait
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 16 december 2012 00:34 schreef NoBody122 het volgende:
De sleutel zit aan het slot? Niet erg handig hè
Goed, dat je die zo strak bijhoudt steeds, hoorquote:Op zondag 16 december 2012 19:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wiki's weer bijgewerkt.
Wie brengt hem naar:
Het Bildt
Lemsterland
Menaldumadeel
?
Was het mistig?quote:Op zondag 16 december 2012 00:10 schreef GizartFRL het volgende:
Nieuwe locatie:
Achterkant + plaatser ( ofwel; mijn broertje):
[ link | afbeelding ]
host images
Voorkant:
[ link | afbeelding ]
online photo storage
Omgeving:
[ link | afbeelding ]
image
Sleutel zit me een tie wrap aan het slot. ( nieuwerwetse borden hebben geen rand meer.)
En voor de kerstliefhebbers de lampjes van Zandhuizen:
[ link | afbeelding ]
photo sharing sites
Joh, zo gaat het overal. Bovendien is "het Noorden" alsnog een groot gebied; wordt 'ie net in de andere hoek neergelegd, moet je alsnog een uur omrijden om er te komenquote:Op zaterdag 22 december 2012 19:40 schreef Maringo het volgende:
En dan een dag nadat ie uit Noorden weg is komt er een tjappie die wel graag de Stok in het Noorden zou willen zien..
Maar het is met elke windrichting dat je voor sommige stukken alsnog een uur (of meer!) in de auto zit. Als ie net voorbij Rotterdam ligt, doe ik er ook al minimaal een uur over om er te komen vanuit Den Haag.quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Joh, zo gaat het overal. Bovendien is "het Noorden" alsnog een groot gebied; wordt 'ie net in de andere hoek neergelegd, moet je alsnog een uur omrijden om er te komen
Daar staat me ook nog wel iets van bij iddquote:Op zondag 23 december 2012 12:23 schreef Maringo het volgende:
[..]
Maar het is met elke windrichting dat je voor sommige stukken alsnog een uur (of meer!) in de auto zit. Als ie net voorbij Rotterdam ligt, doe ik er ook al minimaal een uur over om er te komen vanuit Den Haag.
Ik doelde ook meer op kortere afstanden. Net zoals in toen hij anderhalve maand in Best had gelegen, hij was daar een paar dagen weg, toen kwam ook iemand hier melden dat ie de Stok graag rond Eindhoven wil hebben.
Mooi, veel succes. Het gaat ook om de regels uit de OPquote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:23 schreef Joooo-pi het volgende:
Ben morgen redelijk in de buurt, dus misschien ga ik 'm wel verplaatsen.
Heb verder nog nooit in dit topic gepost, dus ik ken alleen de regels uit de OP.
Even afwachten nog, in het verleden zorgde Zwarte_Hand nog wel eens voor verwarrende situaties, dus niet gelijk in paniek raken!quote:
paniek?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:58 schreef Broertie het volgende:
[..]
Even afwachten nog, in het verleden zorgde Zwarte_Hand nog wel eens voor verwarrende situaties, dus niet gelijk in paniek raken!
Welke stok was datquote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:08 schreef PeterPastoor het volgende:
Jammer dat mijn stok niet meer leeft
Ik kom hier even melden dat ik hem niet hebquote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:53 schreef Maringo het volgende:
[..]
pas als zwarte_hand komt melden dat ie hem niet heeft, dan pas mag je in paniek raken.
En laten nu de meeste van die grote groepen wandelaars langs de stok gelopen zijn, terwijl de stok duidelijk zichtbaar daar lagquote:EASTERMAR - ...zaterdag, 05 januari 2013.organiseerde Paviljoen De Leyen een snertwandeltocht in de omgeving van Eastermar. Over verschillende afstanden konden grote groepen wandelaars genieten van het landschap
*tromgeroffel*quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:26 schreef zwarte_hand het volgende:
[..]
Ik kom hier even melden dat ik hem niet heb![]()
(ik neem hem namelijk niet mee naar huis)
Het verschijnsel heet dan ook niet voor niets "een zwarte_hand plegen"quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:00 schreef Joooo-pi het volgende:
ok, bedankt voor het tijdig melden (not)...
zo krijg je wel nieuwelingen enthousiast
Sommigen reizen er meer dan een uur voor; dan is het érg vervelend als dat voor niets blijkt, omdat iemand niet heel even de moeite heeft genomen het aan te kondigen (dat kan ook vóór je vertrekt natuurlijk).quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:27 schreef Miendientje het volgende:
Tja, het is niet verplicht om te melden dat je hem gaat halen, dat was een aantal jaar geleden (toen ik begon met het spelletje) zelfs helemaal niet gebruikelijk. Zo kwam het voor dat er af en toe meerdere mensen tegelijk aan het 'jagen' waren. Als je dan later de verhalen op fok! vergeleek zaten er soms maar een paar minuten tussen de momenten dat ze bij het bord waren en dat ze elkaar dus haast wel tegen gekomen moeten zijn onderweg naar/van het bord. Niemand die het ook erg vond, dat hoorde bij het spelletje.
We hebben toen der tijd een sms-board gehad zodat je zodra je de stok had kon laten weten dat je hem had. Die deed het op een gegeven moment niet meer. Nu zou je als je mobiel internet hebt het ook direct kunnen laten weten, maar dat heeft niet iedereen, zo ook ik niet. Ik bel meestal even een andere fok!er op met de vraag in dit topic een berichtje te plaatsen.
Ja, woorden van gelijke strekking worden wel vaker aan mij toegedeeldquote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:41 schreef NoBody122 het volgende:
Er zijn kiwi's die helderder kunnen communiceren dan die zwarte_hand..
Helaas, ik meld het nooit omdat het nooit zeker is dat ik tijd en/of zin heb wanneer ik in de buurt ben, en ik niet tot die groep wil behoren van wel melden en niet doen...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:00 schreef Joooo-pi het volgende:
ok, bedankt voor het tijdig melden (not)...
Ja, daar ben ik het gedeeltelijk wel mee eens en dat vind ik dan ook wel jammer, maar ook deze keer was er diverse keren de indruk gewekt dat iemand hem op ging halen en toen ik er langs reed lag ie er nog steeds en voor het zelfde geld was jij er eerder en was ik er voor niks langsgereden of was ik er niet langs gereden omdat jij zou gaan....... en lag ie er nu nogquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:00 schreef Joooo-pi het volgende:...zo krijg je wel nieuwelingen enthousiast
Dat ben ik helaas niet met je eens want dat is het spelletje...wie het eerst komt, wie het eerst maalt...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:15 schreef NoBody122 het volgende:
Maar het effect is inderdaad vervelend, als je daardoor voor niets naar zo'n plaatsnaambord komt.
Het zouden mijn woorden kunnen zijn geweestquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:27 schreef Miendientje het volgende:
Tja, het is niet verplicht om te melden dat je hem gaat halen, dat was een aantal jaar geleden (toen ik begon met het spelletje) zelfs helemaal niet gebruikelijk. Zo kwam het voor dat er af en toe meerdere mensen tegelijk aan het 'jagen' waren....... Niemand die het ook erg vond, dat hoorde bij het spelletje. ...
Als ik de stok verplaatst heb (ik ben een van de weinigen, geloof ik, die hem ophaalt en weglegt op dezelfde dag) dan kom ik thuis, computer aan, kijken of al iemand gemerkt heeft dat ie weg is, zo niet dan even de foto's bekijken,selecteren en bewerken en dan meld ik het hier.quote:Op zondag 6 januari 2013 08:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik laat het altijd zo snel mogelijk weten dat ik hem heb. Soms met een 'foto's volgen straks'
Nou ja, goed; die discussie heeft hier vaker gespeeld en daarover verschillen de meningen gewoon, omdat sommigen het, vanwege het spel, simpelweg niet erg vinden om ergens voor niets heen te gaan. Punt blijft dat het daardoor voor de wat minder extreme fanatici (en dat is toch de grootste cq belangrijkste doelgroep als je de stok in beweging wilt houden) al snel een afknapper is.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:19 schreef zwarte_hand het volgende:
@Thijz ik zeg niet dat het goed is maar het huis van de opblaasbaby klopt.
Er staan volgens mij trouwens maar 4 borden in dat dorp op 2 T-splitsingen.
Dus als ik meld dat die niet bij dat huis met die opblaasbaby op de T-splitsing ligt (2 borden op 10meter van elkaar) dan blijft er nog maar 1 T-splitsing over met 2 borden op 10m van elkaar dus makkelijker kan het haast niet en een beetje centraal in het land.... dus
[..]
Ja, woorden van gelijke strekking worden wel vaker aan mij toegedeeld
[..]
Helaas, ik meld het nooit omdat het nooit zeker is dat ik tijd en/of zin heb wanneer ik in de buurt ben, en ik niet tot die groep wil behoren van wel melden en niet doen...
[..]
Ja, daar ben ik het gedeeltelijk wel mee eens en dat vind ik dan ook wel jammer, maar ook deze keer was er diverse keren de indruk gewekt dat iemand hem op ging halen en toen ik er langs reed lag ie er nog steeds en voor het zelfde geld was jij er eerder en was ik er voor niks langsgereden of was ik er niet langs gereden omdat jij zou gaan....... en lag ie er nu nog.
[..]
Dat ben ik helaas niet met je eens want dat is het spelletje...wie het eerst komt, wie het eerst maalt...
Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat de stok vertrokken was toen ik er kwam, meestal die zelfde dag dat ik er was werd dat hier ook gemeld en lag de fokstok ook weer ergens anders.
Vaak wordt het 1 of 2 dagen later gemeld en/of de stok weer neergelegd.
1 keer mee gemaakt dat de stok al 4 dagen vertrokken was voordat het hier gemeld werd.
Soms rij ik er langs, kijk of ie er nog ligt, en rij weer verder ...gewoon omdat ik geen idee heb waar ik hem die dag neer zou moeten leggen ....en het hoort niet volgens de regels dat je er dagen mee rond blijft rijden![]()
quote:[..]
Het zouden mijn woorden kunnen zijn geweest
[..]
Als ik de stok verplaatst heb (ik ben een van de weinigen, geloof ik, die hem ophaalt en weglegt op dezelfde dag) dan kom ik thuis, computer aan, kijken of al iemand gemerkt heeft dat ie weg is, zo niet dan even de foto's bekijken,selecteren en bewerken en dan meld ik het hier.
In het geval dat iemand het gemerkt heeft, meld ik me hier en meestal met een mededeling die hier dus niet begrepen wordt
De TT wordt praktisch alleen bijgewerkt als iemand een topic report doet. Volgens mij ben ik de enige die daar soms nog de moeite voor doetquote:De laatste 2 keren werden mijn eerste meldingen wel goed begrepen, toen ik melde dat ik hem in Marken had zien liggen, was er meteen iemand die begreep dat ik hem niet had meegenomen.
en nu deze keer: "Ik kom hier even melden dat ik hem niet heb (ik neem hem namelijk niet mee naar huis )" door Boertie met "*tromgeroffel* "
(trouwens Dinsdagavond rond 19.30 lag die stok nog op de plaats waar ik hem neer gelegd had.... en volgens de TT ligt de stok nog steeds in Oostermeer)
Dit ben ik met je eens. Ik vind het niet erg om ergens heen te gaan voor niks (laatst nog, toen de sleutel was weggewaaid..), maar ik beperk me daarin wel in de afstand. En ook dan kan ik voor niks gaan. De eerste twee keer dat ik de Stok ging ophalen was ik ook voor niks gereden, beide keren was er niks gezegd in het topic. De tweede keer duurde het nog drie dagen voor het gemeld werd. Het is wel jammer en ik kan daarom goed begrijpen dat mensen daardoor geen zin meer hebben, de derde keer dat ik ging was vervolgens ongeveer 10 maanden later. En ook alleen omdat het 15 minuten rijden was én de plaatsingspost net geplaatst was.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:42 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nou ja, goed; die discussie heeft hier vaker gespeeld en daarover verschillen de meningen gewoon, omdat sommigen het, vanwege het spel, simpelweg niet erg vinden om ergens voor niets heen te gaan. Punt blijft dat het daardoor voor de wat minder extreme fanatici (en dat is toch de grootste cq belangrijkste doelgroep als je de stok in beweging wilt houden) al snel een afknapper is.
Dat zou helemaal mooi zijn.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:26 schreef kanovinnie het volgende:
Misschien is er wel wat te regelen dat dat op de servers van FOK! kan.
Het wordt toch ook zo veel mogelijk gedaan? Ik heb iig geen inet op mijn telefoon, dus als ik al onderweg ben en denk, ik neem die stok ff mee, dan kan ik het niet melden ofzo.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:09 schreef Maringo het volgende:
[..]
Dit ben ik met je eens. Ik vind het niet erg om ergens heen te gaan voor niks (laatst nog, toen de sleutel was weggewaaid..), maar ik beperk me daarin wel in de afstand. En ook dan kan ik voor niks gaan. De eerste twee keer dat ik de Stok ging ophalen was ik ook voor niks gereden, beide keren was er niks gezegd in het topic. De tweede keer duurde het nog drie dagen voor het gemeld werd. Het is wel jammer en ik kan daarom goed begrijpen dat mensen daardoor geen zin meer hebben, de derde keer dat ik ging was vervolgens ongeveer 10 maanden later. En ook alleen omdat het 15 minuten rijden was én de plaatsingspost net geplaatst was.
We kunnen het niet verplichten om te melden dat je hem hebt of gaat halen, maar om de nieuwelingen zoveel mogelijk tegemoet te komen, lijkt het me wel handig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |