abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:56:35 #1
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_117886864

12/10/12, 05:15 − bron: Redactie
In Canada is geschokt gereageerd op de dood van de 15-jarige Amanda Todd. Het meisje plaatste vorige maand een video op Facebook waarin ze vertelt dat ze vreselijk gepest wordt. Woensdag pleegde ze alsnog zelfmoord. Dat meldt de Canadese krant Globe and Mail. .

Op de hartverscheurende beelden houdt het meisje telkens een blaadje met tekst voor haar gezicht, aan de hand waarvan ze vertelt hoe de pesterijen zijn begonnen en hoe het haar leven langzamerhand kapot heeft gemaakt. Ze zegt onder meer dat ze een poging tot zelfmoord heeft gedaan, maar dat de pesterijen daarna alleen maar toenamen. Haar belagers zouden er zelfs op hebben aangedrongen het dan nog maar eens te proberen.

Woensdag werd de 15-jarige Todd dood aangetroffen in haar huis in Port Coquitlam in de staat British Columbia. Haar dood bracht een storm aan reacties teweeg. Ook de premier van British Columbia liet zich niet onbetuigd. In een videoboodschap zei Christy Clark: 'Niemand verdient het om gepest te worden, niemand vraagt erom. Pesten moet worden gestopt.'

School
Een woordvoerster van de school zei dat ze op de hoogte waren van de video. 'Normaal gesproken wordt dan contact opgenomen met de student en haar familie om te kijken hoe we haar kunnen ondersteunen', aldus Cheryl Quinton. Overigens wilde ze niet ingaan of dat in dit specifieke geval ook was gebeurd.

http://www.volkskrant.nl/(...)toch-zelfmoord.dhtml
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_117886956
Mja, dat is treurig. Eens in de zoveel tijd duikt er weer zo'n verhaal op en daar doe je niets aan. Het is echt niet zo dat ze nu massaal stoppen met treiteren. Het is iets van alle tijden, met dat verschil dat het nu op internet staat.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:03:25 #3
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_117887053
Ik vind zoiets verschrikkelijk. Ik snap niet dat de schoolleiding niet ingegrepen heeft, ik vind ze medeverantwoordelijk voor de dood van dit meisje. In mijn tijd had je dit soort pesterijen niet, ik heb het idee dat door social media pesterijen extremer worden met dit als gevolg. Voor de familie moet het vreselijk zijn.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_117887074
Ik heb een makkelijke stelregel: niet fucken met iemand anders en dan wordt er ook niet met je gefuckt.

Daar vloeit uit voort dat je mensen die met je fucken genadeloos aan moet pakken. Het zal je verbazen hoe snel 99,9% van de conflictfetishisten in deze wereld spontaan genezen wanneer ze zelf schade dreigen op te lopen.

Dus les 1: leer kleine Keesje maar niet dat geweld slecht is. Wellicht redt het z'n leven.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:04:56 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_117887104
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:03 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind zoiets verschrikkelijk. Ik snap niet dat de schoolleiding niet ingegrepen heeft, ik vind ze medeverantwoordelijk voor de dood van dit meisje. In mijn tijd had je dit soort pesterijen niet, ik heb het idee dat door social media pesterijen extremer worden met dit als gevolg. Voor de familie moet het vreselijk zijn.
Vroeger had je dit soort pesterijen ook, maar werd het geen wereldnieuws.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_117887146
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:04 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Dus les 1: leer kleine Keesje maar niet dat geweld slecht is. Wellicht redt het z'n leven.
Hier heb ik niks op aan te merken.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_117887161
quote:
In mijn tijd had je dit soort pesterijen niet
Had je toen ook, nu komen ze alleen sneller in het nieuws.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:07:01 #8
6067 Turbomuis
pi_117887174
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Yep. Vroeger gebeurde pesten (meestal) in de klas, en daar bleef het (meestal) bij. Nu gaat het via facebook/twitter/youtube, en kan de hele wereld het zien.
Daarom wereldnieuws...
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:07:19 #9
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_117887183
quote:
Ik heb een makkelijke stelregel: niet fucken met iemand anders en dan wordt er ook niet met je gefuckt.
Je bent een lopend wonder. Chapeau.

Zelfde moet je doen voor de snelwegen. Gewoon zeggen dat te hard rijden gevaarlijk is en heel nederland rijd niet harder dan 120. Dat scheelt een bups verkeersborden zeg.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_117887231
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Inderdaad. Het was gewoon minder zichtbaar. Ik snap wel dat ze er niets aan deden. Ze zijn gewoon lui en ze hebben een gebrek aan empathie.

Leerkracht:

[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:08:51 #11
189978 controlaltdelete
pi_117887242
quote:

[..]

Niet dat het zo ver ging. Maar toen bestond er ook nog geen FB of zelfs internet. Hierdoor krijg je deze excessen. Uit mijn pubertijd kan ik me alleen herinneren wat geduw en getrek en schelden naar bepaalde personen waar ik gelukkig nooit echt aan deelgenomen heb.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:09:12 #12
341203 3-voud
pi_117887255
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:07 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Yep. Vroeger gebeurde pesten (meestal) in de klas, en daar bleef het (meestal) bij. Nu gaat het via facebook/twitter/youtube, en kan de hele wereld het zien.
Daarom wereldnieuws...
Vroegah vertelde je vader je gewoon dat je maar eens een keer terug moest meppen. Desnoods met een stok die voor handen was.
Tegenwoordig kan dat niet meer in ons correcte wereldje. Je vader wordt in de media aan de schandpaal genageld.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:09:37 #13
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_117887271
quote:
Vroeger waren dit soort dingen er ook en erger, kan ik uit eigen ervaring vertellen. Social media maakt het alleen maar meer bekend, dat is het verschil.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_117887278
quote:
Les 2: De eerste dag op school degene met de grootste bek de tering slaan. Dan heb je de rest van het jaar geen probleem.
pi_117887284
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:09 schreef ikhebgelijk het volgende:

[..]

Les 2: De eerste dag op school degene met de grootste bek de tering slaan. Dan heb je de rest van het jaar geen probleem.
Ik wou het laagdrempelig houden.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:11:42 #16
341203 3-voud
pi_117887327
quote:

[..]

Nee joh. Je moet praten tegenwoordig. Het "dialoog" aangaan. Dat zal ze leren.
Dat die betreffende kids ja en amen knikken en 5 minuten later hun vinger opsteken, leren die dialoogvoerders helaas nog niet.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:15:12 #17
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_117887440
quote:

[..]

Dat is 'leuk' op het moment dat het om een nieuwe samenstelling / situatie gaat. Het geval van het meisje in de OP zal zeer waarschijnlijk jaren lang, stukje bij beetje geterroriseerd zijn. En waarschijnlijk op een dermate 'subtiele' of gewone manier dat docenten het niet ernstig genoeg vonden.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:16:09 #18
189978 controlaltdelete
pi_117887475
Naja en je kinderen leren iemand de tering te slaan die je lastig valt vind ik ook niet echt gezond.
pi_117887523
Lang leve de sociaal media. Blij dat ik er niet aan mee doe.
Yo tengo, tś tienes, Él/Ella tiene
pi_117887541
En daarom moet je kinderen ook niet toegang geven tot webcams.
pi_117887580
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Naja en je kinderen leren iemand de tering te slaan die je lastig valt vind ik ook niet echt gezond.
Nee okee. Maar je kind leren van zich af te bijten als het getreiterd wordt is dat wel.
pi_117887628
quote:
Mijn dochter zal dan ook nooit gepest worden want die slaat meteen terug.
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:20:42 #23
341203 3-voud
pi_117887633
quote:
1 flinke mep met een dikke stok is niet "de tering slaan".
pi_117887654
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:19 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Nee okee. Maar je kind leren van zich af te bijten als het getreiterd wordt is dat wel.
Als je ze dit van te voren al bij brengt worden ze niet gepest.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:21:22 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117887662
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:17 schreef HSG het volgende:
Lang leve de sociaal media. Blij dat ik er niet aan mee doe.
:') Alsof sociale media hier iets mee te maken hebben. Voor het hele internet tijdperk kwam dit net zo goed voor. Sociale media zorgen eerder voor een zuiverings effect, pesters worden steeds vaker opgespoord via social media en gepeste mensen krijgen vaak steun van andere.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:21:50 #26
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_117887686
Je moet je kinderen leren om mensen via het internet te wantrouwen. Je moet je dochters leren om NOOIT hun tieten te laten zien via een webcam.

De mijne zijn daar nog te klein voor. Wel leer ik ze nu al om van zich af te bijten en zich niet op de kop te laten zitten. De beste verdediging is de aanval zonder genade.

Ontopic, dit is gewoon triest, als ik het zo lees dan had het meisje al wat issues en heeft iemand daar misbruik van willen maken en daar is het ergens misgegaan.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_117887693
En nu is de hele wereld in rep en roer over dit zielige voorval en over een week zijn we het allemaal vergeten. En wanneer er dan iemand gepest wordt, geven we er geen fuck om.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:23:35 #28
356891 Abed
hooggeleid
pi_117887746
Wat een rare TT, alsof iemand die een video maakt in principe geen zelfmoord meer pleegt, dat 'toch' klopt niet.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:24:12 #29
189978 controlaltdelete
pi_117887772
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

:') Alsof sociale media hier iets mee te maken hebben. Voor het hele internet tijdperk kwam dit net zo goed voor.
Pesten kwam voor social media ook voor dit ben ik met je eens. Maar nu gaat het er veel heftiger en grootschaliger aan toe wanneer foto's/filmpjes e.d. in bezit komen van kwaadwillenden kan dit over de hele wereld versrpeid worden.
pi_117887783
Ik geef er wel wat om. Mijn jongste neefje wordt gepest en ik probeer hem altijd te helpen als ik bij hem ben.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_117887797
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:22 schreef Dimens het volgende:
En nu is de hele wereld in rep en roer over dit zielige voorval en over een week zijn we het allemaal vergeten. En wanneer er dan iemand gepest wordt, geven we er geen fuck om.
Niet helemaal waar. Hoe vaak ik met koninginnedag al niet dorpsjeugd gered heb van kutmarokkaantjes... Gisteren nog geprobeerd een kraai te redden die half werd doodgepikt. Maar dat is geen doen kan ik je vertellen :')

Opkomen voor zwakkeren is goed, en een mooi excuus om je eigen frustraties te botvieren op iemand die er van kan leren.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:25:40 #32
356891 Abed
hooggeleid
pi_117887835
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:22 schreef Dimens het volgende:
Een week? Dat is lang.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:25:41 #33
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117887836
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:21 schreef Pikkebaas het volgende:
Je moet je kinderen leren om mensen via het internet te wantrouwen. Je moet je dochters leren om NOOIT hun tieten te laten zien via een webcam.

De mijne zijn daar nog te klein voor. Wel leer ik ze nu al om van zich af te bijten en zich niet op de kop te laten zitten. De beste verdediging is de aanval zonder genade.

Ontopic, dit is gewoon triest, als ik het zo lees dan had het meisje al wat issues en heeft iemand daar misbruik van willen maken en daar is het ergens misgegaan.
DIT. Ik werd zelf ook gepest op school (niet zo heel erg gelukkig) omdat ik me, achteraf gezien, nogal zwak opstelde. Totdat ik 1 keer losging omdat ik het niet meer hield en de pester gewoon een paar keer keihard sloeg en hij huilend afdroop. Achteraf gezien had ik dat veel eerder moeten doen. Sindsdien namelijk nooit meer ergens last van gehad. (sterker nog, hij kwam nog een keer sorry zeggen)
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:27:43 #34
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_117887911
Bij 6 minuten wordt het wel ongeloofwaardig. Dus je vlam en z'n vriendin komen je in elkaar meppen en dan nog geloof je dat hij je echt leuk vind. WTF ? Reality check much ?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:28:54 #35
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117887974
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:27 schreef Pikkebaas het volgende:
Bij 6 minuten wordt het wel ongeloofwaardig. Dus je vlam en z'n vriendin komen je in elkaar meppen en dan nog geloof je dat hij je echt leuk vind. WTF ? Reality check much ?
Ja, nogal vaag. Mocht het echt zijn, dan vraag ik me soms af of ze niet ook een klein beetje in een slachtoffer rol wil zitten...maargoed.
  Milf vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:29:05 #36
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_117887979
Dat laatste briefje.... Ik heb iemand nodig.

Damn. Arm meisje.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_117887981
quote:

In mijn tijd had je dit soort pesterijen niet, ik heb het idee dat door social media pesterijen extremer worden met dit als gevolg.
dat is onzin, pesterijen zijn van alle tijden, via sociale media zal er ook gepest worden, maar het is niet zo dat pesterijen niet bestonden toen sociale contacten anders verliepen...

wat wel anders is, is dat slachtoffers nu ook bv sociale media kunnen gebruiken om aandacht te vragen en hulp te zoeken...

Overigens vind ik eigenlijk niet dat je al te makkelijk bv de 'schuld' kunt doorschuiven naar de school of schoolleiding...
volgens mij is het onmogelijk voor een school met vaak meerdere honderden kinderen zomaar 'pro-actief' op te treden als een meisje zélf geen hulp opzoekt..
Imho bestaat er niet, wat sommigen lijken te denkene en 'eenvoudige' methode waar bv een schoolleiding dit zomaar kan voorkomen, en evengoed komt het soms voor bij bepaald meisjes in die eleftijd dat het 'vragen om aandacht' op zeer theatrale wijze een doel an sich lijkt te zijn.

een schoolleiding die direkt inspringt op ieder pubermeisjes dat een gothic-video vol zelfmedelijden en ongelukkige verliefdheden en puber-sores op youtube zet, moet daarin wel érg veel manuren steken en de vraag is ook dan of er wat 'verandert'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_117888021
Wie denkt er nog wel eens aan Livia?

Niet dat daar iemand nog om geeft. Alleen de mensen die haar kenden.
pi_117888169
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:27 schreef Pikkebaas het volgende:
Ze is 15!
Genoeg meisjes van 15 doen domme dingen voor hun vriendje omdat ze denken dat hij echt van haar houdt!
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:34:08 #40
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_117888180
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

DIT. Ik werd zelf ook gepest op school (niet zo heel erg gelukkig) omdat ik me, achteraf gezien, nogal zwak opstelde. Totdat ik 1 keer losging omdat ik het niet meer hield en de pester gewoon een paar keer keihard sloeg en hij huilend afdroop. Achteraf gezien had ik dat veel eerder moeten doen. Sindsdien namelijk nooit meer ergens last van gehad. (sterker nog, hij kwam nog een keer sorry zeggen)
Zelf ben ik op school wel vrij veel gepest en hard ook.

Alleen hadden we toen geen "social media" en thuis was ik veilig.
Na school hard wegfietsen en dan was je er weer vanaf. En als ze me soms te pakken krijgen dan sloegen ze me bont en blauw maar als ik kon ontsnappen dan konden ze me niet meer raken.

En nu zijn die kinderen NERGENS meer veilig. Sociaal worden ze 'gedwongen' om zich op facebook, twitter, etc. te begeven en als dat goed gaat is alles leuk. Maar als het fout gaat kunnen je pesters (of predators) je overal vinden, je vrienden vinden, je familie vinden en ze kunnen je overal 24 uur per dag raken.
Als ik heel eerlijk ben dan weet ik niet hoe het met mij in deze tijd zou aflopen....
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:34:33 #41
189978 controlaltdelete
pi_117888197
Ik zeg niet dat pesten vroeger niet voor kwam, ik zeg dat de pesterijen extremere gevolgen hebben vanwege social media omdat mensen die je kunt bereiken met het versturen van berichten via facebook en twitter groter is en ook nog eens sneller gaat.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:34:46 #42
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117888206
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:34 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Na school hard wegfietsen en dan was je er weer vanaf. En als ze me soms te pakken krijgen dan sloegen ze me bont en blauw maar als ik kon ontsnappen dan konden ze me niet meer raken.

En nu zijn die kinderen NERGENS meer veilig. Sociaal worden ze 'gedwongen' om zich op facebook, twitter, etc. te begeven en als dat goed gaat is alles leuk. Maar als het fout gaat kunnen je pesters (of predators) je overal vinden, je vrienden vinden, je familie vinden en ze kunnen je overal 24 uur per dag raken.
Als ik heel eerlijk ben dan weet ik niet hoe het met mij in deze tijd zou aflopen....
quote:
Ik heb juist het idee dat social media gepeste mensen beter kan helpen. Juist omdat filmpjes van pesters niet gewaardeerd worden en doordat ze zo lomp zijn om het op internet te gooien is er ook meteen tastbaar bewijs. Genoeg voorbeelden van gepeste mensen die enorm veel steun kregen van 'het internet' (waarbij men soms ook weer zo ver gaat dat het huis van de pester in de fik wordt gestoken)

Plus dat gepeste kinderen op internet makkelijker steun kunnen vinden, omdat ze vaak in real life er niet over durven te praten.
pi_117888243
quote:

[..]

Even een paar vragen:

1) wisten je ouders het?
2) deden die wat?
3) deed de school er wat aan?

Mijn opmerking:

Je hoeft geen Twitter, Facebook, Hyves of wat dan ook te hebben.
Yo tengo, tś tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:36:12 #44
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_117888268
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:33 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Ze is 15!
Genoeg meisjes van 15 doen domme dingen voor hun vriendje omdat ze denken dat hij echt van haar houdt!
Toch een taak voor de ouders. Opvoeden. Praten met je kinderen (en dan niet via FB). Signaleren. Bespreekbaar maken.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:38:08 #45
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_117888328
Dat ze dat bullying noemen in Canada. Ik zie dit toch als afpersen het het verspreiden van kinderporno (naaktfoto's van een minderjarige meid).
Ta mčre
El Cońo
ウイスキー
pi_117888329
Ik denk dat social media het ook makkelijker maakt voor de pesters. Zeker omdat het sommige mensen hun hele leven op fb of twitter zetten. Dan is het erg makkelijk om die informatie tegen iemand te gebruiken. Daarnaast kunnen ze hele groepen starten op fb en twitter om iemand het leven zuur te maken. Zoals dat meisje in dat filmpje ook zegt maakte die kerel een fb aan met haar boobs als profielfoto.
Daarnaast zijn mensen op internet veel harder en lulliger, de meest mensen durven de helft van de dingen die ze op internet roepen niet in iemands gezicht te zeggen.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:40:01 #47
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_117888405
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:35 schreef HSG het volgende:

[..]

Even een paar vragen:

1) wisten je ouders het?
2) deden die wat?
3) deed de school er wat aan?

Mijn opmerking:

Je hoeft geen Twitter, Facebook, Hyves of wat dan ook te hebben.
1) Misschien een vermoeden. Je gaat er niet mee te koop lopen. Je hebt toch het gevoel dat je het zelf hebt uitgelokt.
2) incidenteel spraken ze met de schoolleiding. Die sprak de pesters aan. De rest laat zich wel raden.
3) Nauwelijks. De meeste kloppartijen waren buiten de school. Soms met mensen van andere scholen. Daar konden ze weinig aan doen.

Met je opmerking ben ik het eens. Maar ik denk dat de sociale media de extremen vergroten. De publieke opinie kan zich tegen de pester keren. Maar je veilige plek thuis is ook weg en er is ineens een online bereikbaar netwerk dat tegen je opgezet kan worden.
pi_117888424
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:36 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Toch een taak voor de ouders. Opvoeden. Praten met je kinderen (en dan niet via FB). Signaleren. Bespreekbaar maken.
Mjah eerlijk is eerlijk als je 15 bent en je gevoelig bent voor zulke dingen hebben je ouders vrij weinig grip daarop.
Waarom zijn er ander zoveel verhalen over loverboys en andere ongure praktijken.
Ik heb zelf nooit extreme dingen gedaan gelukkig maar ik weet wel dat mijn vriendje die ik had toen ik 15 was erg veel invloed op mij had. Gelukkig was het een goede jongen maar je bent op de leeftijd gewoon nog niet weerbaar genoeg en je hebt nog geen eerlijk beeld over een gezonde relatie.
Dat wil niet zeggen dat ieder 15 jarig meisje problemen moet hebben maar je bent er op die leeftijd veel gevoeliger voor dan wanneer je 20 bent en je de puberteit uit bent en wat meer levenservaring hebt.
pi_117888427
quote:

[..]
En nu zijn die kinderen NERGENS meer veilig. Sociaal worden ze 'gedwongen' om zich op facebook, twitter, etc. te begeven en als dat goed gaat is alles leuk.
Is best zonder te leven hoor.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:41:02 #50
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117888433
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:38 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik denk dat social media het ook makkelijker maakt voor de pesters. Zeker omdat het sommige mensen hun hele leven op fb of twitter zetten. Dan is het erg makkelijk om die informatie tegen iemand te gebruiken. Daarnaast kunnen ze hele groepen starten op fb en twitter om iemand het leven zuur te maken. Zoals dat meisje in dat filmpje ook zegt maakte die kerel een fb aan met haar boobs als profielfoto.
Daarnaast zijn mensen op internet veel harder en lulliger, de meest mensen durven de helft van de dingen die ze op internet roepen niet in iemands gezicht te zeggen.
Maar juist om deze redenen is het ook makkelijker om pesters op te sporen en aan te pakken, omdat die vaak ook alles online gooien (incl. hun pesterijen). Genoeg positieve voorbeelden de afgelopen jaren.
pi_117888473
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar juist om deze redenen is het ook makkelijker om pesters op te sporen en aan te pakken, omdat die vaak ook alles online gooien (incl. hun pesterijen). Genoeg positieve voorbeelden de afgelopen jaren.
Dat ben ik het met je eens! Maar het pesten zelf is ook stukken makkelijker.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:42:53 #52
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_117888501
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:40 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Niet als je 15 bent.
pi_117888515
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:42 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Niet als je 15 bent.
Jawel hoor :Y
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:45:36 #54
189978 controlaltdelete
pi_117888587
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:42 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Niet als je 15 bent.
Precies. Kijk maar eens om je heen hoeveel jonge mensen van al een jaar of 13/ 14 jaar je in het o.v. ziet met facebook en berichten versturen bezig zijn. Als je op die leeftijd geen smartphone hebt tel je niet mee en word je daar weer op afgerekend.
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:45:47 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_117888595
Wat erg. Arm meisje. Fucking hell.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:45:52 #56
6067 Turbomuis
pi_117888596
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:40 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

De meeste kinderen die gepest worden zijn toch wat minder weerbaar, en niet zelden 'anders', op wat voor manier dan ook (andere geaardheid, heel lang, heel klein, te dik, te dun, ander uiterlijk dan populair op school, arme ouders, etc.).
Als je daarnaast ook nog 's niet op de sociale media zit ben je helemaal het haasje. Net als de kinderen die vroeger geen tv hadden, die waren ook vaak het pispaaltje.
pi_117888603
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:45 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Precies. Kijk maar eens om je heen hoeveel jonge mensen van al een jaar of 13/ 14 jaar je in het o.v. ziet met facebook en berichten versturen bezig zijn. Als je op die leeftijd geen smartphone hebt tel je niet mee en word je daar weer op afgerekend.
Als ik het zo hoor is het een wereldwonder dat ik binnekort de 18 heb gehaald :')
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:47:51 #58
6067 Turbomuis
pi_117888650
Mijn dochter is vorig jaar op school erg gepest. Ik heb tot vanochtend zitten twijfelen of ik een klacht tegen de school moest indienen, maar dat ga ik, zeker nadat ik zie hoe ver het kan komen, toch maar doen.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:49:27 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117888700
Triest, en ja, vroeger werd er ook gepest, soms al vanaf heel klein (groep 4 ofzo) maar als je naar de middelbare school ging dan kon je dat nog redelijk goed kwijtraken als je niet met de hele klas naar dezelfde school ging, met de huidige sociale media gaat dat afschudden van pesterijen een stuk lastiger.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:51:25 #60
189978 controlaltdelete
pi_117888763
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:47 schreef Turbomuis het volgende:
Mijn dochter is vorig jaar op school erg gepest. Ik heb tot vanochtend zitten twijfelen of ik een klacht tegen de school moest indienen, maar dat ga ik, zeker nadat ik zie hoe ver het kan komen, toch maar doen.
Ik vind dat de school hier ook had moeten ingrijpen. Sowieso moet een school alert zijn op dit soort zaken, signalen opvangen en er ook iets mee doen. Zeker de laatste jaren vanwege internet e.d. Je kan beter 10x ernaast zitten dan 1x falen naar mijn mening.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:52:58 #61
6067 Turbomuis
pi_117888830
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:51 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik vind dat de school hier ook had moeten ingrijpen. Sowieso moet een school alert zijn op dit soort zaken, signalen opvangen en er ook iets mee doen. Zeker de laatste jaren vanwege internet e.d. Je kan beter er 10x ernaast zitten dan 1x falen naar mijn mening.
Vandaar een klacht. Ze wisten ervan, ik heb ze er regelmatig over gemaild (inclusief screenshots van gesprekken en bewerkte foto's e.d.) en ze hebben er he-le-maal niks aan gedaan. (onderbouwcoordinator niet, leerlingenbegeleider niet, haar mentor niet)
pi_117889330
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:45 schreef tong80 het volgende:
Wat erg. Arm meisje. Fucking hell.

:{
Ze zit niet langer meer in de hel. Daar zit ik gelukkig ook niet meer in.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:16:13 #63
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_117889598
Triest dit.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuļtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_117889850
Triest verhaal inderdaad.

Toch denk ik altijd dat die mensen die zelfmoord plegen vanwege pesterijen ook niet helemaal goed bij hun hoofd zijn. Je eigen leven eindigen omdat iemand je pest? Komaan. Dan is er toch iets mis met je coping. Waarschijnlijk een meid met een depressieve aanleg wier drempel verlaagd werd door pesterijen.

Praat het pesten natuurlijk niet goed.
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:25:07 #65
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_117889877
Ben er stil van. bah
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:10:41 #66
341203 3-voud
pi_117891257
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:51 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik vind dat de school hier ook had moeten ingrijpen. Sowieso moet een school alert zijn op dit soort zaken, signalen opvangen en er ook iets mee doen. Zeker de laatste jaren vanwege internet e.d. Je kan beter 10x ernaast zitten dan 1x falen naar mijn mening.
Lekker makkelijk he? Vanachter je scherm met je vinger wijzen en geen weet hebben hoe gehaaid kinderen achter iemands rug dit soort dingen kunnen doen.
Nee, de scholen zijn klunzen. :') En jij weet dat.

Ik vind dit soort geneuzel soms nog erger dan het gepest zelf.
pi_117891371
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:08 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Niet dat het zo ver ging. Maar toen bestond er ook nog geen FB of zelfs internet. Hierdoor krijg je deze excessen. Uit mijn pubertijd kan ik me alleen herinneren wat geduw en getrek en schelden naar bepaalde personen waar ik gelukkig nooit echt aan deelgenomen heb.
Vroeger werd dit uiteraard ook gedaan. Ik ben zelf een tijd gepest en dat werd ook steeds erger tot er iets knapte en ik er een stuk of vier de tyfus heb geslagen. Toen was het in één klap over en dan was je opeens de gevierde jongen in de klas.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:22:54 #68
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117891703
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:29 schreef nikky het volgende:
Dat laatste briefje.... Ik heb iemand nodig.

Damn. Arm meisje.
;(
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:27:17 #69
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:31:06 #70
341203 3-voud
pi_117892004
quote:
8s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:27 schreef Insomnia_ het volgende:
was wel te doen.
RIP
Wat was wel te doen?
pi_117892091
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:10 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Lekker makkelijk he? Vanachter je scherm met je vinger wijzen en geen weet hebben hoe gehaaid kinderen achter iemands rug dit soort dingen kunnen doen.
Nee, de scholen zijn klunzen. :') En jij weet dat.

Ik vind dit soort geneuzel soms nog erger dan het gepest zelf.
:')
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:40:35 #72
341203 3-voud
pi_117892397
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:38 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Oh daar hebben we de huis-tuin-en-keuken-kinder-psycholoog.
Goedzo. Geen argumenten wel janken. Je maakt mijn punt enkel sterker.
pi_117892749
damn, wat een triest verhaal. Ik hoop dat de gozer die dit op zijn geweten heeft hard wordt aangepakt. Voordat zij 15 was probeerde hij haar al met die foto te chanteren voor seksuele gunsten. Dat moet strafbaar zijn.
pi_117894085
Vroeger had je nog wel eens, die grote sterke jongen die niet bij een bepaald groepje hoorde en het opnam voor diegene.

Helaas lijken die uitgestorven te zijn.

Erg treurig voor het meisje wat ze heeft moeten doormaken.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_117894607
Wat ik lees is dat ze haar tieten liet zien op cam, die fotos vervolgens overal rondgingen. Daarna sneed ze in zichzelf, neukte ze een jongen die al een vriendin had en werd ze vervolgens in elkaar geslagen door die vriendin.

No offense, maar ik vind het toch wel een beetje haar eigen schuld. Er zijn kinderen die ECHT gepest worden terwijl ze niets 'fout' doen. Maar goed, dat meisje is nu dood en we mogen niks ergs over de doden zeggen.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:39:56 #76
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117894755
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:20 schreef spierbal het volgende:
Vroeger had je nog wel eens, die grote sterke jongen die niet bij een bepaald groepje hoorde en het opnam voor diegene.

Helaas lijken die uitgestorven te zijn.

Erg treurig voor het meisje wat ze heeft moeten doormaken.
zoeentje is er ook eens voor mij opgekomen, na 1 vol jaar pesten door de hele klas...

Pesten hoort bij het sociale groepsgebeuren, wat dat betreft zijn we niet anders dan welk ander soort sociaal dier... Het zit nou eenmaal ingebakken in onze genen

Je ziet het zelfs in deze discussie hier :') dom alfa gedrag
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_117894802
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:35 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Wat ik lees is dat ze haar tieten liet zien op cam, die fotos vervolgens overal rondgingen. Daarna sneed ze in zichzelf, neukte ze een jongen die al een vriendin had en werd ze vervolgens in elkaar geslagen door die vriendin.

No offense, maar ik vind het toch wel een beetje haar eigen schuld. Er zijn kinderen die ECHT gepest worden terwijl ze niets 'fout' doen. Maar goed, dat meisje is nu dood en we mogen niks ergs over de doden zeggen.
:D
Mooie samenvatting.
pi_117894955
quote:

_O_
pi_117894993
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:39 schreef Re het volgende:

[..]

Pesten hoort bij het sociale groepsgebeuren, wat dat betreft zijn we niet anders dan welk ander soort sociaal dier... Het zit nou eenmaal ingebakken in onze genen
klopt helemaal, en wat ook goed op te merken is, is dat het niet enkel voorkomt bij kinderen of pubers...

In veel bedrijven of onder volwassenen komt het nog nét zo goed voor dat bepaalde groepen zich tegen een eenling keren, deze uitsluiten en/of lastigvallen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_117895043
quote:

Hangt er vanaf of de pesterijen daarvoor ook al bezig waren. En haar eigen schuld zou ik het niet willen noemen, een meisje dat haar tieten laat zien en zichzelf snijdt is niet de meest stabiele persoon en je weet niet hoe dat komt en in hoeverre zij daar wat aan heeft kunnen doen.
pi_117895148
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 12:24 schreef starla het volgende:
Triest verhaal inderdaad.

Toch denk ik altijd dat die mensen die zelfmoord plegen vanwege pesterijen ook niet helemaal goed bij hun hoofd zijn. Je eigen leven eindigen omdat iemand je pest? Komaan. Dan is er toch iets mis met je coping. Waarschijnlijk een meid met een depressieve aanleg wier drempel verlaagd werd door pesterijen.

Praat het pesten natuurlijk niet goed.
Zou kunnen, maar daar kan zij zelf ook niets aan doen. Je eigen leven eindigen omdat je gepest wordt, geen vrienden hebt, eenzaam bent, op dat moment nergens plezier uit haalt, elke dag een hel is, misschien geen steun van familie, erg last van hormonen... ik kan het me eigenlijk wel voorstellen.
pi_117895191
quote:

Dan raad ik jou aan nog eens het filmpje te kijken/lezen.

Ze wou nieuwe mensen ontmoeten en ging daarom met een vriendin chatten in een chatroom. Daar was ze met een jongen/man aan het praten die vervolgens haar hele leven ging achter halen.

Zo is die man achter haar familie, school en klasgenoten gekomen. Als zij niet haar tieten zou laten zien zou hij haar ten schande maken bij iedereen die zij kende. En ja als je nog niet zo oud ben, ben je daar erg gevoelig voor of niet soms ?

Dus wat voor haar onschuldig en leuk leek is tot een grote ramp geworden, alleen omdat ze nieuwe mensen wou leren kennen ?

Ik vind het een beetje respectloos wat je nou neerzet maarja dat verklaart al een hoop over jezelf :')
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:52:33 #83
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117895225
Klassiek dit zeg :{
pi_117895275
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:52 schreef Re het volgende:
Klassiek dit zeg :{
Wat?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:55:27 #85
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117895348
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat?
gedrag van users als zijnde sociale groepen met een geniepige beta die alfa wil zijn en kwijlende gammaatjes die het beamen om nog even te laten merken hoe terecht deze dood is
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:56:18 #86
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117895376
doe je niks aan.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_117895410
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:56 schreef leeell het volgende:
doe je niks aan.
Nu niet meer nee.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:59:07 #88
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117895478
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nu niet meer nee.
sowieso het "fenomeen" pesten, het is gewoon een vorm van jezelf ontwikkelen, de ččn pest, de ander wordt gepest. Dat zit bij kinderen gewoon ingebakken.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:59:39 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117895504
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:56 schreef leeell het volgende:
doe je niks aan.
hoeft ook niet, mag wel... daar heeft de mens een geweten voor gekweekt
pi_117895573
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:59 schreef leeell het volgende:

[..]

sowieso het "fenomeen" pesten, het is gewoon een vorm van jezelf ontwikkelen, de ččn pest, de ander wordt gepest. Dat zit bij kinderen gewoon ingebakken.
En dan heb je nog een grote groep die het laat gebeuren en niet ingrijpt omdat ze gewoon blij zijn dat een ander het slachtoffer is.
Get it and Bet it
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:01:25 #91
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117895575
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:59 schreef Re het volgende:

[..]

Kinderen hebben niet zo'n geweten dat ze alle consequenties kunnen overzien, het is gewoon de ontwikkeling van een kind.

Pesten en de leiding nemen of juist onderaan de hiėrarchie staan is cruciaal ter vorming van een kind.

en 1 op de 10000000 kan dit niet handlen, tja.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:01 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

En dan heb je nog een grote groep die het laat gebeuren en niet ingrijpt omdat ze gewoon blij zijn dat een ander het slachtoffer is.
exact.
pi_117895738
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:01 schreef leeell het volgende:
Pesten en de leiding nemen of juist onderaan de hiėrarchie staan is cruciaal ter vorming van een kind.
Ik vind het niet cruciaal. Ik vind het treurig dat er zoiets moet zijn als een sociale hiėrarchie.
pi_117895743
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:51 schreef spierbal het volgende:

[..]

Dan raad ik jou aan nog eens het filmpje te kijken/lezen.

Ze wou nieuwe mensen ontmoeten en ging daarom met een vriendin chatten in een chatroom. Daar was ze met een jongen/man aan het praten die vervolgens haar hele leven ging achter halen.

Zo is die man achter haar familie, school en klasgenoten gekomen. Als zij niet haar tieten zou laten zien zou hij haar ten schande maken bij iedereen die zij kende. En ja als je nog niet zo oud ben, ben je daar erg gevoelig voor of niet soms ?

Dus wat voor haar onschuldig en leuk leek is tot een grote ramp geworden, alleen omdat ze nieuwe mensen wou leren kennen ?

Ik vind het een beetje respectloos wat je nou neerzet maarja dat verklaart al een hoop over jezelf :')
Dan raad ik jou aan nogmaals te lezen. Ze ging in een chatroom haar tietjes laten zien omdat een of andere vent zei dat ze heel knap was. Vervolgens kwam die vent achter haar naam, adres, etc. en heeft toen die foto's verspreid.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:05:46 #94
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117895777
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:05 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik vind het niet cruciaal. Ik vind het treurig dat er zoiets moet zijn als een sociale hiėrarchie.
zonder kan er geen maatschappij zijn.
pi_117895816
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:05 schreef leeell het volgende:

[..]

zonder kan er geen maatschappij zijn.
Ik vind van niet.
pi_117895823
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:59 schreef leeell het volgende:

[..]

Dus? Zou je er maar niks tegen moeten doen?

Ik snap dit soort opmerkingen nooit zo goed. Ja mensen pesten en dat zal altijd zo blijven. Maar dat betekent niet dat je geen leed zou kunnen voorkomen door bepaalde maatregelen of bewustwording. Het is net of mensen met zo'n opmerking proberen te zeggen dat het allemaal geen zin heeft, want waarom zeg je het anders? Beetje jammer.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:07:43 #97
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117895852
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:06 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik vind van niet.
niet echt een meningskwestie, ach.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus? Zou je er maar niks tegen moeten doen?

Ik snap dit soort opmerkingen nooit zo goed. Ja mensen pesten en dat zal altijd zo blijven. Maar dat betekent niet dat je geen leed zou kunnen voorkomen door bepaalde maatregelen of bewustwording. Het is net of mensen met zo'n opmerking proberen te zeggen dat het allemaal geen zin heeft, want waarom zeg je het anders? Beetje jammer.
ik ben het wel met je eens dat je op een gegeven moment had moeten ingrijpen (leraar, ouders, etc)
er is gewoon slecht opgelet

of ze liet het niet zien.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:08:05 #98
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_117895868
Even wat persoonlijk geneuzel weggehaald. Doe dat eens niet. Reageer inhoudelijk op argumenten, of reageer niet. Ook als de argumenten je niet aanstaan
Laffe huichelaar
pi_117895869
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:01 schreef leeell het volgende:

en 1 op de 10000000 kan dit niet handlen, tja.
Wel een beetje meer dan dat.
pi_117895877
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:59 schreef Re het volgende:

[..]

gewat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')