http://www.parool.nl/paro(...)naamse-afkomst.dhtmlquote:Amsterdam-Zuidoost zoekt nieuwe stadsdeelvoorzitter. De eisen: Surinaamse afkomst, en niet te honkvast, want over anderhalf jaar worden functie en stadsdeel opgeheven.
Wie wordt de nieuwe stadsdeelvoorzitter van Zuidoost? Welke ervaren bestuurder heeft zin om voor maximaal anderhalf jaar plaats te nemen op misschien wel de moeilijkste stoel in de hoofdstad?
Een commissie onder leiding van Hans Ouwerkerk gaat de komende weken namens de PvdA op zoek naar een geschikte kandidaat binnen de eigen gelederen, maar de partijcoryfee gaf meteen bij het startschot al te kennen dat er waarschijnlijk met een lantaarntje zal moeten worden gezocht naar een opvolger van voormalig stadsdeelvoorzitter Marcel La Rose.
La Rose kwam al snel na zijn verrassende aanstelling in 2010 als stadsdeelvoorzitter in botsing met een deel van zijn fractie, dat merkte dat de belangen van de Surinaamse achterban anders dan voorheen niet vanzelfsprekend behartigd werden. De onvrede daarover zorgde in toenemende mate voor hoogspanning tussen bestuurder en fractie. Na een reeks van botsingen gooide La Rose deze zomer de handdoek in de ring. Hij kondigde aan op te stappen, waarna de fractie van de PvdA alsnog een motie van wantrouwen indiende, als demonstratief gebaar naar de achterban dat de boodschap begrepen was.
Dat is de eerste lastige opdracht voor zijn opvolger: de nieuwe stadsdeelvoorzitter zal zich van meet af aan moeten voegen naar de verlangens van de fractie, of er volgt opnieuw een wandeling door een mijnenveld. Hoe lastig dat kan zijn, merkte waarnemend stadsdeelvoorzitter Muriël Dalgliesh prompt tijdens het Kwakoe Festival. Hoewel alle seinen op rood stonden, besloot zij het noodlijdende festival financieel bij te springen. Het leverde haar de dankbaarheid van haar achterban op, maar de reputatie van het dagelijks bestuur liep wel degelijk een deuk op.
Naast het wensenlijstje van de fractie ligt er ook nog een vertrouwelijke brief van de coalitiepartners VVD en GroenLinks op tafel, waaruit blijkt dat de fractie van de PvdA zeker wil zijn van invloed op de nieuwe stadsdeelvoorzitter en dat de coalitiegenoten eisen dat die invloed niet te groot is. Zeker is dat de nieuwe man of vrouw een Surinaamse achtergrond heeft, en de lijn zal voortzetten van Hannah Bel liot, Elvira Sweet en Marcel La Rose.
Lees meer in Het Parool.
We zijn allemaal gelijk. De één wat meer dan de ander.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)naamse-afkomst.dhtml
Toch vrij apart dat dezelfde PvdA die het woord 'allochtoon' in A'dam wil verbannen even ijskoud stelt dat een nieuwe voorzitter wel eventjes een Surinamer moet zijn....
En nog grappiger is dat ze plop aangeklaagd worden (terecht) wegens discriminatie
[ afbeelding ]
Konden ze in POL het niet hebben dat het gesloten moest worden? Mag je daar maar 1 kant op lullen?quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:31 schreef Elfletterig het volgende:
TS, als je je elders gesloten topic kopieert en doodleuk in NWS heropent, kopieer dan niet de halve pagina mee in de OP....
Discriminatie mag alleen als het in het voordeel van de allochtoon is en van de mens komt die zichzelf humaan superieur vind. Ergo: zichzelf ermee op de schouder kan kloppen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:31 schreef Ferdo het volgende:
[..]
We zijn allemaal gelijk. De één wat meer dan de ander.
POL is sowieso niet te volgen, met al die centrale topics waar al het nieuws dan weer wél en dan weer niet in moet.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Konden ze in POL het niet hebben dat het gesloten moest worden? Mag je daar maar 1 kant op lullen?
Wat een bevestiging weer hoe het er daar aan toe gaat.
Zou wel mooi zijn als ze nu even de VVD links/rechts laten liggen, en toch voor een linkse/centrum coalitie gaan, om vervolgens Aboutaleb MP makenquote:Op maandag 1 oktober 2012 13:37 schreef bijdehand het volgende:
Nu begin ik wel te vrezen over wat voor mensen de PvdA als minister gaat aanstellen
Nouja, dat zou wel mooi zijn als je niet zo van Nederland houdt ja.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:39 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn als ze nu even de VVD links/rechts laten liggen, en toch voor een linkse/centrum coalitie gaan, om vervolgens Aboutaleb MP maken
Hoewel ik PvdA heb gestemd, vind ik het ook een kwalijke zaak. Vooral omdat de selectiecriteria nogal selectief zijn. Aandacht voor vrouwen en allochtonen is er, maar de regionale spreiding van de gekozen kamerleden is dramatisch.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:38 schreef Yi-Long het volgende:
....jammer dat deze partij toch weer zo idioot hoog heeft kunnen eindigen in de verkiezingen, want met dit soort zaken (quota voor vrouwen, allochtonen) zijn ze echt heel verkeerd bezig.
Je hoort iemand aan te nemen op basis van kwaliteiten. Meer niet. Niet op basis van geslacht. Niet op basis van geloof of afkomst of kleur. Heel simpel. Iedere kleuter begrijpt dat tegenwoordig, maar helaas ziet de PVDA dat anders.
Wilden ze al niet een vrouwenquotum?quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:37 schreef bijdehand het volgende:
Nu begin ik wel te vrezen over wat voor mensen de PvdA als minister gaat aanstellen
Oeh, ik stem voor, dan kan er eindelijk een normale burgemeester in R'dam komenquote:Op maandag 1 oktober 2012 13:39 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn als ze nu even de VVD links/rechts laten liggen, en toch voor een linkse/centrum coalitie gaan, om vervolgens Aboutaleb MP maken
Ja!? Gaat het momenteel zo slecht met Rotterdam!?quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:07 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Oeh, ik stem voor, dan kan er eindelijk een normale burgemeester in R'dam komen
Jaquote:
Nee joh, het gaat geweldig in Rotterdam, Aboutaleb is de meest geliefde burgemeester ooit.. Hij mag het anders wel in Amsterdam proberen, zolang die in Rotterdam maar zsm weg isquote:Op maandag 1 oktober 2012 14:10 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ja!? Gaat het momenteel zo slecht met Rotterdam!?
Sociaal doen en jezelf erna op de borst ervoor kloppen heeft een minderheid nodig. Een bankdirecteur helpen staat zo knullig.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:47 schreef Bombshell het volgende:
Waar komt ons enorme schuldgevoel tegenover al die buitenlanders toch vandaan.
Die falende bankdirecteur krijgt natuurlijk al alle miljardenhulp die hij nodig heeft van onze huidige regeringsleiders.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sociaal doen en jezelf erna op de borst ervoor kloppen heeft een minderheid nodig. Een bankdirecteur helpen staat zo knullig.
Terecht. Die bankdirecteur kan zijn kinderen wel onderhouden en de Ziggo-rekening betalen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Die falende bankdirecteur krijgt natuurlijk al alle miljardenhulp die hij nodig heeft van onze huidige regeringsleiders.
Maar oh wee als er een bijstandsmoeder niet rond kan komen. Dan gaan we zeuren dat ze misschien niet aan kinderen had moeten beginnen, of dat ze dan maar haar kabel-TV op moet zeggen.
Die bijstandsmoeder had ook wel beter na kunnen denken natuurlijk, uitzonderingen daargelaten. Maar goed, beetje andere discussie.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Die falende bankdirecteur krijgt natuurlijk al alle miljardenhulp die hij nodig heeft van onze huidige regeringsleiders.
Maar oh wee als er een bijstandsmoeder niet rond kan komen. Dan gaan we zeuren dat ze misschien niet aan kinderen had moeten beginnen, of dat ze dan maar haar kabel-TV op moet zeggen.
Alleen de blanke mens schaamte zich voor racisme. Dat zie je veel minder bij andere rassen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:01 schreef Zienswijze het volgende:
Dit valt op geen enkele manier goed te praten en is zeer fout van de PvdA. Wmb wordt er een rechtzaak van gemaakt, net zoals dat zou moeten of gedaan wordt wanneer de discriminatie andersom is.
We leven in een beschaafd land waar discriminatie uit den boze is. Wil de PvdA met discriminatie doorgaan, dan raad ik hen aan een enkeltje Saoedi-Arabie te kopen, want daar wordt discriminatie wel normaal bevonden.
Schamen, dat is niet het juiste woord. Alleen de blanke mens wordt ervan beschuldigd voornamelijk.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:08 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Alleen de blanke mens schaamte zich voor racisme. Dat zie je veel minder bij andere rassen.
Nee beiden zijn fout. We moeten naar kwaliteiten en niet naar afkomst kijken.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Schamen, dat is niet het juiste woord. Alleen de blanke mens wordt ervan beschuldigd voornamelijk.
Ik zie eigenlijk geen probleem dat ze per se een surinamer willen, wat kan mij dat schelen. Maar het kromme is idd dat als je meldt dat je het liefst een blanke wil dat je een probleem hebt.
Mwa, dat is niet waar, dat verschilt per tijdsperiode. Nog niet zo lang geleden hadden westerse landen een gitzwarte vorm van discriminatie. Daarover is men zich gaan schamen, waardoor we in de situatie nu zitten. Andere samenlevingen hebben ook een inktzwart verleden (islamitische landen) en de meeste landen gaan gewoon door, hetzij in verminderde vorm. Weer andere beschavingen waren in het verleden toleranter dan het westen, maar lopen nu enigzins achter in non-discriminatie.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:08 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Alleen de blanke mens schaamte zich voor racisme. Dat zie je veel minder bij andere rassen.
Hoe misselijk is dit dan? Bizar.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het was gezellig hoor
[ afbeelding ]
Lekker die zwarte vlag erbij, was dat niet een soort oorlogsvlag?
http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Standard
Het kan nog gekker: hij de Amerikaanse ambassade stond tijdje terug een oude (blanke) man met zo'n palestina sjaal om en sp buttons met een boord om zijn nek met 'us bombs children' of zoiets. En hij droeg dan zelf die zwarte jihadvlag heel hoog... alleen hij stond met zn rug naar de amerikaanse ambassade.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gewoon van de pot gerukt dit.
Met name die jihad vlag. Maakt wel duidelijk hoe ze werkelijk denken en onze openheid misbruiken.
Onbegrijpelijk dat dit toegestaan wordt.
Nou nou zo erg is de PvdA toch ook weer niet?quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:50 schreef gnaeus het volgende:
Is dit een dependance van Stormfront of zo tegenwoordig ?
Ja, want gewoon een rustige discussie mbt allochtonen is meteen een nazi-bolwerkquote:Op maandag 1 oktober 2012 15:50 schreef gnaeus het volgende:
GL is net zo'n discriminerende faalpartij idd. Die wilde in 2010 hogere straffen op geweld tegen o.a. etnische minderheden.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Niks nieuws onder de zon. In 2010 wilden GL en de PvdA in Amsterdam hogere functies bij de gemeente al exclusief maken voor niet-westerse allochtonen om zo de boel recht te trekken.
Waar bleef je zo lang?quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:50 schreef gnaeus het volgende:
Treffend voorbeeld inderdaad.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, want gewoon een rustige discussie mbt allochtonen is meteen een nazi-bolwerk.
Dit is wel een beetje wat er bedoeld wordt hoor.
Dit was natuurlijk negatief jegens de pvda ....je weet dat dat niet 'mag' he op POL.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Konden ze in POL het niet hebben dat het gesloten moest worden? Mag je daar maar 1 kant op lullen?
Wat een bevestiging weer hoe het er daar aan toe gaat.
Als ik dit was tegengekomen was ik wel even een gesprekje aangegaan, wat een kansloos protest is dat zeg.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Den Haag afgelopen weekend
[ afbeelding ]
Dan had je nu nog vastgezeten.... demonstreren mag in dit land. Vragen stellen niet.... zie sharialijers... als je met die lui in discussie wil wordt je door de AIVD direct in je nekvel gegrepen...puur omdat men bang is voor die lui. Ik begin het inmiddels grappig te vinden, die angst bij oom agent bij alles wat maar buitenlands is, je kan ze er op verjaardagen ook zo leuk mee pesten.quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:12 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Als ik dit was tegengekomen was ik wel even een gesprekje aangegaan, wat een kansloos protest is dat zeg.
Ontopic: Wat mij betreft worden de mensen die dat functieprofiel hebben aangemaakt uit hun functie ontheven volgens de Nederlandse wet is dit pure discriminatie.
Hey, daar hebben we de slachtofferrol weer.quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:10 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Dit was natuurlijk negatief jegens de pvda ....je weet dat dat niet 'mag' he op POL.
Discriminatie geldt ook meestal maar één kant op. Als jij aangifte doet dat je wordt uitgescholden voor kaaskop ofzo dan nemen ze je echt niet serieus.
Ik denk dat dat wel los zal lopen, ik ben eigenlijk best benieuwd waarom iemand een bord vastheeft dat de Europese landen uit de moslim landen moet vertrekken terwijl je zelf in Nederland staat te protesteren. Dat is toch wel een discussie waard lijkt mij.quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:13 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Dan had je nu nog vastgezeten.... demonstreren mag in dit land. Vragen stellen niet.... zie sharialijers... als je met die lui in discussie wil wordt je door de AIVD direct in je nekvel gegrepen...puur omdat men bang is voor die lui. Ik begin het inmiddels grappig te vinden, die angst bij oom agent bij alles wat maar buitenlands is, je kan ze er op verjaardagen ook zo leuk mee pesten.
Het is gewoon bizar. Het is een dikke vinger in het gezicht van Nederland.quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:17 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel los zal lopen, ik ben eigenlijk best benieuwd waarom iemand een bord vastheeft dat de Europese landen uit de moslim landen moet vertrekken terwijl je zelf in Nederland staat te protesteren. Dat is toch wel een discussie waard lijkt mij.
Zeker, waarschijnlijk hebben ze het zelf nog niet door... en dat meen ik echt.quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:17 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel los zal lopen, ik ben eigenlijk best benieuwd waarom iemand een bord vastheeft dat de Europese landen uit de moslim landen moet vertrekken terwijl je zelf in Nederland staat te protesteren. Dat is toch wel een discussie waard lijkt mij.
Ach Gert, wat weet jij ervan?quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hey, daar hebben we de slachtofferrol weer.
DIT. WTF, eisen mbt afkomst, what the fuck. PvdA moet zich diep en diep schamen. Dit is discriminatie tov iedereen die niet v Surinaamse afkomst is.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:38 schreef Yi-Long het volgende:
....jammer dat deze partij toch weer zo idioot hoog heeft kunnen eindigen in de verkiezingen, want met dit soort zaken (quota voor vrouwen, allochtonen) zijn ze echt heel verkeerd bezig.
Je hoort iemand aan te nemen op basis van kwaliteiten. Meer niet. Niet op basis van geslacht. Niet op basis van geloof of afkomst of kleur. Heel simpel. Iedere kleuter begrijpt dat tegenwoordig, maar helaas ziet de PVDA dat anders.
Goed ontopic ook. Jij komt altijd met dat soort debiele plaatjes aanzetten.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Den Haag afgelopen weekend
[ afbeelding ]
Vreemde conclusie.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:18 schreef kazing het volgende:
toch grappig "onze landen"
ze zien zichzelf, moslims, dus wel als ras.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |