quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:23 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Hoe kun je hier nou zeker van zijn?
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:25 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Schijnbaar was ie daarvoor ook onzeker anders werd ie niet gepest.
Het boeit allemaal niet. Het moet niets uitmaken. Pesten kan gewoon niet!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:33 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
gewoon naar sportschool gaan, hoef je ook niet meer bang te zijn want dan hoek je ze gewoon neer als ze wat doen
laatste was gewoon tip, hoef je niet boos te worden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:35 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het boeit allemaal niet. Het moet niets uitmaken. Pesten kan gewoon niet!
ben er vooral trots op dat je een tokkie opvoedtquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:20 schreef ikhebgelijk het volgende:
[..]
Mijn dochter zal dan ook nooit gepest worden want die slaat meteen terug.
om te kiezen tussen het eerste of tweede scenario.quote:
Wat lul jij voor bullshit zeg. Echt waar.. waar je het vandaan haalt is me een raadsel. Totaal zonder argumenten of onderbouwing stellen dat 'pesten goed is voor de ontwikkeling'.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:36 schreef leeell het volgende:
Tegenwoordig worden de zwakkere/timide/introverten beschermd, ze hoeven niet te presteren als de rest, de hand wordt hun boven het hoofd gehouden.
vroeger vielen ze juist af, en stierven ze of werden ze opgegeven.
beide heeft hun voor en nadelen, extra zorg en kosten en incidenten is een nadeel van het bovenstaande.
mensen opgeven (dus laten sterven) is een nadeel (voor sommigen) van het tweede.
het is gewoon een keuze.
Schrijnend inderdaad, 50+ per dag users die even lekker tegen de bestaande normen en waarden willen aanschoppen, omdat ze dan wat gequote worden en dus aandacht krijgen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:55 schreef Re het volgende:
[..]
gedrag van users als zijnde sociale groepen met een geniepige beta die alfa wil zijn en kwijlende gammaatjes die het beamen om nog even te laten merken hoe terecht deze dood is
jij valt niet echt in de doelgroep "zwaar gepesten" dan hequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat lul jij voor bullshit zeg. Echt waar.. waar je het vandaan haalt is me een raadsel. Totaal zonder argumenten of onderbouwing stellen dat 'pesten goed is voor de ontwikkeling'.
Ik werd op de basisschool juist gepest omdat ik veruit de slimste was. (Enige uit mn klas naar het vwo, niemand naar de havo, stuk of 5 naar havo/vmbo, rest daaronder) Konden ze niet handelen. En op fysiek niveau heb ik nooit ondergedaan voor mijn pestkoppen. Ik vond het echter niet nodig, en afbreuk doen aan mijn eigen waarden, om er zomaar op los te slaan wanneer iets me niet beviel.was mn reactie. heeft n jaartje geduurd, en toen merkten ze dat t me niets deed. (deed het zeker wel, maar dat liet ik niet merken)
Bij wie ligt die keuze dan? Jij en ik kunnen wel besluiten om het over een andere boeg te gooien, maar dan?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:41 schreef leeell het volgende:
[..]
om te kiezen tussen het eerste of tweede scenario.
wij pretenderen erg geciviliseerd te zijn, dus gaan we voor het eerste.
de keuze ligt natuurlijk bij de meerderheid, of bij een zeer sterke leider die het leger + deel volk achter zich heeft (kijk naar afrikaanse warlords of Hitler met de joden)quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Bij wie ligt die keuze dan? Jij en ik kunnen wel besluiten om het over een andere boeg te gooien, maar dan?
Maar dan is er al geen sprake meer van een keuze?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:47 schreef leeell het volgende:
[..]
de keuze ligt natuurlijk bij de meerderheid, of bij een zeer sterke leider die het leger + deel volk achter zich heeft (kijk naar afrikaanse warlords of Hitler met de joden)
Zeg dat maar tegen mn pa, die 2 keer de garagedeur overgeschilderd heeft omdat er enorm groot "pik" op geschilderd werd .. (ik heet Nick)quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:45 schreef leeell het volgende:
[..]
jij valt niet echt in de doelgroep "zwaar gepesten" dan he
Inderdaad. Dergelijke keuzes hebben voor hen ook geen gevolgen gehad natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:47 schreef leeell het volgende:
[..]
de keuze ligt natuurlijk bij de meerderheid, of bij een zeer sterke leider die het leger + deel volk achter zich heeft (kijk naar afrikaanse warlords of Hitler met de joden)
laatste geval niet.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar dan is er al geen sprake meer van een keuze?
Misschien wil je jezelf voorhouden dat je de slimste was. Mensen worden niet gepest omdat ze de 'slimste', 'leukste' of wat dan ook zijn. Mensen worden gepest omdat ze simpelweg zwak zijn op dat moment en niet voor zichzelf op kunnen komen. Kortom: onzekerheid. En dat valt op bij andere mensen, ook bij kinderen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik werd op de basisschool juist gepest omdat ik veruit de slimste was. (Enige uit mn klas naar het vwo, niemand naar de havo, stuk of 5 naar havo/vmbo, rest daaronder) Konden ze niet handelen. En op fysiek niveau heb ik nooit ondergedaan voor mijn pestkoppen. Ik vond het echter niet nodig, en afbreuk doen aan mijn eigen waarden, om er zomaar op los te slaan wanneer iets me niet beviel.was mn reactie. heeft n jaartje geduurd, en toen merkten ze dat t me niets deed. (deed het zeker wel, maar dat liet ik niet merken)
ja en nee. ik sloot compleet niet aan bij de andere kinderen uit mn klas, en dat merkten ze. maar dat kwam wel omdat ik toen al een stuk verder was dan mn klasgenoten, qua intelligentie en ontwikkeling. afgunst mss niet, maar ze vonden me er daardoor wel genoeg uitsteken ja. Daarin lag denk ik die zwakte, ik was een loner.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:54 schreef Ziba het volgende:
[..]
Misschien wil je jezelf voorhouden dat je de slimste was. Mensen worden niet gepest omdat ze de 'slimste', 'leukste' of wat dan ook zijn. Mensen worden gepest omdat ze simpelweg zwak zijn op dat moment en niet voor zichzelf op kunnen komen. Kortom: onzekerheid. En dat valt op bij andere mensen, ook bij kinderen.
tja, wellicht was dit de beste oplossing.quote:
Ja, maar ik bedoel dat jij van jezelf zegmaar al zwak was op dat moment - en dat is overigens niet eens gek als je zo jong bent. Je hebt ook genoeg kinderen die het echt uitstekend doen op school en alsnog als 'stoer' worden gezien en uiteraard niet gepest worden omdat die kinderen voor zichzelf opkomen en dat ook een soort van uitstralen en laten zien.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:58 schreef probeer het volgende:
[..]
ja en nee. ik sloot compleet niet aan bij de andere kinderen uit mn klas, en dat merkten ze. maar dat kwam wel omdat ik toen al een stuk verder was dan mn klasgenoten, qua intelligentie en ontwikkeling. afgunst mss niet, maar ze vonden me er daardoor wel genoeg uitsteken ja. Daarin lag denk ik die zwakte, ik was een loner.
het valt ze op als de pestkoppen aan het extra rekenwerk zitten waar jij het jaar daarvoor al mee klaar was, en zodoende gedurende heel groep 8 eigenlijk niets hoefde te doen.
Klopt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:02 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel dat jij van jezelf zegmaar al zwak was op dat moment - en dat is overigens niet eens gek als je zo jong bent. Je hebt ook genoeg kinderen die het echt uitstekend doen op school en alsnog als 'stoer' worden gezien en uiteraard niet gepest worden omdat die kinderen voor zichzelf opkomen en dat ook een soort van uitstralen en laten zien.
jawel ?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
leeell, je ziet niet in dat ernstige angsten en depressies geen ziekte zijn
Een gevolg van angsten en depressie is isolatie, maar ik snap dat je dat als een keuze zietquote:
Dan moet je maar dood gaan, want ja, zo ging dat vroeger.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Een gevolg van angsten en depressie is isolatie, maar ik snap dat je dat als een keuze ziet
Bij mij was het pesten zelf de oorzaak van isolatie. Er waren hele groepen tegen me. Waarschijnlijk kwam het door mijn onzekerheid, voorkomen, etc. Helaas zijn het geen redenen om mij dan maar te gaan schoppen en slaan.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Een gevolg van angsten en depressie is isolatie, maar ik snap dat je dat als een keuze ziet
Ziek zijn, met een handicap geboren worden, een verslaafde vader hebben, werkelijk alles is een keuze mensen!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |