abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117725833
Zolena, gefeliciteerd met jullie!

Wauw sorboo, wat een bevalling :o gefeliciteerd met je neefje! Lekker uitrusten nu!
29/10/'10 - 25/03/'13
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:38:25 #202
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117725893
Sorbo! Gefeliciteerd met je neefje!

Zolena, Gefeliciteerd!

MeNicole, jee, wat apart zeg...zo weet je van niks, en zo heb je ineens een kind....Lijkt me heel raar! Wel fijn dat de hele buurt meehelpt, dat vind ik zo gaaf!
pi_117725925
Wow sorbo dat klinkt vreselijk heftig!
pi_117726023
Sorbo, wat een uitputtingsslag, en wat een finalestuk: hij is er! Het zit erop, hij is thuis. Super gedaan vrouw. Van harte, en sterkte met je herstel. :*
  maandag 8 oktober 2012 @ 12:09:26 #205
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_117726867
Sorbo dat klinkt wel echt heel heftig! Van harte met je prachtige neefje *O*

Zolena, gefeliciteerd met je zoon *O*

Niet zo'n leuke afspraak gehad bij de vk. Was een invalkracht die "verbaast was mij te zien omdat mijn oudste een 5-ponder was" }:| o|O :'( . En ze vind dat ze met het team moet overleggen dat ik naar de gyn onder controle moet }:| . Stom mens. En nadat ze me hoteldebotel had gemaakt met ziekenhuis-verhalen ging ze mn bloeddruk meten :') "die is wel wat hoger nu" ja duh }:| .
Ik heb al ingestemd met een extra groei-echo bij 30 weken, als de vk's zich zorgen maken over de groei (daarvoor kon je het toch niet goed bepalen volgens de vk's) en we houden het nu gewoon even bij de vk-praktijk. Ik moet wel zeggen dat ik deze invalkracht niet nog een keer hoef te zien. Als ik met 3 vk's verschillende scenario's bespreek en alles goed is heb ik geen behoefte aan een 4de die alles omgooit.
pi_117727743
Sorbo, gefeliciteerd met je neefje O+ *O*

quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:09 schreef pessie het volgende:
Sorbo dat klinkt wel echt heel heftig! Van harte met je prachtige neefje *O*

Zolena, gefeliciteerd met je zoon *O*

Niet zo'n leuke afspraak gehad bij de vk. Was een invalkracht die "verbaast was mij te zien omdat mijn oudste een 5-ponder was" }:| o|O :'( . En ze vind dat ze met het team moet overleggen dat ik naar de gyn onder controle moet }:| . Stom mens. En nadat ze me hoteldebotel had gemaakt met ziekenhuis-verhalen ging ze mn bloeddruk meten :') "die is wel wat hoger nu" ja duh }:| .
Ik heb al ingestemd met een extra groei-echo bij 30 weken, als de vk's zich zorgen maken over de groei (daarvoor kon je het toch niet goed bepalen volgens de vk's) en we houden het nu gewoon even bij de vk-praktijk. Ik moet wel zeggen dat ik deze invalkracht niet nog een keer hoef te zien. Als ik met 3 vk's verschillende scenario's bespreek en alles goed is heb ik geen behoefte aan een 4de die alles omgooit.
Verbaasd om je te zien? Wat een rare opmerking, zeker voor een invalkracht die jou toch eigenlijk heul niet kent? Heb je aangegeven het geen fijn gesprek te hebben gevonden/ga je nog iets dergelijks aangeven?
  maandag 8 oktober 2012 @ 12:42:38 #207
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117727833
Sorbo, you did it!! _O_ Gefeliciteerd met je neefje!! *O*
pi_117727882
Net terug van het zhuis :) Zoals het er nu naar uitziet, is er nog geen sprake van eerder halen ofzo. Krijg over 3 weken (dan ben ik 38w4d) weer een echo en naar aanleiding daarvan worden vervolgstappen besproken.

Natuurlijke bevalling zou in ieder geval geen probleem zijn; qua darmen (ik heb colitis ulcerosa) hoef ik me daar sowieso geen zorgen over te maken :) En gewicht van de beeb zou pas een probleem worden als dat boven de 4,5 kilo uitkomt. Dat verwacht de gyn niet, dus valt allemaal nog mee qua grootte.

Ben wel weer geprikt op zwangerschapssuiker. Verwacht er niet veel van, daar hebben ze me de vorige twee keer ook al op geprikt :+

Bij de laatste echo (met 34w, dus een ruime week geleden) woog de beeb touwens 2850gram (gemiddeld is dat blijkbaar iets van 2250g). Wel een net gewicht al :D

Edit: oh, en hij ligt al iets ingedaald :)
  maandag 8 oktober 2012 @ 12:44:15 #209
259886 pessie
pi_117727884
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
Sorbo, gefeliciteerd met je neefje O+ *O*

[..]

Verbaasd om je te zien? Wat een rare opmerking, zeker voor een invalkracht die jou toch eigenlijk heul niet kent? Heb je aangegeven het geen fijn gesprek te hebben gevonden/ga je nog iets dergelijks aangeven?
Ik ga het de volgende keer, bij een "normale" vk, wel aangeven. Maar ik vermoed dat ik nog wel gebeld wordt. Ik ben niet zo heel goed in vertrouwen geven, en wil het hier zeker even over hebben met 1 van de dames die ik eerder gesproken heb en die daadwerkelijk verantwoordelijk zijn.
pi_117727902
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:44 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik ga het de volgende keer, bij een "normale" vk, wel aangeven. Maar ik vermoed dat ik nog wel gebeld wordt. Ik ben niet zo heel goed in vertrouwen geven, en wil het hier zeker even over hebben met 1 van de dames die ik eerder gesproken heb en die daadwerkelijk verantwoordelijk zijn.
Ah ja, dat is dan inderdaad wel fijner om het met zo iemand te bespreken :Y
pi_117728337
Je hoort het vaker dat mensen nog niet eens weten dat ze zwanger zijn en dan ineens bevallen. Wel heel bijzonder hoe lief die twee oudste meiden zijn met alles regelen. O+
En mij lijkt het ook wel heel raar als je ineens een baby hebt zonder voorbereiding. Ik ben zelfs nog wel blij dat het tot januari duurt. Hoewel het ontzettend welkom is en ik heel benieuwd ben hoe alles gaat zijn straks, moet ik er toch wel erg aan wennen hoor.

Ophelia, dan hoop ik even mee dat baby even wacht totdat je wat minder verkouden bent.

Rebel-Angel *O* voor je mijlpaal

Jeetje, Sorbo wat heftig. Sterkte met het herstel. En genietse van je bijzondere neef.

Woman, ik hoop dat het voorwerk nou eindelijk een keer doorzet hoor. :*

Wat een raar iets om te zeggen als invalkracht Pessie. Wel goed dat je het ook bij de normale VK gaat aangeven.

Coco, wel fijn dat de kleine niet eerder gehaald hoeft te worden zoals het er nu naar uitziet. Ik ben benieuwd hoe dat over 4 weken ga.
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:02:30 #212
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117728357
Pessie, blijft de groei van deze baby achter dan?

F was ook een lichte baby (2650 gram) bij de geboorte, wij hebben inderdaad ook extra groei-echo's gehad. Mochten wel bij de VK blijven. We mochten haar na de ziekenhuisbevalling nog nét mee naar huis nemen, ze wilden haar bijna in de couveuse stoppen.

Was voor ons trouwens een reden om vrijwel direct over te stappen naar flesvoeding. Bv kwam niet op gang (op zich niet heel gek de eerste paar dagen) en als ze nog meer afviel, moest ze alsnog terug naar het ziekenhuis :{.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_117728907
Nouja, Pessie, wat een maffe uitspraak!
Je vorige 5 ponder deed het anders prima! En bij jou zit het ook heel erg in de familie.

Even aangeven de volgende keer inderdaad!
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:22:41 #214
259886 pessie
pi_117729020
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:02 schreef MaLo het volgende:
Pessie, blijft de groei van deze baby achter dan?
Daar kunnen ze dus niets van zeggen :') . Pas richting 28 week valt daar iets serieus over te zeggen meen ik. Althans, volgens mn normale vk's, deze wilde me naar mijn gevoel vandaag nog een groeiecho aansmeren :') en gaf ook aan het niet eens te zijn met mn normale vk's :') .

MaLo, ook hier een moeilijke start met bv, de eerste dagen inderdaad kv gegeven en langzamerhand over op volledig bv.
pi_117729105
Nou ja zijn al die :') echt nodig?
Als ze je te laat insturen is het huis ook te klein en nu pakt iemand misschien wat sneller door en is het ook niet goed?
Niks mis met een extra echo om het wat meer in de gaten te houden lijkt me. Het is niet alsof ze het daarmee ook direct wil laten halen tenslotte.
Gewoon een extra vinger aan de pols. Ik zou blij zijn met een doortastende vk.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:29:34 #216
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117729254
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:22 schreef pessie het volgende:

[..]

Daar kunnen ze dus niets van zeggen :') . Pas richting 28 week valt daar iets serieus over te zeggen meen ik. Althans, volgens mn normale vk's, deze wilde me naar mijn gevoel vandaag nog een groeiecho aansmeren :') en gaf ook aan het niet eens te zijn met mn normale vk's :') .

MaLo, ook hier een moeilijke start met bv, de eerste dagen inderdaad kv gegeven en langzamerhand over op volledig bv.
Ik vond al die extra echo's wel leuk :9. Maar inderdaad, als je nog niet zover bent met je zwangerschap is er nog niet genoeg van te zeggen.
Wij zijn helemaal niet meer teruggegaan naar bv, had de stuwing gehad, kv liep super dus wij vonden het wel prima.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_117729279
Maar een invaller die aangeeft het niet eens te zijn met de normale vk's is op zijn minst typisch te noemen toch? :?

En wat er mis mee is? Een doorverwijzing naar een Gyn heb je zo te pakken, maar kom er maar eens weer vandaan...
Bij de vorige 2 groei-echo's lag mijn hummel weer binnen de curve, maar ik moet nog steeds elke week een groei-echo. (zometeen weer, maar zie er een beetje tegen op)
En als de groei weer goed is,is er een kansje dat ik weer terug mag naar de vlos. En dan durf ik bijna niet te zeggen wat er niet zo lekker gaat....
pi_117729340
Maar wat is er zo erg aan onder controle staan bij de gyn dan..?
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:33:25 #219
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117729367
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:32 schreef L0t.. het volgende:
Maar wat is er zo erg aan onder controle staan bij de gyn dan..?
Ik zat hetzelfde te denken, ik voelde me juist heel erg onveilig/onzeker bij de vk en heel erg veilig bij de gyn... :@
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_117729412
Ik zou blij zijn met artsen die gewoon iets extra doen voor je.
Beter een echo teveel dan te weinig, beter voor niets bij de gyn dan te laat.
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:37:23 #221
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117729500
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:30 schreef freecell het volgende:
Maar een invaller die aangeeft het niet eens te zijn met de normale vk's is op zijn minst typisch te noemen toch? :?

En wat er mis mee is? Een doorverwijzing naar een Gyn heb je zo te pakken, maar kom er maar eens weer vandaan...
Bij de vorige 2 groei-echo's lag mijn hummel weer binnen de curve, maar ik moet nog steeds elke week een groei-echo. (zometeen weer, maar zie er een beetje tegen op)
En als de groei weer goed is,is er een kansje dat ik weer terug mag naar de vlos. En dan durf ik bijna niet te zeggen wat er niet zo lekker gaat....
Dat kan toch? Wie weet zitten de andere vk's wel fout en deze invaller niet. Ik zou persoonlijk ook blij zijn met extra controle, helemaal als je eerste kindje ook maar klein was. Liever er op tijd bij zijn en goede controle dmv groeiecho's dan er pas laat achter komen met de eventuele gevolgen van dien /my 2 cents
pi_117729626
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:30 schreef freecell het volgende:

Dat zeg je dus niet omdat je bang bent in het ziekenhuis onder begeleiding te moeten bevallen.
Dat wil men niet voor niks hè? Niet om jou te treiteren.
Hoe kan men jou nou goede begeleiding geven als je info achterhoudt. Je loopt daar niet voor niks. Laat die mensen dan hun werk doen.

Ik vind het zeer kwalijk hoeveel mensen over lijken te hebben voor een thuisbevalling. Door niet de volledige waarheid te vertellen zet je de gezondheid van je kind op het spel om maar thuis te kunnen bevallen.
Alsof het ziekenhuis de hel is.
Ik snap die houding gewoon echt niet :N
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:41:51 #223
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117729647
Ik zou ook een beetje onzeker worden als een invaller ineens dingen totaal anders ziet als je eigenvk hoor.

En er is niks mis met onder begeleiding van een gyn staan maar als je heel graag thuis wilt bevallen dan is die kans daarmee verkeken.
pi_117729648
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:37 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat kan toch? Wie weet zitten de andere vk's wel fout en deze invaller niet. Ik zou persoonlijk ook blij zijn met extra controle, helemaal als je eerste kindje ook maar klein was. Liever er op tijd bij zijn en goede controle dmv groeiecho's dan er pas laat achter komen met de eventuele gevolgen van dien /my 2 cents
Ik ben het helemaal eens met 'vinger aan de pols houden' als dat nodig is!
En dus ook echt wel met extra groei-echo's.
Hoe eerder je het weet, hoe beter gaat niet helemaal op, want op de termijn van Pessie kan je er nog helemaal niks mee verder. Bij een groei-echo met 30 weken (die al gepland stond) is dan vroeg genoeg.

Ik ben helemaal voor extra controle en ook om geen onnodig risico te nemen.

Alleen als die extra controles niet nodig zijn, en als een ziekenhuisbevalling niet nodig is...
Dan liever niet :)
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:41:58 #225
259886 pessie
pi_117729652
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:33 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Ik zat hetzelfde te denken, ik voelde me juist heel erg onveilig/onzeker bij de vk en heel erg veilig bij de gyn... :@
Als ik naar de gyn moet omdat er echt iets is dan is dat zo, maar als er niets is vind ik het gewoon zinloos. Ik wil heel graag bij de vk blijven, ook omdat ik niet prettig voel in het ziekenhuis. Zou ik medisch moeten bevallen dan is dat zo, prima, maar mijn voorkeur gaat echt uit naar thuis. Ik denk gewoon dat iedereen moet bevallen waar die zich het prettigst voelt, als het verantwoord is.

Mijn andere vk's zeggen dus allemaal dat een groei-echo vanaf een week of 28/30 zin heeft, en dan nu opeens een invalkracht die iets heel anders zegt. Klaar, groeiecho met 30 weken snap ik, maar nu, terwijl 3 mensen roepen dat et niet zoveel toevoegt? Ik ben 20 weken he, zolang het lichamelijk goed gaat en de baby lekker trappelt (3 keer per dag, wat behoorlijk vaak te noemen is voor deze termijn) is er gewoon geen reden voor. Het ging ook niet om deze baby, of om mij, het ging haar erom dat mijn peuter klein was aan het begin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')