abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117711974
Dus er is een WRH-2 en een groep die met de gemeentearcheoloog samenwerkt.
pi_117712094
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:01 schreef Overd0se het volgende:

[..]

De insteek van de vrijwillige gravers is het opgraven van de kelder , gangen en andere overgebleven bouw restanten die bij het Ronde Huis hoorden.
Dus het zoeken en graven naar botten etc. is ONZIN ! In de bossen hier liggen veel botten, maar die zijn van begraven huisdieren, en wild ;)
Die spontane graafwoede van de laatste weken was toch om menselijke botten te vinden.?
Die spontane gravers hebben zich deels aangemeld als graver in een archeologisch project. Als dat doorgaat ? Dat begreep ik dus uit de berichtgeving.
Die spontane gravers gingen echt niet graven vanwege historische motieven. Men wilde lijken zien.
quote:
En het budget, tijd en alles wat je maar kan bedenken heeft geen prioriteit. Het moet allemaal uit "giften" komen. Eventueel wil de gemeente helpen met benodigde apparatuur (indien ze deze bezitten)
Wie zei dat ? Dat de archeoloog rekent op giften uit de burgerij ?
  zondag 7 oktober 2012 @ 22:18:32 #53
384436 Overd0se
Hetrondehuis.nl
pi_117712778
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die spontane graafwoede van de laatste weken was toch om menselijke botten te vinden.?
Die spontane gravers hebben zich deels aangemeld als graver in een archeologisch project. Als dat doorgaat ? Dat begreep ik dus uit de berichtgeving.
Die spontane gravers gingen echt niet graven vanwege historische motieven. Men wilde lijken zien.

[..]

Wie zei dat ? Dat de archeoloog rekent op giften uit de burgerij ?
Wat het graven betreft lopen er een paar "groepen" door elkaar. Er zijn mensen die roepen van alles en nog wat, doen alsof ze ergens bij horen en graven maar wat zonder wat te weten. Die hebben niet van doen met de Gemeente&Archeoloog. De gravers die tunnels zochten hebben als insteek deze ook te vinden, dat er volgens de verhalen menselijke resten liggen kunnen de gravers niks mee.. De Gemeente&Archeoloog wil ook meewerken met graafwerkzaamheden maar wel op een gecontroleerde wijze, dit betekent dat eerst alles nauwkeurig op papier staat met coordinaten etc.

Wat het geld/budget betreft, dit zal echt uit eigen zak moeten komen! En indien nodig zal de gemeente met een kleine tegemoetkoming helpen maar dit is niet beloofd!

En wat de Mythstee betreft, die word ook meegenomen in het onderzoek ;)

De Archeoloog zal veeal beroep doen op zijn netwerk om zodoende aan benodigte gegevens en materialen te komen.

En niet te vergeten, Staatbosbeheer is ook partij! die beslissen of er Überhaupt iets overhoop gehaald mag worden in het bos.
Wil je spanning en sensatie? Kijk dan naar Bassie en Adriaan!
  zondag 7 oktober 2012 @ 22:21:03 #54
384436 Overd0se
Hetrondehuis.nl
pi_117712939
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:04 schreef Psy-freak het volgende:
Die geheimzinnigheid is er om het spannend te houden als je het mij vraagt.
Klopt

WRH2 is ook met een onderzoek bezig maar werkt op de achtergrond en anoniem.. Zie posts van zonnestraal & Inquisiator ( WRH2 )

Daarnaast is er een onderzoeksgroep die heeft niet met het WRH2 te maken..
Het verward zich nogal op het forum merk ik
pi_117713177
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:01 schreef Overd0se het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid..

De insteek van de vrijwillige gravers is het opgraven van de kelder , gangen en andere overgebleven bouw restanten die bij het Ronde Huis hoorden.
Ik maak hier uit op dat Overd0se nauw contact heeft met de gravers en er op kan letten dat het onderzoek naar de gangen niet wordt belemmerd? @Overd0se, is dat juist?

En uit een eerdere mail van Inquisitator maak ik op dat hij nauw contact heeft met Whr-2, die zich richt op archiefonderzoek. Dat laatste is heel breed, ik ben (nogmaals) heel benieuwd naar de onderzoeksvragen van dit onderzoek. @Inquisitator, kun je daar nog eens nader op ingaan, evenals mijn conclusie dat jij namens de werkgroep spreekt?

Ik heb de indruk dat velen informatie hebben over zowel het gangenstelsel als de 'archieven'. Bijvoorbeeld nunspeet1952 en DS. Kunnen zij zich ergens melden met hun informatie, of liever, worden ze daartoe uitgenodigd? Is de heer Zweers al gevraagd naar zijn verhaal en moet fok, de website en Facebook niet eens samen gaan werken in plaats van wat er de afgelopen weken gebeurt: fok zakt af naar gezeur over wie er gelijk heeft, de website bevat nog geen informatie en Facebook wordt inmiddels ook een soort forum, met zelfs wat meer interessante foto's dan fok op dit moment. Ik denk dat we eensgezind en helder achter het lopende onderzoek moeten gaan staan, maar dan is het ook netjes als we over de uitkomsten geïnformeerd wordend. @Overd0se en @inquisitator, graag jullie reactie hierop.

[ Bericht 1% gewijzigd door gerhardius op 07-10-2012 22:42:16 ]
pi_117713495
Heren GRAVERS1 en GRAVERS2 ONDERZOEKSGROEP 1 en 2 EN WHR-2 en ANDERE INSTANTIES:

OPENHEID graag, dan hoeven we niet te raden wie er nu met wat bezig is...
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 22:39:59 #57
249559 crew  Lavenderr
pi_117714059
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:21 schreef Overd0se het volgende:

[..]

Klopt

WRH2 is ook met een onderzoek bezig maar werkt op de achtergrond en anoniem.. Zie posts van zonnestraal & Inquisiator ( WRH2 )

Daarnaast is er een onderzoeksgroep die heeft niet met het WRH2 te maken..
Het verward zich nogal op het forum merk ik
Het is zeker verwarrend. Twee groepen die apart van elkaar werken.
Maar goed, we wachten af en zien wat er ontdekt of niet ontdekt wordt.
  zondag 7 oktober 2012 @ 22:41:44 #58
384436 Overd0se
Hetrondehuis.nl
pi_117714151
Het klopt dat ik met de gravers en onderzoekgroep contact heb.
Ik probeer natuurlijk zo open mogelijk te communiceren, maar kan niet iets openbaren wat de gravers en onderzoekgroep nog even voor zichzelf nodig hebben.

Ik zal overleggen met hun ( Gravers & onderzoekgroep) op in iedergeval elke week een Update naar buiten te brengen.

Inquisiator is WHR2 samen met nog een aantal. Deze werkgroep werkt anoniem en zeer terughoudend met het openbaren van de werkzaamheden en verworven informatie.

Op dit moment loopt er ook volk bij HRH rond, ze zijn in camouflage kleding.. Dit zijn niet de gravers, en wie het wel zijn is de grote vraag!

Mij rest nog wel een vraag en ik hoop dat ik iedereen die onderzoek doet het meeneemt in zijn onderzoek.
Wat is de connectie van Het Ronde Huis en USA, Duitsland (Duitsland is bekend)
pi_117714478
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:41 schreef Overd0se het volgende:
Het klopt dat ik met de gravers en onderzoekgroep contact heb.
Ik probeer natuurlijk zo open mogelijk te communiceren, maar kan niet iets openbaren wat de gravers en onderzoekgroep nog even voor zichzelf nodig hebben.

Ik zal overleggen met hun ( Gravers & onderzoekgroep) op in iedergeval elke week een Update naar buiten te brengen.
Dat is mooi en stelt me gerust. Update zou heel fijn zijn. Bedankt alvast, gravers!

Nu nog weten wie die commando's zijn. Als iemand daar iets meer van weet, graag hier melden! En iedereen die bij hrh komt, graag ogen open. Niet alleen bij hrh, maar dus ook bij andere locaties (rhodo's)
  zondag 7 oktober 2012 @ 22:57:34 #60
384436 Overd0se
Hetrondehuis.nl
pi_117714932
Ook gaan de verhalen dat er in de tijd van HRH jonge vermoedelijk buitenlandse meisjes met afgeknipte tenen rondeliepen met als doel Lotusvoetjes.

Heeft iemand ooit onderzocht of er overleden kinderen,tieners of volwassenen in de regio zijn die een afwijking aan hun voeten hadden of tenen miste?

De verhalen blijven maar bestaan hierover maar nooit is er ooit iemand met feiten gekomen hierover.
pi_117715231
Heeft een begrafenisondernemer beroepsgeheim?
  zondag 7 oktober 2012 @ 23:08:20 #62
384436 Overd0se
Hetrondehuis.nl
pi_117715537
Ja en Nee

Als er nabestaanden vragen/verzoeken om geen informatie te verschaffen over de overleden persoon.
pi_117716875
quote:
In 1923 werd makelaar Olthoff voor wie Montenberg toen werkte een stuk bos bij Hilversum te koop aangeboden. Montenberg ging het bekijken en met de eigenaars onderhandelen. Er stond een houten gebouw met veranda, ogenschijnlijk onbewoond. Drie heren waren er per auto gekomen,waarvan er twee naar binnen gingen en de derde liep met Montenberg mee over het bosterrein. Terug komende liepen zij langs de achterzijde van het huis, waar tot zijn verbazing 8-10 jonge meisjes op een ligstoel lagen, ieder met een bak zand waarin zij hun naakte kleine spitse voeten hielden. (pas “behandeld” twee teentjes weggenomen voor de lotus voetjes).
http://herstelderepubliek(...)de-troon-1890-heden/

quote:
Zo rapporteerde Montenberg over een luitenant cavalerie van gegoede familie die op oefening was op de Veluwe herfst 1921.Een vriend vraagt hem samen wat te gaan beleven en weet wel wat, zo komen zij in een nachtelijke rit aan bij het Ronde Huis in het bos
-----
Deze meisjes tussen de 10 en 16 jaar hadden allen een zeer zorgvuldige behandeling ondergaan,waren van verschillend ras,konden niet of nauwelijks lopen {Lotus voetjes} en spraken niet
http://rondehuis.blogspot.nl/
Die verhalen over lotusvoetjes schijnen van Johan Montenberg af te komen, volgens Tom Couzy die beide websites hierboven beheerde.
Couzy is een uiterst onbetrouwbare schrijver en het kan zijn dat hij in het tweede verhaal over die luitenant op eigen houtje suggereert dat die meisjes lotusvoetjes hadden. Dus dat het niet zo beschreven is door Montenberg.Daarbij...men kon wel lopen met die voetjes.

Zover ik weet is die mode van lotusvoetjes een Chinese traditie geweest en niet een voorkeur van sjieke Nederlandse families.
  zondag 7 oktober 2012 @ 23:59:55 #64
384436 Overd0se
Hetrondehuis.nl
pi_117717530
Thnx Bleusdude.

Dat Tom Couzy is onbetrouwbare schrijver was, was mij niet bekend..
pi_117717665
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

http://herstelderepubliek(...)de-troon-1890-heden/

[..]

Die verhalen over lotusvoetjes schijnen van Johan Montenberg af te komen, volgens Tom Couzy die beide websites hierboven beheerde.
Couzy is een uiterst onbetrouwbare schrijver en het kan zijn dat hij in het tweede verhaal over die luitenant op eigen houtje suggereert dat die meisjes lotusvoetjes hadden. Dus dat het niet zo beschreven is door Montenberg.Daarbij...men kon wel lopen met die voetjes.

Zover ik weet is die mode van lotusvoetjes een Chinese traditie geweest en niet een voorkeur van sjieke Nederlandse families.
Dat is in 1923?
In dat eerste artikel van Pegasus, a.k.a. Tom Couzy?, is die Montenberg in de jaren 1968-1971 bezig de zaken, die hij dus 45 tot 48 jaar eerder (!) met eigen ogen zag te onderzoeken samen met ene Sch.
quote:
Sch. en zijn collega-onderzoeker Montenberg onderzochten in 1968-1971 de gebeurtenissen achter Het Ronde Huis in de bossen bij Nunspeet.

Hij gaat dan verder over Montenberg die over dat onderzoek in de jaren 68-71 een verslag schreef
quote:
In het verslag van Montenberg lezen we hierover: het was wel bekend dat meisjes die onvrijwillig op reis waren naar bordelen en gedrogeerd en bang in zware rouw werden gekleed met ook in rouw geklede begeleidsters.Het viel dan niet op als ze ondersteund of aan de arm vastgehouden werden.En niemand bleef bij zo’n gezelschap in de coupé zitten. Montenberg’s onderzoek verhaalt hoe op hun Veluwse landgoederen de adel en rijke industriëlen jonge meisjes lieten aanvoeren om ze in hun landhuizen te misbruiken.Het waren wilde orgiën waar duistere,occulte zaken werden uitgeoefend.’De Zwarte Duivel’was zo blijkt uit de naspeuringen de meest verschrikkelijke,maar hij was niet de enige.De praktijken kwamen voor tot diep in de Oranje-Dynastie waar buiten het Rond Huis hetzelfde gebeurde op het Jachthuis 'Áardhuis' eerder van Willem III
En daarmee moeten we het dus doen als bron voor de beschuldigingen van wilde seksorgieën.
Dhr Montenberg. Die in 1923 iets ziet, er in 1968/71 onderzoek naar doet en vervolgens concludeert dat er wilde seksorgieën waren met geïmporteerde seksslavinnen uit Nederlands-Indië... en dat dat blijkbaar dus een vrij normaal gebruik was bij alle adel en voorname industriëlen etc. in Nederland... :{.

Verder lezen we over deze wonderlijke Montenberg (die in 1905 geboren was) dat hij wrs een bastaardzoon is van Prins Hendrik en dat-ie hierdoor geen school kon doen maar voorzien van getuigschriften en als makelaar werd beëdigd. Waarna hij als 18-jarige makelaar dus verzeild raakt bij het ronde huis.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 08-10-2012 00:43:33 ]
I´m back.
  maandag 8 oktober 2012 @ 00:20:37 #66
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_117718210
tvp
pi_117718223
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:59 schreef Overd0se het volgende:
Thnx Bleusdude.

Dat Tom Couzy is onbetrouwbare schrijver was, was mij niet bekend..
gewoon kritisch zijn schrijfsels lezen...zie de links
diverse beweringen lijken uit de duim gezogen, zwaar overdreven, feiten in een context gezet naar eigen keuze..
pi_117718401
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 00:05 schreef Ryan3 het volgende:

Verder lezen we over deze wonderlijke Montenberg (die in 1905 geboren was) dat hij wrs een bastaardzoon is van Prins Hendrik en dat-ie hierdoor geen school kon doen maar voorzien van getuigschriften en als makelaar werd beëdigd. Waarna hij als 18-jarige makelaar dus verzeild raakt bij het ronde huis.
Een wrok als motief om te roddelen over zijn vader en andere sjieke lui ?

Vrouwen en meisjes in rouwkleren met een zwarte sluier over het hoofd was 100 jaar terug een normaal iets in bepaalde kringen. Je kunt er niet uit concluderen dat die kinderen op dat moment ontvoerd werden, zo concludeer je ook niet dat een dreinend kind met een ouder op straat op dat moment ontvoerd word.
Bram M... advocaat van de duivel zou zeggen: teleologisch geredeneerd.
  maandag 8 oktober 2012 @ 00:29:37 #69
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_117718454
Godver wat een verhaal zeg :{ Ik las het vanmiddag van die Demmink, en dan nu dit Ronde Huis. Vaag allemaal hoor...
pi_117718603
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 00:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een wrok als motief om te roddelen over zijn vader en andere sjieke lui ?

Vrouwen en meisjes in rouwkleren met een zwarte sluier over het hoofd was 100 jaar terug een normaal iets in bepaalde kringen. Je kunt er niet uit concluderen dat die kinderen op dat moment ontvoerd werden, zo concludeer je ook niet dat een dreinend kind met een ouder op straat op dat moment ontvoerd word.
Bram M... advocaat van de duivel zou zeggen: teleologisch geredeneerd.
Wat mij opvalt is dat de enige bron van dat verhaal over seksorgieën, seksslavinnen (en dat niet alleen door Van Vloten in het ronde huis, maar van de Elite, die zich in die tijd in die streek vestigde, tot aan het koningshuis toe) die Johan Montenberg is.
Van daaruit ging Dirk Septer aan de slag. En verscheen dat artikel uit 1976, zonder bewijzen.
Van daaruit weer bouwt Couzy zijn verhaal op, dat dan parallel loopt met Couzy's obsessie omtrent het koningshuis. En pedofilie. Demmink. Claus. Dutroux etc etc.
En van daaruit bestaan nu de nog net niet elkaar uit de tent vechtende clubjes WHR-1, WHR-2, Gravers-1, Gravers-2 etc.
Maar hoe betrouwbaar is die ene bron idd?
Halen we die ene bron weg dan heb je geen seksschandalen, vermoorde meisjes, ook geen Prins Hendrik etc.

Dit is hem trouwens:

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 08-10-2012 00:42:32 ]
I´m back.
pi_117718621
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 00:29 schreef leolinedance het volgende:
Godver wat een verhaal zeg :{ Ik las het vanmiddag van die Demmink, en dan nu dit Ronde Huis. Vaag allemaal hoor...
Demmink steekt in dit verhaal uiteindelijk ook weer de kop op hoor.
I´m back.
pi_117718949
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 00:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat mij opvalt is dat de enige bron van dat verhaal over seksorgieën, seksslavinnen (en dat niet alleen door Van Vloten in het ronde huis, maar van de Elite, die zich in die tijd in die streek vestigde, tot aan het koningshuis toe) die Johan Montenberg is.

yip...... Montenberg is de voornaamste bron .
Wat schreef hij dan letterlijk. En niemand kent zijn werk op het internet ?
pi_117719418
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 00:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

yip...... Montenberg is de voornaamste bron .
Wat schreef hij dan letterlijk. En niemand kent zijn werk op het internet ?
Hij heeft een rapport geschreven (samen met Sch.) betreffende het onderzoek uit de jaren 1968-1971.
Maar dat heeft hij wrs in september/oktober 1980 na een bezoek van de BVD, samen met zijn hele RH-archief, moeten afstaan. Zijn telefoon werd toen ook afgetapt.
Sch. wordt opgepakt door de BVD en voor verhoor afgevoerd naar Den Haag.
In 1980 (dan 75 jaar oud) is hij nog steeds aan het onderzoeken, begrijp ik dus.

Hier staat dat Montenberg leefde van 1903 tot 1991 trouwens:
http://herstelderepubliek(...)-van-de-bovenwereld/
Hier en hier meer over Montenberg. Geboren 1905 in de ene bron en in de andere bron gestorven in 1996.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 08-10-2012 02:31:29 ]
I´m back.
pi_117721109
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 00:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

dat is dus de vraag: zijn er wel of niet meerdere bronnen... Voor zover op dit fok bekend wel, maak ik hieruit op.
Iemand van de geheime bronnen nog toevoegingen of twijfels? Kom uit de kast..
pi_117721666
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 10:51 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

Ik heb wat oude VVV-gidsjes (ik meen van voor 1940) waarin de Mythstee als toegankelijk wordt genoemd. Volgens mij liep er zelfs een ANWB-wandeling (lange afstand) langs in die tijd. Ik zal dit nog eens proberen terug te vinden in de boekjes.

Zie ook: http://snv.courant.nu/ind(...)=9&p=2¶graaf=282

Maar in het recente verleden is het altijd "Verboden Toegang" geweest. De oude toegang aan de Plaggeweg is vrijwel dicht gegroeid. De toegang aan het Eibertjespad is keurig onderhouden. Men kan daar vanaf landgoed "De Vennen" (ook "Verboden Toegang") het Eibertjespad oversteken en zo de Mythstee bereiken.
Klopt, in 1941 had de ANWB wandelroutes in het gebied uitstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')