Dat ben ik het met je eens! Maar het pesten zelf is ook stukken makkelijker.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar juist om deze redenen is het ook makkelijker om pesters op te sporen en aan te pakken, omdat die vaak ook alles online gooien (incl. hun pesterijen). Genoeg positieve voorbeelden de afgelopen jaren.
Precies. Kijk maar eens om je heen hoeveel jonge mensen van al een jaar of 13/ 14 jaar je in het o.v. ziet met facebook en berichten versturen bezig zijn. Als je op die leeftijd geen smartphone hebt tel je niet mee en word je daar weer op afgerekend.quote:
De meeste kinderen die gepest worden zijn toch wat minder weerbaar, en niet zelden 'anders', op wat voor manier dan ook (andere geaardheid, heel lang, heel klein, te dik, te dun, ander uiterlijk dan populair op school, arme ouders, etc.).quote:
Als ik het zo hoor is het een wereldwonder dat ik binnekort de 18 heb gehaaldquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:45 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Precies. Kijk maar eens om je heen hoeveel jonge mensen van al een jaar of 13/ 14 jaar je in het o.v. ziet met facebook en berichten versturen bezig zijn. Als je op die leeftijd geen smartphone hebt tel je niet mee en word je daar weer op afgerekend.
Ik vind dat de school hier ook had moeten ingrijpen. Sowieso moet een school alert zijn op dit soort zaken, signalen opvangen en er ook iets mee doen. Zeker de laatste jaren vanwege internet e.d. Je kan beter 10x ernaast zitten dan 1x falen naar mijn mening.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:47 schreef Turbomuis het volgende:
Mijn dochter is vorig jaar op school erg gepest. Ik heb tot vanochtend zitten twijfelen of ik een klacht tegen de school moest indienen, maar dat ga ik, zeker nadat ik zie hoe ver het kan komen, toch maar doen.
Vandaar een klacht. Ze wisten ervan, ik heb ze er regelmatig over gemaild (inclusief screenshots van gesprekken en bewerkte foto's e.d.) en ze hebben er he-le-maal niks aan gedaan. (onderbouwcoordinator niet, leerlingenbegeleider niet, haar mentor niet)quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:51 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik vind dat de school hier ook had moeten ingrijpen. Sowieso moet een school alert zijn op dit soort zaken, signalen opvangen en er ook iets mee doen. Zeker de laatste jaren vanwege internet e.d. Je kan beter er 10x ernaast zitten dan 1x falen naar mijn mening.
Ze zit niet langer meer in de hel. Daar zit ik gelukkig ook niet meer in.quote:
Lekker makkelijk he? Vanachter je scherm met je vinger wijzen en geen weet hebben hoe gehaaid kinderen achter iemands rug dit soort dingen kunnen doen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:51 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik vind dat de school hier ook had moeten ingrijpen. Sowieso moet een school alert zijn op dit soort zaken, signalen opvangen en er ook iets mee doen. Zeker de laatste jaren vanwege internet e.d. Je kan beter 10x ernaast zitten dan 1x falen naar mijn mening.
Vroeger werd dit uiteraard ook gedaan. Ik ben zelf een tijd gepest en dat werd ook steeds erger tot er iets knapte en ik er een stuk of vier de tyfus heb geslagen. Toen was het in één klap over en dan was je opeens de gevierde jongen in de klas.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:08 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Niet dat het zo ver ging. Maar toen bestond er ook nog geen FB of zelfs internet. Hierdoor krijg je deze excessen. Uit mijn pubertijd kan ik me alleen herinneren wat geduw en getrek en schelden naar bepaalde personen waar ik gelukkig nooit echt aan deelgenomen heb.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:29 schreef nikky het volgende:
Dat laatste briefje.... Ik heb iemand nodig.
Damn. Arm meisje.
Wat was wel te doen?quote:
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Lekker makkelijk he? Vanachter je scherm met je vinger wijzen en geen weet hebben hoe gehaaid kinderen achter iemands rug dit soort dingen kunnen doen.
Nee, de scholen zijn klunzen.En jij weet dat.
Ik vind dit soort geneuzel soms nog erger dan het gepest zelf.
Goedzo. Geen argumenten wel janken. Je maakt mijn punt enkel sterker.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:38 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Oh daar hebben we de huis-tuin-en-keuken-kinder-psycholoog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |