abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:53:09 #276
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_121203316
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:09 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

paniek? :')
pas als zwarte_hand komt melden dat ie hem niet heeft, dan pas mag je in paniek raken.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_121204787
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:53 schreef Maringo het volgende:

[..]

pas als zwarte_hand komt melden dat ie hem niet heeft, dan pas mag je in paniek raken.
Ik kom hier even melden dat ik hem niet heb :6
(ik neem hem namelijk niet mee naar huis O-) )

Over de koppen lopen bij snertwandeltocht
quote:
EASTERMAR - ...zaterdag, 05 januari 2013.organiseerde Paviljoen De Leyen een snertwandeltocht in de omgeving van Eastermar. Over verschillende afstanden konden grote groepen wandelaars genieten van het landschap
En laten nu de meeste van die grote groepen wandelaars langs de stok gelopen zijn, terwijl de stok duidelijk zichtbaar daar lag _O-

Hoe lang lag die stok er nu al?? 3 a 4 weken?? en niemand die hem ging halen?

Ik las nog ergens dat hij naar HET Noorden moest, maar daar heb ik hem al een keer gelegd en toen heeft hij idd een mooi rondje Zuid-Holland gemaakt.
Dus ik speelde eerst wel met de gedachte om de stok in HET Noorden te leggen, maar bedacht me je net zo goed als je zout en zoutloos, rente en renteloos ook een Noorden en Noordeloos had.. ^O^ maar helaas dat is het dus niet geworden })
pi_121205137
quote:
16s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:11 schreef Broertie het volgende:

[..]

Welke stok was dat :?
De stok die eigenlijk een plank was. Van Oldenzaaltjuh ;)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:55:08 #279
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_121206063
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:26 schreef zwarte_hand het volgende:

[..]

Ik kom hier even melden dat ik hem niet heb :6
(ik neem hem namelijk niet mee naar huis O-) )

*tromgeroffel*
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_121207547
Ik heb wel vaker alleen gekeken of ie er nog lag en soms ook gemeld dat ie er nog steeds lag (Marken dacht ik ook)



kijk hier lag ie er nog!
(op de achtergrond wandelaars)
  Spellchecker zaterdag 5 januari 2013 @ 21:42:08 #281
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_121208091
Dat is ook wat :{
Tevens -purist.
pi_121208558
De Fokstok lag zo duidelijk zichtbaar, dat het eigenlijk nog een wonder is dat hij er nog lag.
(zou het plaatje/tekst op de stok hier voor zorgen? jonge wat ben ik dan goed zeg)

Helaas voor de andere ik kon hem deze keer toch niet laten liggen :6



kijk hier ligt ie er niet meer _O-

Dus op weg naar HET Noorde(loos)

Toen kwam ik op mijn route dit (hoek)huis tegen:


zowel links als rechts van dit huis stond een plaatsnaambord gelijkend op deze met de zelfde plaatsnaam:
(plaatsnaambord, voorkant)


Maar de mensen in dat huis waren zo nieuwsgierig naar wat die persoon met dat fototoestel daar allemaal aan het doen was, dat ik hem toch maar weer mee genomen heb.

Alleen bovenstaande plaatsnaambord staat dus niet bij dat huis maar hier:
(Omgevingsfoto)


(achterkant plaatsnaambord)


Ik hoop dat de sleutel blijft liggen want met het plaatsen van de sleutel viel hij al 2x naar beneden.
(sleutelbord)


anders even op de grond kijken.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:55:24 #283
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121208587
Altijd weer die wandelaars
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Spellchecker zaterdag 5 januari 2013 @ 22:41:41 #284
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_121210515
Er zijn kiwi's die helderder kunnen communiceren dan die zwarte_hand.. Edoch, als ik het goed begrijp, ligt hij nu dus in De Glind en heeft zwarte_hand hem dus wél opgepikt ^O^
Tevens -purist.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 23:00:50 #285
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_121211447
ok, bedankt voor het tijdig melden (not)...

zo krijg je wel nieuwelingen enthousiast :N
heitieh
  Spellchecker zaterdag 5 januari 2013 @ 23:15:41 #286
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_121212235
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 23:00 schreef Joooo-pi het volgende:
ok, bedankt voor het tijdig melden (not)...

zo krijg je wel nieuwelingen enthousiast :N
Het verschijnsel heet dan ook niet voor niets "een zwarte_hand plegen" :P

Maar het effect is inderdaad vervelend, als je daardoor voor niets naar zo'n plaatsnaambord komt.
Tevens -purist.
pi_121212963
Tja, het is niet verplicht om te melden dat je hem gaat halen, dat was een aantal jaar geleden (toen ik begon met het spelletje) zelfs helemaal niet gebruikelijk. Zo kwam het voor dat er af en toe meerdere mensen tegelijk aan het 'jagen' waren. Als je dan later de verhalen op fok! vergeleek zaten er soms maar een paar minuten tussen de momenten dat ze bij het bord waren en dat ze elkaar dus haast wel tegen gekomen moeten zijn onderweg naar/van het bord. Niemand die het ook erg vond, dat hoorde bij het spelletje.
We hebben toen der tijd een sms-board gehad zodat je zodra je de stok had kon laten weten dat je hem had. Die deed het op een gegeven moment niet meer. Nu zou je als je mobiel internet hebt het ook direct kunnen laten weten, maar dat heeft niet iedereen, zo ook ik niet. Ik bel meestal even een andere fok!er op met de vraag in dit topic een berichtje te plaatsen.
  Spellchecker zondag 6 januari 2013 @ 00:33:41 #288
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_121215670
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 23:27 schreef Miendientje het volgende:
Tja, het is niet verplicht om te melden dat je hem gaat halen, dat was een aantal jaar geleden (toen ik begon met het spelletje) zelfs helemaal niet gebruikelijk. Zo kwam het voor dat er af en toe meerdere mensen tegelijk aan het 'jagen' waren. Als je dan later de verhalen op fok! vergeleek zaten er soms maar een paar minuten tussen de momenten dat ze bij het bord waren en dat ze elkaar dus haast wel tegen gekomen moeten zijn onderweg naar/van het bord. Niemand die het ook erg vond, dat hoorde bij het spelletje.
We hebben toen der tijd een sms-board gehad zodat je zodra je de stok had kon laten weten dat je hem had. Die deed het op een gegeven moment niet meer. Nu zou je als je mobiel internet hebt het ook direct kunnen laten weten, maar dat heeft niet iedereen, zo ook ik niet. Ik bel meestal even een andere fok!er op met de vraag in dit topic een berichtje te plaatsen.
Sommigen reizen er meer dan een uur voor; dan is het érg vervelend als dat voor niets blijkt, omdat iemand niet heel even de moeite heeft genomen het aan te kondigen (dat kan ook vóór je vertrekt natuurlijk).

Ik zelf kondig het hier altijd aan, en ter plaatse nog een bericht ter bevestiging, via m'n GSM :Y
Tevens -purist.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 januari 2013 @ 08:35:42 #289
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_121220826
Ik laat het altijd zo snel mogelijk weten dat ik hem heb. Soms met een 'foto's volgen straks'
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:10:02 #290
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_121222060
It's all in the game, people. Volgens mij is dit het desbetreffende huis (maar dan zonder opblaasbaby), maar ligt de stok hierzo. :)
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_121376823
@Thijz ik zeg niet dat het goed is maar het huis van de opblaasbaby klopt.
Er staan volgens mij trouwens maar 4 borden in dat dorp op 2 T-splitsingen.
Dus als ik meld dat die niet bij dat huis met die opblaasbaby op de T-splitsing ligt (2 borden op 10meter van elkaar) dan blijft er nog maar 1 T-splitsing over met 2 borden op 10m van elkaar dus makkelijker kan het haast niet en een beetje centraal in het land.... dus ~O>

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:41 schreef NoBody122 het volgende:
Er zijn kiwi's die helderder kunnen communiceren dan die zwarte_hand..
Ja, woorden van gelijke strekking worden wel vaker aan mij toegedeeld ;)

quote:
9s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 23:00 schreef Joooo-pi het volgende:
ok, bedankt voor het tijdig melden (not)...
Helaas, ik meld het nooit omdat het nooit zeker is dat ik tijd en/of zin heb wanneer ik in de buurt ben, en ik niet tot die groep wil behoren van wel melden en niet doen...

quote:
9s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 23:00 schreef Joooo-pi het volgende:...zo krijg je wel nieuwelingen enthousiast :N
Ja, daar ben ik het gedeeltelijk wel mee eens en dat vind ik dan ook wel jammer, maar ook deze keer was er diverse keren de indruk gewekt dat iemand hem op ging halen en toen ik er langs reed lag ie er nog steeds en voor het zelfde geld was jij er eerder en was ik er voor niks langsgereden of was ik er niet langs gereden omdat jij zou gaan....... en lag ie er nu nog ;) .

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 23:15 schreef NoBody122 het volgende:
Maar het effect is inderdaad vervelend, als je daardoor voor niets naar zo'n plaatsnaambord komt.
Dat ben ik helaas niet met je eens want dat is het spelletje...wie het eerst komt, wie het eerst maalt...
Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat de stok vertrokken was toen ik er kwam, meestal die zelfde dag dat ik er was werd dat hier ook gemeld en lag de fokstok ook weer ergens anders.
Vaak wordt het 1 of 2 dagen later gemeld en/of de stok weer neergelegd.
1 keer mee gemaakt dat de stok al 4 dagen vertrokken was voordat het hier gemeld werd.

Soms rij ik er langs, kijk of ie er nog ligt, en rij weer verder ...gewoon omdat ik geen idee heb waar ik hem die dag neer zou moeten leggen ....en het hoort niet volgens de regels dat je er dagen mee rond blijft rijden :( :?

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 23:27 schreef Miendientje het volgende:
Tja, het is niet verplicht om te melden dat je hem gaat halen, dat was een aantal jaar geleden (toen ik begon met het spelletje) zelfs helemaal niet gebruikelijk. Zo kwam het voor dat er af en toe meerdere mensen tegelijk aan het 'jagen' waren....... Niemand die het ook erg vond, dat hoorde bij het spelletje. ...
Het zouden mijn woorden kunnen zijn geweest _O-

quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 08:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik laat het altijd zo snel mogelijk weten dat ik hem heb. Soms met een 'foto's volgen straks'
Als ik de stok verplaatst heb (ik ben een van de weinigen, geloof ik, die hem ophaalt en weglegt op dezelfde dag) dan kom ik thuis, computer aan, kijken of al iemand gemerkt heeft dat ie weg is, zo niet dan even de foto's bekijken,selecteren en bewerken en dan meld ik het hier.
In het geval dat iemand het gemerkt heeft, meld ik me hier en meestal met een mededeling die hier dus niet begrepen wordt ;)

De laatste 2 keren werden mijn eerste meldingen wel goed begrepen, toen ik melde dat ik hem in Marken had zien liggen, was er meteen iemand die begreep dat ik hem niet had meegenomen.
en nu deze keer: "Ik kom hier even melden dat ik hem niet heb (ik neem hem namelijk niet mee naar huis )" door Boertie met "*tromgeroffel* "

(trouwens Dinsdagavond rond 19.30 lag die stok nog op de plaats waar ik hem neer gelegd had.... en volgens de TT ligt de stok nog steeds in Oostermeer ~O> )
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 januari 2013 @ 09:41:58 #292
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_121384359
Je kan een topicreport aanmaken he, zwarte hand :)
Overigens heb ik de wiki's nu wel bijgewerkt
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_121385202
-verkeerde- :o
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:32:10 #294
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121387273
TT aangepast.

Geen ruzie meer hier? :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Spellchecker vrijdag 11 januari 2013 @ 00:42:21 #295
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_121421175
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:19 schreef zwarte_hand het volgende:
@Thijz ik zeg niet dat het goed is maar het huis van de opblaasbaby klopt.
Er staan volgens mij trouwens maar 4 borden in dat dorp op 2 T-splitsingen.
Dus als ik meld dat die niet bij dat huis met die opblaasbaby op de T-splitsing ligt (2 borden op 10meter van elkaar) dan blijft er nog maar 1 T-splitsing over met 2 borden op 10m van elkaar dus makkelijker kan het haast niet en een beetje centraal in het land.... dus ~O>

[..]

Ja, woorden van gelijke strekking worden wel vaker aan mij toegedeeld ;)

[..]

Helaas, ik meld het nooit omdat het nooit zeker is dat ik tijd en/of zin heb wanneer ik in de buurt ben, en ik niet tot die groep wil behoren van wel melden en niet doen...

[..]

Ja, daar ben ik het gedeeltelijk wel mee eens en dat vind ik dan ook wel jammer, maar ook deze keer was er diverse keren de indruk gewekt dat iemand hem op ging halen en toen ik er langs reed lag ie er nog steeds en voor het zelfde geld was jij er eerder en was ik er voor niks langsgereden of was ik er niet langs gereden omdat jij zou gaan....... en lag ie er nu nog ;) .

[..]

Dat ben ik helaas niet met je eens want dat is het spelletje...wie het eerst komt, wie het eerst maalt...
Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat de stok vertrokken was toen ik er kwam, meestal die zelfde dag dat ik er was werd dat hier ook gemeld en lag de fokstok ook weer ergens anders.
Vaak wordt het 1 of 2 dagen later gemeld en/of de stok weer neergelegd.
1 keer mee gemaakt dat de stok al 4 dagen vertrokken was voordat het hier gemeld werd.

Soms rij ik er langs, kijk of ie er nog ligt, en rij weer verder ...gewoon omdat ik geen idee heb waar ik hem die dag neer zou moeten leggen ....en het hoort niet volgens de regels dat je er dagen mee rond blijft rijden :( :?
Nou ja, goed; die discussie heeft hier vaker gespeeld en daarover verschillen de meningen gewoon, omdat sommigen het, vanwege het spel, simpelweg niet erg vinden om ergens voor niets heen te gaan. Punt blijft dat het daardoor voor de wat minder extreme fanatici (en dat is toch de grootste cq belangrijkste doelgroep als je de stok in beweging wilt houden) al snel een afknapper is.

Ik schat per ophaalpoging mijn risico heel scherp in op basis van actuele posts in dit topic, tenzij de stok écht letterlijk op één van mijn routes ligt ;)
quote:
[..]

Het zouden mijn woorden kunnen zijn geweest _O-

[..]

Als ik de stok verplaatst heb (ik ben een van de weinigen, geloof ik, die hem ophaalt en weglegt op dezelfde dag) dan kom ik thuis, computer aan, kijken of al iemand gemerkt heeft dat ie weg is, zo niet dan even de foto's bekijken,selecteren en bewerken en dan meld ik het hier.
In het geval dat iemand het gemerkt heeft, meld ik me hier en meestal met een mededeling die hier dus niet begrepen wordt ;)
_O-
quote:
De laatste 2 keren werden mijn eerste meldingen wel goed begrepen, toen ik melde dat ik hem in Marken had zien liggen, was er meteen iemand die begreep dat ik hem niet had meegenomen.
en nu deze keer: "Ik kom hier even melden dat ik hem niet heb (ik neem hem namelijk niet mee naar huis )" door Boertie met "*tromgeroffel* "

(trouwens Dinsdagavond rond 19.30 lag die stok nog op de plaats waar ik hem neer gelegd had.... en volgens de TT ligt de stok nog steeds in Oostermeer ~O> )
De TT wordt praktisch alleen bijgewerkt als iemand een topic report doet. Volgens mij ben ik de enige die daar soms nog de moeite voor doet :P
Tevens -purist.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 07:09:49 #296
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_121423460
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 00:42 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Nou ja, goed; die discussie heeft hier vaker gespeeld en daarover verschillen de meningen gewoon, omdat sommigen het, vanwege het spel, simpelweg niet erg vinden om ergens voor niets heen te gaan. Punt blijft dat het daardoor voor de wat minder extreme fanatici (en dat is toch de grootste cq belangrijkste doelgroep als je de stok in beweging wilt houden) al snel een afknapper is.
Dit ben ik met je eens. Ik vind het niet erg om ergens heen te gaan voor niks (laatst nog, toen de sleutel was weggewaaid..), maar ik beperk me daarin wel in de afstand. En ook dan kan ik voor niks gaan. De eerste twee keer dat ik de Stok ging ophalen was ik ook voor niks gereden, beide keren was er niks gezegd in het topic. De tweede keer duurde het nog drie dagen voor het gemeld werd. Het is wel jammer en ik kan daarom goed begrijpen dat mensen daardoor geen zin meer hebben, de derde keer dat ik ging was vervolgens ongeveer 10 maanden later. En ook alleen omdat het 15 minuten rijden was én de plaatsingspost net geplaatst was.
We kunnen het niet verplichten om te melden dat je hem hebt of gaat halen, maar om de nieuwelingen zoveel mogelijk tegemoet te komen, lijkt het me wel handig.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 07:16:28 #297
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_121423482
Even wat anders ook. Ik ga de komende weken weer verder met de plaatsnamen sheets. November en december zijn ongelooflijk druk geweest voor me, dus toen is er niks van gekomen.
Ik zit er over te denken om ze vervolgens ook in een database te zetten met een webpage ervoor, maar dat is voor later.
Enige hulp bij het invullen van de tabellen is altijd welkom. :)
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 07:26:53 #298
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121423556
Misschien is er wel wat te regelen dat dat op de servers van FOK! kan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 07:33:57 #299
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_121423583
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 07:26 schreef kanovinnie het volgende:
Misschien is er wel wat te regelen dat dat op de servers van FOK! kan.
Dat zou helemaal mooi zijn. :Y
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 07:35:10 #300
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121423589
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 07:09 schreef Maringo het volgende:

[..]

Dit ben ik met je eens. Ik vind het niet erg om ergens heen te gaan voor niks (laatst nog, toen de sleutel was weggewaaid..), maar ik beperk me daarin wel in de afstand. En ook dan kan ik voor niks gaan. De eerste twee keer dat ik de Stok ging ophalen was ik ook voor niks gereden, beide keren was er niks gezegd in het topic. De tweede keer duurde het nog drie dagen voor het gemeld werd. Het is wel jammer en ik kan daarom goed begrijpen dat mensen daardoor geen zin meer hebben, de derde keer dat ik ging was vervolgens ongeveer 10 maanden later. En ook alleen omdat het 15 minuten rijden was én de plaatsingspost net geplaatst was.
We kunnen het niet verplichten om te melden dat je hem hebt of gaat halen, maar om de nieuwelingen zoveel mogelijk tegemoet te komen, lijkt het me wel handig.
Het wordt toch ook zo veel mogelijk gedaan? Ik heb iig geen inet op mijn telefoon, dus als ik al onderweg ben en denk, ik neem die stok ff mee, dan kan ik het niet melden ofzo.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')