Dat niveau staat ongeveer gelijk aan wat er in de OP staat ja.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:23 schreef Luigi het volgende:
Is dat trouwens geen vereiste tegenwoordig met al die inburgeringsmeuk enzo?.
Dat klinkt als een aanname.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat niveau staat ongeveer gelijk aan wat er in de OP staat ja.
Ook in Frankrijk zal het wel voorkomen, net zoals in de VS hele eerste generaties (vooral vrouwen) geen Engels spreken, maar dat zijn groepen die zichzelf zonder overheidssteun prima weten te redden, en hun kinderen spreken over het algemeen vloeiend zowel de taal van het land waar de ouders vandaan komen als de taal van het land waar ze wonen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:22 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als jij in een ander land gaat wonen dan zorg je gewoon dat je de taal gaat leren. Moet je in Frankrijk mee aankomen, met dit verhaal.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]Ruim 10 jaar geleden waren die cursussen er nog niet. En ook niet verplicht. En al helemaal niet voor Oost-Europeanen. Volgens mij nu ook alleen nog maar voor NWA's (niet westerse allochtonen).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemaal prima. Ik heb er alleen geen zin in dat Celine achter gaat lopen omdat andere ouders het verrotten om Nederlands te lullen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook in Frankrijk zal het wel voorkomen, net zoals in de VS hele eerste generaties (vooral vrouwen) geen Engels spreken, maar dat zijn groepen die zichzelf zonder overheidssteun prima weten te redden, en hun kinderen spreken over het algemeen vloeiend zowel de taal van het land waar de ouders vandaan komen als de taal van het land waar ze wonen.
Maar kon je wel degelijk cursussen Nederlands doen he?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:27 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ruim 10 jaar geleden waren die cursussen er nog niet. En ook niet verplicht. En al helemaal niet voor Oost-Europeanen. Volgens mij nu ook alleen nog maar voor NWA's (niet westerse allochtonen).
Daat heeft niemand gezegd of ontkent in dit topicquote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar kon je wel degelijk cursussen Nederlands doen he?
Dat kan ik me voorstellen, maar het punt zit hem niet zozeer in het feit dat de ouders de taal wel of niet spreken, maar in dat ze het belangrijk vinden dat het kind de taal leert spreken, en dat kan prima als de ouders de taal niet spreken, maar daar moet je wel wat voor doen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:28 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Allemaal prima. Ik heb er alleen geen zin in dat Celine achter gaat lopen omdat andere ouders het verrotten om Nederlands te lullen.
Ik blijf het een belachelijke vertoning vinden als er dan weer zo'n dame probeert met de juf te praten en dat het kind moet tolken... Je geeft wel een signaal af.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen, maar het punt zit hem niet zozeer in het feit dat de ouders de taal wel of niet spreken, maar in dat ze het belangrijk vinden dat het kind de taal leert spreken, en dat kan prima als de ouders de taal niet spreken, maar daar moet je wel wat voor doen.
Ik denk toch dat het een stuk sneller gaat met dat leren als de ouders ook Nederlands spreken. Denk je niet?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen, maar het punt zit hem niet zozeer in het feit dat de ouders de taal wel of niet spreken, maar in dat ze het belangrijk vinden dat het kind de taal leert spreken, en dat kan prima als de ouders de taal niet spreken, maar daar moet je wel wat voor doen.
Ik weet niet of het helpt als de ouders slecht NL spreken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:32 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik denk toch dat het een stuk sneller gaat met dat leren als de ouders ook Nederlands spreken. Denk je niet?
Zit wat in ja maar die ouders kunnen ook nog steeds leren. Op de PSZ zijn ze trouwens maar wat blij dat Celine heel erg goed Nederlands spreekt. Daar steken die kinderen een hoop van op. Ze is trouwens met nog een kindje de enige blanke daar. Zitten zo'n 25 kinderen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet of het helpt als de ouders slecht NL spreken.
Ik ben ook heel blij dat Soneal straks naar een PSZ gaat waar in het ergste geval wat plattelands taalachterstand is, zo hypocriet ben ik dan wel weerquote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:36 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Zit wat in ja maar die ouders kunnen ook nog steeds leren. Op de PSZ zijn ze trouwens maar wat blij dat Celine heel erg goed Nederlands spreekt. Daar steken die kinderen een hoop van op. Ze is trouwens met nog een kindje de enige blanke daar. Zitten zo'n 25 kinderen.
Dat is wel heel sneu ja.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:36 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Zit wat in ja maar die ouders kunnen ook nog steeds leren. Op de PSZ zijn ze trouwens maar wat blij dat Celine heel erg goed Nederlands spreekt. Daar steken die kinderen een hoop van op. Ze is trouwens met nog een kindje de enige blanke daar. Zitten zo'n 25 kinderen.
De goede wijken A.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:36 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Bij de kleine beer heb je af en toe het idee dat je in ouwehands dierenpark staat bij de penguins.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De goede wijken A.
J. ging laatst mee om de kinderen te halen... Hij moest het toch kwijt, dat er geen blanke ouders, anders dan het groepje polen, op het schoolplein stonden..
Wil jij dan stoppen met de deskundige uithangen. Stomme boer.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben ook heel blij dat Soneal straks naar een PSZ gaat waar in het ergste geval wat plattelands taalachterstand is, zo hypocriet ben ik dan wel weer
Levenservaring jonguhquote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:42 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Wil jij dan stoppen met de deskundige uithangen. Stomme boer.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Levenservaring jonguh
En hartje Philadelphia au-pair geweest en in zo'n stad kom je dat soort problemen ook tegen
Sowieso. Ik woon ook in zo'n gat (1,2% NWA's ftw en de eerste hoofddoek is dit jaar pas gesignaleerd op onze schoolquote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Levenservaring jonguh
En hartje Philadelphia au-pair geweest en in zo'n stad kom je dat soort problemen ook tegen
Ik weet nog een leuk huis in de middle of nowhere, zonder hoofddoeken... Kopen?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
Sowieso. Ik woon ook in zo'n gat (1,2% NWA's ftw en de eerste hoofddoek is dit jaar pas gesignaleerd op onze school) maar heb daar wel zelf voor geknokt. Had ook midden in de ellende kunnen wonen maar ik heb er zélf voor gekozen om een (minder betaalde) baan in de buurt te nemen, ik heb er zélf voor gekozen om een relatief goedkoop huis in een dorp ipv midden in de stad te kopen, je moet zélf je leven inrichten en niet gaan zitten afwachten tot ome Geert dit voor je komt opknappen.
Dus niemand moet zeggen dat ik makkelijk praten heb, dan zeg ik, zorg maar dat JIJ ook makkelijk praten krijgt!
Je kan ook in duindorp of scheveningen gaan wonen.. Daar zijn die problemen ook al een stuk minder...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:48 schreef Armageddon het volgende:
Ik vind dat meer vluchtgedrag J. Ik laat me niet m'n stad uitjagen.
Nee, het klinkt echt heel aantrekkelijk iddquote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:48 schreef Ticootje het volgende:
Nee, serieus, ik zou niet buiten de randstad willen wonen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |