voor kutselen zijn ze wel erg jong jaquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:39 schreef dolast het volgende:
'Gisteracond een voorlichtingsavond bijgewoond op school. Nou blijkt dat ze in de eerste groep, dus op de kleuterschool, al bezig zijn met letters leren en leren rekenen! Wel alle. Als toppunt werdt ond ook maar even meegedeeld dat de kids zelfs al op 4 jarige leeftijd een heuse Cito toets moeten maken aan het einde van groep 1. Moeten kinderen op de kleuterschool niet gewoon kind MOGEN zijn en lekker kutselen en plakken en spelen??? Ik viel zowat van mijn stoel.....
uitkijken wat je met plaksel doetquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:46 schreef Armageddon het volgende:
Ik ga vanavond ook weer lekker kutselen.
Komt ie nu mee...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:47 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja Arma voor je het weet is je vriendin zwangert!!
Oh wacht!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:47 schreef Luigi het volgende:
[..]
HAHAHAHA! Idd applaus voor jou. Serieus is hier niet bij blijkbaar!!!!!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:40 schreef Apuleius het volgende:
Lees je eigen post nog eens rustig terug om te zien wat daar nu precies de reden van is.
Luigi Plsquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:47 schreef Luigi het volgende:
[..]
whutquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:48 schreef dolast het volgende:
[..]
HAHAHAHA! Idd applaus voor jou. Serieus is hier niet bij blijkbaar!!!!!
Nogmaals erg bedankt voor de serieuze reacties!!!! Van je medemens (of is dat wel war???? dat van mens!) ook niet blijkbaar!!!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:43 schreef rhubarbje het volgende:
Ik zie het probleem niet?
zolang dat allemaal spelende wijs gebeurd is dat heel normaal en echt niet schadelijk of zo hoor
ben blij dat ze iets doen aan de ontwikkeling van je kind
van jou moeten ze het blijkbaar niet hebben
Wat is deze?quote:
de teringquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:49 schreef dolast het volgende:
[..]
Nogmaals erg bedankt voor de serieuze reacties!!!! Van je medemens (of is dat wel war???? dat van mens!) ook niet blijkbaar!!!
Ga je mee dan?!?!?!?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:47 schreef Ticootje het volgende:
Het zou echt een aanrader zijn als je de lessen van de kleuterklas ook zou volgen.
beetje zelfreflectie zou niet misstaan hoor....quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:49 schreef dolast het volgende:
[..]
Nogmaals erg bedankt voor de serieuze reacties!!!! Van je medemens (of is dat wel war???? dat van mens!) ook niet blijkbaar!!!
Ga eens deaud.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:49 schreef dolast het volgende:
[..]
Serieuze reactie:quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:49 schreef dolast het volgende:
[..]
Niet de medicijnen die jij vandaag vergeten bent denk ik. Dacht dat dit een leuk forum was om serieus over dingen in het leven te praten, maar blijkbaar hebben jullie daar niet mee te maken of geen leven kan ook! Wellicht alleen te veel tijd om onzin op iemands serieuze overwegingen te posten! Ik heb het wel gezien!!!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:49 schreef Klonk het volgende:
[..]
de tering
zeg eens eerlijk, welke medicijnen slik je allemaal en hoe laat komt het busje je halen
Neee!!!! Gewoon donderdagmiddag speelkwartier!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:52 schreef Klonk het volgende:
wacht eens even, ik ben modje van dit prachtige forum
dus ik kan dit soort bagger gewoon dichtgooien
Als je een dergelijke klacht hebt, dan zou je er beter aan doen om je OP er iets verzorgder uit te laten zien. Mijn post heeft niets met niet serieus zijn te maken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:48 schreef dolast het volgende:
[..]
HAHAHAHA! Idd applaus voor jou. Serieus is hier niet bij blijkbaar!!!!!
graag gedaanquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:52 schreef dolast het volgende:
[..]
Niet de medicijnen die jij vandaag vergeten bent denk ik. Dacht dat dit een leuk forum was om serieus over dingen in het leven te praten, maar blijkbaar hebben jullie daar niet mee te maken of geen leven kan ook! Wellicht alleen te veel tijd om onzin op iemands serieuze overwegingen te posten! Ik heb het wel gezien!!!
ik zal mijn bankrekening even doorgevenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Neee!!!! Gewoon donderdagmiddag speelkwartier!
Oke, doei.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:52 schreef dolast het volgende:
[..]
Niet de medicijnen die jij vandaag vergeten bent denk ik. Dacht dat dit een leuk forum was om serieus over dingen in het leven te praten, maar blijkbaar hebben jullie daar niet mee te maken of geen leven kan ook! Wellicht alleen te veel tijd om onzin op iemands serieuze overwegingen te posten! Ik heb het wel gezien!!!
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:51 schreef rhubarbje het volgende:
van wie ben je een slechte kloon trouwens?
kan me niet voorstellen dat iemand zich voor deze slechte grap speciaal gaat aanmelden op een nieuw forum
Tja wat zal ik zeggen dan....... Een speigel is niet verkeerd in de ochtend! De groeten!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Serieuze reactie:
Jouw nageslacht kunnen ze niet vroeg genoeg mee beginnen om het Nederlands bij te brengen, zelf zuig je er behoorlijk in.
Wat is een speigel?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:53 schreef dolast het volgende:
[..]
Tja wat zal ik zeggen dan....... Een speigel is niet verkeerd in de ochtend! De groeten!
Voor het nageslacht.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:53 schreef dolast het volgende:
[..]
Tja wat zal ik zeggen dan....... Een speigel is niet verkeerd in de ochtend! De groeten!
Ik weet nog een mooi taal-topic voor je: Rijgersquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:53 schreef dolast het volgende:
[..]
wie een foutloze regel kant ontdekken van TS krijgt een gratis note van mij (niet zijnde een telefoonquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:53 schreef dolast het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:53 schreef dolast het volgende:
[..]
Je posts doorlezen voor je op "invoeren" drukt ook niet....quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:53 schreef dolast het volgende:
[..]
En kijk wat een profijt je er nu van hebt!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:54 schreef Leandra het volgende:
Was het al in je opgekomen dat ze knutselen en spelen kunnen combineren met het leren van letters en cijfers?
Ik weet niet op wat voor trieste kleuterschool je zelf gezeten hebt, maar ik zat in 1970 op de kleuterschool en toen leerden wij al op speelse wijze letters en cijfers.
dat is wat je ziet als je aan de andere kant van de spiegel gaat kijkenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:53 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Wat is een speigel?
Profeitquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:54 schreef Armageddon het volgende:
[..]
En kijk wat een profijt je er nu van hebt!
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat is wat je ziet als je aan de andere kant van de spiegel gaat kijken
Ja gooi maar gauw weg. Ik heb niet het gevoel dat ik hier deel van wil uitmaken. 't is allemaal eigenlijk te zielig voor woorden. Heb er al spijt van dat ik überhaubt hier iets gezegd heb. Succes met elkaar, jullie kunnen elkaar hebben!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Neee!!!! Gewoon donderdagmiddag speelkwartier!
Ñou dat had ik nog niet zelf bedacht!!!! Hahaha. Wederom applaus en de groeten. Succes met jezelf!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:52 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Als je een dergelijke klacht hebt, dan zou je er beter aan doen om je OP er iets verzorgder uit te laten zien. Mijn post heeft niets met niet serieus zijn te maken.
Buk eens?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:56 schreef dolast het volgende:
[..]
Ja gooi maar gauw weg. Ik heb niet het gevoel dat ik hier deel van wil uitmaken. 't is allemaal eigenlijk te zielig voor woorden. Heb er al spijt van dat ik überhaubt hier iets gezegd heb. Succes met elkaar, jullie kunnen elkaar hebben!
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:54 schreef Klonk het volgende:
[..]
wie een foutloze regel kant ontdekken van TS krijgt een gratis note van mij (niet zijnde een telefoon)
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:52 schreef dolast het volgende:
[..]
bijna foutloos, het gaat beterquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:56 schreef dolast het volgende:
[..]
Ja gooi maar gauw weg. Ik heb niet het gevoel dat ik hier deel van wil uitmaken. 't is allemaal eigenlijk te zielig voor woorden. Heb er al spijt van dat ik überhaubt hier iets gezegd heb. Succes met elkaar, jullie kunnen elkaar hebben!
Mens, wel eens van humor gehoord? Er staan ook serieuze reacties tussen hoor.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:56 schreef dolast het volgende:
[..]
Wat zit jij nou te zeiken? Die van mij wilde juist leren lezen en schrijven en kon dat dan ook al een beetje op 4/5 jarige leeftijd.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:39 schreef dolast het volgende:
'Gisteracond een voorlichtingsavond bijgewoond op school. Nou blijkt dat ze in de eerste groep, dus op de kleuterschool, al bezig zijn met letters leren en leren rekenen! Wel alle. Als toppunt werdt ond ook maar even meegedeeld dat de kids zelfs al op 4 jarige leeftijd een heuse Cito toets moeten maken aan het einde van groep 1. Moeten kinderen op de kleuterschool niet gewoon kind MOGEN zijn en lekker kutselen en plakken en spelen??? Ik viel zowat van mijn stoel.....
je moet wel een hele slechte kloon zijnquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:57 schreef dolast het volgende:
[..]
Ñou dat had ik nog niet zelf bedacht!!!! Hahaha. Wederom applaus en de groeten. Succes met jezelf!
Ja... ouderwetsch onderwijs hè....quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:54 schreef Armageddon het volgende:
[..]
En kijk wat een profijt je er nu van hebt!
74 hier!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja... ouderwetsch onderwijs hè....
Dankjewel. Succes met alles.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:57 schreef dolast het volgende:
[..]
Ñou dat had ik nog niet zelf bedacht!!!! Hahaha. Wederom applaus en de groeten. Succes met jezelf!
modjes jullie kunnen toch wel zien of het een kloon is? enlighten usquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:58 schreef Klonk het volgende:
[..]
je moet wel een hele slechte kloon zijn
een tilde boven een N dat doe je niet per ongeluk
Ouwe!quote:
Die mensen buiten beschouwing gelaten!!!! Excusses als deze zich aangesproken voelen!!!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:58 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Mens, wel eens van humor gehoord? Er staan ook serieuze reacties tussen hoor.
modjes kunnen dat niet, helaas, maar wij vertrouwen op ons ingebouwde en goed getrainde kloonalarm en dat gaat best hard af bij mij nu.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:00 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
modjes jullie kunnen toch wel zien of het een kloon is? enlighten us
toch reageer je er niet op...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:01 schreef dolast het volgende:
[..]
Die mensen buiten beschouwing gelaten!!!! Excusses als deze zich aangesproken voelen!!!
he jammer ik was wel benieuwdquote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:01 schreef Klonk het volgende:
[..]
modjes kunnen dat niet, helaas, maar wij vertrouwen op ons ingebouwde en goed getrainde kloonalarm en dat gaat best hard af bij mij nu.
ze heeft een speigel, die werken niet zo goedquote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:02 schreef Stofje het volgende:
Wel goed dat dit topic al briljant is sinds de OP. Daar begon ik al met lachen. TS, zelfreflectie, zegt dat je iets?
Denk je niet dat dat een beetje een moeilijk woord is?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:02 schreef Stofje het volgende:
Wel goed dat dit topic al briljant is sinds de OP. Daar begon ik al met lachen. TS, zelfreflectie, zegt dat je iets?
Is een ze denk je? Ik begin nu nieuwsgierig te worden. Een 47-jarige 'ze' met kind. Zou ze getrouwd zijn? Gelukkig huwelijk? Da's verder niet om te bashen, maar ik probeer een beeld te krijgen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:02 schreef Klonk het volgende:
[..]
ze heeft een speigel, die werken niet zo goed
Heb de kleuterschool overgeslagen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toen jij naar de kleuterschool ging, ging ik dus naar de middelbare school....
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:04 schreef Stofje het volgende:
[..]
Is een ze denk je? Ik begin nu nieuwsgierig te worden. Een 47-jarige 'ze' met kind. Zou ze getrouwd zijn? Gelukkig huwelijk? Da's verder niet om te bashen, maar ik probeer een beeld te krijgen.
Is TS 47?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:04 schreef Stofje het volgende:
[..]
Is een ze denk je? Ik begin nu nieuwsgierig te worden. Een 47-jarige 'ze' met kind. Zou ze getrouwd zijn? Gelukkig huwelijk? Da's verder niet om te bashen, maar ik probeer een beeld te krijgen.
laten we het zo proberen:quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Denk je niet dat dat een beetje een moeilijk woord is?
Oeh, wonderkindquote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:05 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Heb de kleuterschool overgeslagen.
tja "you'll never know"! Maar van bovenstaande klopt iig helemaal niets!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:04 schreef Stofje het volgende:
[..]
Neenee! Dat raad ik! Ik probeer een beeld te vormen!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is TS 47?
Wel ouderwetsch onderwijs gehad dus?![]()
Wel perfect Engels. Je bent van origine niet Nederlands?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:06 schreef dolast het volgende:
[..]
tja "you'll never know"! Maar van bovenstaande klopt iig helemaal niets!
Je hoeft niet zo te schreeuwen als je excusses aanbied hoorquote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:01 schreef dolast het volgende:
[..]
Die mensen buiten beschouwing gelaten!!!! Excusses als deze zich aangesproken voelen!!!
Vielleichtquote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:07 schreef Stofje het volgende:
[..]
Wel perfect Engels. Je bent van origine niet Nederlands?
moet je voorstellen wat zijn kinderen gaan doen, allemaal een IQ van 450 en dat is geweldigquote:
oh laat ik dan ook een poging doenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:06 schreef Stofje het volgende:
[..]
Neenee! Dat raad ik! Ik probeer een beeld te vormen!
Ja nu kan ik ook lachen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat is wel duidelijk, waarschijnlijk ben je 17....
Maar wel meegegaan naar de voorlichting van de kleuterschool.... dat is dan ook de eerste moeite die hij gedaan heeft qua informatie verzamelen over scholen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:08 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
oh laat ik dan ook een poging doen
TS = man, 28, in between jobs en in between relaties
HELEMAAL CORRECT. JE VERDIENT EEN GOEDEN STER!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:08 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Between de McDonalds en Burger King.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:08 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
mag ik hem ruilen tegen een gouden?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:09 schreef dolast het volgende:
[..]
HELEMAAL CORRECT. JE VERDIENT EEN GOEDEN STER!
Whihihihi, je zei ster.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:09 schreef dolast het volgende:
[..]
HELEMAAL CORRECT. JE VERDIENT EEN GOEDEN STER!
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:07 schreef Klonk het volgende:
[..]
moet je voorstellen wat zijn kinderen gaan doen, allemaal een IQ van 450 en dat is geweldig
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:40 schreef Apuleius het volgende:
Lees je eigen post nog eens rustig terug om te zien wat daar nu precies de reden van is.
nooit van goeden gehoord?! Nee blijkbaar niet!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Godzijdank... ze zal toch een fouten ster verdienen
ik kwamquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
Zondequote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:11 schreef Klonk het volgende:
Ik heb een goed idee
conclusie TS is een kloon en wij hebben ons speelkwartier gehad, slotje
MOET JE EEN KLAP OP JE BEK JOH.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:14 schreef dolast het volgende:
[..]
oke geen scholing what so ever gehad zeker! dit is zelfs beneden FOK peil!
*weplogquote:
ik ben maar reservemod op GC, hij is echte mod,ik ken mijn plekquote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:28 schreef kwiwi het volgende:
Klonk klap 'm! Met z'n lichtblauwe kleurtje jou een beetje overrulen
gvd en ik had nog wel al m'n pepernoten op jou ingezetquote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:29 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik ben maar reservemod op GC, hij is echte mod,ik ken mijn plek
* Klonk gaat uit zitten huilen in een hoekje
in een topicnote zei ze dat ze zich zou verweideren van did vorum dus ik denk vam wel yaquote:
pepernotenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
gvd en ik had nog wel al m'n pepernoten op jou ingezet
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:30 schreef Klonk het volgende:
[..]
in een topicnote zei ze dat ze zich zou verweideren van did vorum dus ik denk vam wel ya
Ai, nu val je toch ook door de Engelse mand.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:14 schreef dolast het volgende:
[..]
oke geen scholing what so ever gehad zeker! dit is zelfs beneden FOK peil!
je wou dit topic open houden om in het openbaar een batsafspraakje te maken...quote:
goudvissen zijn best slim andersquote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Srsly, ik zou het herkennen als ik er voor stond, maar ik weet de weg niet meer.
*goudvis
Neuh, de tijd dat ik het behang bij HW van de muur krabte is al weer 8 jaar geleden.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:34 schreef Klonk het volgende:
[..]
je wou dit topic open houden om in het openbaar een batsafspraakje te maken...
Slimmer dan TS gok ik?quote:
moest je krabben of had je zo'n stoomdingquote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Neuh, de tijd dat ik het behang bij HW van de muur krabte is al weer 8 jaar geleden.![]()
*Wijselijk mond houdt...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:36 schreef Klonk het volgende:
[..]
moest je krabben of had je zo'n stoomding
wat een vreemde conclusiesquote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:34 schreef Yi-Long het volgende:
Even los van de tiepvautten van TS in de OP, is de klacht natuurlijk meer dan terecht: Nee, kinderen mogen tegenwoordig nauwelijks meer kinderen zijn.
En dat is zeer zeer sneu, vooral gezien het matige niveau van het onderwijs in NL dat voornamelijk draait om het klakkeloos kunnen overnemen en onthouden van bestaande informatie, ipv zelf kritisch na te leren denken.
Zonde.
quote:
Ben ik niet met je eens. Met beide dingen niet.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:34 schreef Yi-Long het volgende:
Even los van de tiepvautten van TS in de OP, is de klacht natuurlijk meer dan terecht: Nee, kinderen mogen tegenwoordig nauwelijks meer kinderen zijn.
En dat is zeer zeer sneu, vooral gezien het matige niveau van het onderwijs in NL dat voornamelijk draait om het klakkeloos kunnen overnemen en onthouden van bestaande informatie, ipv zelf kritisch na te leren denken.
Zonde.
Daar begonnen de problemen voor ts...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:43 schreef Armageddon het volgende:
Die van mij gaat straks naar een school waar ze de lesstof aanpassen aan het niveau van het kind.
Precies! Als ik zie hoe mijn dochter bijvoorbeeld rekenen krijgt op school, is dat echt een wereld van verschil met mijn reken werk in de jaren 80 waar ik gewoon simpel rijtjes met sommen moest doen. Het is juist veel meer zelf nadenken. Ook het systeem met weektaken is er op gebaseerd dat ze meer zelf moeten nadenken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Met beide dingen niet.
Ik denk echt dat kinderen tegenwoordig zelf ook vlotter zijn met dingen dan generaties terug.
Mijn oudste is 4,5 en die kan al flink wat letters herkennen, puur uit eigen interesse. Als hij me vraagt 'welke letter is dat mama' ga ik niet zeggen 'dat zeg ik niet, je bent pas 4, vraag het nog maar eens als je 6 bent.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat hij niet al kan lezen voor hij strakjes naar groep 3 gaat.
En over je tweede deel, het onderwijs maakt vlgs mij juist een verschuiving door naar dat kinderen meer en meer zelf hun informatie moeten zoeken en het moeten toepassen en steeds minder naar klakkeloos stampwerk.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daar begonnen de problemen voor ts...
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daar begonnen de problemen voor ts...
Je hoort mij ook nergens beweren dat je kinderen geen dingen kunt of mag leren. Natuurlijk wel. Prima zelfs. (Duh).quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik denk echt dat kinderen tegenwoordig zelf ook vlotter zijn met dingen dan generaties terug.
Mijn oudste is 4,5 en die kan al flink wat letters herkennen, puur uit eigen interesse. Als hij me vraagt 'welke letter is dat mama' ga ik niet zeggen 'dat zeg ik niet, je bent pas 4, vraag het nog maar eens als je 6 bent.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat hij niet al kan lezen voor hij strakjes naar groep 3 gaat.
Dat verschilt per kind/scholier/student, per klas, per vak, per onderwerp, maar tegenwoordig komt het te vaak voor dat een leraar geen les meer geeft, maar lekker op zijn stoel gaat zitten, de koters een opdracht geeft, en dan zegt 'zoek het maar uit, het staap op internet, en lever het volgende week in!'. Dat vind ik geen onderwijs. Dan kan ik net zo goed thuisblijven en me alleen richten op de zaken die ik wel belangrijk vind om zelf te leren.quote:En over je tweede deel, het onderwijs maakt vlgs mij juist een verschuiving door naar dat kinderen meer en meer zelf hun informatie moeten zoeken en het moeten toepassen en steeds minder naar klakkeloos stampwerk.
Ik krijg wel de jeuk van dat eeuwige gemeet en gehokjesprop.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En over je tweede deel, het onderwijs maakt vlgs mij juist een verschuiving door naar dat kinderen meer en meer zelf hun informatie moeten zoeken en het moeten toepassen en steeds minder naar klakkeloos stampwerk.
Dat laatste klopt wel een beetje. Al hebben veel scholen toch ook extra moeilijk werk voor kinderen die het allemaal wel snappen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:56 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik krijg wel de jeuk van dat eeuwige gemeet en gehokjesprop.
Daarnaast lijkt het dat school als geheel vooral afgestemd wordt op kinderen die net iets onder het gemiddelde presteren, zodat ook slome Henkie het kan bijhouden. Als je normaal bent en doet, is dat eerder een straf. Maar dat zie je overal in de maatschappij terug nowadays.
Jena plan heet dat.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:59 schreef mirannie het volgende:
[..]
Dat laatste klopt wel een beetje. Al hebben veel scholen toch ook extra moeilijk werk voor kinderen die het allemaal wel snappen.
Tegenwoordig doen ook gewoon de klassieke scholen dat..quote:
Ow das mooi!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tegenwoordig doen ook gewoon de klassieke scholen dat..
Wat niet ondenkbaar is in het mooie den haag...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:05 schreef Armageddon het volgende:
Anders zit je je mooi te vervelen omdat Hasan nog geen Nederlands kan.
Nou, dat hoeft dus niet per se. Mijn dochter zit op een doodgewone openbare basisschool en zij werken hier ook mee.quote:
Dat dus ook. Mijn dochter heeft dus 3 kinderen in de klas waarvan de ouders weigeren nederlands te spreken met hun kids. 1 daarvan spreekt nu in groep 8 nog steeds bar slecht nederlands. En ja, dat houdt de rest van de klas nogal op.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:05 schreef Armageddon het volgende:
Anders zit je je mooi te vervelen omdat Hasan nog geen Nederlands kan.
Ja maar het gaat juist óók weer niet om de kinderen die extra goed presteren.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:59 schreef mirannie het volgende:
[..]
Dat laatste klopt wel een beetje. Al hebben veel scholen toch ook extra moeilijk werk voor kinderen die het allemaal wel snappen.
Ik lees 'm elk jaar een keer huilend van de lach door.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik weet nog een mooi taal-topic voor je: Rijgers
Weigeren? Zulke idioten mogen ze wat mij betreft een enkeltje thuisland geven. Wat kan ik hier boos om worden.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:09 schreef mirannie het volgende:
[..]
Dat dus ook. Mijn dochter heeft dus 3 kinderen in de klas waarvan de ouders weigeren nederlands te spreken met hun kids. 1 daarvan spreekt nu in groep 8 nog steeds bar slecht nederlands. En ja, dat houdt de rest van de klas nogal op.
Ik denk dan dus serieus, wat kom je dan doen?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:11 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Weigeren? Zulke idioten mogen ze wat mij betreft een enkeltje thuisland geven. Wat kan ik hier boos om worden.
'Weigeren' klinkt alsof het een keuze is, maar sommige KUNNEN het gewoon echt niet, en wanneer die hun kinderen opvoeden, dan hebben ze niet meteen een tolk paraat om ze de juiste woorden te leren.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:09 schreef mirannie het volgende:
[..]
Dat dus ook. Mijn dochter heeft dus 3 kinderen in de klas waarvan de ouders weigeren nederlands te spreken met hun kids. 1 daarvan spreekt nu in groep 8 nog steeds bar slecht nederlands. En ja, dat houdt de rest van de klas nogal op.
Als je een jaar of 10 in nederland woont en je nog geen fatsoenlijk gesprek aankan bij de bakker om een brood te bestellen, dan wil je het gewoon niet.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
'Weigeren' klinkt alsof het een keuze is, maar sommige KUNNEN het gewoon echt niet, en wanneer die hun kinderen opvoeden, dan hebben ze niet meteen een tolk paraat om ze de juiste woorden te leren.
Mijn schoonouders spreken ook nauwelijks Nederlands, en thuis dus eigenlijk alleen maar Chinees met de kinderen, maar zowel mijn vriendin als mijn schoonzusje zijn hooggeschoold en kunnen prima Nederlands.
Of misschien kom je net aan als vluchteling met een verblijfstatus en heb je gewoon nog geen tijd gehad om fatsoenlijk Nederlands te leren en moeten je kinderen wél naar school. Of wou je ze thuis laten blijven en ze daardoor helemaal geen Nederlands aanleren?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
'Weigeren' klinkt alsof het een keuze is, maar sommige KUNNEN het gewoon echt niet, en wanneer die hun kinderen opvoeden, dan hebben ze niet meteen een tolk paraat om ze de juiste woorden te leren.
Mijn schoonouders spreken ook nauwelijks Nederlands, en thuis dus eigenlijk alleen maar Chinees met de kinderen, maar zowel mijn vriendin als mijn schoonzusje zijn hooggeschoold en kunnen prima Nederlands.
Sorry hoor, maar als jij in een ander land gaat wonen dan zorg je gewoon dat je de taal gaat leren. Moet je in Frankrijk mee aankomen, met dit verhaal.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat niveau staat ongeveer gelijk aan wat er in de OP staat ja.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:23 schreef Luigi het volgende:
Is dat trouwens geen vereiste tegenwoordig met al die inburgeringsmeuk enzo?.
Dat klinkt als een aanname.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat niveau staat ongeveer gelijk aan wat er in de OP staat ja.
Ook in Frankrijk zal het wel voorkomen, net zoals in de VS hele eerste generaties (vooral vrouwen) geen Engels spreken, maar dat zijn groepen die zichzelf zonder overheidssteun prima weten te redden, en hun kinderen spreken over het algemeen vloeiend zowel de taal van het land waar de ouders vandaan komen als de taal van het land waar ze wonen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:22 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als jij in een ander land gaat wonen dan zorg je gewoon dat je de taal gaat leren. Moet je in Frankrijk mee aankomen, met dit verhaal.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]Ruim 10 jaar geleden waren die cursussen er nog niet. En ook niet verplicht. En al helemaal niet voor Oost-Europeanen. Volgens mij nu ook alleen nog maar voor NWA's (niet westerse allochtonen).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemaal prima. Ik heb er alleen geen zin in dat Celine achter gaat lopen omdat andere ouders het verrotten om Nederlands te lullen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook in Frankrijk zal het wel voorkomen, net zoals in de VS hele eerste generaties (vooral vrouwen) geen Engels spreken, maar dat zijn groepen die zichzelf zonder overheidssteun prima weten te redden, en hun kinderen spreken over het algemeen vloeiend zowel de taal van het land waar de ouders vandaan komen als de taal van het land waar ze wonen.
Maar kon je wel degelijk cursussen Nederlands doen he?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:27 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ruim 10 jaar geleden waren die cursussen er nog niet. En ook niet verplicht. En al helemaal niet voor Oost-Europeanen. Volgens mij nu ook alleen nog maar voor NWA's (niet westerse allochtonen).
Daat heeft niemand gezegd of ontkent in dit topicquote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar kon je wel degelijk cursussen Nederlands doen he?
Dat kan ik me voorstellen, maar het punt zit hem niet zozeer in het feit dat de ouders de taal wel of niet spreken, maar in dat ze het belangrijk vinden dat het kind de taal leert spreken, en dat kan prima als de ouders de taal niet spreken, maar daar moet je wel wat voor doen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:28 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Allemaal prima. Ik heb er alleen geen zin in dat Celine achter gaat lopen omdat andere ouders het verrotten om Nederlands te lullen.
Ik blijf het een belachelijke vertoning vinden als er dan weer zo'n dame probeert met de juf te praten en dat het kind moet tolken... Je geeft wel een signaal af.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen, maar het punt zit hem niet zozeer in het feit dat de ouders de taal wel of niet spreken, maar in dat ze het belangrijk vinden dat het kind de taal leert spreken, en dat kan prima als de ouders de taal niet spreken, maar daar moet je wel wat voor doen.
Ik denk toch dat het een stuk sneller gaat met dat leren als de ouders ook Nederlands spreken. Denk je niet?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen, maar het punt zit hem niet zozeer in het feit dat de ouders de taal wel of niet spreken, maar in dat ze het belangrijk vinden dat het kind de taal leert spreken, en dat kan prima als de ouders de taal niet spreken, maar daar moet je wel wat voor doen.
Ik weet niet of het helpt als de ouders slecht NL spreken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:32 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik denk toch dat het een stuk sneller gaat met dat leren als de ouders ook Nederlands spreken. Denk je niet?
Zit wat in ja maar die ouders kunnen ook nog steeds leren. Op de PSZ zijn ze trouwens maar wat blij dat Celine heel erg goed Nederlands spreekt. Daar steken die kinderen een hoop van op. Ze is trouwens met nog een kindje de enige blanke daar. Zitten zo'n 25 kinderen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet of het helpt als de ouders slecht NL spreken.
Ik ben ook heel blij dat Soneal straks naar een PSZ gaat waar in het ergste geval wat plattelands taalachterstand is, zo hypocriet ben ik dan wel weerquote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:36 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Zit wat in ja maar die ouders kunnen ook nog steeds leren. Op de PSZ zijn ze trouwens maar wat blij dat Celine heel erg goed Nederlands spreekt. Daar steken die kinderen een hoop van op. Ze is trouwens met nog een kindje de enige blanke daar. Zitten zo'n 25 kinderen.
Dat is wel heel sneu ja.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:36 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Zit wat in ja maar die ouders kunnen ook nog steeds leren. Op de PSZ zijn ze trouwens maar wat blij dat Celine heel erg goed Nederlands spreekt. Daar steken die kinderen een hoop van op. Ze is trouwens met nog een kindje de enige blanke daar. Zitten zo'n 25 kinderen.
De goede wijken A.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:36 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Bij de kleine beer heb je af en toe het idee dat je in ouwehands dierenpark staat bij de penguins.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De goede wijken A.
J. ging laatst mee om de kinderen te halen... Hij moest het toch kwijt, dat er geen blanke ouders, anders dan het groepje polen, op het schoolplein stonden..
Wil jij dan stoppen met de deskundige uithangen. Stomme boer.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben ook heel blij dat Soneal straks naar een PSZ gaat waar in het ergste geval wat plattelands taalachterstand is, zo hypocriet ben ik dan wel weer
Levenservaring jonguhquote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:42 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Wil jij dan stoppen met de deskundige uithangen. Stomme boer.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Levenservaring jonguh
En hartje Philadelphia au-pair geweest en in zo'n stad kom je dat soort problemen ook tegen
Sowieso. Ik woon ook in zo'n gat (1,2% NWA's ftw en de eerste hoofddoek is dit jaar pas gesignaleerd op onze schoolquote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Levenservaring jonguh
En hartje Philadelphia au-pair geweest en in zo'n stad kom je dat soort problemen ook tegen
Ik weet nog een leuk huis in de middle of nowhere, zonder hoofddoeken... Kopen?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
Sowieso. Ik woon ook in zo'n gat (1,2% NWA's ftw en de eerste hoofddoek is dit jaar pas gesignaleerd op onze school) maar heb daar wel zelf voor geknokt. Had ook midden in de ellende kunnen wonen maar ik heb er zélf voor gekozen om een (minder betaalde) baan in de buurt te nemen, ik heb er zélf voor gekozen om een relatief goedkoop huis in een dorp ipv midden in de stad te kopen, je moet zélf je leven inrichten en niet gaan zitten afwachten tot ome Geert dit voor je komt opknappen.
Dus niemand moet zeggen dat ik makkelijk praten heb, dan zeg ik, zorg maar dat JIJ ook makkelijk praten krijgt!
Je kan ook in duindorp of scheveningen gaan wonen.. Daar zijn die problemen ook al een stuk minder...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:48 schreef Armageddon het volgende:
Ik vind dat meer vluchtgedrag J. Ik laat me niet m'n stad uitjagen.
Nee, het klinkt echt heel aantrekkelijk iddquote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:48 schreef Ticootje het volgende:
Nee, serieus, ik zou niet buiten de randstad willen wonen.
Nee dank je. Dan kom ik het andere uiterste weer tegen. Barbie.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan ook in duindorp of scheveningen gaan wonen.. Daar zijn die problemen ook al een stuk minder...
Ik wil gewoon het beste voor mij en mijn kind en dat heeft niks met vluchten te maken. Ik ga toch niet tussen de brommerrijdende klojo's wonen als ik ook in een prachtig mooi rustig dorpje kan wonen waar het grootste probleem de 5 jaarlijkse feestweek is?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:48 schreef Armageddon het volgende:
"Maar ze is wel heel lief "quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:50 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Nee dank je. Dan kom ik het andere uiterste weer tegen. Barbie.
Je moet doen wat je het beste vind inderdaad. Ik kan alleen niet wonen in zo'n rustig dorp. Als ik een week op Texel zit dan krijg ik al de zenuwen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:50 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik wil gewoon het beste voor mij en mijn kind en dat heeft niks met vluchten te maken. Ik ga toch niet tussen de brommerrijdende klojo's wonen als ik ook in een prachtig mooi rustig dorpje kan wonen waar het grootste probleem de 5 jaarlijkse feestweek is?
Het mooiste is nog dat ze een teringhekel aan buitenlanders hebben in die dorpen, terwijl er geen 1 woont.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:55 schreef Ticootje het volgende:
Ik hou van de stad... Dat is ook zo'n beetje het eerste wat ik J. heb verteld toen de zaken serieus werden... Wat er ook gebeurd, ik kom niet jouw kant op.. Dat kan ik niet... Ik zou doodongelukkig worden van het wonen in een dorpskern... Waar ons ons kent, en je buuf met het hele dorp deelt wanneer je sex hebt.
Mooi is dat he?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:56 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Het mooiste is nog dat ze een teringhekel aan buitenlanders hebben in die dorpen, terwijl er geen 1 woont.
Sex heb ik niet meer dus dat scheelt. Maar ik vind het bij ons net goed. De buurvrouw(en) kennen je bij naam en verderop in de straat ook nog wel, maar we zitten echt niet bij elkaar op de koffie continue. Maar er wordt wel op elkaars huis en kinderen bijv. gelet. Toen de kleine net rond het huis mocht steppen (rond het blokje zeg maar) vroeg de buurvrouw wel ff of dat wel mocht van papa en mama, dat soort kleine dingen. Vind ik fijn. Zelfs ik als zolderkamerautist kan dat waarderenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:55 schreef Ticootje het volgende:
Ik hou van de stad... Dat is ook zo'n beetje het eerste wat ik J. heb verteld toen de zaken serieus werden... Wat er ook gebeurd, ik kom niet jouw kant op.. Dat kan ik niet... Ik zou doodongelukkig worden van het wonen in een dorpskern... Waar ons ons kent, en je buuf met het hele dorp deelt wanneer je sex hebt.
Ja wat is het nou. Wonen er alleen maar domme D66-ers die niks van de wereld snappen of wonen er allemaal PVV stemmende boeren?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:56 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Het mooiste is nog dat ze een teringhekel aan buitenlanders hebben in die dorpen, terwijl er geen 1 woont.
Ik denk een mixquote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja wat is het nou. Wonen er alleen maar domme D66-ers die niks van de wereld snappen of wonen er allemaal PVV stemmende boeren?.
Ik zou me afvragen waar diegene zich in godsnaam mee bemoeit... Het is mijn kind en het feit dat ze buiten loopt te klieren wil genoeg zeggen dat ze van mij buiten mag spelen?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:57 schreef Luigi het volgende:
[..]
Sex heb ik niet meer dus dat scheelt. Maar ik vind het bij ons net goed. De buurvrouw(en) kennen je bij naam en verderop in de straat ook nog wel, maar we zitten echt niet bij elkaar op de koffie continue. Maar er wordt wel op elkaars huis en kinderen bijv. gelet. Toen de kleine net rond het huis mocht steppen (rond het blokje zeg maar) vroeg de buurvrouw wel ff of dat wel mocht van papa en mama, dat soort kleine dingen. Vind ik fijn. Zelfs ik als zolderkamerautist kan dat waarderen.
De kern van Hollanderschap! Zeiken om het zeiken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:51 schreef Luigi het volgende:
Soms lijkt het er wel eens op dat mensen er zelfs een beetje trots op zijn dat ze midden in die ellende wonen. Van die mensen die ook vol vuur kunnen vertellen over ál die files waar ze élke dag instaan (maar een andere baan zoeken ho maar).
Ik ook. En ik heb het mooiste van 2 werelden. Vlak bij de grote stad, Alexandrium 3 op fietsafstand. Maar verder is dit wijkkie gewoon een dorp. Waar de schoolpleinmoeders met elkaar gaan eten zeg maar.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:57 schreef Luigi het volgende:
[..]
Sex heb ik niet meer dus dat scheelt. Maar ik vind het bij ons net goed. De buurvrouw(en) kennen je bij naam en verderop in de straat ook nog wel, maar we zitten echt niet bij elkaar op de koffie continue. Maar er wordt wel op elkaars huis en kinderen bijv. gelet. Toen de kleine net rond het huis mocht steppen (rond het blokje zeg maar) vroeg de buurvrouw wel ff of dat wel mocht van papa en mama, dat soort kleine dingen. Vind ik fijn. Zelfs ik als zolderkamerautist kan dat waarderen.
De hele tent??quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:00 schreef Armageddon het volgende:
Ik weet nog wel dat Joene vertelde dat men van plan was om een asielzoekerscentrum te bouwen in Den Oever. Ze braken de hele tent af daar.
Diezelfde buurvrouw weet ook dat ze al een keer de benen heeft genomen met een vriendinnetje van d'rquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zou me afvragen waar diegene zich in godsnaam mee bemoeit... Het is mijn kind en het feit dat ze buiten loopt te klieren wil genoeg zeggen dat ze van mij buiten mag spelen?
Hier haal je de kinderen zelf uit de klas op? Als de juf je heeft gezien... Niets zelf naar buiten...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:03 schreef Luigi het volgende:
[..]
Diezelfde buurvrouw weet ook dat ze al een keer de benen heeft genomen met een vriendinnetje van d'r. Ik vind het echt zo asociaal en vijandig om dan gelijk te zeggen waar bemoei je je mee... Voor je het weet ligt er weer een kleuter in de sloot of wordt er 1 een auto in getrokken.
Jij vind het ook niet fijn als er ouders op het schoolplein even opletten dat iedereen z'n vader of moeder vind als die een keertje te laat is ofzo? Ik vang regelmatig een vriendinnetje op die vertwijfeld z'n vader of moeder aan het zoeken is. Ook maar niet mee bemoeien?
Ja ik ben echt dolblij dat er nog plekken in Nederland zijn waar men niet de hele dag tegen elkaar loopt te snauwen en niet gelijk van het negatieve uitgaat.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ook. En ik heb het mooiste van 2 werelden. Vlak bij de grote stad, Alexandrium 3 op fietsafstand. Maar verder is dit wijkkie gewoon een dorp. Waar de schoolpleinmoeders met elkaar gaan eten zeg maar.
Hoewel ik wel vind dat er steeds meer stad oprukt... en niet op een positieve manier.
-laat ik deze maar weghalen voordat er mannen in zwarte regenjassen voor m'n deur staan.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:03 schreef Luigi het volgende:
[..]
Diezelfde buurvrouw weet ook dat ze al een keer de benen heeft genomen met een vriendinnetje van d'r. Ik vind het echt zo asociaal en vijandig om dan gelijk te zeggen waar bemoei je je mee... Voor je het weet ligt er weer een kleuter in de sloot of wordt er 1 een auto in getrokken.
Jij vind het ook niet fijn als er ouders op het schoolplein even opletten dat iedereen z'n vader of moeder vind als die een keertje te laat is ofzo? Ik vang regelmatig een vriendinnetje op die vertwijfeld z'n vader of moeder aan het zoeken is. Ook maar niet mee bemoeien?
Maar jij gaat echt gelijk tegen mensen zeggen waar ze zich (in godsnaam nog wel) mee bemoeien op zulke momenten...?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hier haal je de kinderen zelf uit de klas op? Als de juf je heeft gezien... Niets zelf naar buiten...
Over een jaar of 15 een leuk klein dijkhuisje hier in de buurt om stil in oud te worden, ik teken er blind voor.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zou best op vlieland willen wonen ofzolekker overzichtelijk en veilig en geborgen enzo
Jonguh, je hebt me in het echt gezien.. Hoe grote bek heb ik nu helemaal?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:05 schreef Luigi het volgende:
[..]
Maar jij gaat echt gelijk tegen mensen zeggen waar ze zich (in godsnaam nog wel) mee bemoeien op zulke momenten...?
Gezallich... Ik snap wel hoe die buurten verpauperen zeg maar.
Dus je zou dat niet zeggen tegen die buurvrouw. Niet liegen he.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jonguh, je hebt me in het echt gezien.. Hoe grote bek heb ik nu helemaal?
Ik denk het wel....quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:06 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dus je zou dat niet zeggen tegen die buurvrouw. Niet liegen he..
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:05 schreef Armageddon het volgende:
[..]
-laat ik deze maar weghalen voordat er mannen in zwarte regenjassen voor m'n deur staan.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:07 schreef Armageddon het volgende:
Ik kan het wel zeggen tegen m'n buurvrouw maar die verstaat me niet.
hey! de grootste filestress hebben wij hier in t Noord'n! Dus kom me niet aan met ál die filesquote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:51 schreef Luigi het volgende:
Soms lijkt het er wel eens op dat mensen er zelfs een beetje trots op zijn dat ze midden in die ellende wonen. Van die mensen die ook vol vuur kunnen vertellen over ál die files waar ze élke dag instaan (maar een andere baan zoeken ho maar).
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:06 schreef Luigi het volgende:
[..]
Over een jaar of 15 een leuk klein dijkhuisje hier in de buurt om stil in oud te worden, ik teken er blind voor.
(nu mijn vrouw nog)
Alleen als je bloedjes het huis uit zijn Swets. Daar heb ik geen zin an. Oh, en stapelbedden.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]We kunnen samen gaan wonen J?
Als jullie groot zijn, met de hamster.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]We kunnen samen gaan wonen J?
Er staan hier ook huurhuizen!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zou best op vlieland willen wonen ofzolekker overzichtelijk en veilig en geborgen enzo
Die kinderen laten we bij hun respectievelijke moeders. Wie het krijgt mag het houdenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:09 schreef Luigi het volgende:
[..]
Alleen als je bloedjes het huis uit zijn Swets. Daar heb ik geen zin an. Oh, en stapelbedden.
Als je een functioneel beheer functie voor 4K voor me heb en huizen met maandlasten van minder dan 450/maand geef maar een gil.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:09 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Er staan hier ook huurhuizen!en banen! Want gezien het algemeen lagere opleidingsniveau moeten ze het hier toch hebben van import.
En een zendmast. En zonnepanelen!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die kinderen laten we bij hun respectievelijke moeders. Wie het krijgt mag het houden
Zo'n klein lief dijkhuisje met van die luikjes en dan binnen tot de nok volgestouwd met electronica
Ach na deze kapen we gewoon een andere.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:10 schreef Armageddon het volgende:
Zullen we maar weer naar ons eigen topic terug gaan? Er gebeurd hier niet veel meer
Een gijtje?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan wil ik wel een geitje J.
En een rijger!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een gijtje, dus.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben eerst aan de beurt. Daarna gaan we voor jou zoeken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:12 schreef Armageddon het volgende:
Iemand trouwens nog een baan voor me? Er moeten er 175 van de 400 uit bij PostNL
Stervende hoeren aan de hashtag!quote:
Heb jij net zulke ijsen als Swets?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:12 schreef Armageddon het volgende:
Iemand trouwens nog een baan voor me? Er moeten er 175 van de 400 uit bij PostNL
Dat Last Resort wordt hem niet helemaal meer he?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:13 schreef Armageddon het volgende:
Straks eens even Arrow bekijken. Nieuwe serie.
Nee ;Dquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:14 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat Last Resort wordt hem niet helemaal meer he?
Nou, die huizen is niet zo'n probleem. woon je alleen wel op een tochtige wei op de klei van Groningen. Op 10 fietsminuten van de stad. nou die baan nog.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je een functioneel beheer functie voor 4K voor me heb en huizen met maandlasten van minder dan 450/maand geef maar een gil.
Yesquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Heb jij net zulke ijsen als Swets?
Zijn fietsminuten langerder dan de gewone minuten?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou, die huizen is niet zo'n probleem. woon je alleen wel op een tochtige wei op de klei van Groningen. Op 10 fietsminuten van de stad. nou die baan nog.
Kun je rekenen?quote:
nou, die vréselijke file's hè. De ergste van Nederland. die duren zo lang.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zijn fietsminuten langerder dan de gewone minuten?
Fileminuten?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:16 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou, die vréselijke file's hè. De ergste van Nederland. die duren zo lang.
Ik weet het ook niet?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:17 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Wat is er zo gek aan 4K bruto?
Groningen is wel een bijzonder leuke stad. En in Haren is ook wel eens wat te doen hoorde ik?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou, die huizen is niet zo'n probleem. woon je alleen wel op een tochtige wei op de klei van Groningen. Op 10 fietsminuten van de stad. nou die baan nog.
Ik ben al weggevlucht A. Zit nu in Zoeterminder. 1 Turk en 3 Polen op de school. Op de Haagsche scholen was het 1 Belg en 3 Nls op de schoolquote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:48 schreef Armageddon het volgende:
Mwa, als ik zo zie hoeveel sollicitaties Swets eruit heeft gedaan... Lijkt het toch een behoorlijk bedrag deze tijd?quote:
Sterf.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:24 schreef marriee92 het volgende:
Als jullie facebook hebben zouden jullie willen stemmen via deze link op mijn mooie meisje!??!
http://forum.fok.nl/
SUPER BEDANKT LIEVE MENSEN!
Bij mij merkten ze bij het Consultatiebureau (Slachthuisplein) op dat 'oh ik hoor dat er voor uw kind geen taallessen nodig zijn, nou dat scheelt hihi'.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:36 schreef Armageddon het volgende:
[..]
ja, hele gezellige bijeenkomsten, gesponsord door Albert Heijn. en iets met "bij de beesten af" plaatjes ofzo.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Groningen is wel een bijzonder leuke stad. En in Haren is ook wel eens wat te doen hoorde ik?
Thijssestraat...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bij mij merkten ze bij het Consultatiebureau (Slachthuisplein) op dat 'oh ik hoor dat er voor uw kind geen taallessen nodig zijn, nou dat scheelt hihi'.
Ik echt van:, nu ga ik hier weg, ongeacht wat het me kost.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bij mij merkten ze bij het Consultatiebureau (Slachthuisplein) op dat 'oh ik hoor dat er voor uw kind geen taallessen nodig zijn, nou dat scheelt hihi'.
Ik echt van:, nu ga ik hier weg, ongeacht wat het me kost.
Dat ligt denk ik niet aan mijn salariseisen aangezien ik die nauwelijks heb kunnen spuien. De enige bij wie ik die genoemd heb werd ik prompt uitgenodigd voor een 2e gesprekquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mwa, als ik zo zie hoeveel sollicitaties Swets eruit heeft gedaan... Lijkt het toch een behoorlijk bedrag deze tijd?
Nee maar het is wel heel erg suf dat je min of meer gedwongen wordt om te verhuizen uit de steden wil je niet dat je kind de enige is die NLs spreekt en geen hoofddoek draagt. Ik vind dat echt niet normaal.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:51 schreef Luigi het volgende:
Ik heb er ook weinig verstand van verder... Ambieer geen managementfunctie... En ik kom net kijken... Jullie zijn gewoon oud...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat ligt denk ik niet aan mijn salariseisen aangezien ik die nauwelijks heb kunnen spuien. De enige bij wie ik die genoemd heb werd ik prompt uitgenodigd voor een 2e gesprek
Voor beheer en management functies is het geen gek inkomen hoor. Mijn collega die gelijk met mij ontslagen is heeft ook net een nieuwe functie als PM voor 4.5K met auto en laptop en mobieltje enzo. Zijn natuurlijk wel functies dat je ook niet raar moet opkijken als je opeens in Taiwan zit terwijl iedereen hemelvaartdag aan het vieren is ofzo.
Ach gedwongen. Het is gewoon de voors en tegens afwegen toch? En kom op, al die Haagse prachtbuurten, dat rommelt toch al sinds de jaren 80? Echt heel tof is het daar toch nooit geweest?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee maar het is wel heel erg suf dat je min of meer gedwongen wordt om te verhuizen uit de steden wil je niet dat je kind de enige is die NLs spreekt en geen hoofddoek draagt. Ik vind dat echt niet normaal.
Jij moet niet zeiken met 450 huur. Tskquote:
http://www.indeed.nl/Functioneel-Beheerder-vacatures-in-Groningenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja
Dat is overigens wel een probleem.
Serieus? Maar je kan toch geen groentje van net aan 30 op een hele zware functie neerzetten?? Dat lijken me juist functies voor de "ouderen" die al wat werkervaring hebben..quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja
Dat is overigens wel een probleem.
Ja, maar ben je ook werkloos momenteel? Als uitgerangeerde ouwe zak met een te hoog salarisprofiel?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij moet niet zeiken met 450 huur. Tsk
Ik heb echt het 3 dubbele bijna
Ik zat Lorentzpleinquote:
Nee das niet waar. M'n vriendin heeft een prachtige jeugd gehad in Moerwijk. Sinds ze al die klojo's binnen hebben gehaald is het 1 grote teringbende geworden.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:31 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ach gedwongen. Het is gewoon de voors en tegens afwegen toch? En kom op, al die Haagse prachtbuurten, dat rommelt toch al sinds de jaren 80? Echt heel tof is het daar toch nooit geweest?
Het zijn niet alleen de prachtbuurten meer, is bijna 3-kwart vd stad geworden. En dat was vroeger echt vrij gezellig daar hoor.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:31 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ach gedwongen. Het is gewoon de voors en tegens afwegen toch? En kom op, al die Haagse prachtbuurten, dat rommelt toch al sinds de jaren 80? Echt heel tof is het daar toch nooit geweest?
Daar woonde ik 1 straat achter ja.quote:
Inhoudelijk kan die 30 jarige het wel. Of hij het op het persoonlijke vlak aan kan waag IK te betwijfelen. Maar in tijden van crisis nemen werkgevers hun kansenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Serieus? Maar je kan toch geen groentje van net aan 30 op een hele zware functie neerzetten?? Dat lijken me juist functies voor de "ouderen" die al wat werkervaring hebben..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |