Nee, echt niet?quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat zeg je dus niet omdat je bang bent in het ziekenhuis onder begeleiding te moeten bevallen.
Dat wil men niet voor niks hè? Niet om jou te treiteren.
Hoe kan men jou nou goede begeleiding geven als je info achterhoudt. Je loopt daar niet voor niks. Laat die mensen dan hun werk doen.
Ik vind het zeer kwalijk hoeveel mensen over lijken te hebben voor een thuisbevalling. Door niet de volledige waarheid te vertellen zet je de gezondheid van je kind op het spel om maar thuis te kunnen bevallen.
Alsof het ziekenhuis de hel is.
Ik snap die houding gewoon echt niet
Zolang het verantwoord is absoluut mee eens, alleen zou ik die extra controle als er ook maar ééntje twijfelt stiekem juist heel fijn vinden. Maar iedereen zal hier zijn eigen gevoel/mening over hebben. En zolang het gewoon allemaal veilig is is daar helemaal niets mis meequote:Op maandag 8 oktober 2012 13:41 schreef pessie het volgende:
[..]
Als ik naar de gyn moet omdat er echt iets is dan is dat zo, maar als er niets is vind ik het gewoon zinloos. Ik wil heel graag bij de vk blijven, ook omdat ik niet prettig voel in het ziekenhuis. Zou ik medisch moeten bevallen dan is dat zo, prima, maar mijn voorkeur gaat echt uit naar thuis. Ik denk gewoon dat iedereen moet bevallen waar die zich het prettigst voelt, als het verantwoord is.
Mijn andere vk's zeggen dus allemaal dat een groei-echo vanaf een week of 28/30 zin heeft, en dan nu opeens een invalkracht die iets heel anders zegt. Klaar, groeiecho met 30 weken snap ik, maar nu, terwijl 3 mensen roepen dat et niet zoveel toevoegt? Ik ben 20 weken he, zolang het lichamelijk goed gaat en de baby lekker trappelt (3 keer per dag, wat behoorlijk vaak te noemen is voor deze termijn) is er gewoon geen reden voor. Het ging ook niet om deze baby, of om mij, het ging haar erom dat mijn peuter klein was aan het begin.
Oh, om eerlijk te zijn zou ik echt geen enkel probleem hebben gehad met een keizersnedequote:Op maandag 8 oktober 2012 13:44 schreef Gulara het volgende:
Coco, fijn dat niks een natuurlijke bevalling in de weg staat. Kan me voorstellen dat dat een opluchting is.
Die extra controle snap ik ook wel, alleen niet bij 20 weken... Wat willen ze zeggen? "ja mevrouw, nu lijkt ie niet zo groot maar dat kan over 2 weken weer volledig bijgegroeid zijn" oid. Tsja, dan is 30 weken toch vroeg genoeg?quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:47 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Zolang het verantwoord is absoluut mee eens, alleen zou ik die extra controle als er ook maar ééntje twijfelt stiekem juist heel fijn vinden. Maar iedereen zal hier zijn eigen gevoel/mening over hebben. En zolang het gewoon allemaal veilig is is daar helemaal niets mis mee
Ik heb eigenlijk niet gevraagd wat de schatting was bij 40 weken. Maar met de 31w-echo lag de baby 500gram voor op 'gemiddeld', en met 34w was dat 600gram. Dus ik denk dat ze inderdaad tussen die 8 a 9 pond verwachten. Ze dacht in ieder geval niet dat hij boven de 4,5 kilo uit zou komenquote:Op maandag 8 oktober 2012 13:54 schreef pessie het volgende:
Coco, ik keek vanochtend in het kaartjesboek bij de vk (ik hou van kaartjesboeken) en daar stond een 10-ponder in. Ik moet zeggen dat ik daar toch wel van schrok! Maar ze schatten die van jou nu dus richting 8 a 9 bij 40 weken?
Haha, ik snap je wel hoor. Ik stond me laatst te scheren en toen ik er toch in de buurt wasquote:Op maandag 8 oktober 2012 13:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, om eerlijk te zijn zou ik echt geen enkel probleem hebben gehad met een keizersnedeVind een natuurlijke bevalling stiekem nog 'enger' dan een keizersnede
Iets met elastiek.. Het kan, en als het niet kan krijg je een ks als het goed is. In Frankrijk kijken ze trouwens voor de bevalling naar het bekken en als ze vinden dat je bekken te smal is krijg je preventief een ks. Maar franse vrouwen zijn over het algemeen wat kleiner en smaller dan nederlandse vrouwen dus misschien wel heel logisch?quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:01 schreef Gulara het volgende:
[..]
Haha, ik snap je wel hoor. Ik stond me laatst te scheren en toen ik er toch in de buurt wasdacht ik echt: moet daar een heel kind doorheen.
Hier heb je dat iig niet. Ik heb zelf een androgyn bekken (wist niet eens dat er een naam voor was en heb ook geen idee hoe je dat schrijft), maar het enige wat er wordt gedaan is uit voorzorg aanraden poliklinisch te bevallen zodat je niet al persend naar het ziekenhuis hoeft als het toch niet blijkt te passen...quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:04 schreef pessie het volgende:
[..]
Iets met elastiek.. Het kan, en als het niet kan krijg je een ks als het goed is. In Frankrijk kijken ze trouwens voor de bevalling naar het bekken en als ze vinden dat je bekken te smal is krijg je preventief een ks. Maar franse vrouwen zijn over het algemeen wat kleiner en smaller dan nederlandse vrouwen dus misschien wel heel logisch?
quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:48 schreef danic het volgende:
Er scheen zelfs een meneer geweest te zijn die de deur niet verder open deed dan een kiertje en zei: 'maar dat had ik niet besteld' en haar zo weer wegstuurde. Echt, wat een lul zeg!
Mijlpaalquote:Op maandag 8 oktober 2012 14:48 schreef danic het volgende:
Hier me net aangemeld voor de kraamzorg. Kreeg net een what's app van As dat ik het tweede trimester was ingegaanHad ik nog helemaal niet in de gaten. Aanmelden moet voor 15 weken, dus vind 13 weken wel mooi dan (regel geldt bij ons dan hoor, elders zal het wel anders zijn).
Ze herkende mijn naam nog en nog even gepraat over onze kraamhulp. Was een lieverd die een jaar of 10 terug uit Liberia is gekomen. Was daar al volwaardig kraamzorg, maar moest de opleiding hier opnieuw doen, omdat alles hier anders werkt. Ze is inmiddels afgestudeerd.
Maar nu vertelde deze mevrouw dat ze nog steeds bij hen werkt, maar dat ze nog wel eens wordt geweigerd, puur om haar huidskleurEcht dat die mensen nog bestaan!
![]()
Er scheen zelfs een meneer geweest te zijn die de deur niet verder open deed dan een kiertje en zei: 'maar dat had ik niet besteld' en haar zo weer wegstuurde. Echt, wat een lul zeg!
Verhaal kwam naar boven omdat de kraam toen had gezegd dat wij zo lief voor haar warenMaar was ook lief. Als Eva krampjes had dan ging ze naar de woonkamer, legde haar op haar arm en ging met haar zingen en dansen. Zie ik een Nederlandse (blanke) kraam nog niet doen hoor.
Nederlands spreken is hier ook wel een vereiste, maar dat geldt wmb voor iedereen in een dienstverlenende functiequote:Op maandag 8 oktober 2012 15:05 schreef Ticootje het volgende:
Iemand weigeren vanwege huidskleur... omg wat erg...
Mijn enige criterium wat dat betreft is wel dat ze nederlands spreekt... Ik ben echt allergisch voor niet-nederlandssprekende nederlanders...
Zeker als ze al een jaar of 10 hier wonen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |