Waar gaat dit allemaal over?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:31 schreef aos het volgende:
Dissectienaald ;
Je hebt nu echt een grens overschreden, persoonlijke info die ik je stuur via een DM op het open forum plaatsen!! Onbetrouwbaar ben je dus ooit, en jij wilde bij WGRH-2 ?!?
Gerhardius ; ik ga inderdaad nu 'ondergronds' ,nu weer zo'n 'moonie' die net komt kijken, en blijkbaar mijn waardevolle posts in deel 5,6 blijkbaar niet heeft gelezen..geen hints maar duidelijke aanwijzingen. Van haar/hem kan ik dus beter niets plaatsen??
Maar je weet me inmiddels te vindenIk beantwoord je mail later nog.....en overd0se heb je mijn laatste berichtje niet gelezen?Geef me ff een PM...
Binnenkort log ik uit dan krijg ik ook niet meer de neiging om te posten.wie nog informatie wil e.d. kan mij nog een PM sturen tot die tijd.
Rein ; en nee ik hoor niet bij WGRH-2..jij wel soms?ik bel/mail je binnenkort nog wel voor wat updates...
Het onderzoek gaat nu 'ondergronds' omdat het hier vol trollen zit.quote:
Moonies, ja, raar volkquote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:38 schreef mootie het volgende:
[..]
Het onderzoek gaat nu 'ondergronds' omdat het hier vol trollen zit.En Moonies, die zich zomaar tegen dingen aanbemoeien.
Maar alle gekheid op een stokje, iedereen moet zijn of haar ego even aan de kant zetten, en de handen ineenslaan.
Ik ook. En dat blijkt ook wel: we zitten op het 8ste topic !quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:01 schreef gerhardius het volgende:
Jammer dat het zo persoonlijk wordt opgevat. Ik zie echt het nut wel in van een forum.
Toch jammer dat je stopt op het forum. Je had wel degelijk interessante informatie die we nu helaas moeten missen. Ik zou toch graag op de hoogte blijven.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:31 schreef aos het volgende:
Gerhardius ; ik ga inderdaad nu 'ondergronds' ,nu weer zo'n 'moonie' die net komt kijken, en blijkbaar mijn waardevolle posts in deel 5,6 blijkbaar niet heeft gelezen..geen hints maar duidelijke aanwijzingen. Van haar/hem kan ik dus beter niets plaatsen??
Maar je weet me inmiddels te vindenIk beantwoord je mail later nog.....en overd0se heb je mijn laatste berichtje niet gelezen?Geef me ff een PM...
Binnenkort log ik uit dan krijg ik ook niet meer de neiging om te posten.wie nog informatie wil e.d. kan mij nog een PM sturen tot die tijd.
Rein ; en nee ik hoor niet bij WGRH-2..jij wel soms?ik bel/mail je binnenkort nog wel voor wat updates...
Dag Aos, ga lekker geheimzinnig doen. Dat is ook lekker productief.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:31 schreef aos het volgende:
Dissectienaald ;
Je hebt nu echt een grens overschreden, persoonlijke info die ik je stuur via een DM ,op het open forum plaatsen!! Onbetrouwbaar ben je dus ook, en jij wilde bij WGRH-2 ?!?
Ik heb wat oude VVV-gidsjes (ik meen van voor 1940) waarin de Mythstee als toegankelijk wordt genoemd. Volgens mij liep er zelfs een ANWB-wandeling (lange afstand) langs in die tijd. Ik zal dit nog eens proberen terug te vinden in de boekjes.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:26 schreef Dissectienaald het volgende:
De Mythstee is wel eigenaardig. Het heeft iets mystieks. Maar dat heeft eigenlijk het hele bos daar in die omgeving. Nu is de Mythstee, als ik de schrijver Hans den Haan mag geloven ('Toeristische Sagengids van de Veluwe'), ooit bereikbaar geweest voor bezoekers, alhoewel als ik de routebeschrijving lees die hij ervan geeft, dan kan ik het niet plaatsen. De eerste druk van het boekje, uit mijn hoofd, was 2007. Dus ergens is de Mythstee bereikbaar geweest, terwijl hij eigenlijk af en aan afgerasterd lijkt te zijn.
Erg jammer, maar wel begrijpelijk. Ik begin dat gemopper over en weer ook een beetje vervelend te vinden. Het vervuild het forum en maakt het lastiger wel interessante posts terug te vinden.quote:Ik log nu definitief uit.....hopelijk dat hier nog bijdragen geleverd gaan worden door posters die écht wat zinnigs kunnen bijdragen......
Hierbij:quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:51 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Ik heb wat oude VVV-gidsjes (ik meen van voor 1940) waarin de Mythstee als toegankelijk wordt genoemd. Volgens mij liep er zelfs een ANWB-wandeling (lange afstand) langs in die tijd. Ik zal dit nog eens proberen terug te vinden in de boekjes.
Dankjewel voor deze post Aos.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:47 schreef aos het volgende:
Voor de duidelijkheid dit bericht kreeg ik net gemaild van Dirk Septer......ik log snel weer uit
Meneer Septer .quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:46 schreef aos het volgende:
Het heeft geen zin om informatie te delen op dit forum,
daar het toch meteen door personen zoals Bluesdude en
Dissectienaald belachelijk gemaakt wordt.
Bovendien schrijft Bluesdude (post #238, 2 oktober):
"Septer weet niks"
Dus als Septer niks weet, wat verwacht men nog te
horen?
Ik sta redelijk neutraal in het verhaal geloof ik. Dus ik ben nieuwsgierig, waar moet wel gezocht worden?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:46 schreef aos het volgende:
Kortom, jullie experts zoeken het maar uit.
wel kan ik nog wel zeggen, dat jullie niet
alleen in de verkeerde lokatie maar ook de
totaal verkeerde richting zoeken!
Wat gerichtere aanwijzingen zouden wel veel handiger zijn.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:08 schreef dolphinqueen het volgende:
verkeerde locatie..? verkeerde richting? Interessant.. bedankt Dirk ! Heeft u wel iemand in vertrouwen genomen die wel in de goede richting zoekt?
Oh, wat een intrigerende post!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:02 schreef nunspeet1952 het volgende:
aangezien het inmiddels wel duidelijk is dat het misterie rond het rondehuis tot een ontknoping gaat leiden, in middels zijn er mensen met de nieuwste hedendaagse techniek bezig de omgeving uit te kammen. het is wal jammer dat deze mensen mogelijk in dienst zijn van de tot de verkeerde kant van belanghebbenen horen. het barst er inmiddels van de politie en aivd ook zijn er veel hekken geplaatst. als je je ook maar enigzins verdacht opsteld in de buurt van hrh dan wordt je direct gevraagd waarom je daar bent en wat je komt doen!
ik weet illigaal graven is niet goed maar laten graven door mensen die het vervolgens ruimen en in de doofpot stoppen is nog veel erger
na lang zoeken (ben nu al bijna 9 jaar bezig met allerlei informatie te verzamelen rond het ronde huis) heb ik iemand gevonden die met broers en zussen bijna dagelijks in de bossen rond het huis speelden dit alles in de jaren 1948-1975 hij wees mij op een aantal ingangen op andere plaatsen in de bos die mogelijk niet gedempt zijn omdat deze verder van het rondehuis afliggen sommige van de tunnels zijn langer dan men aanvankelijk dacht sommige wel 3km! een van zijn oudere broers (die zelf niet wil meewerken) is in zijn jeugd enkele uren verdwaald geweest in de tunnels en spreekt van grote ruimten met werkbanken en andere werktuigen. hij is via een put toen al ver in de begroeing uit de tunnels gekomen op een afstand van zo'n 2 km van het rondehuis. volgens hem moet er eens goed gezocht worden bij de rododenderonvijver deze schijnt mogelijke geheimen te verhullen een van de tunnels loopt onder de rododenderons door als je door de haag heen loopt merk je op sommige stukken een vreemde grond samenstelling.
ik heb hem verzocht om met mij mee te gaan op een door haar te bepalen moment ik zal dan waar van mogelijk de coördinaten op dit forum plaatsen ook probeer ik foto's van deze locaties te nemen
nogmaals dit is niet om illigale gravers te triggeren maar puur om er voor te zorgen dat de informatie naar buiten komt en niet verloren gaat doordat het rijk ons voor is!! het is een beetje plat maar inmiddels weet ik mij in m'n onderzoek geen andere uitweg ik heb 8 jaar in stilte kunnen zoeken en nu wemelt het er van de foute personen!
ps ik ben nog opzoek naar informatie over een man die rond 1960-1970 bijna altijd aanwezig was rond het ronde huis of de later overblijfselen hiervan. hij reed naar verluid in een donker blauwe auto en met op zijn hoedenplank 3 opvallende doodskoppen. hij benaderde iedereeen die bij het huis in de buurt kwam en jaagde ze vervolgens weg mensen die iets weten wat van belang kan zijn mail mij aub nunspeet1952@live.nl
tot snel
Ondanks mijn cynisme over het hele "tunnel" verhaal (3km!?!?, dan kom je dus vanaf het HRH uit bij bijvoorbeeld de melkfabriek, natuurkampeerplaats nieuw soerel, voorbij Routiers of op het oude kazerneterrein) ben ik erg benieuwd naar de nieuwe locatie's. Ik hoor het graag!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:02 schreef nunspeet1952 het volgende:
na lang zoeken (ben nu al bijna 9 jaar bezig met allerlei informatie te verzamelen rond het ronde huis) heb ik iemand gevonden die met broers en zussen bijna dagelijks in de bossen rond het huis speelden dit alles in de jaren 1948-1975 hij wees mij op een aantal ingangen op andere plaatsen in de bos die mogelijk niet gedempt zijn omdat deze verder van het rondehuis afliggen sommige van de tunnels zijn langer dan men aanvankelijk dacht sommige wel 3km! een van zijn oudere broers (die zelf niet wil meewerken) is in zijn jeugd enkele uren verdwaald geweest in de tunnels en spreekt van grote ruimten met werkbanken en andere werktuigen. hij is via een put toen al ver in de begroeing uit de tunnels gekomen op een afstand van zo'n 2 km van het rondehuis. volgens hem moet er eens goed gezocht worden bij de rododenderonvijver deze schijnt mogelijke geheimen te verhullen een van de tunnels loopt onder de rododenderons door als je door de haag heen loopt merk je op sommige stukken een vreemde grond samenstelling.
Met andere woorden:quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:05 schreef Inquisator het volgende:
Beste allen,
De WRH-2 laat weten dat zijn leden volop bezig zijn met het onderzoekstraject naar het mysterie van HRH. Echter, het gericht zoeken naar evt. locaties in het terrein als evt. 'plaats delict', kan pas zinvol worden ingezet als uit gedetailleerde bestudering van allerlei toegankelijke historische bronnen ( ambtelijke stukken, acten, burgerlijke registers, brieven, krantenberichten etc), een duidelijke aanwijzing wordt verkregen dat in een specifieke geografische locatie verder moet worden gezocht. M.a.w., je kunt niet zomaar 'ergens' gaan graven als je geen goede leads hebt verkregen uit historisch betrouwbaar bronmateriaal.
Als voorbeeld: De WRH probeert via cross-reference verificatie tussen streekgebonden geboorte- en overlijdingsregisters na te gaan of er onverklaarbare afwijkingen zitten in de levensloop van de onderzoeksgroep ' meisjes geboren tussen 1900 en 1915'.
Daarnaast kost het doen van gedegen onderzoek veel tijd en energie, zeker in een zaak waarin de vermeende feiten zo'n 100 jaar achter ons liggen. De WRH-2 heeft er zo zijn redenen voor om zijn onderzoek onder de 'publieke radar' uit te voeren en is zeker niét in dienst van nabestaanden/verwanten van evt. misdrijfplegers, hoe invloedrijk en hoog maatschappelijk geplaatst dan ook.
Het mysterie zal hoe dan ook ontmaskerd worden, a charge of a décharge. De WRH rekent dan ook op een langdurig onderzoekstraject, voordat het zijn bevindingen kan publiceren in een gedegen onderzoeksrapport. Alsdan zal blijken of de vroeg-20e eeuwse geschiedenis van Nunspeet voor een deel herschreven zal moeten worden of niet.....
Is het niet zo dat wanneer je alleen op basis van wat je WEET gaat zoeken, je nooit iets nieuws zult ontdekken. Daarbij speelt nog een rol dat er gezegd wordt dat veel materiaal is verdonkeremaand. In dat geval zul je dus ook nooit iets vinden. Een onderzoeker moet gezond nieuwsgierig zijn en soms zijn gevoel volgen. Alleen zo hebben we uiteindelijk ook Australië ooit gevonden, niet omdat er oude landkaarten in een archief lagen, maar omdat een paar onnozele Hollanders ooit ECHT op ontdekkingsreis gingen en hun gevoel volgden. Je hebt dan uiteraard wel kans dat je er naast zit, maar dat is dan maar zo.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:05 schreef Inquisator het volgende:
Beste allen,
De WRH-2 laat weten dat zijn leden volop bezig zijn met het onderzoekstraject naar het mysterie van HRH. Echter, het gericht zoeken naar evt. locaties in het terrein als evt. 'plaats delict', kan pas zinvol worden ingezet als uit gedetailleerde bestudering van allerlei toegankelijke historische bronnen ( ambtelijke stukken, acten, burgerlijke registers, brieven, krantenberichten etc), een duidelijke aanwijzing wordt verkregen dat in een specifieke geografische locatie verder moet worden gezocht. M.a.w., je kunt niet zomaar 'ergens' gaan graven als je geen goede leads hebt verkregen uit historisch betrouwbaar bronmateriaal.
Heb het idee dat dat binnenkort niet meer mag, denk dat dan alleen de werkgroep nog op het terrein mag komen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:02 schreef Psy-freak het volgende:
Iemand zin om met mij daar eens te gaan verkennen?
Van wie? Heb ik iets niet gelezen/begrepen?quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb het idee dat dat binnenkort niet meer mag, denk dat dan alleen de werkgroep nog op het terrein mag komen.
Als ik deze post lees bekruipt me het gevoel dat de boel binnenkort op slot gaatquote:Op zondag 7 oktober 2012 18:19 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Van wie? Heb ik iets niet gelezen/begrepen?
quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:05 schreef Inquisator het volgende:
Beste allen,
Als voorbeeld: De WRH probeert via cross-reference verificatie tussen streekgebonden geboorte- en overlijdingsregisters na te gaan of er onverklaarbare afwijkingen zitten in de levensloop van de onderzoeksgroep ' meisjes geboren tussen 1900 en 1915'.
Daarnaast kost het doen van gedegen onderzoek veel tijd en energie, zeker in een zaak waarin de vermeende feiten zo'n 100 jaar achter ons liggen. De WRH-2 heeft er zo zijn redenen voor om zijn onderzoek onder de 'publieke radar' uit te voeren en is zeker niét in dienst van nabestaanden/verwanten van evt. misdrijfplegers, hoe invloedrijk en hoog maatschappelijk geplaatst dan ook.
Het mysterie zal hoe dan ook ontmaskerd worden, a charge of a décharge. De WRH rekent dan ook op een langdurig onderzoekstraject, voordat het zijn bevindingen kan publiceren in een gedegen onderzoeksrapport. Alsdan zal blijken of de vroeg-20e eeuwse geschiedenis van Nunspeet voor een deel herschreven zal moeten worden of niet.....
Ik maak het er niet zo uit op...?quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als ik deze post lees bekruipt me het gevoel dat de boel binnenkort op slot gaat
[..]
quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:48 schreef gerhardius het volgende:
En dan komt de waarschuwing van nunspeet1952 te laat...
Daar zit wat in, maar wat en hoe gaat iets/het gebeuren?quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:16 schreef gerhardius het volgende:
Als er een hek omheen komt, de werkgroep alleen op basis van archief, harde bewijzen en andere vaststaande gegevens gaat zoeken, de gravers niet langer betrokken worden bij het opsporen van de tunnels en als in de tussentijd de tijd wordt gebruikt door belanghebbenden om sporen verder te verwijderen (waar nunspeet1952 voor waarschuwt), dan twijfel ik of inderdaad alles wel gevonden gaat worden.
Dat zou waarheidsvinding niet ten goede komen en zullen, als uit het onderzoek niets blijk van vreemde praktijken, altijd twijfels blijven bestaan over de onafhankelijkheid van het onderzoek. Daarom zou ik zo graag weten wie er bij het onderzoek betrokken zijn van fok en de gravers (evt nicknames is ok)
Dat is het hem nu juist, daar horen we pas weer van als de WRH-2 met hun bevindingen over de brug komt.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:28 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Daar zit wat in, maar wat en hoe gaat iets/het gebeuren?
Ik ben benieuwd... er is een lintje omheen gespannen nu.quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is het hem nu juist, daar horen we pas weer van als de WRH-2 met hun bevindingen over de brug komt.
Plus we weten niet voor welke partij WRH-2 het onderzoek doet. Ook wel een belangrijk punt.
Daarom ben ik voor een volstrekt open relatie. Helderheid wie er meewerken aan het onderzoek en op welke manier, openheid over de onderzoeksvragen en de tussentijdse bevindingen. Alleen op die manier voorkom je een onbevredigend einde van het onderzoek. En dan mag er van mij ook een hek omheen, als maar geen twijfel ontstaat dat het onderzoek niets onder de grond schoffelt.quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:17 schreef Bluesdude het volgende:
Geen enkel gemeentebestuur kan toestaan dat mysteriezoekers een openbaar bos overhoop halen.
Dat is toch logisch?
Al die gangen of restdelen zijn onder de grond gebouwd , dus altijd al onder de grond geschoffeld.quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:29 schreef gerhardius het volgende:
[..]
Daarom ben ik voor een volstrekt open relatie. Helderheid wie er meewerken aan het onderzoek en op welke manier, openheid over de onderzoeksvragen en de tussentijdse bevindingen. Alleen op die manier voorkom je een onbevredigend einde van het onderzoek. En dan mag er van mij ook een hek omheen, als maar geen twijfel ontstaat dat het onderzoek niets onder de grond schoffelt.
Even voor de duidelijkheid..quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:17 schreef Bluesdude het volgende:
Geen enkel gemeentebestuur kan toestaan dat mysteriezoekers een openbaar bos overhoop halen.
Dat is toch logisch?
Die gangen werden deels opgeblazen om de toegang onmogelijk te maken, spelende kinderen die verdwalen of ongelukken krijgen door instorting. Jongeren en anderen die dingen doen die men niet wenst.
Als er nu gegraven word dan zal dat zijn onder toezicht van de gemeentearcheoloog met permissie van het gemeentebestuur. Als die archeoloog de acheologische waarde van een opgraving onvoldoende vind, dan gaat hij niet zijn budget en tijd daaraan besteden, bovendien zal het gemeentebestuur dan de boel afblazen. En dus wordt er helemaal niet gegraven en is het verboden.
De archeoloog zal niet persé uit zijn op het vinden van beenderen van seksslavinnen. En daar ligt een conflict in de relatie met de vrijwillige gravers in zijn ploeg die persé menselijke beenderen willen vinden.
Die spontane graafwoede van de laatste weken was toch om menselijke botten te vinden.?quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:01 schreef Overd0se het volgende:
[..]
De insteek van de vrijwillige gravers is het opgraven van de kelder , gangen en andere overgebleven bouw restanten die bij het Ronde Huis hoorden.
Dus het zoeken en graven naar botten etc. is ONZIN ! In de bossen hier liggen veel botten, maar die zijn van begraven huisdieren, en wild
Wie zei dat ? Dat de archeoloog rekent op giften uit de burgerij ?quote:En het budget, tijd en alles wat je maar kan bedenken heeft geen prioriteit. Het moet allemaal uit "giften" komen. Eventueel wil de gemeente helpen met benodigde apparatuur (indien ze deze bezitten)
Wat het graven betreft lopen er een paar "groepen" door elkaar. Er zijn mensen die roepen van alles en nog wat, doen alsof ze ergens bij horen en graven maar wat zonder wat te weten. Die hebben niet van doen met de Gemeente&Archeoloog. De gravers die tunnels zochten hebben als insteek deze ook te vinden, dat er volgens de verhalen menselijke resten liggen kunnen de gravers niks mee.. De Gemeente&Archeoloog wil ook meewerken met graafwerkzaamheden maar wel op een gecontroleerde wijze, dit betekent dat eerst alles nauwkeurig op papier staat met coordinaten etc.quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die spontane graafwoede van de laatste weken was toch om menselijke botten te vinden.?
Die spontane gravers hebben zich deels aangemeld als graver in een archeologisch project. Als dat doorgaat ? Dat begreep ik dus uit de berichtgeving.
Die spontane gravers gingen echt niet graven vanwege historische motieven. Men wilde lijken zien.
[..]
Wie zei dat ? Dat de archeoloog rekent op giften uit de burgerij ?
Kloptquote:Op zondag 7 oktober 2012 22:04 schreef Psy-freak het volgende:
Die geheimzinnigheid is er om het spannend te houden als je het mij vraagt.
Ik maak hier uit op dat Overd0se nauw contact heeft met de gravers en er op kan letten dat het onderzoek naar de gangen niet wordt belemmerd? @Overd0se, is dat juist?quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:01 schreef Overd0se het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid..
De insteek van de vrijwillige gravers is het opgraven van de kelder , gangen en andere overgebleven bouw restanten die bij het Ronde Huis hoorden.
Het is zeker verwarrend. Twee groepen die apart van elkaar werken.quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:21 schreef Overd0se het volgende:
[..]
Klopt
WRH2 is ook met een onderzoek bezig maar werkt op de achtergrond en anoniem.. Zie posts van zonnestraal & Inquisiator ( WRH2 )
Daarnaast is er een onderzoeksgroep die heeft niet met het WRH2 te maken..
Het verward zich nogal op het forum merk ik
Dat is mooi en stelt me gerust. Update zou heel fijn zijn. Bedankt alvast, gravers!quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:41 schreef Overd0se het volgende:
Het klopt dat ik met de gravers en onderzoekgroep contact heb.
Ik probeer natuurlijk zo open mogelijk te communiceren, maar kan niet iets openbaren wat de gravers en onderzoekgroep nog even voor zichzelf nodig hebben.
Ik zal overleggen met hun ( Gravers & onderzoekgroep) op in iedergeval elke week een Update naar buiten te brengen.
http://herstelderepubliek(...)de-troon-1890-heden/quote:In 1923 werd makelaar Olthoff voor wie Montenberg toen werkte een stuk bos bij Hilversum te koop aangeboden. Montenberg ging het bekijken en met de eigenaars onderhandelen. Er stond een houten gebouw met veranda, ogenschijnlijk onbewoond. Drie heren waren er per auto gekomen,waarvan er twee naar binnen gingen en de derde liep met Montenberg mee over het bosterrein. Terug komende liepen zij langs de achterzijde van het huis, waar tot zijn verbazing 8-10 jonge meisjes op een ligstoel lagen, ieder met een bak zand waarin zij hun naakte kleine spitse voeten hielden. (pas “behandeld” twee teentjes weggenomen voor de lotus voetjes).
http://rondehuis.blogspot.nl/quote:Zo rapporteerde Montenberg over een luitenant cavalerie van gegoede familie die op oefening was op de Veluwe herfst 1921.Een vriend vraagt hem samen wat te gaan beleven en weet wel wat, zo komen zij in een nachtelijke rit aan bij het Ronde Huis in het bos
-----
Deze meisjes tussen de 10 en 16 jaar hadden allen een zeer zorgvuldige behandeling ondergaan,waren van verschillend ras,konden niet of nauwelijks lopen {Lotus voetjes} en spraken niet
Dat is in 1923?quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://herstelderepubliek(...)de-troon-1890-heden/
[..]
http://rondehuis.blogspot.nl/
Die verhalen over lotusvoetjes schijnen van Johan Montenberg af te komen, volgens Tom Couzy die beide websites hierboven beheerde.
Couzy is een uiterst onbetrouwbare schrijver en het kan zijn dat hij in het tweede verhaal over die luitenant op eigen houtje suggereert dat die meisjes lotusvoetjes hadden. Dus dat het niet zo beschreven is door Montenberg.Daarbij...men kon wel lopen met die voetjes.
Zover ik weet is die mode van lotusvoetjes een Chinese traditie geweest en niet een voorkeur van sjieke Nederlandse families.
http://rondehuis.blogspot.nl/quote:Sch. en zijn collega-onderzoeker Montenberg onderzochten in 1968-1971 de gebeurtenissen achter Het Ronde Huis in de bossen bij Nunspeet.
En daarmee moeten we het dus doen als bron voor de beschuldigingen van wilde seksorgieën.quote:In het verslag van Montenberg lezen we hierover: het was wel bekend dat meisjes die onvrijwillig op reis waren naar bordelen en gedrogeerd en bang in zware rouw werden gekleed met ook in rouw geklede begeleidsters.Het viel dan niet op als ze ondersteund of aan de arm vastgehouden werden.En niemand bleef bij zo’n gezelschap in de coupé zitten. Montenberg’s onderzoek verhaalt hoe op hun Veluwse landgoederen de adel en rijke industriëlen jonge meisjes lieten aanvoeren om ze in hun landhuizen te misbruiken.Het waren wilde orgiën waar duistere,occulte zaken werden uitgeoefend.’De Zwarte Duivel’was zo blijkt uit de naspeuringen de meest verschrikkelijke,maar hij was niet de enige.De praktijken kwamen voor tot diep in de Oranje-Dynastie waar buiten het Rond Huis hetzelfde gebeurde op het Jachthuis 'Áardhuis' eerder van Willem III
gewoon kritisch zijn schrijfsels lezen...zie de linksquote:Op zondag 7 oktober 2012 23:59 schreef Overd0se het volgende:
Thnx Bleusdude.
Dat Tom Couzy is onbetrouwbare schrijver was, was mij niet bekend..
Een wrok als motief om te roddelen over zijn vader en andere sjieke lui ?quote:Op maandag 8 oktober 2012 00:05 schreef Ryan3 het volgende:
Verder lezen we over deze wonderlijke Montenberg (die in 1905 geboren was) dat hij wrs een bastaardzoon is van Prins Hendrik en dat-ie hierdoor geen school kon doen maar voorzien van getuigschriften en als makelaar werd beëdigd. Waarna hij als 18-jarige makelaar dus verzeild raakt bij het ronde huis.
Wat mij opvalt is dat de enige bron van dat verhaal over seksorgieën, seksslavinnen (en dat niet alleen door Van Vloten in het ronde huis, maar van de Elite, die zich in die tijd in die streek vestigde, tot aan het koningshuis toe) die Johan Montenberg is.quote:Op maandag 8 oktober 2012 00:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een wrok als motief om te roddelen over zijn vader en andere sjieke lui ?
Vrouwen en meisjes in rouwkleren met een zwarte sluier over het hoofd was 100 jaar terug een normaal iets in bepaalde kringen. Je kunt er niet uit concluderen dat die kinderen op dat moment ontvoerd werden, zo concludeer je ook niet dat een dreinend kind met een ouder op straat op dat moment ontvoerd word.
Bram M... advocaat van de duivel zou zeggen: teleologisch geredeneerd.
Demmink steekt in dit verhaal uiteindelijk ook weer de kop op hoor.quote:Op maandag 8 oktober 2012 00:29 schreef leolinedance het volgende:
Godver wat een verhaal zegIk las het vanmiddag van die Demmink, en dan nu dit Ronde Huis. Vaag allemaal hoor...
yip...... Montenberg is de voornaamste bron .quote:Op maandag 8 oktober 2012 00:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat de enige bron van dat verhaal over seksorgieën, seksslavinnen (en dat niet alleen door Van Vloten in het ronde huis, maar van de Elite, die zich in die tijd in die streek vestigde, tot aan het koningshuis toe) die Johan Montenberg is.
Hij heeft een rapport geschreven (samen met Sch.) betreffende het onderzoek uit de jaren 1968-1971.quote:Op maandag 8 oktober 2012 00:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
yip...... Montenberg is de voornaamste bron .
Wat schreef hij dan letterlijk. En niemand kent zijn werk op het internet ?
dat is dus de vraag: zijn er wel of niet meerdere bronnen... Voor zover op dit fok bekend wel, maak ik hieruit op.quote:Op maandag 8 oktober 2012 00:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat de enige bron van dat verhaal over seksorgieën, seksslavinnen (en dat niet alleen door Van Vloten in het ronde huis, maar van de Elite, die zich in die tijd in die streek vestigde, tot aan het koningshuis toe) die Johan Montenberg is.
Klopt, in 1941 had de ANWB wandelroutes in het gebied uitstaan.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:51 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Ik heb wat oude VVV-gidsjes (ik meen van voor 1940) waarin de Mythstee als toegankelijk wordt genoemd. Volgens mij liep er zelfs een ANWB-wandeling (lange afstand) langs in die tijd. Ik zal dit nog eens proberen terug te vinden in de boekjes.
Zie ook: http://snv.courant.nu/ind(...)=9&p=2¶graaf=282
Maar in het recente verleden is het altijd "Verboden Toegang" geweest. De oude toegang aan de Plaggeweg is vrijwel dicht gegroeid. De toegang aan het Eibertjespad is keurig onderhouden. Men kan daar vanaf landgoed "De Vennen" (ook "Verboden Toegang") het Eibertjespad oversteken en zo de Mythstee bereiken.
Jij logt niet definitief uit, je bent veel te veel in je wiek geschoten, en dat kun je niet hebben. Heb je Gerhardius beantwoord dat de Mythstee een Germaanse ontmoetingsplaats is geweest waar men over grote afstanden met elkaar kon communiceren wegens allerlei energiebanen die door de aarde lopen en dat het Ronde Huis is gebouwd door Pan-Germaanse organisaties die Frank van Vloten als bruggenhoofd hebben neergezet? Intussen heb je in de afgelopen topics jezelf al meerdere malen 'definitief uitgelogd' en dan kwam je alsnog terug.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:18 schreef aos het volgende:
Dissectienaald je voegt weer helemaal niets bij.....alles wat je ooit hebt gepost hier is reeds bekend en staat al jaren op het internet. Ook je pseudo-wetenschappelijkepraatjes over 'oral history' b.v. slaan kant nog wal. Je denkt te weten dat ik een 'believer' ben en dus kritiekloos het mysterie benader, maar je weet helemaal niets van mij....
Je bijdrage is tot nu toe puur destructief, daar de onderzoekers die wél wat weten hier toch niet meer gaan posten, met dank aan de trollen en verraderlijke opmerkingen over privé messages (die ik je gestuurd heb) Verder toon je geen ENKEL respect voor de oud-onderzoekers die al decennia hier mee bezig zijn, en gerenommeerde onderzoeksjournalisten als Biesemaat, en zet ze simpel weg als complot-idioten.
Gerhardius; ik heb je gemaild hoor en hopelijk heb ik je vragen over de MYTHSTEE naar behoren beantwoord. Post het maar niet op het forum..maar hopelijk kan je het gebruiken voor wikipedia
-Overd0se zie mijn PM ,
Ik log nu definitief uit.....hopelijk dat hier nog bijdragen geleverd gaan worden door posters die écht wat zinnigs kunnen bijdragen......
Die bron haalde ik ook al aan idd. Grappige is dat daarin wat wordt verteld over de achtergrond van Montenberg. Out of the blue maakt volgens mij Pegasus/Tom Couzy ervan dat hij via Prins Hendrik, omdat hij wrs een bastaardzoon is van hem, aan de slag kan als makelaar...quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:11 schreef Dissectienaald het volgende:
http://www.albertusperk.n(...)1.1%20Montenberg.pdf
Een interview met Johan Montenberg voor een tijdschriftje genaamd Eigen Perk. Lees ook even het stukje waarin Montenberg ervan overtuigd was dat het spookte op de Hoge Dreuvik en dat hij kennis heeft gemaakt met de Drentse Dienstmeisjes. Ook een saillant detail is dat Montenbergs vader een ingenieur was bij de Staats Spoorwegen. Kennen jullie, jongens en meisjes, nog iemand die ingenieur was bij de Staats Spoorwegen, ongeveer rond dezelfde tijd dat papa Montenberg daar zijn werk deed?
Mag ik jullie overigens wijzen op een psychologisch verschijnsel dat 'contaminatie' heet? Herinneringen zijn namelijk niet op chronologische wijze in ons geheugen opgeslagen, en het komt vaker voor dat mensen zich op anachronistische wijze zaken herinneren. Dan wordt bijvoorbeeld iets wat van veel later datum is, toegeschreven aan een eerdere periode. Een mooi voorbeeld is wederom het Roswell incident: begrafenisondernemer Glenn Dennis herinnerde zich dat hij een zuster had gesproken die de lichamen van de buitenaardse wezentjes had gezien, en hij noemde haar zelfs bij naam. Dat is een prachtige getuige voor de ufologen, echter: ze konden haar niet vinden. Sterker nog: die hele zuster had daar nooit gewerkt, niet in 1947 maar ook niet in latere tijden. Onderzoekers van History Channel kregen inzage in de rapportages uit die periode, en vonden een rapport van een rechtszaak tegen een 'hysterische verpleegster'. Uit 1956. Dus negen jaar na het Roswell incident. Maar goed, er viel geld te verdienen aan het incident, dus men herinnerde maar raak, en het aantal getuigen nam zienderogen toe.
In hoeverre is dit van toepassing op het Ronde Huis? Nou, er is in de jaren vijftig een organisatie actief geweest die vakantiekampen organiseerde voor kinderen... Neem daarbij in ogenschouw dat Montenberg 38 jaar na het overlijden van Van Vloten met zijn onderzoek begint, en dat Montenberg een bepaalde vorm van bijgeloof heeft en dan raak ik steeds meer overtuigd van het feit dat hier zeer onzorgvuldig onderzocht is.
Met betrekking tot het zoeken van lijken: ik begreep dat er ook uit. Die briefjes waren niet voor niets opgehangen, men hoopte daar iets sinisters in die gangen te vinden. Ook een foutje van velen: de gangen waren nooit opgeblazen, maar volgestort met zand. Het is trouwens ook niet ongewoon dat rijken ondergrondse gangen bouwden. Negen van de tien keer was het makkelijker om naar bepaalde delen van je eigendom te gaan, maar de tijd waarin Van Vloten zijn huis bouwde, was er eentje van politieke spanningen. Er hing oorlog in de lucht, en dan zijn ondergrondse gangen mooie ontsnappingswegen.
Voor het kernverhaal is er maar 1 bron, er worden vage getuigen opgevoerd, maar die zijn niet echt te controleren.quote:Op maandag 8 oktober 2012 07:31 schreef gerhardius het volgende:
[..]
dat is dus de vraag: zijn er wel of niet meerdere bronnen... Voor zover op dit fok bekend wel, maak ik hieruit op.
Iemand van de geheime bronnen nog toevoegingen of twijfels? Kom uit de kast..
Nou, lees de rest dan dan zie je precies waar dit verhaal naar toegaat: de zaak Joris Demmink. En Couzy probeerde te bewijzen dat de zaken waarvan Demmink wordt beschuldigd een historische achtergrond heeft. De Elite van Nederland ism de Oranjes (Hendrik, Claus, Friso) ontvoert, misbruikt en vermoordt op grote schaal kinderen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:45 schreef Dissectienaald het volgende:
Niet dat ik weet. Dat van die bastaardzoon heb ik idd gelezen op de blogspot, kwam ook een beetje uit de lucht gegrepen over. Als ik op basis van dit artikel zijn geboortejaar moet vaststellen, dan kom ik op 1906 uit.
Het lijkt erop dat het hier meer gaat om het aan de schandpaal nagelen van Prins Hendrik. Waarom? Lou de Jong heeft al aangetoond dat hij een schuinsmarcheerder was. Dat het voor Juliana niet prettig zou zijn dat te lezen, komt omdat zij met haar vader een hechte band had. Dat wordt vervolgens weer vertaald als 'zij is door haar vader verkracht'. Dat wordt tegengesproken door het gegeven dat Wilhelmina na de dood van Hendrik positiever over hem is gaan denken.
Volgens mij werkte ene Frank van Vloten bij de spoorwegen. Ik vraag mij af of Montenberg sr en Van Vloten ooit met elkaar te maken hebben gehad. Pure speculatie, maar desalniettemin opvallend.
Ik bedoelde de vader van Johan Montenberg, die wordt in de eerste alinea opgevoerd als ingenieur bij de Spoorwegen die uiteindelijk de politiek in gaat om Burgemeester te worden in Breskens en later Boskoop. Dat trammetje kocht hij al in 1966, en in 1968 begon hij onderzoek te doen naar Van Vloten.quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou, lees de rest dan dan ziiie je precies waar dit verhaal naar toegaat: de zaak Joris Demmink. En Couzy probeerde te bewijzen dat de zaken waarvan Demmink wordt beschuldigd een historische achtergrond heeft. De Elite van Nederland ism de Oranjes (hendrik, Claus, Friso) ontvoert, misbruikt en vermoordt op grote schaal kinderen.
O, ja Van Vloten werkte idd bij de spoorwegen. Van Montenberg is volgens mij na 1935 alleen bekend dat-ie naar het oosten van het land verhuisde totdat hij ineens weer opgevoerd wordt als onderzoeker naar de raadselen rondom het ronde huis in de jaren 68/71.
Weer later neemt hij die spoorweg met het ponytrammetje over. Dus lijkt me niet dat ze elkaar persoonlijk kenden.
Mm, ook dat wordt natuurlijk nergens genoemd, en bij mijn weten zat Van Vloten ergens in het buitenland, toch?quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:57 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Ik bedoelde de vader van Johan Montenberg, die wordt in de eerste alinea opgevoerd als ingenieur bij de Spoorwegen die uiteindelijk de politiek in gaat om Burgemeester te worden in Breskens en later Boskoop. Dat trammetje kocht hij al in 1966, en in 1968 begon hij onderzoek te doen naar Van Vloten.
Ja, en heel belangrijk wordt er een link gelegd via via met de zaak Joris Demmink. En die zaak staat momenteel nogal in de schijnwerpers. Demmink wordt daarbij ook gekoppeld aan de zaak Vaatstra, de Deventermoordzaak, Dutroux, snuffmovies etc. etc.quote:Dat wat je zegt over Couzy's poging dit in verband te brengen met de zaak Demmink heb ik inderdaad gelezen. Ook dat er een misbruiksessie was waarbij Prins Friso, Prinses Mabel en half politiek Den Haag aanwezig zou zijn geweest. Heel vaag.
Ja ik weet het. Daarom ook zo vaag allemaalquote:Op maandag 8 oktober 2012 00:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Demmink steekt in dit verhaal uiteindelijk ook weer de kop op hoor.
http://rondehuis.blogspot.nl/quote:Rond september/oktober 1980 kreeg M. bezoek van de BVD,waarbij het complete Ronde huis archief in beslag werd genomen en zijn telefoonlijn was afgetapt.De andere Ronde Huis onderzoeker Sch. werd door de BVD opgepakt en voor verhoor naar den Haag vervoerd
http://rondehuis.blogspot.nl/quote:De mogelijkheid bestaat dat J.W.Montenberg een bastaardzoon was van prins Hendrik
Je denkt veel van AOS te weten, maar niet wat hij mij heeft gemaild. Graag zelf ook geen conclusies over iemand trekken, is niet netjes en komt de discussie niet ten goede!quote:Op maandag 8 oktober 2012 08:39 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Jij logt niet definitief uit, je bent veel te veel in je wiek geschoten, en dat kun je niet hebben. Heb je Gerhardius beantwoord dat ...
Ik heb wat ervaring met genealogisch onderzoek..quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:49 schreef Dissectienaald het volgende:
Wat Inquisator gepost heeft over de werkgroep Ronde Huis 2, ziet er veelbelovend uit. En tijdrovend. Goed uitgangspunt. Er is echter één ding wat over het hoofd gezien wordt: wat als de meisjes niet uit de omgeving van Nunspeet kwamen, maar zoals beweerd in Biesemaat's artikel uit andere Europese steden?
Suriname en Spanje. Dat laatste verklaart dat vloeken in het Spaans en die grote zwarte sombrero. Dat is in ieder geval rond 1888 geweest, want hij is daar ook getrouwd met zijn eerste vrouw. Wat de zaak Demmink te maken heeft met het Ronde Huis... Ik las net dat stukje over het Ronde Huis in Cobouw (interview met Biesemaat), en als ik dan weer lees over 'occulte bouwstijlen', 'aangelegde geogliefen voor occult gebruik', dan ben ik er wel weer even klaar mee...quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, ook dat wordt natuurlijk nergens genoemd, en bij mijn weten zat Van Vloten ergens in het buitenland, toch?
[..]
Ja, en heel belangrijk wordt er een link gelegd via via met de zaak Joris Demmink. En die zaak staat momenteel nogal in de schijnwerpers. Demmink wordt daarbij ook gekoppeld aan de zaak Vaatstra, de Deventermoordzaak, Dutroux, snuffmovies etc. etc.
Dat heb ik al een aantal keren vermeld, maar toen reageerde er niemand. Ik zag in jouw genealogische gegevens dat Montenberg's vader in 1873 is geboren. Dat is toch een afstand van vijftien jaar op Van Vloten. De kans dat die met elkaar te maken hebben gehad bij de Spoorwegen lijkt een stuk kleiner te worden. Ergens hoopte ik iets te vinden dat een verband tussen Montenberg en zijn interesse voor Van Vloten zou blootleggen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als men het mysterie wilt oplossen is het waarschijnlijk een betere methode om de bronnen en de meest opvallende feiten te checken. Het lijkt alsof Johan Montenberg de bron is van een set opvallende beweringen (Septer en Biesemaat ontlenen hun artikelen aan hem)
Zou best kunnen dat het uiteindelijk startpunt van heel deze exercitie alleen geweest is dat Montenberg in 1923 iets vaags gezien heeft (die Indische meisjes met afgebonden voeten), dat hij daar bijna een halve eeuw later onderzoek naar doet en dat de rest inclusief artikel van Septer al verdichting is geweest?quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb wat ervaring met genealogisch onderzoek..
Van de 100 meisjes die men in de BS vind, zijn er tientallen "zoek" . Althans, niet terug te vinden in de databases van het internet. Door intensief verder te zoeken kan men dat terug brengen tot zegmaar 5 die 'zoek' zijn. Maar dat zegt nog steeds niks . En dat is een werk van jaren.
Als men het mysterie wilt oplossen is het waarschijnlijk een betere methode om de bronnen en de meest opvallende feiten te checken. Het lijkt alsof Johan Montenberg de bron is van een set opvallende beweringen (Septer en Biesemaat ontlenen hun artikelen aan hem)
Je moet mij geen woorden in de mond leggen. Ik denk niet veel van hem te weten, maar van wat ik op dit forum heb gezien, kan ik met enige zekerheid stellen dat mijnheer Aos bijzonder goedgelovig is. Dus als hij jou informatie stuurt over de Mythstee, dan is dat vast over de 'occulte oorsprong' ervan. Iets over Romeinen die daar geofferd zijn, en dat het een Germaanse gerichtsplaats is geweest...quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:11 schreef gerhardius het volgende:
[..]
Je denkt veel van AOS te weten, maar niet wat hij mij heeft gemaild. Graag zelf ook geen conclusies over iemand trekken, is niet netjes en komt de discussie niet ten goede!
Verder een oproep aan iedereen: svp niet van die lappen tekst aanhalen, haal de regels weg die er niet toe doen. Dat schelt een hoop onnodig scrollwerk.
Daar is iedereen vrij in hoor. Soms is het wel handig als de gequote post er nog in zijn geheel boven staat. Want wat er voor jou niet toe doet, kan er wellicht voor een ander wel toe doen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:11 schreef gerhardius het volgende:
[..]
Je denkt veel van AOS te weten, maar niet wat hij mij heeft gemaild. Graag zelf ook geen conclusies over iemand trekken, is niet netjes en komt de discussie niet ten goede!
Verder een oproep aan iedereen: svp niet van die lappen tekst aanhalen, haal de regels weg die er niet toe doen. Dat schelt een hoop onnodig scrollwerk.
Volgens Couzy zou Montenberg dat gezien hebben. Was dat zo? Heeft Montenberg dat geschreven en waar is dat geschrift te vinden ?quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zou best kunnen dat het uiteindelijk startpunt van heel deze exercitie alleen geweest is dat Montenberg in 1923 iets vaags gezien heeft (die Indische meisjes met afgebonden voeten), dat hij daar bijna een halve eeuw later onderzoek naar doet en dat de rest inclusief artikel van Septer al verdichting is geweest?
Dat lijkt mij ook wel zo ongeveer.quote:Maar 1 conclusie is dus wel mogelijk: zowel Septer, Pegasus/Tom Couzy als Biesemaat hebben als bron... Montenberg. En wat vage praatjes van buurtbewoners.
Wat is de bron ?quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:07 schreef Dissectienaald het volgende:
Wat ik ook heb gelezen is dat het Ronde Huis niet door Van Vloten bekostigd zou zijn, maar door één of andere pan-Germaanse club die Van Vloten als een soort concierge daar lieten zitten.
Ik neem aan dat Montenberg dat wel gezegd heeft iig (en geschreven in zijn rapport dat pas in 1980 volgens Couzy door de BVD is meegenomen), want Septer maakte in dat artikel uit 1976 toch al gewag van seksorgieën? En van zijn bron Montenberg? (Straks even overnieuw lezen). Wat dan aansluit op wat Montenberg zag in 1923, die wrs Chinees-Indische meisjes idd.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Volgens Couzy zou Montenberg dat gezien hebben. Was dat zo? Heeft Montenberg dat geschreven en waar is dat geschrift te vinden ?
Maar waren het Indische meisjes? Lotusvoetjes is geen traditie geweest van Indische Nederlanders.
Als het verhaal waar is dat Montenberg zoiets zag te Hilversum dan moet het een Chinese familie geweest zijn.
En dat Frank van Vloten volgens een luitenant jonge meisjes met lotusvoetjes aanbood in het Ronde Huis is ook weer te lezen bij Couzy. Maar schreeft Montenberg dat als eerste ... ?
[..]
Ja... dat schrijven lijkt de bron zijn van een hele serie geruchtenquote:Op maandag 8 oktober 2012 12:52 schreef Dissectienaald het volgende:
Ik heb intussen mijn aandacht verlegd naar Montenberg, maar waar ik het liefst mijn handen in zou willen slaan is zijn 'onderzoeksrapport'.
Het is natuurlijk wel vreemd dat hij dus beweert iets gezien te hebben in 1923, dan nog als makelaar werkzaam is in die streek tot ik meen 1935, vervolgens verhuist naar het oosten van het land en dan weer in de jaren 60 (volgens die wiki link) die ponytram overneemt aldaar (althans te Joppe) en gedurende de jaren 68 tot 71 onderzoek doet naar het ronde huis (samen met Sch); dat is dus 45 jaar nadat hij iets verdachts zag in 1923.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:07 schreef Dissectienaald het volgende:
@Ryan3:
Waarom wacht hij dan zo lang met het doen van onderzoek? Aanleiding zou kunnen zijn geweest dat hij het treintje gekocht heeft in 1966. Misschien dat de familie Simon-Thomas toen de nodige verhalen heeft verteld? Die waren immers na Van Vloten eigenaar van het gebied.
Wat ik ook heb gelezen is dat het Ronde Huis niet door Van Vloten bekostigd zou zijn, maar door één of andere pan-Germaanse club die Van Vloten als een soort concierge daar lieten zitten.
Vergeet die bastaardzoontheorie.. die site is van de fantast Couzy.quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:10 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Een van de samenzweringssites, volgens mij 'Herstel de Republiek'.
Ik heb een vermoeden dat die Couzy daarover beschikt heeft, er staan nogal wat merkwaardige dingen in dat artikel dat misschien uit dat onderzoeksrapport afkomstig kan zijn.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja... dat schrijven lijkt de bron zijn van een hele serie geruchten
Dus dat is zeker? Die Schalkwijk kende Montenberg al in de jaren 68-71?quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:16 schreef Dissectienaald het volgende:
Die Sch. is ene Hans Schalkwijk, die werkte tot voor kort samen met Ton Biesemaat aan dat boek van hem, maar heeft een aantal hooglopende conflicten veroorzaakt. Schalkwijk is overigens een lastige, want er is bitter weinig van hem terug te vinden over wat hij deed, wie hij was e.d. Naar verluidt heeft hij met Delius Pit sr. samengewerkt. Wat ik heb begrepen van Just Publishers is dat hele conflict tussen Biesemaat en Schalkwijk iets waar al een boek over geschreven kan worden, dus het ligt kennelijk nogal gevoelig. Wat ik heb begrepen van Rein zijn krant is Schalkwijk kwaad omdat Biesemaat zijn artikel nogmaals in een boek heeft gepubliceerd en Biesemaat is weer kwaad op Schalkwijk omdat die heeft geprobeerd een deal te slaan over het uitbrengen van het boek zonder medeweten van Biesemaat. Biesemaat is op zijn beurt ook weer verbolgen over Schalkwijk omdat die een bron zou hebben die Prins Hendrik op het Ronde Huis plaatst, maar Schalkwijk wil de bron niet bekend maken.
Kortom: ik kan mij voorstellen dat uitgevers hier wanhopig van worden.
Ik begrijp hieruit dat we wel kunnen fluiten naar dat boekquote:Op maandag 8 oktober 2012 15:16 schreef Dissectienaald het volgende:
Die Sch. is ene Hans Schalkwijk, die werkte tot voor kort samen met Ton Biesemaat aan dat boek van hem, maar heeft een aantal hooglopende conflicten veroorzaakt. Schalkwijk is overigens een lastige, want er is bitter weinig van hem terug te vinden over wat hij deed, wie hij was e.d. Naar verluidt heeft hij met Delius Pit sr. samengewerkt. Wat ik heb begrepen van Just Publishers is dat hele conflict tussen Biesemaat en Schalkwijk iets waar al een boek over geschreven kan worden, dus het ligt kennelijk nogal gevoelig. Wat ik heb begrepen van Rein zijn krant is Schalkwijk kwaad omdat Biesemaat zijn artikel nogmaals in een boek heeft gepubliceerd en Biesemaat is weer kwaad op Schalkwijk omdat die heeft geprobeerd een deal te slaan over het uitbrengen van het boek zonder medeweten van Biesemaat. Biesemaat is op zijn beurt ook weer verbolgen over Schalkwijk omdat die een bron zou hebben die Prins Hendrik op het Ronde Huis plaatst, maar Schalkwijk wil de bron niet bekend maken.
Nog niet. Biesemaat zegt op Facebook dat het er nog steeds aan komt. Waarschijnlijk zijn de plooien glad gestreken, of zijn de bijdragen van Schalkwijk verwijderd.quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp hieruit dat we wel kunnen fluiten naar dat boek
Hij kan er beter een roman van maken. Sleutelroman.quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:28 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Nog niet. Biesemaat zegt op Facebook dat het er nog steeds aan komt. Waarschijnlijk zijn de plooien glad gestreken, of zijn de bijdragen van Schalkwijk verwijderd.
Van elkaar overgeschreven verhalen die steeds gekker en bizarder worden...quote:De Zwarte Ruiter in het Ronde Huis
29-02-2012 - In Nunspeet, niet ver van de snelwegafrit, stond tot 1970 een vreemd, rond gebouwd landhuis. Het was in 1904 gebouwd door de vermogende Frank van Vloten als afgelegen buitenplaats en, zoals later zou blijken, als oord voor taferelen waarbij de affaire Marc Dutroux bleek afsteekt.
De plaatselijke bevolking noemde hem "de zwarte duivel". Frank van Vloten ging gekleed in het zwart, bereed zwarte paarden en hield er een donker meisje op na. En hij hield van duistere praktijken. In het Ronde Huis vonden in de jaren '20 orgiën plaats met minderjarige meisjes, waarbij verminking en mishandeling tot de rituelen behoorden. Te gast waren industriëlen uit Nederland en Duitsland, mannen die bij Van Vloten konden aankloppen om hun seks- en machtswellust bot te vieren.
Maar niet alleen industriëlen leefden zich hier uit. Prins Hendrik, de man van Wilhelmina, bezocht de "feestjes" ook. Daarmee had Van Vloten een prima beschermheer en bleef justitie op veilige afstand. Tot in de jaren '80 zijn nog menselijke resten gevonden op het terrein, ondanks een zorgvuldige sloop en schoonmaakactie, waarbij ook de ondergrondse ruimten werden volgestort.
Het verhaal krijgt een andere wending als zich in de jaren '80 ene Maria Roovers bij de burgerlijke stand meldt met een verzoek om uit te zoeken wie haar werkelijke ouders zijn. Weeskind Maria is geboren in een klooster in Breda en geadopteerd door de arme boerin Roovers, die betaald kreeg om het kind een legitieme status te geven. Maar de autoriteiten kunnen de echte moeder niet achterhalen. Op alle niveaus zijn gegevens gewist en wordt Maria tegengewerkt. Tot ze te horen krijgt dat haar moeder Haags was en van koninklijke bloede. Maria werd geboren in 1927, en is vermoedelijk het resultaat van seksueel contact tussen Prins Hendrik en de jonge Juliana in 1926. Inderdaad zijn foto's te vinden van een tienermeisje Juliana dat zo te zien hoogzwanger is. Erg verbazend is het niet. In deze jaren verwekte Prins Hendrik bij zijn Haagse vriendin Mien Abbo-Wenneker maar liefst vijf bastaardkinderen, wat de schatkist een vermogen aan zwijggeld heeft gekost.
Is Juliana slachtoffer geworden van een of ander inwijdingsritueel in het Ronde Huis? Prins Hendrik stond algemeen bekend als een perverse man. Een zeer perverse man. Toch was het geen incest.
Juliana was geen dochter van Wilhelmina. Een andere hoogbejaarde vrouw ging in de jaren '80 namelijk óók kletsen in het bejaardenhuis, ditmaal in Soest. Zij beweerde bij hoog en laag dat haar door justitie ontnomen dochtertje via-via was doorgespeeld aan Hendrik en Wilhelmina. Omdat beiden syfilispatienten waren en kinderloos zouden blijven, zou de Oranjedynastie onvermijdelijk uitsterven zonder troonopvolger. Voorzover legitiem, want ook Wilhelmina was géén dochter van de (ook al) aan syfilis lijdende Willem III. In brede kringen wordt nu aangenomen dat de ware vader van Wilhelmina Emma's persoonlijke secretaris baron De Ranitz was.
Met een bastaard-Wilhelmina, een geadopteerde Juliana, een ongehuwd zwangere, minderjarige kroonprinses en alle gruwelijke praktijken in Het Ronde Huis, is het niet vreemd dat de sporen flink zijn uitgewist. Van het huis is niets meer terug te vinden, en evenmin van documenten die bewijs moeten leveren van wat er in de hoogste kringen heeft plaatsgevonden tussen 1920 en de Tweede Wereldoorlog.
Kritiekloos 'waarheden' aannemen, de feiten en bronnen niet checken kan zijn doordat men geintimideerd is door de gepresenteerde 'waarheid' of dat men belang heeft dat het waar is, bijv dat het past in de eigen ideologie, het pakket van vooroordelen.. de behoefte aan een vijand, zondebok, complot of horrormysterie.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:22 schreef Ryan3 het volgende:
Dit is wat de site grenswetenschap bakt en braadt van het ronde huis (d.d. 29-02-2012)
[..]
Van elkaar overgeschreven verhalen die steeds gekker en bizarder worden....
De enig echte waarheid is dat Schalkwijk zegt over bewijzen te beschikken die hij niet wil tonen aan Biesemaat. Daardoor wordt een beweringen boterzacht. Als je die beweringen wel wil gaan publiceren dan loop je een risico. Een heel groot risico. Snap Biesemaat wel dat hij de bewijzen wil zien. Maar Schalkwijk wil (of kan) het niet aantonen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:16 schreef Dissectienaald het volgende:
Wat ik heb begrepen van Rein zijn krant is Schalkwijk kwaad omdat Biesemaat zijn artikel nogmaals in een boek heeft gepubliceerd en Biesemaat is weer kwaad op Schalkwijk omdat die heeft geprobeerd een deal te slaan over het uitbrengen van het boek zonder medeweten van Biesemaat. Biesemaat is op zijn beurt ook weer verbolgen over Schalkwijk omdat die een bron zou hebben die Prins Hendrik op het Ronde Huis plaatst, maar Schalkwijk wil de bron niet bekend maken.
Dat is vandaag!quote:Op maandag 8 oktober 2012 18:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En zie de ontknoping dd 8 oktober van mijn hand.
quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:22 schreef Ryan3 het volgende:
Dit is wat de site grenswetenschap bakt en braadt van het ronde huis (d.d. 29-02-2012)
[..]
Van elkaar overgeschreven verhalen die steeds gekker en bizarder worden....
Nee, zeker is dat niet. Schalkwijk wordt namelijk niet in het artikel van Septer genoemd. Schalkwijk lijkt in beeld te komen rond 1978.quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus dat is zeker? Die Schalkwijk kende Montenberg al in de jaren 68-71?
Maar die is dus opgebracht door de BVD in 1980, voor verhoor overgebracht naar Den Haag, volgens Pegasus, en heeft hierna dus ook 30 jaar oid gezwegen voor weer contact te hebben met Biesemaat over deze kwestie?
Pegasus/Couzy noemt dat:quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:54 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Nee, zeker is dat niet. Schalkwijk wordt namelijk niet in het artikel van Septer genoemd. Schalkwijk lijkt in beeld te komen rond 1978.
quote:Sch. en zijn collega-onderzoeker Montenberg onderzochten in 1968-1971 de gebeurtenissen achter Het Ronde Huis in de bossen bij Nunspeet.
Was er gisteren rond een uur of half vijf nog even. Behalve een mooi groen-wit lint van Staatsbosbeheer is daar helemaal niets bijzonders aan de hand. Geen AIVD, verdachte auto's (of je moet die knalroze auto die ik daar zag rijden verdacht noemen : ) ) , geen politie, hekken, afzettingen of wat dan ook. Zelfs geen Fokkers, alhowel ik die toch niet zou herkennen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:07 schreef Dissectienaald het volgende:
Vandaag ook even bij de Facebook-groep gekeken van het Ronde Huis. Belgische auto's die verdachte rondjes rijden, AIVD en politie die bij het Ronde Huis aan het posten zijn... Dat je er vaker politie ziet, zal wel te maken hebben met het feit dat er gegraven is. Staatsbosbeheer is eigenaar, en zonder toestemming mag je daar niet zomaar graven. Dus dat er meer politie rijdt om toezicht te houden, snap ik wel. En hoe weten jullie dat de AIVD daar rondloopt? Denk je dat die niets beters te doen hebben dan zich bezig te houden met een honderd jaar oude dorpsroddel?
Dat schrijft Couzy http://rondehuis.blogspot.nl/ maar.........quote:Sch. en zijn collega-onderzoeker Montenberg onderzochten in 1968-1971 de gebeurtenissen achter Het Ronde Huis in de bossen bij Nunspeet.
Er hangt slechts een groen lintje, van hekken is geen sprake. Afgezien van een enkele politie- of Staatsbosbeheerauto die controleren op wildgraverij, is er niemand te zien. Ik heb me "verdacht opgesteld" door daar rond te neuzen, maar ben door niemand aangesproken. Beetje wild verhaal dus over AIVD, hekken, e.d., dat klopt van geen kanten.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:02 schreef nunspeet1952 het volgende:
het barst er inmiddels van de politie en aivd ook zijn er veel hekken geplaatst. als je je ook maar enigzins verdacht opsteld in de buurt van hrh dan wordt je direct gevraagd waarom je daar bent en wat je komt doen!
Door de haag heen is niets bijzonders te zien, de grondlaag is overal hetzelfde. Bovendien heeft een rododendron flinke wortels. Die zouden een eventuele tunnel al vrij snel doorboren en beschadigen. Het lijkt mij dus ook erg onwaarschijnlijk dat er onder de haag zelf een tunnel zou lopen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:02 schreef nunspeet1952 het volgende:
volgens hem moet er eens goed gezocht worden bij de rododenderonvijver deze schijnt mogelijke geheimen te verhullen een van de tunnels loopt onder de rododenderons door als je door de haag heen loopt merk je op sommige stukken een vreemde grond samenstelling.
Ja ok.... dat wijst naar Montenberg als M.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:14 schreef Dissectienaald het volgende:
Je kunt er echter veilig vanuit gaan dat het om Johan W. Montenberg gaat. Biesemaat noemde M. in zijn artikel een 'briljant amateur-spoorwegenhistoricus'. Johan Montenberg heeft een aantal publicaties over de geschiedenis van de spoorwegen op zijn naam staan.
Gewoon iemand die het complotdenken van Couzy napraat.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:32 schreef reintuininga het volgende:
Ik ben ook heel nieuwsgierig naar deze nijvere huisvlijt...
http://powervideotube.com/watch_video.php?v=6GS69WYYWD1X
Nee.... maar dan weet je wat Septer, Biesemaat en Couzy van hem hebben overgenomen en je weet wat de eigen woorden waren van Montenberg. Misschien staat er een los detail in zijn schrijven wat nog niet gereproduceerd is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:30 schreef reintuininga het volgende:
Ik vermoed dat in de archieven van Montenberg wel een en ander te vinden is. Alleen waar zijn ze? Heeft Koos Vogels niet een keer gemeld dat ze verdwenen zijn? In zijn geheel, is de vraag. Ik denk dat met Montenberg teuggegaan kan worden naar de vroegste data over Het Ronde Huis. Dan weet je nog niet wat feit en fictie is.
Ik vind dat zo'n raar filmpje.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Gewoon iemand die het complotdenken van Couzy napraat.
De makers weten echt niks.
Je kunt duidelijk zien aan de betonnen paaltjes dat er ook leidingen liggen onder het pad van hrh naar het ven. Gas, electrisch of water, dat kan ik me niet herinneren, maar je kunt het zelf Zien. Deze zijn niet zo oud, dus er moeten instanties hebben gegraven om die leidingen daar neer te leggen. Die moeten dan toch iets zijn tegengekomen. Weet iemand welk bedrijf dat heeft aangelegd destijds? Ook staan er op het pad tegenover de plaggeweg vrij nieuwe paaltjes voor riolering. Ik vraag me wel eens af waar die riolering toe dient? Er wonen immers al lang geen mensen meer in hrh. Weet iemand daar iets van?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:50 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Naar mogelijke aanwezigheid van veel langere tunnels ben ik wel benieuwd, maar zolang de tunnels nog niet zijn gevonden betwijfel ik het bestaan van deze lange tunnels. Als er al tunnels zijn richting station, dan moeten deze toch zijn ontdekt tijdens de aanleg van de A28, omdat deze verdiept ligt. Maar daar heb ik nooit iemand over gehoord, terwijl er tientallen mensen aan deze weg gewerkt moeten hebben. Zelfde geld voor de aanleg van de golfbaan, als er een tunnel ligt, dan zou die toen al wel ontdekt zijn.
Waar dacht je dat alles uit Vierhouten langs stroomt?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:42 schreef gerhardius het volgende:
[..]
Ook staan er op het pad tegenover de plaggeweg vrij nieuwe paaltjes voor riolering. Ik vraag me wel eens af waar die riolering toe dient? Er wonen immers al lang geen mensen meer in hrh. Weet iemand daar iets van?
Gevoelsmatig klopt de richting niet. Van HRH inderdaad richting elburg. Zou kunnen idd dat vanaf vierhouten eerst onder de plaggeweg en daarna bij hrh afbuigt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:02 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Waar dacht je dat alles uit Vierhouten langs stroomt?
Volg de palen! http://www.panoramio.com/(...)ate_desc&user=760297quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:01 schreef gerhardius het volgende:
[..]
Gevoelsmatig klopt de richting niet. Van HRH inderdaad richting elburg. Zou kunnen idd dat vanaf vierhouten eerst onder de plaggeweg en daarna bij hrh afbuigt.
Offtopic: Wat een prachtige foto's heb je op Panoramio staan. Veel bijzondere verborgen (Veluwse) plekjes, waarvan ik er veel ken, maar ook heel veel niet. Ken je ook het begraafplaatsje op Tongeren, dat is ook zeker de moeite waard of de Lekberg bij Nunspeet. En zo is er nog veel meer te vinden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:06 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Volg de palen! http://www.panoramio.com/(...)ate_desc&user=760297
Maar ik ben het trouwens met je eens dat met alle leidingen die in Nederland liggen, (lange) geheime tunnels niet reeel meer zijn om in te geloven.
Dat is wat voor een volgend boek...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:24 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Offtopic: Wat een prachtige foto's heb je op Panoramio staan. Veel bijzondere verborgen (Veluwse) plekjes, waarvan ik er veel ken, maar ook heel veel niet. Ken je ook het begraafplaatsje op Tongeren, dat is ook zeker de moeite waard of de Lekberg bij Nunspeet. En zo is er nog veel meer te vinden.
Sorry dat ik ook wat zeg maar ik vond het nuttiger dan het; hunnie, onse en de rest discussie. Je hoort me nergens zeggen dat ik een expert ben. Ik had nog niemand gehoord over een bodemonderzoek. Nu de gemeente meehelpt leek dat een optie om te proberen. Dan kan je in iedergeval alle historische bouwwerken terugvinden, dat is gewoon gaaf.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:14 schreef Dissectienaald het volgende:
Dit is dus wat je nu gaat krijgen: iedereen met een PC aangesloten op internet is ineens deskundig en gaat zaken lopen roepen. Dit zijn de ware stoorzenders. Niet de kritische/sceptische forumbezoekers. Nogmaals: ALS Van Vloten een misbruiker van kinderen is geweest, dan is er geen schandpaal groot genoeg om hem aan te nagelen. Er zijn echter twee onoverkomelijke problemen: het bewijsmateriaal dat de hypothese moet bewijzen is flinterdun. Tweede probleem is dat er genoeg bewijsmateriaal te vinden is dat in de richting van het tegendeel wijst. Daarbij: hoe goed waren Montenberg en Schalkwijk in het interviewen van mensen? Stelden zij suggestieve vragen?
Bluesdude: dat was mij ook al opgevallen: Montenberg is in drie jaren overleden. Ik denk dat dit eerder te wijten is aan onzorgvuldig onderzoek van de journalist in kwestie. Op Wikipedia is hij in 1996 overleden, op één van de complotwebsites van Couzy in 1995 (maar daar beweerde hij ook dat Van Vloten in 1928 is overleden) en bij Biesemaat in 2001... Je kunt er echter veilig vanuit gaan dat het om Johan W. Montenberg gaat. Biesemaat noemde M. in zijn artikel een 'briljant amateur-spoorwegenhistoricus'. Johan Montenberg heeft een aantal publicaties over de geschiedenis van de spoorwegen op zijn naam staan.
Het zou zo kunnen zijn gegaan:quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Gewoon iemand die het complotdenken van Couzy napraat.
De makers weten echt niks.
[..]
Nee.... maar dan weet je wat Septer, Biesemaat en Couzy van hem hebben overgenomen en je weet wat de eigen woorden waren van Montenberg. Misschien staat er een los detail in zijn schrijven wat nog niet gereproduceerd is.
Ik verdenk Couzy ervan de boel op te fokken met bewuste leugens. Bijv ... de lotusvoetjesverhalen die zgn van Montenberg afkomen. Is dat zo ?
Maar hoe komen Septer en Couzy ( Biesemaat ook?) aan de teksten van Montenberg?
Is het één boek ? Zijn het meerdere artikelen ?
Als je dit bekijkt vanuit archeologisch/historisch oogpunt, ben ik het met je eens. Overigens was bovenstaand reply niet richting jou bedoeld, maar meer richting Nunspeter1952 die met ongefundeerde en opgeklopte verhalen aankomt. Er staan geen hekken bij HRH, er is geen AIVD (als die er al zou zijn, zou hij en jij en ik dat niet weten) en de politie rijdt, net als Staatsbosbeheer, rond om ervoor te zorgen dat er niet nog meer gegraven wordt. Wat begrijpelijk is: de gravers waren amateurs en zijn niet in staat de gevaren in te zien die zo'n opgraving met zich meebrengt. Een van de bezoekers op dit forum herkende asbest-fragmenten... Daar word je ook niet blij van als je daar deeltjes van inademt...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:08 schreef whY... het volgende:
[..]
Sorry dat ik ook wat zeg maar ik vond het nuttiger dan het; hunnie, onse en de rest discussie. Je hoort me nergens zeggen dat ik een expert ben. Ik had nog niemand gehoord over een bodemonderzoek. Nu de gemeente meehelpt leek dat een optie om te proberen. Dan kan je in iedergeval alle historische bouwwerken terugvinden, dat is gewoon gaaf.
Biesemaat was eerder: 2006 is het artikel gepubliceerd, dus ga ervan uit dat er in 2005 of eerder al contact is geweest. Wat ik via de weekkrant begreep, heeft Biesemaat de rapporten van Schalkwijk/Montenberg in handen gekregen via iemand bij de publieke omroep. Rein kan daar misschien wat meer duidelijkheid in scheppen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het zou zo kunnen zijn gegaan:
1) Montenberg en Schalkwijk hebben rond 76 contact gehad met Septer (een plaatselijk journalist) over de mysterieën omtrent het ronde huis. Dat artikel begint ook met de kop: Raadsels rond het ronde huis zijn nog altijd niet opgelost. Die heeft er à la reintuiniga een artikel van gemaakt.
2) Dat artikel is via Schalkwijk in 2010/2011 bij Biesemaat terechtgekomen en via Biesemaat bij Couzy. Die gasten hebben al het 1 en ander op naam staan mbt complotdenken en die hebben de zaak mooier gemaakt dan die was c.q. verder opgeblazen.
Ik vind het een aanfluiting...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:32 schreef reintuininga het volgende:
Ik ben ook heel nieuwsgierig naar deze nijvere huisvlijt...
http://powervideotube.com/watch_video.php?v=6GS69WYYWD1X
Wat je wel kunt achterhalen is hoe Montenberg zijn onderzoek heeft georganiseerd. Voor mij zou dat zeker een hoop gegevens opleveren. Er is in ieder geval geen online-kopie ergens geplaatst. Als de familie opruiming heeft gehouden, is het goed mogelijk dat de rapporten van Montenberg nu ergens gerecycled zitten in een schriftje met Hello Kitty opdruk...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:30 schreef reintuininga het volgende:
Ik vermoed dat in de archieven van Montenberg wel een en ander te vinden is. Alleen waar zijn ze? Heeft Koos Vogels niet een keer gemeld dat ze verdwenen zijn? In zijn geheel, is de vraag. Ik denk dat met Montenberg teuggegaan kan worden naar de vroegste data over Het Ronde Huis. Dan weet je nog niet wat feit en fictie is.
Welk artikel is uit 2006?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:35 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Biesemaat was eerder: 2006 is het artikel gepubliceerd, dus ga ervan uit dat er in 2005 of eerder al contact is geweest. Wat ik via de weekkrant begreep, heeft Biesemaat de rapporten van Schalkwijk/Montenberg in handen gekregen via iemand bij de publieke omroep. Rein kan daar misschien wat meer duidelijkheid in scheppen.
In het artikel van 1976 wordt alleen Johan Montenberg genoemd als zijnde onderzoeker van 1968-1971.
Offtopic terug: Bedankt voor het compliment! Ik vind het zoeken naar zulke plekjes erg leuk, zo ben ik eigenlijk ook op dit forum terecht gekomen. Die begraafplaats bij Tongeren heb ik al in mijn "collectie" ik plaats niet elke foto.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:24 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Offtopic: Wat een prachtige foto's heb je op Panoramio staan. Veel bijzondere verborgen (Veluwse) plekjes, waarvan ik er veel ken, maar ook heel veel niet. Ken je ook het begraafplaatsje op Tongeren, dat is ook zeker de moeite waard of de Lekberg bij Nunspeet. En zo is er nog veel meer te vinden.
Donequote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:08 schreef Ryan3 het volgende:
Btw hier het rijtje eerdere topics over het ronde huis, misschien dat Lavenderr die in de OP kan zetten, lijkt me wel handig...
Het Ronde Huis-vergeten , fictie of feit?
Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.2
Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.3
Het Ronde Huis - vergeten, fictie of feit? DL.4
Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.5
Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.6
Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.7
Ja, dit had ik ook al aangehaald idd, de Sch. in dit artikel is ene Bram van der Schuyt, die dit heeft opgetekend in het kader van een oral history project.quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:11 schreef Dissectienaald het volgende:
http://www.albertusperk.n(...)1.1%20Montenberg.pdf
Een interview met Johan Montenberg voor een tijdschriftje genaamd Eigen Perk. Lees ook even het stukje waarin Montenberg ervan overtuigd was dat het spookte op de Hoge Dreuvik en dat hij kennis heeft gemaakt met de Drentse Dienstmeisjes. Ook een saillant detail is dat Montenbergs vader een ingenieur was bij de Staats Spoorwegen. Kennen jullie, jongens en meisjes, nog iemand die ingenieur was bij de Staats Spoorwegen, ongeveer rond dezelfde tijd dat papa Montenberg daar zijn werk deed?
Mag ik jullie overigens wijzen op een psychologisch verschijnsel dat 'contaminatie' heet? Herinneringen zijn namelijk niet op chronologische wijze in ons geheugen opgeslagen, en het komt vaker voor dat mensen zich op anachronistische wijze zaken herinneren. Dan wordt bijvoorbeeld iets wat van veel later datum is, toegeschreven aan een eerdere periode. Een mooi voorbeeld is wederom het Roswell incident: begrafenisondernemer Glenn Dennis herinnerde zich dat hij een zuster had gesproken die de lichamen van de buitenaardse wezentjes had gezien, en hij noemde haar zelfs bij naam. Dat is een prachtige getuige voor de ufologen, echter: ze konden haar niet vinden. Sterker nog: die hele zuster had daar nooit gewerkt, niet in 1947 maar ook niet in latere tijden. Onderzoekers van History Channel kregen inzage in de rapportages uit die periode, en vonden een rapport van een rechtszaak tegen een 'hysterische verpleegster'. Uit 1956. Dus negen jaar na het Roswell incident. Maar goed, er viel geld te verdienen aan het incident, dus men herinnerde maar raak, en het aantal getuigen nam zienderogen toe.
In hoeverre is dit van toepassing op het Ronde Huis? Nou, er is in de jaren vijftig een organisatie actief geweest die vakantiekampen organiseerde voor kinderen... Neem daarbij in ogenschouw dat Montenberg 38 jaar na het overlijden van Van Vloten met zijn onderzoek begint, en dat Montenberg een bepaalde vorm van bijgeloof heeft en dan raak ik steeds meer overtuigd van het feit dat hier zeer onzorgvuldig onderzocht is.
Met betrekking tot het zoeken van lijken: ik begreep dat er ook uit. Die briefjes waren niet voor niets opgehangen, men hoopte daar iets sinisters in die gangen te vinden. Ook een foutje van velen: de gangen waren nooit opgeblazen, maar volgestort met zand. Het is trouwens ook niet ongewoon dat rijken ondergrondse gangen bouwden. Negen van de tien keer was het makkelijker om naar bepaalde delen van je eigendom te gaan, maar de tijd waarin Van Vloten zijn huis bouwde, was er eentje van politieke spanningen. Er hing oorlog in de lucht, en dan zijn ondergrondse gangen mooie ontsnappingswegen.
Het artikel van Biesemaat was in 2006: http://www.deweekkrant.nl/images/library/20110309155844.pdfquote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Welk artikel is uit 2006?
Sch. wordt als collega-onderzoeker genoemd door Pegasus/Couzy iig, en omdat, als dat Schalkwijk is, hij nog leeft zou dat natuurlijk de link kunnen zijn tussen publiciteit in 1976 en in onze tijd.
Okee, bedankt. Die zie ik nu pas....quote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het artikel van Biesemaat was in 2006: http://www.deweekkrant.nl/images/library/20110309155844.pdf
quote:Boek Ronde Huis uitgesteld
ReageerPrint dit artikel
Share on facebook Share on twitter Share on google_plusone
Share on email
Nunspeet Huis aan Huis
27 apr 2012
NUNSPEET - Het boek over het Ronde Huis in Nunspeet is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Reden is dat Hans Schalkwijk anonieme bronnen niet bekend wil maken.
Het Ronde Huis in Nunspeet dat velen tot de verbeelding spreekt. Het boek er over wordt voorlopig uitgesteld
Het Ronde Huis in Nunspeet dat velen tot
de verbeelding spreekt. Het boek er over
wordt voorlopig uitgesteld
In 2009 was tussen Schalkwijk en Biesmaat overeenstemming gekomen over de publicatie. Biesemaat was inmiddels overgegaan tot het schrijven van de uitgave. Na de overeenkomst heeft Schalkwijk de stekker eruit getrokken. Biesemaat is inmiddels een juridische procedure tegen Schalkwijk gestart.
Must Magazine
Maart 2006 schreef Ton Biesemaat een artikel over het Ronde Huis in het tijdschrift Must Magazine. Hij baseerde dat artikel op twee onderzoeksrapporten die hij had achterhaald bij de publicist en voormalige NCRV-programmamaker Arnold Jan Scheer. Tijdens zijn research ontdekte Biesemaat dat een opsteller van de onderzoeksrapporten Hans Schalkwijk was. Hij benaderde Schalkwijk voor meer informatie maar die was te bang om mee te werken.
Spraakmakend artikel
Na de publicatie in Must Magazine liet Biesemaat de zaak verder rusten totdat in 2009 vanuit Canada Dirk Septer contact met hem zocht over het Ronde Huis. Dirk Septer was de auteur van een geruchtmakend artikel in 1976 over het Ronde Huis in Nunspeet Vooruit. Dirk Septer voorzag Ton Biesemaat van nieuwe informatie. Biesemaat was dusdanig geprikkeld dat hij Hans Schalkwijk opnieuw benaderde. Deze was inmiddels naar België verhuisd en wilde nu wel meewerken. Zo kwam de overeenkomst tussen Biesemaat en Schalkwijk tot stand.
Anonieme bronnen
Echter Schalkwijk beloofde aan Biesemaat dat hij enkele anonieme bronnen die in het boek zouden worden opgevoerd aan de onderzoeksjournalist kenbaar zou maken. Dat heeft Schalkwijk echter niet gedaan. Zulks was een vereiste voor Biesemaat. Het ging Ton Biesemaat vooral om een anonieme bron van Schalkwijk die Prins Hendrik in verband bracht met het Ronde Huis. Inmiddels was Hans Schalkwijk verbolgen dat Biesemaat het oude artikel uit Must Magazine van maart 2006 opnieuw gepubliceerd had in zijn boek Geheimen van Oranje. Dit boek was in 2011 uitgegeven bij Just Publishers en ook het boek over het Ronde Huis zou bij deze uitgever gepubliceerd worden.
Bemiddelingspogingen
Achter de rug van Biesemaat om nam Schalkwijk contact op met Just Publishers om het boek zonder de inbreng van Biesemaat te publiceren. Biesemaat hoorde dit van Just Publishers en het conflict tussen Biesemaat en Schalkwijk was geboren. Ondanks verwoede bemiddelingsgpogingen van de uitgever zegde uiteindelijk Hans Schalkwijk eenzijdig de overeenkomst met Ton Biesemaat op.
Must Magazine van maart 2006.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Welk artikel is uit 2006?
Sch. wordt als collega-onderzoeker genoemd door Pegasus/Couzy iig, en omdat, als dat Schalkwijk is, hij nog leeft zou dat natuurlijk de link kunnen zijn tussen publiciteit in 1976 en in onze tijd.
1991. Eerste nummer van dat jaar.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dit had ik ook al aangehaald idd, de Sch. in dit artikel is ene Bram van der Schuyt, die dit heeft opgetekend in het kader van een oral history project.
Wel spoken idd, maar niets over het ronde huis.
Volgens mij dateerde dit stuk van 1996?
Het is erg veilig om te zeggen dat je door de BVD of AIVD bent meegenomen voor verhoor: niemand mag die archieven inzien. https://www.aivd.nl/algem(...)telde-vragen/#486133quote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, bedankt. Die zie ik nu pas....
Ga ik straks even lezen, zie iig al dat dit artikel verder gaat dan dat van Septer.
----------------------------------
Hier wordt er dus van gemaakt dat er sprake was van Dutroux-achtige orgieën en wordt Prins Hendrik vermeld; nu kon Septer dat er obviously nog niet van maken, maar iig heeft Septer het niet echt over orgieën en ook Prins Hendrik wordt niet vermeld (volgens mij). Beide maken gewag van jonge slachtoffertjes en brengen dit in verband met Van Vloten/ronde huis. Biesemaat sterker dan Septer. En voor het eerst duikt dus Sch. op? Schalkwijk. Die dus vanaf 79/80 samenwerkte met Montenberg, en er dus wrs in 68/71 nog niet bij was. Een reden misschien waardoor het artikel van Septer nog niet zo ver gaat als dat van Biesemaat. Verder heb je het verhaal erbij zitten van Delius Pit, de helderziende, en de toenmalige BVD, die zich ermee bemoeide en dus het archief van Montenberg in beslag nam?
Ja, idd, is ook een mooi verhaal idd.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:42 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Het is erg veilig om te zeggen dat je door de BVD of AIVD bent meegenomen voor verhoor: niemand mag die archieven inzien. https://www.aivd.nl/algem(...)telde-vragen/#486133
Het is wel een mooi verhaal.
Biesemaat schrijft in 2006 dat Sch. (kennelijk Schalkwijk) zegt dat twee van zijn rapporten over het Ronde Huis ook zijn gejat in die inbraak bij Wim Klinkenberg.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Verder heb je het verhaal erbij zitten van Delius Pit, de helderziende, en de toenmalige BVD, die zich ermee bemoeide en dus het archief van Montenberg in beslag nam?
In een andere bron worden 2 onderzoeksrapporten over het ronde huis genoemd die Arnold Jan Scheer in bezit had, ook zijn naam begint met Sch hè.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Biesemaat schrijft in 2006 dat Sch. (kennelijk Schalkwijk) zegt dat twee van zijn rapporten over het Ronde Huis ook zijn gejat in die inbraak bij Wim Klinkenberg.
Het is Couzy die beweert dat het archief van Montenberg door de BVD in beslag is genomen en dat zijn telefoon was afgetapt. Sch. zegt hier niks over tegen Biesemaat
Verder beweert Couzy dat Sch.opgepakt zou zijn door de BVD voor verhoor. Ook dit zei Sch. niet tegen Biesemaat.
Twee 'feiten' ? Eerder twee leugens van Couzy...Ik dacht van wel.
Dit moet nu makkelijk meetbaar zijn. Het contour van het huis is min of meer het gebied tussen waar gegraven is (de 2 gaten in de wal) en de overkant van het open stuk daar. Meet je dat, dan heb je volgens mij een redelijk betrouwbare maat voor wat betreft de doorsnede.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:40 schreef Dissectienaald het volgende:Hij heeft het over het Ronde Huis als zijnde een gebouw met een 'doorsnee' van acht meter. Echter in het Nunspeets Nieuws- en Advertentieblad van 17 januari 1963 staat in een artikel de omtrek van het Ronde Huis vermeld: 58 meter. De doorsnee, of diameter, zou dan neerkomen op iets meer dan 18 meter.
Logischerwijs is 18 meter beter dan 8m. Ik zit hier in mijn woonkamer met een lengte van 8 meter en bedenk hoe dit rond zal zijn, opgedeelt in twee kamers, met een grote ronde centrale hal. Of dat gaat niet lukken, of er hebben kabouters gewoont.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:40 schreef Dissectienaald het volgende:
Echter in het Nunspeets Nieuws- en Advertentieblad van 17 januari 1963 staat in een artikel de omtrek van het Ronde Huis vermeld: 58 meter. De doorsnee, of diameter, zou dan neerkomen op iets meer dan 18 meter.
Misschien is de 1 in het getal 18 wel weg gevallen?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:29 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Logischerwijs is 18 meter beter dan 8m. Ik zit hier in mijn woonkamer met een lengte van 8 meter en bedenk hoe dit rond zal zijn, opgedeelt in twee kamers, met een grote ronde centrale hal. Of dat gaat niet lukken, of er hebben kabouters gewoont.
Dat is één mogelijkheid, waarschijnlijk heeft Biesemaat gelezen hoe Van Vloten met provisorische methoden de onderkant van het huis heeft opgezet: een paal in het midden en daar weer een lat van 8 meter aan bevestigd, tot daar moest kops gemetseld worden. Dan is dus de straal 8 meter en de doorsnede 16 meter (doorsnede is r x 2).quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:44 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Misschien is de 1 in het getal 18 wel weg gevallen?
Goed bezig!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:22 schreef RHSEARCHER het volgende:
Oke nu heeft het lang genoeg geduurd !
Wij RVHRH (Ridders Van Het Ronde Huis) zijn een groep bestaand uit: 7 gravers, 1 onderzoeker, gem Nunspeet, staats bosbeheer & de archeoloog.
Daarnaast onderhouden wij contact met: HRH Facebook, Overdose & nog een aantal onderzoekers.
Voor zover vegen wij alle feite die er nu liggen van tafel af, en als een beschuldiging niet onderbouwd kan worden. Dan lijkt mij dat toch wel duidelijk![]()
Daarbij zijn wij druk bezig met doorspitten van archieven & verhalen van voormalige werknemers,
zelf doen wij ook het nodige veld werk.
En zullen onze bevindingen/werkzaamheden te zien zijn op een aantal websites, diegene weten zelf welke dit zullen zijn.
En wij zijn een onafhankelijk team, en werken volledig voor ons zelf. En dus NIET op opdracht van....
Dus bij deze !
Mijn vrouw, Staal op dit forum, heeft even de gemeente Nunspeet gebeld, in het kader van de fact checking, zeg maar.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:22 schreef RHSEARCHER het volgende:
Wij RVHRH (Ridders Van Het Ronde Huis) zijn een groep bestaand uit: 7 gravers, 1 onderzoeker, gem Nunspeet, staats bosbeheer & de archeoloog.
Daarnaast onderhouden wij contact met: HRH Facebook, Overdose & nog een aantal onderzoekers.
Voor zover vegen wij alle feite die er nu liggen van tafel af, en als een beschuldiging niet onderbouwd kan worden. Dan lijkt mij dat toch wel duidelijk![]()
Daarbij zijn wij druk bezig met doorspitten van archieven & verhalen van voormalige werknemers,
En zullen onze bevindingen/werkzaamheden te zien zijn op een aantal websites, diegene weten zelf welke dit zullen zijn.
En wij zijn een onafhankelijk team, en werken volledig voor ons zelf. En dus NIET op opdracht van....
Dus bij deze !
quote:
Beetje oud nieuws, plannen zijn gewijzigd, en voor zover is Jan ( SBB) en Maarten (Archeoloog) goed te spreken over de plannen die wij nu hebben.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mijn vrouw, Staal op dit forum, heeft even de gemeente Nunspeet gebeld, in het kader van de fact checking, zeg maar.
De woordvoerder van de gemeente Nunspeet zegt het volgende:
1) Ze zijn op de hoogte van de grafwerkzaamheden, zijn dit gaan controleren, en kwamen diepe holen en putten tegen. Deze diepe holen en putten vormen een potentieel gevaar. Bijv. voor mountain bikers en wandelaars e.d.
2) Ze kwamen in contact met een groep jongeren, die daar groeven, en alleen al lyrisch werden van een stukje fundament van het ronde huis.
3) Besloten is om de zaak voorlopig aan te zien, maar te proberen in goede banen te leiden, om bijv. te voorkomen dat er ongelukken plaatsvinden.
4) Vervolgens hebben ze contact opgenomen met Staatsbosbeheer, want juridisch valt dit niet onder de taak van de gemeente. Staatsbosbeheer is de formele eigenaar nl. Daar hebben ze een contactpersoon onder de voornaam Jan achternaam anoniem voor het forum aangesteld om het gedrag van de jongeren in goede banen te leiden.
5) Bedoeling is iig dat er hekken zullen worden geplaatst, hoever Staatsbosbeheer daar momenteel mee is, is de gemeente op dit moment onbekend. Gesprekken met de jongeren zullen worden gevoerd, hoe ver het daarmee is, is de gemeente onbekend.
6) De woordvoerder van de gemeente Nunspeet weerspreekt iig onomwonden dat er een werkgroep zou zijn ivm het ronde huis, waar de gemeente in zijn officiële hoedanigheid aan meewerkt...
7) Staatsbosbeheer probeert het gedrag van de jongeren in goede banen te leiden...
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:00 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
[..]
Beetje oud nieuws, plannen zijn gewijzigd, en voor zover is Jan ( SBB) en Maarten (Archeoloog) goed te spreken over de plannen die wij nu hebben.
En gaan we nu alles wat besproken is vandaag om 1 uur bij SBB, in goede banen leiden met personen die daarvoor opgeleid zijn.
Iedereen die belt of mailt naar bovengenoemde personen hoeft ook geen reactie te verwachten
Kortom die woordvoerder van de gemeente heeft gelijk.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:01 schreef RHSEARCHER het volgende:
En de gaten zijn grotendeels weer afgesloten in overleg met SBB
Dus na 13:00 uur was er geen werkgroep met de gemeente. Want dat oude nieuws dat je postte was van na 13:00 uur.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:00 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
[..]
Beetje oud nieuws, plannen zijn gewijzigd, en voor zover is Jan ( SBB) en Maarten (Archeoloog) goed te spreken over de plannen die wij nu hebben.
En gaan we nu alles wat besproken is vandaag om 1 uur bij SBB, in goede banen leiden met personen die daarvoor opgeleid zijn.
Iedereen die belt of mailt naar bovengenoemde personen hoeft ook geen reactie te verwachten
Helaas moet ik je daarin ongelijk geven, we hebben zelf besloten om te stoppen met graven.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Kortom die woordvoerder van de gemeente heeft gelijk.
Ze proberen jullie een beetje te temperen, hekken te zetten en te voorkomen dat jullie nog meer schade aanrichten en voor gevaar zorgen, toch?
Oh ja, dat geloof ik zeer zeker. Ze doen het goed. Want ik was even bang dat als jullie niet serieus worden genomen en er ineens hekken of linten zouden zijn dat jullie dan juist als een malle te keer zouden zijn gegaan. Wat ook begrijpelijk is. Maar er zijn wel gemeentes in Nederland die zoiets negeren en er zich een later stadium als de beer los is zelfs geen raad mee weten en later een beetje gaan steggelen wie de schade moet betalen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:24 schreef RHSEARCHER het volgende:
Als ze het negeert hadden was het waarschijnlijk alleen maar erger geworden
Wat is er bekent over de tunnels, en dan bedoel ik niet de fundering van HRH of andere putten.quote:daarom willen wij heel graag zoveel mogelijk info over de tunnels !
Waar gaan die 7 gravers van jullie nu graven dan? Achtertuin?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:24 schreef RHSEARCHER het volgende:
Als ze het negeert hadden was het waarschijnlijk alleen maar erger geworden
Ik ben goed bekend in en om Vierhouten, daar zijn nooit tunnels of gangen gevonden. Waar bij Vierhouten zou de tunnel dan ongeveer uit moeten komen?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:06 schreef Nlnety het volgende:
[..]
Wat is er bekent over de tunnels, en dan bedoel ik niet de fundering van HRH of andere putten.
Waar is het van gemaakt: bakstenen, beton, mijnbouw !?
kun je er in lopen, staan of moet je kruipen (dimensies)
Een eind punt zou uitkomen bij de Kraaienhorst !? Een bij Vierhouten !?
Wie weet er meer...
Het is natuurlijk ook een uitermate vaag verhaal dat het vergeven zou zijn van de tunnels... doel: Chinees-Indische meisjes smokkelen van station Nunspeet of Vierhouten naar het ronde huis?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:16 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Ik ben goed bekend in en om Vierhouten, daar zijn nooit tunnels of gangen gevonden. Waar bij Vierhouten zou de tunnel dan ongeveer uit moeten komen?
Nee, idd, de conclusie daaruit mag zijn dat er dus ook in het geheel niet gegraven hoeft te worden hè.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:45 schreef lxhkrd het volgende:
Tunnels, tunnels, ik geloof daar niet in. Misschien een kelder of een gang tussen kelders. Maar een langere tunnel dan 10 meter, no way!
Was allang gevonden of ingestort na 100 jaar. Vergeet ook niet dat er redelijk intensief bosbouw op wordt gepleegd.
Goed zo hou dat maar lekker aan in je eigen waanquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:33 schreef mootie het volgende:
Conclusie: De RvhRH bestaan niet.
Dan hebben we dat in elk geval duidelijk.
Dat is te kort door de bocht, als je oudere kaarten bekijkt zie je dat er meer bebouwing was. Het is altijd leuk om daar bv. de fundamenten van bloot te leggen. En misschien een vergeten put ofzo.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, idd, de conclusie daaruit mag zijn dat er dus ook in het geheel niet gegraven hoeft te worden hè.
De archeoloog gaat niet graven hoor.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:53 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Dat is te kort door de bocht, als je oudere kaarten bekijkt zie je dat er meer bebouwing was. Het is altijd leuk om daar bv. de fundamenten van bloot te leggen. En misschien een vergeten put ofzo.
Maar wat wordt er aangetroffen en hoe wordt het geïnterpreteerd. Daarom goed dat er een archeoloog bij zit. Ze vinden (helaas?) alleen geen 100 meisjes meer terug, laat staan 1.
Mag ik vragen hoe je dat weet, aangezien je niet in de groep zitquote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De archeoloog gaat niet graven hoor.
En wrs was er idd 1 meisje dat dood ging bij Van Vloten, ...aan de Spaanse griep.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:51 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
Goed zo hou dat maar lekker aan in je eigen waan
Over dat meisje dat overleed bij Van Vloten? Moet je lezen staat in 1 van de vorige delen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:59 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je dat weet, aangezien je niet in de groep zit
Doelde eigenlijk op deze postquote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:59 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je dat weet, aangezien je niet in de groep zit
Okee, info vanuit Nunspeet, zeg maar.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:04 schreef RHSEARCHER het volgende:
Dat de archeoloog niet gaat graven
Ze gaan toch wel graven hoop ik? Ik ben erg benieuwd wat er nog aan fundamenten en kelders onder het zand zit. Zou zonde zijn dat maar te laten liggen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:04 schreef RHSEARCHER het volgende:
Dat de archeoloog niet gaat graven
Nee, ze gaan niet graven.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:06 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Ze gaan toch wel graven hoop ik? Ik ben erg benieuwd wat er nog aan fundamenten en kelders onder het zand zit. Zou zonde zijn dat maar te laten liggen.
Dan heeft dat hele gedoe met die archeoloog enzo ook niet veel zin als ze toch niets gaan bloot leggen. Wat heb je er dan aan?quote:
Íets mag je toch wel vertellen?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ze gaan niet graven.
Dit mag ik niet zeggen eigenlijk trouwens...
Nee.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Íets mag je toch wel vertellen?
Gaan ze op een andere manier dan graven grondonderzoek doen?
Ook jij mag gerust in je eigen waan blijvenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ze gaan niet graven.
Dit mag ik niet zeggen eigenlijk trouwens...
Er is niets en ze willen voorkomen dat er verder schade ontstaat en dat er door al die holen en putten risico's ontstaan voor niets vermoedende fietsers of wandelaars.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:09 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Dan heeft dat hele gedoe met die archeoloog enzo ook niet veel zin als ze toch niets gaan bloot leggen. Wat heb je er dan aan?
Je zou bijna weer terug verlangen naar de wildgraverij waarbij er zo nu en dan bijzondere dingen werden blootgelegd.
Nee, ik lees hier nooit mee, dat weet je toch.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hoezo, je leest toch ook wel mee?
Er is niets.
Wel grappig dat je bij de eerste meeting wasquote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er is niets en ze willen voorkomen dat er verder schade ontstaat en dat er door al die holen en putten risico's ontstaan voor niets vermoedende fietsers of wandelaars.
En ik hoop eigenlijk dat jullie dat ook wel een beetje gaan inzien. Er is niets, want dit verhaal is niets, indianenverhalen van complotdenkers.
Er is wel degelijk iets: de overblijfselen van een bijzonder gebouw en dat is ook de moeite waard.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er is niets en ze willen voorkomen dat er verder schade ontstaat en dat er door al die holen en putten risico's ontstaan voor niets vermoedende fietsers of wandelaars.
En ik hoop eigenlijk dat jullie dat ook wel een beetje gaan inzien. Er is niets, want dit verhaal is niets, indianenverhalen van complotdenkers.
Je houd ons toch wel op de hoogte hoop ik, desnoods via PM?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:27 schreef RHSEARCHER het volgende:
Maar je kan wel weer zien dat het niveau daalt binnen het ronde huis forum, wij van ( RVHRH ) hebben ons kenbaar gemaakt.
En daarmee heb ik voorlopig wel weer genoeg gepost, en zal ik voorlopig ook niks posten....
De reden hiervoor zullen een aantal mensen hier zelf ook wel snappen, sommige personen op het forum komen bij de meeste al ver het keelgat uit.
Dus bij deze adios, maar ik hou jullie wel in de gaten
De originele montenberg-files?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:29 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Als er nog fotomateriaal en andere dingen nodig zijn, ik heb nog e.e.a. liggen, al dan niet eerder geplaatst.
Helaas niet dat soort materiaal. Wel oude ansichtkaarten, een folder van het trammetje van Montenberg en nog wat andere dingen. Helaas geen bewijzen voor wat betreft de verhalen. En wat anekdotes over Van Vloten, die alleen bevestigen dat hij excentriek was, maar verder niets.quote:
Jammer, wordt weer wachten op Aos/ Dirk Septer.. Vroeger kregen we nog weleens wat toegeworpen..quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:33 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Helaas niet dat soort materiaal. Wel oude ansichtkaarten, een folder van het trammetje van Montenberg en nog wat andere dingen. Helaas geen bewijzen voor wat betreft de verhalen. En wat anekdotes over Van Vloten, die alleen bevestigen dat hij excentriek was, maar verder niets.
Ik heb een meeting voorgesteld, maar daar reageerden weinig mensen op. 21/09 was dat, volgens mij.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:19 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
Wel grappig dat je bij de eerste meeting was
Ja, maar de archeoloog zei al: ze worden lyrisch om een baksteentje van het fundament... dat is eh.... kansloos natuurlijk.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:22 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Er is wel degelijk iets: de overblijfselen van een bijzonder gebouw en dat is ook de moeite waard.
Ik denk ook niet dat men verwacht hier bewijzen te vinden voor de verhalen, maar gewoon een mooi stukje Veluwse historie willen bloot leggen.
Gecontroleerd graven kan geen kwaad en voorkomt ongelukken. Als men nu niet gaat graven is de kans op wildgraverij juist weer groter, omdat de mensen toch nieuwsgierig zijn. Waarom niet opgraven en conserveren? Heb je er een leuk toeristisch punt bij.
Adios jongen, ik hoop dat jullie nu niet agressief worden en dingen gaan vernielen. Maar jullie zijn kansloos.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:27 schreef RHSEARCHER het volgende:
Maar je kan wel weer zien dat het niveau daalt binnen het ronde huis forum, wij van ( RVHRH ) hebben ons kenbaar gemaakt.
En daarmee heb ik voorlopig wel weer genoeg gepost, en zal ik voorlopig ook niks posten....
De reden hiervoor zullen een aantal mensen hier zelf ook wel snappen, sommige personen op het forum komen bij de meeste al ver het keelgat uit.
Dus bij deze adios, maar ik hou jullie wel in de gaten
Zooo jij durftquote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Adios jongen, ik hoop dat jullie nu niet agressief worden en dingen gaan vernielen. Maar jullie zijn kansloos.
Septer is nog wel interessant om op te volgen idd. Ik wil zijn bronnen wel weten bij zijn artikel uit 76.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:39 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Jammer, wordt weer wachten op Aos/ Dirk Septer.. Vroeger kregen we nog weleens wat toegeworpen..
Ja.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:46 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
Zooo jij durftdurf je dat ook recht in me gezicht te zeggen ?
Mooi, want van graven krijg je trek ... : )quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:22 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Ik ben dan ook van de partij met mijn hamburger kraam
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:22 schreef Zonnestraal10 het volgende:
En bier! Sommigen hier hebben een biertje nodig om eens wat zaken uit te praten met elkaar.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:22 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Ik zit nu aan de heineken, is dat ook goed?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:49 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
En bier! Sommigen hier hebben een biertje nodig om eens wat zaken uit te praten met elkaar.
Bier!
Amstel.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Verder moeten we reëel zijn, het is geen wedstrijdje ver pissen. Er is hier gewoon niets. En Van Vloten, God hebbe zijn ziel.... vast. Het is gewoon ordinair hineininterpretieren geweest met als doel van Biesemaat en Couzy om hun obsessies met het oranjehuis uit te laten komen.
Okee, interessant, Eldermans, kunnen we die bron lezen via internet?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:07 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Amstel.
Yep, wat ik ook al eerder schreef: sommigen doen het uit antimonarchische gevoels, sommigen om de haat op de elite. En sommigen vinden het een spannend Kuifje-verhaal.
Van Vloten lijkt mij sympathiek. Ik hou van Kuifje.
Er wordt geschermd met de spullen van de zolder van de Elspeterweg 60 (Heidehof, binnenkort eens langs wandelen)(Bron van Septer), Monterberg heeft zijn onderzoek gedaan (bron van Sch. en Ton B.), maar nu nog iets waar weinig op in wordt gegaan:
Wat van het verhaal van die Eldermans (daar heb je mij weer), die had het al in 1946 over orgien in deze omgeving. Wat valt hier nu verder over te zeggen, lijkt mij de oerbron van alles. Maar toch mis ik de discusie over hem op dit forum.
En de lijn die sommigen weer misbruiken: Eldermans werd onderzocht door een jongedame die een scriptie over hem geschreven heeft, de dame is de dochter van de rechter die Volkert G. heeft veroordeelt. Volkert wordt (toch nog) een beetje verdacht van een moord in Nunspeet. Rondje compleet.
Nu ben ik niet zo'n complot denker, en zie er geen echte lijn in, maar ik denk wel.
OMG!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, interessant, Eldermans, kunnen we die bron lezen via internet?
Okee de kabouter dude?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:19 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
OMG!
Dat heb ik al vaker gedaan, maar het is een kleine moeite..
bedenkt,1946!
copy/paste:
Toevoegen aan §1c, Aant. 1946, fol. 27* (t.a.v. de heer W.F. Huybrechts): Er zijn vele –oude en recente- geruchten en verhalen die naar voren brengen dat in de omgeving van de Mythstee, een „oude aardburcht”, kabouters werden gezien. Maar dat niet alleen! Ook „spoken en geesten” werden daar herhaaldelijk waargenomen. Veel van die wonderlijke verhalen zijn op een vreemde, vaak dwaze wijze met elkaar vervlochten. De Mythstee zou, vooral ten tijde van de Romeinse bezetting, als „cultuurplaats” voor de „eigen bevolking” veel belangrijker zijn geweest dan „de wetenschap” aanneemt. Er zouden hoogst bloederige overwinningsfeesten zijn gevierd en nog steeds is men in bepaalde kringen doende te bewijzen dat de „Varusslag” niet „ergens in Duitsland” plaats vond en „niet bij Barenau”, maar op de Veluwe in de omgeving van de Mythstee, op welke aardburcht de „wilde Germaanse horden”, „geleid door druiden”, overwonnen Romeinen „offerden aan Wodan”.- Een en ander zou er toe hebben geleid dat de „pangermaanse beweging” grote belangstelling had voor deze Nunspeetse locatie, die ook nog gelegen was aan een z.g.n (Germaanse) „Heilige Lijn”, welke lijn „na 1891 („Alldeutscher Verein”) weer in ere werd hersteld.” Dat zou de aanleiding zijn geweest tot het bouwen van het vreemde Ronde Huis, en de bewoner van dat huis, de heer Frank van Vloten, zou daar in opdracht van „de pangermaanse beweging” gevestigd zijn geweest. [Op of aan deze „Heilige Lijn” ligt ook de Hunenborg bij Denekamp.] Een terrein nabij het Ronde Huis, met de Mythstee, zou omstreeks 1930 zijn gekocht door de familie Droste -„van de chocola”- en met de gedragingen van bepaalde personen uit deze familie gaan de Rond Huis –Mythstee- verhalen zich verweven, zó geheimzinnig en zó ingewikkeld dat er een lijvig boek over te schrijven zou zijn. Op het Ronde Huis beoefende men „een germaans-keltische cultus”, men deer er –het Duits nationaal-socialisme ging zich ook roeren- aan „eugenetische experimenten”. Er waren, zo wordt nog steeds verteld, „op het Ronde Huis sex-orgiën”, waarbij „meisjes van de Drost-chocoladefabriek”, vaak „kinderen van tien of twaalf jaar”, „tegen hun zin” betrokken waren, met „zéér hoog geplaatste, Duitsgezinde Nederlanders” als partners…. En zo gevalt het dat thans in de Rond Huis –Mythstee- omgeving des nachts geesten van deze „Droste-meisjes” zijn gezien, die dan „met z’n vieren of vijven gearmd, dwars over de weg lopen”….
link:
http://www.verhalenbank.nl/detail_volksverhalen.php?id=ELDER338
ja, maar oordeel niet te snel, lezen.. en bedenk nog eens wat ander schrijven. Achteraf.quote:
Die hadden we al aangehaald eerder, we hebben alle internet bronnen in de eerste topics wel gehad hoor.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:20 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
ja, maar oordeel niet te snel, lezen.. en bedenk nog eens wat ander schrijven. Achteraf.
Ja, dat klopt. Dus ik had hem niet hoeven plaatsen toen je er naar vroeg? Dan had ik het niet gedaan..............quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:21 schreef Ryan3 het volgende:
Die hebben we dus wel gelezen een aangehaald al eerder hè, Meertensinstituut, voor Volkskunde.
Als deze bron echt opgetekend is in 1946 zou het een "oerbron" kunnen zijn idd. Maar hoe weet je dat zeker, via het Meertensinstituut? Dan moeten we die morgen even bellen?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:24 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Dus ik had hem niet hoeven plaatsen toen je er naar vroeg? Dan had ik het niet gedaan..............
Maar er staat in: Frank bouwde zijn huis in opdracht, Duits-nationalistische gedachten, occultisme, orgien. Dat wordt allemaal 40 jaar later weer aangehaalt.
Eldermans is de Alfa-bron (om het maar zo te noemen). En verdient daarmee een plek in dit forum.
Goed dat je even gaat bellen, leuk!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als deze bron echt opgetekend is in 1946 zou het een "oerbron" kunnen zijn idd. Maar hoe weet je dat zeker, via het Meertensinstituut? Dan moeten we die morgen even bellen?
Overigens een eerdere bron stelt dat Montenberg in 1923 reeds meisjes zag met afgebonden voetjes hè.
Ja, maar Montenberg wordt wel als bron aangehaald bij Couzy en Biesemaat en Eldermans totaal niet. Zou Montenberg Eldermans gekend hebben en daardoor in 68/71 onderzoek hebben gedaan? En verder alles ogv Eldermans verzonnen hebben? Vaag. Meertensinstituut tel nummer: 020 462 85 00quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:33 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Goed dat je even gaat bellen, leuk!
Ik twijfel trouwens meer aan de betrouwbaarheid van Montenberg dan aan die Eldermans (al was die kabouter-gek). Van Eldermans zijn documenten van zijn hand bewaard, inzichtelijk, in Engeland bij een museum en bij Meertens. Van Montenberg zelf heb ik alleen een paar artikelen gelezen, en die gaan over zijn treintjeshobby..
Kunne we gewoon bellen: 020 462 85 00
Dit is het tel nummer: 020 462 85 00
Kunnen we gewoon bellen...
Mij lijkt dat Eldermans gewoon dol was op kabouterverhalen en andere mythes en volksverhalen rond de Veluwe, maar zelf ook wel wist dat je het niet serieus moet nemen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:24 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Dus ik had hem niet hoeven plaatsen toen je er naar vroeg? Dan had ik het niet gedaan..............
Maar er staat in: Frank bouwde zijn huis in opdracht, Duits-nationalistische gedachten, occultisme,pedo's, orgien. Dat wordt allemaal 40 jaar later weer aangehaalt.
Eldermans is de Alfa-bron (om het maar zo te noemen). En verdient daarmee een plek in dit forum.
Bron ?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:23 schreef Bluesdude het volgende:
Hij vertelt dat toen Frank van Vloten dood was de geruchten over orgieën en occulte praktijken door bleven bestaan, maar nu was de familie Droste de grote satan.
quote:
http://www.verhalenbank.n(...)haal_type=&atu_type=quote:Een terrein nabij het Ronde Huis, met de Mythstee, zou omstreeks 1930 zijn gekocht door de familie Droste -„van de chocola”- en met de gedragingen van bepaalde personen uit deze familie gaan de Rond Huis –Mythstee- verhalen zich verweven, zó geheimzinnig en zó ingewikkeld dat er een lijvig boek over te schrijven zou zijn. Op het Ronde Huis beoefende men „een germaans-keltische cultus”, men deer er –het Duits nationaal-socialisme ging zich ook roeren- aan „eugenetische experimenten”. Er waren, zo wordt nog steeds verteld, „op het Ronde Huis sex-orgiën”, waarbij „meisjes van de Drost-chocoladefabriek”, vaak „kinderen van tien of twaalf jaar”, „tegen hun zin” betrokken waren, met „zéér hoog geplaatste, Duitsgezinde Nederlanders” als partners…. En zo gevalt het dat thans in de Rond Huis –Mythstee- omgeving des nachts geesten van deze „Droste-meisjes” zijn gezien, die dan „met z’n vieren of vijven gearmd, dwars over de weg lopen”….
Ik kreeg wat informatie van Staatsbosbeheer en heb een stukje proza gemaakt...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:22 schreef RHSEARCHER het volgende:
Dus bij deze !
Je hebt een goed verhaal. Idd... feiten checken, bronnen checken, doublechecken.!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:47 schreef Dissectienaald het volgende:
- Er is totaal niet één aanwijzing dat Van Vloten zijn tweede vrouw seksueel misbruikte of naakt tussen de arbeiders heeft gegooid. Ik denk dat hij zelfs respect voor haar had. Anders sta je niet toe dat je eerste dochter de namen draagt van de vader en moeder van je vrouw. Daarnaast wordt in rouw-advertenties, geboorte-aangiften en dergelijke altijd haar naam genoemd. Bij overlijden van Van Vloten waren zij nog steeds getrouwd. Plus dat Couzy haar zestien jaar oud noemt, terwijl ze zesentwintig was, en ze was ook niet gekocht van een Chinees. Ze hebben elkaar in Den Haag ontmoet. E
Bedoel je zoiets: http://www.flickr.com/pho(...)zes/l/in/photostreamquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:52 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Bedankt voor de bronvermelding...
** op zoek naar oude lucht fotos **
« iemand » ?
Goed werk Bluesdude! Wat ik mij nu afvraag is waarom Septer nu via Aos en Rein zo hoog van de toren blaast met 'ze zoeken in de verkeerde richting', terwijl nu steeds duidelijker wordt dat zijn artikel in een plaatselijk krantje te Nunspeet wemelt van de fouten en aannames, en dan zou hij hiervoor met de dood bedreigd zijn?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je hebt een goed verhaal. Idd... feiten checken, bronnen checken, doublechecken.!
Rouwadvertentie Frank, ondertekend door de weduwe Henriette Vreede
Kaart bevolkingsregister met geboortedatum van Henriette Vreede
Over haar vader George Eliza Vreede die in 1911 te Den Haag overleed
Huwelijksacte Henriette Vreede in 1915 te Den Haag
Het was Septer die in 1976 het huwelijksjaar 1911 noemde en de leeftijd van 16 met een vraagteken.
Vermoedelijk van Montenberg overgenomen die dit dorpsverhaal noteerde ?
Couzy maakt het nog sappiger maken en fantaseert een Chinese slavendrijver die haar verkocht zou hebben.
Septer vertelt dat Henriette bewusteloos uit de coupé werd gedragen bij haar eerste aankomst.(Misschien in slaap gevallen en van Vloten wilt haar laten slapen?)
Meteen gevolgd door te melden dat de roddels over hoe zij behandeld werd een beeld scheppen uit een griezelfilm.
In hoeverre beschrijft Septer( met als bron Montenberg?) hier neutraal het geroddel en in hoeverre roddelt hij zelf verder ?
Ik dacht dat Septer ooit liet weten in deze topicserie ( ik kan het niet terugvinden) dat hij als kind veel gespeeld heeft in de onderaardse gangen en zij vonden nooit een menselijk bot.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:09 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Goed werk Bluesdude! Wat ik mij nu afvraag is waarom Septer nu via Aos en Rein zo hoog van de toren blaast met 'ze zoeken in de verkeerde richting', terwijl nu steeds duidelijker wordt dat zijn artikel in een plaatselijk krantje te Nunspeet wemelt van de fouten en aannames, en dan zou hij hiervoor met de dood bedreigd zijn?
Ja dit is een duidelijke luchtfoto van hrh, heb je misschien ook foto's van de omgeving ?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:10 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets: http://www.flickr.com/pho(...)zes/l/in/photostream
Helaas heb ik geen luchtfoto's van de verdere omgeving, maar misschien zou je eens kunnen kijken in de "Luchtfoto Atlas Gelderland" (ff Googlen). Ik heb hem geloof ik nog wel thuis liggen, zal even kijken of ik daar een scan/foto van kan maken van het Ronde Huis gebied.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:33 schreef Zonnestraal10 het volgende:
[..]
Ja dit is een duidelijke luchtfoto van hrh, heb je misschien ook foto's van de omgeving ?
En het publiceren van boeken is nu ook niet direct verstandig te noemen als je onder het radar wil blijven.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:59 schreef Dissectienaald het volgende:
http://mylife.com/dirk_septer
Simpel inloggen en je kunt zijn huisadres te pakken krijgen. Inderdaad NoCigar, niet slim als mensen het op je gemunt hebben.
Die derden zijn: reintuiniga en aos?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:25 schreef NoCigar het volgende:
Septer heeft natuurlijk nog nooit rechtstreeks hier gereageerd. Je moet maar aannemen dat het klopt wat derden beweren van hem ontvangen te hebben.
Als mijn remmen ooit doorgesneden zouden zijn en ik zou bedreigingen ontvangen zou ik mezelf trouwens niet met drie muisklikken op internet laten vinden, maar goed, dat ben ik.
Staatsbosbeheer en de gemeente Nunspeet heeft heel wat te stellen gehad mat die gasten, denk ik.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:23 schreef reintuininga het volgende:
[..]
Ik kreeg wat informatie van Staatsbosbeheer en heb een stukje proza gemaakt...
http://www.deweekkrant.nl(...)s_ronde_huis_met_sbb
Lijkt me geen typefoutje. Dezelfde biografie staat op meer websites die zijn boeken bespreken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:41 schreef Dissectienaald het volgende:
http://www.heritagehouse.(...)ontributor_id_1=2430
Kijk eens naar het jaartal van emigratie naar Canada... Typefoutje?
Ja, ik vind het ook eeuwig zonde dat het gesloopt is.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Staatsbosbeheer en de gemeente Nunspeet heeft heel wat te stellen gehad mat die gasten, denk ik.
Denk dat een toeristische attractie misschien wel een beetje far fetched is, of niet?
Het is zonde dat ze het ronde huis destijds hebben gesloopt, eigenlijk. Architectonisch is het zeker een bijzonder gebouw geweest. Als ze het hadden laten staan dan hadden ze er een horecazaak in kunnen vestigen oid. Voor wandelaars op zondagmiddag. Speeltuin en kinderboerderij erbij, en je loopt binnen. Mensen zouden van heinde en verre komen.
Ik heb hier twee editie's (editie +/-1990 en editie 2006) liggen en heb ze al vaak even bekeken op zoek naar de geoliefen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:50 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Helaas heb ik geen luchtfoto's van de verdere omgeving, maar misschien zou je eens kunnen kijken in de "Luchtfoto Atlas Gelderland" (ff Googlen). Ik heb hem geloof ik nog wel thuis liggen, zal even kijken of ik daar een scan/foto van kan maken van het Ronde Huis gebied.
Ha, zijn vader was boswachter, vandaar dat hij op het Heidehof heeft gewoond.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:56 schreef Dissectienaald het volgende:
http://www.oudommen.nl/?p=7236
Zou je deze willen uplouden of anders via pb sturen anders eventueel de mailquote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:51 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Ik heb hier twee editie's (editie +/-1990 en editie 2006) liggen en heb ze al vaak even bekeken op zoek naar de geoliefen.
Er zijn duidelijk boslanen te zien, en perceelvormen. Maar het veranderd in de tijd door bosbeheer en de schaal is ook niet optimaal. Heb het nog niet gevonden
Dit zijn boeken (je weet wel, papier) en ik ben geen scanner. Dus dat gaat een beetje moeilijk, mailen.. Plus ik melde al: De schaal is niet optimaal, en ik weet waar ik naar zoek en heb niks gevonden. Ga daar dus geen moeite voor doen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef Zonnestraal10 het volgende:
[..]
Zou je deze willen uplouden of anders via pb sturen anders eventueel de mail
http://www.argusoog.org/n(...)ep-tot-de-bevolking/quote:ben vd brink zegt:
11 oktober 2012 om 19:26
VERO LEGATA ,er ging een special trein rails na de RONDE HUIS toe vol met slachtoffers VOOR SATANISCH RITUEEL MISBRUIK,
De hysterische beschuldiging hier is dat "dé " voorouders van Bea pedofielen waren.quote:Vero Legata zegt:
11 oktober 2012 om 17:50
Misschien kunnen jullie de koningin direct even vragen over kindermisbruik door haar voorouders. Zie het Ronde Huis.
http://rondehuis.blogspot.no/
Was (is) er sprake van een grootschalig Koninklijk
Pedofiel Netwerk in en rond “HET RONDE HUIS bij Nunspeet en
begon hier de collaboratie met Nazi Duitsland? http://nl.wikipedia.org/wiki/Ronde_Huis
Oordeelt u zelf over de volgende intriges
Die bepaalde mensen is er toch maar 1?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 01:54 schreef NoCigar het volgende:
Op zich wel aardig om te zien hoe de oude mythen over Van Vloten over sexslavinnen uit de Oost overgaan in nieuwe: ditmaal met Roze balletten en misbruik door de hoogste ambtenaren van justitie en koningshuis. De oude verhalen krijgen een actueel jasje, maar blijven eigenlijk hetzelfde.
En gezien het hardnekkige geloof in die laatste mythen is het wel aannemelijk dat bepaalde mensen er destijds net zo van overtuigd waren als velen nu. Zulke continuïteit is goud voor het Megens-instituut natuurlijk.
Nou ja, ik ga er vanuit dat zulke verhalen destijds wel bij meer mensen bekend waren aangezien het Mertens daarvan melding maakt.: geroddel in het dorp en zo, gefluister in het bos. Het is inderdaad maar een veronderstelling, maar uiteindelijk is deze tijd niet zoveel anders als andere tijden wat dat betreft lijkt me.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 02:01 schreef mootie het volgende:
[..]
Die bepaalde mensen is er toch maar 1?
Met als wezenlijk verschil tussen toen en nu dat dergelijke verhalen (waar of niet waar) door media als internet zich razendsnel als een olievlek over de hele wereld kunnen verspreiden. 1 persoon kan zo een complete kettingreactie veroorzaken. Zo kan b.v. een aankondiging voor een feestje ook maar zo uit de hand lopen ...quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 02:10 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Nou ja, ik ga er vanuit dat zulke verhalen destijds wel bij meer mensen bekend waren aangezien het Mertens daarvan melding maakt.: geroddel in het dorp en zo, gefluister in het bos. Het is inderdaad maar een veronderstelling, maar uiteindelijk is deze tijd niet zoveel anders als andere tijden wat dat betreft lijkt me.
Ben benieuwd of hier wat uit komt rollen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:54 schreef Dissectienaald het volgende:
Ik ben in afwachting van antwoord van het Gelders Archief, hun aanvraagpagina voor niet toegankelijk archief is buiten werking. Dat zal wel door de AIVD gedaan zijn om te zorgen dat we die doos met archief van Montenberg niet kunnen inzien ;-)
Ben benieuwd. Je houdt ons toch wel op de hoogte?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:58 schreef Dissectienaald het volgende:
Formulier binnen, ingevuld en nu kijken wanneer ik richting Arnhem kan... Morgen zijn ze open, maar moet even kijken of dat ook qua agenda past...
Leuke suggestie van archeoloog Wispelweij om er een toeristische attractie van te maken, daar was nog niemand anders opgekomen. Oh wacht..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:39 schreef Toppie_ het volgende:
http://www.destentor.nl/r(...)j-het-Ronde-Huis.ece
Voor zover mij dat is toegestaan. Je moet een getekende verklaring overleggen dat je inhoudelijk niets bekend maakt. Maar het gaat mij ook niet om de feitelijke inhoud, maar meer hoe die inhoud tot stand is gekomen. Ik wil de methode, of het gebrek daaraan, van Montenberg bestuderen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:29 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Je houdt ons toch wel op de hoogte?
Dit hebben ze ook, misschien is daar nog iets leuks interessants uit te halen?
http://www.geldersarchief(...)ronde+huis%22#inv3t2
Misschien een pretpark er omheen bouwen...quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Leuke suggestie van archeoloog Wispelweij om er een toeristische attractie van te maken, daar was nog niemand anders opgekomen. Oh wacht..
Begin jij nou ook al ?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:01 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Voor zover mij dat is toegestaan. Je moet een getekende verklaring overleggen dat je inhoudelijk niets bekend maakt.
Echt he. Dat stukje vind ik sowieso al stemmingmakend. Ze suggereren bijna dat er elke dag busladingen gravers door het bos dolen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Leuke suggestie van archeoloog Wispelweij om er een toeristische attractie van te maken, daar was nog niemand anders opgekomen. Oh wacht..
Ik vind het ook nogal vaag. Het is overigens geen geheimhoudingsverklaring, je kunt het formulier zelf inzien op het Gelders Archief. Vooral punt twee is opzienbarend:quote:
Dat hebben de gravers hem verteld;-)quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kan iemand die foto hier plaatsen? Heb geen facebook.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:50 schreef reintuininga het volgende:
Misschien nog wel de leukste foto van Het Ronde Huis
https://www.facebook.com/(...)14537&type=1&theater
Als het goed is, is het archief van Montenberg dus in 1980 in beslag genomen door de BVD. Althans over zijn onderzoek naar het ronde huis.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:20 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Ik vind het ook nogal vaag. Het is overigens geen geheimhoudingsverklaring, je kunt het formulier zelf inzien op het Gelders Archief. Vooral punt twee is opzienbarend:
'met het oog op deze bescherming (van de staat of de in leven zijnde nabestaanden) van de belangen van de staat en nog in leven zijnde personen niet tot publicatie van gegevens uit dit archief zal overgaan dan na schriftelijke toestemming van de archiefbeheerder of diens gemachtigde, aan wie daartoe te publiceren passages vooraf dienen te worden voorgelegd.
Punt drie: de overige gegevens uit dit archief die hem/haar ter kennis zullen komen en waarvoor geen toestemming tot publicatie is verkregen slechts voor eigen studie zal gebruiken en deze niet aan derden zal mededelen.
Ik denk eerlijk dat dit het 'archief' is wat Aos heeft ingezien, dus de onderzoeksrapporten van Montenberg zullen hier waarschijnlijk in zitten.
Het boek is er nog niet, dus nog even geduld oefenenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:47 schreef Wintelligence het volgende:
Is er trouwens iemand die het boek van Ton Biesemaat - Het Geheim van het Ronde Huis al heeft kunnen bemachtigen?
Volgens de meeste sites is hij maart 2012 uitgekomen, maar volgens een andere site wordt hij pas april 2013 verwacht?
En op de sites waar staat dat hij al uit is gekomen in maart 2012, zijn ze allemaal niet op voorraad, enkel te reserveren.
Zal wel moeten inderdaadquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het boek is er nog niet, dus nog even geduld oefenen
Twee keer geloof ik.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:55 schreef Wintelligence het volgende:
[..]
Zal wel moeten inderdaad
Hoe vaak is het nu al wel niet uitgesteld?
Mooie foto idd, iets voor in de OP.quote:
Ben wel benieuwd, ik ga het denk ik meteen kopen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Twee keer geloof ik.
In zijn boek Geheimen van Oranje dat in 2011 uitkwam schreef Ton Biesemaat in een note: "Momenteel werk ik aan een boek waarin het complete verhaal over Het Ronde Huis verteld wordt".
Dat beweert Couzy.... Maar die beweert zoveel.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als het goed is, is het archief van Montenberg dus in 1980 in beslag genomen door de BVD. Althans over zijn onderzoek naar het ronde huis.
http://rondehuis.blogspot.nl/quote:Rond september/oktober 1980 kreeg M. bezoek van de BVD,waarbij het complete Ronde huis archief in beslag werd genomen en zijn telefoonlijn was afgetapt.De andere Ronde Huis onderzoeker Sch. werd door de BVD opgepakt en voor verhoor naar den Haag vervoerd
Ja, idd. Toch kan het zomaar zo zijn dat je in dat archief niets aantreft over het ronde huis.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat beweert Couzy.... Maar die beweert zoveel.
[..]
http://rondehuis.blogspot.nl/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |