abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117939454
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 21:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nou, niet brandschoon,lol :D
Dat werd ook niet gezegd.
pi_117943079
Wielrennen was nog nooit schoon en epo bracht een soort van revolutie, het is wachten op het volgende middel helaas.
pi_117944535
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:23 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

2006 is wel erg laat nadat we de TVM en Festina affaire hebben gehad.
Het ging specifiek over Armstrong, niet over doping in het algemeen, dat was uiteraard al veel langer openbare informatie
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_117946639
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:11 schreef Parafernalia het volgende:
Zowat iedereen heeft nu bekend, behalve Lance _O-
Niet? Hoe moeten we de verklaring van zijn advocaat dan zien dat Lance met gelijke middelen streed?
pi_117946698
quote:
Snap dit niet zo goed, zij vinden allemaal dat Lance zonder enige hulpmiddelen en alleen op een boterham met pindakaas iedereen even op minuten rijdt, ook als die concurrenten allemaal gepakt worden? En ja zijn prestatie is minder groots want hij pakte ook maar nog steeds is er niks nep aan zijn prestatie als je dit vergelijkt met zijn directe concurrenten. Hij heeft ook nog steeds zijn kanker overwonnen en zich in gezet voor andere patiënten, en dan kotsen die lui op hem, bah
  zondag 14 oktober 2012 @ 02:06:41 #81
6941 APK
Factual, I think.
pi_117946730
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 02:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Snap dit niet zo goed, zij vinden allemaal dat Lance zonder enige hulpmiddelen en alleen op een boterham met pindakaas iedereen even op minuten rijdt, ook als die concurrenten allemaal gepakt worden? En ja zijn prestatie is minder groots want hij pakte ook maar nog steeds is er niks nep aan zijn prestatie als je dit vergelijkt met zijn directe concurrenten. Hij heeft ook nog steeds zijn kanker overwonnen en zich in gezet voor andere patiënten, en dan kotsen die lui op hem, bah
Nee, ze zitten met de gele bandjes :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_117946869
quote:

[..]

De wonderbaarlijke heropstannding van Floyd Landis vond ik nog mooier. 8-)
pi_117946904
quote:

[..]

Het probleem is - en daar ben ik het geheel mee eens - dat hij een stichting heeft die nota bene Live Strong heet als hij zijn successen enkel behaald heeft door doping. En het is waar, misschien deden zijn tegenstanders het ook wel, maar dat maakt natuurlijk niet uit voor het feit dat het niet eerlijk gehaald is. En hij heeft inderdaad nog steeds zijn kanker overwonnen, dat was het knappe ook niet: het ging er juist om dat hij van ten dode opgeschreven opklom naar de beste renner aller tijden. Kanker overwinnen doen wel meer mensen (namelijk 40% van de mensen die in Armstrong's scenario zaten) maar daarna zo kunnen presteren niet. Dat kan, blijkt achteraf, niemand.
pi_117947412
Dat zijn hele ploeg onder druk werd gezet om ook zich ook te laten injecteren is toch eigenlijk wel opmerkelijk. Iedereen had toch kunnen nagaan dat als je zoveel mensen erbij betrekt het vroeger of later zal uitkomen. Dat het 'later' is gebeurd, en dus niet al tijdens US Postal-jaren, is ook al een klein wonder. Immers, renners die zouden weigeren zouden uit de ploeg worden gezet. Welke reden had US Postal dan gegeven aan de buitenwacht dat die renners niet meer voor de ploeg zouden rijden? En als zo'n 'weigeraar' uit de ploeg zou worden gezet zou die toch meteen in de openbaarheid brengen waarom hij eruit was getrapt. Hoeveel mensen zijn er nu in totaal bij betrokken geweest in de periode 1999-2005? Renners en begeleiders bij elkaar toch wel ruim boven de 20? Je kan toch niet denken dat die dat geheim allemaal mee hun graf in nemen?
pi_117947932
quote:

[..]

Dat iedereen gebruikte maakt het nog niet eerlijk.
Als Armstrong/USPS idd kennis had van wanneer dopingcontroles kwam, zodat ze konden ontwijken, of zelfs positieve plasjes onder het tapijt kon krijgen, hadden ze natuurlijk wel een oneerlijk voordeel.
Bovendien heeft niet iedereen de beschikking over dezelfde dopingmiddelen of een arts die zo tegen zijn vak aankijkt dat 'ie je maximaal volspuit zodat je net niet neervalt.

Er waren ook nog renners als Christophe Bassons die beweerde dat hij zelf geen doping gebruikte (wat ook wel aannemelijk was gezien zijn geschiedenis bij Festina), maar die destijds werd geridiculiseerd door Armstrong (en anderen). En daardoor effectief weg werd gepest uit het peloton.

Riis won bijvoorbeeld in 1996 de Tour omdat hij zich verder liet volspuiten dan de rest.
Volgens Ashenden is aannemelijk dat de USPS/ploeg in 1999 een van de weinige ploegen was die het aandurfde om zich tijdens de Tour te doperen. De van de rest had een aantal wel voor de Tour epo genomen, maar tijdens de Tour durfden de meeste ploegen ze dat niet meer, omdat ze bang waren vanwege de Festina affaire van het jaar daarvoor.

Het stuk uit dat interview over de anderen:
quote:
AS: The other thing that struck me about these results, which I was surprised never came up before, was that if you take away those 6 positives, you have 7 remaining positives out of 81 samples. That's 8.6%. Does that say to you that at that time the peloton was relatively clean?

MA: Yeah, it's an interesting observation, 'cause you cast back to the '98 Tour, obviously it was a debacle. And, I've heard anecdotal or off the cuff remarks, that '99 was a new beginning. It had gotten as bad as it could possibly get, or so we would've thought, and '99 was, "Ok, let's start again, we've really got to make an effort to be clean this year."

Well, obviously, based on Lance Armstrong's results, he wasn't racing clean. But for the rest of the samples collected during the Tour, relatively speaking there wasn't a very high prevalence of EPO use in the rest of the peloton, at least in the peloton that was tested, which was your top 3 place getters, for example.

The prologue was interesting. First race of the event, every one of those samples had EPO in them. So it seems a little odd, the first day of the next year's race, and all of your place getters have got EPO in their urine. On the one hand, yes, it seemed less prevalent than you would've otherwise thought, but on the other there's still evidence there was doping in the peloton. Not just by Lance Armstrong.
Kortom: Ashenden zegt dat in de staaltjes van de proloog bij iedereen epo aanwezig was, maar dat in de latere staaltjes bij veel minder epo aanwezig was. Het lijkt er dan sterk op dat Armstrong een van de weinigen is die tijdens de Tour epo gebruikt heeft. Dan strijden ze dus niet met gelijke wapens in die Tour.
pi_117948587
Ik vind het opmerkelijk dat hij beweert dat de 123 van de proloog positief waren... van zulle en olano kan ik me dat nl niet herinneren. Ook is armstrong natuurlijkveruit het meestgecontroleerd elke dag dat hij het geel droeg. Maar grotekans idd dat armstrong de meeste risicos heedt genomen toen
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_117948852
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 08:30 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind het opmerkelijk dat hij beweert dat de 123 van de proloog positief waren... van zulle en olano kan ik me dat nl niet herinneren. Ook is armstrong natuurlijkveruit het meestgecontroleerd elke dag dat hij het geel droeg. Maar grotekans idd dat armstrong de meeste risicos heedt genomen toen
Gaat om de retrospectieve test op epo. In 1999 was er nog geen test op epo, maar een aantal jaar later hebben ze de stalen uit die tour alsnog getest. Juridisch gezien konden ze daar alleen niets mee,
pi_117949887
Hoeveel stalen hebben ze bewaard dan? Van de proloog dus slechts de top 3 en misschien 2 random?
pi_117949936
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2012 00:18 schreef vaarsuvius het volgende:

Het ging specifiek over Armstrong, niet over doping in het algemeen, dat was uiteraard al veel langer openbare informatie
Waarom zeg je dan:

Zelf denk ik dat ik ongeveer vanaf 2005 overtuigd was van massaal doping gebruik
pi_117949961
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 09:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Gaat om de retrospectieve test op epo. In 1999 was er nog geen test op epo, maar een aantal jaar later hebben ze de stalen uit die tour alsnog getest. Juridisch gezien konden ze daar alleen niets mee,
Weet ik, maar ik herinner me alleen hamburger en beltean, niet zulle en olano
pi_117950023
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 02:23 schreef Tchock het volgende:

Het probleem is - en daar ben ik het geheel mee eens - dat hij een stichting heeft die nota bene Live Strong heet als hij zijn successen enkel behaald heeft door doping. En het is waar, misschien deden zijn tegenstanders het ook wel, maar dat maakt natuurlijk niet uit voor het feit dat het niet eerlijk gehaald is. En hij heeft inderdaad nog steeds zijn kanker overwonnen, dat was het knappe ook niet: het ging er juist om dat hij van ten dode opgeschreven opklom naar de beste renner aller tijden. Kanker overwinnen doen wel meer mensen (namelijk 40% van de mensen die in Armstrong's scenario zaten) maar daarna zo kunnen presteren niet. Dat kan, blijkt achteraf, niemand.
Onze eigen lange-afstand zwemmer Maarten van der Weijden deed het wel.
En die vond het maar overdreven wat er over Armstrong gezegd werd over het overwinnen van kanker.
Daar moet je gewoon heel veel geluk voor hebben zei Maarten van der Weijden en dat is ook zo.
pi_117950069
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 03:33 schreef Cruoninga het volgende:
Dat zijn hele ploeg onder druk werd gezet om ook zich ook te laten injecteren is toch eigenlijk wel opmerkelijk. Iedereen had toch kunnen nagaan dat als je zoveel mensen erbij betrekt het vroeger of later zal uitkomen. Dat het 'later' is gebeurd, en dus niet al tijdens US Postal-jaren, is ook al een klein wonder. Immers, renners die zouden weigeren zouden uit de ploeg worden gezet. Welke reden had US Postal dan gegeven aan de buitenwacht dat die renners niet meer voor de ploeg zouden rijden? En als zo'n 'weigeraar' uit de ploeg zou worden gezet zou die toch meteen in de openbaarheid brengen waarom hij eruit was getrapt. Hoeveel mensen zijn er nu in totaal bij betrokken geweest in de periode 1999-2005? Renners en begeleiders bij elkaar toch wel ruim boven de 20? Je kan toch niet denken dat die dat geheim allemaal mee hun graf in nemen?
Elke renner en elke ploeg gebruikt dus dat is niet zo moeilijk.
Kijk maar wat de reactie van het hele peloton is als een veroordeelde renner zijn straf heeft uitgezeten.
Die mag meteen weer meedoen terwijl je zou denken dat een clean peloton zo'n valsspeler uitkotst want hij snoepte wel de overwinningen weg.
pi_117950102
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 09:20 schreef Wombcat het volgende:

Inderdaad, daarom is bijvoorbeeld Erik Dekker uit de WK lijst gezet met een hematocriet van 52%.
  zondag 14 oktober 2012 @ 11:14:16 #94
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_117950534
quote:
Kurt Van De Wouwer ‘wint’ Tour van 1999

Wat gebeurt er als je uit de Touruitslagen alle namen schrapt van renners die met doping in verband worden gebracht? Dan wordt Kurt Van De Wouwer uit Herentals winnaar van de Tour van 1999.

Twee ritten in de Duitse Hofbrau Cup en de eindwinst in de Circuito Montañes in Spanje. Neen, echt klinkende namen staan er niet op het palmares van Kurt Van De Wouwer. Maar eigenlijk verdient de Herentalsenaar het predikaat ‘Belgisch winnaar van de Tour de France’.

In 1999 eindigde Van De Wouwer – hij reed toen voor Lotto – elfde in de Ronde van Frankrijk. Maar door de jaren heen zijn van alle renners die voor hem eindigden verhalen bekendgeraakt die hen in verband brengen met doping. Sinds vorige week kunnen we ook de naam van de winnaar van dat jaar, Lance Armstrong, definitief schrappen. Daardoor ‘wint’ Kurt Van De Wouwer de Tour van 1999 en treedt hij toe tot het pantheon van allergrootste wielerhelden.

Uitzonderlijke atleet

‘Ik voel me alleszins geen Tourwinnaar’, reageert Van De Wouwer, 41 intussen, lachend. ‘Ik word er nu wel vaak over aangesproken. Mensen vragen me of ik nu niet gefrustreerd ben, maar dat ben ik niet. Mijn carrière is voorbij, het verleden is het verleden. Het is compleet zinloos om alle uitslagen uit de wielergeschiedenis te herbekijken. En lang niet iedereen uit de top tien van toen is ooit echt betrapt op doping, natuurlijk.’

Toch zou Van De Wouwer waarschijnlijk (veel) hoger ­geëindigd zijn als niet al zijn concurrenten toen aan het verboden spul hadden gezeten. ‘Of ik me nu bestolen voel? Ik zou zeker een grotere naam geweest zijn in het wielrennen’, zegt hij. ‘Ik zou ook meer geld verdiend hebben. Maar ik heb vrede met hoe het destijds is gelopen. Ik denk trouwens dat de echte toppers toen met ongeveer dezelfde wapens streden. Lance Armstrong was een uitzonderlijke atleet, hij werd gedreven door een enorme eerzucht en hij was in die zin toch een echte kampioen. Dat meedogenloze had ik minder, ik was iets te snel tevreden. Qua talent kan ik me zeker niet naast die absolute toppers van toen zetten.’

Van De Wouwer zelf is nooit genoemd in dopingzaken. ‘Er werd in die tijd veel over doping gesproken. Ik heb het nooit willen gebruiken. Daar heb ik zelf voor gekozen’, zegt hij. ‘Dat is zoals wanneer je uitgaat: je kiest er altijd zelf voor of je aan drank en drugs begint.’

Nooit vrienden geweest

Uit het rapport over Lance Armstrong blijkt nochtans hoe in die tijd jonge renners regelrecht gedwongen werden om mee te stappen in het dopingsysteem van de ploeg. ‘Dat heeft me ook het meest geschokt aan het rapport, want voor de rest stond er weinig verrassends in’, zegt Van De Wouwer. ‘Mijn respect voor Armstrong is er toch wel door aangetast. Al ben ik eigenlijk nooit een grote fan geweest. Het was me allemaal te computergestuurd, te gesofisticeerd. Ik heb hem wel af en toe gesproken in het peloton, maar vrienden zijn we nooit geweest. En zo’n geel Livestrongbandje? Dat heb ik nooit gehad.’ (lacht)

Van De Wouwer zit nog altijd in het wielrennen. Hij is ploegleider bij de beloftenkern van Lotto-Belisol. ‘Ik ben er echt van overtuigd dat het wielrennen veranderd is’, zegt hij. ‘Die jonge gasten van vandaag kijken helemaal anders tegen doping aan, daar heeft die stortvloed aan negatieve verhalen de afgelopen jaren waarschijnlijk wel voor gezorgd.’

Zou Van De Wouwer dan liever nú, in deze ‘properdere’ tijden, wielrenner zijn geweest dan tijdens de hoogdagen van de doping? ‘Ik zou inderdaad liever nu renner zijn dan toen’, zegt hij. ‘Jonge Belgen van nu die talent hebben, zoals Thomas De Gendt, kunnen doorgroeien en echt meedoen met de wereldtop. Dat is een goed teken. Al moet ik zeggen dat De Gendt veel beter is dan ik ooit ben geweest.’ (lacht)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_117951064
Onzin, die vd wouwer zat in 99 op de alpe dhuez nota bene bij armstrong in het wiel, hij zal ongetwijfeld ooit iets gebruikt hebben
  zondag 14 oktober 2012 @ 13:38:05 #96
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_117953904
Jullie praten poep.
pi_117953988
Wat mij nog het meest verrast van dit alles is dat Lance zelf toegeeft dat doping, en dan met name groeihormonen wel eens de oorzaak van zijn kanker kunnen zijn. En dat je er dan daarna gewoon mee doorgaat. Dan weliswaar niet met groeihormomen maar wel gewoon allerlei andere doping in je lichaam spuit.
pi_117955055
Armstrong ondergaat mogelijk test met leugendetector

HOOFDDORP - Lance Armstrong is mogelijk bereid om een test met een leugendetector te ondergaan om zich te verweren tegen de dopingbeschuldigingen van elf voormalige teamgenoten in het USADA-rapport.

Dat zegt Tim Herman, de advocaat van de Texaan, in Engelse media. “Ik ben zelf een voorstander van een test met een leugendetector, mits goed uitgevoerd en onder begeleiding van een gekwalificeerde technicus.”

“Of Armstrong zo’n test wil ondergaan? Misschien doen we dat wel, je weet nooit.”

Gevraagd naar de reden waarom de ex-renner mogelijk geen leugendetector zal opzoeken, antwoordt Herman: “Omdat hij verder wil met zijn leven. De meeste mensen hebben toch al hun positie ingenomen, dat rapport heeft daar weinig aan veranderd. Er zijn Lance-fans en Lance-haters.”

Zeshonderd collega's

In het meer dan duizend pagina’s tellende rapport wordt Armstrong omschreven als de hoofdrolspeler van het meest succesvolle, professionele en geraffineerde dopingsysteem aller tijden.

Volgens Herman spreekt een aantal oud-ploeggenoten die Armstrong beschuldigt niet de waarheid. “Ik kan je ook vertellen dat veel andere renners een heel ander verhaal te melden hebben. Armstrong had zo’n zeshonderd collega’s, ploegleiders, mecaniciens, trainers etc. gedurende zijn loopbaan in Europa.”

“Slechts elf van hen stapten naar voren. En waarom? Omdat er een deal is gesloten. Normaal gesproken hadden ze vier jaar geschorst moeten worden, nu staan ze slechts zes maanden aan de kant. Ze missen zelfs geen koers, omdat de straf in september is ingegaan.”

Het USADA heeft Armstrongs resultaten sinds augustus van 1998 geschrapt en hem levenslang geschorst.

Bron: Nu.nl
sig verwijderd door FA
  zondag 14 oktober 2012 @ 14:47:33 #99
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_117956214
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:41 schreef Stansfield het volgende:
Wat mij nog het meest verrast van dit alles is dat Lance zelf toegeeft dat doping, en dan met name groeihormonen wel eens de oorzaak van zijn kanker kunnen zijn. En dat je er dan daarna gewoon mee doorgaat. Dan weliswaar niet met groeihormomen maar wel gewoon allerlei andere doping in je lichaam spuit.
wist ik allang, cheal sonnen heeft dit 2 jaar geleden gezegd.

http://www.mmafighting.co(...)-gave-himself-cancer
pi_117956329
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:13 schreef Ambrosius het volgende:
Armstrong ondergaat mogelijk test met leugendetector

HOOFDDORP - Lance Armstrong is mogelijk bereid om een test met een leugendetector te ondergaan om zich te verweren tegen de dopingbeschuldigingen van elf voormalige teamgenoten in het USADA-rapport.

Dat zegt Tim Herman, de advocaat van de Texaan, in Engelse media. “Ik ben zelf een voorstander van een test met een leugendetector, mits goed uitgevoerd en onder begeleiding van een gekwalificeerde technicus.”

“Of Armstrong zo’n test wil ondergaan? Misschien doen we dat wel, je weet nooit.”

Gevraagd naar de reden waarom de ex-renner mogelijk geen leugendetector zal opzoeken, antwoordt Herman: “Omdat hij verder wil met zijn leven. De meeste mensen hebben toch al hun positie ingenomen, dat rapport heeft daar weinig aan veranderd. Er zijn Lance-fans en Lance-haters.”

Zeshonderd collega's

In het meer dan duizend pagina’s tellende rapport wordt Armstrong omschreven als de hoofdrolspeler van het meest succesvolle, professionele en geraffineerde dopingsysteem aller tijden.

Volgens Herman spreekt een aantal oud-ploeggenoten die Armstrong beschuldigt niet de waarheid. “Ik kan je ook vertellen dat veel andere renners een heel ander verhaal te melden hebben. Armstrong had zo’n zeshonderd collega’s, ploegleiders, mecaniciens, trainers etc. gedurende zijn loopbaan in Europa.”

“Slechts elf van hen stapten naar voren. En waarom? Omdat er een deal is gesloten. Normaal gesproken hadden ze vier jaar geschorst moeten worden, nu staan ze slechts zes maanden aan de kant. Ze missen zelfs geen koers, omdat de straf in september is ingegaan.”

Het USADA heeft Armstrongs resultaten sinds augustus van 1998 geschrapt en hem levenslang geschorst.

Bron: Nu.nl
Armstrong :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')