abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:56:35 #1
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_117886864

12/10/12, 05:15 − bron: Redactie
In Canada is geschokt gereageerd op de dood van de 15-jarige Amanda Todd. Het meisje plaatste vorige maand een video op Facebook waarin ze vertelt dat ze vreselijk gepest wordt. Woensdag pleegde ze alsnog zelfmoord. Dat meldt de Canadese krant Globe and Mail. .

Op de hartverscheurende beelden houdt het meisje telkens een blaadje met tekst voor haar gezicht, aan de hand waarvan ze vertelt hoe de pesterijen zijn begonnen en hoe het haar leven langzamerhand kapot heeft gemaakt. Ze zegt onder meer dat ze een poging tot zelfmoord heeft gedaan, maar dat de pesterijen daarna alleen maar toenamen. Haar belagers zouden er zelfs op hebben aangedrongen het dan nog maar eens te proberen.

Woensdag werd de 15-jarige Todd dood aangetroffen in haar huis in Port Coquitlam in de staat British Columbia. Haar dood bracht een storm aan reacties teweeg. Ook de premier van British Columbia liet zich niet onbetuigd. In een videoboodschap zei Christy Clark: 'Niemand verdient het om gepest te worden, niemand vraagt erom. Pesten moet worden gestopt.'

School
Een woordvoerster van de school zei dat ze op de hoogte waren van de video. 'Normaal gesproken wordt dan contact opgenomen met de student en haar familie om te kijken hoe we haar kunnen ondersteunen', aldus Cheryl Quinton. Overigens wilde ze niet ingaan of dat in dit specifieke geval ook was gebeurd.

http://www.volkskrant.nl/(...)toch-zelfmoord.dhtml
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_117886956
Mja, dat is treurig. Eens in de zoveel tijd duikt er weer zo'n verhaal op en daar doe je niets aan. Het is echt niet zo dat ze nu massaal stoppen met treiteren. Het is iets van alle tijden, met dat verschil dat het nu op internet staat.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:03:25 #3
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_117887053
Ik vind zoiets verschrikkelijk. Ik snap niet dat de schoolleiding niet ingegrepen heeft, ik vind ze medeverantwoordelijk voor de dood van dit meisje. In mijn tijd had je dit soort pesterijen niet, ik heb het idee dat door social media pesterijen extremer worden met dit als gevolg. Voor de familie moet het vreselijk zijn.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_117887074
Ik heb een makkelijke stelregel: niet fucken met iemand anders en dan wordt er ook niet met je gefuckt.

Daar vloeit uit voort dat je mensen die met je fucken genadeloos aan moet pakken. Het zal je verbazen hoe snel 99,9% van de conflictfetishisten in deze wereld spontaan genezen wanneer ze zelf schade dreigen op te lopen.

Dus les 1: leer kleine Keesje maar niet dat geweld slecht is. Wellicht redt het z'n leven.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:04:56 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_117887104
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:03 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind zoiets verschrikkelijk. Ik snap niet dat de schoolleiding niet ingegrepen heeft, ik vind ze medeverantwoordelijk voor de dood van dit meisje. In mijn tijd had je dit soort pesterijen niet, ik heb het idee dat door social media pesterijen extremer worden met dit als gevolg. Voor de familie moet het vreselijk zijn.
Vroeger had je dit soort pesterijen ook, maar werd het geen wereldnieuws.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_117887146
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:04 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Dus les 1: leer kleine Keesje maar niet dat geweld slecht is. Wellicht redt het z'n leven.
Hier heb ik niks op aan te merken.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_117887161
quote:
In mijn tijd had je dit soort pesterijen niet
Had je toen ook, nu komen ze alleen sneller in het nieuws.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:07:01 #8
6067 Turbomuis
pi_117887174
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Yep. Vroeger gebeurde pesten (meestal) in de klas, en daar bleef het (meestal) bij. Nu gaat het via facebook/twitter/youtube, en kan de hele wereld het zien.
Daarom wereldnieuws...
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:07:19 #9
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_117887183
quote:
Ik heb een makkelijke stelregel: niet fucken met iemand anders en dan wordt er ook niet met je gefuckt.
Je bent een lopend wonder. Chapeau.

Zelfde moet je doen voor de snelwegen. Gewoon zeggen dat te hard rijden gevaarlijk is en heel nederland rijd niet harder dan 120. Dat scheelt een bups verkeersborden zeg.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_117887231
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Inderdaad. Het was gewoon minder zichtbaar. Ik snap wel dat ze er niets aan deden. Ze zijn gewoon lui en ze hebben een gebrek aan empathie.

Leerkracht:

[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:08:51 #11
189978 controlaltdelete
pi_117887242
quote:

[..]

Niet dat het zo ver ging. Maar toen bestond er ook nog geen FB of zelfs internet. Hierdoor krijg je deze excessen. Uit mijn pubertijd kan ik me alleen herinneren wat geduw en getrek en schelden naar bepaalde personen waar ik gelukkig nooit echt aan deelgenomen heb.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:09:12 #12
341203 3-voud
pi_117887255
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:07 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Yep. Vroeger gebeurde pesten (meestal) in de klas, en daar bleef het (meestal) bij. Nu gaat het via facebook/twitter/youtube, en kan de hele wereld het zien.
Daarom wereldnieuws...
Vroegah vertelde je vader je gewoon dat je maar eens een keer terug moest meppen. Desnoods met een stok die voor handen was.
Tegenwoordig kan dat niet meer in ons correcte wereldje. Je vader wordt in de media aan de schandpaal genageld.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:09:37 #13
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_117887271
quote:
Vroeger waren dit soort dingen er ook en erger, kan ik uit eigen ervaring vertellen. Social media maakt het alleen maar meer bekend, dat is het verschil.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_117887278
quote:
Les 2: De eerste dag op school degene met de grootste bek de tering slaan. Dan heb je de rest van het jaar geen probleem.
pi_117887284
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:09 schreef ikhebgelijk het volgende:

[..]

Les 2: De eerste dag op school degene met de grootste bek de tering slaan. Dan heb je de rest van het jaar geen probleem.
Ik wou het laagdrempelig houden.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:11:42 #16
341203 3-voud
pi_117887327
quote:

[..]

Nee joh. Je moet praten tegenwoordig. Het "dialoog" aangaan. Dat zal ze leren.
Dat die betreffende kids ja en amen knikken en 5 minuten later hun vinger opsteken, leren die dialoogvoerders helaas nog niet.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:15:12 #17
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_117887440
quote:

[..]

Dat is 'leuk' op het moment dat het om een nieuwe samenstelling / situatie gaat. Het geval van het meisje in de OP zal zeer waarschijnlijk jaren lang, stukje bij beetje geterroriseerd zijn. En waarschijnlijk op een dermate 'subtiele' of gewone manier dat docenten het niet ernstig genoeg vonden.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:16:09 #18
189978 controlaltdelete
pi_117887475
Naja en je kinderen leren iemand de tering te slaan die je lastig valt vind ik ook niet echt gezond.
pi_117887523
Lang leve de sociaal media. Blij dat ik er niet aan mee doe.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_117887541
En daarom moet je kinderen ook niet toegang geven tot webcams.
pi_117887580
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Naja en je kinderen leren iemand de tering te slaan die je lastig valt vind ik ook niet echt gezond.
Nee okee. Maar je kind leren van zich af te bijten als het getreiterd wordt is dat wel.
pi_117887628
quote:
Mijn dochter zal dan ook nooit gepest worden want die slaat meteen terug.
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:20:42 #23
341203 3-voud
pi_117887633
quote:
1 flinke mep met een dikke stok is niet "de tering slaan".
pi_117887654
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:19 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Nee okee. Maar je kind leren van zich af te bijten als het getreiterd wordt is dat wel.
Als je ze dit van te voren al bij brengt worden ze niet gepest.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:21:22 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117887662
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:17 schreef HSG het volgende:
Lang leve de sociaal media. Blij dat ik er niet aan mee doe.
:') Alsof sociale media hier iets mee te maken hebben. Voor het hele internet tijdperk kwam dit net zo goed voor. Sociale media zorgen eerder voor een zuiverings effect, pesters worden steeds vaker opgespoord via social media en gepeste mensen krijgen vaak steun van andere.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:21:50 #26
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_117887686
Je moet je kinderen leren om mensen via het internet te wantrouwen. Je moet je dochters leren om NOOIT hun tieten te laten zien via een webcam.

De mijne zijn daar nog te klein voor. Wel leer ik ze nu al om van zich af te bijten en zich niet op de kop te laten zitten. De beste verdediging is de aanval zonder genade.

Ontopic, dit is gewoon triest, als ik het zo lees dan had het meisje al wat issues en heeft iemand daar misbruik van willen maken en daar is het ergens misgegaan.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_117887693
En nu is de hele wereld in rep en roer over dit zielige voorval en over een week zijn we het allemaal vergeten. En wanneer er dan iemand gepest wordt, geven we er geen fuck om.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:23:35 #28
356891 Abed
hooggeleid
pi_117887746
Wat een rare TT, alsof iemand die een video maakt in principe geen zelfmoord meer pleegt, dat 'toch' klopt niet.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:24:12 #29
189978 controlaltdelete
pi_117887772
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

:') Alsof sociale media hier iets mee te maken hebben. Voor het hele internet tijdperk kwam dit net zo goed voor.
Pesten kwam voor social media ook voor dit ben ik met je eens. Maar nu gaat het er veel heftiger en grootschaliger aan toe wanneer foto's/filmpjes e.d. in bezit komen van kwaadwillenden kan dit over de hele wereld versrpeid worden.
pi_117887783
Ik geef er wel wat om. Mijn jongste neefje wordt gepest en ik probeer hem altijd te helpen als ik bij hem ben.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_117887797
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:22 schreef Dimens het volgende:
En nu is de hele wereld in rep en roer over dit zielige voorval en over een week zijn we het allemaal vergeten. En wanneer er dan iemand gepest wordt, geven we er geen fuck om.
Niet helemaal waar. Hoe vaak ik met koninginnedag al niet dorpsjeugd gered heb van kutmarokkaantjes... Gisteren nog geprobeerd een kraai te redden die half werd doodgepikt. Maar dat is geen doen kan ik je vertellen :')

Opkomen voor zwakkeren is goed, en een mooi excuus om je eigen frustraties te botvieren op iemand die er van kan leren.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:25:40 #32
356891 Abed
hooggeleid
pi_117887835
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:22 schreef Dimens het volgende:
Een week? Dat is lang.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:25:41 #33
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117887836
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:21 schreef Pikkebaas het volgende:
Je moet je kinderen leren om mensen via het internet te wantrouwen. Je moet je dochters leren om NOOIT hun tieten te laten zien via een webcam.

De mijne zijn daar nog te klein voor. Wel leer ik ze nu al om van zich af te bijten en zich niet op de kop te laten zitten. De beste verdediging is de aanval zonder genade.

Ontopic, dit is gewoon triest, als ik het zo lees dan had het meisje al wat issues en heeft iemand daar misbruik van willen maken en daar is het ergens misgegaan.
DIT. Ik werd zelf ook gepest op school (niet zo heel erg gelukkig) omdat ik me, achteraf gezien, nogal zwak opstelde. Totdat ik 1 keer losging omdat ik het niet meer hield en de pester gewoon een paar keer keihard sloeg en hij huilend afdroop. Achteraf gezien had ik dat veel eerder moeten doen. Sindsdien namelijk nooit meer ergens last van gehad. (sterker nog, hij kwam nog een keer sorry zeggen)
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:27:43 #34
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_117887911
Bij 6 minuten wordt het wel ongeloofwaardig. Dus je vlam en z'n vriendin komen je in elkaar meppen en dan nog geloof je dat hij je echt leuk vind. WTF ? Reality check much ?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:28:54 #35
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117887974
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:27 schreef Pikkebaas het volgende:
Bij 6 minuten wordt het wel ongeloofwaardig. Dus je vlam en z'n vriendin komen je in elkaar meppen en dan nog geloof je dat hij je echt leuk vind. WTF ? Reality check much ?
Ja, nogal vaag. Mocht het echt zijn, dan vraag ik me soms af of ze niet ook een klein beetje in een slachtoffer rol wil zitten...maargoed.
  Milf vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:29:05 #36
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_117887979
Dat laatste briefje.... Ik heb iemand nodig.

Damn. Arm meisje.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_117887981
quote:

In mijn tijd had je dit soort pesterijen niet, ik heb het idee dat door social media pesterijen extremer worden met dit als gevolg.
dat is onzin, pesterijen zijn van alle tijden, via sociale media zal er ook gepest worden, maar het is niet zo dat pesterijen niet bestonden toen sociale contacten anders verliepen...

wat wel anders is, is dat slachtoffers nu ook bv sociale media kunnen gebruiken om aandacht te vragen en hulp te zoeken...

Overigens vind ik eigenlijk niet dat je al te makkelijk bv de 'schuld' kunt doorschuiven naar de school of schoolleiding...
volgens mij is het onmogelijk voor een school met vaak meerdere honderden kinderen zomaar 'pro-actief' op te treden als een meisje zélf geen hulp opzoekt..
Imho bestaat er niet, wat sommigen lijken te denkene en 'eenvoudige' methode waar bv een schoolleiding dit zomaar kan voorkomen, en evengoed komt het soms voor bij bepaald meisjes in die eleftijd dat het 'vragen om aandacht' op zeer theatrale wijze een doel an sich lijkt te zijn.

een schoolleiding die direkt inspringt op ieder pubermeisjes dat een gothic-video vol zelfmedelijden en ongelukkige verliefdheden en puber-sores op youtube zet, moet daarin wel érg veel manuren steken en de vraag is ook dan of er wat 'verandert'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_117888021
Wie denkt er nog wel eens aan Livia?

Niet dat daar iemand nog om geeft. Alleen de mensen die haar kenden.
pi_117888169
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:27 schreef Pikkebaas het volgende:
Ze is 15!
Genoeg meisjes van 15 doen domme dingen voor hun vriendje omdat ze denken dat hij echt van haar houdt!
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:34:08 #40
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_117888180
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

DIT. Ik werd zelf ook gepest op school (niet zo heel erg gelukkig) omdat ik me, achteraf gezien, nogal zwak opstelde. Totdat ik 1 keer losging omdat ik het niet meer hield en de pester gewoon een paar keer keihard sloeg en hij huilend afdroop. Achteraf gezien had ik dat veel eerder moeten doen. Sindsdien namelijk nooit meer ergens last van gehad. (sterker nog, hij kwam nog een keer sorry zeggen)
Zelf ben ik op school wel vrij veel gepest en hard ook.

Alleen hadden we toen geen "social media" en thuis was ik veilig.
Na school hard wegfietsen en dan was je er weer vanaf. En als ze me soms te pakken krijgen dan sloegen ze me bont en blauw maar als ik kon ontsnappen dan konden ze me niet meer raken.

En nu zijn die kinderen NERGENS meer veilig. Sociaal worden ze 'gedwongen' om zich op facebook, twitter, etc. te begeven en als dat goed gaat is alles leuk. Maar als het fout gaat kunnen je pesters (of predators) je overal vinden, je vrienden vinden, je familie vinden en ze kunnen je overal 24 uur per dag raken.
Als ik heel eerlijk ben dan weet ik niet hoe het met mij in deze tijd zou aflopen....
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:34:33 #41
189978 controlaltdelete
pi_117888197
Ik zeg niet dat pesten vroeger niet voor kwam, ik zeg dat de pesterijen extremere gevolgen hebben vanwege social media omdat mensen die je kunt bereiken met het versturen van berichten via facebook en twitter groter is en ook nog eens sneller gaat.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:34:46 #42
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117888206
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:34 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Na school hard wegfietsen en dan was je er weer vanaf. En als ze me soms te pakken krijgen dan sloegen ze me bont en blauw maar als ik kon ontsnappen dan konden ze me niet meer raken.

En nu zijn die kinderen NERGENS meer veilig. Sociaal worden ze 'gedwongen' om zich op facebook, twitter, etc. te begeven en als dat goed gaat is alles leuk. Maar als het fout gaat kunnen je pesters (of predators) je overal vinden, je vrienden vinden, je familie vinden en ze kunnen je overal 24 uur per dag raken.
Als ik heel eerlijk ben dan weet ik niet hoe het met mij in deze tijd zou aflopen....
quote:
Ik heb juist het idee dat social media gepeste mensen beter kan helpen. Juist omdat filmpjes van pesters niet gewaardeerd worden en doordat ze zo lomp zijn om het op internet te gooien is er ook meteen tastbaar bewijs. Genoeg voorbeelden van gepeste mensen die enorm veel steun kregen van 'het internet' (waarbij men soms ook weer zo ver gaat dat het huis van de pester in de fik wordt gestoken)

Plus dat gepeste kinderen op internet makkelijker steun kunnen vinden, omdat ze vaak in real life er niet over durven te praten.
pi_117888243
quote:

[..]

Even een paar vragen:

1) wisten je ouders het?
2) deden die wat?
3) deed de school er wat aan?

Mijn opmerking:

Je hoeft geen Twitter, Facebook, Hyves of wat dan ook te hebben.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:36:12 #44
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_117888268
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:33 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Ze is 15!
Genoeg meisjes van 15 doen domme dingen voor hun vriendje omdat ze denken dat hij echt van haar houdt!
Toch een taak voor de ouders. Opvoeden. Praten met je kinderen (en dan niet via FB). Signaleren. Bespreekbaar maken.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:38:08 #45
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_117888328
Dat ze dat bullying noemen in Canada. Ik zie dit toch als afpersen het het verspreiden van kinderporno (naaktfoto's van een minderjarige meid).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_117888329
Ik denk dat social media het ook makkelijker maakt voor de pesters. Zeker omdat het sommige mensen hun hele leven op fb of twitter zetten. Dan is het erg makkelijk om die informatie tegen iemand te gebruiken. Daarnaast kunnen ze hele groepen starten op fb en twitter om iemand het leven zuur te maken. Zoals dat meisje in dat filmpje ook zegt maakte die kerel een fb aan met haar boobs als profielfoto.
Daarnaast zijn mensen op internet veel harder en lulliger, de meest mensen durven de helft van de dingen die ze op internet roepen niet in iemands gezicht te zeggen.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:40:01 #47
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_117888405
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:35 schreef HSG het volgende:

[..]

Even een paar vragen:

1) wisten je ouders het?
2) deden die wat?
3) deed de school er wat aan?

Mijn opmerking:

Je hoeft geen Twitter, Facebook, Hyves of wat dan ook te hebben.
1) Misschien een vermoeden. Je gaat er niet mee te koop lopen. Je hebt toch het gevoel dat je het zelf hebt uitgelokt.
2) incidenteel spraken ze met de schoolleiding. Die sprak de pesters aan. De rest laat zich wel raden.
3) Nauwelijks. De meeste kloppartijen waren buiten de school. Soms met mensen van andere scholen. Daar konden ze weinig aan doen.

Met je opmerking ben ik het eens. Maar ik denk dat de sociale media de extremen vergroten. De publieke opinie kan zich tegen de pester keren. Maar je veilige plek thuis is ook weg en er is ineens een online bereikbaar netwerk dat tegen je opgezet kan worden.
pi_117888424
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:36 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Toch een taak voor de ouders. Opvoeden. Praten met je kinderen (en dan niet via FB). Signaleren. Bespreekbaar maken.
Mjah eerlijk is eerlijk als je 15 bent en je gevoelig bent voor zulke dingen hebben je ouders vrij weinig grip daarop.
Waarom zijn er ander zoveel verhalen over loverboys en andere ongure praktijken.
Ik heb zelf nooit extreme dingen gedaan gelukkig maar ik weet wel dat mijn vriendje die ik had toen ik 15 was erg veel invloed op mij had. Gelukkig was het een goede jongen maar je bent op de leeftijd gewoon nog niet weerbaar genoeg en je hebt nog geen eerlijk beeld over een gezonde relatie.
Dat wil niet zeggen dat ieder 15 jarig meisje problemen moet hebben maar je bent er op die leeftijd veel gevoeliger voor dan wanneer je 20 bent en je de puberteit uit bent en wat meer levenservaring hebt.
pi_117888427
quote:

[..]
En nu zijn die kinderen NERGENS meer veilig. Sociaal worden ze 'gedwongen' om zich op facebook, twitter, etc. te begeven en als dat goed gaat is alles leuk.
Is best zonder te leven hoor.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:41:02 #50
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117888433
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:38 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik denk dat social media het ook makkelijker maakt voor de pesters. Zeker omdat het sommige mensen hun hele leven op fb of twitter zetten. Dan is het erg makkelijk om die informatie tegen iemand te gebruiken. Daarnaast kunnen ze hele groepen starten op fb en twitter om iemand het leven zuur te maken. Zoals dat meisje in dat filmpje ook zegt maakte die kerel een fb aan met haar boobs als profielfoto.
Daarnaast zijn mensen op internet veel harder en lulliger, de meest mensen durven de helft van de dingen die ze op internet roepen niet in iemands gezicht te zeggen.
Maar juist om deze redenen is het ook makkelijker om pesters op te sporen en aan te pakken, omdat die vaak ook alles online gooien (incl. hun pesterijen). Genoeg positieve voorbeelden de afgelopen jaren.
pi_117888473
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar juist om deze redenen is het ook makkelijker om pesters op te sporen en aan te pakken, omdat die vaak ook alles online gooien (incl. hun pesterijen). Genoeg positieve voorbeelden de afgelopen jaren.
Dat ben ik het met je eens! Maar het pesten zelf is ook stukken makkelijker.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:42:53 #52
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_117888501
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:40 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Niet als je 15 bent.
pi_117888515
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:42 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Niet als je 15 bent.
Jawel hoor :Y
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:45:36 #54
189978 controlaltdelete
pi_117888587
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:42 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Niet als je 15 bent.
Precies. Kijk maar eens om je heen hoeveel jonge mensen van al een jaar of 13/ 14 jaar je in het o.v. ziet met facebook en berichten versturen bezig zijn. Als je op die leeftijd geen smartphone hebt tel je niet mee en word je daar weer op afgerekend.
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:45:47 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_117888595
Wat erg. Arm meisje. Fucking hell.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:45:52 #56
6067 Turbomuis
pi_117888596
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:40 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

De meeste kinderen die gepest worden zijn toch wat minder weerbaar, en niet zelden 'anders', op wat voor manier dan ook (andere geaardheid, heel lang, heel klein, te dik, te dun, ander uiterlijk dan populair op school, arme ouders, etc.).
Als je daarnaast ook nog 's niet op de sociale media zit ben je helemaal het haasje. Net als de kinderen die vroeger geen tv hadden, die waren ook vaak het pispaaltje.
pi_117888603
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:45 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Precies. Kijk maar eens om je heen hoeveel jonge mensen van al een jaar of 13/ 14 jaar je in het o.v. ziet met facebook en berichten versturen bezig zijn. Als je op die leeftijd geen smartphone hebt tel je niet mee en word je daar weer op afgerekend.
Als ik het zo hoor is het een wereldwonder dat ik binnekort de 18 heb gehaald :')
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:47:51 #58
6067 Turbomuis
pi_117888650
Mijn dochter is vorig jaar op school erg gepest. Ik heb tot vanochtend zitten twijfelen of ik een klacht tegen de school moest indienen, maar dat ga ik, zeker nadat ik zie hoe ver het kan komen, toch maar doen.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:49:27 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117888700
Triest, en ja, vroeger werd er ook gepest, soms al vanaf heel klein (groep 4 ofzo) maar als je naar de middelbare school ging dan kon je dat nog redelijk goed kwijtraken als je niet met de hele klas naar dezelfde school ging, met de huidige sociale media gaat dat afschudden van pesterijen een stuk lastiger.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:51:25 #60
189978 controlaltdelete
pi_117888763
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:47 schreef Turbomuis het volgende:
Mijn dochter is vorig jaar op school erg gepest. Ik heb tot vanochtend zitten twijfelen of ik een klacht tegen de school moest indienen, maar dat ga ik, zeker nadat ik zie hoe ver het kan komen, toch maar doen.
Ik vind dat de school hier ook had moeten ingrijpen. Sowieso moet een school alert zijn op dit soort zaken, signalen opvangen en er ook iets mee doen. Zeker de laatste jaren vanwege internet e.d. Je kan beter 10x ernaast zitten dan 1x falen naar mijn mening.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:52:58 #61
6067 Turbomuis
pi_117888830
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:51 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik vind dat de school hier ook had moeten ingrijpen. Sowieso moet een school alert zijn op dit soort zaken, signalen opvangen en er ook iets mee doen. Zeker de laatste jaren vanwege internet e.d. Je kan beter er 10x ernaast zitten dan 1x falen naar mijn mening.
Vandaar een klacht. Ze wisten ervan, ik heb ze er regelmatig over gemaild (inclusief screenshots van gesprekken en bewerkte foto's e.d.) en ze hebben er he-le-maal niks aan gedaan. (onderbouwcoordinator niet, leerlingenbegeleider niet, haar mentor niet)
pi_117889330
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:45 schreef tong80 het volgende:
Wat erg. Arm meisje. Fucking hell.

Ze zit niet langer meer in de hel. Daar zit ik gelukkig ook niet meer in.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:16:13 #63
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_117889598
Triest dit.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_117889850
Triest verhaal inderdaad.

Toch denk ik altijd dat die mensen die zelfmoord plegen vanwege pesterijen ook niet helemaal goed bij hun hoofd zijn. Je eigen leven eindigen omdat iemand je pest? Komaan. Dan is er toch iets mis met je coping. Waarschijnlijk een meid met een depressieve aanleg wier drempel verlaagd werd door pesterijen.

Praat het pesten natuurlijk niet goed.
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:25:07 #65
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_117889877
Ben er stil van. bah
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:10:41 #66
341203 3-voud
pi_117891257
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:51 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik vind dat de school hier ook had moeten ingrijpen. Sowieso moet een school alert zijn op dit soort zaken, signalen opvangen en er ook iets mee doen. Zeker de laatste jaren vanwege internet e.d. Je kan beter 10x ernaast zitten dan 1x falen naar mijn mening.
Lekker makkelijk he? Vanachter je scherm met je vinger wijzen en geen weet hebben hoe gehaaid kinderen achter iemands rug dit soort dingen kunnen doen.
Nee, de scholen zijn klunzen. :') En jij weet dat.

Ik vind dit soort geneuzel soms nog erger dan het gepest zelf.
pi_117891371
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:08 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Niet dat het zo ver ging. Maar toen bestond er ook nog geen FB of zelfs internet. Hierdoor krijg je deze excessen. Uit mijn pubertijd kan ik me alleen herinneren wat geduw en getrek en schelden naar bepaalde personen waar ik gelukkig nooit echt aan deelgenomen heb.
Vroeger werd dit uiteraard ook gedaan. Ik ben zelf een tijd gepest en dat werd ook steeds erger tot er iets knapte en ik er een stuk of vier de tyfus heb geslagen. Toen was het in één klap over en dan was je opeens de gevierde jongen in de klas.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:22:54 #68
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117891703
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:29 schreef nikky het volgende:
Dat laatste briefje.... Ik heb iemand nodig.

Damn. Arm meisje.
;(
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:27:17 #69
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:31:06 #70
341203 3-voud
pi_117892004
quote:
8s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:27 schreef Insomnia_ het volgende:
was wel te doen.
RIP
Wat was wel te doen?
pi_117892091
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:10 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Lekker makkelijk he? Vanachter je scherm met je vinger wijzen en geen weet hebben hoe gehaaid kinderen achter iemands rug dit soort dingen kunnen doen.
Nee, de scholen zijn klunzen. :') En jij weet dat.

Ik vind dit soort geneuzel soms nog erger dan het gepest zelf.
:')
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:40:35 #72
341203 3-voud
pi_117892397
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:38 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Oh daar hebben we de huis-tuin-en-keuken-kinder-psycholoog.
Goedzo. Geen argumenten wel janken. Je maakt mijn punt enkel sterker.
pi_117892749
damn, wat een triest verhaal. Ik hoop dat de gozer die dit op zijn geweten heeft hard wordt aangepakt. Voordat zij 15 was probeerde hij haar al met die foto te chanteren voor seksuele gunsten. Dat moet strafbaar zijn.
pi_117894085
Vroeger had je nog wel eens, die grote sterke jongen die niet bij een bepaald groepje hoorde en het opnam voor diegene.

Helaas lijken die uitgestorven te zijn.

Erg treurig voor het meisje wat ze heeft moeten doormaken.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_117894607
Wat ik lees is dat ze haar tieten liet zien op cam, die fotos vervolgens overal rondgingen. Daarna sneed ze in zichzelf, neukte ze een jongen die al een vriendin had en werd ze vervolgens in elkaar geslagen door die vriendin.

No offense, maar ik vind het toch wel een beetje haar eigen schuld. Er zijn kinderen die ECHT gepest worden terwijl ze niets 'fout' doen. Maar goed, dat meisje is nu dood en we mogen niks ergs over de doden zeggen.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:39:56 #76
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117894755
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:20 schreef spierbal het volgende:
Vroeger had je nog wel eens, die grote sterke jongen die niet bij een bepaald groepje hoorde en het opnam voor diegene.

Helaas lijken die uitgestorven te zijn.

Erg treurig voor het meisje wat ze heeft moeten doormaken.
zoeentje is er ook eens voor mij opgekomen, na 1 vol jaar pesten door de hele klas...

Pesten hoort bij het sociale groepsgebeuren, wat dat betreft zijn we niet anders dan welk ander soort sociaal dier... Het zit nou eenmaal ingebakken in onze genen

Je ziet het zelfs in deze discussie hier :') dom alfa gedrag
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_117894802
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:35 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Wat ik lees is dat ze haar tieten liet zien op cam, die fotos vervolgens overal rondgingen. Daarna sneed ze in zichzelf, neukte ze een jongen die al een vriendin had en werd ze vervolgens in elkaar geslagen door die vriendin.

No offense, maar ik vind het toch wel een beetje haar eigen schuld. Er zijn kinderen die ECHT gepest worden terwijl ze niets 'fout' doen. Maar goed, dat meisje is nu dood en we mogen niks ergs over de doden zeggen.
:D
Mooie samenvatting.
pi_117894955
quote:

_O_
pi_117894993
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:39 schreef Re het volgende:

[..]

Pesten hoort bij het sociale groepsgebeuren, wat dat betreft zijn we niet anders dan welk ander soort sociaal dier... Het zit nou eenmaal ingebakken in onze genen
klopt helemaal, en wat ook goed op te merken is, is dat het niet enkel voorkomt bij kinderen of pubers...

In veel bedrijven of onder volwassenen komt het nog nét zo goed voor dat bepaalde groepen zich tegen een eenling keren, deze uitsluiten en/of lastigvallen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_117895043
quote:

Hangt er vanaf of de pesterijen daarvoor ook al bezig waren. En haar eigen schuld zou ik het niet willen noemen, een meisje dat haar tieten laat zien en zichzelf snijdt is niet de meest stabiele persoon en je weet niet hoe dat komt en in hoeverre zij daar wat aan heeft kunnen doen.
pi_117895148
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 12:24 schreef starla het volgende:
Triest verhaal inderdaad.

Toch denk ik altijd dat die mensen die zelfmoord plegen vanwege pesterijen ook niet helemaal goed bij hun hoofd zijn. Je eigen leven eindigen omdat iemand je pest? Komaan. Dan is er toch iets mis met je coping. Waarschijnlijk een meid met een depressieve aanleg wier drempel verlaagd werd door pesterijen.

Praat het pesten natuurlijk niet goed.
Zou kunnen, maar daar kan zij zelf ook niets aan doen. Je eigen leven eindigen omdat je gepest wordt, geen vrienden hebt, eenzaam bent, op dat moment nergens plezier uit haalt, elke dag een hel is, misschien geen steun van familie, erg last van hormonen... ik kan het me eigenlijk wel voorstellen.
pi_117895191
quote:

Dan raad ik jou aan nog eens het filmpje te kijken/lezen.

Ze wou nieuwe mensen ontmoeten en ging daarom met een vriendin chatten in een chatroom. Daar was ze met een jongen/man aan het praten die vervolgens haar hele leven ging achter halen.

Zo is die man achter haar familie, school en klasgenoten gekomen. Als zij niet haar tieten zou laten zien zou hij haar ten schande maken bij iedereen die zij kende. En ja als je nog niet zo oud ben, ben je daar erg gevoelig voor of niet soms ?

Dus wat voor haar onschuldig en leuk leek is tot een grote ramp geworden, alleen omdat ze nieuwe mensen wou leren kennen ?

Ik vind het een beetje respectloos wat je nou neerzet maarja dat verklaart al een hoop over jezelf :')
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:52:33 #83
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117895225
Klassiek dit zeg :{
pi_117895275
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:52 schreef Re het volgende:
Klassiek dit zeg :{
Wat?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:55:27 #85
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117895348
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat?
gedrag van users als zijnde sociale groepen met een geniepige beta die alfa wil zijn en kwijlende gammaatjes die het beamen om nog even te laten merken hoe terecht deze dood is
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:56:18 #86
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117895376
doe je niks aan.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_117895410
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:56 schreef leeell het volgende:
doe je niks aan.
Nu niet meer nee.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:59:07 #88
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117895478
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nu niet meer nee.
sowieso het "fenomeen" pesten, het is gewoon een vorm van jezelf ontwikkelen, de èèn pest, de ander wordt gepest. Dat zit bij kinderen gewoon ingebakken.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:59:39 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117895504
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:56 schreef leeell het volgende:
doe je niks aan.
hoeft ook niet, mag wel... daar heeft de mens een geweten voor gekweekt
pi_117895573
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:59 schreef leeell het volgende:

[..]

sowieso het "fenomeen" pesten, het is gewoon een vorm van jezelf ontwikkelen, de èèn pest, de ander wordt gepest. Dat zit bij kinderen gewoon ingebakken.
En dan heb je nog een grote groep die het laat gebeuren en niet ingrijpt omdat ze gewoon blij zijn dat een ander het slachtoffer is.
Get it and Bet it
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:01:25 #91
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117895575
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:59 schreef Re het volgende:

[..]

Kinderen hebben niet zo'n geweten dat ze alle consequenties kunnen overzien, het is gewoon de ontwikkeling van een kind.

Pesten en de leiding nemen of juist onderaan de hiërarchie staan is cruciaal ter vorming van een kind.

en 1 op de 10000000 kan dit niet handlen, tja.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:01 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

En dan heb je nog een grote groep die het laat gebeuren en niet ingrijpt omdat ze gewoon blij zijn dat een ander het slachtoffer is.
exact.
pi_117895738
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:01 schreef leeell het volgende:
Pesten en de leiding nemen of juist onderaan de hiërarchie staan is cruciaal ter vorming van een kind.
Ik vind het niet cruciaal. Ik vind het treurig dat er zoiets moet zijn als een sociale hiërarchie.
pi_117895743
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:51 schreef spierbal het volgende:

[..]

Dan raad ik jou aan nog eens het filmpje te kijken/lezen.

Ze wou nieuwe mensen ontmoeten en ging daarom met een vriendin chatten in een chatroom. Daar was ze met een jongen/man aan het praten die vervolgens haar hele leven ging achter halen.

Zo is die man achter haar familie, school en klasgenoten gekomen. Als zij niet haar tieten zou laten zien zou hij haar ten schande maken bij iedereen die zij kende. En ja als je nog niet zo oud ben, ben je daar erg gevoelig voor of niet soms ?

Dus wat voor haar onschuldig en leuk leek is tot een grote ramp geworden, alleen omdat ze nieuwe mensen wou leren kennen ?

Ik vind het een beetje respectloos wat je nou neerzet maarja dat verklaart al een hoop over jezelf :')
Dan raad ik jou aan nogmaals te lezen. Ze ging in een chatroom haar tietjes laten zien omdat een of andere vent zei dat ze heel knap was. Vervolgens kwam die vent achter haar naam, adres, etc. en heeft toen die foto's verspreid.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:05:46 #94
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117895777
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:05 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik vind het niet cruciaal. Ik vind het treurig dat er zoiets moet zijn als een sociale hiërarchie.
zonder kan er geen maatschappij zijn.
pi_117895816
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:05 schreef leeell het volgende:

[..]

zonder kan er geen maatschappij zijn.
Ik vind van niet.
pi_117895823
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:59 schreef leeell het volgende:

[..]

Dus? Zou je er maar niks tegen moeten doen?

Ik snap dit soort opmerkingen nooit zo goed. Ja mensen pesten en dat zal altijd zo blijven. Maar dat betekent niet dat je geen leed zou kunnen voorkomen door bepaalde maatregelen of bewustwording. Het is net of mensen met zo'n opmerking proberen te zeggen dat het allemaal geen zin heeft, want waarom zeg je het anders? Beetje jammer.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:07:43 #97
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117895852
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:06 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik vind van niet.
niet echt een meningskwestie, ach.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus? Zou je er maar niks tegen moeten doen?

Ik snap dit soort opmerkingen nooit zo goed. Ja mensen pesten en dat zal altijd zo blijven. Maar dat betekent niet dat je geen leed zou kunnen voorkomen door bepaalde maatregelen of bewustwording. Het is net of mensen met zo'n opmerking proberen te zeggen dat het allemaal geen zin heeft, want waarom zeg je het anders? Beetje jammer.
ik ben het wel met je eens dat je op een gegeven moment had moeten ingrijpen (leraar, ouders, etc)
er is gewoon slecht opgelet

of ze liet het niet zien.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:08:05 #98
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_117895868
Even wat persoonlijk geneuzel weggehaald. Doe dat eens niet. Reageer inhoudelijk op argumenten, of reageer niet. Ook als de argumenten je niet aanstaan
Laffe huichelaar
pi_117895869
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:01 schreef leeell het volgende:

en 1 op de 10000000 kan dit niet handlen, tja.
Wel een beetje meer dan dat.
pi_117895877
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:59 schreef Re het volgende:

[..]

gewat?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:08:50 #101
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117895899
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wel een beetje meer dan dat.
< 0.001 % durf ik zeker te zeggen.
pi_117895955
Ik heb het zeker gehandled, maar ik ben niet geheel onbeschadigd. Ik zit nog altijd met de angsten, maar die zijn nu sterk aan het verminderen.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:10:46 #103
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117895967
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:10 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb het zeker gehandled, maar ik ben niet geheel onbeschadigd. Ik zit nog altijd met de angsten, maar die zijn nu sterk aan het verminderen.
dus het heeft wel degelijk zin gehad :)
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:11:02 #104
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_117895973
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:08 schreef leeell het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af wat je onder 'niet kunnen handelen' verstaat. Ik denk dat jij ervan zou schrikken hoeveel kinderen in die mate gepest worden dat ze de ontwikkeling die jij beschrijft niet voldoende kunnen doormaken.
Laffe huichelaar
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:12:45 #105
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117896046
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:11 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af wat je onder 'niet kunnen handelen' verstaat. Ik denk dat jij ervan zou schrikken hoeveel kinderen in die mate gepest worden dat ze de ontwikkeling die jij beschrijft niet voldoende kunnen doormaken.
misschien is mijn visie wat cru, maar juist die kinderen zijn dan gewoon "gemaakt" om structureel de paria's te zijn, en het is aan die kinderen om het te veranderen.

Sommigen lukt dat en worden er sterker van, en een klein deel van het kleine deel blijft ongelukkig of maakt er een eind aan, noem het natuurlijke selectie.
pi_117896091
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:08 schreef leeell het volgende:

[..]

Niet handelen is een breed begrip. Bedoel je dan zelfmoord? Zelfs als je het enkel over zelfmoord hebt is dat percentage hoger verwacht ik. Te veel jongeren en volwassenen raken in een depressie door een pestverleden en de bijkomende impact die het op sociaal vlak heeft gehad. Het zorgt voor een achterstand en een aanslag op je zelfvertrouwen. Chain of causation. Als iemand dan zelfmoord pleegt later in zijn/haar leven betekent dat niet dat het niks met pesterijen te maken heeft.
pi_117896117
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:10 schreef leeell het volgende:

[..]

Het pesten? Begrijp je nu wat je zegt?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:15:23 #108
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117896144
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:14 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het pesten? Begrijp je nu wat je zegt?
het doel heiligt de middelen, niet iedereen wordt slechter van gepest worden, het kan juist een ommekeer triggeren in je zelfreflectie. waardoor je uiteindelijk sterker in je schoenen staat en assertiever wordt.
pi_117896337
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:15 schreef leeell het volgende:

[..]

het doel heiligt de middelen, niet iedereen wordt slechter van gepest worden, het kan juist een ommekeer triggeren in je zelfreflectie. waardoor je uiteindelijk sterker in je schoenen staat en assertiever wordt.
Ik snap niet hoe je dat kan zeggen. Je stelt dat pesten juist kan helpen om iemand sterker te maken, terwijl het in eerste instantie iemands zelfvertrouwen dus volledig afbreekt en lang niet iedereen daar boven opkomt. Als Comp_Lex niet gepest was geweest had hij waarschijnlijk geen last gehad van die angsten en problemen die hij nu heeft. Als pesten iemand belemmert in het opbouwen van een sociaal netwerk dan is het mooi als het dan eindelijk eens beter gaat als je 25 bent of ouder, maar je bent wel een periode van je leven kwijt. Hoe je dan 'het doe heiligt de middelen' in je mond kunt nemen... het doet me gruwelen.
pi_117896465
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:14 schreef leeell het volgende:

[..]

wat een zwaktebod om dat te zeggen, ik beargumenteer netjes mn mening, sta iedereen netjes te woord en dan gooi jij het op dit. Jammerlijk.
Je bent niet netjes. Hoe kom je daar nou bij? Het heeft helemaal geen zin gehad! Ik heb daar een sukkel zonder een sociaal leven door geworden. Dat is een absolute hel! Het is zoiets als in een isoleercel zitten zonder dat je weet wanneer je eruit mag. Ik ben er volledig door geflipt! Hier op Fok registeren en posten is een soort van laatste middel voor mij geweest. Fok is een lange tijd mijn enige goede sociale uitlaatklep geweest.
Gelukkig gaat het nu beter met mij (met de hulp van een Fokker die ik eeuwig dankbaar zal blijven). Ik zit nu bij een paar verenigingen. Het kost mij geld (dat ik liever in mijn portemonnee zag blijven zitten), maar het is dat of weer de hel.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:23:05 #111
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117896467
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je dat kan zeggen. Je stelt dat pesten juist kan helpen om iemand sterker te maken, terwijl het in eerste instantie iemands zelfvertrouwen dus volledig afbreekt en lang niet iedereen daar boven opkomt. Als Comp_Lex niet gepest was geweest had hij waarschijnlijk geen last gehad van die angsten en problemen die hij nu heeft. Als pesten iemand belemmert in het opbouwen van een sociaal netwerk dan is het mooi als het dan eindelijk eens beter gaat als je 25 bent of ouder, maar je bent wel een periode van je leven kwijt. Hoe je dan 'het doe heiligt de middelen' in je mond kunt nemen... het doet me gruwelen.
what doesnt kill you makes you stronger.

en ja de nevenschade kan inderdaad zijn dat je een tijdje met angsten loopt.

hiërarchie is gewoon noodzakelijk, en die rolpatronen worden al vroeg vastgesteld door praktijken als pesten, de leiding nemen, assertief of juist passief.

dat is gewoon een feit.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:23:19 #112
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_117896477
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:10 schreef Comp_Lex het volgende:
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:15 schreef leeell het volgende:

[..]

Wat was dan precies het doel voor deze user?
Het was een leuke gezellige normale jongen (of gewoon zichzelf, wat dan ook dichter in de buurt zit), kreeg te maken met pesten. In die periode was zijn ontwikkeling négatief. Hij kreeg angsten die hij daarvoor nooit had, werd onzeker en vast nog tal van andere dingen. Nu, na jaren zijn de angsten, ten gevolge van die negatieve ontwikkeling, afgenomen. Maar hij is er nog steeds niet 100% bovenop.

Al die mensen hebben de ontwikkeling die jij beschrijft, die elk kind op die leeftijd door zou moeten maken, niet goed doorstaan. Ze zijn er slechter van geworden, dus kunnen het, in jouw woorden, 'niet handelen'.

En om hoeveel mensen dat gaat, die nu nog blijvend de gevolgen ondergaan van die negatieve ontwikkeling die ze hebben doorstaan, daar zou je van schrikken.
Laffe huichelaar
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:23:50 #113
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117896489
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:22 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je bent niet netjes. Hoe kom je daar nou bij? Het heeft helemaal geen zin gehad! Ik heb daar een sukkel zonder een sociaal leven door geworden. Dat is een absolute hel! Het is zoiets als in een isoleercel zitten zonder dat je weet wanneer je eruit mag. Ik ben er volledig door geflipt! Hier op Fok registeren en posten is een soort van laatste middel voor mij geweest. Fok is een lange tijd mijn enige goede sociale uitlaatklep geweest.
Gelukkig gaat het nu beter met mij (met de hulp van een Fokker die ik eeuwig dankbaar zal blijven). Ik zit nu bij een paar verenigingen. Het kost mij geld (dat ik liever in mijn portemonnee zag blijven zitten), maar het is dat of weer de hel.
dus zelf was je niet sterk genoeg om te stap te zetten om een ommekeer te maken ?

sociale isolatie is een keuze.
pi_117896494
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]
Als Comp_Lex niet gepest was geweest had hij waarschijnlijk geen last gehad van die angsten en problemen die hij nu heeft.
Hoe kun je hier nou zeker van zijn? :')
pi_117896536
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]

[..]

Het was een leuke gezellige normale jongen (of gewoon zichzelf, wat dan ook dichter in de buurt zit), kreeg te maken met pesten. In die periode was zijn ontwikkeling négatief. Hij kreeg angsten die hij daarvoor nooit had, werd onzeker en vast nog tal van andere dingen.
Schijnbaar was ie daarvoor ook onzeker anders werd ie niet gepest.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:25:08 #116
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117896537
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]

[..]

Het was een leuke gezellige normale jongen (of gewoon zichzelf, wat dan ook dichter in de buurt zit), kreeg te maken met pesten. In die periode was zijn ontwikkeling négatief. Hij kreeg angsten die hij daarvoor nooit had, werd onzeker en vast nog tal van andere dingen. Nu, na jaren zijn de angsten, ten gevolge van die negatieve ontwikkeling, afgenomen. Maar hij is er nog steeds niet 100% bovenop.

Al die mensen hebben de ontwikkeling die jij beschrijft, die elk kind op die leeftijd door zou moeten maken, niet goed doorstaan. Ze zijn er slechter van geworden, dus kunnen het, in jouw woorden, 'niet handelen'.

En om hoeveel mensen dat gaat, die nu nog blijvend de gevolgen ondergaan van die negatieve ontwikkeling die ze hebben doorstaan, daar zou je van schrikken.
daar ben ik het niet met je eens, als het zo'n leuke , sociale , gezellige jongen was had hij zich kunnen weren tegen pesterijen, hij was onzeker, ook toen het goed ging.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:26:54 #117
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_117896590
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:23 schreef leeell het volgende:

[..]

dus zelf was je niet sterk genoeg om te stap te zetten om een ommekeer te maken ?

En door sociaal ongewenst gedrag, is die keuze maken, en goed doorkomen, onmogelijk goed door te komen.

Heb niet de illusie dat dit gedrag nou eenmaal natuur is, als je je in vroeger tijden zo gedroeg als enkele 'pestkoppen' nu, was je allang doodgeknuppeld, of de stam uitgezet.
Laffe huichelaar
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:29:08 #118
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117896666
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

En door sociaal ongewenst gedrag, is die keuze maken, en goed doorkomen, onmogelijk goed door te komen.

Heb niet de illusie dat dit gedrag nou eenmaal natuur is, als je je in vroeger tijden zo gedroeg als enkele 'pestkoppen' nu, was je allang doodgeknuppeld, of de stam uitgezet.
de stamhoofd was vaak de intelligentste , die zorgde voor de beste plannen (meeste voedsel etc)
daardoor had jij een groep volgers (de vuisten ;) ) die hem beschermden en verzekerden van zn positie. omdat ze daar zelf baat bij hadden

de rest was het gepeupel.

en daarnaast zal je ongetwijfeld de outcasts hebben gehad.

jij heb een veel te rooskleurig beeld, JUIST is pesten in het verdomhoekje geplaatst door al die "gevoelige" mensen van tegenwoordig.

niet te vergelijken.
pi_117896726
quote:

[..]

Sociale isolatie is zeker geen keuze. Het duurde jaren voordat ik er achter kwam hoe ik dat het beste op kon lossen. Dat kwam door mijn totale gebrek aan zelfvertrouwen. Ik durfde niks.
Nu gaat het iets beter, maar ik moet nog steeds leren kappen met bepaalde dingen, zoals niet bang zijn voor een groepje kinderen op de fiets.
pi_117896813
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:30 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Sociale isolatie is zeker geen keuze. Het duurde jaren voordat ik er achter kwam hoe ik dat het beste op kon lossen. Dat kwam door mijn totale gebrek aan zelfvertrouwen. Ik durfde niks.
Nu gaat het iets beter, maar ik moet nog steeds leren kappen met bepaalde dingen, zoals niet bang zijn voor een groepje kinderen op de fiets.
gewoon naar sportschool gaan, hoef je ook niet meer bang te zijn want dan hoek je ze gewoon neer als ze wat doen :P
pi_117896820
quote:
Ziek zijn is een keuze!
pi_117896877
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:23 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Hoe kun je hier nou zeker van zijn? :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:25 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Schijnbaar was ie daarvoor ook onzeker anders werd ie niet gepest.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:33 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

gewoon naar sportschool gaan, hoef je ook niet meer bang te zijn want dan hoek je ze gewoon neer als ze wat doen :P
Het boeit allemaal niet. Het moet niets uitmaken. Pesten kan gewoon niet!
pi_117896889
Zijn er ook pics van het meisje?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_117896899
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:35 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het boeit allemaal niet. Het moet niets uitmaken. Pesten kan gewoon niet!
laatste was gewoon tip, hoef je niet boos te worden.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:36:14 #125
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117896901
Tegenwoordig worden de zwakkere/timide/introverten beschermd, ze hoeven niet te presteren als de rest, de hand wordt hun boven het hoofd gehouden.

vroeger vielen ze juist af, en stierven ze of werden ze opgegeven.

beide heeft hun voor en nadelen, extra zorg en kosten en incidenten is een nadeel van het bovenstaande.

mensen opgeven (dus laten sterven) is een nadeel (voor sommigen) van het tweede.

het is gewoon een keuze.
pi_117896904
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:36 schreef Pritt het volgende:
Zijn er ook pics van het meisje?
ja, pagina 3 geloof ik
edit: zijn weg geloof ik :')
pi_117896944
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:20 schreef ikhebgelijk het volgende:

[..]

Mijn dochter zal dan ook nooit gepest worden want die slaat meteen terug.
ben er vooral trots op dat je een tokkie opvoedt
"Pools are perfect for holding water"
pi_117897016
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:36 schreef leeell het volgende:
het is gewoon een keuze.
Wat precies is een keuze?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:41:42 #129
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117897093
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat precies is een keuze?
om te kiezen tussen het eerste of tweede scenario.

wij pretenderen erg geciviliseerd te zijn, dus gaan we voor het eerste.
pi_117897196
quote:
Tegenwoordig worden de zwakkere/timide/introverten beschermd, ze hoeven niet te presteren als de rest, de hand wordt hun boven het hoofd gehouden.

beide heeft hun voor en nadelen, extra zorg en kosten en incidenten is een nadeel van het bovenstaande.

mensen opgeven (dus laten sterven) is een nadeel (voor sommigen) van het tweede.

het is gewoon een keuze.
Wat lul jij voor bullshit zeg. Echt waar.. waar je het vandaan haalt is me een raadsel. Totaal zonder argumenten of onderbouwing stellen dat 'pesten goed is voor de ontwikkeling'.

Ik werd op de basisschool juist gepest omdat ik veruit de slimste was. (Enige uit mn klas naar het vwo, niemand naar de havo, stuk of 5 naar havo/vmbo, rest daaronder) Konden ze niet handelen. En op fysiek niveau heb ik nooit ondergedaan voor mijn pestkoppen. Ik vond het echter niet nodig, en afbreuk doen aan mijn eigen waarden, om er zomaar op los te slaan wanneer iets me niet beviel. :') was mn reactie. heeft n jaartje geduurd, en toen merkten ze dat t me niets deed. (deed het zeker wel, maar dat liet ik niet merken)
pi_117897241
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:55 schreef Re het volgende:

[..]

gedrag van users als zijnde sociale groepen met een geniepige beta die alfa wil zijn en kwijlende gammaatjes die het beamen om nog even te laten merken hoe terecht deze dood is
Schrijnend inderdaad, 50+ per dag users die even lekker tegen de bestaande normen en waarden willen aanschoppen, omdat ze dan wat gequote worden en dus aandacht krijgen. :') Ieder topic weer. Alleen in de anonimiteit natuurlijk.

Verder, niet doorhebben dat pesters ook alles behalve 'sterk' en dat dit een verschijnsel van overcompensatie is. :') Hoezo zou je als je iets voorstelt, het nodig hebben om te pesten?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:45:33 #132
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117897243
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:44 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat lul jij voor bullshit zeg. Echt waar.. waar je het vandaan haalt is me een raadsel. Totaal zonder argumenten of onderbouwing stellen dat 'pesten goed is voor de ontwikkeling'.

Ik werd op de basisschool juist gepest omdat ik veruit de slimste was. (Enige uit mn klas naar het vwo, niemand naar de havo, stuk of 5 naar havo/vmbo, rest daaronder) Konden ze niet handelen. En op fysiek niveau heb ik nooit ondergedaan voor mijn pestkoppen. Ik vond het echter niet nodig, en afbreuk doen aan mijn eigen waarden, om er zomaar op los te slaan wanneer iets me niet beviel. :') was mn reactie. heeft n jaartje geduurd, en toen merkten ze dat t me niets deed. (deed het zeker wel, maar dat liet ik niet merken)
jij valt niet echt in de doelgroep "zwaar gepesten" dan he :')
pi_117897261
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:41 schreef leeell het volgende:

[..]

om te kiezen tussen het eerste of tweede scenario.

wij pretenderen erg geciviliseerd te zijn, dus gaan we voor het eerste.
Bij wie ligt die keuze dan? Jij en ik kunnen wel besluiten om het over een andere boeg te gooien, maar dan?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:47:20 #134
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117897300
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bij wie ligt die keuze dan? Jij en ik kunnen wel besluiten om het over een andere boeg te gooien, maar dan?
de keuze ligt natuurlijk bij de meerderheid, of bij een zeer sterke leider die het leger + deel volk achter zich heeft (kijk naar afrikaanse warlords of Hitler met de joden)
pi_117897351
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:47 schreef leeell het volgende:

[..]

de keuze ligt natuurlijk bij de meerderheid, of bij een zeer sterke leider die het leger + deel volk achter zich heeft (kijk naar afrikaanse warlords of Hitler met de joden)
Maar dan is er al geen sprake meer van een keuze?
pi_117897356
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:45 schreef leeell het volgende:

[..]

jij valt niet echt in de doelgroep "zwaar gepesten" dan he :')
Zeg dat maar tegen mn pa, die 2 keer de garagedeur overgeschilderd heeft omdat er enorm groot "pik" op geschilderd werd .. (ik heet Nick)

Dan kan je als 11 jarig ventje bij het aanzicht van zoiets meteen flippen en huilend naar binnen rennen onder het oog van je pestkoppen, of je houdt jezelf nog een minuutje in en laat je tranen alleen zien als je veilig bij mama aan de keukentafel zit.
pi_117897361
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:47 schreef leeell het volgende:

[..]

Inderdaad. Dergelijke keuzes hebben voor hen ook geen gevolgen gehad natuurlijk.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:50:22 #138
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117897411
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar dan is er al geen sprake meer van een keuze?
laatste geval niet.

al had hitler geen meerderheid, wel een groot deel die het met hem eens was, dus dat is in dan opzicht wel met de (gewogen) meerderheid besloten om de joden op de èèn of andere manier te laten verdwijnen of segregeren.
pi_117897586
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:44 schreef probeer het volgende:

[..]

Misschien wil je jezelf voorhouden dat je de slimste was. Mensen worden niet gepest omdat ze de 'slimste', 'leukste' of wat dan ook zijn. Mensen worden gepest omdat ze simpelweg zwak zijn op dat moment en niet voor zichzelf op kunnen komen. Kortom: onzekerheid. En dat valt op bij andere mensen, ook bij kinderen.
pi_117897716
Zielig voor dat meisje.. :N
In life, every ending is a new beginning..
pi_117897722
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:54 schreef Ziba het volgende:

[..]

Misschien wil je jezelf voorhouden dat je de slimste was. Mensen worden niet gepest omdat ze de 'slimste', 'leukste' of wat dan ook zijn. Mensen worden gepest omdat ze simpelweg zwak zijn op dat moment en niet voor zichzelf op kunnen komen. Kortom: onzekerheid. En dat valt op bij andere mensen, ook bij kinderen.
ja en nee. ik sloot compleet niet aan bij de andere kinderen uit mn klas, en dat merkten ze. maar dat kwam wel omdat ik toen al een stuk verder was dan mn klasgenoten, qua intelligentie en ontwikkeling. afgunst mss niet, maar ze vonden me er daardoor wel genoeg uitsteken ja. Daarin lag denk ik die zwakte, ik was een loner.

het valt ze op als de pestkoppen aan het extra rekenwerk zitten waar jij het jaar daarvoor al mee klaar was, en zodoende gedurende heel groep 8 eigenlijk niets hoefde te doen.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:59:55 #142
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117897812
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:57 schreef LaLouchi het volgende:
Zielig voor dat meisje.. :N
tja, wellicht was dit de beste oplossing.

liever dood dan een leven van afkeer, hoongelach en onzekerheid.
pi_117897909
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:58 schreef probeer het volgende:

[..]

ja en nee. ik sloot compleet niet aan bij de andere kinderen uit mn klas, en dat merkten ze. maar dat kwam wel omdat ik toen al een stuk verder was dan mn klasgenoten, qua intelligentie en ontwikkeling. afgunst mss niet, maar ze vonden me er daardoor wel genoeg uitsteken ja. Daarin lag denk ik die zwakte, ik was een loner.

het valt ze op als de pestkoppen aan het extra rekenwerk zitten waar jij het jaar daarvoor al mee klaar was, en zodoende gedurende heel groep 8 eigenlijk niets hoefde te doen.
Ja, maar ik bedoel dat jij van jezelf zegmaar al zwak was op dat moment - en dat is overigens niet eens gek als je zo jong bent. Je hebt ook genoeg kinderen die het echt uitstekend doen op school en alsnog als 'stoer' worden gezien en uiteraard niet gepest worden omdat die kinderen voor zichzelf opkomen en dat ook een soort van uitstralen en laten zien.
pi_117898155
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:02 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja, maar ik bedoel dat jij van jezelf zegmaar al zwak was op dat moment - en dat is overigens niet eens gek als je zo jong bent. Je hebt ook genoeg kinderen die het echt uitstekend doen op school en alsnog als 'stoer' worden gezien en uiteraard niet gepest worden omdat die kinderen voor zichzelf opkomen en dat ook een soort van uitstralen en laten zien.
Klopt.
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:16:59 #145
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_117898453
leeell, je ziet niet in dat ernstige angsten en depressies geen ziekte zijn :?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:18:35 #146
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117898506
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
leeell, je ziet niet in dat ernstige angsten en depressies geen ziekte zijn :?
jawel ?
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:21:22 #147
pi_117898605
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:18 schreef leeell het volgende:

[..]

jawel ?
Een gevolg van angsten en depressie is isolatie, maar ik snap dat je dat als een keuze ziet
pi_117898699
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Een gevolg van angsten en depressie is isolatie, maar ik snap dat je dat als een keuze ziet
Dan moet je maar dood gaan, want ja, zo ging dat vroeger.
pi_117898700
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Bij mij was het pesten zelf de oorzaak van isolatie. Er waren hele groepen tegen me. Waarschijnlijk kwam het door mijn onzekerheid, voorkomen, etc. Helaas zijn het geen redenen om mij dan maar te gaan schoppen en slaan.
pi_117898737
quote:

[..]

Ziek zijn, met een handicap geboren worden, een verslaafde vader hebben, werkelijk alles is een keuze mensen!
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:25:45 #151
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117898751
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:24 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dan moet je maar dood gaan, want ja, zo ging dat vroeger.
erg kort door de bocht ja, maar als iemand niet kan functioneren in de samenleving, en veel geld en tijd kost, dan kan je die beter kwijt dan rijk zijn.

echter moeten we dat willen ?
waar trek je de lijn ?
wanneer stop je moeite doen zodat hij wel goed terecht komt ?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:26:03 #152
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117898762
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ziek zijn, met een handicap geboren worden, een verslaafde vader hebben, werkelijk alles is een keuze mensen!
als je alleen maar kan lopen grappen en sarcastisch doen blijf je maar weg.
pi_117898818
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:26 schreef leeell het volgende:

[..]

Als je alleen maar op je pik getrapt gaat lopen doen als ik je dooddoener ridiculiseer blijf je maar weg.
pi_117898820
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:24 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Bij mij was het pesten zelf de oorzaak van isolatie. Er waren hele groepen tegen me. Waarschijnlijk kwam het door mijn onzekerheid, voorkomen, etc. Helaas zijn het geen redenen om mij dan maar te gaan schoppen en slaan.
Helaas. Voor kinderen werkt dat wel een beetje zo, voornamelijk onzekerheid. Genoeg mensen met een lachwekkend voorkomen die tóch niet het pispaaltje zijn. Maargoed, het is wel een keuze om aan die onzekerheid te werken en uiteindelijk sterker te worden. Gelukkig. Hoe moeilijk dat misschien ook kan zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:29:50 #155
pi_117898888
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:26 schreef leeell het volgende:

[..]

Dan dus in princiepe ook gehandicapten, mensen met kanker etc. ook better off dead? Kosten toch maar geld!
pi_117898924
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:28 schreef Ziba het volgende:

[..]

Helaas. Voor kinderen werkt dat wel een beetje zo, voornamelijk onzekerheid. Genoeg mensen met een lachwekkend voorkomen die tóch niet het pispaaltje zijn. Maargoed, het is wel een keuze om aan die onzekerheid te werken en uiteindelijk sterker te worden. Gelukkig. Hoe moeilijk dat misschien ook kan zijn.
Dat is zo, ook al gaan daar jaren overheen.
pi_117898948
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Dan dus in princiepe ook gehandicapten, mensen met kanker etc. ook better off dead? Kosten toch maar geld!
Je snapt z'n punt toch wel, hoe hard ook?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:31:13 #158
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117898952
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

goede vraag, op een gegeven moment moet je de behandeling staken als de kosten niet meer opwegen tegen de (mogelijke) resulaten, een patient die nog 2 dagen kan leven als je er een miljoen in stopt is het imo niet waard.
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:34:15 #159
pi_117899066
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:31 schreef Ziba het volgende:

[..]

Waarom zou zijn punt alleen gaan over mensen met psychische klachten? :P
pi_117899328
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:31 schreef Ziba het volgende:

[..]

Nee, zijn punten vallen niet te snappen. Gepest worden is niet het beste wat je kan overkomen. Je krijgt er alleen maar problemen door als het jarenlang doorgaat. Omdat ik nu problemen heb moet ik dood of ik moet er nu voor kiezen om geen problemen meer te hebben.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:44:14 #161
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117899431
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:42 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee, zijn punten vallen niet te snappen. Gepest worden is niet het beste wat je kan overkomen. Je krijgt er alleen maar problemen door als het jarenlang doorgaat. Omdat ik nu problemen heb moet ik dood of ik moet er nu voor kiezen om geen problemen meer te hebben.
nee, je moet doorzetten en ballen kweken en leren van je verleden, of blijven hangen in je zelfmedelijden.
pi_117899466
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:44 schreef leeell het volgende:

[..]

nee, je moet doorzetten en ballen kweken en leren van je verleden, of blijven hangen in je zelfmedelijden.
_O_
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:48:38 #163
6067 Turbomuis
pi_117899591
quote:

[..]

Klopt, helemaal gelijk in. Maar ook al kweek je ballen, leer je van je verleden en zet je door, veel mensen houden toch last van een pestverleden. En dat heeft geen donder met zelfmedelijden te maken.
pi_117899709
Het topic gaat niet over mij, dus ik kap met posten.
pi_117899810
Erg treurig dit, de personen die dit meisje dit hebben aangedaan verdienen ook een doostraf.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:01:16 #166
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_117899977
Ik heb zelf goede ervaringen opgedaan met mijn kinderen leren vriendjes te worden met een kind dat gepest wordt of in die positie dreigt te komen omdat het * aan de kant staat * ofzo.

Altijd dieptriest te lezen dat zo'n jong iemand een eind aan het leven maakt omdat het de ellende niet meer aan kan. -O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:08:32 #167
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_117900200
quote:

[..]

Het is allemaal heel makkelijk praten natuurlijk over ánderen, met ongefundeerde aannames, maar heb je nou ook nog wat meer te bieden dan jouw mening als feiten wegzetten?
Laffe huichelaar
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:09:11 #168
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_117900211
Ik zou het overigens op prijs stellen als niemand anderen verzoekt om weg te gaan, alleen omdat hun mening je niet aanstaat, of het feit dat ze jouw mening niet als waarheid accepteren.
Laffe huichelaar
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:23:33 #169
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117900598
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:08 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het is allemaal heel makkelijk praten natuurlijk over ánderen, met ongefundeerde aannames, maar heb je nou ook nog wat meer te bieden dan jouw mening als feiten wegzetten?
mijn aannames zijn gewoon pure logica en standaard kennis van hierarchie, mensen zijn niks meer dan beesten met een geweten, en de een heeft het laatste wat minder sterk en denkt daardoor pragmatischer, niet zo neerbuigend doen over mn relaas zou je sieren
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:26:52 #170
pi_117900679
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:23 schreef leeell het volgende:

[..]

mijn aannames zijn gewoon pure logica en standaard kennis van hierarchie, mensen zijn niks meer dan beesten met een geweten, en de een heeft het laatste wat minder sterk en denkt daardoor pragmatischer, niet zo neerbuigend doen over mn relaas zou je sieren
Je punt is dat mensen die niet sterk genoeg zijn in de samenleving 'better off dead' zijn.. nogal een extreem standpunt to say the least
pi_117900763
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Je punt is dat mensen die niet sterk genoeg zijn in de samenleving 'better off dead' zijn.. nogal een extreem standpunt to say the least
Nee, totaal niet extreem vanuit een logisch standpunt.
Alleen zijn we verworden tot wat we nu zijn, het heersende dierenras, dat zichzelf buitengewoon hoogstaand vindt, dat zichzelf niet meer als dier ziet, en dat bang is voor alles wat in onze natuur zit.

Simpele evolutie. De zwakken sterven en de sterken dragen het ras. _O_
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:30:04 #172
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117900769
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

ach, wellicht

de groep waar ik over praat is ongeveer 1 op de 10 miljoen.

en dit schud ik niet uit de losse pols, heb het even berekend in mijn omgeving (werk, basischool, middelbare school, studententijd)

en naarmate je vorderd van jong tot oud komt het steeds minder voor (dus of mensen worden milder na verloop van tijd, of outcasts passen zich aan en schudden het van zich af)

de waarheid zal in het midden liggen.

maar de groep die na AL DIE TIJD, niets heeft kunnen forceren, ja dat zijn hopeloze gevallen vaak.
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:36:39 #173
pi_117900933
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:30 schreef leeell het volgende:

[..]

ach, wellicht

de groep waar ik over praat is ongeveer 1 op de 10 miljoen.

en dit schud ik niet uit de losse pols, heb het even berekend in mijn omgeving (werk, basischool, middelbare school, studententijd)

en naarmate je vorderd van jong tot oud komt het steeds minder voor (dus of mensen worden milder na verloop van tijd, of outcasts passen zich aan en schudden het van zich af)

de waarheid zal in het midden liggen.

maar de groep die na AL DIE TIJD, niets heeft kunnen forceren, ja dat zijn hopeloze gevallen vaak.
1 op de 10 miljoen :? Dus <2 nederlanders as we speak :P?

"Iets van je afschudden" is niet iets wat veel mensen met psychische problemen zelf kunnen doen, maar we hebben tig methoden waarmee je het kan aanpakken (d.m.v. professionele hulp) maar ik zie ook dat veel mensen liever in medelijden blijven hangen. Dat kan ook een valkuil zijn. Ik denk dat je dat bedoelt.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:37:12 #174
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117900943
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

1 op de 10 miljoen :? Dus <2 nederlanders as we speak :P?

"Iets van je afschudden" is niet iets wat veel mensen met psychische problemen zelf kunnen doen, maar we hebben tig methoden waarmee je het kan aanpakken (d.m.v. professionele hulp) maar ik zie ook dat veel mensen liever in medelijden blijven hangen. Dat kan ook een valkuil zijn. Ik denk dat je dat bedoelt.
minder dan 2 zelfmoorden door pesten per jaar in Nederland, klopt wel aardig denk ik.
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:42:23 #175
pi_117901076
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:37 schreef leeell het volgende:

[..]

minder dan 2 zelfmoorden door pesten per jaar in Nederland, klopt wel aardig denk ik.
Pesten alleen is nooit een oorzaak van zelfmoord, het is een samenkomst van omstandigheden. Pesten kan voor mensen wel een gedachten en handelspatroon veranderen die het leven er niet makkelijker op make
pi_117901159
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:10 schreef leeell het volgende:

[..]

Denk juist niet. Wie weet hoeveel de persoon wel niet voor de samenleving kan betekenen wanneer het niet gepest werd. Ik vraag mij af of hier wel eens onderzoek naar is geweest.

Bij mij werd een meisje op school zo gepest dat zelfs de ring van haar moeder niet veilig was en afgetroggeld werd. Ik heb daar toen wat van gezegd.Uiteraard heeft dit gevolgen gehad, maar het clubje wel duidelijk gemaakt dat niet iedereen een gewillig slachtoffer is. (opvallend weer...clubje als in meerdere personen)

En ja, zo kende ik nog een jongen die het niet trok en zichzelf heeft opgehangen (jongen was erg intelligent maar kon hier ...pesten..blijkbaar niet mee omgaan)

Ik denk dus echt dat de omgeving medeschuldig is wanneer ze niet ingrijpen.
quote:

Of maakten ze je koud of lieten dit doen.Jij zegt dat jouw woorden feiten zijn, maar ook dit zijn feiten

quote:
Die extra zorg zou niet nodig moeten zijn wanneer het EQ van de omstanders die niet ingrijpen wat aanwezig was.

quote:

het is gewoon een keuze.
Het is een keuze om je te gedragen of je te misdragen. Goed dat daar wetten voor zijn en wij ook een EQ (tenminste velen van ons)hebben. Ben het dus met Re eens
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:49:17 #177
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117901238
Het is uiteraard overduidelijk dat de pesters anaal geboren geestelijke dwergen zijn. Maar waarom plegen de slachtoffers in extreme gevallen óf zelfmoord, óf moorden meteen een halve school uit ... ? Het lijkt me logisch dat je de pester in kwestie doodt.
pi_117901948
Kk triest als je dat zo leest
pi_117902082
quote:

[..]

Dan word jij de nieuwe leider.
pi_117902119
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:49 schreef MissionPhailed het volgende:
Het is uiteraard overduidelijk dat de pesters anaal geboren geestelijke dwergen zijn. Maar waarom plegen de slachtoffers in extreme gevallen óf zelfmoord, óf moorden meteen een halve school uit ... ? Het lijkt me logisch dat je de pester in kwestie doodt.
Omdat slachtoffers door iedereen in de steek worden gelaten.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:45:01 #181
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_117902609
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:49 schreef MissionPhailed het volgende:
Jammer dat zo'n iemand een pester altijd dan vaak op klaarlichte dag met veel te veel getuigen doodt. Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat er geen sporen zijn naar de dader en dat daarom de zaak doodloopt. En dan op je kamer de tv aanzetten en fappen als op tv de nieuwsberichten langskomen waar je iedereen ziet rouwen om jouw dooie pestkop. _O-
pi_117902832
Tsja, niets aan te doen. Hoewel ik vind dat pesten sowieso bestraft moet worden zal je altijd een groep hebben die de lul is. Daarnaast denk ik dat pesten op een heleboel mensen juist een positief effect heeft gehad.

Treurig voor de ouders van het meisje. Wellicht hadden ze haar wat weerbaarder moeten maken.
Conscience do cost.
pi_117903118
Jammer dat de meeste mensen die gepest worden hier mentaal en/of fysiek niet toe in staat zijn.

pi_117904350
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:42 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Zegt hij dat of maak jij het ervan? Ik heb geen zin om zijn berichten helemaal te lezen aangezien hij irritant typt. :') Maargoed, probleem is dat zodra je gepest bent, het je altijd wel blijft achtervolgen, denk ik. Evenals je mensen hebt die heel erg gekleineerd zijn door ouders de hele jeugd, het 'maakt' jou wel als persoon en volgens mij kan dat nooit goed gaan qua zelfbeeld en ontwikkeling. Je moet er alleen mee om leren gaan. En ja, dat kan jaren duren.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:52:40 #185
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_117904857
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 19:04 schreef Specularium het volgende:
Jammer dat de meeste mensen die gepest worden hier mentaal en/of fysiek niet toe in staat zijn.

_O_ _O_ Zangief kid _O_ _O_
pi_117905507
Ik begrijp echt niet waarom er mensen zijn die dit aandoen bij mensen :N En dan ook nog aanmoedigen dat ze ook vooral maar zelfmoord moet plegen...denken ze dan zo laag en minderwaardig over een mensenleven?
Ik kan er met mijn gedachte echt niet bij :N
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_117905686
http://img.gawkerassets.com/img/181v85hihb1gwjpg/xlarge.jpg
Het gaat trouwens om deze dame...
Dat gezichtje...wat een mooi meidje zeg..

[ Bericht 21% gewijzigd door paddy op 12-10-2012 20:18:38 ]
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_117905703
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:13 schreef DjinN het volgende:
[ afbeelding ]
Ey gots, zou zo een zusje kunnen zijn van iemand die ik ken..
Rustig aan.
pi_117906245
Iemand van het leven beroven omdat je jaren gepest bent heb je alleen jezelf mee. Nog meer ellende.

Kan wraak trouwens wel begrijpen, maar iemand het leven beroven omdat je gepest bent begrijp ik niet.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:15:47 #190
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_117913028
quote:

Daar vloeit uit voort dat je mensen die met je fucken genadeloos aan moet pakken. Het zal je verbazen hoe snel 99,9% van de conflictfetishisten in deze wereld spontaan genezen wanneer ze zelf schade dreigen op te lopen.

Zo werkt het wel ja. Ze probeerden mij op de middelbare school ook te pesten dus toen heb ik mijn bril af gezet, verstand op nul en heb ik zo hard mogelijk op de leider van het groepje ingeslagen. Nooit meer ergens last van gehad. Toen probeerden ze het bij een ander. Was een verlegen tenger gebouwde jongen die wel bang voor hen was dus toen heb ik weer zo hard mogelijk op de leider van het groepje ingeslagen omdat het bij mij niet lukte en ze daarom een zwakker iemand uitzochten. Daarna zei ik dat ik hem iedere keer als ze het bij een ander proberen weer in elkaar mep. Toen zijn ze er maar mee opgehouden.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_117913683
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 22:15 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Zo werkt het wel ja. Ze probeerden mij op de middelbare school ook te pesten dus toen heb ik mijn bril af gezet, verstand op nul en heb ik zo hard mogelijk op de leider van het groepje ingeslagen. Nooit meer ergens last van gehad. Toen probeerden ze het bij een ander. Was een verlegen tenger gebouwde jongen die wel bang voor hen was dus toen heb ik weer zo hard mogelijk op de leider van het groepje ingeslagen omdat het bij mij niet lukte en ze daarom een zwakker iemand uitzochten. Daarna zei ik dat ik hem iedere keer als ze het bij een ander proberen weer in elkaar mep. Toen zijn ze er maar mee opgehouden.
Ik heb ooit het verhaal horen vertellen dat er op een school in de buurt een leraar was, die in een van de klassen ook met pesterijen te maken had. Hij vertelde toen tegen iedereen die het maar horen wilde, dat de andere leerlingen medelijden moesten hebben met de pesters, aangezien die waarschijnlijk thuis het slachtoffer waren van sexueel misbruik en mishandeling. Vandaar het pestgedrag.
Het was meteen afgelopen.
pi_117914974
Hoe het ook zij... je moet voor jezelf kunnen opkomen. Maar als je thuis al geen basis hebt is dat verdomd moeilijk. Bovendien... Van je afbijten is goed, maar als niemand je leert dat er grenzen zijn heb je er weer een onhandelbaar halfnarcistje bij.

Ik ben zelf nooit echt gepest, maar als je soms die verhalen hoort... Moet een regelrechte hel zijn om zo te moeten leven. Ik had vroeger ook weinig vrienden, en veel "vijanden"... Maar dat was m'n eigen schuld. Maar toen al had ik moeite met pesterijen op school... Deed er zelf ook wel eens aan mee, en sommige van de slachtoffers hadden er echt een handje van het beetje sympathie dat ze hadden te verspelen in een poging zich een houding aan te meten... Maar ik heb nooit gesnapt hoe sommige mensen zo ver konden gaan. En als ik sommige van die mensen nu dan zie.... Stelt werkelijk niets voor.

Hoe je het oplost geen idee. Nooit helemaal denk ik. Maar iemands leven verzieken... kom op. Dat gaat niet ongezien. Weet ik zeker.
pi_117915170
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:25 schreef paddy het volgende:
Iemand van het leven beroven omdat je jaren gepest bent heb je alleen jezelf mee. Nog meer ellende.

Kan wraak trouwens wel begrijpen, maar iemand het leven beroven omdat je gepest bent begrijp ik niet.
Er waren momenten dat ik liever voor de lol in de gevangenis had gezeten. Dan was ik er beter af.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:16:22 #194
351780 Piye
King of Kush
pi_117915632
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:13 schreef DjinN het volgende:
http://img.gawkerassets.com/img/181v85hihb1gwjpg/xlarge.jpg
Waarom is er bij dit soort gevallen altijd de behoefte om te roepen hoe mooi zo iemand is? Is het minder erg als ze lelijk is?
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_117915793
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:16 schreef Piye het volgende:

[..]

Waarom is er bij dit soort gevallen altijd de behoefte om te roepen hoe mooi zo iemand is? Is het minder erg als ze lelijk is?
Dit inderdaad. Ook diezelfde behoefte om de dood een gezicht te geven. Vraag me af of die mensen ook op zoek gaan naar foto's van al die kinderen die dagelijks bezwijken aan malaria en HIV.
I feel kinda Locrian today
pi_117916350
Het is zeer triest dat pesten zo ver kan gaan. Het is natuurlijk maar een kind van 15 maar waarom heeft ze geen hulp ingeroepen? Onomstotelijk bewijs op facebook. R.I.P meid.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:35:09 #197
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117916406
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:46 schreef RM-rf het volgende:

[..]

klopt helemaal, en wat ook goed op te merken is, is dat het niet enkel voorkomt bij kinderen of pubers...

In veel bedrijven of onder volwassenen komt het nog nét zo goed voor dat bepaalde groepen zich tegen een eenling keren, deze uitsluiten en/of lastigvallen
Haantjesgedrag en de apenrots bij bedrijven, komt inderdaad regelmatig voor en is zó triest. Wat willen ze bereiken? De secretaresse pakken? Of de nieuwe directeur worden?
pi_117916483
quote:

[..]

Waar heb ik gezegd dat het minder erg was als ze lelijk was? Moet je toch even quoten waar ik dat dan gezegd heb :) Beetje treurig dat je mijn woorden dus compleet verdraait...
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:37:28 #199
351780 Piye
King of Kush
pi_117916534
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:36 schreef DjinN het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat het minder erg was als ze lelijk was? Moet je toch even quoten waar ik dat dan gezegd heb :) Beetje treurig dat je mijn woorden dus compleet verdraait...
Beetje treurig dat jij het verschil tussen een vraag en een stelling niet begrijpt.
pi_117916563
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:37 schreef Piye het volgende:

[..]

Beetje treurig dat jij het verschil tussen een vraag en een stelling niet begrijpt.
Luister, als je zin hebt om te vervelen en te irriteren, ga dan weer ff terug naar ONZ oid okay?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:42:07 #201
351780 Piye
King of Kush
pi_117916743
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:38 schreef DjinN het volgende:

[..]

Luister, als je zin hebt om te vervelen en te irriteren, ga dan weer ff terug naar ONZ oid okay?
Als jij je snel ergert moet je niet mij de schuld komen geven. Ik vind het gewoon een opmerkelijk verschijnsel om bij (vrouwelijke) slachtoffers te benadrukken hoe mooi ze zijn en stel daarom een vraag. Maar dat kan je blijkbaar niet hebben.
pi_117916806
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:42 schreef Piye het volgende:

[..]

Als jij je snel ergert moet je niet mij de schuld komen geven. Ik vind het gewoon een opmerkelijk verschijnsel om bij (vrouwelijke) slachtoffers te benadrukken hoe mooi ze zijn en stel daarom een vraag. Maar dat kan je blijkbaar niet hebben.
Kom op zeg...je weet dondersgoed wat je wilde impliceren....ga nou niet de onschuld uithangen..je PI verraadde het al...
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:48:33 #203
351780 Piye
King of Kush
pi_117916966
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:43 schreef DjinN het volgende:

[..]

Kom op zeg...je weet dondersgoed wat je wilde impliceren....ga nou niet de onschuld uithangen..je PI verraadde het al...
Dat het een beetje oppervlakkig is om toch te benadrukken dat zo iemand in ieder geval wel heel mooi was? Ja dat impliceerde ik inderdaad.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:48:39 #204
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117916969
quote:
Introvert is simpelweg het tegenovergestelde van extravert en heeft níets met zwak of timide te maken.
pi_117917070
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:48 schreef Piye het volgende:

[..]

Dat het een beetje oppervlakkig is om toch te benadrukken dat zo iemand in ieder geval wel heel mooi was? Ja dat impliceerde ik inderdaad.
Het slaat nergens op dat je dat impliceert :') Het was puur en alleen bedoeld om te laten zien om welke dame het ging. En dat ze knap was, ik snap niet waarom dat niet vermeldt mocht worden, en dat mensen er dan meteen domme conclusies uit gaan halen
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:54:26 #206
351780 Piye
King of Kush
pi_117917162
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:51 schreef DjinN het volgende:

[..]

Het slaat nergens op dat je dat impliceert :') Het was puur en alleen bedoeld om te laten zien om welke dame het ging. En dat ze knap was, ik snap niet waarom dat niet vermeldt mocht worden, en dat mensen er dan meteen domme conclusies uit gaan halen
Ik vind het gewoon een opmerkelijk verschijnsel, ik zag het ook al bij die youtube comments (terwijl je haar gezicht niet eens ziet op dat filmpje).
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:56:34 #207
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117917217
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:08 schreef DjinN het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom er mensen zijn die dit aandoen bij mensen :N En dan ook nog aanmoedigen dat ze ook vooral maar zelfmoord moet plegen...denken ze dan zo laag en minderwaardig over een mensenleven?
Ik kan er met mijn gedachte echt niet bij :N
Ik lees net dat er in Suriname een straf van 3 jaar staat op het aanzetten tot zelfmoord. Hopelijk hebben ze ook zoiets in Canada.
pi_117917369
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:56 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik lees net dat er in Suriname een straf van 3 jaar staat op het aanzetten tot zelfmoord. Hopelijk hebben ze ook zoiets in Canada.
Echt he...Het zou ook fijn zijn als er eens een x flinke straffen komen voor pesten überhaupt }:|
pi_117917445
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:56 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dan komen ze na 3 jaar vrij en dan gaan ze achter anderen aan. Zo psychopathisch zijn die lui wel.
pi_117919094
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:04 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Er waren momenten dat ik liever voor de lol in de gevangenis had gezeten. Dan was ik er beter af.
Nou, dit vind ik een redelijk vreemde uitspraak. Vergeet niet dat pesters op jonge leeftijd de consequenties niet kunnen inzien van het vernederen van leeftijdsgenoten, daar wordt echt niet bij stilgestaan.
pi_117920253
Nee, Christy Clarke heeft gezegd dat dit niet wenselijk is, omdat je slechter uit een gevangenis komt dan dat je er in gaat. De pesters van haar vorige school zijn ook aangepakt, maar het schooldisctrict wil nog niets over de inhoud van dat gesprek zeggen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Oftewel: Go with the flow.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 08:11:53 #212
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_117920521
Dit heeft niets met pesten te maken , dit meisje is een psychotisch hoopje ellende, dat had toch wel gebeurd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_117920664
quote:

[..]

Wat een onzin inderdaad. Deel de mening wb d'r uiterlijk niet, trouwens. :')
pi_117920682
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:08 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ja ik niet eens dat soort dingen en ik ben toch echt van deze tijd... Betekent niet dat het er overal zo vredig aan toe ging als op mijn scholen.
pi_117921396
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:35 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Haantjesgedrag en de apenrots bij bedrijven, komt inderdaad regelmatig voor en is zó triest. Wat willen ze bereiken? De secretaresse pakken? Of de nieuwe directeur worden?
het is gewoon eigen aan menselijk gedrag... verschil is hooguit de mate van 'uitsluiting' en nderlinge concurrentie tussen mensen in bedrijfsomgevingen (en idd kan bv management best iets ertegen doen om een bedrijfscultuur wat 'opener' te maken, maar meestal vinden juist managers het juist wel goed zo dat er een sterk 'streven' is onder personeel naar boven te komen, dat kan ook goed voor de bedrijfsprestatie uitwerken (alhoewel het evengoed juist negatieve gevolgen heeft))

iedereen die beweert dat hij daar nooit aan mee zou doen liegt volgens mij dat hij barst
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:15:47 #216
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117921460
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 08:11 schreef michaelmoore het volgende:
Dit heeft niets met pesten te maken , dit meisje is een psychotisch hoopje ellende, dat had toch wel gebeurd
en door wie was die ellende veroorzaakt?... misschien was ze iets bevattelijker maar het... als je dat doortrekt zouden we 1 miljoen suicidalen hier in Nederland hebben rondlopen...
pi_117921542
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 01:11 schreef Ziba het volgende:

[..]

Nou, dit vind ik een redelijk vreemde uitspraak. Vergeet niet dat pesters op jonge leeftijd de consequenties niet kunnen inzien van het vernederen van leeftijdsgenoten, daar wordt echt niet bij stilgestaan.
Klopt, daarom ben ik "stuk".
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:45:58 #218
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117921918
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:15 schreef Re het volgende:

[..]

en door wie was die ellende veroorzaakt?... misschien was ze iets bevattelijker maar het... als je dat doortrekt zouden we 1 miljoen suicidalen hier in Nederland hebben rondlopen...
Misschien is dat ook wel zo, of in ieder geval vele honderdduizenden. Schijnbaar zijn er ieder jaar 100.000 'pogingen'. Ik neem aan dat niet ieder suïcidaal persoon jaarlijks een poging onderneemt.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:55:10 #219
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_117923273
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:15 schreef Re het volgende:

[..]

iemand anders zou gedacht hebben, sterf toch eikel, dan zien mensen me tieten , mooi zat toch en klaar er mee.

Maar zij had ergens anders ook vastgelopen in t leven, misschien niet door pesten of wel

Ik heb er mijn hele leven nooit over nagedacht en heb ook niemand gepest, zonde van me tijd, die pesters zit ook een steekje los bij
Wel eens gehad dat mijn baan door mijn baas beloofd was aan een ander, toen had ik het ff moeilijk, maar blijven lachen en denken, mij krijg je niet sukkel
Ik zit prima
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_117924784
quote:

het is gewoon een keuze.
Leer eerst maar even het verschil tussen verlegenheid en introversie, dan kun je misschien zulke uitspraken doen.
pi_117924813
quote:

[..]

Ja, dan is het inderdaad minder erg in de ogen van velen.
pi_117924908
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, dan is het inderdaad minder erg in de ogen van velen.
De overledene was ook altijd zo'n goed persoon. Dat juist hem/haar dit nou moest overkomen. Zo'n goede jongen/leuke meid..

Anderzijds ís er natuurlijk niks mis mee de goede eigenschappen van de overledene te benadrukken en uitvergroten. Wat heb je eraan om nog een trap na te geven?
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:01:04 #223
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117924946
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

iemand anders zou gedacht hebben, sterf toch eikel, dan zien mensen me tieten , mooi zat toch en klaar er mee.

Maar zij had ergens anders ook vastgelopen in t leven, misschien niet door pesten of wel

Ik heb er mijn hele leven nooit over nagedacht en heb ook niemand gepest, zonde van me tijd, die pesters zit ook een steekje los bij
Wel eens gehad dat mijn baan door mijn baas beloofd was aan een ander, toen had ik het ff moeilijk, maar blijven lachen en denken, mij krijg je niet sukkel
Ik zit prima
ze was 15 he en niet iedereen reageert hetzelfde of doet hetzelfde, maar natuurlijk valt jouw gedachte te prefereren maar helaas ben jij niet iedereen :)
pi_117925204
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:59 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

De overledene was ook altijd zo'n goed persoon. Dat juist hem/haar dit nou moest overkomen. Zo'n goede jongen/leuke meid..

Anderzijds ís er natuurlijk niks mis mee de goede eigenschappen van de overledene te benadrukken en uitvergroten. Wat heb je eraan om nog een trap na te geven?
Bekenden van het meisje lezen dit toch niet, dus of de reacties nou positief of negatief zijn, maakt weinig uit. Maar in plaats van een genuanceerd beeld, zie je vaak bij dit soort dingen twee uitersten die met elkaar in discussie gaan. De overledene is of een slachtoffer of het is haar eigen schuld. De waarheid zal ergens in het midden liggen. Ik heb echter meer waardering voor mensen die haar als een slachtoffer zien dan de mensen die haar als een zwak persoon zien wiens eigen schuld het is dat ze nu dood is. Dan heb je wel heel weinig empathisch vermogen, of een enorme aversie tegen mensen die uit het leven stappen.

En dan heb je nog van die lui op /b/ die er niet tegen kunnen dat alleen mooie meisjes een facebook RIP pagina krijgen en daarom gaan lopen rellen. Alsof dat een rechtvaardiging is om je als een stuk stront zonder moraal te gedragen.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:17:19 #225
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117927104
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Leer eerst maar even het verschil tussen verlegenheid en introversie, dan kun je misschien zulke uitspraken doen.
Hij reageert vast niet meer.
Maar het moet een zooitje zijn geweest vroeger, als alle introverte personen 'afvielen of stierven'!
pi_117928101
Echt zonde. En wat een mooi meisje. :'(
Ik had wel die someone willen zijn. :{

En dan heb je ook nog het soort mensen die grappen maken over een ander hun pijn en dood. Van mij mogen ze er in stikken. :r
pi_117928188
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:56 schreef Mark94 het volgende:
Echt zonde. En wat een mooi meisje. :'(
Ik had wel die someone willen zijn. :{

En dan heb je ook nog het soort mensen die grappen maken over een ander hun pijn en dood. Van mij mogen ze er in stikken. :r
ZIEK!
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:13:14 #228
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117928544
Bleek (bleach) is trouwens een zeer nare manier om een einde aan je leven te maken, langzaam en irreversibel
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:40:49 #229
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117929364
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 15:13 schreef Re het volgende:
Bleek (bleach) is trouwens een zeer nare manier om een einde aan je leven te maken, langzaam en irreversibel
De eerste keer werd ze nog gered door haar maag leeg te pompen.
pi_117931245
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:45 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat niet ieder suïcidaal persoon jaarlijks een poging onderneemt.
Klopt.

Er zit ergens nog een drempel tussen het idee en de actie.
pi_117931334
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:59 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

ZIEK!
Die grapjes zou je als ziek/pervers kunnen bestempelen, alleen het is wel heel logisch dat er dat soort grapjes worden gemaakt.

Dat meisje maakt eerst een zielig filmpje op youtube, waarbij ze toch echt om aandacht vraagt. En nog niet zo lang na het filmpje, pleegt ze zelfmoord. Het is allemaal heel erg, alleen dat er grapjes over gemaakt gingen/gaan worden is logica des zelve.
pi_117931369
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die grapjes zou je als ziek/pervers kunnen bestempelen, alleen het is wel heel logisch dat er dat soort grapjes worden gemaakt.

Dat meisje maakt eerst een zielig filmpje op youtube, waarbij ze toch echt om aandacht vraagt. En nog niet zo lang na het filmpje, pleegt ze zelfmoord. Het is allemaal heel erg, alleen dat er grapjes over gemaakt gingen/gaan worden is logica des zelve.
Wat voor logica?
pi_117931482
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:49 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Wat voor logica?
Internet en mens-logica.
Conscience do cost.
pi_117931493
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:53 schreef ems. het volgende:

[..]

Internet en mens-logica.
Ik vind er niets logisch aan.
pi_117931510
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:54 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik vind er niets logisch aan.
Komt wel als je wat langer op internet zit. Zo gaat het nou eenmaal en zo gaat het altijd.
Conscience do cost.
pi_117931580
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:54 schreef ems. het volgende:

[..]

Komt wel als je wat langer op internet zit. Zo gaat het nou eenmaal en zo gaat het altijd.
Oh, dus dan is het okee?
pi_117931814
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:56 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Oh, dus dan is het okee?
Het ging er niet om of het okee was, het ging erom of het logisch gevolg was.
Conscience do cost.
pi_117931859
Als je zo'n video gaat maken en werkelijk denkt dat er niet zulke dingen worden verspreid heb je inderdaad nogal een draadje los.
pi_117931924
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:04 schreef ems. het volgende:

[..]

Het ging er niet om of het okee was, het ging erom of het logisch gevolg was.
Toch vind ik het niet logisch. Dat zijn gewoon mensen die niet helemaal lekker zijn. En ja, het is logisch dat die er altijd zijn.
pi_117931941
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:09 schreef Mark94 het volgende:

[..]

Toch vind ik het niet logisch. Dat zijn gewoon mensen die niet helemaal lekker zijn. En ja, het is logisch dat die er altijd zijn.
Tsja. Ik vind het ook logisch om je niet zo druk te maken om dat soort kinderachtigheden.
Conscience do cost.
pi_117934685
Als iets persoonlijk wordt is het vrij lastig dat maar even naast je neer te leggen.

Komt nog bij dat die kinderen met internet opgroeien, minstens hun halve leven speelt zich online af.
pi_117934825
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 18:55 schreef Specularium het volgende:
Als iets persoonlijk wordt is het vrij lastig dat maar even naast je neer te leggen.
Mja, maar hoe persoonlijk zijn de meningen of grapjes van mensen die jij niet kent? Het is als kritiek krijgen over hoe je gedraagt van een fokker. Care wat een willekeurig iemand op internet van mening is :P
Conscience do cost.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:10:27 #243
360764 BMS-THAD
Thad Castle, at your service.
pi_117935092
Doodzonde.
Ik snap niet dat niemand voor haar op kwam.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 18:59 schreef ems. het volgende:

[..]

Mja, maar hoe persoonlijk zijn de meningen of grapjes van mensen die jij niet kent? Het is als kritiek krijgen over hoe je gedraagt van een fokker. Care wat een willekeurig iemand op internet van mening is :P
In de pubertijd kun je je (vooral als meisje) van kleine dingen al snel veel aantrekken.
Helemaal als je al onzeker/angstig bent.
Get this guy a jockstrap and a cookie!
  zondag 14 oktober 2012 @ 00:35:14 #244
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_117945038
quote:

Amen, sommige mensen zijn echt relnichten die erop geilen om andere mensen te fucken idd.
pi_117945059
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 00:35 schreef Mishu het volgende:

[..]

Amen, sommige mensen zijn echt relnichten die erop geilen om andere mensen te fucken idd.
Dat doen ze maar in een homo-bar.
Rustig aan.
pi_117952088
Pas na 6:30 in dat filmpje lees ik ''dad'', where were the parents at? Kennelijk gescheiden ouders.
pi_117956028
Dat snijden in arm. :r

Heel even zie je dat gips met hope erop. En die daarna met stay strong. Schijnbaar heeft dat niet geholpen. :(
  zondag 14 oktober 2012 @ 16:40:27 #248
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
  zondag 14 oktober 2012 @ 16:42:08 #249
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_117960006
Snap die hele hype trouwens niet. Er plegen wel vaker kinderen zelfmoord en daar doe je niks aan want kinderen zijn nu eenmaal klootzakken als ze de kans krijgen.
  zondag 14 oktober 2012 @ 16:59:01 #250
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117960666
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 16:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Snap die hele hype trouwens niet. Er plegen wel vaker kinderen zelfmoord en daar doe je niks aan want kinderen zijn nu eenmaal klootzakken als ze de kans krijgen.
Kinderen zouden verboden moeten worden.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:31:11 #251
319979 Fok-it
All is well
pi_118040306
Net het filmpje gekeken, ik had tot nu nog niet ervan gehoord, maar echt bizar weer, Zoveelste voorbeeld waar je kan zien waar pesten allemaal toe kan leiden.

Dat filmpje is trouwens volstrekt logisch dat ze dat maakt. En tuurlijk wil ze aandacht, dat is toch focking logisch. Ze wilde gewoon nog geholpen worden, en dat lukte alleen door zo`n groot publiek te bereiken.
Maar waarschijnlijk is die aandacht alsnog te laat gekomen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:43:45 #252
pi_118040745
quote:
quote:
Anonymous published the name and address of a Vancouver-area man that the group claims was bullying and preying on Todd via the internet.

The activist group, which often uses a caricature Guy Fawkes mask as its logo, claims the 32-year-old man has also made postings to child pornography sites.

The man himself has now been threatened online by others vowing to carry out vigilante justice, a development that worries Vancouver defence lawyer Eric Gottardi.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_118045914
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 15:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

^O^

Levenslang geven die vent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2012 17:44:18 ]
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:46:30 #254
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118046022
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 15:31 schreef Fok-it het volgende:
Net het filmpje gekeken, ik had tot nu nog niet ervan gehoord, maar echt bizar weer, Zoveelste voorbeeld waar je kan zien waar pesten allemaal toe kan leiden.

Dat filmpje is trouwens volstrekt logisch dat ze dat maakt. En tuurlijk wil ze aandacht, dat is toch focking logisch. Ze wilde gewoon nog geholpen worden, en dat lukte alleen door zo`n groot publiek te bereiken.
Maar waarschijnlijk is die aandacht alsnog te laat gekomen.
Op het moment dat een meisje van 15 haar borsten op video laat zien helpt geen enkele hulp.
pi_118050431
Pesten is iets wat ik nooit begrepen heb en wellicht nooit zal begrijpen ook. Tuurlijk, sommige kinderen zijn populair en anderen vallen buiten de boot of worden verstoten. Maar constant iemand lastig vallen en treiteren, online en offline, met woorden en met geweld... daar snap ik echt niets van.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_118051037
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:43 schreef Mark94 het volgende:

[..]

^O^

Levenslang geven die vent.
Idd, veroordelen voor doodslag.

Iedereen die dat arme meiske gepest heeft heeft bloed aan zijn / haar handen, het is maar waar je trots op moet zijn in je leven.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_118053042
Ze heeft aan meerdere mannen haar boobies getoond. Ook zwak dat ze haar moeder alleen laat. Je bent 15. Alsof de wereld om jou draait.

En neem een voorbeeld aan meiden zoals Paris Hilton en Kim Kardishan. Die zijn steenrijk geworden door hun misstappen.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 01:50:14 #258
pi_118068556
quote:
Amanda Todd Facebook page trolling costs Toronto man his job

Amanda Todd's memorial page on Facebook has been very active since the teenager's death, drawing more than 700,000 Likes. Not all the activity on the site has been positive, however. The page has also been beset by trolls looking to anonymously stir up controversy by leaving upsetting messages on the site.

But one troll lost his anonymity when a woman tracked him down. Not long after, he lost his job.

Christine Claveau, a mother from Calgary, saw the man's comment on Todd's Facebook page and, rather than simply getting upset or lashing out from her computer, she made a concerted effort to find out who was behind it.

“I just saw all these hateful comments, outrageous things, tormenting her after her passing,” Claveau told Global News. “This one gentleman said something that just triggered something in me.”

After finding out the man's name and where he worked, Claveau contacted his employer via e-mail and shared what the man had done.

The employer, a menswear chain in Toronto, responded immediately by firing the man, saying they will not tolerate the mistreatment of others under any circumstance.

Trolling has moved into the mainstream in the wake of Todd's death and a recent Gawker article outing Violentacrez, one of Reddit's most notorious trolls. But it's the mask of anonymity that allows it to continue. On Tuesday, it was reported that Violentacrez, whose real name is Michael Brutsch, lost his job after his identity was revealed as well.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 06:25:53 #259
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_118069859
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:29 schreef Murdera het volgende:

[..]

Nee, totaal niet extreem vanuit een logisch standpunt.
Alleen zijn we verworden tot wat we nu zijn, het heersende dierenras, dat zichzelf buitengewoon hoogstaand vindt, dat zichzelf niet meer als dier ziet, en dat bang is voor alles wat in onze natuur zit.

Simpele evolutie. De zwakken sterven en de sterken dragen het ras. _O_
Ware het niet dat wij ons juist onderscheiden van veel andere diersoorten door onze empathische vermogens, ons vermogen over zaken na te denken, ons besef van goed en kwaad (wat waarschijnlijk is ontstaan om de overlevingskansen van onze soort te vergroten) en ons vermogen om samen te werken.

Wat jij namelijk totaal niet lijkt te beseffen is dat er meerdere vormen van sterk en zwak zijn en dat hetgeen dat als sterk of zwak beschouwd wordt, ook nog eens van tijd tot tijd kan verschillen.

Vroeger was het misschien veel belangrijker om fysiek sterk (in de vorm van zware arbeid kunnen verrichten) te zijn dan nu.

Iemand die geestelijk op bepaalde vlakken zwakker is en gepest wordt, kan best op andere punten uitblinken en juist zeer waardevol zijn voor de maatschappij.

En het feit dat wij vaak de neiging hebben elkaar (dus ook de op het eerste gezicht zwakkeren) te steunen, heeft juist geleid tot vooruitgang omdat hierdoor ook filosofen, wiskundigen, creatievelingen, en anderen die in sommige gevallen fysiek zwakker waren, een kans hebben gekregen.
Krekker is de bom!
pi_118078746
quote:
Whaha, allemaal baan kwijt. :D
pi_118079027

Wel gaaf dat ze dat doen, die Anonymous. Versta het alleen slecht. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2012 13:24:10 ]
pi_118079141
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:22 schreef Mark94 het volgende:

Wel gaaf dat ze dat doen, die Anonymous. Versta het alleen slecht. :D
Anonymous :')_________________________
pi_118079599
Hier accounts van die Kody Maxson. Kan alleen geen foto's van die gek vinden.

https://twitter.com/kody1206

http://kodymaxson.muzy.com/#!
pi_118079758
En hier de Pastebin dump van Anonymous.

quote:
Anonymous' Identiy Configuration

Amanda Todd's Punisher

Extorted amanda todd for pictures. This is the pedophile that social engineered Amanda Todd into supplying him nude pictures.

Identity: Kody Maxson
Online Username: kody1206
Birthdate 1980, age 30
Video:

We Are Anonymous.
We Are Legion.
We Do Not Forgive.
We Do Not Forget.
Kody Maxson.
Expect us!

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2012 13:44:21 ]
pi_118080495
Al die white knights die de eer van Amanda Todd willen redden :')
pi_118080593
Wat heeft die vent precies gepost dan?
pi_118080608
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:44 schreef Mark94 het volgende:

[..]

Nu maar hopen dat ze het niet verkeerd hebben.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Al die white knights die de eer van Amanda Todd willen redden :')
Ja, had dat dan eerder gedaan :'), nu heeft ze er niks meer aan.
Get it and Bet it
pi_118080834
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:22 schreef Mark94 het volgende:
Wel gaaf dat ze dat doen, die Anonymous.
Erg gaaf, tot ze een onschuldig iemand aan de digitale schandpaal nagelen.
pi_118080861
Het hele idee van iemand lynchen om een post op internet gaat al erg ver.
pi_118087157
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:12 schreef Specularium het volgende:

[..]

Erg gaaf, tot ze een onschuldig iemand aan de digitale schandpaal nagelen.
Leuk ook als die man dan zelfmoord gaat plegen. Kijken achter wie ze dan aangaan.
Hij zit nu zonder werk, straks zonder huis. etc.
pi_118087254
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:12 schreef Murdera het volgende:
Het hele idee van iemand lynchen om een post op internet gaat al erg ver.
"Hey ja, laten we een pester ook even flink gaan pesten. Dat zal 'm leren!"

pi_118088102
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

"Hey ja, laten we een pester ook even flink gaan pesten. Dat zal 'm leren!"

Het was nog niet eens een pester als ik het goed begrijp, maar gewoon iemand die een kutopmerking maakte op een facebook. _O-
  woensdag 17 oktober 2012 @ 17:31:12 #274
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118088869
Het is inderdaad een gotspe dat een internet troll wordt gepakt op zijn trollgedrag...

Nou ja 't is eigenlijk een grapje hè
pi_118090572
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:44 schreef Mark94 het volgende:

[..]

Birthdate 1980, age 30

pi_118090660
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:10 schreef Murdera het volgende:

[..]

Het was nog niet eens een pester als ik het goed begrijp, maar gewoon iemand die een kutopmerking maakte op een facebook. _O-
pi_118100873
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:13 schreef nowkia het volgende:

[..]

Birthdate 1980, age 30

Je hebt gelijk. :D

't Staat er toch echt. :')
pi_118140304
Hier nog een vid van Anonymous over dit verhaal. Lijken wel terroristen. Maar ze pakken cyberpesters wel aan.

En dit is dus Kody Maxson.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2012 19:58:51 ]
pi_118140553
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ben ik in de war met een ander?
Die kerel die ontslagen was, dat was toch om een gare opmerking?
pi_118140623
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:31 schreef Re het volgende:
Het is inderdaad een gotspe dat een internet troll wordt gepakt op zijn trollgedrag...

Nou ja 't is eigenlijk een grapje hè
Hij kan best online gepakt worden hoor, dat gebeurt hier ook genoeg.
Maar er zijn genoeg mensen die met een pistool naar zijn huis willen gaan, brieven sturen, bellen, dat soort shit. Gaat toch een beetje te ver.
  vrijdag 18 april 2014 @ 09:01:37 #281
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_139003543
en dan blijkt er een nederlander achter de pesterijen te zitten:

'Nederlander dreef Canadese tiener tot zelfmoord'
Een Nederlander wordt ervan verdacht een naaktfoto op internet te hebben gezet van een 15-jarig meisje uit Canada, dat later zelfmoord pleegde. Dat meldt de Canadese politie.

Het meisje maakte in 2012 een einde aan haar leven omdat ze met de foto werd gepest. Ze kwam wereldwijd in het nieuws door een filmpje dat ze op Youtube had gezet waarin ze haar verhaal vertelde met briefjes.

De verdachte is een 35-jarige man die in januari werd aangehouden op een bungalowpark in Oisterwijk.

Hij zit sindsdien vast en wordt ervan verdacht tientallen slachtoffers te hebben gemaakt in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Nederland.

Webcam

De Canadese Amanda Todd zou door de Nederlander zijn overgehaald om voor een webcam haar kleren uit te trekken. Hij zette vervolgens een foto van haar borsten op Facebook, waarna het meisje werd gepest.

De verdachte bezit zowel de Nederlandse als de Turkse nationaliteit. Hij woonde alleen en heeft geen vrouw of kinderen. De man beroept zich volgens zijn advocaat Christian van Dijk op zijn zwijgrecht. De raadsman denkt niet dat justitie veel bewijs tegen zijn cliënt heeft.
http://www.nu.nl/binnenla(...)iener-zelfmoord.html

vrijdag 18 april 2014 @ 09:21:53 #282
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_139003775
quote:
De man heeft in het buitenland waarschijnlijk ook volwassen mannen opgelicht. Zij verrichtten seksuele handelingen voor de webcam in de veronderstelling dat ze contact hadden met een minderjarige jongen.

De 35-jarige heeft de mannen vervolgens geld afgetroggeld door te dreigen de beelden aan de politie te overhandigen.
Geen lieverdje dus.
Say what?
pi_139003904
Eens even zien met wat voor tik op de vingers dit untermenschje naar huis wordt gestuurd.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_139107424
quote:
Op veel scholen worden pesters massaal over het bolletje geaaid.
Echt serieus aanpakken is er niet bij.
pi_139107452
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 09:33 schreef waht het volgende:
Eens even zien met wat voor tik op de vingers dit untermenschje naar huis wordt gestuurd.
Dat ze hem maar naar Canada sturen.
In Nederland zal hij er wel weer mee weg komen.
  maandag 21 april 2014 @ 15:29:12 #286
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139110943
:') Boeiend.
  maandag 21 april 2014 @ 16:05:26 #287
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139112046
eerst haar fotos op internet zetten ennu doen alsof je haar geweldig vind _O-
  maandag 21 april 2014 @ 16:11:26 #288
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_139112250
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:19 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Dat ze hem maar naar Canada sturen.
In Nederland zal hij er wel weer mee weg komen.
Hier gaat hij gegarandeerd een paar jaar de lik in....
pi_139112935
Weer zo'n "Nederlander" dus. :')
  dinsdag 22 april 2014 @ 01:53:18 #290
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139135803
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:24 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Pesten kwam voor social media ook voor dit ben ik met je eens. Maar nu gaat het er veel heftiger en grootschaliger aan toe wanneer foto's/filmpjes e.d. in bezit komen van kwaadwillenden kan dit over de hele wereld versrpeid worden.
wat een onzin. Toen ik nog op de middelbare school zat gebeurde die shit ook aan de lopende band en toen ging het niet via Social media maar gewoon IRL. Heb daar al meegemaakt dat een jongen tijdens een excursie van het balkon sprong, en een andere jongen van onze klas zichzelf voor een auto heeft gepprobeerd te gooien, een meisje bijna zichzelf van het balkon had gegooid tijdens een andere excursie.

Had helemaal NIKS met Social media te maken. Dit is iets van alle tijden en zal niet zo snel verdwijnen.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_139137928
quote:

[..]

what doesnt kill you makes you stronger.

en ja de nevenschade kan inderdaad zijn dat je een tijdje met angsten loopt.

hiërarchie is gewoon noodzakelijk, en die rolpatronen worden al vroeg vastgesteld door praktijken als pesten, de leiding nemen, assertief of juist passief.

dat is gewoon een feit.
Dat. ^O^
Firm but Friendly.
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:38:29 #292
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_139139432
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 01:53 schreef Drinky het volgende:

Had helemaal NIKS met Social media te maken. Dit is iets van alle tijden en zal niet zo snel verdwijnen.
Klopt, alleen vroegah kon je de pesters nog opwachten achter het fietsenhok met een clubje maten en ze een ongelooflijk pak slaag geven zonder dat iemand zich er ook maar een minuut druk om maakte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')