Dat kan ook met baby. Juist dan!! Heerlijk als er geen buik meer in de weg zit!quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:18 schreef Suikertante het volgende:
Het kan snel gaan! Neem het er nog maar even van!
Kan toch pijpen?quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:21 schreef Suikertante het volgende:
Ik denk de eerste week even niet. Zelfs bij jou.
deze zet ik even in m'n favorieten !quote:
Oh maar ik gok ook dat het niet meer past dan hoor. Met stuwing enzo.quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:23 schreef Suikertante het volgende:
Ja daag, ik had het gewoon over rampetampen hoor. Je trekt niet zo'n setje aan om vervolgens alleen je vent te pijpen.
grote tieten ja !quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:26 schreef Suikertante het volgende:
Vinden sommige mannen juist heel geil!
Hoe zou het met Sorbo zijn?
ja je raakt opgewonden ? Jij sexmachine?quote:
Ik raak tegenwoordig zelfs opgewonden van een natte dweilquote:Op zondag 7 oktober 2012 18:46 schreef Joene het volgende:
[..]
ja je raakt opgewonden ? Jij sexmachine?
Oh!!!! Van harte!!quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:48 schreef Zolena het volgende:
Hallo allemaal. Ik ben vannacht bevallen van onze zoon. Ging allemaal erg snel. Maar hij is helemaal gezond en we liggen hier nu te genieten.
Succes sorbo!
inc. natte dweilen luchtquote:Op zondag 7 oktober 2012 18:48 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Ik raak tegenwoordig zelfs opgewonden van een natte dweil
Oh das wel makkelijk voor de vriend des huizesquote:Op zondag 7 oktober 2012 18:48 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Zo even tussendoor!!quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:48 schreef Zolena het volgende:
Hallo allemaal. Ik ben vannacht bevallen van onze zoon. Ging allemaal erg snel. Maar hij is helemaal gezond en we liggen hier nu te genieten.
Succes sorbo!
Als het maar nat is?quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:48 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Eerder vervelend af en toequote:Op zondag 7 oktober 2012 18:51 schreef Joene het volgende:
[..]
Oh das wel makkelijk voor de vriend des huizes
Gefeliciteerd!! Geniet lekker samen!quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:48 schreef Zolena het volgende:
Succes sorbo!
mwah als je een beetje Doable bent , heeft ie er vast geen moeite meequote:
Gokje? Jij zou d'r doen hoor.quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:53 schreef Joene het volgende:
[..]
mwah als je een beetje Doable bent , heeft ie er vast geen moeite mee
Nah, je bent toch gewoon een lekker wijf?quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:59 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Als ie net zo wanhopig is als Spen wellicht
Minstens! Pm je adres ?quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:59 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Als ie net zo wanhopig is als Spen wellicht
In mijn dromen absoluut!quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nah, je bent toch gewoon een lekker wijf?
quote:
quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:25 schreef freecell het volgende:
Baal baal baal baal....
Alles wat ik eet en het meeste wat ik drink komt er weer net zo hard uit.
Dacht dat we dat wel gehad hadden inmiddels...Elke dag minstens een keer spugen, prima. Maar niet in het derde trimester nog eens een keer weer dat hele gedonder opnieuw.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:32 schreef freecell het volgende:
Ik loop trouwens wel altijd te zeiken he?
Terminaal zwanger
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
Precies dat iddquote:Op zondag 7 oktober 2012 19:33 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nee joh, volgens mij heb je het ook gewoon écht niet getroffen qua kwaaltjes enzo. Heb juist totaal niet de indruk dat jij een mieperd bent ofzo, maar gewoon een sterke vrouw
quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:33 schreef Logician78 het volgende:
Ik maak het zo overAh, goed zo! Tevreden zijn met jezelf is goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan ga ik weer verder met mijn toetje eten![]()
Ik heb werkelijk al een hele zwangerschap het gevoel dat ik overal over loop te zeikenquote:Op zondag 7 oktober 2012 19:33 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nee joh, volgens mij heb je het ook gewoon écht niet getroffen qua kwaaltjes enzo. Heb juist totaal niet de indruk dat jij een mieperd bent ofzo, maar gewoon een sterke vrouw
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:39 schreef Suikertante het volgende:
En Logi, je bent een knapperd, maar opgewonden raken van een dweil is een rare eigenschap.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:54 schreef -Spenny- het volgende:
Nou fijn heb ik al die jaren geprobeerd haar een complex m.b.t. haar uiterlijk aan te praten gaan jullie haar hier ff lopen ophemelen. Bedankt hoor.......
Gaat ze dus binnenkort beseffen dat ze way out of league is en lig ik weer in de goot.
Als er over een jaar een giro-nummer op tv is voor ons kind is het jullie schuld!
(Nu eerst ff een natte dweil zoeken)
Dat deed ik ook en telkens was ik weer teleurgesteld dat het na een x aantal weken echt niet stopte.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:05 schreef freecell het volgende:
Gek is dat toch, in mijn hoofd relateer ik misselijk zijn en spugen aan HCG en die is heul niet meer hoog nu
Je hoort het helaas vrij vaak, dat het terugkomt..quote:Op [url=http//forum.fok.nl/topic/1879467/3/25#117704047]zondag 7 oktober 2012 20:05[/url] schreef freecell het volgende:
Gek is dat toch, in mijn hoofd relateer ik misselijk zijn en spugen aan HCG en die is heul niet meer hoog nu
Ligging is wel logisch inderdaad. Het is ook niet dat je nog ruimte hebt voor een maag ofzoquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:06 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Het zal nu wel de ligging zijn denk ik? Ik hoef ook echt niet plat op mijn rug te gaan liggen, want dat is een gegarandeerde golf :p
Nou, aangezien het nu na 35 weken nog niet gestopt is, gok ik dat ik echt zal moeten wachten tot beeb er isquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:07 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dat deed ik ook en telkens was ik weer teleurgesteld dat het na een x aantal weken echt niet stopte.
Ik hoop voor je dat het snel stopt.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:38 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk al een hele zwangerschap het gevoel dat ik overal over loop te zeiken
Ben heus niet de enige met de dingen waar ik last van heb.The good part: je hebt het al twee keer gedaan! Jij laat die baby waarschijnlijk zo meedraaien in je leven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar echt beroerd dat je nu weer zo moet kotsen zeg.... lijkt me erg genoeg als je elke dag nog 1x moet, maar bij alles wat je eet, pfffEn jij hebt gewoon geen makkelijke zwangerschap, no denying it.
Het kan nog hielden ze mij voor. Maar ik geloofde het ook niet meer.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:11 schreef freecell het volgende:
[..]
Ligging is wel logisch inderdaad. Het is ook niet dat je nog ruimte hebt voor een maag ofzo
[..]
Nou, aangezien het nu na 35 weken nog niet gestopt is, gok ik dat ik echt zal moeten wachten tot beeb er is
quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:54 schreef -Spenny- het volgende:
Nou fijn heb ik al die jaren geprobeerd haar een complex m.b.t. haar uiterlijk aan te praten gaan jullie haar hier ff lopen ophemelen. Bedankt hoor.......
Gaat ze dus binnenkort beseffen dat ze way out of league is en lig ik weer in de goot.
Als er over een jaar een giro-nummer op tv is voor ons kind is het jullie schuld!
(Nu eerst ff een natte dweil zoeken)
Dat is tenminste iets. Ik hoop zo voor je dat het na de bevalling meteen weg is. Ik stond toch raar te kijken toen het toen nog niet stopte. Ik voelde mij behoorlijk beet genomen iedereen zei dat het meteen over zou zijn en dat was het nietquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:14 schreef freecell het volgende:
Inmiddels wel maagzuurremmer, ik ga er niet minder van kotsen, maar het wordt wel minder pijnlijk
quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:14 schreef freecell het volgende:
[..]
Gelukkig voor hem heeft hij een onweerstaanbare dweil
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, aangezien ik mij er niets voor bij kan stellen. Het klinkt heel erg naarquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:19 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat kan ik nu nog steeds niet helaas. Maar volgens mij hebben maar heel weinig mensen dat en jij vast niet.
Zal wel moeten, moet nu namelijk weer vergelijkingen over schijtende en scheten latende koeien met veel eetlust, grote tepels en dikke uiers gaan om al die positiviteit weer weg te werken.quote:meneer zit nu al klaar voor boer zoekt vrouw, dus valt vies tegen hoor..
quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:21 schreef -Spenny- het volgende:
[..]
Zal wel moeten, moet nu namelijk weer vergelijkingen over schijtende en scheten latende koeien met veel eetlust, grote tepels en dikke uiers gaan om al die positiviteit weer weg te werken.
.............Allemaal tactiek............
Dank je. Ik eet inmiddels ook wel weer en echt niet alles komt eruit alleen ik blijf misselijk. En een operatie kan maar dan mag ik geen kinderwens meer hebben. En de vraag is of de operatie volledig helpt en na een paar jaar opnieuw uitgevoerd moet worden.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:20 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, aangezien ik mij er niets voor bij kan stellen. Het klinkt heel erg naarSterkte
Pffffff dat zijn nogal beslissen zegquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:22 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dank je. Ik eet inmiddels ook wel weer en echt niet alles komt eruit alleen ik blijf misselijk. En een operatie kan maar dan mag ik geen kinderwens meer hebben. En de vraag is of de operatie volledig helpt en na een paar jaar opnieuw uitgevoerd moet worden.
Kan ik mij wel iets bij voorstellen, ik vind deze zwangerschap al zwaar in verhouding tot de andere 3 maar als ik dan de verhalen van free of jou lees ... heftig en logisch dat je daar even de tijd voor neemt qua beslissingquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:26 schreef ferrari_rood het volgende:
We zijn er ook nog niet uit
Ik vond mijn zwangerschap echt een hel en ik kon amper iets meer dan apatisch op de bank zitten. Maar ik ben nu nog "jong" en ik heb altijd wel 2 kinderen willen hebben als mij dat gegund is. Maar wie zegt dat ik nu geen zwangerschapsvergiftiging krijg waarbij wij beide aan het sterven waren?
Maar goed ontopic hier succes allemaal met je zwangerschap en geniet ervan.
Gefeliciteerd!!!!quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:48 schreef Zolena het volgende:
Succes sorbo!
Sorbo wat heerlijk om dit goede nieuws te lezen. Gefeliciteerd, julllie allemaal!quote:Op maandag 8 oktober 2012 01:40 schreef Sorbootje het volgende:
Het was een loeizware bevalling, maar om 22.40 is Sybren geboren. Hij is perfect en ik voel me rustig, trots en gelukkig
Wat geweldig!quote:Op maandag 8 oktober 2012 01:40 schreef Sorbootje het volgende:
Het was een loeizware bevalling, maar om 22.40 is Sybren geboren. Hij is perfect en ik voel me rustig, trots en gelukkig
Ohhh hij is er!!! Van harte allemaal! You did it!quote:Op maandag 8 oktober 2012 01:40 schreef Sorbootje het volgende:
Gefeliciteerd voor jullie allemaal. Zo bijzonder!quote:Op maandag 8 oktober 2012 01:40 schreef Sorbootje het volgende:
Grappig dat je dat vindt want hij was sneller dan de mijnequote:Op maandag 8 oktober 2012 08:22 schreef freecell het volgende:
Sorbo, you did it!
Je bent aardig lang bezig geweest zeg
Was Sorbo bij Isabeau niet juist heel snel?quote:Op maandag 8 oktober 2012 08:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Grappig dat je dat vindt want hij was sneller dan de mijne
gefeliciteerd jullie allemaalquote:Op maandag 8 oktober 2012 01:40 schreef Sorbootje het volgende:
En dat gewoon niet zeggen hequote:Op maandag 8 oktober 2012 09:18 schreef Ticootje het volgende:
Oh, ik ging onwijs hard rammelen van de verse baby foto's... In de ochtend zat ik nog te piepen tegen Joene, ik loop maar 13 weken achter Sorbo, ik wil nog niet... En dan zie je die foto's en dan denk ik... IK WIL NU!!!!! BABY!!!
Ik vind alles langer dan mijn bevallingen langquote:Op maandag 8 oktober 2012 08:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Grappig dat je dat vindt want hij was sneller dan de mijne
Nou toen we ergens om 6 of 7 hoorde dat ze inderdaad bezig was, zei ik tegen J, oh die is tegen de middag wel klaar hoor... De hele dag op scherp.... Hele tijd, weet je al wat, heb je al een berichtje?quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:35 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik vind alles langer dan mijn bevallingen lang
Nee,grapje, maar Sorbo was bij de vorige bevalling behoorlijk wat sneller dan nu, en een tweede gaat meestal niet langzamer.
Serieus, ik vraag me altijd af hoe dat kan... Je wordt toch dikker? Er beweegt een kind enzo... Hoe kun je het nou niet merken??quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:45 schreef MeNicole2 het volgende:
Een buurvrouw aan ons pleintje is eergisteren bevallen. Ze wist niet eens dat ze zwanger was. Heeft al 2 grote dochters van 16 en 20. Ze dacht dat ze in de overgang was
Ze zijn nu nog in het ziekenhuis want ze hebben helemaal niks in huis. Iedereen vandaag in rep en roer om te zorgen dat er de noodzakelijke spullen in huis komen zodat ze vanmiddag naar huis kunnen.
Is toch ook wat
Dat dacht ik ook altijd, totdat ik van dichtbij meemaakte dat het iemand overkwamquote:Op maandag 8 oktober 2012 09:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Serieus, ik vraag me altijd af hoe dat kan... Je wordt toch dikker? Er beweegt een kind enzo... Hoe kun je het nou niet merken??
Geen idee. Ze was al heel fors van zichzelf en we zagen haar elke dag maar niemand die ooit heeft gedacht dat ze zwanger zou kunnen zijn omdat ze dikker werd. Was niet te zien. Ze heeft ook geen man das helemaal dat niemand het ooit gedacht had.quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Serieus, ik vraag me altijd af hoe dat kan... Je wordt toch dikker? Er beweegt een kind enzo... Hoe kun je het nou niet merken??
quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:50 schreef MeNicole2 het volgende:
De 2 oudste meiden helemaal in shock. Hun moeder had nog sexMaar ze hebben gisteren wel de hele stad leeggekocht met kleding voor hun zusje
Ik lag gister te slapen in de auto, en die kleine die schopte zo raak tegen mn rib dat ik echt wakker werd en auw ging doen...quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:49 schreef freecell het volgende:
Mja, hier steken echt voeten uit enzo.... Dat kan ik echt met de beste wil van de wereld niet aanzien voor darmen...
Daar had ik nog niet eens bij nagedachtquote:Op maandag 8 oktober 2012 10:08 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik denk dat de "klap" van het missen van de zwangerschap nog wel komt.
Verbaasd om je te zien? Wat een rare opmerking, zeker voor een invalkracht die jou toch eigenlijk heul niet kent? Heb je aangegeven het geen fijn gesprek te hebben gevonden/ga je nog iets dergelijks aangeven?quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:09 schreef pessie het volgende:
Sorbo dat klinkt wel echt heel heftig! Van harte met je prachtige neefje![]()
Zolena, gefeliciteerd met je zoon![]()
Niet zo'n leuke afspraak gehad bij de vk. Was een invalkracht die "verbaast was mij te zien omdat mijn oudste een 5-ponder was"![]()
![]()
. En ze vind dat ze met het team moet overleggen dat ik naar de gyn onder controle moet
. Stom mens. En nadat ze me hoteldebotel had gemaakt met ziekenhuis-verhalen ging ze mn bloeddruk meten
"die is wel wat hoger nu" ja duh
.
Ik heb al ingestemd met een extra groei-echo bij 30 weken, als de vk's zich zorgen maken over de groei (daarvoor kon je het toch niet goed bepalen volgens de vk's) en we houden het nu gewoon even bij de vk-praktijk. Ik moet wel zeggen dat ik deze invalkracht niet nog een keer hoef te zien. Als ik met 3 vk's verschillende scenario's bespreek en alles goed is heb ik geen behoefte aan een 4de die alles omgooit.
Ik ga het de volgende keer, bij een "normale" vk, wel aangeven. Maar ik vermoed dat ik nog wel gebeld wordt. Ik ben niet zo heel goed in vertrouwen geven, en wil het hier zeker even over hebben met 1 van de dames die ik eerder gesproken heb en die daadwerkelijk verantwoordelijk zijn.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
Sorbo, gefeliciteerd met je neefje![]()
[..]
Verbaasd om je te zien? Wat een rare opmerking, zeker voor een invalkracht die jou toch eigenlijk heul niet kent? Heb je aangegeven het geen fijn gesprek te hebben gevonden/ga je nog iets dergelijks aangeven?
Ah ja, dat is dan inderdaad wel fijner om het met zo iemand te besprekenquote:Op maandag 8 oktober 2012 12:44 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik ga het de volgende keer, bij een "normale" vk, wel aangeven. Maar ik vermoed dat ik nog wel gebeld wordt. Ik ben niet zo heel goed in vertrouwen geven, en wil het hier zeker even over hebben met 1 van de dames die ik eerder gesproken heb en die daadwerkelijk verantwoordelijk zijn.
Daar kunnen ze dus niets van zeggenquote:Op maandag 8 oktober 2012 13:02 schreef MaLo het volgende:
Pessie, blijft de groei van deze baby achter dan?
Ik vond al die extra echo's wel leukquote:Op maandag 8 oktober 2012 13:22 schreef pessie het volgende:
[..]
Daar kunnen ze dus niets van zeggen. Pas richting 28 week valt daar iets serieus over te zeggen meen ik. Althans, volgens mn normale vk's, deze wilde me naar mijn gevoel vandaag nog een groeiecho aansmeren
en gaf ook aan het niet eens te zijn met mn normale vk's
.
MaLo, ook hier een moeilijke start met bv, de eerste dagen inderdaad kv gegeven en langzamerhand over op volledig bv.
Ik zat hetzelfde te denken, ik voelde me juist heel erg onveilig/onzeker bij de vk en heel erg veilig bij de gyn...quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:32 schreef L0t.. het volgende:
Maar wat is er zo erg aan onder controle staan bij de gyn dan..?
Dat kan toch? Wie weet zitten de andere vk's wel fout en deze invaller niet. Ik zou persoonlijk ook blij zijn met extra controle, helemaal als je eerste kindje ook maar klein was. Liever er op tijd bij zijn en goede controle dmv groeiecho's dan er pas laat achter komen met de eventuele gevolgen van dien /my 2 centsquote:Op maandag 8 oktober 2012 13:30 schreef freecell het volgende:
Maar een invaller die aangeeft het niet eens te zijn met de normale vk's is op zijn minst typisch te noemen toch?
En wat er mis mee is? Een doorverwijzing naar een Gyn heb je zo te pakken, maar kom er maar eens weer vandaan...
Bij de vorige 2 groei-echo's lag mijn hummel weer binnen de curve, maar ik moet nog steeds elke week een groei-echo. (zometeen weer, maar zie er een beetje tegen op)
En als de groei weer goed is,is er een kansje dat ik weer terug mag naar de vlos. En dan durf ik bijna niet te zeggen wat er niet zo lekker gaat....
Dat zeg je dus niet omdat je bang bent in het ziekenhuis onder begeleiding te moeten bevallen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:30 schreef freecell het volgende:
Maar een invaller die aangeeft het niet eens te zijn met de normale vk's is op zijn minst typisch te noemen toch?
En wat er mis mee is? Een doorverwijzing naar een Gyn heb je zo te pakken, maar kom er maar eens weer vandaan...
Bij de vorige 2 groei-echo's lag mijn hummel weer binnen de curve, maar ik moet nog steeds elke week een groei-echo. (zometeen weer, maar zie er een beetje tegen op)
En als de groei weer goed is,is er een kansje dat ik weer terug mag naar de vlos. En dan durf ik bijna niet te zeggen wat er niet zo lekker gaat....
Ik ben het helemaal eens met 'vinger aan de pols houden' als dat nodig is!quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:37 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat kan toch? Wie weet zitten de andere vk's wel fout en deze invaller niet. Ik zou persoonlijk ook blij zijn met extra controle, helemaal als je eerste kindje ook maar klein was. Liever er op tijd bij zijn en goede controle dmv groeiecho's dan er pas laat achter komen met de eventuele gevolgen van dien /my 2 cents
Als ik naar de gyn moet omdat er echt iets is dan is dat zo, maar als er niets is vind ik het gewoon zinloos. Ik wil heel graag bij de vk blijven, ook omdat ik niet prettig voel in het ziekenhuis. Zou ik medisch moeten bevallen dan is dat zo, prima, maar mijn voorkeur gaat echt uit naar thuis. Ik denk gewoon dat iedereen moet bevallen waar die zich het prettigst voelt, als het verantwoord is.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:33 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Ik zat hetzelfde te denken, ik voelde me juist heel erg onveilig/onzeker bij de vk en heel erg veilig bij de gyn...
Nee, echt niet?quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat zeg je dus niet omdat je bang bent in het ziekenhuis onder begeleiding te moeten bevallen.
Dat wil men niet voor niks hè? Niet om jou te treiteren.
Hoe kan men jou nou goede begeleiding geven als je info achterhoudt. Je loopt daar niet voor niks. Laat die mensen dan hun werk doen.
Ik vind het zeer kwalijk hoeveel mensen over lijken te hebben voor een thuisbevalling. Door niet de volledige waarheid te vertellen zet je de gezondheid van je kind op het spel om maar thuis te kunnen bevallen.
Alsof het ziekenhuis de hel is.
Ik snap die houding gewoon echt niet
Zolang het verantwoord is absoluut mee eens, alleen zou ik die extra controle als er ook maar ééntje twijfelt stiekem juist heel fijn vinden. Maar iedereen zal hier zijn eigen gevoel/mening over hebben. En zolang het gewoon allemaal veilig is is daar helemaal niets mis meequote:Op maandag 8 oktober 2012 13:41 schreef pessie het volgende:
[..]
Als ik naar de gyn moet omdat er echt iets is dan is dat zo, maar als er niets is vind ik het gewoon zinloos. Ik wil heel graag bij de vk blijven, ook omdat ik niet prettig voel in het ziekenhuis. Zou ik medisch moeten bevallen dan is dat zo, prima, maar mijn voorkeur gaat echt uit naar thuis. Ik denk gewoon dat iedereen moet bevallen waar die zich het prettigst voelt, als het verantwoord is.
Mijn andere vk's zeggen dus allemaal dat een groei-echo vanaf een week of 28/30 zin heeft, en dan nu opeens een invalkracht die iets heel anders zegt. Klaar, groeiecho met 30 weken snap ik, maar nu, terwijl 3 mensen roepen dat et niet zoveel toevoegt? Ik ben 20 weken he, zolang het lichamelijk goed gaat en de baby lekker trappelt (3 keer per dag, wat behoorlijk vaak te noemen is voor deze termijn) is er gewoon geen reden voor. Het ging ook niet om deze baby, of om mij, het ging haar erom dat mijn peuter klein was aan het begin.
Oh, om eerlijk te zijn zou ik echt geen enkel probleem hebben gehad met een keizersnedequote:Op maandag 8 oktober 2012 13:44 schreef Gulara het volgende:
Coco, fijn dat niks een natuurlijke bevalling in de weg staat. Kan me voorstellen dat dat een opluchting is.
Die extra controle snap ik ook wel, alleen niet bij 20 weken... Wat willen ze zeggen? "ja mevrouw, nu lijkt ie niet zo groot maar dat kan over 2 weken weer volledig bijgegroeid zijn" oid. Tsja, dan is 30 weken toch vroeg genoeg?quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:47 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Zolang het verantwoord is absoluut mee eens, alleen zou ik die extra controle als er ook maar ééntje twijfelt stiekem juist heel fijn vinden. Maar iedereen zal hier zijn eigen gevoel/mening over hebben. En zolang het gewoon allemaal veilig is is daar helemaal niets mis mee
Ik heb eigenlijk niet gevraagd wat de schatting was bij 40 weken. Maar met de 31w-echo lag de baby 500gram voor op 'gemiddeld', en met 34w was dat 600gram. Dus ik denk dat ze inderdaad tussen die 8 a 9 pond verwachten. Ze dacht in ieder geval niet dat hij boven de 4,5 kilo uit zou komenquote:Op maandag 8 oktober 2012 13:54 schreef pessie het volgende:
Coco, ik keek vanochtend in het kaartjesboek bij de vk (ik hou van kaartjesboeken) en daar stond een 10-ponder in. Ik moet zeggen dat ik daar toch wel van schrok! Maar ze schatten die van jou nu dus richting 8 a 9 bij 40 weken?
Haha, ik snap je wel hoor. Ik stond me laatst te scheren en toen ik er toch in de buurt wasquote:Op maandag 8 oktober 2012 13:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, om eerlijk te zijn zou ik echt geen enkel probleem hebben gehad met een keizersnedeVind een natuurlijke bevalling stiekem nog 'enger' dan een keizersnede
Iets met elastiek.. Het kan, en als het niet kan krijg je een ks als het goed is. In Frankrijk kijken ze trouwens voor de bevalling naar het bekken en als ze vinden dat je bekken te smal is krijg je preventief een ks. Maar franse vrouwen zijn over het algemeen wat kleiner en smaller dan nederlandse vrouwen dus misschien wel heel logisch?quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:01 schreef Gulara het volgende:
[..]
Haha, ik snap je wel hoor. Ik stond me laatst te scheren en toen ik er toch in de buurt wasdacht ik echt: moet daar een heel kind doorheen.
Hier heb je dat iig niet. Ik heb zelf een androgyn bekken (wist niet eens dat er een naam voor was en heb ook geen idee hoe je dat schrijft), maar het enige wat er wordt gedaan is uit voorzorg aanraden poliklinisch te bevallen zodat je niet al persend naar het ziekenhuis hoeft als het toch niet blijkt te passen...quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:04 schreef pessie het volgende:
[..]
Iets met elastiek.. Het kan, en als het niet kan krijg je een ks als het goed is. In Frankrijk kijken ze trouwens voor de bevalling naar het bekken en als ze vinden dat je bekken te smal is krijg je preventief een ks. Maar franse vrouwen zijn over het algemeen wat kleiner en smaller dan nederlandse vrouwen dus misschien wel heel logisch?
quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:48 schreef danic het volgende:
Er scheen zelfs een meneer geweest te zijn die de deur niet verder open deed dan een kiertje en zei: 'maar dat had ik niet besteld' en haar zo weer wegstuurde. Echt, wat een lul zeg!
Mijlpaalquote:Op maandag 8 oktober 2012 14:48 schreef danic het volgende:
Hier me net aangemeld voor de kraamzorg. Kreeg net een what's app van As dat ik het tweede trimester was ingegaanHad ik nog helemaal niet in de gaten. Aanmelden moet voor 15 weken, dus vind 13 weken wel mooi dan (regel geldt bij ons dan hoor, elders zal het wel anders zijn).
Ze herkende mijn naam nog en nog even gepraat over onze kraamhulp. Was een lieverd die een jaar of 10 terug uit Liberia is gekomen. Was daar al volwaardig kraamzorg, maar moest de opleiding hier opnieuw doen, omdat alles hier anders werkt. Ze is inmiddels afgestudeerd.
Maar nu vertelde deze mevrouw dat ze nog steeds bij hen werkt, maar dat ze nog wel eens wordt geweigerd, puur om haar huidskleurEcht dat die mensen nog bestaan!
![]()
Er scheen zelfs een meneer geweest te zijn die de deur niet verder open deed dan een kiertje en zei: 'maar dat had ik niet besteld' en haar zo weer wegstuurde. Echt, wat een lul zeg!
Verhaal kwam naar boven omdat de kraam toen had gezegd dat wij zo lief voor haar warenMaar was ook lief. Als Eva krampjes had dan ging ze naar de woonkamer, legde haar op haar arm en ging met haar zingen en dansen. Zie ik een Nederlandse (blanke) kraam nog niet doen hoor.
Nederlands spreken is hier ook wel een vereiste, maar dat geldt wmb voor iedereen in een dienstverlenende functiequote:Op maandag 8 oktober 2012 15:05 schreef Ticootje het volgende:
Iemand weigeren vanwege huidskleur... omg wat erg...
Mijn enige criterium wat dat betreft is wel dat ze nederlands spreekt... Ik ben echt allergisch voor niet-nederlandssprekende nederlanders...
Zeker als ze al een jaar of 10 hier wonen...
Dat dus, al werk je bij de mac donalds en neem je bestellingen op. Sorry maar ik vertik het om in het engels mn hamburger te moeten bestellen. Ik wil best langzamer praten of een keer herhalen, geen probleem, iedereen moet het leren... Maar niet willen leren, nee sorry...quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:16 schreef MaLo het volgende:
[..]
Nederlands spreken is hier ook wel een vereiste, maar dat geldt wmb voor iedereen in een dienstverlenende functie.
Dat is wel erg kort door de bocht. Ik werk veel met expats die vaak onder een contract van 1 of een paar jaar hier werken en dan weer worden uitgezonden naar een ander land. Zij werken vaak de hele dag met mensen die ook uit andere landen komen, dus spreken dan vooral Engels met elkaar . Je kunt het ze imo niet kwalijk nemen dat ze dan niet binnen een jaar vloeiend Nederlands spreken.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:02 schreef rebel-angel het volgende:
hier werkt bij de action een poolse die alleen engels spreekt![]()
dat schiet toch niet op denk ik dan.
zelfde als dat ik wel eens collega's van buitenlandse afkomst heb en die gaan dan met vreemde klanten ook even gezellig in het buitenlands praten, vinden ze een service voor die klant![]()
als je hier woont, werkt en leeft spreek je ook maar de taal
Hoe was je 20-weken echo dan? Daar controleren ze ook heel veel bij....quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:54 schreef pessie het volgende:
[..]
Die extra controle snap ik ook wel, alleen niet bij 20 weken... Wat willen ze zeggen? "ja mevrouw, nu lijkt ie niet zo groot maar dat kan over 2 weken weer volledig bijgegroeid zijn" oid. Tsja, dan is 30 weken toch vroeg genoeg?
Coco, ik keek vanochtend in het kaartjesboek bij de vk (ik hou van kaartjesboeken) en daar stond een 10-ponder in. Ik moet zeggen dat ik daar toch wel van schrok! Maar ze schatten die van jou nu dus richting 8 a 9 bij 40 weken?
En wat betreft de bevalling, mijn moeder vond de 4-ponder veel zwaarder dan de 8-ponder...
Had pessie niet de keuze gemaakt geen 20 weken echo te doen?quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe was je 20-weken echo dan? Daar controleren ze ook heel veel bij....
Beetje raar om nu net met de 20 weken op een extra echo aan te sturen, die wordt toch al gedaan.
Dat weet ik niet, ik volg het tegenwoordig niet, ik zat hier alleen maar even vanwege Sorbo, maar ik nam aan dat het verloop van de vorige zwangerschap reden genoeg zou zijn om het deze keer wel te doen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Had pessie niet de keuze gemaakt geen 20 weken echo te doen?
Ja dat dus, bij ons was er een groeiachterstand van 3/4 wk bij de 20weken echo en vervolgens is er met 26weken weer een groeiecho gemaakt en vanaf toen iedere 2 weken een groeiecho.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe was je 20-weken echo dan? Daar controleren ze ook heel veel bij....
Beetje raar om nu net met de 20 weken op een extra echo aan te sturen, die wordt toch al gedaan.
Hier aan mijn bevallingsbed 2 stagaire gyns + echte gyn + stagaire vroedvrouw + 2 vroedvrouwen + kinderarts + stagaire kinderarts (nou ok, de laatste twee stonden in het kamertje ernaastquote:Op maandag 8 oktober 2012 16:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Een stagiaire is hier hartstikke welkom want ik vind dat iedereen de kans moet krijgen om het te leren. Maar idd dan wel een ervaren kracht erbij.
quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:41 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Hier aan mijn bevallingsbed 2 stagaire gyns + echte gyn + stagaire vroedvrouw + 2 vroedvrouwen + kinderarts + stagaire kinderarts (nou ok, de laatste twee stonden in het kamertje ernaast). Die zullen wel wat bijgeleerd hebben.
Alleen heeft een van de stagaires me toen gehecht en dat mocht wel wat strakker
Ik ben vorige week al gestript... had helaas geen effect.. En het voorwerk word inderdaad irritant. Heb al een paar keer gedacht dat het echt echt echt ging beginnen, maar helaas.quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:57 schreef ohnee het volgende:
Women: Ik had 3 weken last van voorwerk...Met 40,5 week heb ik toch wel gemeld dat ik het echt zat was en ze zouden me gaan strippen als de kleine er na t weekend nog niet zou zijn. (Was gelukkig niet nodig want de zondag kwam meneer uiteindelijk toch vanzelf met 41 weken)
Wellicht kan je bij jou VK vragen of dat een optie is? Je bent al 41 weken dus dan zullen ze er niet moeilijk over doen lijkt mij. Iig succes en sterkte! al dat voorwerk kan echt irritant worden na een lange tijd. (zeker als je gewoon wilt dat de kleine nou eens eruit komt)
Ja het voorwerk doet wel iets, althans bij de controle vorige week had ik al 2 cm ontsluitingquote:Op maandag 8 oktober 2012 08:45 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Women wat vervelend dat het steeds maar bij rommelen blijft, ik hoop voor je dat het voorwerk wel iets doet!
Hoe voel je je? Is het nog een beetje uit te houden? Hoe is het beleid daar mbt inleiden? Hier doen ze dat met 41wk namelijk.
Ik vind dat trouwens iets heel mafs! Dat je ontsluiting kunt hebben en dat dan tóch je baby er blijkbaar nog niet uitkomt, dat zelfs je water dan niet eens gebroken hoeft te zijn. Voor mijn gevoel betekende ontsluiting altijd dat er al een gat zit, zeg maarquote:Op maandag 8 oktober 2012 16:49 schreef Women86 het volgende:
Ja het voorwerk doet wel iets, althans bij de controle vorige week had ik al 2 cm ontsluitingHet is nog redelijk uit te houden hoor, het word wel met de dag zwaarder (veel bekkenpijn).
Hier laten ze je niet langer doorlopen dan uiterlijk 42 weken. Ik word eind vd week ingeleid als er nog niets uit zichzelf gebeurd is...
Heel goed!quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:53 schreef pessie het volgende:
Nelis gefeliciteerd en welkom!
As, ik vind het eigenlijk een beetje eng als Nathan op mn buik springt, ik probeer dat ruwere stoei-werk nu meer aan manlief over te laten, houd de peuter mij wel voor de kusjes en de knuffels. Hoe goed zou zo'n baby eigenlijk beschermt zitten en kan het kwaad als er een peuter klauterkaboutert?
woman, ik hoop gewoon dat jij snel je kindje in deze wereld mag verwelkomen![]()
Eresh spannend
Ah, jij hebt ook een klauterkabouter! Nathan heeft wel eens de neiging gehad mijn buik als trampoline te gebruiken, ik vraag me toch af of het zó goed beschermt zit.quote:
Oh, ik heb 't helemaal gemist! Alsnog welkomquote:Op maandag 8 oktober 2012 16:57 schreef nelisb het volgende:
Bedankt allemaal voor een warm welkom!
Voorlopig nog rustig aan hier, eerst maar eens de eerste echo, 12 november smst mijn vrouw net.
We zijn wel erg onzeker en angstig merken we beide, maar alles is ook nieuw voor ons.
We hebben het met een paar mensen gedeeld, omdat we wel de behoefte hadden om over onze gevoelens te praten en ook mocht het wel misgaan wij het kunnen delen met deze mensen.
Nee, ik ben geen trampoline, maar een stootje kan het best hebben. Zit goed beschermd... Baby schopt wel terug.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:00 schreef pessie het volgende:
[..]
Ah, jij hebt ook een klauterkabouter! Nathan heeft wel eens de neiging gehad mijn buik als trampoline te gebruiken, ik vraag me toch af of het zó goed beschermt zit.
Haha Coco, straks met kolven wordt dat dus helemaal een openbaring(weet niet of je dat in de planning hebt, maar ik vond kolven echt fascinerend).
Ik mag geen borstvoeding geven, maar zou het zo uitproberenquote:Op maandag 8 oktober 2012 17:00 schreef pessie het volgende:
[..]
Ah, jij hebt ook een klauterkabouter! Nathan heeft wel eens de neiging gehad mijn buik als trampoline te gebruiken, ik vraag me toch af of het zó goed beschermt zit.
Haha Coco, straks met kolven wordt dat dus helemaal een openbaring(weet niet of je dat in de planning hebt, maar ik vond kolven echt fascinerend).
Slik je bepaalde medicatie? Soms kan het zo zijn dat er goede alternatieven zijn die wel samen kunnen. Als je het echt wilt, zou je misschien kunnen rondbellen?quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik mag geen borstvoeding geven, maar zou het zo uitproberen![]()
Lijkt me ook echt bizar zoiets
Alleen krijg je volgens mij meteen een pilletje (na de bevalling) om de stuwing enzo stop te zetten, dacht ik.
Aye, krijg iedere 6 weken infuus Remicade (infliximab) voor mijn darmziekte. Geen alternatief voor, helaas.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:05 schreef Ticootje het volgende:
Slik je bepaalde medicatie? Soms kan het zo zijn dat er goede alternatieven zijn die wel samen kunnen. Als je het echt wilt, zou je misschien kunnen rondbellen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Aye, krijg iedere 6 weken infuus Remicade (infliximab) voor mijn darmziekte. Geen alternatief voor, helaas.Wat klote? Hoe moet dat nu dan? Mag het wel nu je zwanger bent?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Heb met 28w mijn laatste infuus gehad, en nu mag het pas weer na de bevalling. In principe sla ik er dus maar eentje volledig over (ongeveer), valt nog meequote:Op maandag 8 oktober 2012 17:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat klote? Hoe moet dat nu dan? Mag het wel nu je zwanger bent?
Hm.. Dat laatste kan ik toch echt niet beamen helaasquote:Op maandag 8 oktober 2012 17:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
Wat in de praktijk gelukkig vrijwel niet voorkomt: ontstekingsvrij de zwangerschap in = hele zwangerschap ontstekingsvrij, door hormonen enzo).
SSSHHHT!quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:21 schreef Raissa het volgende:
[..]
Hm.. Dat laatste kan ik toch echt niet beamen helaas
Op handen en voeten kruipen?? Dan kom ik niet meer omhoogquote:Op maandag 8 oktober 2012 17:21 schreef As1981 het volgende:
Een trampoline gaat mij ook te ver maar helemaal voorkomen kan en wil ik niet. ik ben de hele dag thuis op het momebt en wil dat hij gewoon zichzelf kan blijven. als mijn man er is proberen we dat wel een beetje te sturen.
Maar zoals vandaag is hij niet voor 21.00 uur thuis en dan moet hij toch ook op die manier zijn ei kwijt.
Maar ik kruip ook nog rond op handen en knieeen met hem op mijn rug. En merk dat wel aan mijn rug. Maar zodra hij op bed lig ga ik met mijn borduurwerkje op de bank en kom ik er alleen voor drinken vanaf
quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Aye, krijg iedere 6 weken infuus Remicade (infliximab) voor mijn darmziekte. Geen alternatief voor, helaas.Hey wat goed dat je met remicade gewoon zwanger mag worden! Mijn nichtje zit daar ook aan en die wil erg graag zwanger wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fijn!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
Overigens wel balen danquote:Op maandag 8 oktober 2012 17:21 schreef Raissa het volgende:
[..]
Hm.. Dat laatste kan ik toch echt niet beamen helaas
quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:23 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Hey wat goed dat je met remicade gewoon zwanger mag worden! Mijn nichtje zit daar ook aan en die wil erg graag zwanger wordenfijn!!
Ja, het mag gelukkig gewoonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb wel alles goed van tevoren besproken met mijn specialist dus. Wilde geen onnodige risico's nemen.
Die link kende ik overigens nog niet, thx!![]()
Ik ga wel veel bij hem op de grond zitten en lekker bouwen oid, maar echt dat stoeien wat hij het leukst vind is iets te ruw vrees ik, manlief heeft regelmatig opeens een knietje in zn lies te pakken oidquote:Op maandag 8 oktober 2012 17:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Op handen en voeten kruipen?? Dan kom ik niet meer omhoog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |