erg kort door de bocht ja, maar als iemand niet kan functioneren in de samenleving, en veel geld en tijd kost, dan kan je die beter kwijt dan rijk zijn.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan moet je maar dood gaan, want ja, zo ging dat vroeger.
als je alleen maar kan lopen grappen en sarcastisch doen blijf je maar weg.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ziek zijn, met een handicap geboren worden, een verslaafde vader hebben, werkelijk alles is een keuze mensen!
Als je alleen maar op je pik getrapt gaat lopen doen als ik je dooddoener ridiculiseer blijf je maar weg.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:26 schreef leeell het volgende:
[..]
als je alleen maar kan lopen grappen en sarcastisch doen blijf je maar weg.
Helaas. Voor kinderen werkt dat wel een beetje zo, voornamelijk onzekerheid. Genoeg mensen met een lachwekkend voorkomen die tóch niet het pispaaltje zijn. Maargoed, het is wel een keuze om aan die onzekerheid te werken en uiteindelijk sterker te worden. Gelukkig. Hoe moeilijk dat misschien ook kan zijn.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Bij mij was het pesten zelf de oorzaak van isolatie. Er waren hele groepen tegen me. Waarschijnlijk kwam het door mijn onzekerheid, voorkomen, etc. Helaas zijn het geen redenen om mij dan maar te gaan schoppen en slaan.
Dan dus in princiepe ook gehandicapten, mensen met kanker etc. ook better off dead? Kosten toch maar geld!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:26 schreef leeell het volgende:
[..]
als je alleen maar kan lopen grappen en sarcastisch doen blijf je maar weg.
Dat is zo, ook al gaan daar jaren overheen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:28 schreef Ziba het volgende:
[..]
Helaas. Voor kinderen werkt dat wel een beetje zo, voornamelijk onzekerheid. Genoeg mensen met een lachwekkend voorkomen die tóch niet het pispaaltje zijn. Maargoed, het is wel een keuze om aan die onzekerheid te werken en uiteindelijk sterker te worden. Gelukkig. Hoe moeilijk dat misschien ook kan zijn.
Je snapt z'n punt toch wel, hoe hard ook?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dan dus in princiepe ook gehandicapten, mensen met kanker etc. ook better off dead? Kosten toch maar geld!
goede vraag, op een gegeven moment moet je de behandeling staken als de kosten niet meer opwegen tegen de (mogelijke) resulaten, een patient die nog 2 dagen kan leven als je er een miljoen in stopt is het imo niet waard.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dan dus in princiepe ook gehandicapten, mensen met kanker etc. ook better off dead? Kosten toch maar geld!
Waarom zou zijn punt alleen gaan over mensen met psychische klachten?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:31 schreef Ziba het volgende:
[..]
Je snapt z'n punt toch wel, hoe hard ook?
Nee, zijn punten vallen niet te snappen. Gepest worden is niet het beste wat je kan overkomen. Je krijgt er alleen maar problemen door als het jarenlang doorgaat. Omdat ik nu problemen heb moet ik dood of ik moet er nu voor kiezen om geen problemen meer te hebben.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:31 schreef Ziba het volgende:
[..]
Je snapt z'n punt toch wel, hoe hard ook?
nee, je moet doorzetten en ballen kweken en leren van je verleden, of blijven hangen in je zelfmedelijden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:42 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, zijn punten vallen niet te snappen. Gepest worden is niet het beste wat je kan overkomen. Je krijgt er alleen maar problemen door als het jarenlang doorgaat. Omdat ik nu problemen heb moet ik dood of ik moet er nu voor kiezen om geen problemen meer te hebben.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:44 schreef leeell het volgende:
[..]
nee, je moet doorzetten en ballen kweken en leren van je verleden, of blijven hangen in je zelfmedelijden.
Klopt, helemaal gelijk in. Maar ook al kweek je ballen, leer je van je verleden en zet je door, veel mensen houden toch last van een pestverleden. En dat heeft geen donder met zelfmedelijden te maken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:44 schreef leeell het volgende:
[..]
nee, je moet doorzetten en ballen kweken en leren van je verleden, of blijven hangen in je zelfmedelijden.
Het is allemaal heel makkelijk praten natuurlijk over ánderen, met ongefundeerde aannames, maar heb je nou ook nog wat meer te bieden dan jouw mening als feiten wegzetten?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:44 schreef leeell het volgende:
[..]
mijn aannames zijn gewoon pure logica en standaard kennis van hierarchie, mensen zijn niks meer dan beesten met een geweten, en de een heeft het laatste wat minder sterk en denkt daardoor pragmatischer, niet zo neerbuigend doen over mn relaas zou je sierenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is allemaal heel makkelijk praten natuurlijk over ánderen, met ongefundeerde aannames, maar heb je nou ook nog wat meer te bieden dan jouw mening als feiten wegzetten?
Je punt is dat mensen die niet sterk genoeg zijn in de samenleving 'better off dead' zijn.. nogal een extreem standpunt to say the leastquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:23 schreef leeell het volgende:
[..]
mijn aannames zijn gewoon pure logica en standaard kennis van hierarchie, mensen zijn niks meer dan beesten met een geweten, en de een heeft het laatste wat minder sterk en denkt daardoor pragmatischer, niet zo neerbuigend doen over mn relaas zou je sieren
Nee, totaal niet extreem vanuit een logisch standpunt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Je punt is dat mensen die niet sterk genoeg zijn in de samenleving 'better off dead' zijn.. nogal een extreem standpunt to say the least
ach, wellichtquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Je punt is dat mensen die niet sterk genoeg zijn in de samenleving 'better off dead' zijn.. nogal een extreem standpunt to say the least
1 op de 10 miljoenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:30 schreef leeell het volgende:
[..]
ach, wellicht
de groep waar ik over praat is ongeveer 1 op de 10 miljoen.
en dit schud ik niet uit de losse pols, heb het even berekend in mijn omgeving (werk, basischool, middelbare school, studententijd)
en naarmate je vorderd van jong tot oud komt het steeds minder voor (dus of mensen worden milder na verloop van tijd, of outcasts passen zich aan en schudden het van zich af)
de waarheid zal in het midden liggen.
maar de groep die na AL DIE TIJD, niets heeft kunnen forceren, ja dat zijn hopeloze gevallen vaak.
minder dan 2 zelfmoorden door pesten per jaar in Nederland, klopt wel aardig denk ik.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
1 op de 10 miljoenDus <2 nederlanders as we speak
?
"Iets van je afschudden" is niet iets wat veel mensen met psychische problemen zelf kunnen doen, maar we hebben tig methoden waarmee je het kan aanpakken (d.m.v. professionele hulp) maar ik zie ook dat veel mensen liever in medelijden blijven hangen. Dat kan ook een valkuil zijn. Ik denk dat je dat bedoelt.
Pesten alleen is nooit een oorzaak van zelfmoord, het is een samenkomst van omstandigheden. Pesten kan voor mensen wel een gedachten en handelspatroon veranderen die het leven er niet makkelijker op makequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:37 schreef leeell het volgende:
[..]
minder dan 2 zelfmoorden door pesten per jaar in Nederland, klopt wel aardig denk ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |