abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117939454
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 21:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nou, niet brandschoon,lol :D
Dat werd ook niet gezegd.
pi_117943079
Wielrennen was nog nooit schoon en epo bracht een soort van revolutie, het is wachten op het volgende middel helaas.
pi_117944535
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:23 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

2006 is wel erg laat nadat we de TVM en Festina affaire hebben gehad.
Het ging specifiek over Armstrong, niet over doping in het algemeen, dat was uiteraard al veel langer openbare informatie
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_117946639
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:11 schreef Parafernalia het volgende:
Zowat iedereen heeft nu bekend, behalve Lance _O-
Niet? Hoe moeten we de verklaring van zijn advocaat dan zien dat Lance met gelijke middelen streed?
pi_117946698
quote:
Snap dit niet zo goed, zij vinden allemaal dat Lance zonder enige hulpmiddelen en alleen op een boterham met pindakaas iedereen even op minuten rijdt, ook als die concurrenten allemaal gepakt worden? En ja zijn prestatie is minder groots want hij pakte ook maar nog steeds is er niks nep aan zijn prestatie als je dit vergelijkt met zijn directe concurrenten. Hij heeft ook nog steeds zijn kanker overwonnen en zich in gezet voor andere patiënten, en dan kotsen die lui op hem, bah
  zondag 14 oktober 2012 @ 02:06:41 #81
6941 APK
Factual, I think.
pi_117946730
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 02:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Snap dit niet zo goed, zij vinden allemaal dat Lance zonder enige hulpmiddelen en alleen op een boterham met pindakaas iedereen even op minuten rijdt, ook als die concurrenten allemaal gepakt worden? En ja zijn prestatie is minder groots want hij pakte ook maar nog steeds is er niks nep aan zijn prestatie als je dit vergelijkt met zijn directe concurrenten. Hij heeft ook nog steeds zijn kanker overwonnen en zich in gezet voor andere patiënten, en dan kotsen die lui op hem, bah
Nee, ze zitten met de gele bandjes :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_117946869
quote:

[..]

De wonderbaarlijke heropstannding van Floyd Landis vond ik nog mooier. 8-)
pi_117946904
quote:

[..]

Het probleem is - en daar ben ik het geheel mee eens - dat hij een stichting heeft die nota bene Live Strong heet als hij zijn successen enkel behaald heeft door doping. En het is waar, misschien deden zijn tegenstanders het ook wel, maar dat maakt natuurlijk niet uit voor het feit dat het niet eerlijk gehaald is. En hij heeft inderdaad nog steeds zijn kanker overwonnen, dat was het knappe ook niet: het ging er juist om dat hij van ten dode opgeschreven opklom naar de beste renner aller tijden. Kanker overwinnen doen wel meer mensen (namelijk 40% van de mensen die in Armstrong's scenario zaten) maar daarna zo kunnen presteren niet. Dat kan, blijkt achteraf, niemand.
pi_117947412
Dat zijn hele ploeg onder druk werd gezet om ook zich ook te laten injecteren is toch eigenlijk wel opmerkelijk. Iedereen had toch kunnen nagaan dat als je zoveel mensen erbij betrekt het vroeger of later zal uitkomen. Dat het 'later' is gebeurd, en dus niet al tijdens US Postal-jaren, is ook al een klein wonder. Immers, renners die zouden weigeren zouden uit de ploeg worden gezet. Welke reden had US Postal dan gegeven aan de buitenwacht dat die renners niet meer voor de ploeg zouden rijden? En als zo'n 'weigeraar' uit de ploeg zou worden gezet zou die toch meteen in de openbaarheid brengen waarom hij eruit was getrapt. Hoeveel mensen zijn er nu in totaal bij betrokken geweest in de periode 1999-2005? Renners en begeleiders bij elkaar toch wel ruim boven de 20? Je kan toch niet denken dat die dat geheim allemaal mee hun graf in nemen?
pi_117947932
quote:

[..]

Dat iedereen gebruikte maakt het nog niet eerlijk.
Als Armstrong/USPS idd kennis had van wanneer dopingcontroles kwam, zodat ze konden ontwijken, of zelfs positieve plasjes onder het tapijt kon krijgen, hadden ze natuurlijk wel een oneerlijk voordeel.
Bovendien heeft niet iedereen de beschikking over dezelfde dopingmiddelen of een arts die zo tegen zijn vak aankijkt dat 'ie je maximaal volspuit zodat je net niet neervalt.

Er waren ook nog renners als Christophe Bassons die beweerde dat hij zelf geen doping gebruikte (wat ook wel aannemelijk was gezien zijn geschiedenis bij Festina), maar die destijds werd geridiculiseerd door Armstrong (en anderen). En daardoor effectief weg werd gepest uit het peloton.

Riis won bijvoorbeeld in 1996 de Tour omdat hij zich verder liet volspuiten dan de rest.
Volgens Ashenden is aannemelijk dat de USPS/ploeg in 1999 een van de weinige ploegen was die het aandurfde om zich tijdens de Tour te doperen. De van de rest had een aantal wel voor de Tour epo genomen, maar tijdens de Tour durfden de meeste ploegen ze dat niet meer, omdat ze bang waren vanwege de Festina affaire van het jaar daarvoor.

Het stuk uit dat interview over de anderen:
quote:
AS: The other thing that struck me about these results, which I was surprised never came up before, was that if you take away those 6 positives, you have 7 remaining positives out of 81 samples. That's 8.6%. Does that say to you that at that time the peloton was relatively clean?

MA: Yeah, it's an interesting observation, 'cause you cast back to the '98 Tour, obviously it was a debacle. And, I've heard anecdotal or off the cuff remarks, that '99 was a new beginning. It had gotten as bad as it could possibly get, or so we would've thought, and '99 was, "Ok, let's start again, we've really got to make an effort to be clean this year."

Well, obviously, based on Lance Armstrong's results, he wasn't racing clean. But for the rest of the samples collected during the Tour, relatively speaking there wasn't a very high prevalence of EPO use in the rest of the peloton, at least in the peloton that was tested, which was your top 3 place getters, for example.

The prologue was interesting. First race of the event, every one of those samples had EPO in them. So it seems a little odd, the first day of the next year's race, and all of your place getters have got EPO in their urine. On the one hand, yes, it seemed less prevalent than you would've otherwise thought, but on the other there's still evidence there was doping in the peloton. Not just by Lance Armstrong.
Kortom: Ashenden zegt dat in de staaltjes van de proloog bij iedereen epo aanwezig was, maar dat in de latere staaltjes bij veel minder epo aanwezig was. Het lijkt er dan sterk op dat Armstrong een van de weinigen is die tijdens de Tour epo gebruikt heeft. Dan strijden ze dus niet met gelijke wapens in die Tour.
pi_117948587
Ik vind het opmerkelijk dat hij beweert dat de 123 van de proloog positief waren... van zulle en olano kan ik me dat nl niet herinneren. Ook is armstrong natuurlijkveruit het meestgecontroleerd elke dag dat hij het geel droeg. Maar grotekans idd dat armstrong de meeste risicos heedt genomen toen
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_117948852
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 08:30 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind het opmerkelijk dat hij beweert dat de 123 van de proloog positief waren... van zulle en olano kan ik me dat nl niet herinneren. Ook is armstrong natuurlijkveruit het meestgecontroleerd elke dag dat hij het geel droeg. Maar grotekans idd dat armstrong de meeste risicos heedt genomen toen
Gaat om de retrospectieve test op epo. In 1999 was er nog geen test op epo, maar een aantal jaar later hebben ze de stalen uit die tour alsnog getest. Juridisch gezien konden ze daar alleen niets mee,
pi_117949887
Hoeveel stalen hebben ze bewaard dan? Van de proloog dus slechts de top 3 en misschien 2 random?
pi_117949936
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2012 00:18 schreef vaarsuvius het volgende:

Het ging specifiek over Armstrong, niet over doping in het algemeen, dat was uiteraard al veel langer openbare informatie
Waarom zeg je dan:

Zelf denk ik dat ik ongeveer vanaf 2005 overtuigd was van massaal doping gebruik
pi_117949961
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 09:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Gaat om de retrospectieve test op epo. In 1999 was er nog geen test op epo, maar een aantal jaar later hebben ze de stalen uit die tour alsnog getest. Juridisch gezien konden ze daar alleen niets mee,
Weet ik, maar ik herinner me alleen hamburger en beltean, niet zulle en olano
pi_117950023
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 02:23 schreef Tchock het volgende:

Het probleem is - en daar ben ik het geheel mee eens - dat hij een stichting heeft die nota bene Live Strong heet als hij zijn successen enkel behaald heeft door doping. En het is waar, misschien deden zijn tegenstanders het ook wel, maar dat maakt natuurlijk niet uit voor het feit dat het niet eerlijk gehaald is. En hij heeft inderdaad nog steeds zijn kanker overwonnen, dat was het knappe ook niet: het ging er juist om dat hij van ten dode opgeschreven opklom naar de beste renner aller tijden. Kanker overwinnen doen wel meer mensen (namelijk 40% van de mensen die in Armstrong's scenario zaten) maar daarna zo kunnen presteren niet. Dat kan, blijkt achteraf, niemand.
Onze eigen lange-afstand zwemmer Maarten van der Weijden deed het wel.
En die vond het maar overdreven wat er over Armstrong gezegd werd over het overwinnen van kanker.
Daar moet je gewoon heel veel geluk voor hebben zei Maarten van der Weijden en dat is ook zo.
pi_117950069
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 03:33 schreef Cruoninga het volgende:
Dat zijn hele ploeg onder druk werd gezet om ook zich ook te laten injecteren is toch eigenlijk wel opmerkelijk. Iedereen had toch kunnen nagaan dat als je zoveel mensen erbij betrekt het vroeger of later zal uitkomen. Dat het 'later' is gebeurd, en dus niet al tijdens US Postal-jaren, is ook al een klein wonder. Immers, renners die zouden weigeren zouden uit de ploeg worden gezet. Welke reden had US Postal dan gegeven aan de buitenwacht dat die renners niet meer voor de ploeg zouden rijden? En als zo'n 'weigeraar' uit de ploeg zou worden gezet zou die toch meteen in de openbaarheid brengen waarom hij eruit was getrapt. Hoeveel mensen zijn er nu in totaal bij betrokken geweest in de periode 1999-2005? Renners en begeleiders bij elkaar toch wel ruim boven de 20? Je kan toch niet denken dat die dat geheim allemaal mee hun graf in nemen?
Elke renner en elke ploeg gebruikt dus dat is niet zo moeilijk.
Kijk maar wat de reactie van het hele peloton is als een veroordeelde renner zijn straf heeft uitgezeten.
Die mag meteen weer meedoen terwijl je zou denken dat een clean peloton zo'n valsspeler uitkotst want hij snoepte wel de overwinningen weg.
pi_117950102
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 09:20 schreef Wombcat het volgende:

Inderdaad, daarom is bijvoorbeeld Erik Dekker uit de WK lijst gezet met een hematocriet van 52%.
  zondag 14 oktober 2012 @ 11:14:16 #94
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_117950534
quote:
Kurt Van De Wouwer ‘wint’ Tour van 1999

Wat gebeurt er als je uit de Touruitslagen alle namen schrapt van renners die met doping in verband worden gebracht? Dan wordt Kurt Van De Wouwer uit Herentals winnaar van de Tour van 1999.

Twee ritten in de Duitse Hofbrau Cup en de eindwinst in de Circuito Montañes in Spanje. Neen, echt klinkende namen staan er niet op het palmares van Kurt Van De Wouwer. Maar eigenlijk verdient de Herentalsenaar het predikaat ‘Belgisch winnaar van de Tour de France’.

In 1999 eindigde Van De Wouwer – hij reed toen voor Lotto – elfde in de Ronde van Frankrijk. Maar door de jaren heen zijn van alle renners die voor hem eindigden verhalen bekendgeraakt die hen in verband brengen met doping. Sinds vorige week kunnen we ook de naam van de winnaar van dat jaar, Lance Armstrong, definitief schrappen. Daardoor ‘wint’ Kurt Van De Wouwer de Tour van 1999 en treedt hij toe tot het pantheon van allergrootste wielerhelden.

Uitzonderlijke atleet

‘Ik voel me alleszins geen Tourwinnaar’, reageert Van De Wouwer, 41 intussen, lachend. ‘Ik word er nu wel vaak over aangesproken. Mensen vragen me of ik nu niet gefrustreerd ben, maar dat ben ik niet. Mijn carrière is voorbij, het verleden is het verleden. Het is compleet zinloos om alle uitslagen uit de wielergeschiedenis te herbekijken. En lang niet iedereen uit de top tien van toen is ooit echt betrapt op doping, natuurlijk.’

Toch zou Van De Wouwer waarschijnlijk (veel) hoger ­geëindigd zijn als niet al zijn concurrenten toen aan het verboden spul hadden gezeten. ‘Of ik me nu bestolen voel? Ik zou zeker een grotere naam geweest zijn in het wielrennen’, zegt hij. ‘Ik zou ook meer geld verdiend hebben. Maar ik heb vrede met hoe het destijds is gelopen. Ik denk trouwens dat de echte toppers toen met ongeveer dezelfde wapens streden. Lance Armstrong was een uitzonderlijke atleet, hij werd gedreven door een enorme eerzucht en hij was in die zin toch een echte kampioen. Dat meedogenloze had ik minder, ik was iets te snel tevreden. Qua talent kan ik me zeker niet naast die absolute toppers van toen zetten.’

Van De Wouwer zelf is nooit genoemd in dopingzaken. ‘Er werd in die tijd veel over doping gesproken. Ik heb het nooit willen gebruiken. Daar heb ik zelf voor gekozen’, zegt hij. ‘Dat is zoals wanneer je uitgaat: je kiest er altijd zelf voor of je aan drank en drugs begint.’

Nooit vrienden geweest

Uit het rapport over Lance Armstrong blijkt nochtans hoe in die tijd jonge renners regelrecht gedwongen werden om mee te stappen in het dopingsysteem van de ploeg. ‘Dat heeft me ook het meest geschokt aan het rapport, want voor de rest stond er weinig verrassends in’, zegt Van De Wouwer. ‘Mijn respect voor Armstrong is er toch wel door aangetast. Al ben ik eigenlijk nooit een grote fan geweest. Het was me allemaal te computergestuurd, te gesofisticeerd. Ik heb hem wel af en toe gesproken in het peloton, maar vrienden zijn we nooit geweest. En zo’n geel Livestrongbandje? Dat heb ik nooit gehad.’ (lacht)

Van De Wouwer zit nog altijd in het wielrennen. Hij is ploegleider bij de beloftenkern van Lotto-Belisol. ‘Ik ben er echt van overtuigd dat het wielrennen veranderd is’, zegt hij. ‘Die jonge gasten van vandaag kijken helemaal anders tegen doping aan, daar heeft die stortvloed aan negatieve verhalen de afgelopen jaren waarschijnlijk wel voor gezorgd.’

Zou Van De Wouwer dan liever nú, in deze ‘properdere’ tijden, wielrenner zijn geweest dan tijdens de hoogdagen van de doping? ‘Ik zou inderdaad liever nu renner zijn dan toen’, zegt hij. ‘Jonge Belgen van nu die talent hebben, zoals Thomas De Gendt, kunnen doorgroeien en echt meedoen met de wereldtop. Dat is een goed teken. Al moet ik zeggen dat De Gendt veel beter is dan ik ooit ben geweest.’ (lacht)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_117951064
Onzin, die vd wouwer zat in 99 op de alpe dhuez nota bene bij armstrong in het wiel, hij zal ongetwijfeld ooit iets gebruikt hebben
  zondag 14 oktober 2012 @ 13:38:05 #96
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_117953904
Jullie praten poep.
pi_117953988
Wat mij nog het meest verrast van dit alles is dat Lance zelf toegeeft dat doping, en dan met name groeihormonen wel eens de oorzaak van zijn kanker kunnen zijn. En dat je er dan daarna gewoon mee doorgaat. Dan weliswaar niet met groeihormomen maar wel gewoon allerlei andere doping in je lichaam spuit.
pi_117955055
Armstrong ondergaat mogelijk test met leugendetector

HOOFDDORP - Lance Armstrong is mogelijk bereid om een test met een leugendetector te ondergaan om zich te verweren tegen de dopingbeschuldigingen van elf voormalige teamgenoten in het USADA-rapport.

Dat zegt Tim Herman, de advocaat van de Texaan, in Engelse media. “Ik ben zelf een voorstander van een test met een leugendetector, mits goed uitgevoerd en onder begeleiding van een gekwalificeerde technicus.”

“Of Armstrong zo’n test wil ondergaan? Misschien doen we dat wel, je weet nooit.”

Gevraagd naar de reden waarom de ex-renner mogelijk geen leugendetector zal opzoeken, antwoordt Herman: “Omdat hij verder wil met zijn leven. De meeste mensen hebben toch al hun positie ingenomen, dat rapport heeft daar weinig aan veranderd. Er zijn Lance-fans en Lance-haters.”

Zeshonderd collega's

In het meer dan duizend pagina’s tellende rapport wordt Armstrong omschreven als de hoofdrolspeler van het meest succesvolle, professionele en geraffineerde dopingsysteem aller tijden.

Volgens Herman spreekt een aantal oud-ploeggenoten die Armstrong beschuldigt niet de waarheid. “Ik kan je ook vertellen dat veel andere renners een heel ander verhaal te melden hebben. Armstrong had zo’n zeshonderd collega’s, ploegleiders, mecaniciens, trainers etc. gedurende zijn loopbaan in Europa.”

“Slechts elf van hen stapten naar voren. En waarom? Omdat er een deal is gesloten. Normaal gesproken hadden ze vier jaar geschorst moeten worden, nu staan ze slechts zes maanden aan de kant. Ze missen zelfs geen koers, omdat de straf in september is ingegaan.”

Het USADA heeft Armstrongs resultaten sinds augustus van 1998 geschrapt en hem levenslang geschorst.

Bron: Nu.nl
sig verwijderd door FA
  zondag 14 oktober 2012 @ 14:47:33 #99
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_117956214
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:41 schreef Stansfield het volgende:
Wat mij nog het meest verrast van dit alles is dat Lance zelf toegeeft dat doping, en dan met name groeihormonen wel eens de oorzaak van zijn kanker kunnen zijn. En dat je er dan daarna gewoon mee doorgaat. Dan weliswaar niet met groeihormomen maar wel gewoon allerlei andere doping in je lichaam spuit.
wist ik allang, cheal sonnen heeft dit 2 jaar geleden gezegd.

http://www.mmafighting.co(...)-gave-himself-cancer
pi_117956329
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:13 schreef Ambrosius het volgende:

HOOFDDORP - Lance Armstrong is mogelijk bereid om een test met een leugendetector te ondergaan om zich te verweren tegen de dopingbeschuldigingen van elf voormalige teamgenoten in het USADA-rapport.

Dat zegt Tim Herman, de advocaat van de Texaan, in Engelse media. “Ik ben zelf een voorstander van een test met een leugendetector, mits goed uitgevoerd en onder begeleiding van een gekwalificeerde technicus.”

“Of Armstrong zo’n test wil ondergaan? Misschien doen we dat wel, je weet nooit.”

Gevraagd naar de reden waarom de ex-renner mogelijk geen leugendetector zal opzoeken, antwoordt Herman: “Omdat hij verder wil met zijn leven. De meeste mensen hebben toch al hun positie ingenomen, dat rapport heeft daar weinig aan veranderd. Er zijn Lance-fans en Lance-haters.”

Zeshonderd collega's

In het meer dan duizend pagina’s tellende rapport wordt Armstrong omschreven als de hoofdrolspeler van het meest succesvolle, professionele en geraffineerde dopingsysteem aller tijden.

Volgens Herman spreekt een aantal oud-ploeggenoten die Armstrong beschuldigt niet de waarheid. “Ik kan je ook vertellen dat veel andere renners een heel ander verhaal te melden hebben. Armstrong had zo’n zeshonderd collega’s, ploegleiders, mecaniciens, trainers etc. gedurende zijn loopbaan in Europa.”

“Slechts elf van hen stapten naar voren. En waarom? Omdat er een deal is gesloten. Normaal gesproken hadden ze vier jaar geschorst moeten worden, nu staan ze slechts zes maanden aan de kant. Ze missen zelfs geen koers, omdat de straf in september is ingegaan.”

Het USADA heeft Armstrongs resultaten sinds augustus van 1998 geschrapt en hem levenslang geschorst.

Armstrong :')
pi_117956915
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik had het ook al wel eens ergens gelezen dat er een mogelijk verband tussen was. Maar met dit raport komt het toch wel wat duidelijker naar voren dat wat losse uitlatingen van personen. Dit is allemaal wat omvangrijker en onder ede onderzocht. Dus vanaf dit rapport kan je het als feit zien.
  zondag 14 oktober 2012 @ 15:39:33 #102
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_117958001
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:13 schreef Ambrosius het volgende:

Zeshonderd collega's

Moet ie die mensen ook weer omkopen :')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_117965623
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:41 schreef Stansfield het volgende:
Waar staat dat dan? :o
  zondag 14 oktober 2012 @ 19:41:14 #104
pi_117968380
pi_117969937
Lance aan de leugendetector? Geloof er niet veel van. Zou zijn advocaat nog niet weten dat hij schuldig is? :D
pi_117970125
Misschien gelooft hij zo heilig in zijn eigen waarheid, dat die leugendetector niet meer uitslaat.
  zondag 14 oktober 2012 @ 20:04:02 #107
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_117970128
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 20:01 schreef JohnDDD het volgende:
Lance aan de leugendetector? Geloof er niet veel van. Zou zijn advocaat nog niet weten dat hij schuldig is? :D
Leugendetector (galvanometer) doet niets anders dan de elektrische weerstand van de huid meten. Als iemand niet snel zenuwachtig is, of niet snel zweet, dan is zo'n test waardeloos. Ik denk dat ze erop gokken dat Lance glashard genoeg kan liegen.
Life is what you make it.
  zondag 14 oktober 2012 @ 20:42:22 #108
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_117972881
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik las het juist ergens andersom. Renners die kanker kregen die niet gebruikten werden in een vroeg stadium gevonden dankzij bloedtests. Doping verhulde dat doordatdat stofje waaraan ze dat zagen door kanker onderdrukt wordt en door doping verhoogd.
pi_117973710
Ikheb ook altijd gedacht dat zijn dopinggebruik mogelijkerwijs de oorzaak geweest zou kunnen zijn van die kanker. Niet epo maar wel steroiden of groeihormoon. Heb die hele stichtibg ook altijd maar een cru bedoeninkje gevonden.
  zondag 14 oktober 2012 @ 21:10:54 #110
40566 Ericr
Livewrong
pi_117974561
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 20:04 schreef Wombcat het volgende:
Misschien gelooft hij zo heilig in zijn eigen waarheid, dat die leugendetector niet meer uitslaat.
Hij zal vast wel een middel hebben dat die detector van de wijs brengt. Of hij heeft die machine gekocht voor de organisatie die de test afneemt _O-

Denk overigens niet dat hij het doet, is een idee van zijn advocaat. Lance valt natuurlijk gewoon door de mand als hij aan de tand zal worden gevoeld.
pi_117979314
quote:
Erg leuk, maar het was net iets beter geweest als de tekst iets was a la "van Johan Bryunelix".....
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_117984983
quote:
2s.gif Op zondag 14 oktober 2012 20:04 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Leugendetector (galvanometer) doet niets anders dan de elektrische weerstand van de huid meten. Als iemand niet snel zenuwachtig is, of niet snel zweet, dan is zo'n test waardeloos. Ik denk dat ze erop gokken dat Lance glashard genoeg kan liegen.
Als je een ontiegelijke narcist bent met tunnelvisie is zo'n test dus ook waardeloos....
pi_117985036
quote:
2s.gif Op zondag 14 oktober 2012 20:04 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dit is niet helemaal waar, trouwens. Het meet ook andere dingen, zoals hartslag, bloeddruk en ademhaling. De dingen zijn opmerkelijk moeilijk om te tuin te leiden - de grootste valkuil is alleen als je de ondervraagde dingen vraagt die hij daadwerkelijk niet weet.
pi_117986204
In het AD vanochtend staat dat Michel Wuyts toen hij een keer met een vriend van Bruyneel sprak diens camper te zien kreeg. Die zat vol met scanners. Tijdens de koers werd het radioverkeer van andere ploegen afgeluisterd. :o
  maandag 15 oktober 2012 @ 08:16:20 #115
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_117986688
Oud verhaal waarvan het baasje nog wel kon verwachten dat het ook zou terugkomen, al waren de dames in kwestie tot een half jaar terug uiteraard nog gewoon jaloerse en liegende haters.

quote:
Armstrong maakte leven van klikkende vrouwen tot hel

Masseuse Emma O'Reilly en wielrennersvrouw Betsy Andreu getuigden acht jaar geleden als eersten over het dopinggebruik van Lance Armstrong, de Tourkampioen die vorige week helemaal van zijn voetstuk is gevallen. De dames betaalden hun ­onthullingen duur: Armstrong verweet hen voor alcoholisten en hoeren en trachtte zelfs hun mannen een hak te zetten.

In 2004 al schreef journalist David Walsh over de dopinggebruik van Lance Armstrong in LA Confidential . Dat boek was grotendeels gebaseerd op de getuigenissen van twee vrouwen, die Armstrong zelf op een haast perverse wijze met zijn dopinggebruik had laten kennismaken.

Emma O'Reilly was niet alleen Armstrongs masseuse, ze haalde ook zijn doping op en moest gebruikte spuiten laten verdwijnen wanneer de politie te dicht hij het hotel kwam tijdens de Ronde van Frankrijk. Alsof dat nog niet duidelijk genoeg was, liet Armstrong zich op een keer door O'Reilly masseren terwijl hij het met zijn ploegbazen had over wat hij zou zeggen mocht de dopingcontrole hem snappen. Na afloop zei Armstrong tegen zijn masseuse: "Nu heb je genoeg gehoord om me ten val te brengen. Als iemand ooit klikt, dan weet ik dat jij het bent";

Op dezelfde manier chanteerde Armstrong Betsy Andreu, de echtgenote van teamgenoot Frankie Andreu die weigerde samen te werken met dopingdokter Ferrari. Armstrong zorgde ervoor dat Betsy aanwezig was toen twee dokters van de universiteit van Indiana vragen stelden naar zijn dopinggebruik. Armstrong antwoordde zonder verpinken dat hij epo, cortisonen en steroïden gebruikte. Dan wendde hij zich tot Andreu en sprak weer: "Als iemand ooit klikt over mijn doping, weet ik van waar het komt.";

Ongepaste massages

De dames zwegen niet maar vertelden alles aan David Walsh. Toen diens boek verscheen, begon Armstrong eerst een open oorlog met zijn masseuse. Zij werd meteen uit de ploeg gezet. Daags nadien gaf Armstrong een persconferentie: "Emma O'Reilly was een probleem geworden voor de ploeg. Niet alleen kon ze haar alcoholverslaving niet langer onder controle houden, ze stelde ook ongepaste handelingen aan de massagetafel.";

"Armstrong maakte mijn leven pas helemaal tot een hel toen hij overal suggereerde dat ik eigenlijk een prostituee was, voor ik in de wielrennerij stapte";, zei Emma O'Reilly deze week in de Britse pers. "Hij is een meester in de mentale oorlogsvoering. Armstrong diende een eis tot schadevergoeding in. Het bedrag dat hij vroeg, was exact het bedrag dat ik toen op mijn bankrekening had staan. Ik heb me zot gepiekerd hoe hij dat kon weten."

Armstrong ging nog verder. Hij wist dat O’Reilly’s echtgenoot aan multiple sclerose (MS) lijdt, een aandoening van het centrale zenuwstelsel. MS-patiënten worden zieker door stress. Armstrong zorgde er bewust voor dat de spanning in het gezin O’Reilly nog opliep. Zo stuurde hij zijn advocaat Keith Shelling naar Emma O’Reilly met een document dat ze moest tekenen. Langs zijn neus weg zei de advocaat: ‘Ik vind het wel vreemd dat er nog altijd geen paparazzi voor jouw huis kamperen.’

Sinds die zin waren Emma O’Reilly en haar man geen moment meer op hun gemak. De gezondheidstoestand van de echtgenoot ging zienderogen achteruit. Emma O’Reilly moest al haar aandacht verdelen tussen haar echtgenoot en haar nieuwe job als kinesiste in een kliniek in Manchester.

Guerrillaoorlog

Tegen wielrennersvrouw Betsy Andreu voerde Armstrong een guerrillaoorlog. Hij viel haar aan via haar echtgenoot, zijn ex-teamgenoot Frankie Andreu. Tijdens een Ronde van Frankrijk liet Armstrong Andreu op zijn hotelkamer komen. "Jouw vrouw is een probleem. Je mag weldra een telefoontje van mijn advocaat verwachten met een voorstel tot regeling."

Om hem te pesten, liet Armstrong zijn advocaat nog een maand wachten en maakte dan een afspraak op een afgelegen parkeerterrein. Tijdens die ontmoeting zei de advocaat: "Jouw vrouw moet een verklaring afleggen waarin ze zegt dat ze gelogen heeft."

Toen Betsy Andreu dat weigerde, zorgde Armstrong ervoor dat haar echtgenoot - ondertussen ex-wielrenner - opdrachten bleef verliezen. Zo werd hij bij enkele tv-stations ontslagen als sportcommentator. Om dat te stoppen, zei het koppel eventjes dat ze uiteen waren. Vandaag getuigen ze weer samen tegen Armstrong.
Op zich wel een prestatie om zelfs Ricco op een sympathieke, aimabele vent te laten lijken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_117987426
Armstrong is zo te lezen niet beter of slechter dan white shoe boys en criminele kopstukken.
pi_117987502
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 08:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Oud verhaal waarvan het baasje nog wel kon verwachten dat het ook zou terugkomen, al waren de dames in kwestie tot een half jaar terug uiteraard nog gewoon jaloerse en liegende haters.

[..]

Op zich wel een prestatie om zelfs Ricco op een sympathieke, aimabele vent te laten lijken.
Uit welke blad / van welke website is dit artikel eigenlijk?
  maandag 15 oktober 2012 @ 10:05:40 #118
40566 Ericr
Livewrong
pi_117988455
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 09:17 schreef Leatherface het volgende:
Armstrong is zo te lezen niet beter of slechter dan white shoe boys en criminele kopstukken.
Het wordt nu natuurlijk ook wel opgeblazen tot ongekende proporties. Al die knuppels hebben zelf de spuit er in laten gaan maar doen nu net alsof US Postal een soort van Cosa Nostra van het wielrennen was waar je een paardenkop in je bed kon aantreffen als je niet meedeed aan het dopingcircus.

Heb totaal geen medelijden met de meeste van die renners, ze hebben er goed aan verdiend en toch echt zelf besloten om te kiezen voor een wereld van list en bedrog waarbij ze dankzij hun gebruik totaal konden binnenlopen op financieel vlak. Wees dan een vent en lever je prijzengeld verdient door de jaren maar weer in. Eigenlijk ook je salaris maar want het is verdiend bij een organisatie die ze nu zelf afschilderen als een criminele organisatie. Maar dat zullen al die hypocriete en bijna allemaal uitgerangeerde renners natuurlijk niet doen.
pi_117988475
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:05 schreef Ericr het volgende:

[..]

Het wordt nu natuurlijk ook wel opgeblazen tot ongekende proporties. Al die knuppels hebben zelf de spuit er in laten gaan maar doen nu net alsof US Postal een soort van Cosa Nostra van het wielrennen was waar je een paardenkop in je bed kon aantreffen als je niet meedeed aan het dopingcircus.

Heb totaal geen medelijden met de meeste van die renners, ze hebben er goed aan verdiend en toch echt zelf besloten om te kiezen voor een wereld van list en bedrog waarbij ze dankzij hun gebruik totaal konden binnenlopen op financieel vlak. Wees dan een vent en lever je prijzengeld verdient door de jaren maar weer in. Eigenlijk ook je salaris maar want het is verdiend bij een organisatie die ze nu zelf afschilderen als een criminele organisatie. Maar dat zullen al die hypocriete en bijna allemaal uitgerangeerde renners natuurlijk niet doen.
Daar ben ik het dan ook wel mee eens. Je zou de Hamiltons van deze wereld kunnen verwijten dat ze medeplichtig zijn. Stilzwijgend instemmen.
pi_117988500
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 09:21 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Uit welke blad / van welke website is dit artikel eigenlijk?
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20121014_00334813
  maandag 15 oktober 2012 @ 10:14:57 #121
40566 Ericr
Livewrong
pi_117988632
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:06 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Daar ben ik het dan ook wel mee eens. Je zou de Hamiltons van deze wereld kunnen verwijten dat ze medeplichtig zijn. Stilzwijgend instemmen.
Het is natuurlijk ook vele malen makkelijker om de schuld geheel of gedeeltelijk af te wentelen op anderen i.p.v. zelf de volledige verantwoordelijkheid te nemen voor je handelen. Groepsdruk of welke druk ook kan er toe leiden dat je misschien zaken uitvoert die je eigenlijk niet wilt maar dat heeft ook te maken met hoe sterk je in je schoenen staat. Het lijkt er nu net op dat bijna al die ploeggenoten van Armstrong een stel weekdieren waren die dan nu ook nog eens liegen dat ze na 2005 opeens stopten met dopinggebruik. Vreemd genoeg gingen hun prestaties vaak niet achteruit maar vooruit na die tijd. Kom dan gelijk helemaal over de brug met je verhaal i.p.v. dit halfslachtige gedoe wat amper straf oplevert.
pi_117988721
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:14 schreef Ericr het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook vele malen makkelijker om de schuld geheel of gedeeltelijk af te wentelen op anderen i.p.v. zelf de volledige verantwoordelijkheid te nemen voor je handelen. Groepsdruk of welke druk ook kan er toe leiden dat je misschien zaken uitvoert die je eigenlijk niet wilt maar dat heeft ook te maken met hoe sterk je in je schoenen staat. Het lijkt er nu net op dat bijna al die ploeggenoten van Armstrong een stel weekdieren waren die dan nu ook nog eens liegen dat ze na 2005 opeens stopten met dopinggebruik. Vreemd genoeg gingen hun prestaties vaak niet achteruit maar vooruit na die tijd. Kom dan gelijk helemaal over de brug met je verhaal i.p.v. dit halfslachtige gedoe wat amper straf oplevert.
Ik vind het moeilijk te geloven dat iedereen maar alles van Armstrong en Bruyneel als zoete koek slikte. Waren er dan echt geen persoonlijkheden die daar tegen in opstand kwamen, als het dan echt zo aan hun geweten knaagde? Ze hebben eieren voor hun geld gekozen en uit eigen gewin ermee ingestemd lijkt me.

En inderdaad, Leipheimer haalde zijn beste resultaten ná 2006. Zonder EPO ineens bijna de Tour en Vuelta winnen? Lol.
pi_117988893
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:14 schreef Ericr het volgende:

[..]

Hamilton is na zijn USPS-periode zelfs drie keer in opspraak geraakt: positieve test tijdens OS 2004, Operacion Puerto (hij is dus overgestapt van Ferrari naar Fuentes? :') ) en een positieve test in 2009.
pi_117988953
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:18 schreef Leatherface het volgende:

[..]

--Knip--

En inderdaad, Leipheimer haalde zijn beste resultaten ná 2006. Zonder EPO ineens bijna de Tour en Vuelta winnen? Lol.
Inderdaad of werd er ineens een stuk langzamer gekoerst?

En is er al een goede theorie verschenen waarom Lance zijn rentree heeft gemaakt, in het rapport van usada wordt toch ook geen woord gerept over deze periode?
  maandag 15 oktober 2012 @ 10:32:44 #125
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_117989088
In die periode vertonen zijn bloedstalen toch gebruik van bloeddoping of EPO, dacht dat dit de stok achter de deur was van USADA.
pi_117989116
Ah, klinkt logisch, ik was te snel met de conclusie

En ik heb het rapport niet gelezen en probeer te profiteren van jullie expertise en kennis =)
  maandag 15 oktober 2012 @ 10:36:54 #127
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_117989212
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:33 schreef opgebaarde het volgende:
2009 is 1999?

Edit: ow lol. En nou, ik heb het rapport niet gelezen en probeer te profiteren van jullie expertise en kennis =)
Ik heb het ook niet uit het rapport, maar uit de berichtgeving over het onderzoek, dus ik kan nog mis zijn. Vanaf 2009 waren verdachte waarden gevonden naar aanleiding van nieuwere tests in 2010 - 2012. Hematocriet dat niet daalt maar gelijk blijft of stijgt tijdens de tour.

[ Bericht 0% gewijzigd door kl1172 op 15-10-2012 10:54:03 ]
pi_117990428
quote:
Ook verzekeringsbedrijf overweegt stappen tegen Armstrong

Zaterdag werd bekend dat de Britse krant de Sunday Times mogelijk juridische stappen gaat ondernemen tegen Armstrong. Het mediabedrijf van Rupert Murdoch zou ongeveer een miljoen euro vragen aan de Amerikaan. De verzekeringsmaatschappij SCA Promotions voegt zich nu bij de krant. Armstrong moet volgens Het Nieuwsblad mogelijk een bedrag van maar liefst 5,79 miljoen euro terug betalen aan het bedrijf.

US Postal en Armstrong hebben in 2000 na de tweede Tourzege een afspraak met verzekeringsmaatschappij SCA Promotions gemaakt. Voor een premie van 324.000 euro zou de verzekeraar 3,47 miljoen euro uitbetalen als Armstrong de Tours van 2001 tot 2003 op zijn naam zou schrijven. Als de spil in het USADA-rapport het record van zes Touroverwinningen zou breken, kwam daar in 2004 nog een bonus van 3,86 miljoen euro bij.

Acht jaar geleden verscheen het boek 'LA Confidentiel', waarin Armstrong door enkele getuigen al een dopingzondaar werd genoemd. SCA Promotions besloot na de publicatie om de geldkraan dicht te draaien. Lance Armstrong daagde vervolgens het verzekeringsbedrijf uit voor de rechter. Hij verklaarde daar zes jaar geleden onder eed nooit doping te hebben gebruikt. De rechter gaf de Amerikaanse coureur gelijk, waarna hij 5,79 miljoen euro ontving van SCA Promotions.

Advocaat Jeffrey Tillotson stelde afgelopen week in The New York Times dat SCA Promotions dit geld terug wil zien. “Armstrong zei toen dat we uitschot waren. Hij vroeg zich af hoe we het aandurfden hem te bekritiseren. Ik denk dat er nu wel aanduidingen zijn dat hij niet voor eeuwig kan wegkomen. Of is iedereen in de wereld dan aan het liegen over Lance Armstrong?”

Timothy Herman, advocaat van Armstrong, is niet bang dat het dossier wordt heropend. “SCA ging ermee akkoord dat de uitspraak nooit meer kon worden betwist. Nooit.” Mark Fabiani, een andere advocaat van de coureur, merkte al op dat drie oud-ploeggenoten in het SCA-proces onder eed tegenstrijdige getuigenissen aflegden in vergelijking met die uit het USADA-rapport.
Timothy Herman draait overuren. :')
pi_117990543
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:17 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ze hebben geen schijn van kans lijkt me.
Ja achteraf blijkt dat de beschuldiging wel klopte alleen het verhaal niet, lekker makkelijk redeneren.
pi_117990609
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:36 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet uit het rapport, maar uit de berichtgeving over het onderzoek, dus ik kan nog mis zijn. Vanaf 2009 waren verdachte waarden gevonden naar aanleiding van nieuwere tests in 2010 - 2012. Hematocriet dat niet daalt maar gelijk blijft of stijgt tijdens de tour.
Ah thanks, dat verklaart wel een hele hoop
pi_117990836
quote:

[..]

Een verzekeringsmaatschappij als tegenstander. Als er een partij is die graag centen wil zien, en goed is in kleine lettertjes, zijn die het wel.
  maandag 15 oktober 2012 @ 13:05:57 #132
14505 OProg
A Life in Music
pi_117994333
quote:

[..]

Onder ede toen. Gezellig, wanneer zou Marion Jones deel twee komen?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_118008821
Hematocriet welke stijgt tijdens de tour de france is hetzelfde als een positieve test. Alleen denkt de UCI daar anders over. Misschien omdat er dan niet genoeg grote namen over blijven. Of misschien omdat ze historisch gezien altijd het minst dat mogelijk was zonder 100% ongeloofwaardig over te komen tegen doping hebben gedaan. UCI is pro-dope. Wil je schoon wielrennen kun je beter een eigen wielrenbond opstarten. Beetje zoals je bij body building ook 'natural bodybuilding' bonden hebt omdat bij de toppers het 100% dope is.
pi_118011023
quote:
ma 15 okt 2012, 19:39
Smeets trekt boek terug voor Publieksprijs

AMSTERDAM - Het boek De Lance-factor zal maandag de NS Publieksprijs niet winnen. Schrijver Mart Smeets besloot enkele uren voor de uitreiking zijn boek van de lijst met genomineerden te halen.

„Ik heb dit boek 3 jaar geleden geschreven vanuit mijn werkelijkheid. De waarheid heeft mijn werkelijkheid inmiddels ingehaald”, aldus Smeets, die daarmee doelde op de recente ontwikkelingen rond wielrenner Lance Armstrong. Meerdere oud-ploeggenoten legden belastende verklaringen af over dopinggebruik van Armstrong.
bron
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_118025725
quote:
Timothy Herman, advocaat van Armstrong, is niet bang dat het dossier wordt heropend. “SCA ging ermee akkoord dat de uitspraak nooit meer kon worden betwist. Nooit.” Mark Fabiani, een andere advocaat van de coureur, merkte al op dat drie oud-ploeggenoten in het SCA-proces onder eed tegenstrijdige getuigenissen aflegden in vergelijking met die uit het USADA-rapport.
Dit is wel leuk op zich, hopelijk komt er nog even een flinke zaak. Nu ze toch bezig zijn.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:29:15 #136
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118027876
Wat een onwaarschijnlijk vreemd verhaal is dit geworden zeg. Iemand al filmscript aan t schrijven?
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:38:42 #137
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118028949
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 08:29 schreef Parafernalia het volgende:
Wat een onwaarschijnlijk vreemd verhaal is dit geworden zeg. Iemand al filmscript aan t schrijven?
Ik zie Christian Bale al Lance Armstrong spelen, die heeft al ervaring met zulke karakters te spelen.

Vind het nog niet zo vreemd an sich. Om zo lang, in tijden dat doping toch al wat 'strenger' werd opgevolgd, zo'n organisatie geheim te houden en alles glashard te ontkennen was dit alles wel nodig. Dat hij het echt zolang 'verborgen' kon houden en hij de doingjagers steeds kon ontglippen, dat is waar hij (haast) geniaal was of de verschillende bonden en instanties zo corrupt natuurlijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door kl1172 op 16-10-2012 10:11:05 ]
pi_118033243
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 00:36 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Dit is wel leuk op zich, hopelijk komt er nog even een flinke zaak. Nu ze toch bezig zijn.
Ik vind dat hij dit financieel ook wel goed mag voelen. Gegokt en verloren :)
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:50:31 #139
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118033928
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 09:38 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Ik zie Christian Bale al Lance Armstrong spelen, die heeft al ervaring met zulke karakters te spelen.

Vind het nog niet zo vreemd an sich. Om zo lang, in tijden dat doping toch al wat 'strenger' werd opgevolgd, zo'n organisatie geheim te houden en alles glashard te ontkennen was dit alles wel nodig. Dat hij het echt zolang 'verborgen' kon houden en hij de doingjagers steeds kon ontglippen, dat is waar hij (haast) geniaal was of de verschillende bonden en instanties zo corrupt natuurlijk.
Dat bedoel ik met een vreemd verhaal :)
pi_118034580
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 20:12 schreef Felixa het volgende:

[..]

bron
Hij zou sowieso niet gewonnen hebben. Maar zo toch nog wat extra publiciteit gepakt. Die Mart _O_
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:16:26 #141
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118035051
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:05 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Hij zou sowieso niet gewonnen hebben. Maar zo toch nog wat extra publiciteit gepakt. Die Mart _O_
:D _O_
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:21:24 #142
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118035240
Ook wel bijzonder dat er waarschijnlijk nog nooit iemand is geweest die de Tour gewonnen heeft. Of überhaupt een grote ronde :')
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:26:48 #143
pi_118047376
quote:
Brengt Armstrong ook Nike in een lastig parket?

di 16/10/2012 - 17:42 De dopingzaak rond Lance Armstrong heeft mogelijk gevolgen voor sponsor en sportfabrikant Nike. Dat zou de UCI geld hebben betaald om een positieve test weg te moffelen, zegt een krant uit New York die zich baseert op een getuigenis van Kathy Lemond.

De zaak-Armstrong

De New York Daily News kon een getuigenis van mevrouw Greg Lemond uit 2006 inkijken.

Kathy Lemond beweerde - onder ede - dat Nike een bedrag van 500.000 dollar overschreef op de rekening van ex-UCI-voorzitter Hein Verbuggen. Het doel? Een positieve test van Lance Armstrong wegmoffelen.

Mevrouw Lemond getuigde toen in een zaak tussen Armstrong en een verzekeringsmaatschappij in een dispuut omtrent een financiële bonus.

De Belgische ex-mecanicien van US Postal, Julien Devries (75), is haar bron, zo zei Lemond nog. Bij de New York Daily News nam ze geen woord terug. "Ik ben er zeker van dat Devries toen de waarheid zei." Devries zelf weigerde elk commentaar bij Sporza.
pi_118072759
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 09:38 schreef kl1172 het volgende:

Het lukte Museeuw ook vrij aardig en wat te denken van T-Mobile?
  woensdag 17 oktober 2012 @ 11:44:58 #145
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118075277
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:21 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Het lukte Museeuw ook vrij aardig en wat te denken van T-Mobile?
T Mobile is inderdaad wel een mooie tweede, daar heb ik minder schandalan qua omkoping en vriendjespolitiek van opgevangen of ben ik mis? Misschien waren ze toch nog beter dan Lance/Bruyneel en konden ze dat potje gedekt houden. >:)
pi_118077953
De nieuwe ongekroonde koning is Bjarne Riis. Die is tot nu toe overal mee weg gekomen, zelfs met zn Tour overwinning tot hij het zelf maar toegaf.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 oktober 2012 @ 14:07:40 #147
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_118080656
Lance stopt als voorzitter van Livestrong.

Nike zegt ook per direct het contract op met Lance.

[ Bericht 42% gewijzigd door borisz op 17-10-2012 14:32:10 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator woensdag 17 oktober 2012 @ 14:36:50 #148
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_118081702
In de categorie eigen straatje schoon vegen wat Nike nu doet.
pi_118084797
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De nieuwe ongekroonde koning is Bjarne Riis. Die is tot nu toe overal mee weg gekomen, zelfs met zn Tour overwinning tot hij het zelf maar toegaf.
Die Tourzege heeft ie ook mogen houden wegens verjaring.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 17 oktober 2012 @ 15:59:45 #150
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_118085208
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:49 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Die Tourzege heeft ie ook mogen houden wegens verjaring.
Na hoeveel jaar is iets verjaard?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')