Vroeger had je dit soort pesterijen ook, maar werd het geen wereldnieuws.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:03 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind zoiets verschrikkelijk. Ik snap niet dat de schoolleiding niet ingegrepen heeft, ik vind ze medeverantwoordelijk voor de dood van dit meisje. In mijn tijd had je dit soort pesterijen niet, ik heb het idee dat door social media pesterijen extremer worden met dit als gevolg. Voor de familie moet het vreselijk zijn.
Hier heb ik niks op aan te merken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:04 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Dus les 1: leer kleine Keesje maar niet dat geweld slecht is. Wellicht redt het z'n leven.
Had je toen ook, nu komen ze alleen sneller in het nieuws.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:03 schreef controlaltdelete het volgende:
In mijn tijd had je dit soort pesterijen niet
Yep. Vroeger gebeurde pesten (meestal) in de klas, en daar bleef het (meestal) bij. Nu gaat het via facebook/twitter/youtube, en kan de hele wereld het zien.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vroeger had je dit soort pesterijen ook, maar werd het geen wereldnieuws.
Je bent een lopend wonder. Chapeau.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:04 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Ik heb een makkelijke stelregel: niet fucken met iemand anders en dan wordt er ook niet met je gefuckt.
Inderdaad. Het was gewoon minder zichtbaar. Ik snap wel dat ze er niets aan deden. Ze zijn gewoon lui en ze hebben een gebrek aan empathie.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niet dat het zo ver ging. Maar toen bestond er ook nog geen FB of zelfs internet. Hierdoor krijg je deze excessen. Uit mijn pubertijd kan ik me alleen herinneren wat geduw en getrek en schelden naar bepaalde personen waar ik gelukkig nooit echt aan deelgenomen heb.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vroegah vertelde je vader je gewoon dat je maar eens een keer terug moest meppen. Desnoods met een stok die voor handen was.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:07 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Yep. Vroeger gebeurde pesten (meestal) in de klas, en daar bleef het (meestal) bij. Nu gaat het via facebook/twitter/youtube, en kan de hele wereld het zien.
Daarom wereldnieuws...
Vroeger waren dit soort dingen er ook en erger, kan ik uit eigen ervaring vertellen. Social media maakt het alleen maar meer bekend, dat is het verschil.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:03 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind zoiets verschrikkelijk. Ik snap niet dat de schoolleiding niet ingegrepen heeft, ik vind ze medeverantwoordelijk voor de dood van dit meisje. In mijn tijd had je dit soort pesterijen niet, ik heb het idee dat door social media pesterijen extremer worden met dit als gevolg. Voor de familie moet het vreselijk zijn.
Les 2: De eerste dag op school degene met de grootste bek de tering slaan. Dan heb je de rest van het jaar geen probleem.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:04 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Dus les 1: leer kleine Keesje maar niet dat geweld slecht is. Wellicht redt het z'n leven.
Ik wou het laagdrempelig houden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:09 schreef ikhebgelijk het volgende:
[..]
Les 2: De eerste dag op school degene met de grootste bek de tering slaan. Dan heb je de rest van het jaar geen probleem.
Nee joh. Je moet praten tegenwoordig. Het "dialoog" aangaan. Dat zal ze leren.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:09 schreef ikhebgelijk het volgende:
[..]
Les 2: De eerste dag op school degene met de grootste bek de tering slaan. Dan heb je de rest van het jaar geen probleem.
Dat is 'leuk' op het moment dat het om een nieuwe samenstelling / situatie gaat. Het geval van het meisje in de OP zal zeer waarschijnlijk jaren lang, stukje bij beetje geterroriseerd zijn. En waarschijnlijk op een dermate 'subtiele' of gewone manier dat docenten het niet ernstig genoeg vonden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:09 schreef ikhebgelijk het volgende:
[..]
Nee okee. Maar je kind leren van zich af te bijten als het getreiterd wordt is dat wel.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Naja en je kinderen leren iemand de tering te slaan die je lastig valt vind ik ook niet echt gezond.
Mijn dochter zal dan ook nooit gepest worden want die slaat meteen terug.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Naja en je kinderen leren iemand de tering te slaan die je lastig valt vind ik ook niet echt gezond.
1 flinke mep met een dikke stok is niet "de tering slaan".quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Als je ze dit van te voren al bij brengt worden ze niet gepest.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:19 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee okee. Maar je kind leren van zich af te bijten als het getreiterd wordt is dat wel.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:17 schreef HSG het volgende:
Lang leve de sociaal media. Blij dat ik er niet aan mee doe.
Pesten kwam voor social media ook voor dit ben ik met je eens. Maar nu gaat het er veel heftiger en grootschaliger aan toe wanneer foto's/filmpjes e.d. in bezit komen van kwaadwillenden kan dit over de hele wereld versrpeid worden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]Alsof sociale media hier iets mee te maken hebben. Voor het hele internet tijdperk kwam dit net zo goed voor.
Niet helemaal waar. Hoe vaak ik met koninginnedag al niet dorpsjeugd gered heb van kutmarokkaantjes... Gisteren nog geprobeerd een kraai te redden die half werd doodgepikt. Maar dat is geen doen kan ik je vertellenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:22 schreef Dimens het volgende:
En nu is de hele wereld in rep en roer over dit zielige voorval en over een week zijn we het allemaal vergeten. En wanneer er dan iemand gepest wordt, geven we er geen fuck om.
Een week? Dat is lang.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:22 schreef Dimens het volgende:
En nu is de hele wereld in rep en roer over dit zielige voorval en over een week zijn we het allemaal vergeten. En wanneer er dan iemand gepest wordt, geven we er geen fuck om.
DIT. Ik werd zelf ook gepest op school (niet zo heel erg gelukkig) omdat ik me, achteraf gezien, nogal zwak opstelde. Totdat ik 1 keer losging omdat ik het niet meer hield en de pester gewoon een paar keer keihard sloeg en hij huilend afdroop. Achteraf gezien had ik dat veel eerder moeten doen. Sindsdien namelijk nooit meer ergens last van gehad. (sterker nog, hij kwam nog een keer sorry zeggen)quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:21 schreef Pikkebaas het volgende:
Je moet je kinderen leren om mensen via het internet te wantrouwen. Je moet je dochters leren om NOOIT hun tieten te laten zien via een webcam.
De mijne zijn daar nog te klein voor. Wel leer ik ze nu al om van zich af te bijten en zich niet op de kop te laten zitten. De beste verdediging is de aanval zonder genade.
Ontopic, dit is gewoon triest, als ik het zo lees dan had het meisje al wat issues en heeft iemand daar misbruik van willen maken en daar is het ergens misgegaan.
Ja, nogal vaag. Mocht het echt zijn, dan vraag ik me soms af of ze niet ook een klein beetje in een slachtoffer rol wil zitten...maargoed.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:27 schreef Pikkebaas het volgende:
Bij 6 minuten wordt het wel ongeloofwaardig. Dus je vlam en z'n vriendin komen je in elkaar meppen en dan nog geloof je dat hij je echt leuk vind. WTF ? Reality check much ?
dat is onzin, pesterijen zijn van alle tijden, via sociale media zal er ook gepest worden, maar het is niet zo dat pesterijen niet bestonden toen sociale contacten anders verliepen...quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:03 schreef controlaltdelete het volgende:
In mijn tijd had je dit soort pesterijen niet, ik heb het idee dat door social media pesterijen extremer worden met dit als gevolg.
Ze is 15!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:27 schreef Pikkebaas het volgende:
Bij 6 minuten wordt het wel ongeloofwaardig. Dus je vlam en z'n vriendin komen je in elkaar meppen en dan nog geloof je dat hij je echt leuk vind. WTF ? Reality check much ?
Zelf ben ik op school wel vrij veel gepest en hard ook.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
DIT. Ik werd zelf ook gepest op school (niet zo heel erg gelukkig) omdat ik me, achteraf gezien, nogal zwak opstelde. Totdat ik 1 keer losging omdat ik het niet meer hield en de pester gewoon een paar keer keihard sloeg en hij huilend afdroop. Achteraf gezien had ik dat veel eerder moeten doen. Sindsdien namelijk nooit meer ergens last van gehad. (sterker nog, hij kwam nog een keer sorry zeggen)
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:34 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Zelf ben ik op school wel vrij veel gepest en hard ook.
Alleen hadden we toen geen "social media" en thuis was ik veilig.
Na school hard wegfietsen en dan was je er weer vanaf. En als ze me soms te pakken krijgen dan sloegen ze me bont en blauw maar als ik kon ontsnappen dan konden ze me niet meer raken.
En nu zijn die kinderen NERGENS meer veilig. Sociaal worden ze 'gedwongen' om zich op facebook, twitter, etc. te begeven en als dat goed gaat is alles leuk. Maar als het fout gaat kunnen je pesters (of predators) je overal vinden, je vrienden vinden, je familie vinden en ze kunnen je overal 24 uur per dag raken.
Als ik heel eerlijk ben dan weet ik niet hoe het met mij in deze tijd zou aflopen....
Ik heb juist het idee dat social media gepeste mensen beter kan helpen. Juist omdat filmpjes van pesters niet gewaardeerd worden en doordat ze zo lomp zijn om het op internet te gooien is er ook meteen tastbaar bewijs. Genoeg voorbeelden van gepeste mensen die enorm veel steun kregen van 'het internet' (waarbij men soms ook weer zo ver gaat dat het huis van de pester in de fik wordt gestoken)quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:03 schreef controlaltdelete het volgende:
Even een paar vragen:quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:34 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Zelf ben ik op school wel vrij veel gepest en hard ook.
Alleen hadden we toen geen "social media" en thuis was ik veilig.
Na school hard wegfietsen en dan was je er weer vanaf. En als ze me soms te pakken krijgen dan sloegen ze me bont en blauw maar als ik kon ontsnappen dan konden ze me niet meer raken.
En nu zijn die kinderen NERGENS meer veilig. Sociaal worden ze 'gedwongen' om zich op facebook, twitter, etc. te begeven en als dat goed gaat is alles leuk. Maar als het fout gaat kunnen je pesters (of predators) je overal vinden, je vrienden vinden, je familie vinden en ze kunnen je overal 24 uur per dag raken.
Als ik heel eerlijk ben dan weet ik niet hoe het met mij in deze tijd zou aflopen....
Toch een taak voor de ouders. Opvoeden. Praten met je kinderen (en dan niet via FB). Signaleren. Bespreekbaar maken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:33 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ze is 15!
Genoeg meisjes van 15 doen domme dingen voor hun vriendje omdat ze denken dat hij echt van haar houdt!
1) Misschien een vermoeden. Je gaat er niet mee te koop lopen. Je hebt toch het gevoel dat je het zelf hebt uitgelokt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Even een paar vragen:
1) wisten je ouders het?
2) deden die wat?
3) deed de school er wat aan?
Mijn opmerking:
Je hoeft geen Twitter, Facebook, Hyves of wat dan ook te hebben.
Mjah eerlijk is eerlijk als je 15 bent en je gevoelig bent voor zulke dingen hebben je ouders vrij weinig grip daarop.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:36 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Toch een taak voor de ouders. Opvoeden. Praten met je kinderen (en dan niet via FB). Signaleren. Bespreekbaar maken.
Is best zonder te leven hoor.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:34 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
En nu zijn die kinderen NERGENS meer veilig. Sociaal worden ze 'gedwongen' om zich op facebook, twitter, etc. te begeven en als dat goed gaat is alles leuk.
Maar juist om deze redenen is het ook makkelijker om pesters op te sporen en aan te pakken, omdat die vaak ook alles online gooien (incl. hun pesterijen). Genoeg positieve voorbeelden de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:38 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik denk dat social media het ook makkelijker maakt voor de pesters. Zeker omdat het sommige mensen hun hele leven op fb of twitter zetten. Dan is het erg makkelijk om die informatie tegen iemand te gebruiken. Daarnaast kunnen ze hele groepen starten op fb en twitter om iemand het leven zuur te maken. Zoals dat meisje in dat filmpje ook zegt maakte die kerel een fb aan met haar boobs als profielfoto.
Daarnaast zijn mensen op internet veel harder en lulliger, de meest mensen durven de helft van de dingen die ze op internet roepen niet in iemands gezicht te zeggen.
Dat ben ik het met je eens! Maar het pesten zelf is ook stukken makkelijker.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar juist om deze redenen is het ook makkelijker om pesters op te sporen en aan te pakken, omdat die vaak ook alles online gooien (incl. hun pesterijen). Genoeg positieve voorbeelden de afgelopen jaren.
Precies. Kijk maar eens om je heen hoeveel jonge mensen van al een jaar of 13/ 14 jaar je in het o.v. ziet met facebook en berichten versturen bezig zijn. Als je op die leeftijd geen smartphone hebt tel je niet mee en word je daar weer op afgerekend.quote:
De meeste kinderen die gepest worden zijn toch wat minder weerbaar, en niet zelden 'anders', op wat voor manier dan ook (andere geaardheid, heel lang, heel klein, te dik, te dun, ander uiterlijk dan populair op school, arme ouders, etc.).quote:
Als ik het zo hoor is het een wereldwonder dat ik binnekort de 18 heb gehaaldquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:45 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Precies. Kijk maar eens om je heen hoeveel jonge mensen van al een jaar of 13/ 14 jaar je in het o.v. ziet met facebook en berichten versturen bezig zijn. Als je op die leeftijd geen smartphone hebt tel je niet mee en word je daar weer op afgerekend.
Ik vind dat de school hier ook had moeten ingrijpen. Sowieso moet een school alert zijn op dit soort zaken, signalen opvangen en er ook iets mee doen. Zeker de laatste jaren vanwege internet e.d. Je kan beter 10x ernaast zitten dan 1x falen naar mijn mening.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:47 schreef Turbomuis het volgende:
Mijn dochter is vorig jaar op school erg gepest. Ik heb tot vanochtend zitten twijfelen of ik een klacht tegen de school moest indienen, maar dat ga ik, zeker nadat ik zie hoe ver het kan komen, toch maar doen.
Vandaar een klacht. Ze wisten ervan, ik heb ze er regelmatig over gemaild (inclusief screenshots van gesprekken en bewerkte foto's e.d.) en ze hebben er he-le-maal niks aan gedaan. (onderbouwcoordinator niet, leerlingenbegeleider niet, haar mentor niet)quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:51 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik vind dat de school hier ook had moeten ingrijpen. Sowieso moet een school alert zijn op dit soort zaken, signalen opvangen en er ook iets mee doen. Zeker de laatste jaren vanwege internet e.d. Je kan beter er 10x ernaast zitten dan 1x falen naar mijn mening.
Ze zit niet langer meer in de hel. Daar zit ik gelukkig ook niet meer in.quote:
Lekker makkelijk he? Vanachter je scherm met je vinger wijzen en geen weet hebben hoe gehaaid kinderen achter iemands rug dit soort dingen kunnen doen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:51 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik vind dat de school hier ook had moeten ingrijpen. Sowieso moet een school alert zijn op dit soort zaken, signalen opvangen en er ook iets mee doen. Zeker de laatste jaren vanwege internet e.d. Je kan beter 10x ernaast zitten dan 1x falen naar mijn mening.
Vroeger werd dit uiteraard ook gedaan. Ik ben zelf een tijd gepest en dat werd ook steeds erger tot er iets knapte en ik er een stuk of vier de tyfus heb geslagen. Toen was het in één klap over en dan was je opeens de gevierde jongen in de klas.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:08 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Niet dat het zo ver ging. Maar toen bestond er ook nog geen FB of zelfs internet. Hierdoor krijg je deze excessen. Uit mijn pubertijd kan ik me alleen herinneren wat geduw en getrek en schelden naar bepaalde personen waar ik gelukkig nooit echt aan deelgenomen heb.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:29 schreef nikky het volgende:
Dat laatste briefje.... Ik heb iemand nodig.
Damn. Arm meisje.
Wat was wel te doen?quote:
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Lekker makkelijk he? Vanachter je scherm met je vinger wijzen en geen weet hebben hoe gehaaid kinderen achter iemands rug dit soort dingen kunnen doen.
Nee, de scholen zijn klunzen.En jij weet dat.
Ik vind dit soort geneuzel soms nog erger dan het gepest zelf.
Goedzo. Geen argumenten wel janken. Je maakt mijn punt enkel sterker.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:38 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Oh daar hebben we de huis-tuin-en-keuken-kinder-psycholoog.
zoeentje is er ook eens voor mij opgekomen, na 1 vol jaar pesten door de hele klas...quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:20 schreef spierbal het volgende:
Vroeger had je nog wel eens, die grote sterke jongen die niet bij een bepaald groepje hoorde en het opnam voor diegene.
Helaas lijken die uitgestorven te zijn.
Erg treurig voor het meisje wat ze heeft moeten doormaken.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:35 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Wat ik lees is dat ze haar tieten liet zien op cam, die fotos vervolgens overal rondgingen. Daarna sneed ze in zichzelf, neukte ze een jongen die al een vriendin had en werd ze vervolgens in elkaar geslagen door die vriendin.
No offense, maar ik vind het toch wel een beetje haar eigen schuld. Er zijn kinderen die ECHT gepest worden terwijl ze niets 'fout' doen. Maar goed, dat meisje is nu dood en we mogen niks ergs over de doden zeggen.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:35 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Wat ik lees is dat ze haar tieten liet zien op cam, die fotos vervolgens overal rondgingen. Daarna sneed ze in zichzelf, neukte ze een jongen die al een vriendin had en werd ze vervolgens in elkaar geslagen door die vriendin.
No offense, maar ik vind het toch wel een beetje haar eigen schuld. Er zijn kinderen die ECHT gepest worden terwijl ze niets 'fout' doen. Maar goed, dat meisje is nu dood en we mogen niks ergs over de doden zeggen.
klopt helemaal, en wat ook goed op te merken is, is dat het niet enkel voorkomt bij kinderen of pubers...quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:39 schreef Re het volgende:
[..]
Pesten hoort bij het sociale groepsgebeuren, wat dat betreft zijn we niet anders dan welk ander soort sociaal dier... Het zit nou eenmaal ingebakken in onze genen
Hangt er vanaf of de pesterijen daarvoor ook al bezig waren. En haar eigen schuld zou ik het niet willen noemen, een meisje dat haar tieten laat zien en zichzelf snijdt is niet de meest stabiele persoon en je weet niet hoe dat komt en in hoeverre zij daar wat aan heeft kunnen doen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:35 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Zou kunnen, maar daar kan zij zelf ook niets aan doen. Je eigen leven eindigen omdat je gepest wordt, geen vrienden hebt, eenzaam bent, op dat moment nergens plezier uit haalt, elke dag een hel is, misschien geen steun van familie, erg last van hormonen... ik kan het me eigenlijk wel voorstellen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:24 schreef starla het volgende:
Triest verhaal inderdaad.
Toch denk ik altijd dat die mensen die zelfmoord plegen vanwege pesterijen ook niet helemaal goed bij hun hoofd zijn. Je eigen leven eindigen omdat iemand je pest? Komaan. Dan is er toch iets mis met je coping. Waarschijnlijk een meid met een depressieve aanleg wier drempel verlaagd werd door pesterijen.
Praat het pesten natuurlijk niet goed.
Dan raad ik jou aan nog eens het filmpje te kijken/lezen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:35 schreef Goodluck_Charm het volgende:
gedrag van users als zijnde sociale groepen met een geniepige beta die alfa wil zijn en kwijlende gammaatjes die het beamen om nog even te laten merken hoe terecht deze dood isquote:
sowieso het "fenomeen" pesten, het is gewoon een vorm van jezelf ontwikkelen, de èèn pest, de ander wordt gepest. Dat zit bij kinderen gewoon ingebakken.quote:
hoeft ook niet, mag wel... daar heeft de mens een geweten voor gekweektquote:
En dan heb je nog een grote groep die het laat gebeuren en niet ingrijpt omdat ze gewoon blij zijn dat een ander het slachtoffer is.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:59 schreef leeell het volgende:
[..]
sowieso het "fenomeen" pesten, het is gewoon een vorm van jezelf ontwikkelen, de èèn pest, de ander wordt gepest. Dat zit bij kinderen gewoon ingebakken.
Kinderen hebben niet zo'n geweten dat ze alle consequenties kunnen overzien, het is gewoon de ontwikkeling van een kind.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:59 schreef Re het volgende:
[..]
hoeft ook niet, mag wel... daar heeft de mens een geweten voor gekweekt
exact.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:01 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
En dan heb je nog een grote groep die het laat gebeuren en niet ingrijpt omdat ze gewoon blij zijn dat een ander het slachtoffer is.
Ik vind het niet cruciaal. Ik vind het treurig dat er zoiets moet zijn als een sociale hiërarchie.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:01 schreef leeell het volgende:
Pesten en de leiding nemen of juist onderaan de hiërarchie staan is cruciaal ter vorming van een kind.
Dan raad ik jou aan nogmaals te lezen. Ze ging in een chatroom haar tietjes laten zien omdat een of andere vent zei dat ze heel knap was. Vervolgens kwam die vent achter haar naam, adres, etc. en heeft toen die foto's verspreid.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:51 schreef spierbal het volgende:
[..]
Dan raad ik jou aan nog eens het filmpje te kijken/lezen.
Ze wou nieuwe mensen ontmoeten en ging daarom met een vriendin chatten in een chatroom. Daar was ze met een jongen/man aan het praten die vervolgens haar hele leven ging achter halen.
Zo is die man achter haar familie, school en klasgenoten gekomen. Als zij niet haar tieten zou laten zien zou hij haar ten schande maken bij iedereen die zij kende. En ja als je nog niet zo oud ben, ben je daar erg gevoelig voor of niet soms ?
Dus wat voor haar onschuldig en leuk leek is tot een grote ramp geworden, alleen omdat ze nieuwe mensen wou leren kennen ?
Ik vind het een beetje respectloos wat je nou neerzet maarja dat verklaart al een hoop over jezelf
zonder kan er geen maatschappij zijn.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:05 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik vind het niet cruciaal. Ik vind het treurig dat er zoiets moet zijn als een sociale hiërarchie.
Ik vind van niet.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:05 schreef leeell het volgende:
[..]
zonder kan er geen maatschappij zijn.
Dus? Zou je er maar niks tegen moeten doen?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:59 schreef leeell het volgende:
[..]
sowieso het "fenomeen" pesten, het is gewoon een vorm van jezelf ontwikkelen, de èèn pest, de ander wordt gepest. Dat zit bij kinderen gewoon ingebakken.
niet echt een meningskwestie, ach.quote:
ik ben het wel met je eens dat je op een gegeven moment had moeten ingrijpen (leraar, ouders, etc)quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus? Zou je er maar niks tegen moeten doen?
Ik snap dit soort opmerkingen nooit zo goed. Ja mensen pesten en dat zal altijd zo blijven. Maar dat betekent niet dat je geen leed zou kunnen voorkomen door bepaalde maatregelen of bewustwording. Het is net of mensen met zo'n opmerking proberen te zeggen dat het allemaal geen zin heeft, want waarom zeg je het anders? Beetje jammer.
Wel een beetje meer dan dat.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:01 schreef leeell het volgende:
en 1 op de 10000000 kan dit niet handlen, tja.
gewat?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:59 schreef Re het volgende:
[..]
hoeft ook niet, mag wel... daar heeft de mens een geweten voor gekweekt
< 0.001 % durf ik zeker te zeggen.quote:
dus het heeft wel degelijk zin gehadquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:10 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb het zeker gehandled, maar ik ben niet geheel onbeschadigd. Ik zit nog altijd met de angsten, maar die zijn nu sterk aan het verminderen.
Dat hangt ervan af wat je onder 'niet kunnen handelen' verstaat. Ik denk dat jij ervan zou schrikken hoeveel kinderen in die mate gepest worden dat ze de ontwikkeling die jij beschrijft niet voldoende kunnen doormaken.quote:
misschien is mijn visie wat cru, maar juist die kinderen zijn dan gewoon "gemaakt" om structureel de paria's te zijn, en het is aan die kinderen om het te veranderen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af wat je onder 'niet kunnen handelen' verstaat. Ik denk dat jij ervan zou schrikken hoeveel kinderen in die mate gepest worden dat ze de ontwikkeling die jij beschrijft niet voldoende kunnen doormaken.
Niet handelen is een breed begrip. Bedoel je dan zelfmoord? Zelfs als je het enkel over zelfmoord hebt is dat percentage hoger verwacht ik. Te veel jongeren en volwassenen raken in een depressie door een pestverleden en de bijkomende impact die het op sociaal vlak heeft gehad. Het zorgt voor een achterstand en een aanslag op je zelfvertrouwen. Chain of causation. Als iemand dan zelfmoord pleegt later in zijn/haar leven betekent dat niet dat het niks met pesterijen te maken heeft.quote:
Het pesten? Begrijp je nu wat je zegt?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:10 schreef leeell het volgende:
[..]
dus het heeft wel degelijk zin gehad
het doel heiligt de middelen, niet iedereen wordt slechter van gepest worden, het kan juist een ommekeer triggeren in je zelfreflectie. waardoor je uiteindelijk sterker in je schoenen staat en assertiever wordt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het pesten? Begrijp je nu wat je zegt?
Ik snap niet hoe je dat kan zeggen. Je stelt dat pesten juist kan helpen om iemand sterker te maken, terwijl het in eerste instantie iemands zelfvertrouwen dus volledig afbreekt en lang niet iedereen daar boven opkomt. Als Comp_Lex niet gepest was geweest had hij waarschijnlijk geen last gehad van die angsten en problemen die hij nu heeft. Als pesten iemand belemmert in het opbouwen van een sociaal netwerk dan is het mooi als het dan eindelijk eens beter gaat als je 25 bent of ouder, maar je bent wel een periode van je leven kwijt. Hoe je dan 'het doe heiligt de middelen' in je mond kunt nemen... het doet me gruwelen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:15 schreef leeell het volgende:
[..]
het doel heiligt de middelen, niet iedereen wordt slechter van gepest worden, het kan juist een ommekeer triggeren in je zelfreflectie. waardoor je uiteindelijk sterker in je schoenen staat en assertiever wordt.
Je bent niet netjes. Hoe kom je daar nou bij? Het heeft helemaal geen zin gehad! Ik heb daar een sukkel zonder een sociaal leven door geworden. Dat is een absolute hel! Het is zoiets als in een isoleercel zitten zonder dat je weet wanneer je eruit mag. Ik ben er volledig door geflipt! Hier op Fok registeren en posten is een soort van laatste middel voor mij geweest. Fok is een lange tijd mijn enige goede sociale uitlaatklep geweest.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:14 schreef leeell het volgende:
[..]
wat een zwaktebod om dat te zeggen, ik beargumenteer netjes mn mening, sta iedereen netjes te woord en dan gooi jij het op dit. Jammerlijk.
what doesnt kill you makes you stronger.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je dat kan zeggen. Je stelt dat pesten juist kan helpen om iemand sterker te maken, terwijl het in eerste instantie iemands zelfvertrouwen dus volledig afbreekt en lang niet iedereen daar boven opkomt. Als Comp_Lex niet gepest was geweest had hij waarschijnlijk geen last gehad van die angsten en problemen die hij nu heeft. Als pesten iemand belemmert in het opbouwen van een sociaal netwerk dan is het mooi als het dan eindelijk eens beter gaat als je 25 bent of ouder, maar je bent wel een periode van je leven kwijt. Hoe je dan 'het doe heiligt de middelen' in je mond kunt nemen... het doet me gruwelen.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:10 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb het zeker gehandled, maar ik ben niet geheel onbeschadigd. Ik zit nog altijd met de angsten, maar die zijn nu sterk aan het verminderen.
Wat was dan precies het doel voor deze user?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:15 schreef leeell het volgende:
[..]
het doel heiligt de middelen, niet iedereen wordt slechter van gepest worden, het kan juist een ommekeer triggeren in je zelfreflectie. waardoor je uiteindelijk sterker in je schoenen staat en assertiever wordt.
dus zelf was je niet sterk genoeg om te stap te zetten om een ommekeer te maken ?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:22 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je bent niet netjes. Hoe kom je daar nou bij? Het heeft helemaal geen zin gehad! Ik heb daar een sukkel zonder een sociaal leven door geworden. Dat is een absolute hel! Het is zoiets als in een isoleercel zitten zonder dat je weet wanneer je eruit mag. Ik ben er volledig door geflipt! Hier op Fok registeren en posten is een soort van laatste middel voor mij geweest. Fok is een lange tijd mijn enige goede sociale uitlaatklep geweest.
Gelukkig gaat het nu beter met mij (met de hulp van een Fokker die ik eeuwig dankbaar zal blijven). Ik zit nu bij een paar verenigingen. Het kost mij geld (dat ik liever in mijn portemonnee zag blijven zitten), maar het is dat of weer de hel.
Hoe kun je hier nou zeker van zijn?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als Comp_Lex niet gepest was geweest had hij waarschijnlijk geen last gehad van die angsten en problemen die hij nu heeft.
Schijnbaar was ie daarvoor ook onzeker anders werd ie niet gepest.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
[..]
Wat was dan precies het doel voor deze user?
Het was een leuke gezellige normale jongen (of gewoon zichzelf, wat dan ook dichter in de buurt zit), kreeg te maken met pesten. In die periode was zijn ontwikkeling négatief. Hij kreeg angsten die hij daarvoor nooit had, werd onzeker en vast nog tal van andere dingen.
daar ben ik het niet met je eens, als het zo'n leuke , sociale , gezellige jongen was had hij zich kunnen weren tegen pesterijen, hij was onzeker, ook toen het goed ging.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
[..]
Wat was dan precies het doel voor deze user?
Het was een leuke gezellige normale jongen (of gewoon zichzelf, wat dan ook dichter in de buurt zit), kreeg te maken met pesten. In die periode was zijn ontwikkeling négatief. Hij kreeg angsten die hij daarvoor nooit had, werd onzeker en vast nog tal van andere dingen. Nu, na jaren zijn de angsten, ten gevolge van die negatieve ontwikkeling, afgenomen. Maar hij is er nog steeds niet 100% bovenop.
Al die mensen hebben de ontwikkeling die jij beschrijft, die elk kind op die leeftijd door zou moeten maken, niet goed doorstaan. Ze zijn er slechter van geworden, dus kunnen het, in jouw woorden, 'niet handelen'.
En om hoeveel mensen dat gaat, die nu nog blijvend de gevolgen ondergaan van die negatieve ontwikkeling die ze hebben doorstaan, daar zou je van schrikken.
En door sociaal ongewenst gedrag, is die keuze maken, en goed doorkomen, onmogelijk goed door te komen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:23 schreef leeell het volgende:
[..]
dus zelf was je niet sterk genoeg om te stap te zetten om een ommekeer te maken ?
sociale isolatie is een keuze.
de stamhoofd was vaak de intelligentste , die zorgde voor de beste plannen (meeste voedsel etc)quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En door sociaal ongewenst gedrag, is die keuze maken, en goed doorkomen, onmogelijk goed door te komen.
Heb niet de illusie dat dit gedrag nou eenmaal natuur is, als je je in vroeger tijden zo gedroeg als enkele 'pestkoppen' nu, was je allang doodgeknuppeld, of de stam uitgezet.
Sociale isolatie is zeker geen keuze. Het duurde jaren voordat ik er achter kwam hoe ik dat het beste op kon lossen. Dat kwam door mijn totale gebrek aan zelfvertrouwen. Ik durfde niks.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:23 schreef leeell het volgende:
[..]
dus zelf was je niet sterk genoeg om te stap te zetten om een ommekeer te maken ?
sociale isolatie is een keuze.
gewoon naar sportschool gaan, hoef je ook niet meer bang te zijn want dan hoek je ze gewoon neer als ze wat doenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:30 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Sociale isolatie is zeker geen keuze. Het duurde jaren voordat ik er achter kwam hoe ik dat het beste op kon lossen. Dat kwam door mijn totale gebrek aan zelfvertrouwen. Ik durfde niks.
Nu gaat het iets beter, maar ik moet nog steeds leren kappen met bepaalde dingen, zoals niet bang zijn voor een groepje kinderen op de fiets.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:23 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Hoe kun je hier nou zeker van zijn?
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:25 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Schijnbaar was ie daarvoor ook onzeker anders werd ie niet gepest.
Het boeit allemaal niet. Het moet niets uitmaken. Pesten kan gewoon niet!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:33 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
gewoon naar sportschool gaan, hoef je ook niet meer bang te zijn want dan hoek je ze gewoon neer als ze wat doen
laatste was gewoon tip, hoef je niet boos te worden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:35 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het boeit allemaal niet. Het moet niets uitmaken. Pesten kan gewoon niet!
ben er vooral trots op dat je een tokkie opvoedtquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:20 schreef ikhebgelijk het volgende:
[..]
Mijn dochter zal dan ook nooit gepest worden want die slaat meteen terug.
om te kiezen tussen het eerste of tweede scenario.quote:
Wat lul jij voor bullshit zeg. Echt waar.. waar je het vandaan haalt is me een raadsel. Totaal zonder argumenten of onderbouwing stellen dat 'pesten goed is voor de ontwikkeling'.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:36 schreef leeell het volgende:
Tegenwoordig worden de zwakkere/timide/introverten beschermd, ze hoeven niet te presteren als de rest, de hand wordt hun boven het hoofd gehouden.
vroeger vielen ze juist af, en stierven ze of werden ze opgegeven.
beide heeft hun voor en nadelen, extra zorg en kosten en incidenten is een nadeel van het bovenstaande.
mensen opgeven (dus laten sterven) is een nadeel (voor sommigen) van het tweede.
het is gewoon een keuze.
Schrijnend inderdaad, 50+ per dag users die even lekker tegen de bestaande normen en waarden willen aanschoppen, omdat ze dan wat gequote worden en dus aandacht krijgen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:55 schreef Re het volgende:
[..]
gedrag van users als zijnde sociale groepen met een geniepige beta die alfa wil zijn en kwijlende gammaatjes die het beamen om nog even te laten merken hoe terecht deze dood is
jij valt niet echt in de doelgroep "zwaar gepesten" dan hequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat lul jij voor bullshit zeg. Echt waar.. waar je het vandaan haalt is me een raadsel. Totaal zonder argumenten of onderbouwing stellen dat 'pesten goed is voor de ontwikkeling'.
Ik werd op de basisschool juist gepest omdat ik veruit de slimste was. (Enige uit mn klas naar het vwo, niemand naar de havo, stuk of 5 naar havo/vmbo, rest daaronder) Konden ze niet handelen. En op fysiek niveau heb ik nooit ondergedaan voor mijn pestkoppen. Ik vond het echter niet nodig, en afbreuk doen aan mijn eigen waarden, om er zomaar op los te slaan wanneer iets me niet beviel.was mn reactie. heeft n jaartje geduurd, en toen merkten ze dat t me niets deed. (deed het zeker wel, maar dat liet ik niet merken)
Bij wie ligt die keuze dan? Jij en ik kunnen wel besluiten om het over een andere boeg te gooien, maar dan?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:41 schreef leeell het volgende:
[..]
om te kiezen tussen het eerste of tweede scenario.
wij pretenderen erg geciviliseerd te zijn, dus gaan we voor het eerste.
de keuze ligt natuurlijk bij de meerderheid, of bij een zeer sterke leider die het leger + deel volk achter zich heeft (kijk naar afrikaanse warlords of Hitler met de joden)quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Bij wie ligt die keuze dan? Jij en ik kunnen wel besluiten om het over een andere boeg te gooien, maar dan?
Maar dan is er al geen sprake meer van een keuze?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:47 schreef leeell het volgende:
[..]
de keuze ligt natuurlijk bij de meerderheid, of bij een zeer sterke leider die het leger + deel volk achter zich heeft (kijk naar afrikaanse warlords of Hitler met de joden)
Zeg dat maar tegen mn pa, die 2 keer de garagedeur overgeschilderd heeft omdat er enorm groot "pik" op geschilderd werd .. (ik heet Nick)quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:45 schreef leeell het volgende:
[..]
jij valt niet echt in de doelgroep "zwaar gepesten" dan he
Inderdaad. Dergelijke keuzes hebben voor hen ook geen gevolgen gehad natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:47 schreef leeell het volgende:
[..]
de keuze ligt natuurlijk bij de meerderheid, of bij een zeer sterke leider die het leger + deel volk achter zich heeft (kijk naar afrikaanse warlords of Hitler met de joden)
laatste geval niet.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar dan is er al geen sprake meer van een keuze?
Misschien wil je jezelf voorhouden dat je de slimste was. Mensen worden niet gepest omdat ze de 'slimste', 'leukste' of wat dan ook zijn. Mensen worden gepest omdat ze simpelweg zwak zijn op dat moment en niet voor zichzelf op kunnen komen. Kortom: onzekerheid. En dat valt op bij andere mensen, ook bij kinderen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik werd op de basisschool juist gepest omdat ik veruit de slimste was. (Enige uit mn klas naar het vwo, niemand naar de havo, stuk of 5 naar havo/vmbo, rest daaronder) Konden ze niet handelen. En op fysiek niveau heb ik nooit ondergedaan voor mijn pestkoppen. Ik vond het echter niet nodig, en afbreuk doen aan mijn eigen waarden, om er zomaar op los te slaan wanneer iets me niet beviel.was mn reactie. heeft n jaartje geduurd, en toen merkten ze dat t me niets deed. (deed het zeker wel, maar dat liet ik niet merken)
ja en nee. ik sloot compleet niet aan bij de andere kinderen uit mn klas, en dat merkten ze. maar dat kwam wel omdat ik toen al een stuk verder was dan mn klasgenoten, qua intelligentie en ontwikkeling. afgunst mss niet, maar ze vonden me er daardoor wel genoeg uitsteken ja. Daarin lag denk ik die zwakte, ik was een loner.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:54 schreef Ziba het volgende:
[..]
Misschien wil je jezelf voorhouden dat je de slimste was. Mensen worden niet gepest omdat ze de 'slimste', 'leukste' of wat dan ook zijn. Mensen worden gepest omdat ze simpelweg zwak zijn op dat moment en niet voor zichzelf op kunnen komen. Kortom: onzekerheid. En dat valt op bij andere mensen, ook bij kinderen.
tja, wellicht was dit de beste oplossing.quote:
Ja, maar ik bedoel dat jij van jezelf zegmaar al zwak was op dat moment - en dat is overigens niet eens gek als je zo jong bent. Je hebt ook genoeg kinderen die het echt uitstekend doen op school en alsnog als 'stoer' worden gezien en uiteraard niet gepest worden omdat die kinderen voor zichzelf opkomen en dat ook een soort van uitstralen en laten zien.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:58 schreef probeer het volgende:
[..]
ja en nee. ik sloot compleet niet aan bij de andere kinderen uit mn klas, en dat merkten ze. maar dat kwam wel omdat ik toen al een stuk verder was dan mn klasgenoten, qua intelligentie en ontwikkeling. afgunst mss niet, maar ze vonden me er daardoor wel genoeg uitsteken ja. Daarin lag denk ik die zwakte, ik was een loner.
het valt ze op als de pestkoppen aan het extra rekenwerk zitten waar jij het jaar daarvoor al mee klaar was, en zodoende gedurende heel groep 8 eigenlijk niets hoefde te doen.
Klopt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:02 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel dat jij van jezelf zegmaar al zwak was op dat moment - en dat is overigens niet eens gek als je zo jong bent. Je hebt ook genoeg kinderen die het echt uitstekend doen op school en alsnog als 'stoer' worden gezien en uiteraard niet gepest worden omdat die kinderen voor zichzelf opkomen en dat ook een soort van uitstralen en laten zien.
jawel ?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
leeell, je ziet niet in dat ernstige angsten en depressies geen ziekte zijn
Een gevolg van angsten en depressie is isolatie, maar ik snap dat je dat als een keuze zietquote:
Dan moet je maar dood gaan, want ja, zo ging dat vroeger.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Een gevolg van angsten en depressie is isolatie, maar ik snap dat je dat als een keuze ziet
Bij mij was het pesten zelf de oorzaak van isolatie. Er waren hele groepen tegen me. Waarschijnlijk kwam het door mijn onzekerheid, voorkomen, etc. Helaas zijn het geen redenen om mij dan maar te gaan schoppen en slaan.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Een gevolg van angsten en depressie is isolatie, maar ik snap dat je dat als een keuze ziet
Ziek zijn, met een handicap geboren worden, een verslaafde vader hebben, werkelijk alles is een keuze mensen!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
erg kort door de bocht ja, maar als iemand niet kan functioneren in de samenleving, en veel geld en tijd kost, dan kan je die beter kwijt dan rijk zijn.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan moet je maar dood gaan, want ja, zo ging dat vroeger.
als je alleen maar kan lopen grappen en sarcastisch doen blijf je maar weg.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ziek zijn, met een handicap geboren worden, een verslaafde vader hebben, werkelijk alles is een keuze mensen!
Als je alleen maar op je pik getrapt gaat lopen doen als ik je dooddoener ridiculiseer blijf je maar weg.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:26 schreef leeell het volgende:
[..]
als je alleen maar kan lopen grappen en sarcastisch doen blijf je maar weg.
Helaas. Voor kinderen werkt dat wel een beetje zo, voornamelijk onzekerheid. Genoeg mensen met een lachwekkend voorkomen die tóch niet het pispaaltje zijn. Maargoed, het is wel een keuze om aan die onzekerheid te werken en uiteindelijk sterker te worden. Gelukkig. Hoe moeilijk dat misschien ook kan zijn.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Bij mij was het pesten zelf de oorzaak van isolatie. Er waren hele groepen tegen me. Waarschijnlijk kwam het door mijn onzekerheid, voorkomen, etc. Helaas zijn het geen redenen om mij dan maar te gaan schoppen en slaan.
Dan dus in princiepe ook gehandicapten, mensen met kanker etc. ook better off dead? Kosten toch maar geld!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:26 schreef leeell het volgende:
[..]
als je alleen maar kan lopen grappen en sarcastisch doen blijf je maar weg.
Dat is zo, ook al gaan daar jaren overheen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:28 schreef Ziba het volgende:
[..]
Helaas. Voor kinderen werkt dat wel een beetje zo, voornamelijk onzekerheid. Genoeg mensen met een lachwekkend voorkomen die tóch niet het pispaaltje zijn. Maargoed, het is wel een keuze om aan die onzekerheid te werken en uiteindelijk sterker te worden. Gelukkig. Hoe moeilijk dat misschien ook kan zijn.
Je snapt z'n punt toch wel, hoe hard ook?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dan dus in princiepe ook gehandicapten, mensen met kanker etc. ook better off dead? Kosten toch maar geld!
goede vraag, op een gegeven moment moet je de behandeling staken als de kosten niet meer opwegen tegen de (mogelijke) resulaten, een patient die nog 2 dagen kan leven als je er een miljoen in stopt is het imo niet waard.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dan dus in princiepe ook gehandicapten, mensen met kanker etc. ook better off dead? Kosten toch maar geld!
Waarom zou zijn punt alleen gaan over mensen met psychische klachten?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:31 schreef Ziba het volgende:
[..]
Je snapt z'n punt toch wel, hoe hard ook?
Nee, zijn punten vallen niet te snappen. Gepest worden is niet het beste wat je kan overkomen. Je krijgt er alleen maar problemen door als het jarenlang doorgaat. Omdat ik nu problemen heb moet ik dood of ik moet er nu voor kiezen om geen problemen meer te hebben.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:31 schreef Ziba het volgende:
[..]
Je snapt z'n punt toch wel, hoe hard ook?
nee, je moet doorzetten en ballen kweken en leren van je verleden, of blijven hangen in je zelfmedelijden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:42 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, zijn punten vallen niet te snappen. Gepest worden is niet het beste wat je kan overkomen. Je krijgt er alleen maar problemen door als het jarenlang doorgaat. Omdat ik nu problemen heb moet ik dood of ik moet er nu voor kiezen om geen problemen meer te hebben.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:44 schreef leeell het volgende:
[..]
nee, je moet doorzetten en ballen kweken en leren van je verleden, of blijven hangen in je zelfmedelijden.
Klopt, helemaal gelijk in. Maar ook al kweek je ballen, leer je van je verleden en zet je door, veel mensen houden toch last van een pestverleden. En dat heeft geen donder met zelfmedelijden te maken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:44 schreef leeell het volgende:
[..]
nee, je moet doorzetten en ballen kweken en leren van je verleden, of blijven hangen in je zelfmedelijden.
Het is allemaal heel makkelijk praten natuurlijk over ánderen, met ongefundeerde aannames, maar heb je nou ook nog wat meer te bieden dan jouw mening als feiten wegzetten?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:44 schreef leeell het volgende:
[..]
mijn aannames zijn gewoon pure logica en standaard kennis van hierarchie, mensen zijn niks meer dan beesten met een geweten, en de een heeft het laatste wat minder sterk en denkt daardoor pragmatischer, niet zo neerbuigend doen over mn relaas zou je sierenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is allemaal heel makkelijk praten natuurlijk over ánderen, met ongefundeerde aannames, maar heb je nou ook nog wat meer te bieden dan jouw mening als feiten wegzetten?
Je punt is dat mensen die niet sterk genoeg zijn in de samenleving 'better off dead' zijn.. nogal een extreem standpunt to say the leastquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:23 schreef leeell het volgende:
[..]
mijn aannames zijn gewoon pure logica en standaard kennis van hierarchie, mensen zijn niks meer dan beesten met een geweten, en de een heeft het laatste wat minder sterk en denkt daardoor pragmatischer, niet zo neerbuigend doen over mn relaas zou je sieren
Nee, totaal niet extreem vanuit een logisch standpunt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Je punt is dat mensen die niet sterk genoeg zijn in de samenleving 'better off dead' zijn.. nogal een extreem standpunt to say the least
ach, wellichtquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Je punt is dat mensen die niet sterk genoeg zijn in de samenleving 'better off dead' zijn.. nogal een extreem standpunt to say the least
1 op de 10 miljoenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:30 schreef leeell het volgende:
[..]
ach, wellicht
de groep waar ik over praat is ongeveer 1 op de 10 miljoen.
en dit schud ik niet uit de losse pols, heb het even berekend in mijn omgeving (werk, basischool, middelbare school, studententijd)
en naarmate je vorderd van jong tot oud komt het steeds minder voor (dus of mensen worden milder na verloop van tijd, of outcasts passen zich aan en schudden het van zich af)
de waarheid zal in het midden liggen.
maar de groep die na AL DIE TIJD, niets heeft kunnen forceren, ja dat zijn hopeloze gevallen vaak.
minder dan 2 zelfmoorden door pesten per jaar in Nederland, klopt wel aardig denk ik.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
1 op de 10 miljoenDus <2 nederlanders as we speak
?
"Iets van je afschudden" is niet iets wat veel mensen met psychische problemen zelf kunnen doen, maar we hebben tig methoden waarmee je het kan aanpakken (d.m.v. professionele hulp) maar ik zie ook dat veel mensen liever in medelijden blijven hangen. Dat kan ook een valkuil zijn. Ik denk dat je dat bedoelt.
Pesten alleen is nooit een oorzaak van zelfmoord, het is een samenkomst van omstandigheden. Pesten kan voor mensen wel een gedachten en handelspatroon veranderen die het leven er niet makkelijker op makequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:37 schreef leeell het volgende:
[..]
minder dan 2 zelfmoorden door pesten per jaar in Nederland, klopt wel aardig denk ik.
Denk juist niet. Wie weet hoeveel de persoon wel niet voor de samenleving kan betekenen wanneer het niet gepest werd. Ik vraag mij af of hier wel eens onderzoek naar is geweest.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:10 schreef leeell het volgende:
[..]
dus het heeft wel degelijk zin gehad
Of maakten ze je koud of lieten dit doen.Jij zegt dat jouw woorden feiten zijn, maar ook dit zijn feitenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:36 schreef leeell het volgende:
Tegenwoordig worden de zwakkere/timide/introverten beschermd, ze hoeven niet te presteren als de rest, de hand wordt hun boven het hoofd gehouden.
Die extra zorg zou niet nodig moeten zijn wanneer het EQ van de omstanders die niet ingrijpen wat aanwezig was.quote:beide heeft hun voor en nadelen, extra zorg en kosten en incidenten is een nadeel van het bovenstaande.
Het is een keuze om je te gedragen of je te misdragen. Goed dat daar wetten voor zijn en wij ook een EQ (tenminste velen van ons)hebben. Ben het dus met Re eensquote:mensen opgeven (dus laten sterven) is een nadeel (voor sommigen) van het tweede.
het is gewoon een keuze.
Dan word jij de nieuwe leider.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:09 schreef ikhebgelijk het volgende:
[..]
Omdat slachtoffers door iedereen in de steek worden gelaten.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:49 schreef MissionPhailed het volgende:
Het is uiteraard overduidelijk dat de pesters anaal geboren geestelijke dwergen zijn. Maar waarom plegen de slachtoffers in extreme gevallen óf zelfmoord, óf moorden meteen een halve school uit ... ? Het lijkt me logisch dat je de pester in kwestie doodt.
Jammer dat zo'n iemand een pester altijd dan vaak op klaarlichte dag met veel te veel getuigen doodt. Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat er geen sporen zijn naar de dader en dat daarom de zaak doodloopt. En dan op je kamer de tv aanzetten en fappen als op tv de nieuwsberichten langskomen waar je iedereen ziet rouwen om jouw dooie pestkop.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:49 schreef MissionPhailed het volgende:
Het is uiteraard overduidelijk dat de pesters anaal geboren geestelijke dwergen zijn. Maar waarom plegen de slachtoffers in extreme gevallen óf zelfmoord, óf moorden meteen een halve school uit ... ? Het lijkt me logisch dat je de pester in kwestie doodt.
Zegt hij dat of maak jij het ervan? Ik heb geen zin om zijn berichten helemaal te lezen aangezien hij irritant typt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:42 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, zijn punten vallen niet te snappen. Gepest worden is niet het beste wat je kan overkomen. Je krijgt er alleen maar problemen door als het jarenlang doorgaat. Omdat ik nu problemen heb moet ik dood of ik moet er nu voor kiezen om geen problemen meer te hebben.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:04 schreef Specularium het volgende:
Jammer dat de meeste mensen die gepest worden hier mentaal en/of fysiek niet toe in staat zijn.
Ey gots, zou zo een zusje kunnen zijn van iemand die ik ken..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:13 schreef DjinN het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat trouwens om deze dame...
Dat gezichtje...wat een mooi meidje zeg..
Zo werkt het wel ja. Ze probeerden mij op de middelbare school ook te pesten dus toen heb ik mijn bril af gezet, verstand op nul en heb ik zo hard mogelijk op de leider van het groepje ingeslagen. Nooit meer ergens last van gehad. Toen probeerden ze het bij een ander. Was een verlegen tenger gebouwde jongen die wel bang voor hen was dus toen heb ik weer zo hard mogelijk op de leider van het groepje ingeslagen omdat het bij mij niet lukte en ze daarom een zwakker iemand uitzochten. Daarna zei ik dat ik hem iedere keer als ze het bij een ander proberen weer in elkaar mep. Toen zijn ze er maar mee opgehouden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:04 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Ik heb een makkelijke stelregel: niet fucken met iemand anders en dan wordt er ook niet met je gefuckt.
Daar vloeit uit voort dat je mensen die met je fucken genadeloos aan moet pakken. Het zal je verbazen hoe snel 99,9% van de conflictfetishisten in deze wereld spontaan genezen wanneer ze zelf schade dreigen op te lopen.
Ik heb ooit het verhaal horen vertellen dat er op een school in de buurt een leraar was, die in een van de klassen ook met pesterijen te maken had. Hij vertelde toen tegen iedereen die het maar horen wilde, dat de andere leerlingen medelijden moesten hebben met de pesters, aangezien die waarschijnlijk thuis het slachtoffer waren van sexueel misbruik en mishandeling. Vandaar het pestgedrag.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:15 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Zo werkt het wel ja. Ze probeerden mij op de middelbare school ook te pesten dus toen heb ik mijn bril af gezet, verstand op nul en heb ik zo hard mogelijk op de leider van het groepje ingeslagen. Nooit meer ergens last van gehad. Toen probeerden ze het bij een ander. Was een verlegen tenger gebouwde jongen die wel bang voor hen was dus toen heb ik weer zo hard mogelijk op de leider van het groepje ingeslagen omdat het bij mij niet lukte en ze daarom een zwakker iemand uitzochten. Daarna zei ik dat ik hem iedere keer als ze het bij een ander proberen weer in elkaar mep. Toen zijn ze er maar mee opgehouden.
Er waren momenten dat ik liever voor de lol in de gevangenis had gezeten. Dan was ik er beter af.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:25 schreef paddy het volgende:
Iemand van het leven beroven omdat je jaren gepest bent heb je alleen jezelf mee. Nog meer ellende.
Kan wraak trouwens wel begrijpen, maar iemand het leven beroven omdat je gepest bent begrijp ik niet.
Waarom is er bij dit soort gevallen altijd de behoefte om te roepen hoe mooi zo iemand is? Is het minder erg als ze lelijk is?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:13 schreef DjinN het volgende:
http://img.gawkerassets.com/img/181v85hihb1gwjpg/xlarge.jpg
Het gaat trouwens om deze dame...
Dat gezichtje...wat een mooi meidje zeg..
Dit inderdaad. Ook diezelfde behoefte om de dood een gezicht te geven. Vraag me af of die mensen ook op zoek gaan naar foto's van al die kinderen die dagelijks bezwijken aan malaria en HIV.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:16 schreef Piye het volgende:
[..]
Waarom is er bij dit soort gevallen altijd de behoefte om te roepen hoe mooi zo iemand is? Is het minder erg als ze lelijk is?
Haantjesgedrag en de apenrots bij bedrijven, komt inderdaad regelmatig voor en is zó triest. Wat willen ze bereiken? De secretaresse pakken? Of de nieuwe directeur worden?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:46 schreef RM-rf het volgende:
[..]
klopt helemaal, en wat ook goed op te merken is, is dat het niet enkel voorkomt bij kinderen of pubers...
In veel bedrijven of onder volwassenen komt het nog nét zo goed voor dat bepaalde groepen zich tegen een eenling keren, deze uitsluiten en/of lastigvallen
Waar heb ik gezegd dat het minder erg was als ze lelijk was? Moet je toch even quoten waar ik dat dan gezegd hebquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:16 schreef Piye het volgende:
[..]
Waarom is er bij dit soort gevallen altijd de behoefte om te roepen hoe mooi zo iemand is? Is het minder erg als ze lelijk is?
Beetje treurig dat jij het verschil tussen een vraag en een stelling niet begrijpt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:36 schreef DjinN het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat het minder erg was als ze lelijk was? Moet je toch even quoten waar ik dat dan gezegd hebBeetje treurig dat je mijn woorden dus compleet verdraait...
Luister, als je zin hebt om te vervelen en te irriteren, ga dan weer ff terug naar ONZ oid okay?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:37 schreef Piye het volgende:
[..]
Beetje treurig dat jij het verschil tussen een vraag en een stelling niet begrijpt.
Als jij je snel ergert moet je niet mij de schuld komen geven. Ik vind het gewoon een opmerkelijk verschijnsel om bij (vrouwelijke) slachtoffers te benadrukken hoe mooi ze zijn en stel daarom een vraag. Maar dat kan je blijkbaar niet hebben.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:38 schreef DjinN het volgende:
[..]
Luister, als je zin hebt om te vervelen en te irriteren, ga dan weer ff terug naar ONZ oid okay?
Kom op zeg...je weet dondersgoed wat je wilde impliceren....ga nou niet de onschuld uithangen..je PI verraadde het al...quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:42 schreef Piye het volgende:
[..]
Als jij je snel ergert moet je niet mij de schuld komen geven. Ik vind het gewoon een opmerkelijk verschijnsel om bij (vrouwelijke) slachtoffers te benadrukken hoe mooi ze zijn en stel daarom een vraag. Maar dat kan je blijkbaar niet hebben.
Dat het een beetje oppervlakkig is om toch te benadrukken dat zo iemand in ieder geval wel heel mooi was? Ja dat impliceerde ik inderdaad.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:43 schreef DjinN het volgende:
[..]
Kom op zeg...je weet dondersgoed wat je wilde impliceren....ga nou niet de onschuld uithangen..je PI verraadde het al...
Introvert is simpelweg het tegenovergestelde van extravert en heeft níets met zwak of timide te maken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:36 schreef leeell het volgende:
Het slaat nergens op dat je dat impliceertquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:48 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat het een beetje oppervlakkig is om toch te benadrukken dat zo iemand in ieder geval wel heel mooi was? Ja dat impliceerde ik inderdaad.
Ik vind het gewoon een opmerkelijk verschijnsel, ik zag het ook al bij die youtube comments (terwijl je haar gezicht niet eens ziet op dat filmpje).quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:51 schreef DjinN het volgende:
[..]
Het slaat nergens op dat je dat impliceertHet was puur en alleen bedoeld om te laten zien om welke dame het ging. En dat ze knap was, ik snap niet waarom dat niet vermeldt mocht worden, en dat mensen er dan meteen domme conclusies uit gaan halen
Ik lees net dat er in Suriname een straf van 3 jaar staat op het aanzetten tot zelfmoord. Hopelijk hebben ze ook zoiets in Canada.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:08 schreef DjinN het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom er mensen zijn die dit aandoen bij mensenEn dan ook nog aanmoedigen dat ze ook vooral maar zelfmoord moet plegen...denken ze dan zo laag en minderwaardig over een mensenleven?
Ik kan er met mijn gedachte echt niet bij
Echt he...Het zou ook fijn zijn als er eens een x flinke straffen komen voor pesten überhauptquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik lees net dat er in Suriname een straf van 3 jaar staat op het aanzetten tot zelfmoord. Hopelijk hebben ze ook zoiets in Canada.
Dan komen ze na 3 jaar vrij en dan gaan ze achter anderen aan. Zo psychopathisch zijn die lui wel.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik lees net dat er in Suriname een straf van 3 jaar staat op het aanzetten tot zelfmoord. Hopelijk hebben ze ook zoiets in Canada.
Nou, dit vind ik een redelijk vreemde uitspraak. Vergeet niet dat pesters op jonge leeftijd de consequenties niet kunnen inzien van het vernederen van leeftijdsgenoten, daar wordt echt niet bij stilgestaan.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:04 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Er waren momenten dat ik liever voor de lol in de gevangenis had gezeten. Dan was ik er beter af.
Wat een onzin inderdaad. Deel de mening wb d'r uiterlijk niet, trouwens.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:16 schreef Piye het volgende:
[..]
Ja ik niet eens dat soort dingen en ik ben toch echt van deze tijd... Betekent niet dat het er overal zo vredig aan toe ging als op mijn scholen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:08 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Niet dat het zo ver ging. Maar toen bestond er ook nog geen FB of zelfs internet. Hierdoor krijg je deze excessen. Uit mijn pubertijd kan ik me alleen herinneren wat geduw en getrek en schelden naar bepaalde personen waar ik gelukkig nooit echt aan deelgenomen heb.
het is gewoon eigen aan menselijk gedrag... verschil is hooguit de mate van 'uitsluiting' en nderlinge concurrentie tussen mensen in bedrijfsomgevingen (en idd kan bv management best iets ertegen doen om een bedrijfscultuur wat 'opener' te maken, maar meestal vinden juist managers het juist wel goed zo dat er een sterk 'streven' is onder personeel naar boven te komen, dat kan ook goed voor de bedrijfsprestatie uitwerken (alhoewel het evengoed juist negatieve gevolgen heeft))quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Haantjesgedrag en de apenrots bij bedrijven, komt inderdaad regelmatig voor en is zó triest. Wat willen ze bereiken? De secretaresse pakken? Of de nieuwe directeur worden?
en door wie was die ellende veroorzaakt?... misschien was ze iets bevattelijker maar het... als je dat doortrekt zouden we 1 miljoen suicidalen hier in Nederland hebben rondlopen...quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 08:11 schreef michaelmoore het volgende:
Dit heeft niets met pesten te maken , dit meisje is een psychotisch hoopje ellende, dat had toch wel gebeurd
Klopt, daarom ben ik "stuk".quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 01:11 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nou, dit vind ik een redelijk vreemde uitspraak. Vergeet niet dat pesters op jonge leeftijd de consequenties niet kunnen inzien van het vernederen van leeftijdsgenoten, daar wordt echt niet bij stilgestaan.
Misschien is dat ook wel zo, of in ieder geval vele honderdduizenden. Schijnbaar zijn er ieder jaar 100.000 'pogingen'. Ik neem aan dat niet ieder suïcidaal persoon jaarlijks een poging onderneemt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:15 schreef Re het volgende:
[..]
en door wie was die ellende veroorzaakt?... misschien was ze iets bevattelijker maar het... als je dat doortrekt zouden we 1 miljoen suicidalen hier in Nederland hebben rondlopen...
iemand anders zou gedacht hebben, sterf toch eikel, dan zien mensen me tieten , mooi zat toch en klaar er mee.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:15 schreef Re het volgende:
[..]
en door wie was die ellende veroorzaakt?... misschien was ze iets bevattelijker maar het... als je dat doortrekt zouden we 1 miljoen suicidalen hier in Nederland hebben rondlopen...
Leer eerst maar even het verschil tussen verlegenheid en introversie, dan kun je misschien zulke uitspraken doen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:36 schreef leeell het volgende:
beide heeft hun voor en nadelen, extra zorg en kosten en incidenten is een nadeel van het bovenstaande.
mensen opgeven (dus laten sterven) is een nadeel (voor sommigen) van het tweede.
het is gewoon een keuze.
Ja, dan is het inderdaad minder erg in de ogen van velen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:16 schreef Piye het volgende:
[..]
De overledene was ook altijd zo'n goed persoon. Dat juist hem/haar dit nou moest overkomen. Zo'n goede jongen/leuke meid..quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, dan is het inderdaad minder erg in de ogen van velen.
ze was 15 he en niet iedereen reageert hetzelfde of doet hetzelfde, maar natuurlijk valt jouw gedachte te prefereren maar helaas ben jij niet iedereenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iemand anders zou gedacht hebben, sterf toch eikel, dan zien mensen me tieten , mooi zat toch en klaar er mee.
Maar zij had ergens anders ook vastgelopen in t leven, misschien niet door pesten of wel
Ik heb er mijn hele leven nooit over nagedacht en heb ook niemand gepest, zonde van me tijd, die pesters zit ook een steekje los bij
Wel eens gehad dat mijn baan door mijn baas beloofd was aan een ander, toen had ik het ff moeilijk, maar blijven lachen en denken, mij krijg je niet sukkel
Ik zit prima
Bekenden van het meisje lezen dit toch niet, dus of de reacties nou positief of negatief zijn, maakt weinig uit. Maar in plaats van een genuanceerd beeld, zie je vaak bij dit soort dingen twee uitersten die met elkaar in discussie gaan. De overledene is of een slachtoffer of het is haar eigen schuld. De waarheid zal ergens in het midden liggen. Ik heb echter meer waardering voor mensen die haar als een slachtoffer zien dan de mensen die haar als een zwak persoon zien wiens eigen schuld het is dat ze nu dood is. Dan heb je wel heel weinig empathisch vermogen, of een enorme aversie tegen mensen die uit het leven stappen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:59 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
De overledene was ook altijd zo'n goed persoon. Dat juist hem/haar dit nou moest overkomen. Zo'n goede jongen/leuke meid..
Anderzijds ís er natuurlijk niks mis mee de goede eigenschappen van de overledene te benadrukken en uitvergroten. Wat heb je eraan om nog een trap na te geven?
Hij reageert vast niet meer.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Leer eerst maar even het verschil tussen verlegenheid en introversie, dan kun je misschien zulke uitspraken doen.
ZIEK!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:56 schreef Mark94 het volgende:
Echt zonde. En wat een mooi meisje.
Ik had wel die someone willen zijn.![]()
En dan heb je ook nog het soort mensen die grappen maken over een ander hun pijn en dood. Van mij mogen ze er in stikken.
De eerste keer werd ze nog gered door haar maag leeg te pompen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:13 schreef Re het volgende:
Bleek (bleach) is trouwens een zeer nare manier om een einde aan je leven te maken, langzaam en irreversibel
Klopt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat niet ieder suïcidaal persoon jaarlijks een poging onderneemt.
Die grapjes zou je als ziek/pervers kunnen bestempelen, alleen het is wel heel logisch dat er dat soort grapjes worden gemaakt.quote:
Wat voor logica?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die grapjes zou je als ziek/pervers kunnen bestempelen, alleen het is wel heel logisch dat er dat soort grapjes worden gemaakt.
Dat meisje maakt eerst een zielig filmpje op youtube, waarbij ze toch echt om aandacht vraagt. En nog niet zo lang na het filmpje, pleegt ze zelfmoord. Het is allemaal heel erg, alleen dat er grapjes over gemaakt gingen/gaan worden is logica des zelve.
Ik vind er niets logisch aan.quote:
Komt wel als je wat langer op internet zit. Zo gaat het nou eenmaal en zo gaat het altijd.quote:
Oh, dus dan is het okee?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:54 schreef ems. het volgende:
[..]
Komt wel als je wat langer op internet zit. Zo gaat het nou eenmaal en zo gaat het altijd.
Het ging er niet om of het okee was, het ging erom of het logisch gevolg was.quote:
Toch vind ik het niet logisch. Dat zijn gewoon mensen die niet helemaal lekker zijn. En ja, het is logisch dat die er altijd zijn.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:04 schreef ems. het volgende:
[..]
Het ging er niet om of het okee was, het ging erom of het logisch gevolg was.
Tsja. Ik vind het ook logisch om je niet zo druk te maken om dat soort kinderachtigheden.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:09 schreef Mark94 het volgende:
[..]
Toch vind ik het niet logisch. Dat zijn gewoon mensen die niet helemaal lekker zijn. En ja, het is logisch dat die er altijd zijn.
Mja, maar hoe persoonlijk zijn de meningen of grapjes van mensen die jij niet kent? Het is als kritiek krijgen over hoe je gedraagt van een fokker. Care wat een willekeurig iemand op internet van mening isquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:55 schreef Specularium het volgende:
Als iets persoonlijk wordt is het vrij lastig dat maar even naast je neer te leggen.
In de pubertijd kun je je (vooral als meisje) van kleine dingen al snel veel aantrekken.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:59 schreef ems. het volgende:
[..]
Mja, maar hoe persoonlijk zijn de meningen of grapjes van mensen die jij niet kent? Het is als kritiek krijgen over hoe je gedraagt van een fokker. Care wat een willekeurig iemand op internet van mening is
Amen, sommige mensen zijn echt relnichten die erop geilen om andere mensen te fucken idd.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:04 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Daar vloeit uit voort dat je mensen die met je fucken genadeloos aan moet pakken. Het zal je verbazen hoe snel 99,9% van de conflictfetishisten in deze wereld spontaan genezen wanneer ze zelf schade dreigen op te lopen.
Dat doen ze maar in een homo-bar.quote:Op zondag 14 oktober 2012 00:35 schreef Mishu het volgende:
[..]
Amen, sommige mensen zijn echt relnichten die erop geilen om andere mensen te fucken idd.
Kinderen zouden verboden moeten worden.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Snap die hele hype trouwens niet. Er plegen wel vaker kinderen zelfmoord en daar doe je niks aan want kinderen zijn nu eenmaal klootzakken als ze de kans krijgen.
quote:
quote:Anonymous published the name and address of a Vancouver-area man that the group claims was bullying and preying on Todd via the internet.
The activist group, which often uses a caricature Guy Fawkes mask as its logo, claims the 32-year-old man has also made postings to child pornography sites.
The man himself has now been threatened online by others vowing to carry out vigilante justice, a development that worries Vancouver defence lawyer Eric Gottardi.
Op het moment dat een meisje van 15 haar borsten op video laat zien helpt geen enkele hulp.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:31 schreef Fok-it het volgende:
Net het filmpje gekeken, ik had tot nu nog niet ervan gehoord, maar echt bizar weer, Zoveelste voorbeeld waar je kan zien waar pesten allemaal toe kan leiden.
Dat filmpje is trouwens volstrekt logisch dat ze dat maakt. En tuurlijk wil ze aandacht, dat is toch focking logisch. Ze wilde gewoon nog geholpen worden, en dat lukte alleen door zo`n groot publiek te bereiken.
Maar waarschijnlijk is die aandacht alsnog te laat gekomen.
Idd, veroordelen voor doodslag.quote:
quote:Amanda Todd Facebook page trolling costs Toronto man his job
Amanda Todd's memorial page on Facebook has been very active since the teenager's death, drawing more than 700,000 Likes. Not all the activity on the site has been positive, however. The page has also been beset by trolls looking to anonymously stir up controversy by leaving upsetting messages on the site.
But one troll lost his anonymity when a woman tracked him down. Not long after, he lost his job.
Christine Claveau, a mother from Calgary, saw the man's comment on Todd's Facebook page and, rather than simply getting upset or lashing out from her computer, she made a concerted effort to find out who was behind it.
“I just saw all these hateful comments, outrageous things, tormenting her after her passing,” Claveau told Global News. “This one gentleman said something that just triggered something in me.”
After finding out the man's name and where he worked, Claveau contacted his employer via e-mail and shared what the man had done.
The employer, a menswear chain in Toronto, responded immediately by firing the man, saying they will not tolerate the mistreatment of others under any circumstance.
Trolling has moved into the mainstream in the wake of Todd's death and a recent Gawker article outing Violentacrez, one of Reddit's most notorious trolls. But it's the mask of anonymity that allows it to continue. On Tuesday, it was reported that Violentacrez, whose real name is Michael Brutsch, lost his job after his identity was revealed as well.
Ware het niet dat wij ons juist onderscheiden van veel andere diersoorten door onze empathische vermogens, ons vermogen over zaken na te denken, ons besef van goed en kwaad (wat waarschijnlijk is ontstaan om de overlevingskansen van onze soort te vergroten) en ons vermogen om samen te werken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:29 schreef Murdera het volgende:
[..]
Nee, totaal niet extreem vanuit een logisch standpunt.
Alleen zijn we verworden tot wat we nu zijn, het heersende dierenras, dat zichzelf buitengewoon hoogstaand vindt, dat zichzelf niet meer als dier ziet, en dat bang is voor alles wat in onze natuur zit.
Simpele evolutie. De zwakken sterven en de sterken dragen het ras.
Anonymousquote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:22 schreef Mark94 het volgende:
Wel gaaf dat ze dat doen, die Anonymous. Versta het alleen slecht.![]()
quote:Anonymous' Identiy Configuration
Amanda Todd's Punisher
Extorted amanda todd for pictures. This is the pedophile that social engineered Amanda Todd into supplying him nude pictures.
Identity: Kody Maxson
Online Username: kody1206
Birthdate 1980, age 30
Video:
We Are Anonymous.
We Are Legion.
We Do Not Forgive.
We Do Not Forget.
Kody Maxson.
Expect us!
Nu maar hopen dat ze het niet verkeerd hebben.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:44 schreef Mark94 het volgende:
En hier de Pastebin dump van Anonymous.
[..]
Ja, had dat dan eerder gedaanquote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Al die white knights die de eer van Amanda Todd willen redden
Erg gaaf, tot ze een onschuldig iemand aan de digitale schandpaal nagelen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:22 schreef Mark94 het volgende:
Wel gaaf dat ze dat doen, die Anonymous.
Leuk ook als die man dan zelfmoord gaat plegen. Kijken achter wie ze dan aangaan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Erg gaaf, tot ze een onschuldig iemand aan de digitale schandpaal nagelen.
"Hey ja, laten we een pester ook even flink gaan pesten. Dat zal 'm leren!"quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:12 schreef Murdera het volgende:
Het hele idee van iemand lynchen om een post op internet gaat al erg ver.
Het was nog niet eens een pester als ik het goed begrijp, maar gewoon iemand die een kutopmerking maakte op een facebook.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
"Hey ja, laten we een pester ook even flink gaan pesten. Dat zal 'm leren!"
Birthdate 1980, age 30quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:44 schreef Mark94 het volgende:
En hier de Pastebin dump van Anonymous.
[..]
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:10 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het was nog niet eens een pester als ik het goed begrijp, maar gewoon iemand die een kutopmerking maakte op een facebook.
Ben ik in de war met een ander?quote:
Hij kan best online gepakt worden hoor, dat gebeurt hier ook genoeg.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:31 schreef Re het volgende:
Het is inderdaad een gotspe dat een internet troll wordt gepakt op zijn trollgedrag...
Nou ja 't is eigenlijk een grapje hè
Geen lieverdje dus.quote:De man heeft in het buitenland waarschijnlijk ook volwassen mannen opgelicht. Zij verrichtten seksuele handelingen voor de webcam in de veronderstelling dat ze contact hadden met een minderjarige jongen.
De 35-jarige heeft de mannen vervolgens geld afgetroggeld door te dreigen de beelden aan de politie te overhandigen.
Op veel scholen worden pesters massaal over het bolletje geaaid.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:03 schreef controlaltdelete het volgende:
Dat ze hem maar naar Canada sturen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:33 schreef waht het volgende:
Eens even zien met wat voor tik op de vingers dit untermenschje naar huis wordt gestuurd.
Hier gaat hij gegarandeerd een paar jaar de lik in....quote:Op maandag 21 april 2014 13:19 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Dat ze hem maar naar Canada sturen.
In Nederland zal hij er wel weer mee weg komen.
wat een onzin. Toen ik nog op de middelbare school zat gebeurde die shit ook aan de lopende band en toen ging het niet via Social media maar gewoon IRL. Heb daar al meegemaakt dat een jongen tijdens een excursie van het balkon sprong, en een andere jongen van onze klas zichzelf voor een auto heeft gepprobeerd te gooien, een meisje bijna zichzelf van het balkon had gegooid tijdens een andere excursie.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:24 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Pesten kwam voor social media ook voor dit ben ik met je eens. Maar nu gaat het er veel heftiger en grootschaliger aan toe wanneer foto's/filmpjes e.d. in bezit komen van kwaadwillenden kan dit over de hele wereld versrpeid worden.
Dat.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:23 schreef leeell het volgende:
[..]
what doesnt kill you makes you stronger.
en ja de nevenschade kan inderdaad zijn dat je een tijdje met angsten loopt.
hiërarchie is gewoon noodzakelijk, en die rolpatronen worden al vroeg vastgesteld door praktijken als pesten, de leiding nemen, assertief of juist passief.
dat is gewoon een feit.
Klopt, alleen vroegah kon je de pesters nog opwachten achter het fietsenhok met een clubje maten en ze een ongelooflijk pak slaag geven zonder dat iemand zich er ook maar een minuut druk om maakte.quote:Op dinsdag 22 april 2014 01:53 schreef Drinky het volgende:
Had helemaal NIKS met Social media te maken. Dit is iets van alle tijden en zal niet zo snel verdwijnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |